Migreeniini (on diagnosoitu) auttaa hyvin 600 mg ibuprofeenia. Tuli mahahaava, láákitys tehoaa siihen (Omeprazol, sucralfaatti). Ibuprofeeni kiellettiin, mutta koska migreeni tulee usein, sitá on otettava. Migreenin tásmáláákkeet eivát auta. Paracetamoli ei tehoa yhtáán. Tietáákó joku vaihtoehtoa tulehduskipuláákkeille tapauksessani? kiitos
migreeni ja mahahaava
11
1731
Vastaukset
- ---
Migreenin estolääke? Helikobakteeritesti ja tarvittaessa häätöhoito? (Tulehduskipulääkkeeksi diklofenaakin ja misoprostolin yhdistelmävalmiste happosalpaajan kera?)
Helikobakteeria etsittiin, ei lóytynyt. Migreenin esto- ja hoitoláákkeená oli juuri ibuprofeeni eri suuruisin annoksin. Nyt ei siis enáá káy. Yritán ehdottamillasi kipuláákkeillá. Káytin muuten vuosikausia 100 mg asetylsalisyylihappoa veritulppien ehkáisyyn. Lopetin senkin.
- ---
msela kirjoitti:
Helikobakteeria etsittiin, ei lóytynyt. Migreenin esto- ja hoitoláákkeená oli juuri ibuprofeeni eri suuruisin annoksin. Nyt ei siis enáá káy. Yritán ehdottamillasi kipuláákkeillá. Káytin muuten vuosikausia 100 mg asetylsalisyylihappoa veritulppien ehkáisyyn. Lopetin senkin.
Oletko kokeillut mitään muita migreenin estolääkkeitä? Oletko keskustellut neurologin kanssa hoidosta? Lääkäri osaa arvioida myös särkylääkepäänsäryn mahdollisuutta.
Joka tapauksessa lääkärin kanssa näitä asioita on selvitettävä. Ehkä se vaatii pitkäjänteisyyttä ja sinnikkyyttäkin, kun yritetään löytää mahdollisimman hyvä apu. On hyvä, kun ymmärrät itsekin huolehtia turvallisesta lääkehoidosta.
(Mainitsemallani misoprostolilla on omat haittavaikutuksensa ja reseptilääkkeestä onkin toki kyse. Ehkä se ei ihan parhaiten sovi, enkä muista diklofenaakki-misoprostoli- yhdistelmävalmisteen käyttöön itse törmänneeni. Uudemmat koksibi-ryhmän tulehduskipulääkkeet saattavat olla mahalle ystävällisempiä, mutta niilläkin on omat rajoitteensa.)
Sanoit, että ibuprofeenin käyttö kiellettiin, mutta joudut sitä kuitenkin käyttämään. Keskustele tästä lääkärisi kanssa!
Tsemppiä! :) --- kirjoitti:
Oletko kokeillut mitään muita migreenin estolääkkeitä? Oletko keskustellut neurologin kanssa hoidosta? Lääkäri osaa arvioida myös särkylääkepäänsäryn mahdollisuutta.
Joka tapauksessa lääkärin kanssa näitä asioita on selvitettävä. Ehkä se vaatii pitkäjänteisyyttä ja sinnikkyyttäkin, kun yritetään löytää mahdollisimman hyvä apu. On hyvä, kun ymmärrät itsekin huolehtia turvallisesta lääkehoidosta.
(Mainitsemallani misoprostolilla on omat haittavaikutuksensa ja reseptilääkkeestä onkin toki kyse. Ehkä se ei ihan parhaiten sovi, enkä muista diklofenaakki-misoprostoli- yhdistelmävalmisteen käyttöön itse törmänneeni. Uudemmat koksibi-ryhmän tulehduskipulääkkeet saattavat olla mahalle ystävällisempiä, mutta niilläkin on omat rajoitteensa.)
Sanoit, että ibuprofeenin käyttö kiellettiin, mutta joudut sitä kuitenkin käyttämään. Keskustele tästä lääkärisi kanssa!
Tsemppiä! :)Kun kirjoitan tállaiselle keskustelupalstalle, kysyn muiden palstan káyttájien henkilókohtaisia kokemuksia asiasta, joka on minulle ajankohtainen. Tássá tapauksessa halusin tietáá, onko ketáán toista, jolle migreeniin auttaa parhaiten ibuprofeeni, mutta jota jostain syystá ei enáá voi káyttáá. Ja edelleen, onko mahdollinen kohtalotoveri lóytányt jonkin toisen láákkeen, jolla on korvannut onnistuneesti ibuprofeenin.
Láákárille voi aina kertoa, ettá haluaisi kokeilla ko.vaihtoehtoa. Láákárit kysyvát láákkeistá puhuttaessa, olenko kokeillut sitá ja sitá vaihtoehtoa, onko auttanut ja onko tullut sivuvaikutuksia jne. On hyvá, ettá voi esittáá itsekin ehdotuksia, omien tai muiden kokemusten perusteella. Omatoimisuutta tarvitaan. Eráskin láákári sanoi mahahaavani (oik. pohjukaissuoli-) toteamisen jálkeen, ettá tulehduskipuláákkeitá ei sitten enáá saa káyttáá. Kun kysyin, miten sitten hoidan migreeniáni (kerroin ibuprofeenin tehosta),hán sanoi vain, ettá kannattaa kokeilla jotain toista láákettá. Yksi auttaa yhdelle, toinen toiselle.
En mene neurologille joka reseptin taki, vaan káyn terveyskeskuksessa (tai táállá ulkomailla asuessani vastaavassa keskuksessa), jossa joka kerralla on eri láákári, Suomessa yleensá vastavalmistunut neitokainen, jonka tietámys ja kokemus ei voi olla suuri joka vaivan kohdalla.- Mietitäänpä..
msela kirjoitti:
Kun kirjoitan tállaiselle keskustelupalstalle, kysyn muiden palstan káyttájien henkilókohtaisia kokemuksia asiasta, joka on minulle ajankohtainen. Tássá tapauksessa halusin tietáá, onko ketáán toista, jolle migreeniin auttaa parhaiten ibuprofeeni, mutta jota jostain syystá ei enáá voi káyttáá. Ja edelleen, onko mahdollinen kohtalotoveri lóytányt jonkin toisen láákkeen, jolla on korvannut onnistuneesti ibuprofeenin.
Láákárille voi aina kertoa, ettá haluaisi kokeilla ko.vaihtoehtoa. Láákárit kysyvát láákkeistá puhuttaessa, olenko kokeillut sitá ja sitá vaihtoehtoa, onko auttanut ja onko tullut sivuvaikutuksia jne. On hyvá, ettá voi esittáá itsekin ehdotuksia, omien tai muiden kokemusten perusteella. Omatoimisuutta tarvitaan. Eráskin láákári sanoi mahahaavani (oik. pohjukaissuoli-) toteamisen jálkeen, ettá tulehduskipuláákkeitá ei sitten enáá saa káyttáá. Kun kysyin, miten sitten hoidan migreeniáni (kerroin ibuprofeenin tehosta),hán sanoi vain, ettá kannattaa kokeilla jotain toista láákettá. Yksi auttaa yhdelle, toinen toiselle.
En mene neurologille joka reseptin taki, vaan káyn terveyskeskuksessa (tai táállá ulkomailla asuessani vastaavassa keskuksessa), jossa joka kerralla on eri láákári, Suomessa yleensá vastavalmistunut neitokainen, jonka tietámys ja kokemus ei voi olla suuri joka vaivan kohdalla.Sellaista migreeniä ei olekkaan, missä täsmälääkkeet eivät koskaan toimisi. Sinulle on tehty nyt kyllä väärä diaknoosi. Luultavasti olet aiheuttanut buranan popsimisella itsellesi mahahaavan ja lääkepäänsäryn. Eli ei muutakun vierotusta vaan niin kyllä se särky lakkaa.
Migreeni särky kun johtuu siitä kun aivojen verisuonet laajenevat ja se venyminen siis sattuu. Täsmälääke supistaa nämä suonet entiselleen ja kipu loppuu. No miten burana voi sitten tähän ilmiöön aina auttaa ja täsmälääke ei? Ei sitten mitenkään! Burana ei supista verisuonia. Eli sinulla ei todellakaan ole migreeniä. Iloitse siitä sillä migreeni on melkein koko elämän pysyvä sairaus ja tavis päänsäryt ei. Tavis särkyyn löytyy etsimällä syy ja se voidaan hoitaa, migreeniä ei.
Eli voit nyt heti unohtaa estolääkitykset sillä ei ne lääkepäänsärkyä estä. Minulla oli teininä kolmesti viikossa migreeni. Käytin useinmiten tavallisia särkylääkkeitä, koska täsmälääkkeet ovat kalliita. Vuosi vuodelta kohtaukset lisääntyivät. Lopulta minulla oli päivittäinen migreeni ja joskus jopa kaksi kohtausta päivässä. Kokeilin kaikki estolääkitykset neurologin määräyksestä. Mikään ei auttanut.
Lopulta siirryin pelkkien täsmälääkkeitten käyttöön ja kappas, kohtaukset alkoivat vähenemään. Minut oli jo diaknosoitu toivottomaksi tapaukseksi, koska noin usein toistuvaan migreeniin ei vaan ole hoitoa jos estolääkitykset eivät auta. Myöhemmin paljastui, että päivittäin käyttämäni tavalliset särkylääkkeet aiheuttivat ensin lääkepäänsäryn, joka sitten aina muuttui migreeniksi. Kärsin noista päivittäisistä kohtauksista vuosia ja nyt, kun en enää käytä kuin täsmälääkkeitä ni kohtauksia on noin kaksi tai kolme kuukaudessa.
No sinulla kun ei ole migreeniä niin et voi siirtyä täsmälääkkeisiin vaan sinun on kestettävä ilman lääkkeitä ja tulet huomaamaan että päänsärkysi katoaa ajan myötä. Onnea vieroitukseen! Kyllä se elämä siitä sitten lähtee rullaamaan! Iloista kevättä kaikille! Mietitäänpä.. kirjoitti:
Sellaista migreeniä ei olekkaan, missä täsmälääkkeet eivät koskaan toimisi. Sinulle on tehty nyt kyllä väärä diaknoosi. Luultavasti olet aiheuttanut buranan popsimisella itsellesi mahahaavan ja lääkepäänsäryn. Eli ei muutakun vierotusta vaan niin kyllä se särky lakkaa.
Migreeni särky kun johtuu siitä kun aivojen verisuonet laajenevat ja se venyminen siis sattuu. Täsmälääke supistaa nämä suonet entiselleen ja kipu loppuu. No miten burana voi sitten tähän ilmiöön aina auttaa ja täsmälääke ei? Ei sitten mitenkään! Burana ei supista verisuonia. Eli sinulla ei todellakaan ole migreeniä. Iloitse siitä sillä migreeni on melkein koko elämän pysyvä sairaus ja tavis päänsäryt ei. Tavis särkyyn löytyy etsimällä syy ja se voidaan hoitaa, migreeniä ei.
Eli voit nyt heti unohtaa estolääkitykset sillä ei ne lääkepäänsärkyä estä. Minulla oli teininä kolmesti viikossa migreeni. Käytin useinmiten tavallisia särkylääkkeitä, koska täsmälääkkeet ovat kalliita. Vuosi vuodelta kohtaukset lisääntyivät. Lopulta minulla oli päivittäinen migreeni ja joskus jopa kaksi kohtausta päivässä. Kokeilin kaikki estolääkitykset neurologin määräyksestä. Mikään ei auttanut.
Lopulta siirryin pelkkien täsmälääkkeitten käyttöön ja kappas, kohtaukset alkoivat vähenemään. Minut oli jo diaknosoitu toivottomaksi tapaukseksi, koska noin usein toistuvaan migreeniin ei vaan ole hoitoa jos estolääkitykset eivät auta. Myöhemmin paljastui, että päivittäin käyttämäni tavalliset särkylääkkeet aiheuttivat ensin lääkepäänsäryn, joka sitten aina muuttui migreeniksi. Kärsin noista päivittäisistä kohtauksista vuosia ja nyt, kun en enää käytä kuin täsmälääkkeitä ni kohtauksia on noin kaksi tai kolme kuukaudessa.
No sinulla kun ei ole migreeniä niin et voi siirtyä täsmälääkkeisiin vaan sinun on kestettävä ilman lääkkeitä ja tulet huomaamaan että päänsärkysi katoaa ajan myötä. Onnea vieroitukseen! Kyllä se elämä siitä sitten lähtee rullaamaan! Iloista kevättä kaikille!Páánsárkyáni tutkittiin HYKSin neurologian poliklinikalla, ja siellá tehtiin migreenidiagnoosi. Kun tehoavaa tásmáláákettá ei lóydetty, neurologi totesi, ettá koska ibuprofeeni tehoaa kipuun, sitá kannattaa káyttáá niin kauan kuin vatsa sietáá. Nyt ei enáá siedá. (Huom. En káytá ylihinnoiteltua Buranaa, vaan edullisia rinnakkaisvalmisteita.)
- että..
Mietitäänpä.. kirjoitti:
Sellaista migreeniä ei olekkaan, missä täsmälääkkeet eivät koskaan toimisi. Sinulle on tehty nyt kyllä väärä diaknoosi. Luultavasti olet aiheuttanut buranan popsimisella itsellesi mahahaavan ja lääkepäänsäryn. Eli ei muutakun vierotusta vaan niin kyllä se särky lakkaa.
No sinulla kun ei ole migreeniä niin et voi siirtyä täsmälääkkeisiin vaan sinun on kestettävä ilman lääkkeitä ja tulet huomaamaan että päänsärkysi katoaa ajan myötä. Onnea vieroitukseen! Kyllä se elämä siitä sitten lähtee rullaamaan! Iloista kevättä kaikille!Varmin tapa tehdä diaknoosi migreenistä on testata täsmälääkkeellä. Näin minullekin tehtiin varmistus ollessani 15v. Eli lääkäri antoi kokeilulle täsmälääkkeen ja sanoi, että jos se toimii niin sinulla on migreeni ja jos ei toimi niin sit se ei oo. Tämän testin jälkeen oli sitten vielä neurologilla käyntiä ym. Ensimmäisen kerran minulla todettiin tämä sairaus ollessani 7v ja siitä asti se on häirinnyt joka päiväistä elämääni.
Niin ja itse tuossa toisessa viestissäsi valitat lääkäreidesi epäpätevyyttä ja sinänsä olet siinä oikeassa, että jos olet tuon sanonut lääkärille, mitä tänne kirjoitit niin lääkärisi olisi pitänyt tajuta, ettei kyseessä voi olla migreeni ja alkaa etsimään oikeata syytä särkyihisi. - että diaknoosikin voi
msela kirjoitti:
Páánsárkyáni tutkittiin HYKSin neurologian poliklinikalla, ja siellá tehtiin migreenidiagnoosi. Kun tehoavaa tásmáláákettá ei lóydetty, neurologi totesi, ettá koska ibuprofeeni tehoaa kipuun, sitá kannattaa káyttáá niin kauan kuin vatsa sietáá. Nyt ei enáá siedá. (Huom. En káytá ylihinnoiteltua Buranaa, vaan edullisia rinnakkaisvalmisteita.)
mennä pieleen. Ei ibuprofeeni kai suonia supista ja miten selität, että täsmälääke ei toimi. Kyllä minullakin on todettu vatsahaava, joka sittemmin paljastuikin sappikiviksi. Näitä sattuu. Kuten sanoin, sellaista migreeniä ei ole, missä täsmälääke ei useinmiten toimisi. Eli lähes joka kohtaukseen täsmälääke auttaa ja jos se ei auta niin silloin kohtaus on niin paha, että pitää mennä sairaalaan, missä sitten annetaan jotain litkua suoraan suoneen kahdeksn tunnin ajan. Olen kokenut myös sen.
Se homma menee niinpäin, että kaikilla auttaa täsmälääkkeet ja joillain voi sen lisäksi riittää tavallisetkin särkylääkkeet. Ei niinpäin, että tavallinen särkylääke auttaa ja täsmälääke ei.
Voit tietty alkaa vetään epilepsialääkkeitä tai masennuslääkkeitä tai verenpainelääkkeitä, koska ne on niitä estolääkityksiä. Voin vannoa ettei ne tule toimimaan. Tiedän että monista on "trendikästä" sanoa sairastavansa migreeniä, mutta kun sitä oikeasti on sairastanut vuosia niin nämä kuvitteelliset migreeninsairastajat alkaa tosiaan tympäseen. Kysyppä nyt ihmeessä joltain erikoislääkäriltä, että mihin tämä sinun "migreenisi" oikein perustuu, kun se ei "toimi" niinkuin migreeni sairautena käyttäytyy.
Ei nyt pitäisi olla kovin vaikeaa ymmärtää tätä verisuonten laajenemis ja supistumis juttua. että diaknoosikin voi kirjoitti:
mennä pieleen. Ei ibuprofeeni kai suonia supista ja miten selität, että täsmälääke ei toimi. Kyllä minullakin on todettu vatsahaava, joka sittemmin paljastuikin sappikiviksi. Näitä sattuu. Kuten sanoin, sellaista migreeniä ei ole, missä täsmälääke ei useinmiten toimisi. Eli lähes joka kohtaukseen täsmälääke auttaa ja jos se ei auta niin silloin kohtaus on niin paha, että pitää mennä sairaalaan, missä sitten annetaan jotain litkua suoraan suoneen kahdeksn tunnin ajan. Olen kokenut myös sen.
Se homma menee niinpäin, että kaikilla auttaa täsmälääkkeet ja joillain voi sen lisäksi riittää tavallisetkin särkylääkkeet. Ei niinpäin, että tavallinen särkylääke auttaa ja täsmälääke ei.
Voit tietty alkaa vetään epilepsialääkkeitä tai masennuslääkkeitä tai verenpainelääkkeitä, koska ne on niitä estolääkityksiä. Voin vannoa ettei ne tule toimimaan. Tiedän että monista on "trendikästä" sanoa sairastavansa migreeniä, mutta kun sitä oikeasti on sairastanut vuosia niin nämä kuvitteelliset migreeninsairastajat alkaa tosiaan tympäseen. Kysyppä nyt ihmeessä joltain erikoislääkäriltä, että mihin tämä sinun "migreenisi" oikein perustuu, kun se ei "toimi" niinkuin migreeni sairautena käyttäytyy.
Ei nyt pitäisi olla kovin vaikeaa ymmärtää tätä verisuonten laajenemis ja supistumis juttua.Alkuperáinen kysymykseni ei koskenut migreenin hoitoa, vaan kysyin toisten kokemuksia vatsaystávállisestá kipuláákkeestá. Koska sárkylááke auttaa páánsárkyyni, voi olla, ettá HYKSin neurologi (kokenut vanhempi mies) teki váárán diagnoosin. Sehán on vain hyvá. Minun ei tarvitse ostaa kalliita migreeniláákkeitá. Olen mieluummin páánsárky- kuin migreenipotilas. Nyt pitáá vain lóytáá sárkylááke, joka ei ársytá pohjukaissuolen haavaa, joka minulla on osittain stressiperáinen. Kokeilen tállá hetkellá diclofenaco-misoprostol-yhdistelmáá (táállá Espanjassa kauppanimellá Artrotec).
- ja kerro
msela kirjoitti:
Alkuperáinen kysymykseni ei koskenut migreenin hoitoa, vaan kysyin toisten kokemuksia vatsaystávállisestá kipuláákkeestá. Koska sárkylááke auttaa páánsárkyyni, voi olla, ettá HYKSin neurologi (kokenut vanhempi mies) teki váárán diagnoosin. Sehán on vain hyvá. Minun ei tarvitse ostaa kalliita migreeniláákkeitá. Olen mieluummin páánsárky- kuin migreenipotilas. Nyt pitáá vain lóytáá sárkylááke, joka ei ársytá pohjukaissuolen haavaa, joka minulla on osittain stressiperáinen. Kokeilen tállá hetkellá diclofenaco-misoprostol-yhdistelmáá (táállá Espanjassa kauppanimellá Artrotec).
asia perinpohjaisesti lääkärille. Totuushan on, että siihen päänsärkyyn täytyy olla syy ja se syy täytyy löytää, jotta se voidaan hoitaa. Särkylääkkeiden päivittäinen käyttäminen on jo ollut aiheuttamassa vatsahaavaa ja lisää ongelmia on tiedossa jos jatkat samaan malliin (vaikka sitten toisella lääkkeellä). Onko sinulta otettu pään tietokonekuvia? Sillon kun mulla oli toi lääkepäänsärystä tullut migreeni ja noi estolääkitykset ei toiminu ni multa tutkittiin sitten pää ennenkö neurologikaan tajus, et kyseessä on lääkeriippuvuus, joka aiheuttaa sen säryn.
Se kannattaa selvittää, et onko sielä taustalla joku muukin, kun lääkkeet, et jos kyseessä onkin joku vakavempi juttu ni se saadaan ajoissa hoidettua. Mäkin "luulin" vuosien ajan, et se on normaalia, et päätä särkee joka päivä ja ai että kun tää kivuton elämä onkin helppoo! Ennen mä en osannu edes kuvitella päivää ilman päänsärkyä ja nyt se on melkein harvinaista että särkee. Että tutkituta asia pian ni pääset elämään "normaalia" elämää. Älä tyydy vähempään, kun asian täydelliseen selvittämiseen. Se kannattaa.
Mäkin tajusin vasta aikuisiällä vaatia selvityksiä ja hoitoo, kun teininä vaan yritin hyväksyä sen päivittäisen migreenin. Nyt harmittaa, ettei ollu ketään joka olis ollu varmistamassa, et hoito löytyy. Toivotaan et syy löytyy ja hoito auttaa! msela kirjoitti:
Kun kirjoitan tállaiselle keskustelupalstalle, kysyn muiden palstan káyttájien henkilókohtaisia kokemuksia asiasta, joka on minulle ajankohtainen. Tássá tapauksessa halusin tietáá, onko ketáán toista, jolle migreeniin auttaa parhaiten ibuprofeeni, mutta jota jostain syystá ei enáá voi káyttáá. Ja edelleen, onko mahdollinen kohtalotoveri lóytányt jonkin toisen láákkeen, jolla on korvannut onnistuneesti ibuprofeenin.
En mene neurologille joka reseptin taki, vaan káyn terveyskeskuksessa (tai táállá ulkomailla asuessani vastaavassa keskuksessa), jossa joka kerralla on eri láákári, Suomessa yleensá vastavalmistunut neitokainen, jonka tietámys ja kokemus ei voi olla suuri joka vaivan kohdalla.Pakko osallistua nyt tähän kirjoitteluun.
Tunsin tilanteesi hyvin tutuksi, kun luin kirjoituksesi. Minulla on ollut myös nuoresta asti päänsärkyä, jota on nyt viimeisen 5 vuoden aikana työterveydessä tutkittu aika tarkkaan, ja todettu että minulla on hormonaalista migreeniä 1-2 kertaa kuussa kuukautiskierron mukaan ja lisäksi myös jännityspäänsärkyä. Ja minulle kyllä myös on kaikkein parhaiten auttanut Burana 400g x 2-3 kerralla. Ja niinhän siinä sitten vuosien saatossa on käynyt että sisuskaluni ei kestä enää ibuproteiinia, joten en paljoa uskalla sitä enää ottaa...Vatsa on tutkittu, mutta ei ollut helikobakteeria eikä vielä vatsahaavaakaan...
Olen myös vuosien varrella kokeillut aika monet täsmälääkkeet, mutta ne auttaa satunnaisesti, joten en kokenut niiden hyötysuhdetta niiden kalliiseen hintaansa nähden hyväksi, ja lopetin ne. Myös verenpainelääkkeitä on kokeiltu estolääkkeinä, mutta niistäkään ei tahtonut apua saada...kunnes pari vuotta sitten työpaikkalääkäri älysi kirjoittaa kokeeksi vanhanajan halpaa verenpainelääkettä Orlocia estoksi, ja se on auttanut minua parhaiten. sillä päänsäryt ovat rauhoittuneet aika hyvin, kunnes nyt ovat taas lisääntyneet...
Kyllä nämä päänsäryt on todella ikäviä. Ja väliäkö sillä onko se diagnosoitu migreeni vai muuta, mutta kyllä siihen mielellään jonkun apukeinon ottaisi. Ei sitä päänsärkyä jaksa "kuunnella" kovin monta päivää peräkkäin, haittaa tämä normaalia elämää aika tavalla.
Nyt tällä hetkellä olen potenut päänsärkyä jo 7 päivää peräkkäin, ensin 3 päivän migreeni ja vieläkin vaan jomottaa...en tiedä johtuuko nyt nappaamistani pillereistä ?! epäilen niin jo itsekin. Koska yritin ensin hoitaa sen parasemamolilla, mutta kun ei auttanut,niin oli taas kerran pakko turvautua Buranaan, joka auttoi mutta parin päivän päästä kipu tuli takaisin.
Nyt olen varannut kuukauden päähän lääkäriajan terveyskeskukseen... Voin viestitellä sinulle tässä viestiketjussa, sainko sieltä mitään lisäneuvoja. On kyllä se nuori tyttönen, naislääkäri siellä terveyskeskuksessa, mutta katsotaan osaako sanoa asiaan mitään ??!!
Palataan !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1096953- 954451
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista493945- 513538
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 1913502
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242979- 672684
- 482542
- 131924