En tiedä onko laiskuutta vai mitä, mutta ongelma on se, että mies jättää kaiken minun siivottavakseni!! Siis esim. vaatteet sohvalle tai makkarin lattialle, jopa ruokapöydältä on löytynyt likaiset sukat...!!?!!
Keittiössä ei tunnu tyhjät jugurtti- ja maitopurkit tai leipäpussit menevän roskikseen...
Olen monet kerrat asiasta sanonut tai jättänyt tavarat jopa siivoamatta (viikonkin on sitten roskat olleet pöydillä...) Viimeksi eilen illalla! Ja arvatkaa... tänä aamuna ei taas mieli tehnyt edes mennä keittiöön. En tiiä, tekikö tahallaan vai onko tosiaan niin saamaton!
Meil on kaks pientä lastakin eli ei oikein enää aikuisen miehen sotkuja jaksais siivota.
Nyt joku tietty ajattelee, että turhasta narisen, että naisena ja äitinä MINULLA ON VELVOLLISUUS SIIVOTA SOTKUT!!
Mut pitäähän lastenkin oppia korjaamaan esim. omat lelut leikkiensä jälkeen, niinkuin meillä tekevätkin niin miksei sitten miehen??
Että onko kanssasisaria??
Kaikki kommentit ovat tervetulleita!!
Laiska mies
28
4478
Vastaukset
- 12234
tosiaankaan saa sitä äijää järjestykseen.Kyllä ihmettelen äijäsi käytöstä,ei meillä tommonen vetelisi ollenkaan,meillä kyllä mies pesee pyykkiä,laittaa astiat koneeseen,imuroi ym.
- Iinimiini
No silloin tällöin mies, ihme kyllä, tiskaa ihan ilman pyyntöäkin... että jotain positiivistäkii löytyy...
mut tuo tavaroitten ja roskien jättäminen eri paikkoihin on ongelma.... yks päivä löyty tyhjä karkkipussi sohvatyynyjen takaa... ja tiedän, ettei ollu lasten tekosia.
Ja se viel, että mies on tosi itsepäinen luonne. Eikä tykkää, että komennellaan ja silleen... vähättelee tätäkii asiaa... tasaarvo vouhotusta.mielestäni jokainen tekee sen minkä osaa parhaiten.Meillä vaimo höpötti aikoinan että tehdän kotityöt puoliksi,nyht tehdään. minä pesen omat pyykkini,laitan oman ruokani ja niin ed.
Sitten kun tulee vaimon auton huoltotarve,vinoilee kun en huolla ,mutta jokainen tekee omat hommansa,vie auton kalliiseen merkki huoltoon joo.Semmosta se tasaarvo vouhotus teettää.- Iinimiini
arvo-poika kirjoitti:
tasaarvo vouhotusta.mielestäni jokainen tekee sen minkä osaa parhaiten.Meillä vaimo höpötti aikoinan että tehdän kotityöt puoliksi,nyht tehdään. minä pesen omat pyykkini,laitan oman ruokani ja niin ed.
Sitten kun tulee vaimon auton huoltotarve,vinoilee kun en huolla ,mutta jokainen tekee omat hommansa,vie auton kalliiseen merkki huoltoon joo.Semmosta se tasaarvo vouhotus teettää....siitä tasa-arvosta.
Olen itse autoon monena vuonna esim. renkaat vaihtanut ihan itse ja muutakin pientä fiksausta tehnyt... auto on yhteinen...
Eikä tää nyt varsinaisesti ollu tasa-arvo juttu vaan että jokainen, myös lapset, korjaa omat sotkunsa. Minä esim. hoidan pyykin pesun itse omasta tahdosta ettei tule vaal.punaisia tennis-sukkia tai villapaidat kutistu... - !!!!!
arvo-poika kirjoitti:
tasaarvo vouhotusta.mielestäni jokainen tekee sen minkä osaa parhaiten.Meillä vaimo höpötti aikoinan että tehdän kotityöt puoliksi,nyht tehdään. minä pesen omat pyykkini,laitan oman ruokani ja niin ed.
Sitten kun tulee vaimon auton huoltotarve,vinoilee kun en huolla ,mutta jokainen tekee omat hommansa,vie auton kalliiseen merkki huoltoon joo.Semmosta se tasaarvo vouhotus teettää."Jokainen tekee sen minkä osaa parhaiten"
Siis kyllähän jokaisen pitäis osata laittaa ne roskat roskikseen. JOs aikuinen mies ei sitä osaa niin on jo aivotoiminnassa vikaa...
meillä puoltoistavuotiaskii osaa sen homman!! - Sariella
Ei tulisi kuuloonkaan tuollainen, että jättää kamat sikin sokin. Onneksi mies osaa aikuisena ihmisenä siivota jälkensä.
Meillä minä olen kokki ja joskus kun teen ruokaa ja samalla vihjaissut, että tarvis taas imuroidakin niin mies tarjoituu välittömästi tekemään sen ja sanoo vielä, että tottakai hän sen tekee, jos minä kerran teen ruoan. Yhdessä yleensä siivotaan puoliksi kaikki.
Hän hoitaa omat pyykkinsä ja minä omani... joskus saman värisiä sekaisin.
Taitaa mun mies olla oikea kultakaivos, kun välillä juttuja lukee täällä.
Mun ex oli kyllä aivan kauhea sika... ei osannut korjata mitään jälkiä ja kämppä sai olla vaikka homeessa hänen puolestaan... hyi hemmetti, mikä äijä. Tästä me riideltiin koko ajan ja siihen se suhde loppui. Tästäkin viisi vuotta aikaa ja ex kaipailee edelleen mua... tietää olleensa täys ääliö ja laiska... kas kummaa, et tässä välissäkin hänen "uusi" avovaimo ehti jättää hänet...I wonder why..? - Sariella
arvo-poika kirjoitti:
Sitten kun tulee vaimon auton huoltotarve,vinoilee kun en huolla ,mutta jokainen tekee omat hommansa,vie auton kalliiseen merkki huoltoon joo.Semmosta se tasaarvo vouhotus teettää.Niin joo... mies vaihtaa renkaat kaksi kertaa vuodessa ja silloin tällöin fiksailee autoa, kun taas nainen joka päivä kotitaloustyöt... hmm.
Itse osaan vaihtaa renkaat ja omaan autooni ne vaihtanutkin joka vuosi. Ainoa apu mieheltä on sitten se fyysinen juttu, jos en jotain satu jaksamaan. Tähän mennessä ei tarvittu muussa kuin muuttotilanteissa kantoapuna, kun itselläni eräs sairaus, että en saa liian painavaa kantaa.
Kyllä se nyt on ihan siitä kiinni, että kuinka pirun laiska toinen oikein on, jos ei OMIA roskia saa vietyä, tai edes vähän auttaa toista siellä kotona.
- sen sänkyyn!
Niin se tulee siellä paskassa pyöriessään toisiin ajatuksiin. Niin minä tein. Hillot ja kaikki. Tekee hyvää.
- huomaa
tällaisia asioita. Olen huomannut että miehet ei vana osaa kiinnittää huomoita siisteyteen niinkun nainen tekee!
Mutta molempien on jollain tavalla osallistuttava kodin siistinä pitämiseen koska molemmathan siellä myös asuu. - kaakkaakka
huomaa kirjoitti:
tällaisia asioita. Olen huomannut että miehet ei vana osaa kiinnittää huomoita siisteyteen niinkun nainen tekee!
Mutta molempien on jollain tavalla osallistuttava kodin siistinä pitämiseen koska molemmathan siellä myös asuu."olen vaan huomannut, että miehet eivät kiinnitä huomiota siisteyteen, niin kuin naiset"
haista kukka! meidän huushollissa minä hoidan siivouksen ku akka on niin pirun laiska!!! että näin
meillä, joten älä yleistä!!!!
- ärsyttävää ja outoa
Kuulostaa ihan mieheltäni, paitsi että lapsia ei ole, joten oma kotiyötaakkani ei ole ihan älytön. Tiskaamisesta naputtamisen lopetin joku vuosi sitten - mies tosin on edelleen sitä mieltä, että tiskaa yhtä usein kuin minä. Totuus on, että tiskaa yhden kerran kymmenestä. Mutta omia hermoja on säästynyt, kun olen luopunut ajatuksesta, että tiskauksen pitäisi mennä puoliksi.
Joku aikaisempikin ketjussa kirjoitti, että miehet eivät vain huomaa noita roskia ja sukkia ruokapöydällä. Meillä mies kuitenkin siivoaa ja huomaa jokaisen pölyhiukkasen, jos on omat vanhemmat tai joku kaveri tulossa kylään. Muulloin miehen perään jää sellainen Rapa-Ripa -vana (Tenavissa). Mies tykkää esim. kokata, mutta sen jäljiltä keittiö on sitten aika kamalassa kunnossa; munankuoret, tyhjät riisi-/pastapurkit, vihannesten kuoret, avonaiset maustepurkit jne. ovat vallanneet joka paikan ja osittain lattian. Jos huomautan, vaikka kuinka rauhallisesti ja ystävällisestikin, niin mies hermostuu "joo joo joo" ja pitää nipottamisena sitä, että haluaisin löytää tiskipöydältä lautasen kokoisen tyhjän alueen, jolle laskea tiskit ruokailun jälkeen.
Jotain perää on kuitenkin siinä, että jotkut miehet eivät vain kerta kaikkiaan n ä e tai h u o m a a asioita. Esim. meiltä oli kerran ajettu autosta toinen sivupeili pois kun auto oli parkissa. Minä huomasin homman jo matkan päästä, mutta mies vasta, kun osoitin sormella maassa lojuvaa peiliä ja sitten rusikoitua auton kylkeä. Eikä ollut ainoa kerta, kun jotain "vakavampaa" tapahtuu, mutta mies vain jatkaa kulkuaan tai tekemisiään eikä kerta kaikkiaan näe, että jokin on rikki/kadonnut/tiellä/ruokapöydällä vaikka pitäisi olla pyykkikorissa.
Tiedä sitten, mistä tällainen johtuu. Mies on kai niin ajatuksissaan tai sotku ei häiritse.- tyrtyr
Se on kyllä totta, että me miehet ei joskus osata huomata asioita. Huomannut ihan itsestäni samaa. Yleensä se johtuu tosiaan siitä, että on ihan omissa ajatuksissaan ja eikä keskity muihin asioihin. Itse en yleensä huomaa, että lattian nurkat on täynnä pölyä, ennen kuin tyttöystävä siitä kertoo. Se vaan johtuu näistä sukupuolieroista. Miehille se siisteys ei ole ihan tärkeimpien asioiden listalla.
- miehenä
keskustelua. Minun parisuhteissani (nykyisessä ja edellisissä) on aina ollut niin että nainen haluaa koko ajan pitää kämpän super siistinä. Minulle taas riittää että kerran viikossa siivotaan.
Meillä auttoi kummasti kun sovittiin siisteyden tasosta. Tyttöystäväni vähän laski siisteysvaatimuksiaan ja minä vähän nostin.
Tästäkin ketjusta saa semmoisen käsityksen että miehen pitää hyväksyä naisen siisteysvaatimukset ja naisen ei tarvitse huomioida ollenkaan miehen "standardeja". Tämä kuulostaa siltä iänikuiselta "vessanpöntön kansi"-kinalta.
Suosittelisin että miehenne kanssa sovitte konkreettisesti, niin että miehesi mielipide todella huomioidaan eikä nalkuteta ja pakoteta muottiin. Samat terveiset tietty miehillekkin :)
Vaatteet makkarin lattialla ei mielestäni kuulosta kovinkaan vakavalta... So what?- mutta mies ei
"Vaatteet makkarin lattialla ei mielestäni kuulosta kovinkaan vakavalta... So what?"
Se ei olekaan mikään juttu. Omatkin vaatteeni lojuvat makkarissa puoliksi tuolilla ja lattialla.
Likaiset sukat ruokapöydässä tai sohvan ja telkkarin välissä olevalle pöydälle viikkokausia kerääntyvä roskavuori ovat niitä "koetinkiviä". Itse olen lopettanut siivoamisesta jauhamisen aikaa sitten. Tärkeämpää on perhesopu. En ole itsekään mikään siivous-friikki, mutta välillä sapettaa (lasken sataan ja/tai käyn lenkillä) kun tyhjä Pringles-purkki lojuu lattialla viikkotolkulla tyhjien cokis-tölkkien keskellä. Eikä siinä auta odottaa, että mies sitten omaan tahtiinsa siivoaa ne kun parhaaksi katsoo. Kokeiltu on. Välillä kyllä tuntee itsensä enemmän kodinhoitajaksi kuin tasavertaiseksi elämänkumppaniksi, kun raivaa toisen sotkuja. - vakavalta!
vaatteet lattialla, enpä katselisi hetkeäkään, ihmisiähän sitä ollaan, eikä sikoja,(pahnat lattialla)
Meillä auttoi myös se, että kylmästi laskutin mieheltä siivous lisää pari sataa kuussa, -ei se häntä siivommaksi saanut, mutta tuli ainakin parempi mieli, eikä tuntunut kotiorjalta olo. Palvelu palkkio on kohdallaan. - hyvä idea!
vakavalta! kirjoitti:
vaatteet lattialla, enpä katselisi hetkeäkään, ihmisiähän sitä ollaan, eikä sikoja,(pahnat lattialla)
Meillä auttoi myös se, että kylmästi laskutin mieheltä siivous lisää pari sataa kuussa, -ei se häntä siivommaksi saanut, mutta tuli ainakin parempi mieli, eikä tuntunut kotiorjalta olo. Palvelu palkkio on kohdallaan.Noinhan se pitää munkin tehdä, kiitos vinkistä! Suurin ongelma toisen sotkuissa mulla tuntuu olevan se, etten itse jaksa niitä katsella enkä haluaisi AINA olla se, joka siivoaa kummankin puolesta.
Voisihan sitä tilata jonkun ihan virallisenkin siivoajan vaikka kerran viikossa/kahdessa ja mies maksaisi kun ei muuta siivouksen eteen tee. Olisi itselläni ainakin parempi mieli kun en hampaat irvessä tekisi sitä raivaustyötä. Kiitos vinkistä! Raha se on joka ratkaisee;)
- Iinimiini
paljon kommenteista!
Juu viel semmosta, et itekkään en oo mikään siivosfriikki. En heilu joka päivä imurin kaa mutta kun ne villakoirat ei osu silmiin niin helposti sieltä sängyn alta tai huoneen nurkasta kuin se roskakasa tiskipöydältä... tai ne vaatteet lattialta ja sohvalta. Nii ja niistä vaatteista, vaik "ei kuulosta vakavalta" ni on sattunut myös niin, et oo keränny ne vaatteet ja iskeny koneeseen... ja kun ne on peseytymässä tai narulla viel kosteena ni kuuluu, et "miks pesit, oisin laittanu just sen puseron..."
ja miljoona kertaa oon sanonu, et likaset vaatteet koriin ni tiiän mitä saan pestä, koska myös sitä tapahtuu, että mies ihmettelee, et "miks et oo pessy just niitä housuja ku nyt ne on likaset eikä voi laittaa niitä".... - hellurei ja hellät tunteet
Tiedän tunteen. Itse asuin samanlaisen miehen kanssa ja olen sitä mieltä, että jotkut miehet vaan ovat sellaisia ja eivät ole koskaan joutuneet edes tekemöän sellaista kotonaan lapsena ja ehkä niissä aikaisemmissa liitoissakaan. Naiset tekevät virheen siinä, että passaavat miestään ja uhrautuvat tekemään kaiken.
Tämä minun kaverini oli sellaisen sottapytty, että ajattelin hänen olevans lajinsa ainoa. Tuli sisään, niin kengät jäivät juuri siihen paikkaan oven eteen ja takit ja hatut lensivät milloin minnekkin. Kun hän otti jotain tavaraa laatikoista ja kaapeista, jäivät ovet auki aina ja tavarat eivät menneet itsestään oikeisiin paikkoihin. Hänen omat paperit ja kuitit olivat täysin sekaisin aina ja kammoksutti joskus hakea jotain sieltä pyydettäessä, koska en saanut sieltä mitään irti. Kansiot sisälsivät ikivanhoja papereita, lehtileikkeleitä ja vanhoja laskuja ym. Hän oli kaiken muun työn lisäksi vielä yrittäjä ja monta rautaa tulessa jatkuvasti.
Jotkut ihmiset, naisetkin, ovat arkielämässä niin avuttomia ja huolimattomia ja eivät osaa pitää järjestystä kodissaan. Uskon, että sua rassaa tollanen touhu, mutta voithan yrittää pikkuhiljalleen opettaa häntä uusille tavoille. Väkisin vääntäminen ei tuota tulosta ja siivoamatta jättäminenkään ei ole hyvästä. Eikä kukaan tahallaan tee sellaista, ettei vie roskia ja siivoa paikkoja. Itse ajattelin silloin, vaikka vähän mäkätinkin, että kaikissa ihmisissä on hyvät ja huonot puolensa ja ainakin toinen yrittää joskus, mun mies ainakin yritti välillä. - Nimetön
...omat jätöksensä persusta myöte,iteltä ainaki sujuu eikä tule sanomista.
- jtj
Miehesi käyttäytyy huonosti vain yhdestä syystä. SINÄ sallit sen.
- JuhaNiKoivu
meillä akka on taas semmoinen että siivoaa sillon kun ei oo ne päivät päällä. leivänmuruja , leipiä ympäri pöytiä ja lapsi löytyy meiltäkin. vaatteita lattialla täälläkin. kova sammuttelemaan valoja kun sähkö tänä päivänä kallista ;) , töistä tullee niin koko illan purkaa työpaineita kotosalla kertomalla inhottavista työkavereista tai asiakkaista...ja sitten ihmetellään ku en enää miehenä itse koko iltaa lepertele ja hiero hartioita. prkl.
- tuskaa paatissa
Vaimoni, oi vaimoni, miksi kirjoittelet tänne?
- minä vain..
juu että ei minun ent miehinikään kotitöitä tehnyt ja meillä yksi lapsi suhteemme loppui ei näiden asioiden takia mut kuitenkin niin nykyisessä suhteessa mieheni tekee myös kotitöitä ja lapseni totesi vain miehen tiskatessa että ei miesten kuulu tiskata mistä lie oppinut olisko omalta iskältä.... että lapset oppii aikuisilta...
- toivosta luopunut
Miksi miehet ja naiset asuvat yhdessä? Se ahdistaa molempia monella tavalla! Seksin takia ei kannata vuosikausia toimia kodinhoitajana ja yksinhuoltajana. Onko muita syitä? En ole enää vuoteen keräillyt mieheni ja poikieni astioita, vaatteita ja roskia olohuoneesta. Kun kaikki kupit ovat olohuoneessa, sitten miesväki juo lasipurkeista, kunnes nekin loppuvat. Sitten havaitaan, että tiskikonekin on olemassa. Olen ilmeisesti vain itseni kanssa sopinut, että vain keittiössä syödään, jo silloin kun lapset olivat pieniä. Asia ei silloinkaan koskenut isää eli hyvänä esimerkkinä pojillensa pitää omat sääntönsä.
- välttämäti
Eipä se välttämättä ole laiskuutta. Miehet eivät keskimäärin välitä tuollaisista asioista niin paljon kuin naiset. Siksihän on olemassa myös käsite poikamiesboksi, johon sisältyy oletus jonkin sortin epäsiisteydestä.
- viestiketjun
luettuani, en voi kuin ihmetellä, että mitä te tuollaisilla miehillä edes teette. Te olette kuin taloudenhoitajia.
Kannattaa vaan sanoa miehelle tiukasti, että nyt tuli taloon toinen komento. Laatikaa paperille lista mitä kukakin tekee minäkin päivänä. Laittakaa ne miehet uskomaan, että taloudenhoitto ei ole pelkästään naisen vastuulla. Nyt on jo 2008, uskomatonta että suostutte siihen, että teette kaiken itse.
En kyllä katselisi tuollaisia äijiä päivääkään, olisin ennemmin yksin.
Olipa tuolla toisessa keskustelussa puhetta siitä että sinkkunaiset voi parisuhteessa olevia naisia paremmin (paitsi yksinhuoltajat, jotka voivat huonommin, mutta sehän on ymmärrettävää kun huolehtivat yksin lapsista). Sinkkumiehet taas voivat ilman parisuhdetta huonommin.
En enää sitä ihmettele kun näitä kommentteja luin. Väsyyhän siinä jos yksin tekee kaikki monen ihmisen hommat. On siinä lapsillekin mallia, että nainen tekee kaikki kotona.
Tämä ei siis ollut pelkästään aloittajalle tarkoitettu viesti, en ole kanssasisaresi tässä asiassa, mutta toivon parempaa sinulle jatkossa.- Piakkoin kai eroava
Joku ihmettelee että miksi miestä ei komenneta tai jätetä sen pyykkejä pesemättä. Olen tehnyt näin kaksi vuotta, mies pitää paskasia kalsareita. Riisuu vaatteet siihe missä on. Tuhlaa rahansa ja syö jääkaapista minun ostamaa ruokaa. Huudan kuin palosireeni ja vastaus on ettei tee ainakaan mitään koska nalkutan. Jos heitä roskat hänen sänkyyn, hän pyyhkii ne lattialle. Kuitenkin huomauttelee minulle jos jää kaapinovet auki tai en ole ostanut kahvia. Ravintolassa minä saan maksaa, hänellä ei ole rahaa. Uskomattoman kovaluinen ukko. Polttaa vielä sisällä. Lasten takia olen katsellut mutta alkaa riittää.
- ollukka
Kuules, löytyy naisistakin sellaisia jotka ei jälkiään siivoa, tai muutenkaan. Mulla oli exä (yksi syy miksi on entinen) sellainen joka ei juuri puuttunut kotitöihin. Minä kävin töissä ja hän oli kotona, töistä kun tulin oli pakko alkaa siivoamaan kun en kestänyt elää siinä paskan keskellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l3262170Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata591903Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.1111672- 1091405
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1831323- 731304
- 231255
- 801247
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva171187Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois40986