Vakavasti otettava?

Alfred-Brandy

Millaisella vakavuudella kannattaa suhtautua sellaiseen viestiin, jonka tekstin ensimmäinen sana on kirjoitettu ruutuun "Otsikko" ja toinen sana ruutuun "Nimimerkki" ja loput tekstistä jatkuu sitten ruudussa "Viesti"?
Mielestäni tällaisesta viestistä kuvastuu jonkintasoinen mielikuvituksen puute. Ei edes omaa nimimerkkiä viitsitä keksiä.

Yleensä rekisteröityjen nimimerkkien käyttäjät ovat niitä asiallisimpia kirjoittajia täällä. Toisinaan kyllä muutamilla heistäkin on viime aikoina kirjoituksen teemana ollut ihan jokin muu, kuin karavaaniharrastus.

Suurin huoli on ollut tämän ja jopa SFC-jäsenkeskustelusaitinkin kirjoitusten tason analysointi ja eri henkilöiden kirjoitustavan ja oikeuksienkin arviointi. Ihmettelen suuresti miten jollain kirjoittajalla olisi hänen omasta mielestään oikeus kieltää joidenkin täällä kirjoittelu.

Alkakaamme siis näin päivän pidetessä jo suunnittelemaan vaikkapa ensi kesän karavaaniretkiä. Onko Suomessa jo kaikki koettu ja nähty?

26

1737

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimimerkki

keksitään joka kerta uudelleen kun siihen täällä on mahdollisuus turha tuosta on valittaa.

• käyttänyt

tätä tapaa pitkään. Tekstini on aina pelkästään tekniikkaan liittyviä, ja silloin käytän mahdollisimman vähän mielikuvitustani.

Mitä sitten niputat yhteen tämän tavan käyttäjät ja "häiriköt", niin ihmettelen suuresti. Ovatko rekisteröidyt mielestäsi parhaita kirjoittajia täällä??

Terveisin nimimerkki PLa, mikä ikävä kyllä on rekisteröity muiden toimesta.

• en ole

täällä koskaan ikinä mitään kirjoittanutakaan!

• nimimerkki

Ensinnäkin, tämä on yksi niitä harvoja nettiyhteisöjä, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä, siispä käytän sitä ominaisuutta hyväkseni ja valitsen nimimerkin tilanteen mukaan. ei ole kivaa kirjoittaa vauva-juttuja "karavaanarin morsiamena" eikä karavaanarijuttuja "pikku-mimmin äitylinä".

Toinen seikka. Sopivaa otsikkoa on toisinaan tylsää yrittää keksiä. Tällä palstalla kun ei vastausviestin otsikoksi automaattisesti tule sama otsikko kuin siinä viestissä, johon vastatataan.

Kolamnneksi, kyllä ne rekisteröityneetkin osaavat kirjoittaa asiattomia viestejä.

Oma valintasihan se on, jos et halua ottaa tosissaan meitä, jotka aloitamme viestin jo otsikossa ja jatkamme sitä nimimerkissä. Luulen että tappio on sinun.

• aloituksessasi

puutuit muiden oikeuteen käydä keskustelua,sillä
      tavalla ja kirjoitustyylillä,kuin jokainen itse
      haluaa.Onneksi määräilyäsi ei noteerata!

• hihhuli

Halutaan vaan vapautta häiriköidä ilman vastuuta mistään. On yleinen tapa tänne kirjoittavilla häiriköillä.

• koskaan
        hihhuli kirjoitti:

Halutaan vaan vapautta häiriköidä ilman vastuuta mistään. On yleinen tapa tänne kirjoittavilla häiriköillä.

olet vastuuta ottanut.

• hihhuli
        koskaan kirjoitti:

olet vastuuta ottanut.

Minun ei pidäkään ottaa vastuuta mistään.

• huomioi

kommentteja, jotka on kirjoitettu tyylillä, jota moitit.

• Olen aivan samaa mieltä kuin Sir Alfred. Keskustelu täällä on samaa kuin naaman vaihto pihalla joka lauseen jälkeen.

On varsin vaikeaa tietää kuka on mitäkin mieltä kun eivät näytä itsekään tietävän. Olen aikoinaan pitänyt asiaa puheenaiheena ja saanut siitä muutamat vallan hermostumaan.

Sekin auttaisi jo paljon jos käytettäisiin vaki merkkejä vaikka niitä ei rekisteröitäisikään kuten esim. herra "höh". Siinä on ainoana "ongelmana" nimimerkin lainaus. Porukka luulee olevansa viksua kun käyttävät minunkin merkkiäni väliviivalla tai laittamalla t:n perään.

Kunnon nimimerkit ovat mielestäni vähin vaatimus kunnon palstalle, tällöin voidaan pitkänkin ajan kuluttua nähdä mitä mieltä kukin on ollut jostain asiasta. Tämä ei tietysti kaikkia miellytä koska saattaisi tulla vaikeuksia kinoissa ja solvauksissa jos on ennen ollut samaa mieltä mitä nyt haluaisi vastustaa.

• sekä fiksuinta

on kirjoittaa koko kyseinen viesti aivan omalla nimellään ja tuolla missä karavaanarit kirjoittavat, eli etuteltassa.
        Nimimerkin taakse pesiytyy yleensä pelkurit.
        Kuten tässä tapauksessa tällä saitilla minäkin.

• estää

rekisteröityä tyyppiä kirjoittamasta vaikka tällaisella tyylillä.
        Olen pitkään seuraillut kirjoituksia, ja olen tullut siihen tulokseen, että eräät rekisteröityneet kirjoittelevat täällä myös villisti. Minne koira karvoistaan pääsee.

• sukkahousumies

palasi vanhoine vitseineen

• Murheet

jos on aikaa tällaisilla asioilla vatuloida.
        Tosi pienet. Olkaa onnellisia.

• Karavaanarin morsian
        sekä fiksuinta kirjoitti:

on kirjoittaa koko kyseinen viesti aivan omalla nimellään ja tuolla missä karavaanarit kirjoittavat, eli etuteltassa.
        Nimimerkin taakse pesiytyy yleensä pelkurit.
        Kuten tässä tapauksessa tällä saitilla minäkin.

Onnistuuko Etutelttaan saada muita tunnuksia kuin sfc-numero?
        minulla jää sinne kirjoittamatta, kun meidän perheessä miehellä on sfc-jäsenyys nimissään. En kuitenkaan halua hänen nimissään sinne kirjoitella, saattaahan hän olla jostain asioista kanssani ihan erimieltä.

• tää k-naamari

ottannut lisää omia oikeuksia. Sir on arvonimi jonka myontaä joku muu kun suomal. Kunkku karvanaamari

• ja-hanaa
        Karavaanarin morsian kirjoitti:

minulla jää sinne kirjoittamatta, kun meidän perheessä miehellä on sfc-jäsenyys nimissään. En kuitenkaan halua hänen nimissään sinne kirjoitella, saattaahan hän olla jostain asioista kanssani ihan erimieltä.

Kirjoitetaan puoliskon tunnuksella kuitaten lopuksi omalla nimellä, ei siinä mitään, sinne vaan.

• estää kirjoitti:

rekisteröityä tyyppiä kirjoittamasta vaikka tällaisella tyylillä.
        Olen pitkään seuraillut kirjoituksia, ja olen tullut siihen tulokseen, että eräät rekisteröityneet kirjoittelevat täällä myös villisti. Minne koira karvoistaan pääsee.

Ainakin huono muisti estää. Miten muistaa vaikka puolenvuoden päästä mitä on kirjoittanut jos joku siihen viittaa? Minä ainakaan en muista. Nyt tiedän kun nimimerkki on oma niin on kirjoituskin, melko varmasti.

En lisäksi näe mitään haittaa vakionimimerkin käytöstä, minä näen siinä ainoastaan positiivisia seurauksia. Lisäksi se huomattavasti parantaa kirjoitusilmapiiriä kun tavallaan tunnemme toisemme. Usko pois!

Vaihtuvilla merkeillä kirjoittelu ei myöskään anna uskottavaa kuvaa siitä mitä haluaa sanoa. Nimellä kirjoittelu on parasta mutta siihen on vielä liian pitkä matka, saataisiin nyt edes tämä nimimerkkiasia kuntoon.

Sinuna vielä hieman jahkailisin niiden koirasi karvojen suhteen.

• J.C.
        karva.naamari kirjoitti:

Ainakin huono muisti estää. Miten muistaa vaikka puolenvuoden päästä mitä on kirjoittanut jos joku siihen viittaa? Minä ainakaan en muista. Nyt tiedän kun nimimerkki on oma niin on kirjoituskin, melko varmasti.

En lisäksi näe mitään haittaa vakionimimerkin käytöstä, minä näen siinä ainoastaan positiivisia seurauksia. Lisäksi se huomattavasti parantaa kirjoitusilmapiiriä kun tavallaan tunnemme toisemme. Usko pois!

Vaihtuvilla merkeillä kirjoittelu ei myöskään anna uskottavaa kuvaa siitä mitä haluaa sanoa. Nimellä kirjoittelu on parasta mutta siihen on vielä liian pitkä matka, saataisiin nyt edes tämä nimimerkkiasia kuntoon.

Sinuna vielä hieman jahkailisin niiden koirasi karvojen suhteen.

Turha toivo paremmasta!

• höh
        Karavaanarin morsian kirjoitti:

Voit liittyä varsinaisen jäsenen perheenjäsenenä yhdistykseen. Saat silloin oman jäsentunnuksen, jolloin pystyt kirjautumaan omalla nimelläsi kirjoittamaan teltan sivuille.

Esimerkiksi varsinaisen jäsenen jäsennumero olisi 000123-0, niin perheenjäsenen jäsennumero olisi 000123-1. SFC:n sivuilla on tarkemmat tiedot perheenjäsenten jäsenmaksuista.

• ja afterego

kyllähän tämä anonyymius tuo esiin Jegyl ja Hide syndrooman verbaalisissakin kirjoittajissa. Tilaisuus tekee nääs varkaan:=)

• ja-hanaa

Täytyy olla, eli epäkohtiin puuttujia ja jokapaikan torujia. Hyvä.

• harmittaa

kun piironkiauto on lumikasassa seisomassa, eikä pääse Mellajärvelle suutaan soittamaan.

• Eipä ole juurikaan lumikasoja näkynyt, ainakaan siinä määrin, että matkailuauton voisi kätkeä.

Kävin juuri männäviikolla Kuopiossa monen muun paikan ohella. Kunnon talvea ei näkynyt, Uuraisista itään mennessä oli tie luminen mutta se autuus loppui jo ennen Kuopiota ja rapa alkoi lentää. Suurin syy ainakin minulle on liika suolaus jos matkailu näin rapatalvina vähenee.

Ajan ennen 70 nopeutta, ja allekin jos tilanne vaatii, lumisilla ja jäisilläkin teillä vaikka Utsjoelle kuin lillusuolassa 80 - 90 nopeudella. Saisivat ainakin suolatuilla teillä laskea max nopeuden korkeintaan 60 km/h jos ajo kerran niin vaarallista on, ravan roiskuminen vähenisi tällöin huomattavasti lisäksi se opettaisi ajamaan ja ympäristön rasitus pienenisi huomattavasti. Pitäisiköhän erikseen olla ajokortit talvi- ja kesäajoon.

• Karavaanarin morsian
        karva.naamari kirjoitti:

Eipä ole juurikaan lumikasoja näkynyt, ainakaan siinä määrin, että matkailuauton voisi kätkeä.

Kävin juuri männäviikolla Kuopiossa monen muun paikan ohella. Kunnon talvea ei näkynyt, Uuraisista itään mennessä oli tie luminen mutta se autuus loppui jo ennen Kuopiota ja rapa alkoi lentää. Suurin syy ainakin minulle on liika suolaus jos matkailu näin rapatalvina vähenee.

Ajan ennen 70 nopeutta, ja allekin jos tilanne vaatii, lumisilla ja jäisilläkin teillä vaikka Utsjoelle kuin lillusuolassa 80 - 90 nopeudella. Saisivat ainakin suolatuilla teillä laskea max nopeuden korkeintaan 60 km/h jos ajo kerran niin vaarallista on, ravan roiskuminen vähenisi tällöin huomattavasti lisäksi se opettaisi ajamaan ja ympäristön rasitus pienenisi huomattavasti. Pitäisiköhän erikseen olla ajokortit talvi- ja kesäajoon.

Koillismaalla on lunta vaikka kuinka paljon. 3 viikkoa välissä, ettei päästy käymään vaunulla ja sieltä sen sai lumikinoksen keskeltä kaivaa esille. Sinne vaan lumisista maisemista nauttimaan ja hiihtämisestä ja laskettelusta. Ei tartu isänmaata suksenpohjiin!

• kaks sälliä

Ole vielä lähteneetkään etelään.Taitaa olla halu käydä pohjoisessa ensin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      89
      4240
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      37
      2425
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      103
      2403
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      98
      2156
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1917
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      32
      1915
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1587
    8. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1568
    9. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      188
      1560
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      76
      1341
    Aihe