Kysymys selluliitistä

tietämätön tarvii apua

Okei, ikäväkseni huomasin että mulla on alkanut tulee selluliittiä, olen 60kg ja olen muuten sopusuhtainen mutta kaikki ylipaino näyttää kertyvän takapuoleen. Yksi ystäväni pelotteli että kun kerran selluliittiä tulee se ei ikinä lähde pois? Tarkoittaako se sitä että vaikka kuinka laihdutan selluliitti pysyy? Että sille ei voi mitään?

6

3854

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -justme-

      Ensinnäkin, appelsiini-ihoa ei pidä sekoittaa selluliittiin (cellulitis), joka on harvinainen bakteerin aiheuttama ihonalaisen rasvakudoksen tulehdus.
      Kosmeettisen selluliitin l. appelsiini-ihon voi tunnistaa helposti: sen ulkoisiin tuntomerkkeihin kuuluu muutoksen paikallisuus, kudoksen muhkuraisuus ja ihon vetäytyminen. Lisäksi iho saattaa olla kuiva ja veltostunut ja sen verenkierto voi olla heikko. Huonosta verenkierrosta johtuen ihon väri voi olla harmaa, ihoalue on kylmä ja iho on mustelmaherkkä. Hoitamaton appelsiini-iho voi olla jopa kosketusarka. Kosmeettisen selluliitin syntymiseen vaikuttavia syitä on ennen kaikkea hormonaaliset syyt, koska hormonit säätelevät rasvasolujen toimintaa ja rasvakudoksen jakautumista keholla. Sopimaton ehkäisy tai pitkäaikainen hormonivalmisteiden, kuten e-pillereiden, käyttö saattaa myöskin muuttaa hormonitasapainoa ja aiheuttaa appelsiini-ihoa. Laskimoverenkierron- ja imunestekierron häiriöt voi myös näkyä appelsiini-ihona. Paikallisia häiriöitä voivat aiheuttaa myös esim. liian tiukat vaatteet tai korut. Myös fyysistä kuormittavuutta lisäävät tekijät, kuten ryhtivirheet, huono ergonomia jne. hidastavat veren- ja lymfanestekiertoa, jolloin voi syntyä appelsiini-ihoa. Vääränlainen ravinto, huono ruuansulatus, eräät sairaudet ja niiden hoitoon käytettävät lääkeaineet keräävät myöskin rasvaa elimistöön ja vaikuttaa kosmeettisen selluliitin syntyyn. Ja tietysti liiallinen nautintoaineiden käyttö vaikuttaa siihen, koska ne lisäävät elimistön kuona-ainepitoisuutta.

      • Wikipedia!

        Selluliitti on ihon epätasaisuutena näkyvä, aineenvaihdunnan hidastuksen seurauksena oleva rasvakertymä joka on tavallisempi naisilla kuin miehillä. (muun muassa 1. rasvakerroksen erilaisuuden vuoksi). Selluliitti ei tarkoita ihon sidekudoskerroksen tulehdusta, vaikka niin monet vuodet on luultu. On myös hyvä muistaa, ettei selluliitti ole vain rasvaa. Se koostuu myös ylimääräisestä sokerista, joka on myöhemmin muodostunut rasvaksi jo "tukkeutuneille" alueille.

        Selluliittikohdat tuntuvat usein kylmemmältä ja kosketusherkemmältä kuin niin sanotut normaalit kohdat ja kävely pitkin askelin auttaa takamuksen ja reisien selluliittiin, sillä se parantaa verenkiertoa. Selluliitti-termi perustuu ranskan kielen sanaan cellule (solu) ja uuslatinan päätteeseen -itis (sairaus). Selluliittia on yleensä reisissä, pohkeissa ja vatsassa.


    • -justme-

      Eli, selluliitin saa pois mutta se vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä! Kuivaharjaus aamuin illoin vilkastuttaa aineenvaihduntaa ja verenkiertoa jolloin kuona-aineet poistuvat kehosta paremmin. On myös juotava tarpeeksi vettä joka myöskin tehostaa aineenvaihduntaa. Liikuntaa kannattaa harrastaa monipuolisesti, ja jos selluliittivoiteita käyttää, tulee muistaa että yksistään voide ei tehoa...(tiedän kokemuksesta) Itse testaan tällä hetkellä erästä värähtelylaitetta, joka on kyllä muutaman kokeilukerran jälkeen todistanut vilkastuttavan aineenvaihduntaa ja verenkiertoa :) On myös olemassa selluliitti-iholle tarkoitettuja laitehoitoja, joita kosmetologit tekevät esim. spa- hoitoloissa. Jos paikkakunnallasi on kouluja, joissa kosmetologilinja, kannattaa kysyä tehdäänkö niissä tällaisia hoitoja. Huomattavasti edullisempi vaihtoehto, jos ei raski spa-hoitoloihin mennä. :)

    • tutkittua

      tietoa, mutta hoikillakin ihmisillä on selluliittia. Olen itse laihtunut n 15 kiloa, uimalla, salilla käymällä ja ruokavaliomuutoksilla ja kyllä on reisistä selluliitti vähentynyt huomattavasti. Takapuoli on kiinteytynyt, ei enää roiku, mutta kyllä siellä vaan on selluliittia.

      Tärkeintä on varmaan kuiva ym. harjaaminen, joka virkistää pintaverenkiertoa ja juoda paljon vettä, mikä vie kuona-aineita pois. Mitää poppaskonstia ei selluliittiin ole.

      Älä vaan jätä liikuntaa pois.
      Olen n 166cm ja painan 60kg

    • Hihhulihihi

      Vanha ketju mutta aina ajankohtainen aihe, joten vastaan kun törmäsin tähän.. itse olen saanut vuosien erilaisten yrityksien jälkeen kosmeettisen selluliitin selkeästi vähenemään keep fir jar imukuppihieronnalla, netistä löytyy lisää tietoa aiheesta.. suosittelen

      • Toimiiiiii

        Olen nyt helmikuusta lähtien kokeillut tuota imukuppihierontaa, ja yllätys yllätys se toimii! Kerrankin voi hyvällä miellellä odottaa rantakauden alkamista. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe