Nurmon Atrian työhaastattelija

tunteiden purkua...

Hain jo toista kertaa Atrialle kesätöihin ja jouduin käymään taas työhaastattelussa. Rekrytoijana oli sama tympeä nainen kuin viimekin vuonna ja joka on ollut jokaisella haastattelussa käyneellä tutulla.

Tullessani huoneeseen tervehdin häntä iloisesti ja reippaasti, mutta naisen tympeä ja v*mäinen olemus latisti työnhakumotivaation alta aika yksikön. Yritä siinä sitte olla postitiivinen kun toinen näyttää siltä että rastittaa nimesi yli heti jos avaat suusi ja yrität tuoda luonnettasi työntekijänä esiin.

Vastattuani esitettyihin kysymyksiin, rekrytoija selitää samat asiat töistä kuin kuulemani mukaan muillekin haastateltaville. Lopussa sain esittää omia kysymyksiä ja sitten poistuminen. Haastattelu kesti 10 min. Annoin kohteliaasti haastattelijan puhua omat asiansa ensin, mutta hän ei jättänyt minulle minkäänlaista mahdollisuutta kertoa itsestäni omin sanoin. En kuitenkaan pysty olemaan niin röyhkeä ja kääntämään keskustelua itseeni, kun toinen on jo sen näköisenä että hitto kun pitää olla tälläsessä työssä missä pitää kuunnella paskanjauhantaa. "Miksi haluat meille kesätöihin?"- kysymykseen ei kuitenkaan ole kovin montaa mielenkiintoa herättävää vastausta, jos ei sitten valehtele vastaustaan mielenkiintoiseksi tai aijo jumittua loppu elämäkseen tunkemaan makkaramassaa suoleen...

Mietinpä vain, että millä perusteella töihin todella valitaan? 10 min aikana haastattelija ei saa työnhakijasta minkäänlaista kuvaa, sillä hän on itse pääosin kokoajan äänessä, puhuu alentavasti "työhän on sitten fyysistä, seisomatyötä, nostellaan taakkoja...jne. Vaikka olenkin nainen, en ole silti mitään heiveröisintä sorttia.

Ymmärrän, että Seinäjoen alueella hakijoita on satoja, ehkä jopa tuhansia,ja haastattelijakin väsyy toistamaan samaa kaavaa, mutta rekrytoijaksi voisi pistää jonkun vähän avoimemman ja ystävällisemmän henkilön. Tai edes kaksi henkilöä voisivat vuorotella. Usein sanotaan että rekrytoijakin on vain ihminen, ja ymmärtää kyllä haastateltavaa, mutta ko. haastattelija ei. Vakuutuin taas siitä että Atrialle pääsee töihin hyvillä suhteilla, röyhkeydellä, vakuuttamalla rekrytoijalle, että Atria on unelmien työpaikka, vaikka kyse onkin vain lyhytaikaisesta kesätyöstä tai olemalla miespuolinen hakija. Siitä että oli rehellinen ja oma itsensä ei ollut tämän haastattelijan kanssa kuin haittaa. Firmassa itsessään ei ole siis mitään vikaa, mutta ovatpa tainneet valita väärän ihmisen alalle...Mielestäni rekrytoijalla täytyy kuitenkin olla edes jotain asiakaspalvelu- ja kuuntelu/keskustelutaitoja ja kykyä tuoda itsestään sitä inhimillisempää puolta esiin.

8

3352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siis..siis..

      eihän mitään työtä saa jossei vaikuta kiinnostuneelta työhön. aina pitää olla mielistelemässä ja puhumassa kauniita. sitten kun paikkaa tarjotaan, niin päätät, otatko sen vastaan vai et...kun vaikutat kiinnostuneelta niin osoittaa haastattelijalle et oot motivoitunut. jos vaan kyhjöttää ja katsoo lattiaa niin ei hyvä.

    • mieltä

      Oli tosi tympeän oloinen nainen! :S

    • .

      Totta se on että atrialle pääsee melkein ainoastaan suhteilla. lukuunottamatta niitä satunnaisia onnekkaita jotka pääsevät ilman

      • juusdddsds

        Tunnet siis kaikkia ne sarat jotka sinne pääsee kun voit sanoa noin.


    • Keijo5

      Kuinkas tämän haut ja haastattelut ? Ens viikolla Adeccon haastattelu Vol 1.

      • Nytkö jo?

        Mua ei oo edes kutsuttu haastateltavaksi vaikka laitoin hakemuksen :( Noh ei maha mitään :(


      • Keijo5
        Nytkö jo? kirjoitti:

        Mua ei oo edes kutsuttu haastateltavaksi vaikka laitoin hakemuksen :( Noh ei maha mitään :(

        Ollaan varmaankin ensimmäisiä haastateltavia. Koska olet laittanut mahdollise työn aloittamis päiväsi. Minulle se aikainen, siksi ehkä kutsuivat jo nyt.


    • Kesätyöeläin

      Ketä ollu Adeccon haastattelussa ? Viime viikolla olin. Ei ole vielä kuulunu mitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3487
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2109
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1805
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1716
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      285
      1071
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      939
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe