Itsetehdyt tatuoinnit

Dory_

Ihan heti kättelyssä ei mitään "ei itse kannata itseään tatuoida juttui" tai että "hanki tatuointi liikkeessä"

Tahtoisin saada tietoa kotona tehdyistä tatuoinneista (tai vankila tatuoinneista). Oon tollasta ideaa jo jonku aikaa pyöritellyt päässäni mut nyt tartteisin ihan omakohtasii kokemuksii.
Olen kuullu et perhosneula (hyönteisneula) olis hyvä siihen käyttöön, mut entäpä värit? ja kuinka syvälle? Liian syvälle jos tekee ni siihenhän voi muodostuu arpikudosta.

Jos jollain on neuvoja tai omakohtasii kokemuksii ni olisi kyllä tervettullutta kaikki!

vittuilut voi pitää aivan omassa pienessä päässään sitten :)

32

13981

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tatuointia harkitseva

      EN todellakaan ole täällä vittuilemassa, kun olen sellaista saanut ihan liikaa täältä lukea. Jos semmoisen muka todella haluat, anna palaa. Sanon slti sen että harkitse todella tarkkaan, kun tuota ideaa tuskin kukaan voi millään järkisyyllä puolustaa. Sitten asiaan...

      Neula menee ammattimaisissa tatuoinneissa kuulemma maksimissaan pari milliä syvälle. Värinä voipi käyttää melkein mitä vaan, esim vankilatatuoinneissa kuulemma käytetty esim. punatiiltä tms. :D "Kunnon" tatuoinneissa kai jotain tämän kaltaista: ...sisältävät glyseriiniä, alkoholia, vettä sekä Ci-hyväksyttyä väripigmenttiä... Tämä Artline Tattoon sivuilta.

      • Dory_

        Kiittipä kiitti neuvoista :)Harkitsen kyllä tarkkaan :)Pitää alkaa työstää tota ideaa.

        Lisää vinkkejä saa kyllä tähän ketjuun laittaa.


    • tarviit tatuointeja?

      Onks se tarve ihan sun omassa pikku päässäs?

      • ihmettelen...

        Missä muuallakaan kaikenlaiset tarpeet on kuin ihmisen päässä?


    • en haluis..

      valittaa mut yleensä itetehdyt tatuoinnit on aika hiton rumia ja epämääräsen näkösiä, koska sä et ite voi keskitttyy sen kuvan piirtämiseen ku tökit itteäs neulalla.

      • Dory_

        Voi olla et on ruman näkösii muiden mielestä. Mut toisaalta se on itse tehty. Ajatella et saa jotain ihan itse tehtyy ihoonsa muutakun tavallisia arpia. Ei se haittaa vaikka olisi vain yksi viiva tai piste. Mut kun se on itte tehty ni siinä on aivan oma fiilis.

        Olen ajatellut tehdä tulen symbolin tai sit vaan viivan. Jos teen viivan ni kun saan lapsen niin lisään siihen toisen viivan ja niin edespäin :) oma ideani on siinä.

        Jossain vaiheessa menen oikealle tatuoijalle teettämään vaativamman tatuoinnin mutta tahdon itse tehdä oman myös.


      • Kessler
        Dory_ kirjoitti:

        Voi olla et on ruman näkösii muiden mielestä. Mut toisaalta se on itse tehty. Ajatella et saa jotain ihan itse tehtyy ihoonsa muutakun tavallisia arpia. Ei se haittaa vaikka olisi vain yksi viiva tai piste. Mut kun se on itte tehty ni siinä on aivan oma fiilis.

        Olen ajatellut tehdä tulen symbolin tai sit vaan viivan. Jos teen viivan ni kun saan lapsen niin lisään siihen toisen viivan ja niin edespäin :) oma ideani on siinä.

        Jossain vaiheessa menen oikealle tatuoijalle teettämään vaativamman tatuoinnin mutta tahdon itse tehdä oman myös.

        Itseasiassa itse voi kuvan tehdä pikkuhiljaa harkiten ja siihen voi uhrata enemmän aikaa kuin toisella piirtäjällä tehtyyn kuvaan.
        Jotkut ovat käyttäneet Rotring tussiväriä, jota löytyy useita eri värejä ja joista voi hyvin sekoittaa minkä värin tahansa.
        Viivat ja kaaret ääriviivoja varten on usein tehty puukapuloihin tietynmuotoisiin halkeamiin hyönteisneuloja vierekkäin latomalla. Saadakseen usemman neulan lävistämään ihon, on siihen päähän täytynut lyödä esimerkiksi siten että on pidetty morapuukon terästä kiinni ja lyöty kahvalla siihen puupalikan päähän jonka toisessa päässä olevat väriin kastetut hyönteisneulat ovat ihoa vasten. Väritystä varten puukalikkaan porattiin reikä joka ladottiin täyteen hyönteisneuloja ja homma toimi samoin.
        Tekniikkaa voi harjoitella vaikka joulukinkussa olevaan nahkaan. Ai niin hyönteisneulojen päissä olevat nailontipat täytyy poistaa vaikka lämmittämällä.


      • Kessler
        Kessler kirjoitti:

        Itseasiassa itse voi kuvan tehdä pikkuhiljaa harkiten ja siihen voi uhrata enemmän aikaa kuin toisella piirtäjällä tehtyyn kuvaan.
        Jotkut ovat käyttäneet Rotring tussiväriä, jota löytyy useita eri värejä ja joista voi hyvin sekoittaa minkä värin tahansa.
        Viivat ja kaaret ääriviivoja varten on usein tehty puukapuloihin tietynmuotoisiin halkeamiin hyönteisneuloja vierekkäin latomalla. Saadakseen usemman neulan lävistämään ihon, on siihen päähän täytynut lyödä esimerkiksi siten että on pidetty morapuukon terästä kiinni ja lyöty kahvalla siihen puupalikan päähän jonka toisessa päässä olevat väriin kastetut hyönteisneulat ovat ihoa vasten. Väritystä varten puukalikkaan porattiin reikä joka ladottiin täyteen hyönteisneuloja ja homma toimi samoin.
        Tekniikkaa voi harjoitella vaikka joulukinkussa olevaan nahkaan. Ai niin hyönteisneulojen päissä olevat nailontipat täytyy poistaa vaikka lämmittämällä.

        Älä vaan hakkaa kuvia ihmiseen niillä neuloilla ja puukapuloilla millä harjoittelet siannahkaan.
        Kun kokeilee tehdä itselleen niin pieni viisisakarainen tähti kantapään sivuun melko alas voisi olla hyvä paikka kokeiluun, niin näet millaista jälkeä tulee.
        70-luvulla tekivät paljon kuvia tuolla systeemillä ja jossakin papualla tehdään myös käsipelillä naputtamalla tatuoinnit. Neuloina vaan taitaa olla siilin piikkejä tai vastaavia jotka on kiinnitetty johonkin bambupalikkaan.


      • Herra 47
        Kessler kirjoitti:

        Älä vaan hakkaa kuvia ihmiseen niillä neuloilla ja puukapuloilla millä harjoittelet siannahkaan.
        Kun kokeilee tehdä itselleen niin pieni viisisakarainen tähti kantapään sivuun melko alas voisi olla hyvä paikka kokeiluun, niin näet millaista jälkeä tulee.
        70-luvulla tekivät paljon kuvia tuolla systeemillä ja jossakin papualla tehdään myös käsipelillä naputtamalla tatuoinnit. Neuloina vaan taitaa olla siilin piikkejä tai vastaavia jotka on kiinnitetty johonkin bambupalikkaan.

        Helpommalla pääsee kun ostaa i maxilta tatuointi paketin jossa on kone,värit ja neulat.Ja on helppo myydä eteenpäin kun ei enään itse tarvi.


      • tottaff
        Herra 47 kirjoitti:

        Helpommalla pääsee kun ostaa i maxilta tatuointi paketin jossa on kone,värit ja neulat.Ja on helppo myydä eteenpäin kun ei enään itse tarvi.

        Jos ei yhtäsoittoa tee kuvaa, niin tarvitset myös ultra-ammeen sekä autoklaavin jos koneella näppärästi väsäät sen kuvan.


      • kanjabis
        tottaff kirjoitti:

        Jos ei yhtäsoittoa tee kuvaa, niin tarvitset myös ultra-ammeen sekä autoklaavin jos koneella näppärästi väsäät sen kuvan.

        voi ostaa myös kertakäyttöisiä neuloja jotka on jo moldattu tippiin ja grippiin kiinni.
        Voi heittää sitten roskiin , ei tartte alkaa väsätä itse, ja on steriilit.
        Huuto.netissä saa koneita jo aika edukkaasti, biltemasta virtalähde , poljin voi olla vaikka naapurin pojan kitaran särkijästä ;)
        ja värejäkin saa pienen pullon pikkurahalla.
        sataseen teet itsellesi mustan kuvan ja vehkeet voit myydä helposti eteenpäin huuto.netissä.Ei sitten näytä kovin kamalalle parin vuoden päästä kun on värit levinnyt.


      • hynssi66
        Kessler kirjoitti:

        Itseasiassa itse voi kuvan tehdä pikkuhiljaa harkiten ja siihen voi uhrata enemmän aikaa kuin toisella piirtäjällä tehtyyn kuvaan.
        Jotkut ovat käyttäneet Rotring tussiväriä, jota löytyy useita eri värejä ja joista voi hyvin sekoittaa minkä värin tahansa.
        Viivat ja kaaret ääriviivoja varten on usein tehty puukapuloihin tietynmuotoisiin halkeamiin hyönteisneuloja vierekkäin latomalla. Saadakseen usemman neulan lävistämään ihon, on siihen päähän täytynut lyödä esimerkiksi siten että on pidetty morapuukon terästä kiinni ja lyöty kahvalla siihen puupalikan päähän jonka toisessa päässä olevat väriin kastetut hyönteisneulat ovat ihoa vasten. Väritystä varten puukalikkaan porattiin reikä joka ladottiin täyteen hyönteisneuloja ja homma toimi samoin.
        Tekniikkaa voi harjoitella vaikka joulukinkussa olevaan nahkaan. Ai niin hyönteisneulojen päissä olevat nailontipat täytyy poistaa vaikka lämmittämällä.

        Kyllähän se näin on että rotring värit ja perhosneulat. Kunnioitetaan perinteitä!


      • linnassataimerillä

        rotring ,perhosneulat ,nessi ,arskatoppa ,pari vespaa , täydellinen kuva .


      • Anonyymi
        hynssi66 kirjoitti:

        Kyllähän se näin on että rotring värit ja perhosneulat. Kunnioitetaan perinteitä!

        Mulla kaikki kuvat tehty käsin hyönteisneuloilla pitkillä puuvarsilla ja rotring väreillä,ei o levenneet ja hyvin on värit säilyny,toki ekat kuvat kerava stuukkia 70 luvulta mut olenki vanhan liiton yli 60 kymppinen äijä ni ei kyllä nää nykyajan kuvat kyl mulle käviskään.


    • Satzya

      Minulla on peukalon alla olevan 'kukkulan' alareunassa pieni tähti. Ystäväni teki sen minulle, ja pakko sanoa, että sattui aivan *piipisti*:>
      Olen kanssasi samaa mieltä. Oma/kaveri tekoisessa tatuoinnissa on aivan oma fiiliksensä, kuin niin sanotusti, oikeaoppisesti tehdyssä tatuoinnissa.(kokemusta on, nuoresta iästäni huolimatta)
      Minun tähti tehtiin, uhkarohkeasti kyllä, ihan vain parsinneulalla, ja kuviskaupasta hankitulla, myrkyttömällä musteella.
      Hieman haalea tuo kuva on, mutta se ei haittaa. Olen sitä parannellut hiukan, mutta himmeänä pysyy. Oletan sen johtuvan siitä, että se on koko ajan liikkumassa. Tarkoitan, että kun käsillä tulee tehtyä niin paljon, että se kuluilee

      • toniisko

        kannatan omatekoista!! tulee halvemmaksikin :) olen ajatellu ostaa broidin kaa puokiin tatskavehkeet tattoomaailmasta!! broidi on koko ikänsä piirrelly kuvia paperille nii eiköhä se onnistu koneella ihollekki :D


    • h5y55

      myös voit tehdä tatuoinnin polttamalla. eli taittelet rautalangasta sen näkösen ja kokosen ku haluut ja lämmität sen ja painat sen sinne minne haluut. taikka voi myös purkaa muste kynnän ja ottaa musteen talteen ja neulan kans tehdä sen ja sit vaan lämmität sitä kohtaa ni se jää sinne

      • siis mä oon tehny tatskoja omilla välineil. Eli oon hyönteisneuloista rakentanu puutikkuun tasaisen neljän neulan rivin,Pelkkiin viivoihin riittää usein yks neula.sit oon naputtanu kuvia, itelle ja kavereille.mut ei kannata tätä tehä jos ei oo ihan varma.Ensiks tietty oon jäljentäny kuvan ihoon.eikä oo kellään tullu mitää ongelmia.pitää vaan sen jälkeen rasvata iho päivittäin ja käyttää puhtaita välineitä, eli puhdistaa niit esim. dilutuksella jota saa vaik apteekista. Mitä järkee on täällä vinkua.Jos joku haluu tehä ite niin tekee, jos on taiteellinen tyyppi.


    • tonde_73

      mulla on kaikki itse tehtyii ja kyllä suosittelen
      ei vaikeeta..p.s oli myös itse tehty konekkii-
      neulat oli vain liikkeestä...ei arpikudosta tullu ja halvaks tuli..muuten olis maksanut tuhansia kuvani

    • Sen voi tehdä myös näin: Jos sinulla on hähköhammasharja ja neula. Teippaa neula sähköhammasharjaan kiinni uita neulaa musteessa laita hammasharja päälle ja anna palaa.. Ei itsellä kokemusta mutta vankilassa tehään noin : )

    • savonsaivartaja

      kuules kaavi ihot rikki ja sitte kuulakärkikynäl,mie tein niin 5vuotta sitten ja vieläkin kuvat näkkyy iha selevästi

    • yhfififkg

      mullaki on yks kirjain koivessa, piirsin kajaalilla sen ensin ja sitte vaaan tökin puhtaalla neulalla, lopuksi lisää väriä päälle ja uudestaan tökkimään:) Siinä on saa nähdä haalistuuko ajan saatossa:)
      Ei kannata mitään liian hienoa yrittää ainakaa aluks:)

    • asdewrgmuyd6tj

      Joo omat jutut on omia juttuja, mutta kannatan oikeiden kamojen ostoa, itselläni on noin 700e:n kamat mutta satasellakin saa ihan kohtuu kamat :)

    • :3

      Jos haluaa olla varma ettei pistä mitää myrkkyi ihon alle niin voi tehä musteen pelkästä hiilestä. siellä papualla ja sielläpäin nii jauhavat hiilen ihan jauhoks ja vähän kookosöljyä ja voila, muste on valmis. itse jauhoin huhmaressa jauhoks ja sitte siivilöin isoimmat paskat pois ja vähä rypsiöljyy. kaikki luontaisöljyt käy tähä hommaa

    • tattooo

      Olen itsekin miettinyt omatekoisen tatuoinnin hankkimista. Eräs ystäväni oli tatuoinut käteensä tähden neulalla tökkimällä ja laittanut väriä eyelinerilla. En tosin tiedä kuluuko tällaiset tatuoinnit jossakin vaiheessa kokonaan pois. Ja vielä näille jotka selittävät itsetehtyjen tatuointien rumuudesta niin voihan sen kuvan piirtää ensin tavallisella kynällä ja tökkiä vasta sitten neulalla valmiiksi :)

    • ei välttis onnistu.

      Oon koittanu pariki kertaa tehdä itte, mutta en vaan oo saanu pysymään minkäänlaista väriä, on kokeiltu hiiltä, mustetta jnejne, iho raavittu rikki ja sitten väriä, ihoon pistelty neulalla väriä, vaan ei pysy, aina tulee ulos ruven mukana.

      • Tatboy

        Älä raavi rikki sitä ihoa. Tökit vaan sillä neulalla värin sopivaan syvyyteen (siis ei liian syvälle, vaan siihen missä juuri ja juuri tulee veri vastaan)


    • Zo_UP

      Juu siit vaa tekee ! ite oon tehny 14 vuotiaana ristin käteen sitomalla hakaneulan lyijykynään ja sit vaa kuulakärki kynän mustetta ja sit sitä vaa painamaa ihoon (: ja enne ku rupeet tekee pese kädet hyvin ja paikka mihin laitat. ittellä iha hyvä tullu =) ------> Onnee yritykseen !

    • hoh hoooooooooo

      ootte te v'''n fiksuja, ei voi muuta sanoa s*******a.....

    • Netta66

      Itse tein omaan nahkaani tatuoinnit ihan apteekista saatavilla lävistysneuloilla. Todella teräviä ja varastoivat neulan onttoon varteen mustetta. Piirsin kuvan valmiiksi ihoon ja tiheästi ja pikkuhiljaa etenin ja hyvin näkyviä ja pysyviä tatuointeja tuli. Tosin pari kertaa on täytynyt vahvistaa nilkassa olevaa.

    • yulhuf

      Leviääkö muste ihossa ja jos leviää niin kuika paljon?

      • LLL

        Muste leviää / haalistuu aina ihossa ajan kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2669
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      344
      2521
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2168
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1846
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1753
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1734
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    8. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      65
      1564
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1533
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe