Kauheat terveydenhoitokustannukset tulee siitä kun vuoroja ei osata suunnitella ja ylipäätään kun yövuoroja tetetään.
Vastaukset 9
- Nimimerkki
Kyllä ainakin omalla työmaalla yövuorot osataan suunnitella, aivan kuten aamu- ja iltavuorotkin. Seuraavan vuoden vuorot on tiedossa viimeistään joulukuun puoleen väliin mennessä.
- karua totuutta
Yötyön avulla ihmisestä saadaan paras tuotto. Tuotto on 1000 euroa per ihminen. Kun öiotä teetetään, siten varmistetaan se, että ihminen kuolee heti kun jää eläkkeelle ja ehtii nauttia kaalliita eläkkeitä. Herran perstaskuun menee siten iso sulla säästyneitä eläkerahoja..Kun ihminen ei tuota, joutaa kuolla pois..
- kolmivuorolainen
Taidat ite olla päivätöissä ja kateellinen vuorotyöntekijöiden palkoista/vapaista!!!Kun tehdas pyörii ympäri vuorokauden/vuoden,on pakko olla kolmivuoro,että asiakkaat saavat tuotteensa.
Kaikkeen tottuu,ja enkä vaihtaisi mistään hinnasta päiväpellejen sekaan pyörimään!! - Kui joku voi olla noin tyhm...
JA MITENKÖHÄN TÄMÄ MAA OIKEEESTIII PÄRJÄIS JOS EI YÖTÖITÄ TEHTÄIS? OOTKO MIETTINYNNÄ? KAIKILLE JOTKA YÖDUUNIA TEETTE........KIITOS.
- yötyöläinen (yht..kunnallin...
No jos ihmiset pääasiassa nukkuisuvat öisin, esimerkiksi alkoholismia ja mielenterveysongelmia olisi vähemmän. Tämä maa pärjäsi 90-luvulle saakka päivätöillä. Vitun tollot ette tajua mikä terveyshaitta yötyö oikeasti on!
- daadaa
yötyöläinen (yht..kunnallin... kirjoitti:
No jos ihmiset pääasiassa nukkuisuvat öisin, esimerkiksi alkoholismia ja mielenterveysongelmia olisi vähemmän. Tämä maa pärjäsi 90-luvulle saakka päivätöillä. Vitun tollot ette tajua mikä terveyshaitta yötyö oikeasti on!
Mieheni tekee todella paljon yötöitä vain siksi, että nyky-yhteiskunta on niin kiireinen. Kaiken pitää tapahtua heti, ei ehditä odottaa yhtä vuorokautta pidempään.
Kyllä yötyö sekoittaa monta asiaa meidänkin perheessä. Isäntä on niin väsynyt, että tunnen monesti itseni yksinhuoltajaksi. - yöhaugga
yötyöläinen (yht..kunnallin... kirjoitti:
Niin, ois kiva kuulla perusteluja?
Itse olen työskennellyt vuodesta 1988 yötöissä jatkuvasti. Päälle teen aina silloin tällöin päivä vuoroja, normaali vuoro on klo. 17-0530. Olen sopinut omistajan kanssa, että teen peruspalkalla mielellään lisä tunteja lisätienestien vuoksi. Normaalia vuoroa teen ti-la, mutta niistä on sovittu kiinteä palkka joka sis. kaiken. Saikku päiviä on alle yhden käden, nyt olen 46, ja ajattelin vielä tehdä 15v hommia ja sitten levolle. Toisaalta isäni, joka on 67v tekee edelleen ajohommissa ja huoltotöissä 60h viikkoa, niin miksen minäkään. Eli jos et tykkää yötöistä, älä tee. Maailma on täynnä töitä. - Vaihtoliike
daadaa kirjoitti:
Mieheni tekee todella paljon yötöitä vain siksi, että nyky-yhteiskunta on niin kiireinen. Kaiken pitää tapahtua heti, ei ehditä odottaa yhtä vuorokautta pidempään.
Kyllä yötyö sekoittaa monta asiaa meidänkin perheessä. Isäntä on niin väsynyt, että tunnen monesti itseni yksinhuoltajaksi.Yötyöstä kärsii perheen lisäksi koko naapurusto! Mutta oikealla suunnittelulla terveydellisiä- ja mjuita haittoja saadaan vähennettyä.
- elämäääää
yöhaugga kirjoitti:
Niin, ois kiva kuulla perusteluja?
Itse olen työskennellyt vuodesta 1988 yötöissä jatkuvasti. Päälle teen aina silloin tällöin päivä vuoroja, normaali vuoro on klo. 17-0530. Olen sopinut omistajan kanssa, että teen peruspalkalla mielellään lisä tunteja lisätienestien vuoksi. Normaalia vuoroa teen ti-la, mutta niistä on sovittu kiinteä palkka joka sis. kaiken. Saikku päiviä on alle yhden käden, nyt olen 46, ja ajattelin vielä tehdä 15v hommia ja sitten levolle. Toisaalta isäni, joka on 67v tekee edelleen ajohommissa ja huoltotöissä 60h viikkoa, niin miksen minäkään. Eli jos et tykkää yötöistä, älä tee. Maailma on täynnä töitä.Sää oon kans saanu ton kotikasvatuksen jossa ihmisellä ei sais olla omaa elämää ja ajatuksia. Aina vain ohjattua toimintaa, työtä työtä ja työtä. Mitä saat mukaan hautaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 981057
- 119873
- 48855
- 144842
- 70667
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40639Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu184591- 32559
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti47538- 80530
- 65526
Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja62524- 39489
Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35484Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i3464Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa31456- 45453
Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks61450- 41446
Hei, alettaisko oleen yhdessä?
Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys74446