Täällä palstalla olen lukenut eräiden kommentteja kuinka miehet joutuvat parisuhteessa enemmän uhrautumaan kuin naiset.
Kuitenkin tilastollinen tosiasia on, että naimisissa olevat miehet elävät naimattomia pidempään ja naimisissa olevat naiset elävät lyhyemmin kuin naimattomat. Eli naiset maksavat jopa elinvuosissaan parisuhteesta. Tämä otetaan jopa vakuutusmaksuissa huomioon. Niin selkeä tilastollinen fakta se on.
Mistä tämä voi johtua?
Mieleeni naisena tulee ainakin raskaudet, synnytykset, suurempi vastuu perheestä, mutta se ei selitä sitä, että yksinhuoltajat elävät naimisissa olevia kanssa sisariaan pidempään.
Johtuuko se sitten siitä että miehet ovat niin väkivaltaisia henkiseti tai fyysisesti? (omani ei ainakaan ole) Vai onko parisuhde vaan niin hankala naiselle? Mistä on kyse?
kumpi "maksaa" suhteessa?
41
929
Vastaukset
- saa..
niin paljon tauteja sisuksiinsa kullin nokassa.
parempi olla ilman pimpintäytettä - mukaan
nainen voi paremmin ilman parisuhdetta kuin parisuhteessa. Miehellä taas tilanne on päinvastoin.
Yleensä naiset hoitavat parisuhteessa sekä ruoan laiton että puhtaanapidon. Eli parisuhteessa olevat miehet pysyvät terveempinä ja tyytyväisempinä kuin sinkkumiehet. Naiset uupuvat työtaakkansa alle, koska hoitavat kotitöiden lisäksi vielä "oikeat" palkalliset työt. Naisten palkkatyöt ovat lisäksi paljon miesten palkkatöitä raskaampia ja suhteessa työn rasittavuuteen alipalkattuja.
Sinkkunaiset huolehtivat vain itsestään, naiset parisuhteessa taas koko perheestä, se taas vaikuttaa sinkkunaisten hyvinvointiin ratkaisevasti.
Naisen harrastukset ja muut sosiaaliset menot yleensä vähenevät uusien perheenjäsenten syntyessä. Miesten puolestaan eivät. Miehen harrastukset pysyvät ja sosiaaliset menot lisääntyvät. Yleensä vastuu perheestä kasautuu juuri naisen harteille. Tämä on varmasti osasyynä uupumiseen ja ennen aikaiseen vanhenemiseen, mitä miehet kutsuvat leikillisesti "rupsahtamiseksi".
Toki mainitsemasi seikat, kuten raskaudet ja synnytykset vaikuttavat, mutta ne voidaan kumota juuri mainitsemassasi kohdassa "yksinhuoltajat elävät naimisissa olevia kanssa sisariaan pidempään". Ehkä miehistä on vain liikaa päänvaivaa (uskottomuus, perheväkivalta, miehen yletön passaaminen ja miellyttäminen). Syitä on varmasti monia.- kukka
En kyllä halua ajautua omassa parisuhteessa tuollaiseen. Raskausaikana ja heti vauvan synnyttyä toki minulla oli vapautta paljon vähemmän, mutta muuten hoidetaan asiat tasa-arvoisesti puoliksi. En kyllä muuhun alkaisikaan. Eli jos nuo ovat ainoat syyt lyhyempään elämään, niin ei kai minulla ole hätää. ;)
- maeles
''Yleensä naiset hoitavat parisuhteessa sekä ruoan laiton että puhtaanapidon. ''
Kotityöt on jaettava molemmille sukupuolille. - kukka
maeles kirjoitti:
''Yleensä naiset hoitavat parisuhteessa sekä ruoan laiton että puhtaanapidon. ''
Kotityöt on jaettava molemmille sukupuolille.itsestään selvyys jo nyky nuortenaikuisten suhteissa. Kyllä se meillä on.
- Mangusti.
raataa enemmän ja käyttää siis elinvoimansa aiemmin loppuun. Raataminen tarkoittaa sitä, että ei saa takaisin tarpeeksi tehdystä työstä.
Kuka käskee avioliitossa olevaa naista raatamaan niin hirveästi? Ei sillä saa mieheltä takaisin yhtään mitään mitä haluaisi.- kukka
Meillä tekee molemmat kotitöitä ja hoitaa lapsia ja harrastaa. Rupesin vaan miettimään että onko asenteeni elämään kuitenkin jotenkin raskaampi parisuhteessa kuin yksin. Muta siihen on edes itse vaikea vastata.
- Mangusti.
kukka kirjoitti:
Meillä tekee molemmat kotitöitä ja hoitaa lapsia ja harrastaa. Rupesin vaan miettimään että onko asenteeni elämään kuitenkin jotenkin raskaampi parisuhteessa kuin yksin. Muta siihen on edes itse vaikea vastata.
yksinkertaisesti sitten vain se, että ne toiveet mitkä itsellä on parisuhteesta tai miehistä olleet eivät tule lähimainkaan toteutetuiksi. Se aiheuttaa pettymystä varmasti.
Tai sitten yksinkertaisesti vain se, että lapset vievät ihan pirusti energiaa. Kaikki lapselliset ystäväni ovat sanoneet, että lapsista saa niin paljon jne... eivät vaihtaisi elämäänsä mihinkään. Silti ovat yleensä aina mielestäni tyytymättömämpiä elämäänsä kuin minä. Olisko se se, että ihminen vaatii liikaa elämältä: enemmän kuin mitä itsellä edes on annettavaa. Kun vaatii muilta tai elämältä liikaa tulee onnettomaksi. Mikään ei riitä. Kun on saanut sen miehen ja parisuhteen haluaa lapsia. Kun on saanut yhden lapsen haluaa toisen. No, sekään ei vielä oikein riitä, tehdään vielä kolmaskin. No, ei siitäkään vielä oikein tullut tyytyväiseksi pidemmällä tähtäyksellä...
Sinkulla ja lapsettomalla on tavallaan se hyvä puoli, että ensinnäkään ei ole kukaan koko ajan vaatimassa jotakin ja sitten se, että voi vielä kuvitella saavansa sen, minkä naimisissa olevat perheelliset naiset tietävät jo olevan mahdotonta... =) Ei niin, etteivätkö jotkut oikeasti saa sitä mitä haluavat... - kukka
Mangusti. kirjoitti:
yksinkertaisesti sitten vain se, että ne toiveet mitkä itsellä on parisuhteesta tai miehistä olleet eivät tule lähimainkaan toteutetuiksi. Se aiheuttaa pettymystä varmasti.
Tai sitten yksinkertaisesti vain se, että lapset vievät ihan pirusti energiaa. Kaikki lapselliset ystäväni ovat sanoneet, että lapsista saa niin paljon jne... eivät vaihtaisi elämäänsä mihinkään. Silti ovat yleensä aina mielestäni tyytymättömämpiä elämäänsä kuin minä. Olisko se se, että ihminen vaatii liikaa elämältä: enemmän kuin mitä itsellä edes on annettavaa. Kun vaatii muilta tai elämältä liikaa tulee onnettomaksi. Mikään ei riitä. Kun on saanut sen miehen ja parisuhteen haluaa lapsia. Kun on saanut yhden lapsen haluaa toisen. No, sekään ei vielä oikein riitä, tehdään vielä kolmaskin. No, ei siitäkään vielä oikein tullut tyytyväiseksi pidemmällä tähtäyksellä...
Sinkulla ja lapsettomalla on tavallaan se hyvä puoli, että ensinnäkään ei ole kukaan koko ajan vaatimassa jotakin ja sitten se, että voi vielä kuvitella saavansa sen, minkä naimisissa olevat perheelliset naiset tietävät jo olevan mahdotonta... =) Ei niin, etteivätkö jotkut oikeasti saa sitä mitä haluavat...Toisessa avioliitossani jo tajuan sen että mies on vain mies ja täydellistä ihmistä en kuitenkaan saa. Mieheni kanssa on hyvä elää, mutta onko hän kaikkea sitä mitä nuorena halusin? Ei... Halusin täydellisen ihmisen jossa ei ole pienintäkään vikaa. Kuitenkaan sellaista miestä ei tunnu olevan. Minua ärsyttäviä vikoja löytyy vaikka ne eivät ole suuria! En silti anna sen tiedon lyhentää elämääni. Koitan nauttia nyt tästä mitä on ja jättää turhat harmittelut. Ehkä oma elämä ei sitten tästä liitosta lyhene. ;)
- scale
suhteessa ja sen takia kupsahtaa ennen aikojaan?
Teoria toikin, mulla olisi parempi "yleistys":
Katoppa naiset pakottaa äijänsä syömään kaikenlaista terveellistä ruokaa. Ei se pakkoruokinta niin kauheen terveellistä ole kuitenkaan, mutta verrattuna sinkkumiesten kalja-makkara-dieettiin, se on huipputerveellistä.
Kun se ruoka ei ole aikuisten oikeesti terveellistä ja naiset parisuhteessa syövät sitä liikaa, niin niiden oma terveys pettää lihomisen seurauksena, kun taas sinkkunainen joutuu pidättäytymään herkuista, jotta markkina-arvo ei putoa.
Mitäs tästä sanot? Häh?- kukka
pitää itseni hoikkana vaikka olen avioliitossa ja on lapsia. Olis painajainen elää yli lihavana ja sairaana. Nautin liikunnasta ja jos se otettais multa pois vois pää hajota. Lisäksi kun syö terveesti on muutenkin hyvä olo. Minne tahansa menen kysytään yhä paperit ja ikä luullaan 10v nuoremmaksi. Eli elämäntavat on kunnossa.
Mun mieskin osasi jo valmiiksi aika terveellisesti syödä. Oli seurustellut ennen mua himolaiduttaja kasvissyöjän kanssa...
Sitten kun mietin kavereita jotka ovat sinkkuja ja parisuhteessa eläviä kamuja niin ei ne sinkut ole yhtään sen laihempia tai varsinkaan kauniinpia. Usein toisin päin jopa. Mutta puhun nyt siis kuitenkin vähän alle 30v naisista. En tunne tarpeeksi nelikymppisiä että tietäisin onko teoriasi oikea heille.
Mutta kyllä se vaatii mieheltäni aikaa lapsille ja kotitöille, että mä ehdin liikkua ja pysyä kunnossa ja virkeänä. Jos hoitaisin kaikki kotityöt yms niin olisin varmaan kamalan näköinen. - scale
kukka kirjoitti:
pitää itseni hoikkana vaikka olen avioliitossa ja on lapsia. Olis painajainen elää yli lihavana ja sairaana. Nautin liikunnasta ja jos se otettais multa pois vois pää hajota. Lisäksi kun syö terveesti on muutenkin hyvä olo. Minne tahansa menen kysytään yhä paperit ja ikä luullaan 10v nuoremmaksi. Eli elämäntavat on kunnossa.
Mun mieskin osasi jo valmiiksi aika terveellisesti syödä. Oli seurustellut ennen mua himolaiduttaja kasvissyöjän kanssa...
Sitten kun mietin kavereita jotka ovat sinkkuja ja parisuhteessa eläviä kamuja niin ei ne sinkut ole yhtään sen laihempia tai varsinkaan kauniinpia. Usein toisin päin jopa. Mutta puhun nyt siis kuitenkin vähän alle 30v naisista. En tunne tarpeeksi nelikymppisiä että tietäisin onko teoriasi oikea heille.
Mutta kyllä se vaatii mieheltäni aikaa lapsille ja kotitöille, että mä ehdin liikkua ja pysyä kunnossa ja virkeänä. Jos hoitaisin kaikki kotityöt yms niin olisin varmaan kamalan näköinen.älä nyt ota mun yleistysvastaiskua ihan niin tosissaan, vaikka voihan siinä olla totuuden siemen.
Oikeesti mua vituttaa kaikenlainen yleistäminen "kaikki naiset saa äijiltään pataan".
Pitäisi tajuta, että ei sen paremmin miehet, kuin naisetkaan tee kollektiivisesti yhtään mitään, vaan ne on yksilöt, jokka tekee tekoja.
PS. kotityöt voi ottaa myös hyötyliikuntana. - kukka
scale kirjoitti:
älä nyt ota mun yleistysvastaiskua ihan niin tosissaan, vaikka voihan siinä olla totuuden siemen.
Oikeesti mua vituttaa kaikenlainen yleistäminen "kaikki naiset saa äijiltään pataan".
Pitäisi tajuta, että ei sen paremmin miehet, kuin naisetkaan tee kollektiivisesti yhtään mitään, vaan ne on yksilöt, jokka tekee tekoja.
PS. kotityöt voi ottaa myös hyötyliikuntana.mutta sä ymmärsit mun kirjoituksen väärin. Kirjotin jo että mulla ei ainakaan ole mitenkään väkivaltainen mies. Ihmettelin vaan syytä tähän faktaan mihin olen vakuutusalalla törmännyt. En oikeesti ole löytänyt siihen vielä tarpeeksi pätevää selitystä.
Voi tietysti olla että jotkut kuolee nuorempina miehen väkivallan takia ja toiset oman lihoamisen takia, mutta olisi kiva löytää kaikki syyt tähän mua ihmetyttävään asiaan.
Ja kotityöt on tiskikone, imuri ym. Eipä se paljon nosta hapenottokykyä tai kiinteytä tai poista rasvaa yms. Mutta pitäähän ne asiatkin tehdä. Hyvä että on kaksi tekemässä. - edes tajunnut
mitä sä tolla pataan saamisella tarkoitit, blondi minä, sitten se rupesi naurattamaan.
Aika pieni prosentti ottaa pataan, ja kaulintakin varmasti takaisinpäin annetaan. - kukka
edes tajunnut kirjoitti:
mitä sä tolla pataan saamisella tarkoitit, blondi minä, sitten se rupesi naurattamaan.
Aika pieni prosentti ottaa pataan, ja kaulintakin varmasti takaisinpäin annetaan.ei se ole niin pieni prosentti. Eikä nainen fyysisesti miehelle pärjää. En silti sanonut, että väkivalta olis syy aikaisempiin kuolemiin yleisesti. Joidenkin kohdalla ikävä kyllä on. Tiedän henk. koht. alle 30-vuotiaan jolle kävi niin, mutta etsin jotain muuta selitystä asiaan kuitenkin. Itse en ole väkivaltaisessa suhteessa, joten se ei ainakaan omaa elämääni lyhennä.
- scale
kukka kirjoitti:
mutta sä ymmärsit mun kirjoituksen väärin. Kirjotin jo että mulla ei ainakaan ole mitenkään väkivaltainen mies. Ihmettelin vaan syytä tähän faktaan mihin olen vakuutusalalla törmännyt. En oikeesti ole löytänyt siihen vielä tarpeeksi pätevää selitystä.
Voi tietysti olla että jotkut kuolee nuorempina miehen väkivallan takia ja toiset oman lihoamisen takia, mutta olisi kiva löytää kaikki syyt tähän mua ihmetyttävään asiaan.
Ja kotityöt on tiskikone, imuri ym. Eipä se paljon nosta hapenottokykyä tai kiinteytä tai poista rasvaa yms. Mutta pitäähän ne asiatkin tehdä. Hyvä että on kaksi tekemässä.on plussaa, vaikka ei mitään intervalliharjoitusta olisikaan.
Siinä ollaan samaa mieltä, että kotityöt pitää tehdä kimpassa. - scale
edes tajunnut kirjoitti:
Aika pieni prosentti ottaa pataan, ja kaulintakin varmasti takaisinpäin annetaan.usko, että se olisi yleistä, tai ei ainakaan mun lähipiirissä ole naiset pahemmin "kaatuilleet portaissa" tai olleet muuten mustelmilla.
Mun mielestä naisensahakkaajat on muutenkin paskahousuja jokka sietäisivät itse saada käkättimeensä. - kukka
scale kirjoitti:
usko, että se olisi yleistä, tai ei ainakaan mun lähipiirissä ole naiset pahemmin "kaatuilleet portaissa" tai olleet muuten mustelmilla.
Mun mielestä naisensahakkaajat on muutenkin paskahousuja jokka sietäisivät itse saada käkättimeensä.että selittäis ton tilaston mitenkään. Omassa perheessäni tai suvussani en ole siihen törmännyt.
Mutta tiedän muutamia jotka ovat joutuneet sen kohteeksi. Toiset pahemmin ja toiset lievemmin. Nämä naiset ovat ihan tavallisia, fiksuja, koulutettuja ja kauniita yms...
Se että aiheesta tehdään tabu ja sanotaan että ei sellaista tapahdu kun kukaan mies ei tule tunnustamaan ja naisetkin häpeävät ja peittelevät asiaa, ei helpota tilannetta.
Voi kun asia olisikin niin että on hyvin epätavallinen asia perheväkivalta, mutta sitä se ei ole. Ja sille asialle on ulkopuolisten hyvin vaikea tehdä mitään. - scale
kukka kirjoitti:
että selittäis ton tilaston mitenkään. Omassa perheessäni tai suvussani en ole siihen törmännyt.
Mutta tiedän muutamia jotka ovat joutuneet sen kohteeksi. Toiset pahemmin ja toiset lievemmin. Nämä naiset ovat ihan tavallisia, fiksuja, koulutettuja ja kauniita yms...
Se että aiheesta tehdään tabu ja sanotaan että ei sellaista tapahdu kun kukaan mies ei tule tunnustamaan ja naisetkin häpeävät ja peittelevät asiaa, ei helpota tilannetta.
Voi kun asia olisikin niin että on hyvin epätavallinen asia perheväkivalta, mutta sitä se ei ole. Ja sille asialle on ulkopuolisten hyvin vaikea tehdä mitään.Sitä mä olen aina kummastellut, että mikä saa sen naisen jäämään väkivaltaiseen suhteeseen, niin kuin vaikka se Tauskin muija.
Niiden väkivallan uhrien haastatteluita kun on joskus iltapäivälehdistä tms. lueskellut, ne sanoo aina, että kun se äijä on kännissä, niin silloin lätty lätisee, mutta kun se on niin katuvainen ja ihana niiden pahoinpitelyiden välissä.
Tavallaan kun tarkemmin funtsin, niin pitäsihän se mun ymmärtää, en mäkään erästä suhdetta katkaissut heti, vaikka se mustis pääsi muutaman kerran yllättämään ja tempaseen lättyyn. - kukka
scale kirjoitti:
Sitä mä olen aina kummastellut, että mikä saa sen naisen jäämään väkivaltaiseen suhteeseen, niin kuin vaikka se Tauskin muija.
Niiden väkivallan uhrien haastatteluita kun on joskus iltapäivälehdistä tms. lueskellut, ne sanoo aina, että kun se äijä on kännissä, niin silloin lätty lätisee, mutta kun se on niin katuvainen ja ihana niiden pahoinpitelyiden välissä.
Tavallaan kun tarkemmin funtsin, niin pitäsihän se mun ymmärtää, en mäkään erästä suhdetta katkaissut heti, vaikka se mustis pääsi muutaman kerran yllättämään ja tempaseen lättyyn.Joillekin käy heti tosi huonosti. Toiset voi jäädä suhteeseen pikäksikin aikaa koska ovat henkisestikin jo niin lyötyjä etteivät uskalla/osaa lähteä.
Ehkä juuri yleinen keskustelu ja selkeät osoitteet mistä voi apua hakea auttaisi näitä naisia ja miksei joitain miehiäkin. Jos olet itsekin kokenut väkivaltaa suhteessa niin miksi pidät sitä niin harvinaisena asiana? - scale
kukka kirjoitti:
Joillekin käy heti tosi huonosti. Toiset voi jäädä suhteeseen pikäksikin aikaa koska ovat henkisestikin jo niin lyötyjä etteivät uskalla/osaa lähteä.
Ehkä juuri yleinen keskustelu ja selkeät osoitteet mistä voi apua hakea auttaisi näitä naisia ja miksei joitain miehiäkin. Jos olet itsekin kokenut väkivaltaa suhteessa niin miksi pidät sitä niin harvinaisena asiana?aiemmin sanoin, en näe sitä omassa lähipiirissäni.
Vaikka se yksi olikin ihan sairas, niin en mä koskaan niin alkanut ajatella, että kaikki naiset saattavat yhtä-äkkiä tempaista lättyyn ilman syytä. Siitä suhteesta jäi ainoastaan fobia mustasukkaisia ihmisiä kohtaan, ei naisia yleensä.
Eikä mua todellakaan ole hakattu, läsäytetty yllättäen päin taulua. Ei siihen hento nainen pysty.
Vaikka näin mä viime kesänä, kun yksi kaveri istuskeli kaikessa rauhassa terassilla kavereidensa kanssa, kun joku nainen tuli kiukutteleen sille jotakin ja yhtä äkkiä vetäs jätkää päin lättyä, poke nakkas naisen pihalle ja se oli siinä. Ne oli mulle vieraita ihmisiä. - kukka
scale kirjoitti:
aiemmin sanoin, en näe sitä omassa lähipiirissäni.
Vaikka se yksi olikin ihan sairas, niin en mä koskaan niin alkanut ajatella, että kaikki naiset saattavat yhtä-äkkiä tempaista lättyyn ilman syytä. Siitä suhteesta jäi ainoastaan fobia mustasukkaisia ihmisiä kohtaan, ei naisia yleensä.
Eikä mua todellakaan ole hakattu, läsäytetty yllättäen päin taulua. Ei siihen hento nainen pysty.
Vaikka näin mä viime kesänä, kun yksi kaveri istuskeli kaikessa rauhassa terassilla kavereidensa kanssa, kun joku nainen tuli kiukutteleen sille jotakin ja yhtä äkkiä vetäs jätkää päin lättyä, poke nakkas naisen pihalle ja se oli siinä. Ne oli mulle vieraita ihmisiä.mutta turha vähätelläkään noin vakavaa asiaa. Ja juu harva nainen pystyy miehen hakkaamaan. Ja yleisesti naiset eivät ole yhtä väkivaltaisia kuin miehet. Mutta siis on väkivaltaisia naisia ja on väkivallattomia miehiä. Sitä en kiistä!
- kukka
scale kirjoitti:
on plussaa, vaikka ei mitään intervalliharjoitusta olisikaan.
Siinä ollaan samaa mieltä, että kotityöt pitää tehdä kimpassa.mutta eipä se paljoa auta vakavasti ylipainoista joka kuolee huonon terveytensä takia aikaisemmin. Itsepetosta luulla että se riittäisi.
- scale
kukka kirjoitti:
mutta turha vähätelläkään noin vakavaa asiaa. Ja juu harva nainen pystyy miehen hakkaamaan. Ja yleisesti naiset eivät ole yhtä väkivaltaisia kuin miehet. Mutta siis on väkivaltaisia naisia ja on väkivallattomia miehiä. Sitä en kiistä!
nainen pystyy kerran vetäseen yllättäen, mutta enempään ei fyysiset mahdollisuudet piisaa, vaikka ei se silläkään ollut yrityksen puutteesta johtuvaa.
Miehen on taas helppo sen jälkeen estää enemmät mätkimiset, päinvastaisissa tapauksissa ei naisilla ole mahdollisuutta samaan.
Siitä varmaan ollaan yhtä mieltä, että parisuhteessa väkivaltaan turvautuvat ihmiset eivät voi olla terveitä. - kukka
scale kirjoitti:
nainen pystyy kerran vetäseen yllättäen, mutta enempään ei fyysiset mahdollisuudet piisaa, vaikka ei se silläkään ollut yrityksen puutteesta johtuvaa.
Miehen on taas helppo sen jälkeen estää enemmät mätkimiset, päinvastaisissa tapauksissa ei naisilla ole mahdollisuutta samaan.
Siitä varmaan ollaan yhtä mieltä, että parisuhteessa väkivaltaan turvautuvat ihmiset eivät voi olla terveitä.Se on kurjaa että sille asialle on niin vähän tehtävissä. Edes jos se sattuu jonkun tutun kohdalle. Saatikka koko maailmaa on vaikea pelastaa.
- scale
kukka kirjoitti:
mutta eipä se paljoa auta vakavasti ylipainoista joka kuolee huonon terveytensä takia aikaisemmin. Itsepetosta luulla että se riittäisi.
liikkuminen itsessään edes ole ratkaisu ylipainoon, kyllä se vaatii silloin elämäntaparemontinkin.
Mutta elämä on täynnä pieniä valintoja, joilla voi vaikuttaa, ruokatottumukset, portaat vai hissi, kävely vai autolla jne... Kaikki ne osaltaan vaikuttavat, mikään ei kait yksinään, jos pysyviä tuloksia haluaa. - kukka
scale kirjoitti:
liikkuminen itsessään edes ole ratkaisu ylipainoon, kyllä se vaatii silloin elämäntaparemontinkin.
Mutta elämä on täynnä pieniä valintoja, joilla voi vaikuttaa, ruokatottumukset, portaat vai hissi, kävely vai autolla jne... Kaikki ne osaltaan vaikuttavat, mikään ei kait yksinään, jos pysyviä tuloksia haluaa.Liikunta kuitenkin tukee hoikkana pysymistä monella tapaa. Kun liikkuu kunnolla haluaakin syödä terveemmin, lihakset kuluttavat enemmän ja ihmisellä on parempi ja pirteämpi olo. Silloin ei sorru niin helposti naposteluun saadakseen väsymykseen energiaa.
Mutta en ihmettele että nainen joka hoitaa yksin lapset ja kodin ja käy vielä töissä ei ehdi miettiä mitä syö tai miten liikkuu ja väsymykseensä syö epäterveellisesti. Se on kurja kierre, mihin ei kenenkään pitäisi alkaa. Mutta totta kaikki vaikuttaa kaikkeen. - kyllä
edes tajunnut kirjoitti:
Aika pieni prosentti ottaa pataan, ja kaulintakin varmasti takaisinpäin annetaan.olet väärässä. Muistaakseni suomessa kuolee joka viikko nainen perheväkivallan seurauksena.
Luepa Usko, toivo ja hakkaus -tutkimustuloksia, on ikävää luettavaa.
Tässä pätkä kyseisestä tutkimuksesta: Naisten väkivaltakokemukset ovat lisääntyneet vuodesta 1997. Vuoden 2005 kyselyn mukaan oli vähintään kerran 15 vuotta täytettyään miehen tekemän fyysisen tai seksuaalisen väkivallan tai väkivallalla uhkailun kohteeksi joutunut 43,5 prosenttia naisista, kun vuonna 1997 vastaava osuus oli 40 prosenttia. - kukka
kyllä kirjoitti:
olet väärässä. Muistaakseni suomessa kuolee joka viikko nainen perheväkivallan seurauksena.
Luepa Usko, toivo ja hakkaus -tutkimustuloksia, on ikävää luettavaa.
Tässä pätkä kyseisestä tutkimuksesta: Naisten väkivaltakokemukset ovat lisääntyneet vuodesta 1997. Vuoden 2005 kyselyn mukaan oli vähintään kerran 15 vuotta täytettyään miehen tekemän fyysisen tai seksuaalisen väkivallan tai väkivallalla uhkailun kohteeksi joutunut 43,5 prosenttia naisista, kun vuonna 1997 vastaava osuus oli 40 prosenttia.Voi kunpa löytyisi keinoja noita muuttaa.
Käyvät töissä ja terveys pettää, ovat parisuhteessa ja terveys pettää.
Eikö oo niinku välähtäny, että jotaki voi jättää tekemättäki?- Mpwittu
teikäläiseen tutustuneiden elinajanodote on varmaan max 46 v?
- Papeete1
Iso pointti on. Avioliitto on yleensä miehelle se helpompi juttu ja naiselle ei. Muistan tuon niin hyvin omista liittovuosistani. Nykyään, kun tajusin erota, mulla on paljon vähemmän töitä ja stressiä yms vaikka on lapset ja kodinhoitoa. Ei puutu kuin mies joukosta ja silti ollaan ihan eri tasolla .. hassu juttu.
- kukka
ois vaan mielenkiintoista tietää mistä kaikesta toi johtuu. En itse halua elämässäni elää itseänikään kohtaan väärin. Mulla kyllä on nyt mies joka on tukena ja vaikea uskoa että hän lyhentäis mun elämää. En huonon miehen kanssa tietenkään oliskaan.
- Papeete1
kukka kirjoitti:
ois vaan mielenkiintoista tietää mistä kaikesta toi johtuu. En itse halua elämässäni elää itseänikään kohtaan väärin. Mulla kyllä on nyt mies joka on tukena ja vaikea uskoa että hän lyhentäis mun elämää. En huonon miehen kanssa tietenkään oliskaan.
Oli, ainakin yli puoleen väliin. Mutta kyllä silti hommat kasaantui minun niskoilleni enemmän. Ja kyllä itse miehestäkin jotain ylimääräistä tuli, koska nykyään tuntuu elämä ihan erilaiselta.. helpommalta ja kevyemmältä, vaikka ottaisi laskuista pois lopun huonot ajat jotka luonnollisesti oli ultimaalisen kamalia.
Se on jäänyt mieleen kun mies ihan tosissaan väläytti, kun töihin lähdin kotirouvavuosien jälkeen, että mun työnteko katsotaan sitten mun vapaa-ajaksi. Näin ollen mulla ei sitten muuta vapaata ollutkaan. (Miehellä kyllä oli, sillähän oli niiiin raskas työ joten sen panostus kotiin oli aikas kevyttä, lähinnä lasten kanssa leikkimistä muutama hetki päivässä).
Eipä sitä kyllä ollut mulla ennen sitäkään joten ei haitannut.. päin vastoin, saipahan olla päivittäin "lomalla" muutaman tunnin. Luksusta :D
Meillä oli sitten ihan perinteinen nainen kotona lapsia hoitamassa, ja mies tuo elannon (hahhhahhaa)-systeemi. Eli siis mä tein hommat kotona ja kiitokseksi mies haukkui loiseksi, ja selitteli vielä eron aikaan (kuten melkein kaikki muutkin perinteisen tyylin miehet) kuinka mä vaan loisin elättinä kaikki ne vuodet ja kaikki omaisuus on yksin sen, ja vain sen. Se ei sitten todellakan pitänyt paikkaansa, olin minäkin sitä rahaa hommannut ja kaiken kotiin pistänyt elellen säästeliäästi, kun hän taas omansa ryypännyt ja tunkenut lutkien vittuun (paljastui myöhemmin).
Noh, olempahan taas viisaampi eikä mua pystytä enää tuollain huijaan :D - kukka
Papeete1 kirjoitti:
Oli, ainakin yli puoleen väliin. Mutta kyllä silti hommat kasaantui minun niskoilleni enemmän. Ja kyllä itse miehestäkin jotain ylimääräistä tuli, koska nykyään tuntuu elämä ihan erilaiselta.. helpommalta ja kevyemmältä, vaikka ottaisi laskuista pois lopun huonot ajat jotka luonnollisesti oli ultimaalisen kamalia.
Se on jäänyt mieleen kun mies ihan tosissaan väläytti, kun töihin lähdin kotirouvavuosien jälkeen, että mun työnteko katsotaan sitten mun vapaa-ajaksi. Näin ollen mulla ei sitten muuta vapaata ollutkaan. (Miehellä kyllä oli, sillähän oli niiiin raskas työ joten sen panostus kotiin oli aikas kevyttä, lähinnä lasten kanssa leikkimistä muutama hetki päivässä).
Eipä sitä kyllä ollut mulla ennen sitäkään joten ei haitannut.. päin vastoin, saipahan olla päivittäin "lomalla" muutaman tunnin. Luksusta :D
Meillä oli sitten ihan perinteinen nainen kotona lapsia hoitamassa, ja mies tuo elannon (hahhhahhaa)-systeemi. Eli siis mä tein hommat kotona ja kiitokseksi mies haukkui loiseksi, ja selitteli vielä eron aikaan (kuten melkein kaikki muutkin perinteisen tyylin miehet) kuinka mä vaan loisin elättinä kaikki ne vuodet ja kaikki omaisuus on yksin sen, ja vain sen. Se ei sitten todellakan pitänyt paikkaansa, olin minäkin sitä rahaa hommannut ja kaiken kotiin pistänyt elellen säästeliäästi, kun hän taas omansa ryypännyt ja tunkenut lutkien vittuun (paljastui myöhemmin).
Noh, olempahan taas viisaampi eikä mua pystytä enää tuollain huijaan :DKyllä mun mieheni on sitä mieltä et kotityöt menee puokkiin. Samoin menee lastenhoito vaikkakin esikoistani hoidan enemmän kun ei ole nykyisen mieheni lapsi.
Tällä hetkellä olen kotona kun nuorempi lapsi on niin pieni, mutta teen ohessa töitä kun olen kait työnarkomaani tai jotain.
Molemmat me harrastetaan ja nähdään kamuja ja luotan mieheeni. Ei hän pettäisi.
Ensimmäinen aviomieheni ei ollut yhtä hyvä mutta kyllä hänkin teki puolet kotitöistä ja hoisi lastaan yms. Eikä tietääkseni pettänyt. Muita ongelmia hänelle sitten tuli, miksi jouduin hänet jättämään.
Hyvä että pääsit eroon noin huonosta miehestä! Kyllä niitä on silti parempiakin. Ainakin nuoremmassa sukupolvessa. Oma nykyinen mieheni on 25-vuotias. Entinen mieheni on 33v. Kyllä nuorempi on vielä tasa-arvoisempi ja suvaitsevaisempi.
Mut kaikkea hyvää teidän perheelle ja ihanaa että nyt voit olla onnellinen! :) Ei tuollaista kohtelua tarvitse sietää. - Papeete1
kukka kirjoitti:
Kyllä mun mieheni on sitä mieltä et kotityöt menee puokkiin. Samoin menee lastenhoito vaikkakin esikoistani hoidan enemmän kun ei ole nykyisen mieheni lapsi.
Tällä hetkellä olen kotona kun nuorempi lapsi on niin pieni, mutta teen ohessa töitä kun olen kait työnarkomaani tai jotain.
Molemmat me harrastetaan ja nähdään kamuja ja luotan mieheeni. Ei hän pettäisi.
Ensimmäinen aviomieheni ei ollut yhtä hyvä mutta kyllä hänkin teki puolet kotitöistä ja hoisi lastaan yms. Eikä tietääkseni pettänyt. Muita ongelmia hänelle sitten tuli, miksi jouduin hänet jättämään.
Hyvä että pääsit eroon noin huonosta miehestä! Kyllä niitä on silti parempiakin. Ainakin nuoremmassa sukupolvessa. Oma nykyinen mieheni on 25-vuotias. Entinen mieheni on 33v. Kyllä nuorempi on vielä tasa-arvoisempi ja suvaitsevaisempi.
Mut kaikkea hyvää teidän perheelle ja ihanaa että nyt voit olla onnellinen! :) Ei tuollaista kohtelua tarvitse sietää.Ollut mitään eroa muitten tuttujen naisten miehiin. Itseasiassa, monesti ajattelin jopa että onneksi mulla on parempi mies kuin niillä.
Noi vaan kuulostaa kamalalta ja erikoiselta ku tuohon yhteen läjään ne laittaa mutta monikin kun niitä ihan tosissaan katselee, löytää yhtenäväisyyksiä. Eikä niitä tietenkään tapahtunut kokoaikaa ja näkyvästi tai peräti samalla kertaa. Jälkikäteen minäkin olen vasta monet asiat tajunnut, kun olen niitä aikoja miettinyt. Nyt on tietysti helppo nähdä ne asiat mutta ei niitä tosiaan silloin huomannut/tajunnut.
Niin ja kun oli vielä niin tyhmä että uskoi mitä sanotaan eikä esim pitänyt huolta omasta tulevaisuudesta, koska kuvitteli että siinähän se tulevaisuuskin on huolehdittu samalla. Tehdään työnjako joka helpottaa monia asioita ja vähentää rahakulumista (lapset saa olla kotona, ei tarvita kakkosautoa, säästetään lasten päivähoitokuluissa yms), eli toinen kotona, toinen töissä, ja kerätään se vanhuusturva ja tulevaisuus sillain. My ass.
Joo, hyvä että eroon pääsin eikä viitsi tän enempää menneitä tyhmyyksiään muistella. Täytyy vaan pitää huoli ettei kukaan enää pysty kusettaan samalla tavalla. Onhan sekin jo jotain :D - kukka
Papeete1 kirjoitti:
Ollut mitään eroa muitten tuttujen naisten miehiin. Itseasiassa, monesti ajattelin jopa että onneksi mulla on parempi mies kuin niillä.
Noi vaan kuulostaa kamalalta ja erikoiselta ku tuohon yhteen läjään ne laittaa mutta monikin kun niitä ihan tosissaan katselee, löytää yhtenäväisyyksiä. Eikä niitä tietenkään tapahtunut kokoaikaa ja näkyvästi tai peräti samalla kertaa. Jälkikäteen minäkin olen vasta monet asiat tajunnut, kun olen niitä aikoja miettinyt. Nyt on tietysti helppo nähdä ne asiat mutta ei niitä tosiaan silloin huomannut/tajunnut.
Niin ja kun oli vielä niin tyhmä että uskoi mitä sanotaan eikä esim pitänyt huolta omasta tulevaisuudesta, koska kuvitteli että siinähän se tulevaisuuskin on huolehdittu samalla. Tehdään työnjako joka helpottaa monia asioita ja vähentää rahakulumista (lapset saa olla kotona, ei tarvita kakkosautoa, säästetään lasten päivähoitokuluissa yms), eli toinen kotona, toinen töissä, ja kerätään se vanhuusturva ja tulevaisuus sillain. My ass.
Joo, hyvä että eroon pääsin eikä viitsi tän enempää menneitä tyhmyyksiään muistella. Täytyy vaan pitää huoli ettei kukaan enää pysty kusettaan samalla tavalla. Onhan sekin jo jotain :Dettä ei voi suhtautua elämään niin että ajatellaan yhteistä etua yms. Mulla on oikeestaan aina ollut varautuminen suhteissa et huolehdin oman ja lasten selustan. Se on joskus esim ex miestä ja ex kihlattua haitannut mutta eroonpa päädyttiinkin.
Tavallaan on tuntunut että onko mulla väärä suhtautuminen, että suhteessa pitäis vaan luottaa ja puhaltaa yhteen kaikessa mutta nykyään on niin paljon eroja et eihän niin voi tehdä järkevä ihminen.
- Montako elämää?
Sorry kanssasisaret mutta kaikilla meistä ei järki kulje kovin hyvin! Tämän tilastofaktan syy ei ole miehissä vaan naisissa.
Naiset ottavat itselleen liian ison vastuun perhe-elämästä. Naiset huolehtivat miehen ruokavaliosta, juomavaliosta, tekevät miehen puolesta raskaat kotityöt sekä hoitavat ja kasvattavat lapset. Ja monesti käyvät lisäksi palkkatöissä. Sekä tietenkin pitävät huolen parisuhteesta naistenlehtien oppien ja vaatimusten mukaisesti. Tottakai mies voi hyvin mutta nainen rasittuu kun miesten elämänhallinta ulkoistetaan naisille.
Mies pysyy tyytyväisenä mutta nainen tulee onnettomaksi.
Kautta aikojen naiset ovat järjestäneet elämänsä juuri näin. Ja vielä nykyäänkin osa meistä suostuu siihen! Vaikka suurin osa voisi valita toisinkin.- kukka
Mutta en mä ainakaan elä noin. Mietinkin sitä että voiko hyväkin liitto lyhentää naisen elämää. Itselläni on hyvin tasa-arvoinen ja hyvä suhde.
- Aurinko79-
kukka kirjoitti:
Mutta en mä ainakaan elä noin. Mietinkin sitä että voiko hyväkin liitto lyhentää naisen elämää. Itselläni on hyvin tasa-arvoinen ja hyvä suhde.
Mun mielestä hyvällä suhteella on takuulla positiivinen vaikutus ihmiseen elämään, olettaen että ihminen itse sitä suhdetta haluaa. Tuossa edellisessä kommentissa tuli monta aika hyvää ehdotusta sille, miksi avioliitossa olevat naiset kuolevat nuorempina.
Onko sulla muuten jotain linkkiä tms. tilastoihin, joissa näitä asioita käsitellään? Olis mielenkiintoista nähdä prosentuaalisesti mikä ero tuossa on, voiko se johtua pelkästä sattumasta vai onko siellä taustalla todellisiä syitä. - kukka
Aurinko79- kirjoitti:
Mun mielestä hyvällä suhteella on takuulla positiivinen vaikutus ihmiseen elämään, olettaen että ihminen itse sitä suhdetta haluaa. Tuossa edellisessä kommentissa tuli monta aika hyvää ehdotusta sille, miksi avioliitossa olevat naiset kuolevat nuorempina.
Onko sulla muuten jotain linkkiä tms. tilastoihin, joissa näitä asioita käsitellään? Olis mielenkiintoista nähdä prosentuaalisesti mikä ero tuossa on, voiko se johtua pelkästä sattumasta vai onko siellä taustalla todellisiä syitä.kyllä se on aika yleisesti tiedetty asia. Mä olen nähnyt tilastot vaan erään vakuutusyhtiön papereissa, mutta löytyvät varmasti muualtakin. Mutta kyllä nuo tilastot ovat niin kattavia, että pitävät paikkansa. Ei ole mistään satunnaisesta ilmiöstä kyse.
Niinhän sitä luulisi että hyvä suhde aina pidentää elämää, mutta jos suhteessa on vain vähän vikoja, (joita on kaikissa suhteissa) niin ottavatko naiset ne liian raskaasti ja siksi kärsivät miehiä enemmän yms.
En kyllä itse alkaisi kotipiiaksi, mutta joskus suhteessa on ihan pikkujuttuja jotka ahdistavat. En sitten tiedä ahdistavatko liikaa.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861789Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,171121Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.981106Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79972- 92846
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot151828Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51764Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs54751- 53684
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv52681