Kenet ottaisit siivousfirmasta

ikkunoitasi pesemään

aseta järjestykseen. Onko joku jota et missään tapauksessa päästäisi kotiisi? miksi?
* mustalainen
* venäläinen
* somali
* aasialainen
* virolainen

51

1493

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että:

Kanada

• Minullahan on jo aasialainen ikkunanpesijä. Muita ei päästetä moiseen hommaan. ;-)

• pese

toisten ikkunoita.

• Miksikö juuri virolainen ikkunoita pesemään, siksi koska keksisin aasialaiselle jotain parempaa tekemistä. Muita en päästäisi ovesta sisään.

• sirpamaikkarilta

kuka tahansa saa noi ikkunat pestä. En erottele kansalaisuuden taikka ihonvärin perusteella. Kunhan ne ikkunat vaan tulis joskus edes pestyä.

• mut mulla on vähän ennakko asenteita mustalaisia kohtaan. Tosin niihin on syynsä. Ikävä että 1 tyyppi 10 riittää pilaamaan muiden maineen.

Kaikki muut käy. Enkä viittis olla ees kattomassa perään.

Eli
      1 noista ois venäläinen
      jaetulla kakkostilalla ois somali, aasialainen ja virolainen
      sit viides sija menis mustalaiselle.

Ton venäläisen ykkössija johtuu siitä että mie voisin kommunikoida sen kaa sen omalla kielellään. Muiden kaa se ei onnistus...

• mustalaista, liiaksi tietoa niistä ja huonoja kokemuksia. Aasialaisia, virolaisia ja venäläisiä on ollutkin.

• VÄHÄN.

Rotusyrjintää> ei ole mustalaisia,vaan ROMAANEJA!!!

• termi :
        VÄHÄN. kirjoitti:

mihinkäs syrjintään siinä syyllistytään hä

• Danskuu
        VÄHÄN. kirjoitti:

Ei ne mitaa kirjoja ole!

• vänkyrä-nainen

en ottaisi ketään vierasta ihmistä kotiini "nuuskimaan", mut jos olisin halvaantuneena sängyssä ja ikkunoista ei enää näkisi ulos niiden likaisuuden vuoksi, niin järjestys olisi

(naisista puhuttaessa huom. Miehet ei pesisi ikkunoita, se jos mikä on naisten työ.)

* somali
      * virolainen
      * aasialainen
      * mustalainen
      * venäläinen

• MMies

"Miehet ei pesisi ikkunoita, se jos mikä on naisten työ."

Päinvastoin. Ikkunanpesussa pituus on valttia. Mies yltää seisoaltaan pesemään ne ikkunat, kun taas nainen joutuu raijaamaan kaiken maailman emännänjatkoja avonaisen ikkunan ääreen (työturvallisuusriski) ylettyäkseen pesemään ne kunnolla. Ehkä siinä selitys, miksi verhokapat on ylipäätään keksitty?

• vänkyrä-nainen
        MMies kirjoitti:

"Miehet ei pesisi ikkunoita, se jos mikä on naisten työ."

Päinvastoin. Ikkunanpesussa pituus on valttia. Mies yltää seisoaltaan pesemään ne ikkunat, kun taas nainen joutuu raijaamaan kaiken maailman emännänjatkoja avonaisen ikkunan ääreen (työturvallisuusriski) ylettyäkseen pesemään ne kunnolla. Ehkä siinä selitys, miksi verhokapat on ylipäätään keksitty?

toi on kyllä muuten totta.

Miksen koskaan tajunnut pistää yli 180 senttistä exääni pesemään ikkunoita, vaan itse nippanappa 160 senttisenä tasapainoilin talousjakkaran päällä henkeäni uhmaten:D Mulle on vaan niin pinttynyt ajatustapa, et naiset pesee ikkunat niin ei koskaan tullut ees mieleen, et mieskin ois voinut sen tehdä.

Eipä se silti tullut sille miehellekään mieleen jostain kumman syystä:)

• cat.mint

suhtautuisin varauksella erityisesti mustalaiseen.

• cat.mint

lisään vielä, että pesen itse ikkunani.

• sopeutua :

mitään kehitystä siihen ei ole kuitenkaan nähtävissä

• mä.

Äidillä käy siivooja.

Viimeisin on ollut mustalainen, ja se herätti suuren vastustuksen (no äiti oli kyllä ottamassa, mutta jutteli kanssani) - monet vanhukset olivat vastustaneet hänen palkkaustaan. Fiksu ihminen, ja hyvin siivonnut, ollut nyt ½ vuotta töissä.

Huvittavaa asiassa on se, että toinen oli valkolainen, jota kukaan ei siis vastustanut. Hänen aviomiehensä on näitä ikityöttömiä, alkoholisoituneita lusmuja, joka on linnassakin istunut.

Syy, miksi mustalaista epäiltiin, oli se, että pelättiin hänen varastavan jotain. Ehkä kannattaisi pikemminkin varoa tuota valkolaista.

En tiedä mikä kohu nousee, kun eka somali tulee siivoamaan.

• vänkyrä-nainen

valkolaista pitäisi varoa?
        Onko se ollut linnassa varkauksien takia miehensä kanssa, vai miten se mies liittyi naisen työhön?

• yksi näkökulma
        vänkyrä-nainen kirjoitti:

Onko se ollut linnassa varkauksien takia miehensä kanssa, vai miten se mies liittyi naisen työhön?

Esimerkki oli kahdesta ihmisestä ja heidän taustoistaan. Jos molemmat olisivat olleet valkolaisia, ja toista olisi pitänyt varoa, niin sitä sitten, jonka kumppani on rikollinen.

Mutta kun otetaan "rodut" tai "heimot" huomioon, niin mustalainen menee näköjään epäilyasteessa yläpuolelle.

Valkolaisen mies kuljetti häntä töissä, eli kävi myös vanhuksien talouksissa tai ainakin pihapiireissä.

• yksi näkökulma

ja toisinpäin: miksi mustalaista pitäisi varoa? Ei hän eikä hänen puolisonsa ollut linnassa ollut / rikosrekisterissä ollut.

• vänkyrä-nainen
        yksi näkökulma kirjoitti:

ja toisinpäin: miksi mustalaista pitäisi varoa? Ei hän eikä hänen puolisonsa ollut linnassa ollut / rikosrekisterissä ollut.

kaikkiin vieraisiin ihmisiin varauksella. Ei siis eroa sukupuolella, eikä rodulla eikä millään muullakaan ulkoisella tekijällä.
        En kyllä silti leimaa puolison takia ketään. Esim. mun isäpuoli on alkoholisti ja äiti taas ei juo pisaraakaan mitään. Itse oon liikkunut enemmän ja vähemmän rikollisten kanssa, eikä mua silti oo leimattu mitenkään negatiivisesti rikolliseksi tai muuksi. Mut hyvä on olla sellainen tietty varautuneisuus kaikkea ja kaikkia kohtaan. Mun mielestä se on vaan ihan tervettä itsesuojelua.
        ..Tai sit ei, mut mulle ainoa oikea tapa suhtautua uusiin ihmisiin.:)

• yksi näkökulma

kaikkiin vieraisiin ihmisiin varauksella. Ei siis eroa sukupuolella, eikä rodulla eikä millään muullakaan ulkoisella tekijällä.
        En kyllä silti leimaa puolison takia ketään. Esim. mun isäpuoli on alkoholisti ja äiti taas ei juo pisaraakaan mitään. Itse oon liikkunut enemmän ja vähemmän rikollisten kanssa, eikä mua silti oo leimattu mitenkään negatiivisesti rikolliseksi tai muuksi. Mut hyvä on olla sellainen tietty varautuneisuus kaikkea ja kaikkia kohtaan. Mun mielestä se on vaan ihan tervettä itsesuojelua.
        ..Tai sit ei, mut mulle ainoa oikea tapa suhtautua uusiin ihmisiin.:)

Kysymyksen asettelu tässä aloituksessa oli, että kenet mainituista ottaisit / et ottaisi ja miksi et/kyllä pesemään ikkunoitasi.

Ja äitini tosiaankaan ei pääse itse liikkumaan enää.

Laitoithan sinäkin ne järjestykseen - eli joku syy sinulla siinä on, kunhan vain myönnät sen; ok puolison rikollisuus ei ole sinun erotteleva tekijäsi, jokin muu on.

Esimerkissäni (todellsesta elämästä) oli se, että rotu/heimo pätee erottelevana tekijänä ylitse sen, että toisen puoliso on rikollinen (ja vanhusten oletuksena tosiaan oli, että mustalainen varastaisi jotain).

• vänkyrä-nainen

Kysymyksen asettelu tässä aloituksessa oli, että kenet mainituista ottaisit / et ottaisi ja miksi et/kyllä pesemään ikkunoitasi.

Ja äitini tosiaankaan ei pääse itse liikkumaan enää.

Laitoithan sinäkin ne järjestykseen - eli joku syy sinulla siinä on, kunhan vain myönnät sen; ok puolison rikollisuus ei ole sinun erotteleva tekijäsi, jokin muu on.

Esimerkissäni (todellsesta elämästä) oli se, että rotu/heimo pätee erottelevana tekijänä ylitse sen, että toisen puoliso on rikollinen (ja vanhusten oletuksena tosiaan oli, että mustalainen varastaisi jotain).

rehellinen, niin sen hameen takia en ottaisi mustalaisnaista niin helposti. Mulla oli mielikuva vaan monikerroksisesta hameesta heilumassa mun ikkunoiden edessä ja mielikuva lähinnä nauratti:D

Venäläisen naisen jätin viimeiseksi, kun ajattelin mielessäni et ne tienaa rahansa mielummin pillullaan, kuin ikkunoita pesemässä:D

• vänkyrä-nainen

rehellinen, niin sen hameen takia en ottaisi mustalaisnaista niin helposti. Mulla oli mielikuva vaan monikerroksisesta hameesta heilumassa mun ikkunoiden edessä ja mielikuva lähinnä nauratti:D

Venäläisen naisen jätin viimeiseksi, kun ajattelin mielessäni et ne tienaa rahansa mielummin pillullaan, kuin ikkunoita pesemässä:D

laitoin ekaksi kun ne on usein kauniita.

Sit tais tulla virolainen. Se siksi, koska olen saanut kuvan et virolaiset olis ihan luotettavia ja kunnollisia. Sit oli joku viides..en muista, mut kai sekin tuntu sopivan johonkin väliin.:)

Eli ihan looginen selitys kaikelle.

• yksi näkökulma

heh - no ei äidin luona olleella siivoojalla hametta ollut; ihan siisti työasu ja housut jalassa (satuin kerran olla kotona, kun siivoja tuli).

Mielenkiintoista sekin, että "taustatiedot" keskustelussa suurin osa on sitä mieltä, että puolison ystävillä on merkitystä - ne kertovat jotain ihmisestä itsestään. Eli puolisovalinta myös - jos on rikollisen kanssa, kyllä se jotain kertoo.

Ja myös minun suvussani on linnassa käyneitä ja alkkiksia, joten en nyt ... nenänvarttani pitkin katso. Minusta vain oli äärettömän mielenkiintosita, että mustalaisuus aiheuttaa niin paljon enemmän ennakkoluuloa, kuin se, että puoliso on rikollinen (valkolaisella).

Ja olen sitä mieltä, että kaikilla miellä rajat tulevat vastaan jollain kohdin, ei kukaan ole kaikenhyväksyvä, eikä pidä ollakaan.

• Neiti.21

heh - no ei äidin luona olleella siivoojalla hametta ollut; ihan siisti työasu ja housut jalassa (satuin kerran olla kotona, kun siivoja tuli).

Mielenkiintoista sekin, että "taustatiedot" keskustelussa suurin osa on sitä mieltä, että puolison ystävillä on merkitystä - ne kertovat jotain ihmisestä itsestään. Eli puolisovalinta myös - jos on rikollisen kanssa, kyllä se jotain kertoo.

Ja myös minun suvussani on linnassa käyneitä ja alkkiksia, joten en nyt ... nenänvarttani pitkin katso. Minusta vain oli äärettömän mielenkiintosita, että mustalaisuus aiheuttaa niin paljon enemmän ennakkoluuloa, kuin se, että puoliso on rikollinen (valkolaisella).

Ja olen sitä mieltä, että kaikilla miellä rajat tulevat vastaan jollain kohdin, ei kukaan ole kaikenhyväksyvä, eikä pidä ollakaan.

"Eli puolisovalinta myös - jos on rikollisen kanssa, kyllä se jotain kertoo."

Öhmm..Mitä se kertoo,että puoliso on rikollinen? Mä en nyt oikein saanu ajatuksesta kiinni. Oma puolisoni ei kylläkään ole mutta tunnen sellaisia joiden on enkä kyllä pysty ymmärtämään millä tapaa se heidät leimaa.

• yksi näkökulma
        Neiti.21 kirjoitti:

"Eli puolisovalinta myös - jos on rikollisen kanssa, kyllä se jotain kertoo."

Öhmm..Mitä se kertoo,että puoliso on rikollinen? Mä en nyt oikein saanu ajatuksesta kiinni. Oma puolisoni ei kylläkään ole mutta tunnen sellaisia joiden on enkä kyllä pysty ymmärtämään millä tapaa se heidät leimaa.

Mäkin vastaan nyt kuin Papeete, että oletko tyhmä vai leikitkö vain?

Ota vaikka Jammu mieheksesi, ja kokeile, leimaako se sinua yhtään.

Väitän, että leimaa.

Tai jos meni liian kauas, niin aika moni tässä on surrut Kuros/Ruususen lapsia äitinsä tyhmyydestä - mieti koulukiusataanko heitä siitä syystä? Leima tulee, vaikka sinulla ei siitä hlökohtaisesti kokemusta olisikaan.

• Kettulaatikossa

kerran Nigerialainen ikkunanpesijä, mies.

Hyvä oli, suosittelisin koska tahansa.

• Danskuu

mulla maksettu suomalainen mies pesee kahdesti vuodessa, niin en tarvitse muita.

• halach-uinic

se maksettu mies muutakin, kuin ikkunat? .. :D

• Danskuu
        halach-uinic kirjoitti:

se maksettu mies muutakin, kuin ikkunat? .. :D

• vain,

kunhan tulisi puhdasta jälkeä. Ketään noista, tai kenestäkään muusta en kyllä yksikseen jättäisi.

• joka osaa pestä ikkunoita.

Politiikkoa, puhuisi kuitenkin niin kauan, että on pessyt ikkunani vaikka ikkunoille ei olisi tehnyt mitään.

• Neiti.21

Mustalaisista mulla on todella huonoja kokemuksia mutta jos nyt olis todistettavasti (muiden suosituksilla yms) näyttänyt olevansa luotettava en näkisi mitään estettä. Tässä on turha marista rasistisuudesta koska tuo koskee minkä kansalaisuuden omaavaa tahansa.

Mulla on nyt puolitoista virolaista kotona ja yksi puolikas tuloillansa joten virolaisen ottaisin mieluiten ihan vaan siks,että heidän kieli on mulle kaikista tutuin. Muutenkin oon saanu omin silmin todeta monen virolaisen loppumatonta ahkeruutta töiden parissa joten kuva heistä työntekijöinä on mulle tähän mennessä erittäin hyvä.

• -PB-

kotiini romania. Muuten mulle noilla kansallisuuksilla ei ole järjestystä.

• tai...?

ruteenin?

• -PB-
        tai...? kirjoitti:

ruteenin?

on? Jotain kirjoja...?

Ei noi ole ihmisiä/kansaa kuvaavia termejä, katoin worldwidwwebistä.

• nii onkin :=)
        -PB- kirjoitti:

on? Jotain kirjoja...?

Ei noi ole ihmisiä/kansaa kuvaavia termejä, katoin worldwidwwebistä.

"Puolan ja Galitsian Karpaateilla elävät ruteenit jaetaan kolmeen heimoon, jotka ovat (lännestä itään) lemkot, boykot ja hutsulit."

No päästäisitkö lemkot, boykot tai hutsulit sisään?

• ..........................
        tai...? kirjoitti:

ruteenin?

retoromaani ja ruteeni ovat eurooppalaisia kieliä

• vaan :=)
        .......................... kirjoitti:

retoromaani ja ruteeni ovat eurooppalaisia kieliä

ollaanko palstalla hereillä

• myönnä tietämättömyytesi
        vaan :=) kirjoitti:

ollaanko palstalla hereillä

hah hah myönnä vain tyhmyytesi :D

• -k32v-

se siivousfirma saa hoitaa hommansa silleen, et sillä on ammattilaisii duunis ja se kohtelis niit ihmisii tasa-arvoisesti.

muuten ei tuu kauppoi.

sama mistä etnologisest sopukast olis henkilö niinku lähtöisin.

• la.ra

Kaikki kelpaisivat, siivousfirmahan on työntekijänsä valinnut ja vastaa heidän työstään.

Romanin ollessa kyseessä poistuisin varmaan itse paikalta, sillä pelkään heitä.

• Petter X

Kaikki vain samalle telineelle. Täytetään 15. kerroksen korkeudella roikkuvaa telinettä niin kauan että narut katkeavat!;-)

• ylläpito hoi

Rasistiset viestit pitää poistaa ja ilmoittaa poliisille.

• ..........

Mielestäni kysymys on hyvä. Se kertoo vastaajien rasismista ja ennakkoluuloista, mutta myös siitä että kaikki eivät ole rasisteja. Hyvä ja ajatuksia herättävä aloitus.

• Aurinko79-

Pesen itse omat ikkunani.

Jos kuitenkin asuisin niin valtavassa linnassa, etten millään kykenisi kaikkia ikkunoita omalla ajallani pesemään niin kuka tahansa noista voisi tulla ikkunani pesemään kunhan vain osoittaisi olevansa luottamuksen arvoinen.

• ..........

Miten sen luottamuksellisuuden pystyy osoittamaan? Riittäiskö se että ikkunanpesijä on siivousfirman työntekijä?

• Aurinko79-
        .......... kirjoitti:

Miten sen luottamuksellisuuden pystyy osoittamaan? Riittäiskö se että ikkunanpesijä on siivousfirman työntekijä?

Lähtökohtaisesti luotan siihen, että jos palkkaan siivousfirman pesemään ikkunani, he myös sen hoitavat. Siitähän mä heille maksaisin.

On mun kämpässä käyty tekemässä esim. jotain pientä remonttia sillä aikaa kun itse olen poissa eikä mulla oo tietoakaan siitä, mitä kansallisuutta remontintekijät ovat edustaneet.

• on helppo..

Näitä en päästäisi kotiini:

* mustalainen

Miksi? Siksi kun haluan pitää vaivalla hankitut tavarani itselläni, vaikken materialisti olekkaan, mutta liian kallista pesua..

• vili

aina suomalaista, jos se on mahdollista. tuossa on sellainen lista jota en päästäisi edes maahan, miksi haluaisin ne himaani

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      101
      1021
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      57
      969
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      820
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      142
      774
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      685
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      101
      542
    7. 78
      541
    8. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      89
      538
    9. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      518
    10. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      40
      516
    Aihe