Kyllästynyt

elämään ?

Tämä ei ole vuodatus, vaan kysyn ihan miten kyllästynyt olet elämään? Mielestäni itse olen suhteellisen kyllästynyt, sanoisin että 80 % ja mikään ei oikein tunnu miltään.

En nyt kaipaa mitään neuvoja asian tiimoilta, ei kyllästynyt ihminen ole kiinnostunut kenenkään neuvoista. Enkä koe huonoa oloakaan asiasta, olen vain kyllästynyt kaikkeen, sen takia mielenkiinnosta tämä kysymys.

Oikeastaan ainoa asia mikä tuntuisi hyvältä, että saisi elää erakkona jossain missä ei tapaisi yhtään ihmistä koskaan.. (hehheh)

47

1403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Papeete1

Kyllästynyt olen elämään ja ennen kaikkea muihin ihmisiin. Aina kun kuvittelen, että kaikki ihmisten aiheuttamat paskat on jo nähty ja koettu, niin joku onnistuu alhaisuudellaan täysin yllättämään. Ei ole kunniattomuudella ja alhaisuudella mitään rajaa..

Olen jo nyt hieman erakko ja jokainen päivä tuntuu vain lisäävän haluani pysytellä ihmisistä kaukana.

Onneksi ilmastonmuutos on tulossa :)

• siihen

hehheh.. mehän on hehkutettu samoja asioita.. Ilmastonmuutosta nimittäin.. :D

Ihmisten pahuus näyttäisi olevan aika vakio ja se ei tule loppumaan, tosin kun on tuon tajunnut, niin enpä ole aikoihin enää ottanut herneitä asioista.

• Papeete1
        siihen kirjoitti:

hehheh.. mehän on hehkutettu samoja asioita.. Ilmastonmuutosta nimittäin.. :D

Ihmisten pahuus näyttäisi olevan aika vakio ja se ei tule loppumaan, tosin kun on tuon tajunnut, niin enpä ole aikoihin enää ottanut herneitä asioista.

Kyllä mäkin sen olen tajunnut. Nyt just vedin aikas pahat herneet nenään kun jouduin kokemaan taas ihmisen suunnattoman pahuuden, tyhmyyden, kunniattomuuden ja alhaisuuden, mutta se tekee mut nykyään vaan lähinnä surulliseksi. Kyllä mä taas vastaan taistelen mutta loputun suo tämä on.. ihmiset ovat suuremmaksi osaksi niin epäonnistuneita kuin vaan olla ja voi.

• sirpamaikkarilta

kyllästyny elämään mutta tämän hetkiseen elämäntilanteeseen olen. Siihenkin pystyn vaan ite suurimmalta osalta vaikuttamaan. Ellei nyt sitten tule siinä lotossa se 15 miljoonaa. Se saattas pikkase jelpata.

• se jelppais

kyllä, meinaan siinä, että vois jättää yhteiskunnan taakseen. Se olis 100 varma se.

• maailman?
        se jelppais kirjoitti:

kyllä, meinaan siinä, että vois jättää yhteiskunnan taakseen. Se olis 100 varma se.

Mitä rahalla viidakossa tekee?

• on ihan
        maailman? kirjoitti:

Mitä rahalla viidakossa tekee?

hyvä, mutta aikomukseni ei ole ruveta kuitenkaan käyttämään esim. kivikirveitä, vaan hommaisin kyllä kaiken elämiselle tarpeellisen ensin. Toisekseen niinkuin sanoin, niin Suomessa ei kairaa enää riitä niin, etteikö sitä omaa maata pitäisi omistaa.. jne..
        Eihän tuohon 15 miltsiä tarvita, mutta jotain kuitenkin, olisihan se ehken mahdollista nytkin..

• olen masentunut

koulukiusattuna psykoosiin minimaaliselle kansaneläkkeelle vuokra-asuntoon, lainaa ei anneta asunnonostoon pankista kun tulot ovat riittämättömät. naisille en kelpaa. tekee mieli vajota maan alle. ei mitään mahdollisuutta mielekkääseen elämään.

• siinähän

Toivottavasti nouset pian ahdingostasi. Eikä se oma asunto nyt maailman ainoa asia ole.. Ei sitä ikuisuuteen mukaan saa kuitenkaan.
        Toivottavasti sinulla on ystäviä ja saat itseluottamustasi ylöspäin ja jossainpäin on se nainen, joka hyväksyy sinut juuri tuollaisenaan.. Tsemiä..

• ei erakkona

Elämäsi on liian helppoa . Luulet että erakkona
      olisi enemmän järkevää tekemistä. Totta se onkin
      laiska ei pärjää erakkona.

• Koulutettua miestä kehiin n...

AJOITTAISTA masENNUSTA TAI SEN TAPAISTA ON kaikilla.

Ja sille eläkeläiselle tiedoksi, että voi olla onnesikin kun et naista saa. Mullakin on suvussa juuri psykoositapaus mies. Komea ja siitä ei päällepäin edes tajua mistään että se on psykoosissa. Eikä se olekaan enää. Muuta kuin paperilla. Kun eläkkeen saa niin sitä ei voi ottaa tervehtyneeltä poiskaan enää.

Mutta se, että on kansaneläkeläinen paperilla niin ei se naista viehätä vaan naiset siltä kaikkoaa elämästä.

Tsemppiä sulle. Tiedä se ettei sulla ole mitään hävettävää kohtalossasi tai yhteískunnallisessa asemassasi. Tai kai sulla on sitä hävettävää, en mä tiedä mutta itse en syyllistä sua mistään tai hauku sua loispummiksi.

Naisen kanssakin eläessä on vitun kovilla mielenterveys, joten et oikeastaan tajua millaista on olla tunteistaan ja kullistaan koukussa naiseen, josta haluaisi pois mutta on addiktiossa säännölliseen pimppiin.

• ei tarttis

kattella kaikenmaailman mulkkuja. Uskoisin kyllä pärjääväni erakkona, mutta täytyy sulatella vähän asiaa.. Sen tiedän, ettei se helppoa ole nykypäivänä, kun on kaikenmaailman lakeja estämässä olemasta metsästäjä/keräilijä.. :D
        Tosin tarttisko niistä välittää paskan vertaa..

• addiktio
        Koulutettua miestä kehiin n... kirjoitti:

AJOITTAISTA masENNUSTA TAI SEN TAPAISTA ON kaikilla.

Ja sille eläkeläiselle tiedoksi, että voi olla onnesikin kun et naista saa. Mullakin on suvussa juuri psykoositapaus mies. Komea ja siitä ei päällepäin edes tajua mistään että se on psykoosissa. Eikä se olekaan enää. Muuta kuin paperilla. Kun eläkkeen saa niin sitä ei voi ottaa tervehtyneeltä poiskaan enää.

Mutta se, että on kansaneläkeläinen paperilla niin ei se naista viehätä vaan naiset siltä kaikkoaa elämästä.

Tsemppiä sulle. Tiedä se ettei sulla ole mitään hävettävää kohtalossasi tai yhteískunnallisessa asemassasi. Tai kai sulla on sitä hävettävää, en mä tiedä mutta itse en syyllistä sua mistään tai hauku sua loispummiksi.

Naisen kanssakin eläessä on vitun kovilla mielenterveys, joten et oikeastaan tajua millaista on olla tunteistaan ja kullistaan koukussa naiseen, josta haluaisi pois mutta on addiktiossa säännölliseen pimppiin.

kuulostaa kyllä pahalta. Otamme osaa.

• välittää.
        ei tarttis kirjoitti:

kattella kaikenmaailman mulkkuja. Uskoisin kyllä pärjääväni erakkona, mutta täytyy sulatella vähän asiaa.. Sen tiedän, ettei se helppoa ole nykypäivänä, kun on kaikenmaailman lakeja estämässä olemasta metsästäjä/keräilijä.. :D
        Tosin tarttisko niistä välittää paskan vertaa..

Kyllä Suomessa vielä kairaa on, kuhan olis vaan innokkaita lähtijöitä.

• enään
        välittää. kirjoitti:

Kyllä Suomessa vielä kairaa on, kuhan olis vaan innokkaita lähtijöitä.

sellasta kairaa ole missä rauhassa sais olla. Kyllä se pitäis oma tontti ostaa vain jostain perukoilta.
        Tuskin sitä kairaan sais ees saunaa pystyyn, kun joku metsähallituksen kyrpä olis jo ovella..

• kyllä,
        enään kirjoitti:

sellasta kairaa ole missä rauhassa sais olla. Kyllä se pitäis oma tontti ostaa vain jostain perukoilta.
        Tuskin sitä kairaan sais ees saunaa pystyyn, kun joku metsähallituksen kyrpä olis jo ovella..

erakoituminen onnistuu parhaiten ihmisten keskellä asuessa. Tosin ei ehkä pikkukaupungissa.

• alkaakin olla

parasta vuodenaikaa lopettaa ittensä. Eikös se tähän lopputalven/kevään vaiheeseen aina osu se kovin piikki? ;)

Jos totta puhutaan, niin nuo prosenttilukemat pyyhkii samoilla huiteilla.

Erakon elämästähän tässä haaveillaan. Sekin vaan on niin pirun vaivalloista, ku pitäis alkaa jäniksiä ruoakseen pyytämään, kun on tottunut tähän palkkarengin osaan.

• jos perustettais

sellanen reservaatti.. :D
        ..Eihän se täysin erakon elämää olis, mut hyvä alku?

• Eikös
        jos perustettais kirjoitti:

sellanen reservaatti.. :D
        ..Eihän se täysin erakon elämää olis, mut hyvä alku?

nuo ole vähän niinku sellasia alkuperäiskansojen säilytyspuistoja?

Ennemmin joku kommuuni, vai oletko oikeasti alkuperäiskansaa? Saamelainen?

Toinen viljelis potut ja toinen kaatais hirvet. Multakammit parin kilometrin päähän toisistaan, niin eipä tarttis koko ajan olla tekemisissä.

• tämän
        Eikös kirjoitti:

nuo ole vähän niinku sellasia alkuperäiskansojen säilytyspuistoja?

Ennemmin joku kommuuni, vai oletko oikeasti alkuperäiskansaa? Saamelainen?

Toinen viljelis potut ja toinen kaatais hirvet. Multakammit parin kilometrin päähän toisistaan, niin eipä tarttis koko ajan olla tekemisissä.

suuntaista, kunhan nyt tarkotin reservaatilla vaan
        tällästä omaa pientä porukkaa, joka tosiaan vähän jakais hommia, ni tulis monipuolisuutta ruokapöytään..

• vielä..
        tämän kirjoitti:

tällästä omaa pientä porukkaa, joka tosiaan vähän jakais hommia, ni tulis monipuolisuutta ruokapöytään..

Nii en oo saamelainen, muuten olisin lapissa kasvattamassa poroja..

• mulla
        tämän kirjoitti:

on jo pala maata omistuksessa melko syrjäisessä kohtaa suomea. Jonkunlainen kämpänröttänäkin siellä on jo pystyssä ja sauna kans. Kyllä siellä muutamia viikkoja vuodessa tulee vietettyä, muuten tulis hulluksi.

Jos enemmän alkaa vituttaa, niin sinnehän minä sulkeudun lopullisesti.

• Tunteen paloa täl hetkel niin paljon uusia asioita kohtaan, etten meinaa housuissani pysyä.

• MMies

~90%. Mutta huomenna aurinko paistaa ja se onkin enää vain 80%.

• vänkyrä-nainen

Eilen oli muistaakseni sunnuntai ja eilen aamulla katselin parvekkeelta vanhaa pariskuntaa, joka oli sauvakävelyllä. Ikää en nyt osaa arvioida, eikä se oleellista olekaan. Pointti on kuitenkin se, et tätä vauhtia mä oon itsekin jonain kauniina ja kirkkaana sunnuntaiaamuna sauvakävelemässä ulkona vanhana mummuna ja kaiken lisäksi yksin.

Silloin iski ahdistus. Ensinnäkin vuodet kuluu nopeesti. Ei tässä loputtomiin ole aikaa. Mun tarkoitus on saada jotain tehtyä elämässäni, saavuttaa tai tehdä jotain jonka muistaa vielä lastenlastenlapsetkin. Ja haluaisin, et se muistikuva musta olisi jotain muuta kuin yksinäistä sauvakävelyä sunnuntaiaamuna.:(

Niin ja kyllästymiseen tää liittyy siten, et tuollaista tasaisen tylsää ja kyllästyttävää arkea mun elämä ilmeisesti tulee olemaan, jos en kohta ala jo tekemään jotain. Elämän kohokohta ois varmaan kun sais uudet sauvat.

• aaapeee

Elämän kohokohta ois varmaan kun sais uudet sauvat

.. hoo.. no on sulla ainakin huumorintajua..

Olen itse pohdiskellut tätä elämässä saavuttamista ja se ei enää ole tärkeätä, muttei täysin poissuljettua.. riippuu ihan siitä mitä pitää saavuttamisena, mutta en minä nyt vastaankaan laittaisi, jos sitä jotain hyvää tähän maailmaankin saisi itse jätettyä..

• vänkyrä-nainen
        aaapeee kirjoitti:

Elämän kohokohta ois varmaan kun sais uudet sauvat

.. hoo.. no on sulla ainakin huumorintajua..

Olen itse pohdiskellut tätä elämässä saavuttamista ja se ei enää ole tärkeätä, muttei täysin poissuljettua.. riippuu ihan siitä mitä pitää saavuttamisena, mutta en minä nyt vastaankaan laittaisi, jos sitä jotain hyvää tähän maailmaankin saisi itse jätettyä..

sitä ennen pitänyt tärkeänä mutta oikeastaan vasta lasten jälkeen. Jotenkin haluaisi jättää jälkipolville kuitenkin jotain taakseen, jotain arvokasta. Liikaa nykyään vaan tulee mietittyä sitä miten lyhyt tää elämä on...ja ehkä pohjimmainen syy on se, et en ite ehtinyt saamaan isältäni mitään konkreettista muistoa. Jotenkin haluisin omille lapsille saada ees jotain aikaan...

• jotain...
        vänkyrä-nainen kirjoitti:

sitä ennen pitänyt tärkeänä mutta oikeastaan vasta lasten jälkeen. Jotenkin haluaisi jättää jälkipolville kuitenkin jotain taakseen, jotain arvokasta. Liikaa nykyään vaan tulee mietittyä sitä miten lyhyt tää elämä on...ja ehkä pohjimmainen syy on se, et en ite ehtinyt saamaan isältäni mitään konkreettista muistoa. Jotenkin haluisin omille lapsille saada ees jotain aikaan...

materiaa vai?

Ei se ole tärkeää. Tärkeää on rakastava ilmapiiri.

Kun tuosta tavoittelemisen ajatuksesta osaa päästää irti, on huomattavasti vapaampi.

• vänkyrä-nainen
        jotain... kirjoitti:

materiaa vai?

Ei se ole tärkeää. Tärkeää on rakastava ilmapiiri.

Kun tuosta tavoittelemisen ajatuksesta osaa päästää irti, on huomattavasti vapaampi.

siinä just on et koitan kovasti tavoitella jotain vaikken itsekään tiedä mitä sen pitäisi olla. Musta tuntuu vaan, et olen ihan hyödytön jollen saa jotain merkityksellistä aikaiseksi.

Tuo rakkauskysymys on vaikeampi..en siihen osaa vastata kun varmaan itse koen jääneeni monessa mielessä paitsi siitä rakkaudesta perheessäni, enkä tiedä miten ajattelisin jos asiat olisivat toisin.

• aaapeee

siinä just on et koitan kovasti tavoitella jotain vaikken itsekään tiedä mitä sen pitäisi olla. Musta tuntuu vaan, et olen ihan hyödytön jollen saa jotain merkityksellistä aikaiseksi.

Tuo rakkauskysymys on vaikeampi..en siihen osaa vastata kun varmaan itse koen jääneeni monessa mielessä paitsi siitä rakkaudesta perheessäni, enkä tiedä miten ajattelisin jos asiat olisivat toisin.

edellinen, vaan sitä edellinen :)
        mutta edellisen kanssa samaa mieltä, ei sen materian jättäminen ole niin tärkeätä, vaan juuri se mitä jätät lapsillesi ihmisyytenä..

ja elämähän on lyhyt, sen takia oikeisiin tilaisuuksiin tarttuminen ja oman turhan tärkeyden unohtaminen olisikin tärkeää..

• vänkyrä-nainen
        aaapeee kirjoitti:

edellinen, vaan sitä edellinen :)
        mutta edellisen kanssa samaa mieltä, ei sen materian jättäminen ole niin tärkeätä, vaan juuri se mitä jätät lapsillesi ihmisyytenä..

ja elämähän on lyhyt, sen takia oikeisiin tilaisuuksiin tarttuminen ja oman turhan tärkeyden unohtaminen olisikin tärkeää..

takuulla oikeassa.

Mulla on kyllä ihmisenä ja vanhempana olossakin niin paljon parantamisen varaa, et aikaa menee paljon jo siihenkin jos alan itseäni muuttamaan paremmaksi ihmiseksi. Ehkä se elämä kuluukin sit siihen, eikä oo ees aikaa tehdä niitä "tärkeitä juttuja".

Ei se sauvakävely silti edelleenkään houkuta, mut ehkä tulevaisuudessa on sit jotain muuta tekemistä sunnuntaiaamuille:)

• aaapeee

takuulla oikeassa.

Mulla on kyllä ihmisenä ja vanhempana olossakin niin paljon parantamisen varaa, et aikaa menee paljon jo siihenkin jos alan itseäni muuttamaan paremmaksi ihmiseksi. Ehkä se elämä kuluukin sit siihen, eikä oo ees aikaa tehdä niitä "tärkeitä juttuja".

Ei se sauvakävely silti edelleenkään houkuta, mut ehkä tulevaisuudessa on sit jotain muuta tekemistä sunnuntaiaamuille:)

Mulla on kyllä ihmisenä ja vanhempana olossakin niin paljon parantamisen varaa, et aikaa menee paljon jo siihenkin jos alan itseäni muuttamaan paremmaksi ihmiseksi.

Älä ruoski itseäsi. Kaikki me olemme vajavaisia. Ei tarkoitus ole muuttua kenenkään muun kuin itsesi puolesta, kaikki muu tulee sitten ylimääräisenä plussana..

Ehkä se elämä kuluukin sit siihen, eikä oo ees aikaa tehdä niitä "tärkeitä juttuja".

Sehän on tärkeä juttu..

Ei se sauvakävely silti edelleenkään houkuta

Jups, etköhän sinä vielä löydä sen oman valkean ritarisi, jonka kanssa voitte viettää ihania sunnuntaiaamuja..

Nyt täytyy lähtä ulos on niin hieno päivä..

• kyllästynyt. Siis tähän ainaiseen vähillä rahoilla kituuttamiseen ja muuhun vastaavaan paskaan. Tässä aletaan eleleen kohta niitä hetkiä että paukkaan mielummin työttömäksi tuonne susirajalle muijan helmoihin kuin jatkan tätä vitun pelleilyä täällä pk-seudulla.

• rusalkaa

Tällä hetkellä tuntuu siltä kuin olisi paljon ja hyvää elämää edessä päin. Sitä paitsi olenkin kiinnostunut tietämään, mihin kaikkeen vielä ryhdyn...kaikenlaista uutta vireillä.

Rahaa ei taaskaan ole, mutta tapahtunut kaikenlaista mielenkiintoista. On ollut muutoksia hyvään suuntaan! Jee

• Mangusti.

ainakaan vielä ehtinyt kyllästyä. Maailmassa ja elämässä riittää vielä kokemista ja näkemistä. Ehkä siinä kahdeksankymppisenä rupeaa sitten oikein kunnolla kyllästyttämään.

• kokeilla....

Vaikka parin viikon erakoituminen voisi tehdä hyvää sullekin.

Mulle se ainakin antaa voimia.

Vaikka mulla tuo kyllästymisaste onkin korkeampi...

• mä erakoitusin

Vaikka kolmeks kuukaudeks, jos ei tarttis käydä töissä.. :D ..
        Ehkä kesälomilla sit..

• sitä koskaan tiedä....
        mä erakoitusin kirjoitti:

Vaikka kolmeks kuukaudeks, jos ei tarttis käydä töissä.. :D ..
        Ehkä kesälomilla sit..

Kokeilematta.

Kaikille se ei sovi.

Pystyykö tulemaan toimeen itsensä kanssa, jos on kyllästynyt elämäänsä?

Erakoituminen saattaa auttaa antamalla aikaa ajatella asioita.
        Mutta ongelmia ei pysty jättämään taakseen ja unohtamaan jos ne ovat omien korvien välissä...

Kaikesta huolimatta olen itse tullut jo riippuvaiseksi ajoittaisesta erakoitumisesta.

• minä kii
        sitä koskaan tiedä.... kirjoitti:

Kokeilematta.

Kaikille se ei sovi.

Erakoituminen saattaa auttaa antamalla aikaa ajatella asioita.
        Mutta ongelmia ei pysty jättämään taakseen ja unohtamaan jos ne ovat omien korvien välissä...

Kaikesta huolimatta olen itse tullut jo riippuvaiseksi ajoittaisesta erakoitumisesta.

Kaikille se ei sovi.

Sen verta kokeillut, että tiedän, että sopii, mutta nyt puhuinkin erakoitumisesta vaikka vähintään vuodeksi. Miten hyvältä se tuntuisi.

Jos ongelma on se, että haluaa olla rauhassa, niin eikös siihen juurikin auta se, että jättää ongelmat taakseen.. :D

• noin yksinkertaista...
        minä kii kirjoitti:

Kaikille se ei sovi.

Sen verta kokeillut, että tiedän, että sopii, mutta nyt puhuinkin erakoitumisesta vaikka vähintään vuodeksi. Miten hyvältä se tuntuisi.

Jos ongelma on se, että haluaa olla rauhassa, niin eikös siihen juurikin auta se, että jättää ongelmat taakseen.. :D

Olennaista onkin perimmäinen syy tuohon haluun olla rauhassa.

Sitä ei välttämättä pysty jättämään taakseen.

Esimerkiksi jos syynä olisi jonkinlainen pettymys tai katkeruus...

• syy:
        noin yksinkertaista... kirjoitti:

Sitä ei välttämättä pysty jättämään taakseen.

Esimerkiksi jos syynä olisi jonkinlainen pettymys tai katkeruus...

Niin, itse en ainakaan usko ihmisten hyvyyteen.
        Miksi sitten pitäisi haluta olla ihmisten kanssa tekemisissä?

Seuraavan kerran kun näen jonkun esim. epärehellisen ihmisen, niin voin todeta, että olen oikeassa. Enkö? Eikös siitä silloin tule fakta?
        Eli voin unohtaa kaikki menneet ja odotella rauhassa tulevaa...

Ei se vaadi mitään katkeruutta tms, vaan realismia
        -usko se päivä tulee jo tällä viikolla .. :D

• -PB-

kieltämättä välillä koettelee kyllästymisastetta mutta eilisen sain hyvin kulumaan, tämä päivä tulee menemäään kuvatessa ja huomenna saattaa kyllästymiskäyrä nousta hieman jonnekin tonne 10-20% tasolle.

• vili

asia on näin. hommaan pitää tulla muutos. uutta vanhan tilalle, niin motivaatio kasvaa

• varmaankin

täysin oikeassa.. ei vaan tiedä mitä.

• vili
        varmaankin kirjoitti:

täysin oikeassa.. ei vaan tiedä mitä.

mitä uutta voisit kokeilla. tsekkaa uusia harrastuksia, ihmisiä, kokemuksia, intohimoja. vähennä viinanjuontia, jos juot.
        hommaa tavoitteita ja maaleja...niistä saa onnistumisen fiiliksiä

• hajauttaja

ihan sama juttu elämään kyllästynyt minäkin.

En todellakaan näe mitään syytä elää terveellisesti, että eläisin ainakaan pitkään.

kyllä tämä jo riittäisi, mutta eihän mun tuurilla edes pumppu tilttaa vaikka välillä riehun töissäkin tarkoituksella enemmän kuin olisi tarpeen työoloissa jotka ovat työhygieenisessä mielessä semmoisia moniongelmaisia ja vaativia.

mut kun ei oo tuuria niin ei oo.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      63
      1187
    2. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      107
      1183
    3. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      146
      866
    4. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      64
      863
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      68
      767
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      108
      677
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      99
      646
    8. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      56
      636
    9. 78
      581
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      548
    Aihe