Aloitin "laihdutuksen" reilu vuosi sitten. Paino on pudonnut 20 kg, eli siinä suhteessa voin olla tyytyväinen. Tosin toisetkin 20 saa paino vielä laskea.
Mutta se suuri oivallus: Ylipaino ei olekaan ongelman ydin, vaan se on seurausta virheellisestä ravinnon ja liikunnan suhteesta, joka siis on se ongelma!
Eli ei pidä käydä oireen eli ylipainon kimppuun "dieeteillä", vaan laittaa tuo ravinnon ja liikunnan suhde kohdalleen.
Se on sikälikin mukavaa, että tavoitteeseen pääsee heti. Eli kun huomenna syöt ja/tai liikut oikein, olet päässyt tavoitteeseesi.
Painon tarkkailua voi käyttää indikaattorina tavoitteessa pysymisestä. Erittäin hitaallakin vauhdilla, esim. 50g/vrk, 40 kiloakin sulaa parissa vuodessa. Se ei ole pitkä aika loppuelämän pituisessa projektissa.
Toteustavasta en saarnaa, mutta minulla toimii yksinkertainen energioiden laskenta.
Aamupala 1500 kJ, keittolounas 4000 kJ, "päivällinen" 1500 kJ ja iltapala 1500 kJ.
Satunnainen mässäily ei heilauta kokonaisuutta mihinkään.
Kevät;-)terveisin
Älä "laihduta" vaan anna painon laskea.
2
778
Vastaukset
- keittoa lounaaksi
Hei!
Ihan uteliaisuuttani kysyn, millaisesta keittolounaasta saat huimat 4000 kj, kun päivällisestä saat vain 1500 kj. Kuuluuko siis tuohon lounaaseesi keiton lisäksi pari palaa leipää ja jälkiruoka?Tuo päivällinen olikin lainausmerkeissä, eli on oikeasti pelkkä välipala.
Keittolounaaseeni kuuluu keiton lisäksi paljon ruisleipää, vähän tuorejuustoa leivälle, salaattia, salaattikastiketta, piimää ja mehua ja joskus jälkiruoka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857455- 965394
- 2574595
- 444495
- 623257
- 492685
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222348- 492323
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292322- 412184