Omaa aikaa???

scale

Itse olen huomannut, että silloin tällöin on hiton hiennoa lähteä vaikkapa mökille viikonlopuksi äijäporukalla. Viikonloppu kuluu siinä kalastellessa, saunoessa, kännäillessä ja paskaa puhuessa.

Silloin kun lähdetään avec viikoloppua viettämään mökille muutaman tuttavapariskunnan kanssa, mennään aina naisten ehdoilla. Vähintään viikkoo ennen alkaa kauhee menu-suunnittelu ja puhelimet on kuumana. Tavaraa lähtee mukaan niin, että peräkärry on pakko pistää auton perään.

Äijäporukassa se on tuo lähtökin rentouttavaa, siwan muovikassiin vaatteita matkaan, rahapussi mukaan ja baanalle. Matkalla poikkeillaan kauppaan, kaljaa ja makkaraa mukaan, joskus saatetaan innostua "kokkaileen" jolloin ostetaan valmiita valkosipuliperunoita ja valmis paisti, jotka sitten nakataan uuniin.

Itse kaipaan välillä tällaista ja olen huomannut, että myöskin C kaipaa välillä "naisten" iltoja, joskin niiden valmistelu muistuttaa pitopalvelun häävalmisteluja.

Miten on, kaipaako palstan miehet ja naiset tällaisia tilaisuuksia ja pidättekö niitä montakin kertaa vuodessa? Itse lähden noin pari kertaa vuodessa "äijäilemään".

80

2447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hossi

Kuomaseni.

Välillä kunnon äijien ilta on paikallaan vaikkapa mökkeilyn merkeissä. Jääkaappi täyteen juotavaa ja syötävää, sauna kuumaks ja grilli tulille.

Akkojen kans ku liikkeelle lähtee niin koko touhu on kauheeta häsäämistä ja vääntämistä, miksi ei voi lähtee ihan ex-temporee matkaan ? Lähikaupasta eväät mitä löytyy ja eiku möksälle, miksi tehä kaikki vaikeemman kautta?

• scale

pointtini. Siis toki mulle perhe on tärkeä asia, mutta niin on välillä tarpeen päästä eroon kaikesta ja vaan vaikka onkia laiturilta kaljapullo kourassa ja jutella niitä näitä.

• Hossi
        scale kirjoitti:

pointtini. Siis toki mulle perhe on tärkeä asia, mutta niin on välillä tarpeen päästä eroon kaikesta ja vaan vaikka onkia laiturilta kaljapullo kourassa ja jutella niitä näitä.

Irrottautuminen on aina paikallaan jopa omasta elämänkumppanista sekä kaikesta muustakin arjesta. Pitää sitä miehenkin joskus päästä lataamaan pattereita, vaikkakin latausreissun jälkeen kohtuu väsynyt onkin :)

Mulla ja kavereilla on parikin vakiintunutta retkee jotka tehdään joka vuosi, toinen on ihan puhdas ryyppyretki ja toinen muuten vaan pään tyhjennysretki. Näihin kekkereihin ei naisilla ole mitään asiaa eikä myöskään ole asiaa niihin puuttua. Omaa aikaa pitää olla ja toisen on siihen myöskin suostuttava sekä pystyttävä luottamaan et toisen voi moisiin tapahtumiin päästää.

• scale
        Hossi kirjoitti:

Irrottautuminen on aina paikallaan jopa omasta elämänkumppanista sekä kaikesta muustakin arjesta. Pitää sitä miehenkin joskus päästä lataamaan pattereita, vaikkakin latausreissun jälkeen kohtuu väsynyt onkin :)

Mulla ja kavereilla on parikin vakiintunutta retkee jotka tehdään joka vuosi, toinen on ihan puhdas ryyppyretki ja toinen muuten vaan pään tyhjennysretki. Näihin kekkereihin ei naisilla ole mitään asiaa eikä myöskään ole asiaa niihin puuttua. Omaa aikaa pitää olla ja toisen on siihen myöskin suostuttava sekä pystyttävä luottamaan et toisen voi moisiin tapahtumiin päästää.

edellisen "latautumisen" jälkitilasta toipumiseen meni koko päivä, mutta oli helkkarin hauska mökkireissu.

• vili

...äijä porukalla lähtiessä kaikki lässytys, itkeminen ja valitus jää minimiin. kaikki on helppoa. naisilla on paha tapa tehdä esim. mökkireissuista heille unohtumattomia "tilanteita" ja yhteistyö ei toimi. kokeile reilaamista naisporukassa...vittu se on hanurista

• vili

mun mielestä terve parisuhde tarvitsee omat kaveripiiriinsä...omaa pitää olla

• kaveripiiri...
        vili kirjoitti:

mun mielestä terve parisuhde tarvitsee omat kaveripiiriinsä...omaa pitää olla

on jopa tärkeämpi kuin sosiaalisten paineiden alla luotu parisuhde...

• vili
        kaveripiiri... kirjoitti:

se on aina tärkeämpi kuin parisuhde

• kaveripiiri... kirjoitti:

"Sosiaalisten paineiden alla luotu parisuhde."

En muista, milloin olen jotain noin hölmöä kuullut. Millaiselle ihmiselle ja kenen taholta noin kovat paineet voidaan antaa?

• En ole...
        Ratikkakuski kirjoitti:

"Sosiaalisten paineiden alla luotu parisuhde."

En muista, milloin olen jotain noin hölmöä kuullut. Millaiselle ihmiselle ja kenen taholta noin kovat paineet voidaan antaa?

edellinen kirjoittaja, mutta voisin kuvitella että sosiaaliset paineet saattavat estää suhteen muodostumisen. Yhtä loogista on siis kuvitella, että sosiaaliset paineet aiheuttavat parisuhdemuodostusta.

Esimerkkinä sosiaalisesta epäsuhdasta olisi presidentin naimisiin meno työttömän ja kouluttamattoman henkilön kanssa.

• sen nyt ottaa. Musta se nimenomaan aina menee siihen lässytykseen, itkemiseen ja valitukseen siinä 4 promillen kohdalla aamuyöstä miesporukan kesken :-) Ja sinkut alkaa sit siinä vaiheessa kaiveleen kännykkää naftaliinista ja pommittaan vanhoja hoitoja tekstrareilla / puheluilla.

• vili
        yrmio kirjoitti:

sen nyt ottaa. Musta se nimenomaan aina menee siihen lässytykseen, itkemiseen ja valitukseen siinä 4 promillen kohdalla aamuyöstä miesporukan kesken :-) Ja sinkut alkaa sit siinä vaiheessa kaiveleen kännykkää naftaliinista ja pommittaan vanhoja hoitoja tekstrareilla / puheluilla.

mut onneksi se loppuu aika nopeasti sammumiseen.

• En ole... kirjoitti:

edellinen kirjoittaja, mutta voisin kuvitella että sosiaaliset paineet saattavat estää suhteen muodostumisen. Yhtä loogista on siis kuvitella, että sosiaaliset paineet aiheuttavat parisuhdemuodostusta.

Esimerkkinä sosiaalisesta epäsuhdasta olisi presidentin naimisiin meno työttömän ja kouluttamattoman henkilön kanssa.

Että kun sukulaiset ja kaverit jatkuvasti kyselevät seurustelusta, niin joku mikkihiiri alkaa seurustelemaan ainoastaan tämän ympäristön painostuksen vuoksi.

Kysyn vaan, että onko se oikeudenmukaista seurustelukumppania kohtaan? Eikö tällainen mies ole munaton luuseri, joka ei edes omasta elämästään pysty itse määräämään? Tosin ihmettelen, miten tällainen kaveri voi ylensäkään ketään naista löytää. Tai no varmaan samasta ongelmasta kärsivän naisen. Vakka, kansi ja silleen...

• ujo tyttö
        Ratikkakuski kirjoitti:

Että kun sukulaiset ja kaverit jatkuvasti kyselevät seurustelusta, niin joku mikkihiiri alkaa seurustelemaan ainoastaan tämän ympäristön painostuksen vuoksi.

Kysyn vaan, että onko se oikeudenmukaista seurustelukumppania kohtaan? Eikö tällainen mies ole munaton luuseri, joka ei edes omasta elämästään pysty itse määräämään? Tosin ihmettelen, miten tällainen kaveri voi ylensäkään ketään naista löytää. Tai no varmaan samasta ongelmasta kärsivän naisen. Vakka, kansi ja silleen...

sä oot jotenki symppis.

Tää voi kuulostaa oudolta, mut voiks olla tänään?

Ystävänpäivä ja kaikki.

• ujo tyttö
        Ratikkakuski kirjoitti:

taisi tulla vähän yllättäen. Mut sä oot jotenki..kiihottava.
        Huomaatko sä, en ookkaan niin ujo ku luulin.
        (ei kai tätä muut lue, tää oli vaa sulle)

• Neiti.21

Jos on jotain pitkälti etukäteen suunniteltuja menoja niin siitä meinaa tulla melkosta sähläystä mutta kyllä me ollaan usein (ennen lasta) lähdetty Tallinnaan,mökille,pohjoisesta hämeeseen yms samaisena päivänä kun reissu päähämme saadaan. Ja noita yht'äkkisiä pidempiä Tallinnan reissuja on ollu monia,eli kyse ei ole erikoistapauksesta. Se sopii mulle paljon paremmin kuin ennalta suunniteltu reissu jolloin revin stressaantuneena hiuksia päästä ihan suotta.

Kyllä mä kaipaan sitä omaakin aikaa, samoin mies. Ei tulis mistään mitään jos oltais 24/7 saman katon alla ja vapaalle lähtiessä samojen kavereiden kanssa. Ahdistaa pelkkä ajatuskin.

• Eri piirejen kanssa on jos jonkinmoista viikonloppurientoa. Vanhan nuoruuden kaveripiirin, inttikavereiden, työkavereiden ja harrastuskavereiden kanssa.

Mökkiviikonloppu kuuluu jostain syystä erityisesti inttikavereideni tapaamisiin. Tosin niitäkin täytyy ainakin aikataulun osalta hieroa iät ja ajat, kun melkein kaikilla on perhettä ja muitakin kiireitä. Mutta hienoa, että ollaan pysytty kasassa viimeiset 17 vuotta. Tosin siihen on jo muutakin yhteistä vuosien varrella tarvittu kuin intti.

• scale

kaikenlaisia porukoita, just työjuttujen tiimoilta, mutta sitten mulla on se sellainen lähipiiri, ne harvat tosi hyvät kaverit, joiden kanssa se irtiotto on mulle ainakin tärkee juttu.

Työn tiimoilta tulee kutsuja jos jonkinlaisiin kissanristiäisiin, välillä jopa useamman päivän "seminaareihin", mutta ei ne ole niitä juttuja ja mä oon hyvä kartteleen niitä.

• scale kirjoitti:

kaikenlaisia porukoita, just työjuttujen tiimoilta, mutta sitten mulla on se sellainen lähipiiri, ne harvat tosi hyvät kaverit, joiden kanssa se irtiotto on mulle ainakin tärkee juttu.

Työn tiimoilta tulee kutsuja jos jonkinlaisiin kissanristiäisiin, välillä jopa useamman päivän "seminaareihin", mutta ei ne ole niitä juttuja ja mä oon hyvä kartteleen niitä.

Urakoitsijoiden ja tavarantoimittajien karkeloita yritän välttää. Viina ei koskaan ole niin kallista, ettei minulla olisi sitä itse varaa maksaa. Semminkin kun silloin saan juoda niiden ihmisten seurassa, joista pidän. Mutta osa työkaveistani on oikeasti hyviä tyyppejä, joten se ei tunnu velvollisuudelta.

• omaa aikaa....

Kaipaan paljonkin omaa aikaa, mutta sen vietän paremmassa seurassa: yksin.

Ei missään äijäporukassa.

M48...

• scale

mulle ne harvat tosikaverit on tärkeitä. Voittaa yksinäisyyden.

• niin.......
        scale kirjoitti:

mulle ne harvat tosikaverit on tärkeitä. Voittaa yksinäisyyden.

Mulla ei ehkä ole koskaan ollut NIIN hyviä kavereita, joiden seura voittaisi yksinäisyyden...

• scale
        niin....... kirjoitti:

Mulla ei ehkä ole koskaan ollut NIIN hyviä kavereita, joiden seura voittaisi yksinäisyyden...

ollenkaan hyvä juttu.

• sanottu...
        scale kirjoitti:

ollenkaan hyvä juttu.

Jokainen tyylillään, jutun hyvyydestä ei voi tietää, jos ei ole kokemusta...

• Cee itse

Ja mihinkään et niiden tollukoiden kanssa lähde! Kylä jämpti on niin.

• totta..

Kyllä kaipaan. Ja totta tosiaan: naisporukalla (mökki)reissu on rennonmpi. Ei tarvitse sählätä, ei tule riitoja. Jotenkin se ei toimi nais-miesporukalla - ja miksi ei? En kestä sitä, että miehet valitsee itsekkäästi aina parhaat hommat päältä, ja pakottavat naiset keittiöön, siivoamaan, huoltamaan. Naisporukalla saan tehdä kaikkea - kantaa vettä, lämmittää saunan, tehdä lumitöitä, ja keitämme vuorotellen (minä en ole siis koko ajan keittiö- ja tiskivuorossa, eikä mun tarvi siivota yksin, kuten jos miehen /miesporukan kanssa on).

Ja en ota koko garderobia mukaan.

• scale

tekee varmasti hyvää päästä tuulettamaan nuppia.

Mutta se juttu, minkä takia mä tykkään jopa siitä lähtemisestä, on siinä, että ei ole mitään jumalattomia valmisteluita.

Saunan lämmitys on ok toimintaa. Ruuanlaitto hoituu helposti, kaupan valkosipuliperunat kulhoon, valmis paisti toiseen ja kipot uuniin ja eiku muiden kanssa kaljotteleen.

Kun saunomisen jälkeen ruoka on valmista, niin sepä popsitaan kertakäyttölautasilta ja kaljat ja vinkut litkitään kertakäyttömukeista.

Mites käy kun on puolisot matkassa? Kaiken maailman juttuja pitää pykätä tuntitolkulla ja ruokahan pitää syödä posliinilautasilta ja viini lipitetään pikkulilli pystyssä viinilaseista.

Se on vaan rennompaa äijien kesken.

• la.ra
        scale kirjoitti:

tekee varmasti hyvää päästä tuulettamaan nuppia.

Mutta se juttu, minkä takia mä tykkään jopa siitä lähtemisestä, on siinä, että ei ole mitään jumalattomia valmisteluita.

Saunan lämmitys on ok toimintaa. Ruuanlaitto hoituu helposti, kaupan valkosipuliperunat kulhoon, valmis paisti toiseen ja kipot uuniin ja eiku muiden kanssa kaljotteleen.

Kun saunomisen jälkeen ruoka on valmista, niin sepä popsitaan kertakäyttölautasilta ja kaljat ja vinkut litkitään kertakäyttömukeista.

Mites käy kun on puolisot matkassa? Kaiken maailman juttuja pitää pykätä tuntitolkulla ja ruokahan pitää syödä posliinilautasilta ja viini lipitetään pikkulilli pystyssä viinilaseista.

Se on vaan rennompaa äijien kesken.

"Mites käy kun on puolisot matkassa? Kaiken maailman juttuja pitää pykätä tuntitolkulla ja ruokahan pitää syödä posliinilautasilta ja viini lipitetään pikkulilli pystyssä viinilaseista."

Kuulostaa ihme tossuilulta. Vai pakottavatko naisenne oikeasti tuollaiseen toimintaan?

• scale
        la.ra kirjoitti:

"Mites käy kun on puolisot matkassa? Kaiken maailman juttuja pitää pykätä tuntitolkulla ja ruokahan pitää syödä posliinilautasilta ja viini lipitetään pikkulilli pystyssä viinilaseista."

Kuulostaa ihme tossuilulta. Vai pakottavatko naisenne oikeasti tuollaiseen toimintaan?

se, että pitää toisesta ihmisestä saa ihmisen tekemään hassuja juttuja.

Kuten jo sanoin äijäporukassa on välillä todella mukavaa päästä viettämään aikaa.

• la.ra
        scale kirjoitti:

se, että pitää toisesta ihmisestä saa ihmisen tekemään hassuja juttuja.

Kuten jo sanoin äijäporukassa on välillä todella mukavaa päästä viettämään aikaa.

toivottavasti Poikaystävä ei koskaan ala käyttäytyä kuten minä vain miellyttämistarkoituksessa...

Eikä minullakaan ole tullut pieneen mieleenkään, että mun pitäisi olla kuten muut tytöt mökkireissulla, vaan olen hyvillä mielin juonut kaljaa kun muut kippaavat siideriä ja skumppaa. Enhän mä syö makkaraakaan, vaikka muut niin tekevät.

• Makkaran syöntiä
        la.ra kirjoitti:

toivottavasti Poikaystävä ei koskaan ala käyttäytyä kuten minä vain miellyttämistarkoituksessa...

Eikä minullakaan ole tullut pieneen mieleenkään, että mun pitäisi olla kuten muut tytöt mökkireissulla, vaan olen hyvillä mielin juonut kaljaa kun muut kippaavat siideriä ja skumppaa. Enhän mä syö makkaraakaan, vaikka muut niin tekevät.

Et voi olla ehjä ihminen ellet syö makkaraa!

• scale
        la.ra kirjoitti:

edes tarkoita sitä mitä kirjoitat.

Väitätkö tosissaan, että parisuhteessasi kumpikaan ei tee myönnytyksiä toiselle, vaan aina toimii juuri niin kuin itsestä tuntuu mieluisalta?

Jos toisiaankin näin on, lienee teillä myrskyisä suhde?

Mä teen puolestani useinkin juttuja, ihan vaan, koska tiedän, että joku juttu on toiselle mieleen tai tärkeä ja varmaan C useinkin tekee juttuja jokka on enemmän mun kuin sen juttuja.

• la.ra
        scale kirjoitti:

edes tarkoita sitä mitä kirjoitat.

Väitätkö tosissaan, että parisuhteessasi kumpikaan ei tee myönnytyksiä toiselle, vaan aina toimii juuri niin kuin itsestä tuntuu mieluisalta?

Jos toisiaankin näin on, lienee teillä myrskyisä suhde?

Mä teen puolestani useinkin juttuja, ihan vaan, koska tiedän, että joku juttu on toiselle mieleen tai tärkeä ja varmaan C useinkin tekee juttuja jokka on enemmän mun kuin sen juttuja.

Mutta musta syöminen ja juominen ovat sellaisia asioita, ettei niitä muuteta miellyttämistarkoituksissa.

Se tekee, joka haluaa ja se hössää, joka haluaa hössätä, mutta ketään ei voi pakottaa. Mä olen kotihommienkin suhteen sitä mieltä, että se tekee, jolla raja tulee ensimmäisenä vastaan.

Me ollaan kyllä Poikaystävän kanssa aika samanlaisia näissä asioissa. Syödään molemmat terveellisesti, tykätään laittaa ruokaa ja juodaan samoja juomia (paitsi että minä juon kahvia kun hän juo teetä).

Eikä ystävienkään kanssa ole koskaan ollut ongelmia. Kukaan ei ole vaatinut mua vaihtamaan kesäkurpitsaa ja kaljaa makkaraan ja kuohuviiniin.

• scale
        la.ra kirjoitti:

Mutta musta syöminen ja juominen ovat sellaisia asioita, ettei niitä muuteta miellyttämistarkoituksissa.

Se tekee, joka haluaa ja se hössää, joka haluaa hössätä, mutta ketään ei voi pakottaa. Mä olen kotihommienkin suhteen sitä mieltä, että se tekee, jolla raja tulee ensimmäisenä vastaan.

Me ollaan kyllä Poikaystävän kanssa aika samanlaisia näissä asioissa. Syödään molemmat terveellisesti, tykätään laittaa ruokaa ja juodaan samoja juomia (paitsi että minä juon kahvia kun hän juo teetä).

Eikä ystävienkään kanssa ole koskaan ollut ongelmia. Kukaan ei ole vaatinut mua vaihtamaan kesäkurpitsaa ja kaljaa makkaraan ja kuohuviiniin.

jospa sua on haluttu miellyttää?

Vakavasti ottaen, oletkos muuten pannut sellaisen seikan merkille, että sua yritetään käännyttää lihansyöntiin? Mun yksi tuttu "ituiikka" kiros sitä, että hän ei oo koskaan saarnannut, mutta kun kuullaan, että se ei syö lihaa, niin jo alkaa käännytystyö :)

Kesäkurpitsa on muuten mun lemppari,,,halkaistuna ja täytettynä kaikella epäterveellisellä.

• la.ra
        scale kirjoitti:

jospa sua on haluttu miellyttää?

Vakavasti ottaen, oletkos muuten pannut sellaisen seikan merkille, että sua yritetään käännyttää lihansyöntiin? Mun yksi tuttu "ituiikka" kiros sitä, että hän ei oo koskaan saarnannut, mutta kun kuullaan, että se ei syö lihaa, niin jo alkaa käännytystyö :)

Kesäkurpitsa on muuten mun lemppari,,,halkaistuna ja täytettynä kaikella epäterveellisellä.

parhaiden kamujen kanssa ainakin saa olla oma itsensä, jokainen.

Poikaystävästäkään en usko.

Oikeasti, ei ole kukaan yrittänyt varsinaisesti käännyttää. Päinvastoin. Poikaystävän ystävistä (mukaanlukien paras ystävänsä) suurin osa on vegetaristeja, joten sillä ei ole mitään ongelmaa asian suhteen.

Ja kaveripiiristä löytyy jos jonkilaista "vammaa" ja rajoitetta, joten jokaisella on omat syynsä syödä ja juoda kuten tapaavat.

Ei-niin-tutuista löytyy kyllä sellaisia, joille mun lihattomuus (enkä ole edes vegetaristi) on punainen vaate. Ensin selittelevät omaa lihansyöntiään ja sitten alkavat kyseenalaistaa minun valintaani.

Kesäkurpitsa onkin hyvää, ja kyllä niitä mun viritelmiä muutkin yleensä haluavat. Varsinkin vuohenjuusto-rosepippuritäytteellä...

• Aurinko79-

Joskus on ihanaa päästä naisten kesken viikonloppua viettämään, onhan siinä aivan erilainen tuntu. Muutamia kertoja vuodessa me järkätään tyttöjen viikonloppuja ja ne on kyllä aivan omaa luokkaansa. Siskojen kanssa vietetyt hetket on myöskin mulle tosi tärkeitä.

Mä oon kuitenkin eri mieltä tuosta että naisten kanssa mökille tms. lähtiessä se olis muka niin dramaattista ku mitä tähän ketjuun kirjoittaneet miehet antaa ymmärtää. Naiset ehkä yleisesti ottaen suunnittelee enemmän jotain ruokia tms, mutta sehän on sitten naisten ongelma jos haluavat ruokiin panostaa.

Meidän kaveriporukassa käydään valtaosin sekaporukassa mökkireissuilla eikä koskaan ole tullut ongelmaa siitä, että siellä on sekä miehiä että naisia. Jokainen hoitaa osansa ruokailusta (minä häärin esim salaattien parissa mielelläni), aina löytyy joku vapaaehtoinen saunanlämmittäjä ja hauskaa on yleensä aina. Eikä koskaan ole nainen meidän mökkireissuilla valitellut itikoista tai pistänyt itkuksi.

• Salaatteja? Osansa? Eieieiei, mökkireissulla kenelläkään ei ole mitään osaa ja jos ruuan valmistaminen kestää kauemmin kuin sen syöminen ja sen tekemiseen ei liity jotain helposti syttyvää, räjähtävää tai vähintään kivasti kipinöivää, niin se on ahdistavaa. Feministifasistista kahlintaa tuollainen mökkeily!

• *möks*
        DorkaM kirjoitti:

Salaatteja? Osansa? Eieieiei, mökkireissulla kenelläkään ei ole mitään osaa ja jos ruuan valmistaminen kestää kauemmin kuin sen syöminen ja sen tekemiseen ei liity jotain helposti syttyvää, räjähtävää tai vähintään kivasti kipinöivää, niin se on ahdistavaa. Feministifasistista kahlintaa tuollainen mökkeily!

*murjottaa*

*lamppu syttyy*

säpäs et tiedä, keitä ovat winxit! mäpäs tiedänki!

• Aurinko79-
        DorkaM kirjoitti:

Salaatteja? Osansa? Eieieiei, mökkireissulla kenelläkään ei ole mitään osaa ja jos ruuan valmistaminen kestää kauemmin kuin sen syöminen ja sen tekemiseen ei liity jotain helposti syttyvää, räjähtävää tai vähintään kivasti kipinöivää, niin se on ahdistavaa. Feministifasistista kahlintaa tuollainen mökkeily!

Meidän porukassa jokainen päättää itse mitä syö, pitää huolen että mökiltä löytyy tarvittavat ainekset siihen ja usein myös itse valmistaa ruokansa. Siinä mielessä jokainen tekee osansa ja äijät tosiaan usein varaa makkaraa pihviä yms helposti valmistettavaa. Sen lisäks tuntuu äijille kuitenkin kelpaavan myös eri sorttiset salaatit, perunat yms. Ei niitä ole pakko syödä, päättäkööt isot miehet itse mutta esim. mä pilkon kesäkeittiössä ihan mielelläni salaatteja, joten saapi ottaa jos mieli tekee ;)

Feministifasistista, heh.... :)

• *möks*
        Aurinko79- kirjoitti:

Meidän porukassa jokainen päättää itse mitä syö, pitää huolen että mökiltä löytyy tarvittavat ainekset siihen ja usein myös itse valmistaa ruokansa. Siinä mielessä jokainen tekee osansa ja äijät tosiaan usein varaa makkaraa pihviä yms helposti valmistettavaa. Sen lisäks tuntuu äijille kuitenkin kelpaavan myös eri sorttiset salaatit, perunat yms. Ei niitä ole pakko syödä, päättäkööt isot miehet itse mutta esim. mä pilkon kesäkeittiössä ihan mielelläni salaatteja, joten saapi ottaa jos mieli tekee ;)

tollee puhuu mun olkapään yli! mul on just leikit kesken ton dortsun kaa.

• *möks* kirjoitti:

*murjottaa*

*lamppu syttyy*

säpäs et tiedä, keitä ovat winxit! mäpäs tiedänki!

Kups?

• *möks*
        DorkaM kirjoitti:

Kups?

kiko, jos haluut. muuten mä en ala!

• scale

vastaus.

En mä sitä sano, ettenkö nauttisi niistäkin avec-reissuista, mutta homma on rennompaa äijen kesken.

Ruuaksi saattaa riittää kalja ja makkara.

• Aurinko79-
        *möks* kirjoitti:

Se puhu mulle.

Sitäpaitsi ei kavereita saa omia.

• *möks*
        Aurinko79- kirjoitti:

Se puhu mulle.

Sitäpaitsi ei kavereita saa omia.

mun kiko, älä yritä.

• Aurinko79- kirjoitti:

Naisen logiikalla sitä ei havaitse, mutta tuossa touhussa avataan helvetin portit kaikenlaiselle miehisen syyllisyyden potemiselle, kuten:

1. Nyt se loukkaantuu jos mää en syö näitä saatanan rehuja
        2. Kehtaanko mää vetää kaljaa kun toinen ahertaa keittiössä
        3. Vetääkö ne pultit jos mää laitan kossua tän salaatin kostukkeeks

• Aurinko79-
        scale kirjoitti:

vastaus.

En mä sitä sano, ettenkö nauttisi niistäkin avec-reissuista, mutta homma on rennompaa äijen kesken.

Ruuaksi saattaa riittää kalja ja makkara.

Tottakai tunnelma on hiukan erilainen jos on vain pelkkiä miehiä tai pelkkiä naisia. Meidän unisex-reissut on kuitenki aina tosi rentoja. Ei meidän porukasta juurikaan löydy sellaisia hösöttäviä naisia, jotka tuntikausia jotain valmistelis tai ainakaan tartuttais hösötystään muihin.

Me voidaan istuskella pihalla, joku pelaa lentistä, joku ottaa aurinkoa, joku päätti aloittaa grillin lämmityksen, joku lähti soutelemaan ja siinä samalla joku pilkkoo jotakin jos huvittaa (yleensä se pilkkoja on minä...). Se on ennenkaikkea rentoa eikä kenenkään tarvitse tehdä mitään mitä ei jaksa tai halua.

Mutta siis mä en missään nimessä suhtaudu negatiivisesti pelkkiin mies- tai naisreissuihin. Kummassakin puolensa ja hyvä tehdä vaihtelun vuoksi kumpiakin, se on ihan tervettä.

• *möks* kirjoitti:

Leikit? Minä luulin että tämä oli vakavaa, ikuista?

• Aurinko79-
        DorkaM kirjoitti:

Naisen logiikalla sitä ei havaitse, mutta tuossa touhussa avataan helvetin portit kaikenlaiselle miehisen syyllisyyden potemiselle, kuten:

1. Nyt se loukkaantuu jos mää en syö näitä saatanan rehuja
        2. Kehtaanko mää vetää kaljaa kun toinen ahertaa keittiössä
        3. Vetääkö ne pultit jos mää laitan kossua tän salaatin kostukkeeks

Kumpikohan tässä tapauksessa on se putkiaivo? Mies vai nainen? ;)

Juo hyvä mies kaljaa jos mieles tekee (itehän nainen niitä rehuja haluaa pilkkoa, joten ei siitä syyllisyyttä tarvi potea), syö pelkkää makkaraa jos sillä vatta täyttyy ja kossu voi tehdä ihan pikantinkin lisän salaattiin, joten siitä vain kokeilemaan.

Ei mua oikeasti haittaa tuollanen jos muuten homma pysyy hanskassa eli kukaan ei juo itseään alkoholimyrkytyksen partaalle, ei lähde veneilemään kahden promillen humalassa, raivoa tms. Onneks ei oo tarvinnut tuollasia pelätä koskaan.

• scale
        Aurinko79- kirjoitti:

Tottakai tunnelma on hiukan erilainen jos on vain pelkkiä miehiä tai pelkkiä naisia. Meidän unisex-reissut on kuitenki aina tosi rentoja. Ei meidän porukasta juurikaan löydy sellaisia hösöttäviä naisia, jotka tuntikausia jotain valmistelis tai ainakaan tartuttais hösötystään muihin.

Me voidaan istuskella pihalla, joku pelaa lentistä, joku ottaa aurinkoa, joku päätti aloittaa grillin lämmityksen, joku lähti soutelemaan ja siinä samalla joku pilkkoo jotakin jos huvittaa (yleensä se pilkkoja on minä...). Se on ennenkaikkea rentoa eikä kenenkään tarvitse tehdä mitään mitä ei jaksa tai halua.

Mutta siis mä en missään nimessä suhtaudu negatiivisesti pelkkiin mies- tai naisreissuihin. Kummassakin puolensa ja hyvä tehdä vaihtelun vuoksi kumpiakin, se on ihan tervettä.

ja enhän mäkään olisi naiseni kanssa jos se ei olisi mulle tärkeä ihminen. Siltikin on välillä mukavaa päästä äijäilemään ja ehkä pitää olla sitten mies ymmärtääkseen sen.

• *möks*
        DorkaM kirjoitti:

Leikit? Minä luulin että tämä oli vakavaa, ikuista?

enhän minä nyt lemmikkiäni hylkää. *ottaa sylkkyyn*

• Aurinko79-
        scale kirjoitti:

ja enhän mäkään olisi naiseni kanssa jos se ei olisi mulle tärkeä ihminen. Siltikin on välillä mukavaa päästä äijäilemään ja ehkä pitää olla sitten mies ymmärtääkseen sen.

Ja äijäreissuthan on takuulla ihan terapeuttisia. Eikä ne ole missään nimessä puolisolta pois. Mä luulen, että pikemminkin päinvastoin. Mies palaa yleensä kotiin ihan mielellään ja hyvällä tuulella pienen tuulettumisen jälkeen ja tuo on ns. tervettä tuulettumista.

• scale kirjoitti:

mut kuitenkin kuvittelen, et naiset tykkää kattoo kun miehet 'äijäilee' ja tekevät lapsellisuuksia esmes mökillä?

Koskaan en ole kenenkään naisen kanssa asiasta jutellut, mut tällänen mielikuva mulla on siitä päätellen, että miten hauskaa naisilla on, kun ne katsoo miesten toilailuja. Eikä tietty kaikki naiset katso pelkästään päältä, vaan haluavat itsekin osallistua ja kokeilla.

Mut, tietty sitä omaakin juttua miesten kesken pitää olla.

• vili

reissut aina ihan omaa luokkaansa jos oma muija ei ole mukana.

• Kaapro
        relaxed_eyes kirjoitti:

mut kuitenkin kuvittelen, et naiset tykkää kattoo kun miehet 'äijäilee' ja tekevät lapsellisuuksia esmes mökillä?

Koskaan en ole kenenkään naisen kanssa asiasta jutellut, mut tällänen mielikuva mulla on siitä päätellen, että miten hauskaa naisilla on, kun ne katsoo miesten toilailuja. Eikä tietty kaikki naiset katso pelkästään päältä, vaan haluavat itsekin osallistua ja kokeilla.

Ihan mettäs. Tyypillistä pikkusovinistista luulottelua kuinka naiset ihailee mitä älytöntä miehet nyt keksiikään.

• Aurinko79-
        relaxed_eyes kirjoitti:

Meidän reissuilla ei tosin oikein sellasta asiaa ole, johon naiset ei osallistuis edes jonkin verran. Me mennään mukaan lentikseen, jalkapalloon yms. Mä kerran räväytin olkapääni kun meillä oli kuulantyöntökilpailut ja kuulana miesten kuula... Grillin hoito on oikeastaan ainoa sellanen minkä yleensä aina hoitaa joku miehistä, en tiedä miks.

Mutta enemmän äijät kuitenkin puuhaa kaikenlaista fyysistä, ne jaksaa painella pitkin pihaa koko päivän kiitettävämmin. Miehillä tuntuu tulevan jokin sisäinen lapsi esiin aina välillä ja onhan se joskus melko koomistakin... :)

Kunhan miehet vielä sisäistäis aurinkovoiteen tärkeyden... Se on ainoa mistä naiset vähääkään hösää meidän reissuilla kesäaikaan.

• Aurinko79-
        vili kirjoitti:

reissut aina ihan omaa luokkaansa jos oma muija ei ole mukana.

Onhan ne pelkästään miesporukassa tehdyt reissut erilaisia, mutten mä nyt ainakaan ole kokenut tuota sekareissailuakaan mitenkään ongelmalliseks. Ja siitä päätellen, miten innokkaasti miehetkin noille reissuille lähtee niin eivät ole hekään kokeneet.

• Kaapro kirjoitti:

Ihan mettäs. Tyypillistä pikkusovinistista luulottelua kuinka naiset ihailee mitä älytöntä miehet nyt keksiikään.

että miehet ovat tossukoita naistensa seurassa, eivätkä uskalla olla omana itsenään.

Ei, ei. En oo vielä sellasta naista tavannut, jonka kanssa ei vois hauskaa pitää. Mä oon sitä mieltä, että viisas nainen, joka jollain tasolla ymmärtää, että mies on erilainen kuin nainen, vaikka ei sitä ymmärtäiskään miks sen miehen pitää tehä niitä älyttömyyksiä joskus, ni antaa kuitenkin miehelle tilaa tehdä niitä.

Mutta nyt tuli mieleen. Olen ollut sellasessakin miesporukassa matkassa, jossa on ollut huomattavasti rajoittuneempi ja ahdistavampi ilmapiiri, kuin sekaporukassa, jotta ei se aina ole niistä sukupuolista kiinni. Se on porukasta kiinni, kuuluu siihen sit pelkästään miehiä, tai onko se sit sekaporukka. Samanhenkisyyttä pitää olla.

• relaxed_eyes kirjoitti:

Meidän äijäporukan känniset toilailut on kyllä joskus sitä luokkaa, että tuskin sitä perheellinen nainen kovinkaan suopeasti katsoisi. Sä ilmeisesti puhut jostain polttopuiden pienimisestä (selvinpäin).

Meidän äijäporukka, kun on mökillä, niin se joka on eniten selvinpäin yrittää parhaansa mukaan pitää kirveet piilossa, miehet kaukana veneestä :)

• vili
        Aurinko79- kirjoitti:

Onhan ne pelkästään miesporukassa tehdyt reissut erilaisia, mutten mä nyt ainakaan ole kokenut tuota sekareissailuakaan mitenkään ongelmalliseks. Ja siitä päätellen, miten innokkaasti miehetkin noille reissuille lähtee niin eivät ole hekään kokeneet.

sekaporukka on hyvä..johonkin se ei sovellu ollenkaan.

• nev er
        relaxed_eyes kirjoitti:

että miehet ovat tossukoita naistensa seurassa, eivätkä uskalla olla omana itsenään.

Ei, ei. En oo vielä sellasta naista tavannut, jonka kanssa ei vois hauskaa pitää. Mä oon sitä mieltä, että viisas nainen, joka jollain tasolla ymmärtää, että mies on erilainen kuin nainen, vaikka ei sitä ymmärtäiskään miks sen miehen pitää tehä niitä älyttömyyksiä joskus, ni antaa kuitenkin miehelle tilaa tehdä niitä.

Mutta nyt tuli mieleen. Olen ollut sellasessakin miesporukassa matkassa, jossa on ollut huomattavasti rajoittuneempi ja ahdistavampi ilmapiiri, kuin sekaporukassa, jotta ei se aina ole niistä sukupuolista kiinni. Se on porukasta kiinni, kuuluu siihen sit pelkästään miehiä, tai onko se sit sekaporukka. Samanhenkisyyttä pitää olla.

ei helv. sun kirjotuksia

tää on joku rangaistus S24:lle...

• Richartti kirjoitti:

Meidän äijäporukan känniset toilailut on kyllä joskus sitä luokkaa, että tuskin sitä perheellinen nainen kovinkaan suopeasti katsoisi. Sä ilmeisesti puhut jostain polttopuiden pienimisestä (selvinpäin).

Meidän äijäporukka, kun on mökillä, niin se joka on eniten selvinpäin yrittää parhaansa mukaan pitää kirveet piilossa, miehet kaukana veneestä :)

>Meidän äijäporukka, kun on mökillä, niin se joka on eniten selvinpäin yrittää parhaansa mukaan pitää kirveet piilossa, miehet kaukana veneestä

Muistu kans mieleen muutama asia, mitä on poikaporukalla mökillä ja reissussa tehty, mut niistä on nyt aikaa joku 15 vuotta ja kyllähän ne asiat ovat itteeki sen hävettäny, ettei ole tuntenut enää mitään kaipuuta sellaseen, mut siihen aikaan kyl vedettiin 'kaikkien' hyväksyttävien rajojen yli ja sitte huolella.

• la.ra
        relaxed_eyes kirjoitti:

Jos se äijäily on luonnollista, on se ihan ookoo.

Sen sijaan jos muuten erilaisesta kuoriutuu sosiaalisen paineen alla örveltävä idiootti, se ei ole mukavaa katsottavaa tai koettavaa.

Ylipäätään se, että joku muuttuu seuran takia ihan joksikin toiseksi, on ikävää.

Mä muuten väitän, että miehet kaipaavat enemmän pelkkää miesseuraa kuin naiset naisseuraa. Mä ainakin näen yksilöt yksilöinä enkä sukupuolensa edustajina, kun taas miehillä asia on usein toisin.

• relaxed_eyes kirjoitti:

>Meidän äijäporukka, kun on mökillä, niin se joka on eniten selvinpäin yrittää parhaansa mukaan pitää kirveet piilossa, miehet kaukana veneestä

Muistu kans mieleen muutama asia, mitä on poikaporukalla mökillä ja reissussa tehty, mut niistä on nyt aikaa joku 15 vuotta ja kyllähän ne asiat ovat itteeki sen hävettäny, ettei ole tuntenut enää mitään kaipuuta sellaseen, mut siihen aikaan kyl vedettiin 'kaikkien' hyväksyttävien rajojen yli ja sitte huolella.

...vuosien saatossa muuttunut aika paljonkin turvallisempaan ja laillisempaan suuntaan, mutta paljon siinä on vielä sellaista punaniska toimintaa, jota ei kovin monet naiset kattois hyvällä.

On se kumma, ettei mitään vakavampaa koskaan sattunut, vaikka monet kerrat oli lähellä.

• la.ra kirjoitti:

Jos se äijäily on luonnollista, on se ihan ookoo.

Sen sijaan jos muuten erilaisesta kuoriutuu sosiaalisen paineen alla örveltävä idiootti, se ei ole mukavaa katsottavaa tai koettavaa.

Ylipäätään se, että joku muuttuu seuran takia ihan joksikin toiseksi, on ikävää.

Mä muuten väitän, että miehet kaipaavat enemmän pelkkää miesseuraa kuin naiset naisseuraa. Mä ainakin näen yksilöt yksilöinä enkä sukupuolensa edustajina, kun taas miehillä asia on usein toisin.

...ihminen muuttuukin pelkän 3 promillen humalan takia örveltäväksi idiootiksi? Onko se sitten mukavampaa katsottavaa?

Meidän äijäporukasta aina vähintään muutama lipee tuolle osastolle aamulla viiden aikaan. Sitä harvat naiset kestää ja/tai ymmärtää. On pariin kertaa "kokeiltu".

• Aurinko79-
        vili kirjoitti:

sekaporukka on hyvä..johonkin se ei sovellu ollenkaan.

Kaikkihan on kiinni ihan siitä, miten porukan keskinäinen kemia toimii. Mutta onhan se niin, että joskus pelkkä tyttö- tai poikaporukka on ihan paikallaan.

• la.ra
        Richartti kirjoitti:

...ihminen muuttuukin pelkän 3 promillen humalan takia örveltäväksi idiootiksi? Onko se sitten mukavampaa katsottavaa?

Meidän äijäporukasta aina vähintään muutama lipee tuolle osastolle aamulla viiden aikaan. Sitä harvat naiset kestää ja/tai ymmärtää. On pariin kertaa "kokeiltu".

kun en ole vielä kokenut.

Tai no, yksi eksäni muuttui väkivaltaiseksi humalassa, ja se on ainoa asia, jota minä en ole jaksanut katsoa tai ymmärtää.

Mä olen kyllä yleensä eka, joka lähtee nukkumaankin, joten multa jää nuo aamuyön örvellykset yleensä väliin.

• Siis mihinkään mökille lähtenyt pelkästään äijäporukassa. Reissussa olen kylläkin ollut pelkästään miesporukassa ja ohan se lähtö paljon huolettomampaa ku naisten kanssa. Tai, emmä tiedä. Yhtä huoletonta se on ollu naisenkin kanssa lähteä, olen pyrkinyt pysymään poissa jaloista ku toinen on häsännyt lähtönsä kanssa ja olen kantanut kamat lähtiessä autoon piruillen ja se on ollut siinä.

Eikä siel mökilläkään ole konflikteja sukupuolten välillä ollut. Ja mä oon kuullut, että miehet ja naiset erkaantuu mökillä omiin porukoihinsa, mut mä en muista, et meidän porukoissa olis koskaan ollut niin. Enkä usko, että kukaan olis oloaan vaivautuneeksi kokenut. Ruuanlaiton hetki kun on tullut, ni akat on komentanu miehet pitämään pelaamaan keskenään, kauppaan, kaljalle tai johonkin muualle ja sekin asia on ollut ihan päivänselvä. Sekin on kaikille passannut.

Sit nykyisin pelaan kavereiden kans 2 kertaa viikossa, joko sählyä tai sulkkista, ni ensinnäkään ku mul ei ole akkaa, ni ei oo tarvetta päästä sitä karkuun, mut ei niillä kavereilla joilla akka ja perhe on, ni ole mitään sen kummempaa tarvetta lähteä mihinkään saunailtoihin tai porukan reissuihin, ovat sitten mielummin perheensä parissa sen ajan.

• Nyt kun asiaa oikein muistelin ja mietin, ni kyllä naiset ovat olleet enemmän ja innokkaammin keskenään mökkireissuilla ja muillakin reissuilla. Miehet ovat jääneet mielellään joko lasten kanssa, tai yksin kotiin ja sit kaverit ovat tuleet iltaa istumaan sinne.

Jotta näin meilläpäin.

• la.ra

ei juuri pääse kaipaamaan. :(

Mä ymmärrän kyllä "poikien jutut", mutta en osaa itse ajatella omia menojani ystävieni kanssa "tyttöjen juttuna". Käytännössä on kuitenkin varmempi lähteä vain tyttöjen kesken mökille, sillä Poikaystävälle miespuoliset ystäväni ovat juuri ja juuri sulatettavissa oleva asia, ja mökkeily saunomisineen sekaporukalla voisi olla vähän liikaa.

Omaksi ajaksi mä käsitän kylläkin sen ajan, jonka olen yksin. Sitä mä oikeasti tarvitsen nyt ja tulevaisuudessa, eikä mikään sosiaalinen tilanne voi sitä korvata.

• scale

aikaa tulee välillä työmatkoilla liiankin kanssa.

• la.ra
        scale kirjoitti:

aikaa tulee välillä työmatkoilla liiankin kanssa.

ei muuta olekaan. No, työpaikalla ja luennoilla joutuu joskus juttelemaan ihmisten kanssa ja katselemaan niiden naamoja.

Ja siltikin haluaisin enemmän omaa aikaa. Pitää varmaan alkaa nipistää yöunista... :)

• Jossupossu**

Tapahtumien järjestäminen vaatii ärsyttäviä valmistuluja. Hermo voi kiristyä niitä tehdessä. On se niin palkitsevaa syödä tekemiään hyviä ruokia ja nauttia seurasta silloin tapahtumahetkellä :)

• scale

sen koohotuksen takia on välillä rentouttavaa lähteä ilman sitä koohotusta.

Vielä palkitsevampaa on syödä kaupan valmisruokia jokka on roudattu kaljakopan päällä kassalle, ilman stressiä.

• sarvikuonokas

Miehet haluavat olla edes hetken ääliöitä ilman moraalisaarnaa.

• scale

illalla on kiva lähettää kynttilöitä järvelle ja ammuskella niitä ilmakolla laiturilta, mutta meeppäs paukutteleen niitä kun C lähettää, kerran ammuin "vahingossa" ja kyllä tuli saarna.

• Asiasta.huvittunut

Ei siinä kavereita kaivata, jos omaa aikaa haluaa. Kuulokkeista rokki soimaan, tuulipuku päälle ja sateeseen juoksemaan. Tunti, pari illassa pitää mielen virkeänä ja miehen toimintakykyisenä.

Kavereiden kanssa tulee silloin tällöin pidettyä poikien iltoja. Se nyt on jo täysi mahdottomuus, että kaikkien aikataulut sallisivat kokonaisen äijien viikonlopun. Todella harvoin on koko porukka kerralla kasassa.

• Danskuu

Meilla vuosia tehty nain, sovitaan mokkireissu ja mihin pysahdytaan syomaan ja ostoksille. Miehet hoitavat liha ja juomapuolen ja naiset muut ostokset, lisaksi jokainen ottaa halutessaan omia mielitekoja kaikille.

Mokilla naisten ja lasten ollessa saunassa/uimassa, miehet grillikatoksella kokkaavat ja dokaavat. Syodaan yhdessa, jonka jalkeen naiset laittavat pienet nukkumaan ja dokaavat, miesten ollessa saunassa/uimassa ja dokaamassa. Puhuvat lapset jatkavat saunomista/uimista mita muutenkin tekevat aamusta saakka.

Eli miehet haroilevat ruokapuolen kanssa, naisten siivotessa sotkut ja hoitaessa pienet lapset. Tosin kertikset helpottavat.

Aamuisin aina se/ne aikuinen/aikuiset, jotka ekana jatkaa dokaamista tai valvoneet koko yon keittavat kahvit ja muksuille puurot eli jostain kumman syysta aamuihmiset ovat aina olleet miehia.

Aika helppoo ja joustavaa, ilman turhia stressei tai latinoita. Meilla aina kesalla isoilla porukoilla mokkeillaan. Kerrankin paasin pari paivaa myohemmin lahtee ja lapset menivat jo edelta muiden kyydissa, niin soitin kaupalta tarviiko jotain tuoda, niin vastaus oli 20 koria kaljaa ja muksuille limua. Pikkuisen havetti mahduttaa koreja autoon.

(ylapilkullisten kirjainten tuloon en voi vaikuttaa, etta pahoittelut puuttumisesta)

• merviläinen

äijä porukassa on niin kiva dokata ja pitää HAUSKAA .en ole sellainen "valittaja" niinkun jotkut naiset on.Munstakin se on rasittavaa ininää (olen aina kokenut olevani vähän äijämäinen luonteeltani,tosin naisellinen olen myös=) ) Mut enmä sitä sano,välillä on kiva viettää tyttöjenkin kanssa iltaa! Hyvä olla välillä omaa aikaa puolisosta.

• temeq

Tuossa käytiin jätkien kanssa pitkästä aikaa radalla ja otettiin pohjat saunomalla ja tiluttamalla Kitarasankaria. Helvetin hauskaa siis sisälläkin äijäköörillä.

Naiset kun on mukana reissussa mökillä, niin aika pitkäll se menee siihen että äijät häädetään / lähetään ite grillailemaan kaikille ja mimmit säätää safkaa. Toimii sekin, mut ei se oikein yhteisöllisyyttä lisää enkä tiedä nauttiiko kaikki niistä keikoista pätkääkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1849
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      18
      1167
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      99
      1145
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      80
      997
    5. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      154
      879
    6. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      94
      874
    7. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      54
      771
    8. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      764
    9. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      56
      719
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      694
    Aihe