G-A-L-

L-U-P

Mikä on turhin tavara/esine jonka omistat? Oletko ostanut sen itse vai saanut lahjaksi? Miksi et heitä sitä menemään jos et tee sillä mitään? Entäs mikä on sitten hyödyllisin tavarasi/esineesi?

31

1108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mankeli ja ompelukone. Olen ne äipältä saanut lahjaksi, mutta en mä osaa käyttää niitä.

• SengaSengana.

En ois ikinä osannut arvata, että sulla on mankeli ja ompelukone!:DDDD

• SengaSengana. kirjoitti:

En ois ikinä osannut arvata, että sulla on mankeli ja ompelukone!:DDDD

Sovinistiksi olen muuten kohtuu hyvä kotileipuri.

Jotta, jos noihin hyödyllisimpiin vastais, ni ne on ehdottomasti kaikki ruuanlaittoon liittyvät jutut. Kylläpäs muuten tulikin nälkä...

• SengaSengana.
        relaxed_eyes kirjoitti:

Sovinistiksi olen muuten kohtuu hyvä kotileipuri.

Jotta, jos noihin hyödyllisimpiin vastais, ni ne on ehdottomasti kaikki ruuanlaittoon liittyvät jutut. Kylläpäs muuten tulikin nälkä...

No ittekullakin on peikkoja entisistä elämistä ja ne toisinaan istuu olkapäällä. ;D

• rusalkaa

Minä oon haaveillut mankelista vuosia. Myy mulle! Nyt olis tilaa laittaa se tuonne ullakolle. En ole hankkinut vielä edes sitä silitysprässiäkään. Tarttee puuskan sen toteutukseen.

*yks tulee treffeille mankelin kanssa*

• rusalkaa kirjoitti:

Minä oon haaveillut mankelista vuosia. Myy mulle! Nyt olis tilaa laittaa se tuonne ullakolle. En ole hankkinut vielä edes sitä silitysprässiäkään. Tarttee puuskan sen toteutukseen.

*yks tulee treffeille mankelin kanssa*

Ku mä oon sen lahjaksi saanu. Mä taidan sen lahjoittaa eteenpäin mun kummipojan äidille, nyt kun ne pääsee vaan uuteen kotiin. Ompelukoneen voisin lahjottaa yhen velipojan avokille.

Sen mä muuten viikonlopun aikana teenkin. Siis noi lahjoitukset.

• rusalkaa
        relaxed_eyes kirjoitti:

Ku mä oon sen lahjaksi saanu. Mä taidan sen lahjoittaa eteenpäin mun kummipojan äidille, nyt kun ne pääsee vaan uuteen kotiin. Ompelukoneen voisin lahjottaa yhen velipojan avokille.

Sen mä muuten viikonlopun aikana teenkin. Siis noi lahjoitukset.

Ois se vaan ollut, kun oisit vihdoinkin ...siis lähtä nyt treffeille mankelin kaa. Nooh annan anteeksi. Saat tulla ilman...mitään.

*he hee, sitkee yrittää vaan*

• rusalkaa kirjoitti:

Ois se vaan ollut, kun oisit vihdoinkin ...siis lähtä nyt treffeille mankelin kaa. Nooh annan anteeksi. Saat tulla ilman...mitään.

*he hee, sitkee yrittää vaan*

saat kyllä niin paljo pojoja, että... :)

Muttaku...mutta...muttaku ei sais olla yhtään muttaa...Ja ku mun mielestä on muttia.

• jaahas..

Turhin
      * kauneudenhoitoon liittyvät (periaatteessa turhia!)
      Hyödyllisin
      * kello

• SengaSengana.

Mulla varmaan on askelmittari (lahjus jostain tilauksesta; en jaksa edes viritellä sitä). Muuten olen muuttanut niin usein, että olen heittänyt aika paljon turhaa pois.

Ranskan sanakirjankin myin; en jaksanutkaan ruveta opiskelemaan sitä.

Ei tule muuta mieleen nyt.

• makkaraa

Mikä on turhin tavara/esine jonka omistat?
      -kampa (olen ajellut kaljuksi jo viitisen vuotta)

Oletko ostanut sen itse vai saanut lahjaksi?
      -ei mitään hajua

Miksi et heitä sitä menemään jos et tee sillä mitään?
      -hemmetin hyvä kysymys

Entäs mikä on sitten hyödyllisin tavarasi/esineesi?
      -hammasharja

• Turhin... Digitv-palikka tietokoneeseen. Maksoi 60e, puolessa vuodessa katseltu ~2 tuntia josta hukkaan mennyt ~2 tuntia. Pitäs varmaan myydä se eteenpäin tarpeettomana. Toinen turha vois olla kierteistyssarja jonka ostin pelkässä äijä-uhossani vaikka tiesinkin ettei sille koskaan mitään käyttöä tule olemaaan :D

Hyödyllisin... vaikka kaikki on jollain tavalla hyödyllisiä nostan pakasta esiin tuon minikoon mp3-soittimen joka tekee päivittäisistä työmatkoistakin antoisia.

• Unohtakaa edelliset.

Kondomipaketti.

• hyödyllisin?
        Kukkomies kirjoitti:

Unohtakaa edelliset.

Kondomipaketti.

Oletko ostanut itse vai saanut lahjaksi? :D

• hyödyllisin? kirjoitti:

Turhimmaltahan tuo nyt vaikuttaa pahasti. Tosin tietenkin se voi jonkun minun käsityskykyni ylittävän syyn takia osoittautua myös hyödylliseksi. Sentään itse hankittu... :D

• SengaSengana.
        hyödyllisin? kirjoitti:

Ai hitsi. Tuosta tulikin mieleen, että mäkin ostin sellaisen värillisen jolla on korvat ja siivet ja kaikki, mutta se ei suostunut laittamaan sitä.

Turha kapistus? höh :DDD

Musta se ois ollut hauska. Ei siitä kyllä ehkäisyn kannalta hyötyä olisikaan ollut, eikä niine ulokkeineen minnekään mahtunut...

Millaisia turhia kortsuja sulla siis on, Kukkomies? Ja missä mielessä turhia? Menikö päiväys jo?

Ai hitsi. Tuosta tulikin mieleen, että mäkin ostin sellaisen värillisen jolla on korvat ja siivet ja kaikki, mutta se ei suostunut laittamaan sitä.

Turha kapistus? höh :DDD

Musta se ois ollut hauska. Ei siitä kyllä ehkäisyn kannalta hyötyä olisikaan ollut, eikä niine ulokkeineen minnekään mahtunut...

Millaisia turhia kortsuja sulla siis on, Kukkomies? Ja missä mielessä turhia? Menikö päiväys jo?

Ne ovat yhdynnässä sukupuolitaudeilta ja eitoivotuilta lapsilta suojaavia kondomeja. 5 kpl paketti. Aivan normaaleja spärdäreitä.

Olennaisin turhaksi tekevä ominaisuus kondomeissa on että sen tarkoitettuun käyttöön tarvitaan myös nainen. Naisen saaminen/ottaminen on jotain joka tällä hetkellä tuntuu taas vaihteeksi täysin mahdottomalta, kiitos näiden ihanien luonteenpiirteideni joita tänne en pahemmin säteile. Angst. Angst. Ruikuti ruikuti ja silleen. Nyt on vaan tällänen olo :-/

• SengaSengana.
        Kukkomies kirjoitti:

Ne ovat yhdynnässä sukupuolitaudeilta ja eitoivotuilta lapsilta suojaavia kondomeja. 5 kpl paketti. Aivan normaaleja spärdäreitä.

Olennaisin turhaksi tekevä ominaisuus kondomeissa on että sen tarkoitettuun käyttöön tarvitaan myös nainen. Naisen saaminen/ottaminen on jotain joka tällä hetkellä tuntuu taas vaihteeksi täysin mahdottomalta, kiitos näiden ihanien luonteenpiirteideni joita tänne en pahemmin säteile. Angst. Angst. Ruikuti ruikuti ja silleen. Nyt on vaan tällänen olo :-/

Mäkin sain aikoini 30 v lahjaksi kortsuja kavereilta, kun arvelivat mun niitä tarvitsevan. Ne meni päiväysvanhoiksi ja mua suoraan sanottuna v... ja rakkahasti. :D

En edes kehdannut sanoa niille kavereille.

Mäkin sain aikoini 30 v lahjaksi kortsuja kavereilta, kun arvelivat mun niitä tarvitsevan. Ne meni päiväysvanhoiksi ja mua suoraan sanottuna v... ja rakkahasti. :D

En edes kehdannut sanoa niille kavereille.

Mitä hemmetin ei-surtavaa tuossa on? :-o

• la.ra

Mutta en luopuisi, se on kaunis, sillä on tunnearvoa ja erityinen merkitys. Kuten muillakin (harvoilla) koriste-esineilläni. Mä olen hyvä siivoamaan myös tavaroita ja vien niitä ahkerasti kirppikselle. Hyödyllisiä on niin monta, etten osaa sanoa mikä... Tai ehkä tämä puhelin. Tai luottokortti. P.S. Kiitti Yrmio, nyt mä täällä Jns:n junassa katselen kaikkia ravinteliosaston ukkoja. Ja kynnys tulla tänne oli korkeampi, mutta minkäs teet kun juna on täys ja sain lemmikkiosaston hyttipaikan hiljaisten opiskelijoiden keskeltä...

• yrmio

romua on kämppä pullollaan. Vaatteista en käytä varmaankaan kuin 1/3, loput vois ihan surutta nakkoa roskiin. Mut ehkä kaiken turhuuden multihuipentuma on muutama kukkavaasi, siellä ne lepää edelleen samassa laatikossa mihin ne joskus 6v sitten laitettiin. Oikeastaan vois nakkoa nekin roskiin jossain vaiheessa.

Se mikä ei mahdu nyyttiin ja housun taskuihin on turhaa.

• rusalkaa

Siis semmoisen sain joululahjaksi pikkusiskolta JA äipältä, mikä-lie-vitsi = älä viiti juoda niin paljon viinaa. Varmaan satsaus kirpaisi kovasti!

Tää korkki siis on semmoinen mihin tahansa pulloon asetettava ja sen saa silleen käännettyä auki. Kaikissa mun käyttämissäni pulloissa vaan on korkit. Ja ne saa tarvittaessa myös kiinni.

Ei ole tullut tuota lahjaa käytettyä...nyt kohta seitsemään vuoteen. Tuolla se ajelehtii keittiönlaatikossa muistuttamassa olemassaolostaan.

Hyödyllisin nyt juuri ja joka päivä iloitsen tämmöisestä kirpputorilta hankkimastani klaffilipastosta. Tään kannen saa käännettyä auki pikkupöydäksi ja kannettava sopii kivasti piiloon tuonne alimman hyllyn alle. Tämä on kauttaaltaan loimukoivua ja laatikot tässä sisällä on visakoivua. Kaiken lisäksi pöydän kannen ja lipaston kolme isoa alalaatikkoa saa lukkoon!

Kaikki arvokkaat paperini pysyvät nyt järjestyksessä ja tallessa.

• saatu..

kulli, siis syntymälahjaksi.

Todellinen turhake. Toinen on nuo pallit, ei mitään käyttöä.

Siinä ne roikkuu, eikä suostu putoamaan, niin eipä niitä mihinkään voi heittää.

• cat.mint

on varmaan tietokone. Turhaa en äkkiseltään keksi, mutta onhan tuota kertynyt kaikenlaista tarpeetonta. Joitakin tavaroita ei vaan raaski heittää menemään, koska niillä on tunnearvoa.

• sirpamaikkarilta

taitaa noi keittiöntavarat olla kaikista turhimmat. Helvettiäkö mä millään uuninvuoilla ja kattiloilla mitään teen kun en osaa ruokaa laittaa. Poiskaan ei pysty heittämään jos vaikka joku päivä osaiski leipoa ja kokata. Tai löytys ukko joka tykkää tehä ruokaa.

Hyödyllisin tavara on ehdottomasti toi mun sänky. Jouset ovat yksittäin pussitetut, joten ne muotoilevat mukavasti vartaloa. Tai jotain sinne päin se myyjä selitti. Mutta on se nukkuminen niin ihanaa että vaihdan korkeintaan uuteen ja parempaan.

• Danskuu

ja sain lahjaksi. En tiedä miksi en ole heittänyt pois, eikä mieskään ole sitä huolinut.

Hyödyllisin tavara on työssä käyvällä suurperheenäitinä, niin ehdottomasti pesukone.

• rusalkaa

Aattele! Ois ihan karseeta joutua käsin pyykkäämään kaikki. Mun äityli kertoo joskus, kun se oman siskon kanssa on joella käynyt pyykkäämässä ja sitten äiti torui, ettei saa kaikkia naisten alushousui ripustaa näkyville narulle toinen toisensa perään.

Ja se joki ja Pyykkiranta on ihan onnetoin... ruikkujoki. Sielä oli kuulemma pata, joka piti muistaa kääntää ympäri.

Ois vaan kaameeta, jos pitäisi tosta kaivosta nostaa vesi, kuumentaa se ja sitten pyykätä talon pyykit...käsin. Voi taivas!

• Danskuu
        rusalkaa kirjoitti:

Aattele! Ois ihan karseeta joutua käsin pyykkäämään kaikki. Mun äityli kertoo joskus, kun se oman siskon kanssa on joella käynyt pyykkäämässä ja sitten äiti torui, ettei saa kaikkia naisten alushousui ripustaa näkyville narulle toinen toisensa perään.

Ja se joki ja Pyykkiranta on ihan onnetoin... ruikkujoki. Sielä oli kuulemma pata, joka piti muistaa kääntää ympäri.

Ois vaan kaameeta, jos pitäisi tosta kaivosta nostaa vesi, kuumentaa se ja sitten pyykätä talon pyykit...käsin. Voi taivas!

lapsen kanssa pari vuotta talossa, jossa ei sähköä, eikä sisään tullut vettä, joten tuli keitettyä vettä ja pestyä pyykkipadassa pyykit.
        Siitä syystä pesukone mun rakkain kapistus. :))

(Nykyisin siellä sähköt ja vedet tulee sisään. Kesän vietto paikka meille enää.)

• mitään, mitä

en käytä. Aika vähän. Hyvin vähän kaikenlaista krääsää. Vituttaa usein se tavaranpaljous. Tarpeettomat annan pois jollekin, kenellä on käyttöä sille.

• ...mieleen yhdet ämyrit jotka ostin pari vuotta sitten ku halavalla sain. En oo vielä keksinyt mihin mä niitä tarvisin...

• turhin esine

Pillu on turhin tavara jonka omistan. Olen sen toki ostanut. Miksi en heitä menemään? Olen itseasiassa heittänyt sen menemään. Hyödyllinen tavarani on matkapuhelin. Se on erittäin kätevä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      75
      1438
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      13
      967
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      882
    4. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      90
      828
    5. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      704
    6. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      664
    7. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      50
      619
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      47
      613
    9. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      134
      608
    10. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      50
      574
    Aihe