Voiko rakastaa jos pettää?

kumma juttu

Kaverillani 10 vuoden suhde, ja hän pettää miestään aina kun siltä tuntuu. Peli on jatkunut vuosia. En oikein keksi, mistä tällainen voi johtua? Voiko muka rakastaa toista, jos pettäminen on näin helppoa?

20

3228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tristar

Ihmiset käsittävät rakkauden eri tavoin, ilmaisevat sitä eri tavoin ja määrittelevät sen rajat eri tavoin. Ykskantaan ei voi todeta "ei rakasta ellei..." rakkautensa määrän, laadun ja vaatimukset tietää vain ihminen itse.

Sanoisin että kyllä, voi rakastaa vaikka pettää. Varsinkin jos käsittää seksin ja rakkauden erillisiksi asioiksi.

• toki rakastaakkin

vaikka pettääkin. Tätä on nyt hyvin vaikea selittää järjellä, mutta tietyt ihmistyypit ovat luonteeltaan niin levottomia ettei yksinkertaisesti osaa lopettaa flirttiä jne vaikka olisikin parisuhteessa.

Toiset ovat luonteeltaan niin flirttejä jo tahtomattaankin että sortuvat kaiken ihailun keskellä sitten pettämään.

Itse kuulun tohon ylempään ryhmään. Rakastan silti miestäni.

• en ole pettänyt, Vielä?
        toki rakastaakkin kirjoitti:

vaikka pettääkin. Tätä on nyt hyvin vaikea selittää järjellä, mutta tietyt ihmistyypit ovat luonteeltaan niin levottomia ettei yksinkertaisesti osaa lopettaa flirttiä jne vaikka olisikin parisuhteessa.

Toiset ovat luonteeltaan niin flirttejä jo tahtomattaankin että sortuvat kaiken ihailun keskellä sitten pettämään.

Itse kuulun tohon ylempään ryhmään. Rakastan silti miestäni.

Onko se jo pettämistä, jos soittelee ja vaikka viestittelee, eikä olla edes tavattu. mutta sähköä on ilmassa puolin ja toisin?
        On vain ajan kysymys milloin se tapahtuu!

• Tristar
        en ole pettänyt, Vielä? kirjoitti:

Onko se jo pettämistä, jos soittelee ja vaikka viestittelee, eikä olla edes tavattu. mutta sähköä on ilmassa puolin ja toisin?
        On vain ajan kysymys milloin se tapahtuu!

sekin mielestäni riippuu ihmisestä enemmän kuin mistään muusta. Viisasta on, jos kokee olevansa heikoilla jäillä ja altis seuraamaan sitä ilmassa olevaa sähköä, lopettaa kaikki yhteys alkuunsa. Toisaalta vahvempiluonteisen ihmisen kohdalla voi se sähkö ilmassa yhtä hyvin olla kahden ihmisen välistä yhteisymmärrystä ja yhdessäolon iloa, joka johtaa ennen kaikkea hyvään ystävyyssuhteseen ennemmin kuin seksuaaliseen päin.

Ihmiset ovat tosiaan erilaisia, ja toivon mukaan kukin tuntee omat taipumuksensa ja alttiutensa parhaiten ja osaa toimia niiden pohjalta. Jokaiselle impulssille ei ole pakko antaa periksi :D

• kirjoitus

on suorastaan loistava. Olen niin samaa mieltä!

• tuttuakin tutumpaa...

siis olen se joka kirjoitti tuon ihmistyyppi jutun.

Jo kolahti omaan nilkkaan tuo vuosien leikkiminen ja opin kantapään kautta kuinka pettäminen sattuu puolisoon. Ihan totta. Viesteistä ja puheluista tulee hyvin äkkiä suhde, ihan varmasti.

• ...

Jos tarkoitat "pettämisellä" sivusuhdetta niin voi rakastaa.

Jos tarkoitat "pettämisellä" nimenomaan pettämistä, eli valehtelua petosta yms. niin ei voi rakastaa.

• Pettäjä?

Rakastan miestäni niin, että kipeää tekee. En kestäisi hänen menettämistä mutta tiedän, että pettäisin jos a) olisin varma etten jäisi kiinni tai b) olisin ilman häntä humalassa baaririennoissa.

Siksi vältän tilanteita, joissa nämä toteutuisivat. En esim. käy ilman häntä yöelämässä, vaikka hän sen sallisikin. En halua loukata häntä mutta olen vain hyvin flirtti ihminen ja nautin saamastani huomiosta.

Mielestäni seksiä voi myös harrastaa ilman tunteita, mikä ei kuitenkaan oikeuta pettämiseen.

Mielestäni pettämisen raja menee siihen, mitä voit kertoa kumppanillesi (tekemiset, kaikkia ajatuksia ei tietenkään tarvi kertoa).

• ...

Rakkaus ei halua loukata tai vahingoittaa toista. Rakkaudessa on toisen kunnioitus. Rakkaus haluaa hyvää toiselle. Toteutuuko pettämisessä nuo kriteerit? Ei minunkaan mielestä.

• FR.

Ole sinä se reilu osapuoli ja kerro tälle miehelle sen kaverisi pettämisistä. Miksi sinä olet katsonut itse sitä vuosia, etkä edes vihjaissut kenllekään? Onko tuo kaverisi niin ihana noin muuten ja sulle ei ole ketään muita kamuja?

• ja pidä mölyt mahassasi

Eihän sillä mitään tekemistä ole rakkauden kanssa.
        Tekoja nyt vaan on, ja voisin, eikä muuttaisi mitenkään rakkauttani.

Elämä on.

• ja silti pitää yllä ulkopuo...

Meillä vuosien suhde. Aluksi seksiä ja kun avioiduimme ei kulunut aikaakaan kun mies "tunnusti" ettei seksi ole koskaan ollut hänelle tärkeää. Eikä ole tärkeäksi tullut, oikeastaan tekee kaikkensa ettei ole seksiä.

Joten se, että minulla on seksiä avioliiton ulkopuolella ei ole häneltä pois vaan lähinnä helpotus, koska pääsee näin "pälkähästä" avioseksin osalta.

Rakastan miestäni, rakastan, rakastan.... Seksi on vain haettava muualta. Seksikumppani on vain seksikumppani.

• kirjasto-gona

sellainen sopimus että, parempi jos makaat toisten kanssa.
        Silloin se ei ole pettämistä. Jos tekisit se salaa, olisit pettäjä.
        Toisaalta olet pettäjä jos harrastat seksiä toisten ukko-miesten kanssa.
        Olen näet sitä mieltä että, ns. kolmaspyöräkin on pettäjä.
        Mieti sitä ukko-miehen vaimoa, joka ei tiedä miehensä "matkoista"

• seksiriippuvainen

tai riippuvainen ihastumisen tunteesta... Mietin minkähän ikäisiä nämä viestiketjun ihmiset mahtavat olla, kun näin ollaan pettämisen puolesta? Tuntuu aika lapsekkailta ajatuksilta... Pettäminen on ainakin minusta itsekästä, oman hyvän ajattelua. Ei sellainen ihminen ajattele toisten tunteita, eikä osaa kantaa vastuuta tekojensa seurauksista. Miltähän pettäjästä mahtaisi tuntua, jos häntä petetttäisiin? Ehkä silloin voi pitää pettämistä sallittuna, jos siihen on puolison lupa, mutta olen nähnyt näitä ns. vapaita suhteita, eikä niissä kovin onnellisia todellakaan olla. Kannattaisiko olla yksin, jos ei kykene olemaan uskollinen, sittenhän voi vapaasti tehdä mitä haluaa...

• firerose

vaikealtahan tuo yhtälö tuntuu. Jos pettää siis ja vielläpä rakastaa sitä ketä pettää?!

Noh,itse en kyllä kovin luottaisi toisen rakkauteen jos mua pettäisi.Tai ainakin ajattelisin,ettei ole mun kanssa samalla tavalla syvissä tunteissa.

Ehkä pitäisin petturin tunteita melko pinnallisina ja hetkittäisinä rakkauden puuskina,kuin tasasen rakastuuneena minuun. Eli juu en kyllä petturin kanssa haluaisi olla ja elää...onhan tuosta vuosien kokemusta ja se sattuu.

Ei nyt tietysti enää,kun piikki on lihasta pois,mutta silloin siinä tilanteessa toisen alituinen petturuus sattui pahasti,koska itse en ole koskaan pettänyt enkä pettäisi.

Miksikö? Koska se on mun itsetuntoni kannalta sellanen asia,jota en voisi vesittää menettämättä luottamusta itseeni ja arvomaailmaani.

Se tietoisuus siitä mitä pahaa sillä saisin aikaan ja kuinka pettynyt olisin itseeni, murtaisi multa mun koko pohjan jalkojeni alta. Sen pohjan jonka päälle olen parisuhteitani aina halunnut rakentaa,luottamuksen päälle,joka ei petä vaikka horjuisi.

Tämmöstä tällä kertaa..

• että kyllä voi

itse olen joskus pettänyt edellisessä suhteessa. Osaa selittää miksi sillee tein, ehkä siinä vaikutti ikä ja halusi vaan kokemuksia. Siltikään ollut valmis luopumaan avopuolisostani joka tuntui oikealle silloin. Olihan se törkeää käyttäytymistä mutta täytyy sanoa etten siltikään kadu mitään. Nykyään en enää sellaiseen ryhtyisi. Mutta kyllä voi pettää tunteettomana ja rakastaa silti omaa rakastaan.

• ....

Itse olen sitä mieltä että ei voi oikeasti rakastaa, jos menee pettämään! Eihän kukaan rakkauttaan sillä tavalla asettaisi vaaraan. Minulle tosin tunteet ja seksi ovat aina kuuluneet myös yhteen. Ja naurettavia tollaiset tekosyyt että "Minä olen vain sellainen ihminen että petän helposti, en voi sille mitään!" Höpöhöpö, ei kukaan pakota pettämään... siis jos oikeasti rakastaa.

• iskä + 2Lasta

kyllä näköjään voi. Yhdessä 10v ja mitään tästä ajasta en vaihtais.Paitsi nyt! rakkaani jäi kiinni mitättömistä viesteistään toiselle miehelle.Kuulemma tällä miehellä mennee huonosti ja vaimoni vaan lohdutti miestä mitään ei ole tapahtunut? laittoi vaan salassa viestejä kun epäili etten olisi pitänyt siitä että hän viestittelee...ja kuulemma haluaisi tavata tämän miehen kun heillä on niin paljon puhuttavaa. 2kk olen katsellut vaimoni eristymistä meistä, puhuimme asiasta ja hän antoi ymmärtää että, lopettaa yhteyden pidon siihen äijään.

• uskonut?

Ainakaan minä en uskoisi yhteydenpidon loppuvan... Tahtoo ne lohduttelut monesti päättyä sänkyyn. Jos kerran mies on vain kaveri vaimollesi, niin miksei hän voinut jo alun alkaen reilusti kertoa sinulle ja vaikka kysyä neuvoa, miten sellaista ongelmaista miestä voisi auttaa? Käske kutsua se mies kylään, niin voitte auttaa häntä yhdessä. :)

• pimeää x2
        uskonut? kirjoitti:

Ainakaan minä en uskoisi yhteydenpidon loppuvan... Tahtoo ne lohduttelut monesti päättyä sänkyyn. Jos kerran mies on vain kaveri vaimollesi, niin miksei hän voinut jo alun alkaen reilusti kertoa sinulle ja vaikka kysyä neuvoa, miten sellaista ongelmaista miestä voisi auttaa? Käske kutsua se mies kylään, niin voitte auttaa häntä yhdessä. :)

vaimoni ehdotti aamulla, että kutsuisi tämän äijän meille kylään kun vaimollani on viikolla arkivapaata...pystyisivät jutella, (eukkoni)pelkää et sille äijälle jäi väärä kuva hänestä itsestään kun lupas mulle-et lopettaa yhteyden pidon siihen mieheen?!! Hyvä uskoinen tyhmäkö olen vaiko, hyvä uskoinen tyhmä?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3161
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe