Älykkäämpi mies

140+

Hei naiset

Oletko koskaan jatkanut pidempään tai jopa pysynyt suhteessa, jossa mies on sinua selvästi älykkäämpi?

Oman kokemukseni perusteella naiset haluavat tuntea itsensä suhteessa nimenomaan älykkäimmiksi ja viisaammiksi kuin miehensä: "No ne miehet nyt on sellaisia..."

Eli miten nykynainen suhtautuu siihen, jos mies on joka ajatuksessa aiheen edellä?

Toisekseen, jos vastaat että korkeampi älykkyys (kuin sinulla) on vain plussaa, oletko huomannut silti riiteleväsi ja väitteleväsi tuollaisen miehen kanssa jatkuvasti tai usein?

Oman kokemukseni perusteella naiset tahtovat väitellä ja riidellä ihan ajanvietteeksi, ilman että siihen olisi mitään kiinnostavia perusteita.

Esim. väitellään nyt miehen kanssa vaikka miehen ammattialasta tai aiheista joissa mies on jo papereissakin selvästi perehtyneempi.

Oma vaimoni lähti ja uskon, että suurelta osin sen takia, että hän huomasi olevansa minulle älyllisesti vain taakka. Mutta rakastin häntä silti. Eikä hänen päätöksensä lähteä ottanut sekään huomioon minua.

60

3575

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ten kaltaisesi

älykäs mies esittää
      noin lapsellisia väitteitä?

• -PB-

Voihan sitä riidellä ihan arkisista asioista kuten siivouksesta vs siivoamatta jättämisestä, rahan käytöstä, lasten kasvatusmetodeista. Eihän se että toinen on kirjaviisaampi, matemaattisesti fiksumpi, loogisesti päättelykyvykkäämpi tarkoita sitä että elämä olisi auvoista. Sosiaalinen älykkyys on sitä että pärjää erilaisten ihmisten kanssa, eikä sitä välttämättä mensan testeissä pärjänneillä ole tai huippuarvosanoin opiskelleella.

• "Sosiaalinen älykkyys on sitä että pärjää erilaisten ihmisten kanssa, eikä sitä välttämättä mensan testeissä pärjänneillä ole tai huippuarvosanoin opiskelleella."
        Juuri näin.

Jotenkin jäi kuva aloitusviestin lähettäneestä että hänellä ei ole juurikaan sosiaalisia taitoja ja syyttää sen takia ongelmistaan muita ihmisiä. Ehkäpä se elämä hänetkin opettaa, mutta en pidättäisi hengitystäni.

• Ei voi tietää
        Jim-1980 kirjoitti:

"Sosiaalinen älykkyys on sitä että pärjää erilaisten ihmisten kanssa, eikä sitä välttämättä mensan testeissä pärjänneillä ole tai huippuarvosanoin opiskelleella."
        Juuri näin.

Jotenkin jäi kuva aloitusviestin lähettäneestä että hänellä ei ole juurikaan sosiaalisia taitoja ja syyttää sen takia ongelmistaan muita ihmisiä. Ehkäpä se elämä hänetkin opettaa, mutta en pidättäisi hengitystäni.

No tuohon on aina helppo vedota, että moni älykkö on sosiaalisesti
        kyvytön.

Kukaan meistä ei kuitenkaan tiedä sitä, että millaiset sosiaaliset
        taidot aloittajalla on. Korkea älykkyys kun ei myöskään takaa sitä,
        että ihmiseltä puuttuisi sosiaalista älykkyyttä. Ihminen voi olla
        loogisesti lahjakas jne ja myös sosiaalisesti kyvykäs.

Minäkin veikkaan että syy vaimon lähtöön oli jossain muualla, mutta
        on silti paljon ihmisiä, jotka tuntevat alemmuutta puolisoonsa
        nähden jonkin asian takia. Joillekin se on koulutus, joillekin
        raha, joillekin ulkonäkö ja toisille juuri tuo älykkyys. Jos toinen jatkuvasti kokee
        että joutuu todistelemaan omaa älykkyyttään, niin ei suhde varmasti
        pitkään kestä. Eikä se vaadi sitä, että toinen jotenkin vähättelisi toista,
        tai korostaisi omaa älykkyyttään. Jos toisella on huono itsetunto jonkun
        piirteensä takia, niin ei siiä kauheasti toisen kehutkaan auta.

• naapurintäti.

..niin tietäisit myös, että miesten ja naisten ajattelutapa poikkeaa olennaisesti toisistaan ja tästä seuraavat väistämättömät erimieisyydet. Mutta kyllähän sinä tämän tiedät. Olet täällä vain höpisemässä lämpimiksesi.

• entäs sinulle?

"Eli miten nykynainen suhtautuu siihen, jos mies on joka ajatuksessa aiheen edellä?"

Vähän hankala tuotakaan oikein uskoa. Ei älykkyydelläkään sentään ajatuksia lueta.

Mulla ei ole kokemusta parisuhteista selvästi älykkäämpien kanssa, mutta tunnen kyllä muuten, esim. veljeni on testien mukaan 150 . Ei hänessä ole mitään eroa muihin.. paitsi että hän on kyllä se kovin väittelijä tuttavapiirissä, ja ihan oma-aloitteisesti!

Ottaisin mielelläni älykkään miehen, vaikka loppujen lopuksi älyllä ei ole suurtakaan merkitystä. "Idiootteja" löytyy fiksuista ja tyhmistä.

Miten muuten omalla kohdallasi: voisitko kuvitella olevasi suhteessa jossa nainen on selkeästi sinua älykkäämpi?

• 140+

Haluasin itseäni älykkäämmän naisen. Tasa-arvoa eli naisvaltaa olisi helpompi toteuttaa.

• harvinaista

Yleensä tilanne on se, että älykäs nainen pelottaa miehet pois, mutta miksi ei noinkin. Ei muuten ole kovin älykästä yleistää oman vaimon perusteella kolmea miljardia ihmistä.

• 140+

...sanoa, että "oman kokemukseni perusteella." Oma kokemus ei ole yleistämistä.

• olla ilkeä

Siihen se usein kariutuu. Älykäs on ilkeänä paljon ilkeämpi kuin vasemman jalan saapas.

• 140+

osaan valitettavasti olla myös ilkeä. Mutta siihen vaaditaan paljon ilkeyttä toiselta, ensin.

• 50 000

Jos se älykäs on oikeasti älykäs, se ei ole toiselle ilkeä missään tilanteessa. Vaan on pelkästään hyvä ja asiallinen. Jos toinen ei siitä opi niin se on sitten vaan yksinkertaisesti tyhmä.

• 140+
        50 000 kirjoitti:

Jos se älykäs on oikeasti älykäs, se ei ole toiselle ilkeä missään tilanteessa. Vaan on pelkästään hyvä ja asiallinen. Jos toinen ei siitä opi niin se on sitten vaan yksinkertaisesti tyhmä.

..pullon korkki ei avaudu kuin voimalla. Loputtomasti ei voi vain "puhaltaa".

Eri asia on tietysti onko älykkäälle väliä aukeaako kyseinen pullo vai ei.

• Kettulaatikossa

on kaikella tapaa lahjakas ja sitä älykkyyttäkin on niin montaa sorttia.

On varmaankin niin että huomattavasti itseään tyhmempää olisi vaikea katsella, mutta jos älli nyt suunnilleen pelaa, niin vähintään yhtä tärkeitä kriteereitä parinvalinnassa on toisen luonne ja fyysinen vetovoima.

• ällin käyttökin

kanavoidu mielenkiinnon kohteiden mukaan. Ehkä tiedemies voi olla onnellinen ns tyhmän blondiininkin kanssa, luonne ja vetovoima ratkaisevat. Kaikkein nnellisimpia taitavat olla vähemmän kunnianhimoiset ihmiset, arjesta onnen löytävät. Ei ole hyvä parisuhteessa kaksi sellaista, mutta ehkä ei edes yksikään.

• Kokemukseton

En ole ollut tuollaisessa(kaan) suhteessa, koska olen yksin viihtyvää sorttia ja koska nyt vanhemmiten jo viittaan kintaalla parisuhdetouhuille. Seurusteluyrityksiä kyllä oli aikoinaan, mutta useimmat niistä kaatuivat nimenomaan tuohon älykysymykseen - kuitenkin toisin päin kuin sinun tapauksessasi; tykkään kaikenlaisista ihmisistä, mutta perässävedettävää asuinkumppania aina parempaa on itsekseen oleminen.

Sinun ongelmasi ei taida olla siinä, että olisit jotenkin liian älykäs seuralaisillesi, vaan siinä, että hakeudut vääränlaisten ihmisten - marmattavien yleistäjien - seuraan. Sen näkee kommenteistasi:

• 140+

sanoi, että "on vaikea olla vaatimaton, kun on paras."

Tyhmyyttä kestää siihen puuttumatta aikansa, mutta koetapa kestää sitä lähes koko ajan lähes jokaisen taholta.

140 tarkoittaa tilastojen mukaan, että n. 1 ihminen tuhannesta on - onneksi - sinua älykkäämpi.

• nyt olisi

ihan keskivertoälykäs. Ei se mitään, jos ei hoksaa kaikkea mitä minä hoksaan, tai hoksaa enemmän. Tärkeintä on, että mies on sydämestään hyvä.

• 140+

..tyhmä.

Rakastan liikaa ja liian selvästi. Olisi mielestäni älytöntä väittää rakastavansa rakastamatta.

• Vaimo!

Et ole ollenkaan niin älykäs kuin ilmeisesti kuvittelet olevasi. SInä yleistät, analysoit ja jopa johdattelet vastaajia toivomaasi suuntaan.

SIinä onnistumatta. Jos olet todellakin ollutolevinasi älykäs kun todellisuudessa olet älykääpiö, ei ihme, että vaimosi lähti.

Tiedoksesi, että älykkyyttä on monenlaista ja yksi älykkyyden tuntomerkki on sosiaalinen älykkyys ja ihmissuhdeviisaus!

• en tarvitse älykästä.

pitemmän päälle jos se menis sellaseks, mä jyrään sut tosiasioilla, vaikka susta tuntuis miltä- väännöks, niin olis kyllä aika luotaantyöntävää.
      Jos musta naisena "tuntuu" joku asia epäsopivalta esimerkiks tai huonolta jutulta, vaikka olis miten älykäs juttu, niin en mä voi elää sellaisten asioiden kanssa, jotka riitelis mun tunteita vastaan.
      Mun mielestäni nainen eikä mieskään voi vähätellä tunteiden osuutta elämässä älyn vuoksi. Ei myöskään toisinpäin.
      Lisäks jos siinä olis koko ajan se asetelma, et mä tiedän asiat paremmin, mä järkeilen asiat paremmin.. mä mä mä.. Ja nimenomaan kuten tossa esimerkissä kerroit, jos äly aiheuttaaa suhteeseen ongelmia, niin kyllähän se siinä tapauksessa on miinus miehessä, oli sillä jossain muussa asiassa kuin suhteessa kovastikin käyttöä.
      Helposti kyllä tosta tulis mieleen, et suhde olis hyvin epätasa-arvoinen, jos mies on jo valmiiksi huolissaan tuosta, ja on kokemuksiakin pieleen menneistä suhteista.

Mä haen tasa-arvoista TUNNEsuhdetta ominaisuuksista huolimatta. Siinä ei yliälyllä mielettömän pitkälle pötki, jos ei ole tunneälykäs. Mut tuossakin helposti sit on vaara, et mies järkeilee tunteensakin tai on jonkun sortin narsisti.

Mut jokatapauksessa moni älyynsä luottava mies on tunneasioissa usein hyvin epävarma. Miettisin myös sitä, ymmärtääkö mies, että myös tunneasiat ohjailevat hyvin pitkälle tätä maailmaa, oli älyn ihanne sitten mikä hyvänsä. Tekisikö älykäs mies esimerkiksi älyyn pohjautuvan suhteen?

Ehkä enemmän haen nimenomaan elämänviisasta ja tunteikasta ihmistä kuin älyn tasolla älykästä, vaikka se osais ratkoo mitkä hyvänsä palikkapelit.
      En itseasiassa tee yliälykkäällä ihmisellä mitään, ei sen puoleen että olisi aliälykäskään.
      Normaalien ihmisten älykkyys tuntuisi sopivalta.

Miksihän mies ei voi ymmärtää, että jos nainen tuntee jotakin, se on arvokasta, yhtä arvokasta kuin se, että joku järkeilee jotakin ja voi tulla aivan erilaiseen lopputulokseen.
      En silti haluaisi nähdä älyä ja tunteilua mustavalkoisesti, koska eiväthän ne oikein ole.

• ihmiset

luulee, että älykkyys on sitä, että on tai vieläpä luulee olevansa oikeassa. Älykkyyshän on sitä, että on monia asioita vatvoutumassa päässä, missä kuitenkin huomaa voivansa olla väärässä. No siis kun ei ole oikeaa ja väärää, on vaan erilaisia ratkaisuja. Jos parisuhdetta rakentaa pitää ratkaisujen loistaa kirkkaana ja molempia kutkuttavalla tavalla. On rankkaa, jos toinen ei pysy mukana, mutta jos eroavaisuus on vain pieni, voi omaa ajatustaan vähän hidastaa ottamalla mukaan mukavia arjen asioita.
        Sosiaalinen älykkyys on minun kokemuksen mukaan huono asia. Silloin ihminen osaa manipuloida toisia heidän huomaamattaan tekemään sellaisia asioita, joista on vain manipuloijalle hyötyä. Epärehellisyys lisääntyy yksilöissä, jotka ovat havainneet omaavansa sosiaalisen lahjakkuuden.

• nyt..
        ihmiset kirjoitti:

luulee, että älykkyys on sitä, että on tai vieläpä luulee olevansa oikeassa. Älykkyyshän on sitä, että on monia asioita vatvoutumassa päässä, missä kuitenkin huomaa voivansa olla väärässä. No siis kun ei ole oikeaa ja väärää, on vaan erilaisia ratkaisuja. Jos parisuhdetta rakentaa pitää ratkaisujen loistaa kirkkaana ja molempia kutkuttavalla tavalla. On rankkaa, jos toinen ei pysy mukana, mutta jos eroavaisuus on vain pieni, voi omaa ajatustaan vähän hidastaa ottamalla mukaan mukavia arjen asioita.
        Sosiaalinen älykkyys on minun kokemuksen mukaan huono asia. Silloin ihminen osaa manipuloida toisia heidän huomaamattaan tekemään sellaisia asioita, joista on vain manipuloijalle hyötyä. Epärehellisyys lisääntyy yksilöissä, jotka ovat havainneet omaavansa sosiaalisen lahjakkuuden.

sotke sosiaalista älykkyyttä, joka on ihmiselle yksi tärkeimmistä asioista, joihinkin psykopaatteihin.

• isohinkkinen hölkkääjätär

Paperit ja Äö ei ole takuu miehen tunneälystä, verbaalisuudesta ja käytännön järjestä.
      Veikkaa että olet vähän näsäviisas ja omasta mielestäsi kenties maailman fiksuin jätkä. Totuus kuitenkin voi olla toinen ja se rupeaa ärsyttämään.

Oma naisesi varmaan lähti kun sinä olet narsisti.

• vaikea kysymys

...siksi tuohon on niin hankala vastata... Siis älykkäämpi tyyliin mensan palikkatestit vai sosiaalisesti älykkäämpi vai sivistyneempi vai viisaampi vai mitä? Se, että on hyvä ammatissaan ei minun mielestäni mitenkään liity älykkyyteen, kyllähän kaiken oppii kun tarpeeksi näkee vaivaa, sama pätee koulumenestykseenkin...

Minä ottaisin ainoastaan joko yhtä älykkään tai vähän älykkäämmän miehen, en tyhmempää. Mutta vain sen verran älykkäämmän, ettei hän pitäisi minua tyhmänä, koska eihän sellaisesta mitään tulisi. Minulle nimenomaan sivistys ja sosiaalinen älykkyys on tärkeää, esimerkiksi matemaattinen älykkyys lähinnä ärsyttää.

Toisaalta taas mun mielestä nainen on niin erilainen kuin mies, etten osaa kuvitella, että toinen olisi joka ikisellä osa-alueella älykkäämpi... Ja psykopaatithan ovat maailman älykkäimpiä ihmisiä, en sellaistakaan haluaisi...

Vaimosi oli sinulle taakka ja kysyt miksi hän lähti... Hmmm...

(mulla on muuten korkeampi älykkyysosamäärä kuin sulla, jos tuo viittaa mensan testiin ja olen mielestäni ihan tavallinen...)

• 140+

Ok. Sä olet siis mua älykkäämpi.

Ratkaise seuraava:

What is the smallest unit of human compassion?

• 330
        140+ kirjoitti:

Ratkaise seuraava:

SOQ vai QOS...

• 50 000
        140+ kirjoitti:

Ratkaise seuraava:

Miten tää testaa kenekään älykkyyttä? Vastaus on uuden Bond -leffan nimi. Quantum of Solace.

Vai oliko tässä pointtina se, että osaa etsiä tiedon. Googlesta se löytyy.

• 140+
        50 000 kirjoitti:

Miten tää testaa kenekään älykkyyttä? Vastaus on uuden Bond -leffan nimi. Quantum of Solace.

Vai oliko tässä pointtina se, että osaa etsiä tiedon. Googlesta se löytyy.

...äly siinä oli se, että nyt tiedät mikä on kahden ihmisen välisen myötätunnon pienin yksikkö. Naisen ja miehen välisen eron jälkeen sitäkään ei enää völttämättä ole. Ei ainakaan minun tapauksessani. Ex ei ole puhunut sanaakaan vuosi sitten voimaan astuneen eron jälkeen ja on ilmoittanut välikäsien kautta, ettei halua olla kanssani missään tekemisissä. Paperiasiatkin on pitänyt hoitaa välikäsien kautta. Asumme samassa kaupungissa.

Kuka mies pystyisi erossa moiseen kylmyyteen?

• eipä ole tullut

tuo ongelma eteen kun en vielä ole löytänyt itseäni älykkäämpää miestä ;)

• Tristar

Siis minua älykkäämmän miehen. Olen itse älykäs, mutta mieheni on sitä mielestäni rutkasti enemmän :D

Emme riitele, koska mies on tarpeeksi fksu ollakseen tekemättä ongelmia asioista jotka eivät sellaisia ole, ja minä myös. Jätämme riitelyn toisarvoisista asioista nille jotka viitsivät tuhlata siihen aikaa ja energiaa.

Tiedäthän että oikeassa oleminen ei kuvaa älykkyyttä.

• samaa mieltä,

että hän on älykkäämpi? Kysy ja kerro.

• Tristar
        samaa mieltä, kirjoitti:

että hän on älykkäämpi? Kysy ja kerro.

Mutta varmaan on sen verran fiksu ettei myönnä :D haahaa, ei tosissaan, ei tästä ole koskaan suoraan puhuttu mutta uskon hänen olevan samaa mieltä. Ei hän minua tyhmempänä pidä, ei toki, lahjakkuutemme ovat hyvin erilaisia, hänen linevät vahvimmin muistin ja logiikan puolella (joita nykyinen älykkyysmääritys painottaa) kun omani keskittyvät intuitioon ja siihen kuuluisaan tunneälyyn.

• nainen ....

Älykkyys vetoaa minuun, joten kyllä, olen seurustellut älykkäiden miesten kanssa. Parin, sillä suhteet ovat olleet pitkiä, ja toinen niistä jatkuu edelleen.

Mä nautin älykkään ihmisen seurasta, ja jos toisella äly luistaa vikkelämmin, sehän on mainio paikka laajentaa omaakin ajattelua. Ei se kuitenkaan mikään kilpailu ole, kaksi ihmistä voi hahmottaa saman asian hyvinkin eri kanteilta ja olla ihan yhtä oikeassa. Siitä en kyllä järin pidä, jos joku julistaa oman ajattelunsa ainoaksi oikeaksi.

Riitelyä en ole havainnut. Siihen tarvitaan kaksi, ja itse kyllä mieluummin olen hiljaa kuin lähden tappelemaan. Väitteleminen on eri asia, siinähän on tapana kuunnella, mitä toisella on sanottavaa, ja jatkaa siitä sitten ajatuksen kehittelyä eteenpäin. Kun se toimii, sehän on suorastaan hauskaa.

• ymmärrän sua

..löydät varmasti uuden. Sellaisen jonka kanssa sovit paremmin yhteen kuin ex-vaimosi.

• Pistemies

Vaikka tätä viestiä on tässä jaksettu aika kiivaasti morkata, niin mielestäni tässä on osittain myös perää. Nimittäin ainakin omien kokemusteni perusteella naisten on vaikeampi myötää olleensa väärässä kuin miesten. Ei tietenkään sovi läheskään kaikkiin tapauksiin, mutta jos pitäisi valita se jääräpäisempi sukupuoli niin kyllä minä valitsisin silloin naisen.

Jotenkin vain tuntuu siltä että naisen on vaikea sanoa ettei ole sen fiksumpi kuin muutkaan. Miesten taas olen monesti kuullut myöntävän etteivät he mitään ruudinkeksijöitä ole. Itse kyllä olen "poikkeus" tässä tapauksessa, koska en kyllä mieluusti sano itseäni tyhmäksi, vaikka väärässä voinkin myöntää olleeni.

Mielestäni tuo että toinen on suhteessa selvästi älykkäämpi voi olla ihan looginen syy siihen että sukset menevät ristiin. Jos nainen on tosiaan sitä tyyppiä että hän haluaa jatkuvasti riidellä, mutta ei typeryydeltään pääse koskaan tässä riidassa niskanpäälle, niin tällaista persoonaa se alkaa sapettamaan todenteolla ja hän ei luonnollisesti voi ymmärtää olevansa väärässä vaan heijastaa sen väärässä olemisen ja epäonnistumisen pahan olon siihen mieheen, jota hän alkaakin pikkuhiljaa vihaamaan. Sitten ei varmasti kauan kestäkkään kun suhde on jo ohi.

• ......................

Kyllä siinä pitää voida kokea, että on jotain muuta kuin taakka toiselle tai pitää toista sellaisena. Osaan kuvitella, että vaimosi koki sinun pitävän häntä taakkana enkä oikeastaan ymmärrä, miten tuollaisessa suhteessa on alttarille voitu mennäkään. :(

Kyllä ihan koen puolisoni kanssa olevan tuossa asiassa tasavertainen. Jos eroja on, niin ne eivät mitenkään heijastu parisuhteeseen. Jos kummatkin tarpeeksi älykkäitä, niin en tiedä miksi asiasta olisikaan tehtävä niin suurta asiaa. Oikeastaan vertailut ja vastakkainasettelut puolison kanssa aika vieras asia muutenkin. Voihan olla, että jos pariskunta on tehnyt asiasta ongelman niin varmasti tuota vertailua sitten esiintyykin enemmän.

Ja mitä tulee noihin haluamisiin... Uskon, että aika moni ihminen haluaa pitää itseään fiksumpana ja muutenkin filmaattisempana tapauksena kuin muut. "No ne miehet" tai "No ne naiset" tai ylipäätänsä "No ne muut" ei ole sen vieraampi naisilla kuin miehilläkään.

• ikää29

joo. olet väärässä tuon suhteen, että nainen haluaisi vain tyhmemmän miehen. olen älyn lisäksi myös komea ja saan naisia aika hyvin ja iso osa heistä arvostaa sitä, että osaan olla herrasmies(eli rautalangasta väännettynä ajattelen kaiken ennen naista). se on helppoa kun sen ajatella osaa. tosin tosi monen kanssa en voi perustaa yhtään mitään koska parturikampaaja vaan yksinkertaisesti ajattelee ihan muuta kuin minä noin niin kuin elämän näkökulmasta. :D

• epäsuorasti, että

parturikampaajat olisivat vähä-älyisiä?

• vaan :
        epäsuorasti, että kirjoitti:

parturikampaajat olisivat vähä-älyisiä?

tyhmiä

• ero on...
        vaan : kirjoitti:

tyhmiä

.....mikä?

• esa kuoppanen

noilla sadallaneljälläkympillä kuuhup pääse.

• uunissa

t: 190

• älykkäämpi

Kyllä miehen pitää olla minua älykkäämpi. En yksinkertaisesti kestä tyhmiä miehiä. Ei mikään ulkomuoto, lihas korvaa älykästä miestä.

Mutta, mutta...miehessä pitää olla myös huumorintajua, tunneherkkyyttä ja realistista itsekritiikkiä. Se onkin jo paljon, paljon enemmän vaadittu kun sitä ei opitakaan kirjasta lukemalla.

• JasminTea

Olen huomannut, että usein juuri muilla elämänosa-alueilla huonommin menestyvät tyypit nimenomaan haluavat alleviivata omaa 'testein todistettua' älykkyyttään. Myönnän, että olen itsekin ollut tuollainen, mutta yrittänyt parhaani mukaan oppia pois siitä.

Vastauksena varsinaiseen kysymykseesi sanoisin, että harvapa se haluaa tuntea itseään tyhmäksi saati sitten taakaksi. Kumppani kuitenkin valitaan tai pidetään yleensä sen tuntemuksen eikä älykkyyden perusteella. Mutta olisiko se sitten pikemminkin viisaus kuin älykkyys, joka avartaa ihmisen käsityksiä sen verran, että kykenee kohtaamaan muut ihmset ja erityisesti kumppaninsa samalla tasolla.

"Toisekseen, jos vastaat että korkeampi älykkyys (kuin sinulla) on vain plussaa, oletko huomannut silti riiteleväsi ja väitteleväsi tuollaisen miehen kanssa jatkuvasti tai usein? "

Hyvänen aika. Onko 'älykkäämpien' tai edes asiaatuntevimpien kanssa väittely sinusta jotenkin turhaa? Minä esimerkiksi väittelen usien pomoni kanssa asioista joistä hänellä on varmasti paljon enemmän kokemusta ja tietoakin, mutta kuten hänkin on usein todennut minä annan hänelle uusia näkökantoja ja ideoitakin ja toisaalta itse saan sellaista tietoa asiasta mitä muuten ei ole tullut syystä tai toisesta esiin. Tuo lause oli kertakaikkiaan aikamoinen sammakko 140 plussan suusta :D

• älykäs vai ei niin älykäs

Ei toi älykkyysosamäärä takaa sosiaalista älykkyyttä. Jos vielä prameilet älykkyydelläsi esim käyttämällä vaikeita termejä puheessa, niin...huh...
      Itse olen "älykäs" matemaattisesti jne, mutta en sitten lainkaan siedä sellaista kielenkäyttöä, jolla pyritään näyttämään kovin "viisailta"...
      Todennäköisesti en jaksaisi edes väitellä sinun kanssasi.
      Miten voit ajatella, että vaimosi oli sinulle älyllisesti taakka??? Eihän tuollainen valtava äly arjessa näy...ellei nyt sitten juuri surkeina sosiaalisina taitoina. Ehkä vaimosi lähti sen vuoksi?? ;) Vai miten ihmeessä tuot tuota älyäsi esiin arjessa niin, että vaimo siitä karkuun juoksisi? Ehkä vaimosi kaipasi intohimoa enemmän kuin matemaattisia numeroita? Olisit keskittynyt enemmän rakkauteen kuin todistelemaan älykkyyttäsi. Älykkäänä sinun olisi pitänyt peittää tuota superälyäsi, jota tunnut niin ihannoivan, ja kulkea vaimosi kanssaihmisenä, hänen tasollaan...se on sitä sosiaalista älykkyyttä ja empatiaa :).

• 140+

...naiseen on tarkoittanut kohdallani (siis näin olen sen kokenut) kaiken - ihan kaiken - hyväksymistä toisessa ilman juuri minkäänlaista vastavuoroisuutta. Esim. kun tein pitkää päivää että pysyimme leivässä, hän epäili jatkuvasti että minulla oli toinen, vaikka olin ehdottoman uskollinen. Kun minut pahoinpideltiin erään tuttavamme toimesta, nainen vaati minua pyytämään vastapuolelta anteeksi (muttei vastapuolta minulta).

Kun tähän lisää vielä hirveää vääntöä aamusta iltaan ihan turhista asioista (esim. yksi olut perjantaina töiden jälkeen), niin ei siinä paljon liikkumavaraa miehelle jää.

Naisen kanssa eläminen vaatii tuhottomasti rakkautta ja kärsivällisyyttä. Olisiko mielestäsi liikaa vaadittu, että vastapalveluksena saisi edes hieman kunnioitusta?

• .............
        140+ kirjoitti:

...naiseen on tarkoittanut kohdallani (siis näin olen sen kokenut) kaiken - ihan kaiken - hyväksymistä toisessa ilman juuri minkäänlaista vastavuoroisuutta. Esim. kun tein pitkää päivää että pysyimme leivässä, hän epäili jatkuvasti että minulla oli toinen, vaikka olin ehdottoman uskollinen. Kun minut pahoinpideltiin erään tuttavamme toimesta, nainen vaati minua pyytämään vastapuolelta anteeksi (muttei vastapuolta minulta).

Kun tähän lisää vielä hirveää vääntöä aamusta iltaan ihan turhista asioista (esim. yksi olut perjantaina töiden jälkeen), niin ei siinä paljon liikkumavaraa miehelle jää.

Naisen kanssa eläminen vaatii tuhottomasti rakkautta ja kärsivällisyyttä. Olisiko mielestäsi liikaa vaadittu, että vastapalveluksena saisi edes hieman kunnioitusta?

Tuotaskin noin... Miten olisi tällainen ajatus, että kyllä toisen käytöksen voi ymmärtää, mutta ei sitä tarvitse hyväksyä? Rakastamaansa ja hyvin tuntemaansa ihmistä voisi ymmärtää vielä keskimääräistä paremmin.

Teen itsekin pitkää päivää, epäsäännöllisesti. Ymmärrän, että se on joskus voinut herättää puolisossa epäilyksiä. En kuitenkaan voisi hyväksyä sitä, jos hän antaisi epäilyksilleen vallan ja minun pitäisi ryhtyä esimerkiksi tekemään minuuttiraporttia töistäni.

• ...
        140+ kirjoitti:

Ero taisi kyllä nyt johtua ihan muista syistä kuin älykkyyseroista...

• 140+
        ... kirjoitti:

Ero taisi kyllä nyt johtua ihan muista syistä kuin älykkyyseroista...

Mistä veikkaat eron johtuneen? Haluaisin todellakin ymmärtää (jos se on jotenkin älyllisesti ymmärrettävissä, eikä osastoa "mitä silmät ei nää, sen sydän ymmärtää")

Nainen oli naimisiin haluava osapuoli. Uhkasi mm. lähteä, ellen kosi.

• älä syytä
        140+ kirjoitti:

Mistä veikkaat eron johtuneen? Haluaisin todellakin ymmärtää (jos se on jotenkin älyllisesti ymmärrettävissä, eikä osastoa "mitä silmät ei nää, sen sydän ymmärtää")

Nainen oli naimisiin haluava osapuoli. Uhkasi mm. lähteä, ellen kosi.

sun omaa älykkyyttä siitä, että ei onnistu parisuhteessa. kahden eri ihmisen yhteen sovittaminen, se on ihme, ei järjellä ajateltava. Mutta mahdollinen (me todistimme sen).

Sä olet juuri sen älyinen, että takerrut omaan älykkyyteesi, mutta älä, kasva sen yläpuolelle. Lue vaikka buddalaisuudesta ja saksalaisten 1900-luvun alun filosooffejen pohdintoja eri aloilta, meditoi, kyllä se sieltä pulpahtaa, ja vaikka et paria löytäisikään niin ainakaan et syytä turhia osia itsestäsi, vaan nautit.

:)

• Jess...

"Eli miten nykynainen suhtautuu siihen, jos mies on joka ajatuksessa aiheen edellä?"

Tuollainen on huonoa keskustelukulttuuria. Paras pysyä aiheessa kerrallaan, eikä loikkia eteenpäin mia aikojaan!

• ja väittelystä

Nainen ei yleensä väittele riitatilanteissa kylmällä järjellä niin kuin monelle miehelle on ominaista. Naisen tunteet purkautuvat kielellä, joka on hänen omasta mielestään loogista (koska se on _tunteellisesti_ loogista) ja miehen mielestä täysin epäloogista (koska se on _järjellisesti_ epäloogista).

• 140+

...näin. Ja juuri tästä syystä jatkuva riitely naisen kanssa on niin kuluttavaa - energiaa ei jää siihenkään minkä takia nainen oikeasti riitelee eli huomion ja hellyyden.

Olisimpa nainen. Ei tarvitsisi ymmärtää toisia eikä edes itseään -- eihän mahdottomia voi vaatia keneltäkään, edes naiselta.

Miehenä olemisessa on ns. hyvää se, että ainakin tietää miten hommat pitää hoitaa, vaikkei juuri koskaan saakaan esitystään läpi ennen kuin on jo liian myöhäistä.

Toisaalta, kun homma menee poskelleen, kenenköhän piikkiin sekin menee? Arvasit oikein. Eihän nainen tunteellisuudessaan kestäisi ajatusta, että hän teki kohtalokkaan virheen. Eli mies on siis syypää sekä omiin että muiden virheisiin.

• ketjun

aloittajaa hankkimaan täsmälleen saman älyisen ihmisen kun itse on. Minua ja kumppaniani on onnistanut näin ja hauskaa on aina kun äkätään kaikki asiat ja kummalliset keksinnötkin samaan aikaan. Keksimme jopa mieliteot täsmälleen yht.aikaa ja monasti sormemme nappaavatkin yhteen tarratessamme esim. ruokapöydässä samaan objektiin. :):)

• 140+

ehdotus...siinä on vain se mutta, että vaikka 145 ei ole älykkyysosamääränä vielä ns. älyttömän korkea, samanälyisiä ihmisiä ei ole kuin n. 1 tuhannesta ihmisestä.

Sellaisen, jonka ÄO on 100 on kaikkein helpointa löytää oman tasoisensa, sillä joka toinen on älyltään samaa tasoa.

Onko täällä ketään testatusti 130-155-älyistä naista? Pidän vaaleista. Tärkeintä on naisellisuus ja herkkyys ja iloisuus. Olen uskollinen, alle nelikymppinen komeaksikin haukuttu ristiverinen 188 cm pitkä urheilullinen suomalaismies :)

• .................
        140+ kirjoitti:

ehdotus...siinä on vain se mutta, että vaikka 145 ei ole älykkyysosamääränä vielä ns. älyttömän korkea, samanälyisiä ihmisiä ei ole kuin n. 1 tuhannesta ihmisestä.

Sellaisen, jonka ÄO on 100 on kaikkein helpointa löytää oman tasoisensa, sillä joka toinen on älyltään samaa tasoa.

Onko täällä ketään testatusti 130-155-älyistä naista? Pidän vaaleista. Tärkeintä on naisellisuus ja herkkyys ja iloisuus. Olen uskollinen, alle nelikymppinen komeaksikin haukuttu ristiverinen 188 cm pitkä urheilullinen suomalaismies :)

Eikä Mensa järjestä mitään kekkereitä, missä tutkitusti älykkäät voisivat tavata toisiaan?

• no tuo
        140+ kirjoitti:

esittely itsestäsi jo auttoikin ettenpäin kaikkia haaveilevia sinkkunaisia. Mutta ei se ole niin vaikeaa löytää sitä yhtä älykästä, kun onhan myös sen ´juuri sinua´ kiehtovan henkilön löytyminen vieläkin epätodennäköisempää. Kaikki vaan joko on tai ei ole.

Siis se sama, mutta kun ei ole puumerkkiä

• niissä
        ................. kirjoitti:

Eikä Mensa järjestä mitään kekkereitä, missä tutkitusti älykkäät voisivat tavata toisiaan?

kaikki käy. Varmaan suurin osa on semmoisia, että ei suostuisi moiseen pelleilyyn, vaikka väkisin raahattaisiin paikalle. Nyt pitää luottaa sisäiseen intuiitioon.

(p.s. ei se älykkyys luokitus ole kallioon nakutettu, jos on vaikka hitaat refleksit, mutta se omin löytyy kyllä samanlaisen tunteen ja hiffaavuuden perusteella.)

:)

• 140+

kommenteista

Emme tulleet hullua hurskaammaksi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2769
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      12
      2559
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2278
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1871
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1572
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1555
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1483
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1363
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      28
      1194
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26