Yksinäisyyskysely

Lonely_Soul

Terve kaikille muille yksinäisille!
Minulla tässä vaan tämmöinen pienoinen kysely mielessä kaikille sellaisille yksinäisille jotka ovat vasten tahtoaan yksinäisiä. Minua vain kiinnostaisi tietää syitä siihen miksi muut ovat tai kokevat olevansa yksinäisiä.

Kaksi kysymystä:

1) Kuinka yksinäinen olet?

2) Miksi luulet olevasi yksinäinen?

34

3653

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lonely_Soul

- Vaikka minulla kyllä kavereita on, niin silti koen olevani aikamoisen yksinäinen koska ne sellaiset tosiystävät puuttuvat ja tietenkin kaikista eniten masentaa ja raastaa se oman rakkaan puute. Minun mielestä jokainen ihminen ansaitsee kokea tulevansa rakastetuksi, ja tuota ihanaa tunnetta minäkin palavasti kaipaan, vaan kukapa minuun nyt koskaan rakastuisi... tai no olisi edes sitten se tosiystävä jonka kanssa voisi keskustella mistä vain ja jolta voisi saada ehkä jotain kannustusta ja tukea tähän ankeaan elämään. Minä kyllä kuulen kovasti muilta että olen "ihan mukava ja kiltti tyyppi" mutta ei silti kukaan tunnu nakkaavan paskaakaan minusta, sen verran on minua kusetettu ja selkään puukotettu ja muutenkaan kukaan ei koskaan tunnu noteeraavan minua vaikka minulla olisikin jotain sanottavaa, en kait ole tarpeeksi kiinnostava tyyppi.

- Suurin syy on se etten juo alkoholia. Tuon alkoholikammon takia en käy baareissa, mutta valitettavasti täällä Suomessa nuo baarit ovat juuri niitä ainoita paikkoja missä voi tutustua uusiin ihmisiin ja varsinkin vastakkaiseen sukupuoleen. Ainoaksi paikaksi löytää se kumppani tai edes se hyvä ystävä on sitten jäänyt tämä internetti. Kovasti olen kyllä yrittänyt mutta eihän tällainen kiltti ja rauhallinen tyyppi kiinnosta ketään. Työkavereidenkin kanssa jään aina keskustelusta sivuun kun muut kertovat ylpeinä viikonlopun kännisekoiluistaan tai vastaavista seikkailuistaan ja mulla kun ei mitään jänniä tarinoita ole kerrottavana niin ei edes töissä ole kunnon juttuseuraa. Mutta tällainen minä olen, kiltti, rauhallinen, hyväsydäminen ihminen, ei sitä noin vain pysty muuttumaan itsestään melua pitäväksi kerskailevaksi ja röyhkeäksi machomieheksi...

Kaikista pahinta tässä yksinäisyydessä on se että vaikka nyt yleensä muuten olenkin aika iloinen, positiivinen, huomaavainen ja ystävällinen tyyppi (tai näihin ainakin pyrin), niin tämä yksinäisyys alkaa raastamaan niin paljon että olen jo alkanut muuttumaan murjottavaksi, katkeraksi ja vihaiseksi ihmiseksi, jota ei kiinnosta mikään eikä ketään. Ja sellainenhan laskee entuudestaan mahdollisuuksiani koskaan saada naista tai edes niitä uusia ystäviä. :(

• Jiuuu

Vaikka olenkin 16-vuotias niin olen yksinäinen. Vaikka koulussa kavereita on niin ei tule heidän kanssa ikinä olettua vapaa-ajalla. Ehkä syynä, että olemme kuitenkin erilaisia? Tai jotain vastaavaa. Ainoa KAVERINI tuleekin suvusta eikä häntäkään voi ystävänä pitää vaan vain kaverina. Mietinkin, että kun menen lukioon tai jonnekkin niin ehkä saisin uusia YSTÄVIÄ? Ehkäpä...
        Olen itse myös rauhallinen, huomioiva jne. mutta läpän heitto todellakin onnistuu jne.
        Olen vähän ujo? kai vaikka kyllä tulee puhuttua kunhan on oikeassa seurassa (koulussa)...
        Ja kun yrittää sanoa jossain porukassa jotain niin kukaan ei edes kuule tai huomioi sitä lainkaan... En ole niin sanotusti inside piireissä tai jotain vastaavaa. En myöskään juo alkoholia, mutta ei se siitä kylläkään johdu vaikka kavereita saisikin kun kävisi ryyppäämässä.
        Ja oma kulta olisi kyllä niin mahtava juttu. Ulkonäköäkin on ja pari naistakin oli kyselleet, mutta huomasin etteivät olleet tyyppiäni ja olen naisasioissa niin ujo etten ikinä tee aloitetta ellei se tapahdu jotenkin luontevasti tai sitten tunnen tai olen tuntenut tämän naisen tarpeeksi kauan ja olisimme ns. kavereita.

Mutta tosiaan radikaalia muutosta tässä kaipaan, mutta saa nähdä. Ehkä uudesta opiskelupaikasta saan ystäviä tai sitten vaikka tulevista töistä tai miksei harrastuksistakin.

• .m23.

Kuinka yksinäinen olen:

Niin yksinäinen ettei ole oikeastaan mitään paikkaa mihin mennä, kun en ole koululla, olen asunnossani ja katselen televisiota.
      Puhelin ei soi, sähköpostia ei tule, siis keneltäkään ystävältä koska sellaisia ei ole.
      Olen tarpeeksi yksinäinen jotta asia toisinaan häiritsee minua, kuten tänään esimerkiksi.

Miksi olen yksinäinen?

Olen aina ollut ujo ja hiljainen, koulukiusaaminen lamautti teinivuosiksi kun piti opetella sosiaalista peliä, en osaa olla sillälailla porukassa, olen tylsä ja hidas.

• Yleinen vuodattaja

Terve vaan!

1) Minä olen kehittynyt sosiaalisempaan suuntaan viime vuosina. Olen saanut muutaman hyvän ystävän ja paljon tuttavuuksia opiskelupaikasta, kahvilasta, kapakasta... En olisi vielä alle 25-vuotiaana voinut uskoakaan, kuinka minusta vielä tulee näin laajan tuttavapiirin omaava mies =). Muutin 2,5 vuotta sitten tänne, enkä tuntenut täältä yhtikäs ketään. Nyt moikkaajia tulee vastaan lähes päivittäin.
      Kuitenkin koen edelleen olevani ajoittain aika yksinäinen vapaa-ajalla.

2) Syy yksinäisyyteeni on siinä, etten osaa muodostaa parisuhdetta. Ehkä olen lisäksi "henkisesti yksinäinen", vaikka olen koulussa, baarissa yms... Minun on edelleen kehitettävä suhdettani itseeni, sillä uskoisin että sen myötä olisin paremmin yhteyteen kykenevä. Lyhyesti sanottuna koen usein, että sieluni ja ruumiini ei ole yhtä. Ne eivät ole tasapainossa, vaan liian usein ne ovat kuin hylkivät magneetin navat. Tehtävänäni on saada ne kiinnittymään tosiinsa, eli pitämään toisistaan.

• kohtaan 2

Kommentti tähän, vaikka ei kuulukaan tähän ketjuun, aiheeseen: Kohdassa 2 kirjoitat mielenkiintoisesti tuosta henkisestä yksinäisyydentunteesta. Minulla itselläni on hyviä ystäviä, joten siinä mielessä en ole yksin. Mutta usein tulee kumma tunne, yksinäinen olo, ikäänkuin olisin henkisesti muualla, ihan yksin. Se on tavallaan ikäväkin tunne, jokin ihmeellinen kaipuu. Mutta olen miettinyt ja keskustellutkin erään sytäväni kanssa. Enemmänkin se minusta liittyy tähän elämään, siihen, että me lopultakin olemme yksin, osa jotain suurempaa, jotain jota ei voi koskea. Ja iän myötä se tunne vahvistuu, mutta myös muuttuu, enää se ei ole niin ahdistavaa, sitä ikäänkuin on oppinut löytämään itsestään puolia, jotka ruokkivat sitä henkistä minää. Nykyisin miestiskelen aika paljon, annan ajatusten lentää ja tavallaan odotan mielenkiinnolla, mitä keksin. Siinä on jotain luovaa.
        yritin vaan sanoa,että ehkäpä se tilanne ei kehitykään siihen suuntaan, että sielumme ja ruumiimme olisivat yhtä, ehkä se onkin niin, että sielulla on siivet :)
        Vaikea asia selittää.. yhtä outo kuin on tunnekin.
        Mutta ymmärsin kyllä mitä kirjoitit.
        Sielukasta oloa :)

• ewsew121

1) Erittäin yksinäinen. Vaikeaa kuvitella, että kukaan normaaleissa olosuhteissa asuva ja terve ihminen olisi yksinäisempi. Itselläni kun ei ole yhtään kaveria tai ystävää.

2) Luultavasti yksinäisyyteni johtuu omasta laiskuudesta kun ei ole tullut edes netin kautta kirjoiteltua kenenkään kanssa. Joskus olen yrittänyt mutta sitten tulee aina pinnalle muutamat huonot muistot.

• ..............................

No minulla on 1 ystävä ja muutamia kavereita, mutta tuntuu ettei niitä ole läheskään tarpeeksi. Sen vaan huomaa juhlapäivinä, kun ei ole oikein sitä kunnon omaa porukkaa, mihin tuntisi kuuluvansa, eikä läheskään aina seuraa kun sitä kaipaisi.

Olen hiljainen, sisäänpäinsuuntautunut, ujo, sosiaalisesti en-niin-lahjakas, arka, huonoitsetuntoinen.

• Loup

Vuosi sitten olin saanut hankittua yhden kaverin, mutta lakkasin sitten pitämästä yhteyttä. En ole koskaan seurustellut, joten olen aikas yksinäinen.

Itsetuntoni on huono, joten kuvittelen helposti että minua väheksytään ja siksi on helpompaa olla yksin. Syynä voi olla myös mahdollinen persoonallisuushäiriö ja masennus, mutta ne ovat sellaisenaan vain sanoja.

• Enrique_Lister

1) Jonkin verran, mutta en täysin.

2) En tykkää tehdä niitä asioita joita massat tekevät. En jaksa juopotella, en kuuntele musiikkia, en pelaa tietokonepelejä...

• //////////////////

1) Uuden koulun myötä on tullut pari kaveria, mutta tapaamme vain lähinnä koulussa. Vanhat (vähäiset) kaverit on jättäneet täysin. Kaikki iltapäivät ja viikonloput menee yksin kotona koneella tai peltoautojen kanssa.

Mesessä tulee juteltua sellaisten ihmisten kanssa joita mä näen jopa päivittäin, mutta me ei edes moikata kasvotusten. Tai siis mä aikoinani moikkasin mutta se jäi yksipuoliseksi. En tajua, mikä idea on niiden tulla mesessä jutteleen.

2) Olen aina ollut yksinäinen, olen asunut äidin kanssa aina kahdestaan ja kuulemma opin puhumaan vasta noin 3 vuotiaana. Koulussa on aina ollut vaikeaa muiden kanssa.

Yläasteella mua kiusattiin jo todenteolla ja koko kiusaaminen lähti käsistä kun mulle puhkesi hitonmoinen akne. No se on selätetty eli olen nykyisin normaalin näköinen. Mutta tollanen syrjiminen ja kiusaaminen on syönyt itsetuntoa niin hirveästi että vieläkään en uskalla oikein olla ihmisten kanssa.

Tupakkapaikalla kuuluisi vertailla, kuka ryyppäsi viikonloppuna eniten. No, en tupakoi/käytä alkoholia. Kai siinä on myös yksi syy.

• mutta pakko sanoa
        ////////////////// kirjoitti:

1) Uuden koulun myötä on tullut pari kaveria, mutta tapaamme vain lähinnä koulussa. Vanhat (vähäiset) kaverit on jättäneet täysin. Kaikki iltapäivät ja viikonloput menee yksin kotona koneella tai peltoautojen kanssa.

Mesessä tulee juteltua sellaisten ihmisten kanssa joita mä näen jopa päivittäin, mutta me ei edes moikata kasvotusten. Tai siis mä aikoinani moikkasin mutta se jäi yksipuoliseksi. En tajua, mikä idea on niiden tulla mesessä jutteleen.

2) Olen aina ollut yksinäinen, olen asunut äidin kanssa aina kahdestaan ja kuulemma opin puhumaan vasta noin 3 vuotiaana. Koulussa on aina ollut vaikeaa muiden kanssa.

Yläasteella mua kiusattiin jo todenteolla ja koko kiusaaminen lähti käsistä kun mulle puhkesi hitonmoinen akne. No se on selätetty eli olen nykyisin normaalin näköinen. Mutta tollanen syrjiminen ja kiusaaminen on syönyt itsetuntoa niin hirveästi että vieläkään en uskalla oikein olla ihmisten kanssa.

Tupakkapaikalla kuuluisi vertailla, kuka ryyppäsi viikonloppuna eniten. No, en tupakoi/käytä alkoholia. Kai siinä on myös yksi syy.

Muutenhan tuo kuullosti ihan koskettavalta, mutta yhteen kohtaan haluaisin puuttua.

Se on se, kun ihmiset valittavat että ovat yksinäisiä koska eivät juo. Minusta tuo ei voi olla yksinäisyyden syy. Tiedän ainakin omasta kouluajoistani, että ne jotka ryyppäsivät ja siitä puhuivat, ovat vain yksi, tosin aika äänekäs ryhmä.

Oli paljon opiskelijoita, koululaisia, jotka eivät juoneet ollenkaan tai eivät juoneet kovin paljon. Miksei niiden kaveri voisi olla?

Uskon että kyse onkin siitä, että kaikki HALUAISIVAT olla juuri näiden "syuosittujen" dokaajien kavereita ja porukoissa, jotta saisi itselleenkin jonkinlaisen "statuksen" muiden ihmisten silmissä. Eli selväpäinenkin haluaa olla dokaajan kaveri, eikä näinollen huomaa toista selväpäistä. Tämä toinenkin varmaan ei huomaa mitään, koska hänkin haluaa olla dokaajien porukoissa.

On illuusio että kaikki dokaisivat. Eivät kaikki aikuisetkaan, edes nuoret aikuiset dokaa välttämättä paljon tai ollenkaan. Mutta edelleen tuntuu että ne jotka dokaavat ovat "kaikki muut", koska niitä hiljaisempia, jotka eivät baarissa käy, eivät huomaa edes toiset hiljaiset.

Aina on ollut eri ryhmiä, niitä jotka käyttävät päihteitä ja niitä jotka eivät. Ja sitten kaikenlaisia välimuotoja kohtuukäyttäjästä satunnaiseen tissuttelijaan. Se, että jostain elämäntavasta pidetään enemmän meteliä julkisesti ei tarkoita sitä että se olisi täysion hegemonisessa asemassa.

Ei listapoppikaan ole ainoaa musiikkia mitä on olemassa, vaikka radiota kuunnellessa niin voisi luulla.

• Kysynpähän vaan

Miksi helvetissä väitätte olevanne yksinäisiä, ja kerrotte sitten samaan syssyyn että joo, on muutama kaveri kyllä joo. Ette todellakaan taida tietää mitä todellinen yksinäisyys on! Kun puhelimessa ei ole muuta kuin ovenavausfirman numero ja ainoat keskustelut vieraiden kanssa käydään parilla repliikillä kaupan kassalla...

• kas näin:

Ihminen on yksinäinen silloin kun kokee olevansa yksinäinen. Ei ole mitään absoluuttista yksinäisyyden määritelmää. Joku voi tuntea olevansa yksinäinen, vaikka seurustelisi tai olisi paljon kavereita. silloin yksinäisyyden tunne kaiketi johtuu siitä, että vaikka on "ystäviä" ympärille, niin ei ole yhteyttä keneenkään.

Tiedän kyllä että voi olla jokseenkin ärsyttävää että joku toinen puhuu tuollaisesta yksinäisyydestä, kun itse on absoluuttisen yksin. Vähän niinkuin joku valittaisi jalkakipua silloin kun itseltä on jalat amputoitu kokonaan.

Mutta ihmisten täytyy saada ilmaista ikävät tunteensa silläkin uhalla, että ne voivat tuntua jonkun toisen mielestä jopa pilkkaavilta.

Sillä jos lähdetään sille linjalle, että voi valittaa vain jos ei ole ketään jolla menee huonommin, niin kohta kellään ei ole enää "lupaa" valittaa mistään. Aina on joku, ainakin kuvitteellinen joku, jolla menee huonommin.

Mitä enemmän tunteistaan saa puhua vapaasti, vailla syyllistämistä, niin sitä parempi.

• kyllä,
        kas näin: kirjoitti:

Ihminen on yksinäinen silloin kun kokee olevansa yksinäinen. Ei ole mitään absoluuttista yksinäisyyden määritelmää. Joku voi tuntea olevansa yksinäinen, vaikka seurustelisi tai olisi paljon kavereita. silloin yksinäisyyden tunne kaiketi johtuu siitä, että vaikka on "ystäviä" ympärille, niin ei ole yhteyttä keneenkään.

Tiedän kyllä että voi olla jokseenkin ärsyttävää että joku toinen puhuu tuollaisesta yksinäisyydestä, kun itse on absoluuttisen yksin. Vähän niinkuin joku valittaisi jalkakipua silloin kun itseltä on jalat amputoitu kokonaan.

Mutta ihmisten täytyy saada ilmaista ikävät tunteensa silläkin uhalla, että ne voivat tuntua jonkun toisen mielestä jopa pilkkaavilta.

Sillä jos lähdetään sille linjalle, että voi valittaa vain jos ei ole ketään jolla menee huonommin, niin kohta kellään ei ole enää "lupaa" valittaa mistään. Aina on joku, ainakin kuvitteellinen joku, jolla menee huonommin.

Mitä enemmän tunteistaan saa puhua vapaasti, vailla syyllistämistä, niin sitä parempi.

mutta joskus vain todella jurppii, oma yksinäisyyteni kun todellakin kuin elämää autiomaassa. Pitäisi kai keksiä uusia sanoja erottamaan näitä yksinäisuuden muotoja toisistaan, väärinkäsitysten, -tulkintojen ym. välttämiseksi. Sama kuin ihmiset puhuvat masennuksestaan vaikka kyseessä ei olisikaan raskas, pitkäaikainen, (lääkärin diagnosoima) tauti. Voisi sitten puhua vaikka henkisestä yksinäisyydestä, jos on seurassa yksin.

• yksinäinen äiti

Yksinäisyyttä on monenlaista. Voi olla kavereita mutta heillä ei välttämättä ole aikaa sinulle tai voi olla lapsia mutta eivät he korvaa toisen aikuisen seuraa. Itselläni on kaksi lasta mutta toisinaan kaipaisin myös sellaista seuraa jota lapset eivät voi antaa, siksi minä kutsun itseäni yksinäiseksi.

• nancycallahan

sori nyt kamalasti mut mulla on takana koulukiusaamiset ja muut yms ja mä esim oon ollut todella yksinäinen, itsemurhayritykset epäoonistunut jne.

ja mä voi sanoa, vaik vaikutanki nuorelta: YKSINÄISYYS ON AINA OMA VALINTA. se on niin helppoa olla vaan siinä kurjuudessa. mutta ku hankkii edes pari kaveria niin se ei tunnukaan enää niin pahalta. tottakai on silti "yksinäinen" niinku mä, en oo joka vkl jossain raitil hengaamas ja vetämässä teinikännejä, oon ehkä himassa koneella mut oon saanut tarpeekseni siitä kurjuudesta. koska alunperinki tiesin että mä voin tehä sille jotain.

niin ja ei ollut tarkotus haukkua ketään. anteeks vaan jos joku loukkaantu.

• on ihan pakko sanoa sullekin.
        nancycallahan kirjoitti:

sori nyt kamalasti mut mulla on takana koulukiusaamiset ja muut yms ja mä esim oon ollut todella yksinäinen, itsemurhayritykset epäoonistunut jne.

ja mä voi sanoa, vaik vaikutanki nuorelta: YKSINÄISYYS ON AINA OMA VALINTA. se on niin helppoa olla vaan siinä kurjuudessa. mutta ku hankkii edes pari kaveria niin se ei tunnukaan enää niin pahalta. tottakai on silti "yksinäinen" niinku mä, en oo joka vkl jossain raitil hengaamas ja vetämässä teinikännejä, oon ehkä himassa koneella mut oon saanut tarpeekseni siitä kurjuudesta. koska alunperinki tiesin että mä voin tehä sille jotain.

niin ja ei ollut tarkotus haukkua ketään. anteeks vaan jos joku loukkaantu.

Tolla sun logiikallasi voi ajatella, että sinäkin olet valinnut kiusatuksi tulemisen, ja olisit hyvin voinut valita toisin. Jos sinua edes on kiusattu? Jos olisi, tietäisit varmaan mistä siinä on kyse. Yksinäisyys voi johtua syrjinnästä. Kun on hieman poikkeava, ei ihan tavallinen, voi olla vähän vaikea ykskaks vaan hankkia niitä paria kaveria.

• vielä, että
        on ihan pakko sanoa sullekin. kirjoitti:

Tolla sun logiikallasi voi ajatella, että sinäkin olet valinnut kiusatuksi tulemisen, ja olisit hyvin voinut valita toisin. Jos sinua edes on kiusattu? Jos olisi, tietäisit varmaan mistä siinä on kyse. Yksinäisyys voi johtua syrjinnästä. Kun on hieman poikkeava, ei ihan tavallinen, voi olla vähän vaikea ykskaks vaan hankkia niitä paria kaveria.

jotenkin alkaa tuntua tätä palstaa lukiessa, että nykyään on jotenkin trendikästä sanoa olevansa yksinäinen, koulukiusattu, masentunut yms.
        Joku on nyt ymmärtänyt jotain väärin. Kai se olen minä, joka en tiennyt että Yksinäisyys-palsta ei käsittelekään yksinäisyyttä, vaan on valitusfoorumi niille joiden kaverit eivät ole riittävän fiksuja ymmärtämään ja viihdyttämään pikku prinsessoja.

• Mie.......

1. Yksinäisyys laskee elämänlaatuani usein, vaikka pari ystävää onkin ja asia on parantunut viime vuosina jonkin verran. Samanhenkistä seuraa ja useammin, sitä kaipaisin.

2. Koska en ole oppinut lapsena/nuorena tarpeeksi sosiaalisia taitoja ja itsetuntoni on ollut ja on vieläkin heikko. Vetäydyn helposti alemmuudentunteen ja häpeän takia ja muut varmaan luulee, että en halua enempää kontaktia. Ehkä mua on pidetty myös tylsänä, kun en ole aina uskaltanut tuoda omaa persoonaani esille.

• vm.83

Mitä tehdä, kun jokin läheinen on yksinäinen ja erakoitunut? Ei ystäviä, eikä tuttavia lainkaan. Olen huolissani hänestä... Mielipiteitä!!!

• koska

Ei mulla mitään ystäviä ole. Lähinnä ainot kelle puhun on maikat ja perheenjäsenet. En ees kaupan kassalla aina osaa sanoa mitään, vaikka kassa neiti moikkais.

Koska olen ujo ja tylsä. En tykkää enkä osaa puhua kahta lausetta pitempiä juttuja, jos nyt ruotsin kappaleen lukemista tunnilla ei oteta laskuihin. En osaa oikeita repliikkejä oikeisiin aikoihin ja tulee sanottua aina jotain tyhmää.

En osaa keskustella kunnolla missään muualla kun netin foorumeilla.

• Siiri.

1) Asun avoliitossa, mutta läheisiä ystäviä minulla ei ole. Minulla on kaksi vanhaa koulukaveria, joiden kanssa käyn kahvilla pari kertaa vuodessa. Toinen asuu 500 km päässä, toinen vuorotellen samassa kaupungissa kanssani ja välillä taas siellä 500 km päässä. Tässä kaupungissa minulla on yksi kaveri, jonka kanssa käyn lenkillä suunnilleen kerran viikossa. Emme kuitenkaan ole ystäviä. Olemme liian erilaisia, emme voi puhua kuin ihan pinnallisista asioista keskenämme. Mieheni lisäksi minulla ei ole ketään, kenelle voisin puhua kaikesta.

Koulussa juttelen eri ihmisten kanssa päivittäin ja olen harrastanut pallopeliä samojen ihmisten kanssa jo vuosia. Ketään heistä en tapaa koulun tai sen harrastuksen ulkopuolella.

2) Rehellisesti sanottuna ei aavistustakaan. Omasta mielestäni olen aivan tavallinen, puhelias, huumorintajuinen ja aika luonnonläheinen ihminen. En juo, joten olen suurimmaksi osaksi sen takia jäänyt täysin ulos opiskelijaelämästä. Yritän tutustua ihmisiin netissä ja harrastankin kaikenlaista, mutta en vaan löydä samanhenkisiä. Netissä tutustun aivan vääriin tyyppeihin, sellaisiin, joiden kanssa minulla ei ole kerta kaikkiaan mitään yhteistä. En ymmärrä miksi siinä käy aina niin.

En ole ihmisten suhteen kranttu, en tuomitse, kelpuutan kaverikseni erilaisetkin tyypit, en ole täysin kotihiiri, eli olen valmis tekemään kaikkea kivaa heti kun kutsu käy (ja kutsun kyllä itsekin). En todellakaan ymmärrä missä vika voisi olla. Se mietityttää, että äidillänikään ei ole oikeastaan koskaan ollut ystäviä, eli persoonassani/mme voisi olla jotain sellaista joka karkottaa ihmiset. Isälläni ja siskollani on paljon ystäviä. Aika erikoista.

• qwertypå

Niin yksinäinen, ettei minulla ole kavereita eikä ystäviä missään. Ei netissä eikä ns. tosielämässä.

Olen aina ollut syrjäänvetäytyvä, ujo ja hiljainen ihminen niin pienestä lapsesta varhaisaikuisuuteen asti. Minun ei pahemmin tee mieli lähteä minnekään ihmisten ilmoille näkemään muita ja tutustumaan heihin. Vieraisiin ihmisiin tutustuminen on muutenkin niin vaikeaa minulle.

Minulla on myös huono itsetunto. En koe olevani millään lailla mielenkiintoinen ihminen, johon joku voisi haluta tutustua paremmin. Elämässäni kun ei ole mitään mistä kertoa jotain.

• Tietenkin?

aamu 7-17.välillä kerrostalo laatikkohuoneistossa
      Kissa kamuna,mies kuollut.Aamu 8-9 Kaupalla käynti
      joku moikkaa kysyy,Banaanien nroa.Mummot Papat äidit,lapsineen juttelevat..Työnnänostos kärryjä.
      Heidän perässään..En haise lialta,vaatteeni on puhtaat.Huommenta oliskos PLUSSA-korttia kysyy
      kassaneiti,kiitos hei!

otan kävelysauvat ostoskärryistä.Nuo on sitten hyvät olemassa,kun on mulla niin kippeet jalat,voe hirvee ku pakottaa.Sairaskertomuksia.

Mulla on FIBRO,Sauvoja on pakko käyttää..
      on ollut jo 4v.Kerrostalon postiluukku rämähtää
      postia.Kurr..annatko ruokaa kysyy misu?
      Santut katsoo keittiön ikkunalaudalla syömistäni.
      Päivä edessäni,mitä teen,kuuntelen AAMUHARTAUDEN.
      Pyykkiä laitan pyöriin,tiskaan tiskit.
      Portaikosta kuuluu helisevä pikkupojan ääni.
      Tulen läppärin luo.YWES ROCHERILTA POSTIA.JIPPII.
      KISSA käy pissalla heitän WS:hen Känny ei juurikaan soi,odottavat että minä soitan ja maksan.Ja maksan kun haluan jutella.kuulla jonkun äänen.Kaikki tuttavani ovat parisuhteissa tai avioliitossa.-

YKSINÄISYYS ALKOI KUN LOPETIN RAVINTOLAT,JA JUOMISET PINNALLINEN ELÄMÄ EI KIINNOSTANUT,TEKOPIRTEYS VIINASTA,.OLEN YKSINÄINEN
      USKOSSA OLEVA YLIJÄÄMÄ..sukulaisten loppuunhaukuttu harhalaaki...tv:on seuranain.

• Yksinäinen_Poeka

olen yksinäistynyt ihan kokonaan.. ei jaksa mikään asia hymyilyttää, olen menettänyt elämän halun jo aikoja sitten ja tekisi mieli kuolla jo pois...

ei ole kavereita,olen lopettanut baareissa kiertämisen ja olen sairas,koska mulla on skitsoaffektiivinen mielialahäiriö... ja olen "erakoitunut" kokonaan... ei vaan huvita baareissa kiertää... kotonakin oon melkein nurkassa nyhjöttämässä koko ajan... ja seuranani on tietokone ja musiikki.....

• naru kaulaan

Työpaikan ulkopuolella erittäin yksinäinen. Kukaan ei siellä voi edes käsittää minkälaista mun yksityiselämä on. Töissä mukava ja joviaali, kaikkien kanssa toimeentuleva kaveri. Mut yksityiselämässä masentunut ja erittäin yksinäinen. Ikää kohta 33, eikä yhtään vakavaa seurustelusuhdetta takana. Miksi jatkaa tällaista?

• bellahc

Sama juttu, tuntuu että vaikka on kavereita niin ei tunnu olevan niitä tosiystäviä ja luottoystäviä. Kai niitä kunnollisia joskus elämänvarrella löytyy jos osaa etsiä?

• tt

Kyllä jokupäivä löydät sinäkin sentosiystävän, tai ehkä kaksikin. Ystäviä ei ole helppo löytää. Ne ei tule viereen niin nopeasti ja helposti, kun vaikkapa työttömyys raha, palkka tai sossun avustus. Tärkeää on etsiä hyviä eteenpäinvieviä ajatuksia , jaksaa , jaksaa ja vieläkerran jaksaa. Kärsivällisyys opetaa meitä arvostamaan niitä asioita joita ehkä tulevaisudessa saamme. Vaikkapa maailman parhaan ystävän, ja mikä on sen parempi lahja. Uskotaan ja toivotaan. Luodaan unelmia. Kirjoitetaan ne vaikka ylös. Ja kurjatkin päivät, tehdään niistä musiikkia tititamtititititititatititam tänään on huono päivä, huomenna kai parempi.
        sinä jokupäivä etsit ja löydät, tai sitten vaan yllättäen löydät.

• Yksinäinen Lepakko.

Mitähän vastaisi... Olen 20 vuotias mies

1) Olen aika yksinäinen. Mutta siihen tottuu.

2) Mulla on 2 kaveria, joiden molempien kanssa välitä ovat olleet aika tulehtuneita viimeiset 1,5 kuukautta. Kaikki muut ovat sukulaisia. Tunnen olevani yksinäinen, ihan päivittäin. Öisin pahiten. Masennun aina iltaa kohti tämän vuoksi. Eikä tunnu muutenkaan hyvälle. Olen hyväksynyt oman yksinäisyyteni, olen hyväksynyt etten löydä ketään koko elämäni aikana. Sukulaiset eivät hyväksy minua ja ovat kieltäneet etsimästä tyttöystävää. EN siis saa seurustella. Poiskaan en tästä tilanteesta pääse. Mahdoton tilanne. Ammattia ei ole, työtä ei ole, kouluja ei ole käyty. Koko peruskoulun olin koulukiusattu. Joten olen menettänyt luottamuksen toisiin ihmisiin joten kynnys alkaa etsiä uusia ystäviä on aika korkea. En käytä päihteitä enkä käy baareissa, pysyttelen omissa oloissani. Esim. pidän enemmän öistä, koska silloin on hiljaista. Nyt on mukavaa kun tulee kesä ja saa olla yöllä yhteen-kahteen ulkona. Ei kuule paljon auton ääniä, kun ihmiset ovat nukkumassa. Kuulee vain luonnon ääniä. Se on mukavaa ja rentouttavaa. Mutta samalla se kertoo sitä kuinka yksin olenkaan. Yksin siis olen ja yksin siis saan pysyä koko loppu elämäni. Ehkä parempi niin.

• m20v.

1. Niin yksinäinen, että yläasteen jälkeen oon lähes, joka päivä ollut kotona neljän seinän sisällä tietokoneen äärellä. (Itseasiassa jo 10 vuotiaana, kun muutettiin toiseen paikkakuntaan ja kiusaaminen alkoi nii oon aina vapaa-ajan ollut kotona.)

2. Kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta.

• kklffg

Ihanaa, että on muita yksinäisiä. Usein tulee olo, että on ainoa lajiaan maan päällä. Olen hyvin yksinäinen, koska ei ole yhtään todellista ystävää.
        Miksi olen yksinäinen, en tiedä. Jotenkin onnistun karkottamaan ihmiset pois luotani, mutta syytä siihen en tiedä

• Nature75

1) Aika lailla yksinäinen, mutta olen siihen jo niin tottunut, etten sitä enää juurikaan huomaa.

2) Alkoholia en käytä, en jaksa kuunnella esim. haukkumisia tai liioiteltuja mielikuvitustarinoita, elän omassa realismi-maailmassani, puhelahjat ovat mitä ovat... Toisin sanoen olen helvetin mielenkiinnoton ja tylsä.

Näiden kanssa ollaan ja eletään... Mutta en silti valita :)

• 1) En ole varma olenko edes oikeasti yksinäinen. Minulla on poikaystävä, jonka kanssa olen erittäin läheinen sekä yksi ystävä ja muutama nettikaveri mesessä, joille jutella.

2) Minulla oli aikoinaan kelpo määrä ihmissuhteita, mutta ne näyttävät vähenevän sitä mukaa, kun ikää kertyy lisää. Ehkä se on jättänyt jonkinlaisen kaipauksen siihen, että pitäisi olla enemmän ystäviä, kun niitä on ennenkin ollut. Olen ollut kuitenkin aika sosiaalinen ja voin viettää aikaani saman ihmisen kanssa aika pitkään kyllästymättä. Toisaalta uskon, että tulisin toimeen näilläkin ihmissuhteilla, mitä minulla nyt on, jos minulla olisi enemmän tekemistä vapaa-ajalla ja olisin töissä. Minulla on kuitenkin ongelmia ammattikoulun läpäisemisessä ja olen allapäin niiden takia, joten olen vähän jumissa elämässäni.

• lässynlässynlää

1) Minulla on vain yksi kaveri, jota tapailen. En oikein ymmärrä miksi hän haluaa tavata minua, suhteemme taitaa olla aika kieroutunut. Omasta mielestäni hän on nimittäin todella ärsyttävä, hänen takiaan vaihdoin kouluakin lukioon siirryttäessä. Aina kun näemme niin hän vain selittää omia asioitaan, eikä ole ollenkaan kiinnostunut siitä mitä minä ajattelen. Jos itse yritän väliin sanoa jotain pitempää itseäni koskevaa juttua, niin suorastaan keskeyttää minut. Hän myös usein soittelee minulle selittääkseen asioita, jotka eivät minua kiinnostaa pätkääkään. Mielestäni on absurdia, että hän olettaa minua kiinnostavan? Vai eikö hän vain välitä? Pitääkö hän minua vain jonain ilmaisena terapeuttina tai vastaavana? Toisaalta olen kyllä kiitollinen, että minulla on edes tämä yksi kaveri.

2) Ala- ja yläasteella minulle tehtiin hyvin selväksi, jopa entisten kaverieni toimesta, että olen todella nolo ja idiootti tyyppi, eikä seuraani kaivata. Tämän takia en ole pystynyt enää ala-asteen jälkeen tutustumaan uusiin ihmisiin, sillä ajattelen aina, että kun oikea luonteeni paljastuu, hekin toteavat kuinka typerä olen. En halua olla riesa, jonka selän takana puhutaan, että kunpa siitäkin päästäisiin eroon. Olen menossa armeijaan, ja hieman hirvittää, että entä jos jään sielläkin yksin?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      112
      2917
    2. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2405
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      22
      2354
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1996
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1650
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      170
      1365
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      288
      1198
    8. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      80
      1044
    9. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      250
      1040
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1034
    Aihe