Janina F

vaatteet

41

13498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ukko-Pekka_

      Mä oon käyttäny jo pitkään Janina- alusvaatteita. Pikkasen puristaa pakaroista, kuten muutkin naisten mallit.

      • joku mies

        eihän naisten vaatteita voi miehet käyttää eihän ne sovi kuin pillu kintuille ja anareetikoille
        nyky missit on aivan lian laihoja luu ja nahka lapamato se pitää hoikkana aivan hirveetä katottavaa
        pitäähän naisella olla lihaa luitten päällä vai kuinka,,,,


    • mekot

      ihan hyviä vaatteita

    • Ostettu

      Olen ostanut satiinipaitapuseron. Ainakin sen istuvuudesta pidän, naisellinen leikkaus. En ole hoikka, mutta suht muodokas, joten joskus vaikea löytää istuvaa paitaa jossa vielä napitkin rinnuksesta yltää kiinni :) Eikä hintakaan päätä huimannut, löysin sen alesta kympillä. Mutta eivät lähtöhinnatkaan pilvissä ole. Farkkuja en ole vielä kokeillut. Samaa mieltä, joittenkin päälle käy kaikki vaatteet ja ovat kauniita. Mene vaan kokeilemaan!

      • fhieuyhkdh

        mutta toisaalta sellaisiahan ne muutkin Tarjoustalon vaatteet ovat.


      • Säkkikin käy
        fhieuyhkdh kirjoitti:

        mutta toisaalta sellaisiahan ne muutkin Tarjoustalon vaatteet ovat.

        Mummo on se joka itsensä sellaiseksi tuntee! Sama vaate voi näyttää toisen päällä koomiselta, toisen päällä tyylikkäältä - kyse on siitä että osaa valita itselleen ja tyylilleen sopivat vaatekappaleet, minä kehtaan pukeutua sedond hand kuteisiinkin - en erottele vaatteita merkin mukaan. Se mikä istuu ja näyttää hyvältä riittää ainakin minulle.
        Janinan mallistosta löytyy laidasta laitaan. Tosin en minä halvoiksi niitä sanoisi, keskihintaisia ehkä. Osa istuu hyvin, osa ei, me ihmiset ollaan niin eri mallisia.


      • mieltä eli
        fhieuyhkdh kirjoitti:

        mutta toisaalta sellaisiahan ne muutkin Tarjoustalon vaatteet ovat.

        mummotyylistä pitäville varmaankin ihan passelikamaa.


      • tietää...
        mieltä eli kirjoitti:

        mummotyylistä pitäville varmaankin ihan passelikamaa.

        Homman nimihän on se, että suurin osa suomalaisista pukeutuu "mummomaisesti" (tähän en lue nuoria, jotka taas pukeutuvat rumasti), ja tätä kloonivaatetta puskevat kaikki ketjut; Frostellin malliston rinnastan lähinnä Lindexiin ja KappAhliin; näistä kolmesta Lindex on ehkä "mummoin" - mutta silti noista edellä mainituista liikkeistä ostan minäkin aika ajoin vaatteita, sekä lapsille että itselleni, yksinkertaisesti siksi, että retkahdan jatkuviin ale-iskuihin. Se on ovelaa strategiaa. Frostell on ilmeisesti myynyt niin hyvin, että vaatteita ei tarvitse pistää aleen heti kauden alussa, kuten esim. joku KappAhl tekee. Sieltä ei tahdo viitsiä enää mitään ostaa "normaalihinnalla" kun tietää että kohta kumminkin on 25 - 70% halvempi...

        Itse asiassa olen sitä mieltä, että OIKEAT MUMMOT pukeutuvatkin asiallisesti, nätisti ja ikätasoisesti. Kun katsoo esim. lökö-jogging-housuisia nuoria naisia, pipo syvällä päässä ja liian niukka babydoll-henkisellä leikkauksella varustettu villakangastakki päällä - se näyttää tosi reppanalta ja vanhahtavalta. Niin että olisi oikeastaan kiva tarkentaa, mitä "mummomainen" pukeutumistyyli tarkoittaa? Ollaanko tässä nyt ikärasisteja ja rajoittuneita?


    • kokeilla

      Juu, morjensta vaan! Olen usemman jo ostanut ja huomannut että hyviä on. Kerrankin jotain edullista tai suorastaan halpaa, mutta tyylikästä.

    • mä en

      tykkää niistä, jotenkin huonon kuvan antaa kun Tarjoustalossa kauppaa vaatteitaan. Tulee väkisinkin mieleen eikö mikään muu ketju huolinut? Siis ei millään pahalla, kauppahan se on siinä missä muutkin mutta jotenkin en halua sieltä vaateita ostaa. Eivätkä ne nyt niin kamalan halpoja ole, muissakin kaupoissa löytää kyllä samoilla hinnoilla olevia vaatteita.

      • Bublis

        Ei ole pelkästään Tarjoustalossa vaan muissakin Tokmanni-ketjuun kuuluvissa myymälöissä eli Robinhood, Säästöpörssi ja Vapaa Valinta.
        Vaatteet ovat ihan samaan laatua kuin muissa marketeissa myytävät.
        Suurin osa suomalaisista tavarantoimittajista tuottaa tuotteensa Kauko-Idässä, myös esim. Stockmann.


    • Laatutietoinen_

      No en nyt ihan lähtis kehumaan Citymarket- laatuluokan tavaroita. No jos halpa on hyvää niin sitten kait ihan ok ostos.

    • Laihduttanut

      Minä jo ajattelin että nyt saa tavallisia arkivaatteita suomalaisella mitoituksella, mutta ei onnistunut. Oma painoindeksini on 24 joten normaali, mutta ei vaatteet istunut eikä tuntunut mukavilta päällä. Olisi luullut, kun tuo itse suunnittelijakin on hieman kookkaampi, että olisi ollut hyvät. Sääli

    • 60-70% suomalaisista läskejä
    • Jasu

      Saakohan näitä vaatteita vain Tokmannilta? Voisi jopa kokeilla, sain vain käsityksen että nämä olisi isompi kokoisille naisille?

      Olisi nyt Janina tehnyt nimelleen enemmän kunniaa vaikka tekemällä tuonkin sopimuksen Stockmannin kanssa, varmasti olisi ollut menestys, vaikka hepenet oisivatkin maksaneet pari kymppiä enemmän!

      • gnmdlghdg

        Ideahan on saanut alkunsa nimenomaan Tokmanni- ketjun ottaessa yhteyttä Janinaan ja tiedustellessa hänen kiinnostustaan omaa nimeään kantavan malliston suunnitteluun.


      • nainen-

        Koot C36-48 ainakin noissa mitä olen itse hypistellyt. Leikkaus on sallivampi eli esim. farkut eivät ole lantiomallia.


      • _Mimosa_

        Janinan malliston vaatteita löytyy mm.Tokmanneista, Tarjoustaloista, Vapaa Valinnoista ja Robinhoodeista, myymälöitä ympäri Suomea. Netistä löytyy lähin myymälä, käy katsomassa www.tokmanni.fi pääset sieltä muidenkin liikeketjujen sivuille!

        Ja miksi kauniit vaatteet eivät voisi olla edullisia ja näin kaikkien saatavilla, eikä vain niille, jotka pääsevät Stockmannille ostoksille, saati sitten raaskivat ostaa sieltä jotain. Mielestäni Janina tällä osoittaa,että muutkin kuin vain varakkaat voivat olla muodikkaita. Ja kyllä niistä pienempiäkin kokoja löytyy.


      • alkuperällä
        _Mimosa_ kirjoitti:

        Janinan malliston vaatteita löytyy mm.Tokmanneista, Tarjoustaloista, Vapaa Valinnoista ja Robinhoodeista, myymälöitä ympäri Suomea. Netistä löytyy lähin myymälä, käy katsomassa www.tokmanni.fi pääset sieltä muidenkin liikeketjujen sivuille!

        Ja miksi kauniit vaatteet eivät voisi olla edullisia ja näin kaikkien saatavilla, eikä vain niille, jotka pääsevät Stockmannille ostoksille, saati sitten raaskivat ostaa sieltä jotain. Mielestäni Janina tällä osoittaa,että muutkin kuin vain varakkaat voivat olla muodikkaita. Ja kyllä niistä pienempiäkin kokoja löytyy.

        ei ole suurta merkitystä. Tarkoitan sitä että vaate voi maksaa muutaman euron tai maltaita. Se ratkaisee miten sitä kantaa yllään. Ja miten sen yhdistää asukokonaisuuteensa.

        Laatua saa rahalla, mutta ei omaa tyyliä.


      • vaateaate
        alkuperällä kirjoitti:

        ei ole suurta merkitystä. Tarkoitan sitä että vaate voi maksaa muutaman euron tai maltaita. Se ratkaisee miten sitä kantaa yllään. Ja miten sen yhdistää asukokonaisuuteensa.

        Laatua saa rahalla, mutta ei omaa tyyliä.

        Samaa mieltä!
        Huvittaa kun porukat halventaa ajatusta, että Janina luo mallistoa "tavalliselle kansalle". Koska samanlaisia junttipullia suomalaiset on kaikki, erittäin harva hallitsee tyylin salat, osti vaatteensa merkkiputiikista tai prismasta tai citymarketista. Samanlaisia huonolaatuisia retaleita saa kaikista myymälöistä, oli se sitten Sokos, Lindex, Stokka, Vila, H&M ja mitä näitä toinen toistaan persoonattomampia onkaan. Itse olen huomannut, että joka ikinen vaatekappale pitää arvioida erikseen, mutta takeitahan ei silti ole mistään. Kallis paitapusero voi olla saumoista auki heti ekan pesun jälkeen.

        Mutta tietysti jos haluaa maksaa itsensä kipeäksi niin saahan sitä laatuakin, harvalla vain on varaa. Tai mistä minä tiedän, mutta minulla ei ole varaa. Niinpä vaatekaappi koostuukin simppeleistä perusvaatteista, joihin voi yhdistellä muodikkaampia asusteita.


      • Nimetön
        nainen- kirjoitti:

        Koot C36-48 ainakin noissa mitä olen itse hypistellyt. Leikkaus on sallivampi eli esim. farkut eivät ole lantiomallia.

        Niin elikkä ihan naisille isolla N:llä?

        Minä kuin olen vielä nuori aikuinen ja erittäin solakka, ei taida minulle olla vaikka kuosi oli miellyttävä. ;)


      • Nimetön
        _Mimosa_ kirjoitti:

        Janinan malliston vaatteita löytyy mm.Tokmanneista, Tarjoustaloista, Vapaa Valinnoista ja Robinhoodeista, myymälöitä ympäri Suomea. Netistä löytyy lähin myymälä, käy katsomassa www.tokmanni.fi pääset sieltä muidenkin liikeketjujen sivuille!

        Ja miksi kauniit vaatteet eivät voisi olla edullisia ja näin kaikkien saatavilla, eikä vain niille, jotka pääsevät Stockmannille ostoksille, saati sitten raaskivat ostaa sieltä jotain. Mielestäni Janina tällä osoittaa,että muutkin kuin vain varakkaat voivat olla muodikkaita. Ja kyllä niistä pienempiäkin kokoja löytyy.

        Mahtava pointti, mutta tahdotko tulla haukutuksi siksi että kannat yllä halpahallin vaatteita?

        Nyt puhun niistä julmista esim. koulu/työpaikka kiusaajista? :/


      • halppisketjut
        Nimetön kirjoitti:

        Mahtava pointti, mutta tahdotko tulla haukutuksi siksi että kannat yllä halpahallin vaatteita?

        Nyt puhun niistä julmista esim. koulu/työpaikka kiusaajista? :/

        ja muutkin vaateketjuliikkeet teetättävät vaatteensa suht samanlaisissa oloissa.


      • ihmisyyden mittari
        Nimetön kirjoitti:

        Mahtava pointti, mutta tahdotko tulla haukutuksi siksi että kannat yllä halpahallin vaatteita?

        Nyt puhun niistä julmista esim. koulu/työpaikka kiusaajista? :/

        Meikäläistä kiusattiin koulussa läpi koko peruskouluajan siksi kun pidin päällä äidin tekemiä vaatteita ja koska en mennyt valtavirran mukana. Vaan eipä paljon haittaa. Olen omille kakaroille koettanut paukuttaa päähän, että se joka kiusaa tai naureskelee on itse se ongelmainen, ja neuvoksi olen lapsilleni sanonut, että naurakaa kiusaajien mukana, koska vaatteethan ei tee kenestäkään sen parempaa tai huonompaa ihmistä. Minä pukeudun vain itseäni varten ja rahanpuutteen korvaan kekseliäisyydellä ja alennusmyynneillä ;).


    • onko......

      kaunis??? No ei todellakaan... !!!! Ihan 40-kymppiseltä näyttää:(

      • yks pallinaama

        Tahtoo siis sanoa, että nelikymppiset on rumia? Kypsä, itseensä tyytyväinen nainen on kauneimmillaan aina! Nuorilla naisilla on useimmiten vain se nuoruuden siloisuus, mutta mausteet ja oikea asenne puuttuvat. Olen nähnyt säteileviä, kauniita kahdeksankymppisiäkin, paljon kauniimpia kuin moni nirppanokka nuori tyllerö...
        Ja jos pukeutumisesta puhutaan, ikä ei korreloi mitenkään.


      • näyttää......
        yks pallinaama kirjoitti:

        Tahtoo siis sanoa, että nelikymppiset on rumia? Kypsä, itseensä tyytyväinen nainen on kauneimmillaan aina! Nuorilla naisilla on useimmiten vain se nuoruuden siloisuus, mutta mausteet ja oikea asenne puuttuvat. Olen nähnyt säteileviä, kauniita kahdeksankymppisiäkin, paljon kauniimpia kuin moni nirppanokka nuori tyllerö...
        Ja jos pukeutumisesta puhutaan, ikä ei korreloi mitenkään.

        ihan 40-50 kymppiseltä. Eikä ole koskaan ollut kaunis. Ihan tavallisen näköinen....


    • Janina who?

      Kuka on tämä Janina? Eikö hänellä ole sukunimeä?

      • on F...

        eli siis nykyinen Janina Fry, entinen Frostell. On entinen malli ym.


    • Nimetön

      Näin päin.

      • ihmeellistä..

        niissä yöasuissa on? Muuta kuin lappu niskassa? Ei oikein vaikuttanut. Kissakuosit ei mikään uus juttu.


      • en ymmärtänyt

        Onko joku tässä hakemassa kunniaa? Tämähän on vain markkinointia. Ja hyvin myy, ihmiset "äänestää" kukkarollaan. Siinä sen niinsanotun kunnian mittari?


      • kkkkkkkkkkkk
        en ymmärtänyt kirjoitti:

        Onko joku tässä hakemassa kunniaa? Tämähän on vain markkinointia. Ja hyvin myy, ihmiset "äänestää" kukkarollaan. Siinä sen niinsanotun kunnian mittari?

        .... näitä kamalia riepuja itte, ne on ihan tusinatavara kaukoidästä.

        Samoja riepuja - ilman Janinan nimeä - saa musitakin marketeista ja halpahalleista.

        Vaatteeseen vaan laitetaan jo tehtaalla ( tai suomessa)jokaista "suunnittelijaa/maata" varten valittu logo/merkki/lappu.

        Mallisto on nimetty Janinalle, mutta todellakin nää on tusinatavaraa ja vain valittu "mallistoon" nimellä Janina Frostel.


      • päätellä
        kkkkkkkkkkkk kirjoitti:

        .... näitä kamalia riepuja itte, ne on ihan tusinatavara kaukoidästä.

        Samoja riepuja - ilman Janinan nimeä - saa musitakin marketeista ja halpahalleista.

        Vaatteeseen vaan laitetaan jo tehtaalla ( tai suomessa)jokaista "suunnittelijaa/maata" varten valittu logo/merkki/lappu.

        Mallisto on nimetty Janinalle, mutta todellakin nää on tusinatavaraa ja vain valittu "mallistoon" nimellä Janina Frostel.

        että kukaan ei oikeasti suunnittele mitään missään... esim. joku h&m väittää myyvänsä madonnan tai kylien disainaamia rättejä, ja nekin näyttää siltä kuin ne olis jo kertaallen käytetty, mutta silti jengi repii ne käsistä kun niissäkin on se niskalappu, jossa lukee jotain tyyliin "by madonna" tms. Nekin on varmaan suunniteltu jossain kaukoidässä ja teetetty isossa tehtaassa pienten lasten karheilla kätösillä, hehe... ihmisiä on helppo huijata...


      • *****************
        päätellä kirjoitti:

        että kukaan ei oikeasti suunnittele mitään missään... esim. joku h&m väittää myyvänsä madonnan tai kylien disainaamia rättejä, ja nekin näyttää siltä kuin ne olis jo kertaallen käytetty, mutta silti jengi repii ne käsistä kun niissäkin on se niskalappu, jossa lukee jotain tyyliin "by madonna" tms. Nekin on varmaan suunniteltu jossain kaukoidässä ja teetetty isossa tehtaassa pienten lasten karheilla kätösillä, hehe... ihmisiä on helppo huijata...

        näinhän se juuri menee.


      • sana..
        ***************** kirjoitti:

        näinhän se juuri menee.

        ja miljoonat virtaa kassaan.


      • kkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
        päätellä kirjoitti:

        että kukaan ei oikeasti suunnittele mitään missään... esim. joku h&m väittää myyvänsä madonnan tai kylien disainaamia rättejä, ja nekin näyttää siltä kuin ne olis jo kertaallen käytetty, mutta silti jengi repii ne käsistä kun niissäkin on se niskalappu, jossa lukee jotain tyyliin "by madonna" tms. Nekin on varmaan suunniteltu jossain kaukoidässä ja teetetty isossa tehtaassa pienten lasten karheilla kätösillä, hehe... ihmisiä on helppo huijata...

        ... tässä on varmuudella kyse siitä, että Janina on mukana ryhmässä
        (tai ainakin antaa ryhmälle luvan päättää myös puolestaan),
        joka saa käteensä suuren tehtaan "postimyyntikuvaston", josta sitten on pakko valita tietty määrä vaatteita ketjun myyntiin ja näihin riepuihin lätkäistään tuo By Janina F - lappunen.

        Muille halpaketjulle taasen joku toinen ryhmä ja sen "tähti" valitsevat sitten omat riepunsa mallisoon by XXX jne,

        Onneksi entään näissä joskun on sääntö, että toisten valitsemia tuotteita ei anneta (ainakaan saman värisenä) muille ketjuille.


    • oghatoehioåtnhinmp

      nukkaantui 1. pesussa rumaksi. Harmittaa. Ostan yleensäkin aika halpoja vaatteita, paitoja usein halvempiakin kuin tämä, mutta hyvänä ovat pysyneet lähes aina. Pesin pesuohjeen mukaan. Huonoin hinta-laatusuhde ikinä, vaikkei kallis ollutkaan (n. 20 e tavallinen trikoopaita.)

      Paskan möivät, terveisiä vaan.

      • Räyh!

        Ostin Tokmannilta kivan Janina F musta-violetti- sävyisen trikoopaidan, kuosi ja malli miellyttivät. Hinta oli jotain 25 ekee, eli markoissa aika paljon trikoopaidasta. No, pesin Omo Colorilla 40 asteessa, ja koneesta tulee ulos kuin 15 vuotta vanha valkaisuaineella liotettu rätti!!! Kelpaa enää marjametsään jos sinnekään! Potuttaa, rahat meni ihan hukan sinne!


    • kokemusta on

      vaatteet ovat tosi hyvin istuvaa mallia ainakin minulla koko 42. Farkut on kuin tehty - hyvä valinta.

    • Anonyymi

      On hyvä istuvuus, sopii ainakin minulle loistavasti, en ole mitoiltani malli vaan tavallinen kantasuomalainen nainen. Suosittelen👏

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1495
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe