Todellinen

juomagallup

Muistitko juoda viime vuonna osuutesi kansallisista viinoista?

Alkoholinkulutus oli viime vuonna 10,5 litraa puhdasta alkoholia per suomalainen.

Tämä tarkoitaa n. 24,5 pullollista kunnon viskiä litran pulloissa tai vaihtoehtoisesti 707 pullollista keskiolutta (eli n. 59 mäyräkoiraa) jokaista suomalaista kohti.

Sitten jos perheessä on vanhuksia, lapsia tai muuten vaan sairaita, kuten esim. naisia, niin muistithan juoda heidänkin osuutensa?

Miten on näiden omantunnonkysymysten laita. Ethän vaan pinnannut?

27

640

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunnustaa....

Oma osuuteni jäi alle puolentoista litran.

Ja siitäkään ei valtio saanut verotuloja senttiäkään...

• nostaa oikeusjuttu, kun join viime vuonna noin 7 mäyristä keppanaa?

Joku armoton on siis käynyt salaa pullollani, jota ostanut en ole.

Itseasiassa noin 10 % kansasta saa aikaan tuon tilaston.
      Ystäviin kuulunut sellainen, joka kittasi pullon kossua päivässä.

• vänkyrä-nainen

mut en ihan onnistunut:)

Vuonna 2007 join ehkä vajaa sata olutta, n. kymmenen siideriä, pari lonkkua, muutaman paukun jotain en muista mitä.

Tää vuosi on alkanut vielä hiljaisemmin. Oon kerran juonut yhden illan verran...mut onhan täs nyt vielä reilu 10 kuukautta aikaa parantaa lukemia.:)

• nippa nappa itseasiassa. Tasaisen tappavalla mäyris / vkl tahdilla ei vielä päästä edes tuohon. Sit kun miettii että ite kuuluu kuitenki siihen viinasiepoimpaan osaan ihmisistä mitä tuntee niin joittenkin täytyy kyllä tosissaan vetää oikein urakalla tota keittoa.

Voikohan tuo pitää ees paikkaansa, ei ne rapajuopotkaan nyt sentään kovin monen kymmenen ihmisen osuutta pysty imemään eikä niitä todellakaan oo prosentuaalisesti niin paljoa ihmisistä.

• tuota

omaa laskelmaani ja tulin siihen tulokseen, että kannattaa siirtyä kokonaan noihin litran viskilekoihin. Puoli pulloa viikonlopussa ja ollaan jo keskimääräisessä tavoitteessa. Koko litran ku pyyhkäsee, niin pääsee jo vähän tuolle kirittäjäpuolelle tilastoissa.

• vänkyrä-nainen

kirkasta ja siihen joku 4-6 olutta on ainakin kelpo päiväannos eräälle alkoholistille. On tietysti niitä päiviä, jolloin nukkumiseen kuluu enemmän aikaa niin silloin ei ehkä mee ku se puoltoista pulloa, eikä niitä kaljoja lainkaan. Tolla tahdilla jos ympäri vuoden jatkais, niin kai ne lukemat aika kovia olis, mut selviä kausia toki on välissä joskus niin se sit tasottaa kummasti tilannetta.

• paljolta

tuntuu kyl.en mä noin paljon ainakaan..

• joukossamme

näin paljon kansanpettureita?

• sarvikuonokas

Etten aivan yltänyt keskikastiin..

• sain...

Alas vain vajaan kolmanneksen minulle osoitetusta määrästä. Melkein voisi pitää maanpetturuutena ja määrätä korvaamaan valtiolle menetetyt verotulot.

• kyllä

ideanpoikasta.

Taidankin laittaa heti sähköpostia kansanedustajalleni. Lakialoite, heti!

• Mul oli viime syksynä ainakin kahden kuukauden putki, etten maistanu piskoakaan. Enkä kesälläkään ottanu muistaakseni kuin 3 kertaa, vai oiskohan ollut viis kertaa.

Joulukuusta alkaen olen sit pikkuhiljaa parantanut, mut ei tämänkään vuoden juomisilla voi oikein pröystäillä, on se niin vähästä ollut.

• Hossi

Määrää en kyllä osaa määrittää mut uskoisin et aikas hyvin oman osuuteni kulutuksesta hoidin.

Mulla on selkee alkoholi onkelma?

Kotonakin olis viinaa vaikka muille jakais mut ku ei kerkiä juomaan.

• ..o..

Todella huono omatunto kun en ole tehnyt osaani suomen kansanterveyden eteen, nuo mainittu määrä vastaa varmaan koko elämäni viinan kulutusta.

• vastata

Mutta sitten tökkäsi kirjoituksesi naisviha sen verran, että jää tähän.

• ei teidän

panosta kaivata. Kyllä me hoidellaan nämä hommat.

• Yks muija.........

...nytkin kalja menos......kurkust alas.......ei huolta,,,,heh

• Vaikka parhaani yritin. 10 pulloa olutta viikkoon ois varmaan se rehellinen tahti. Siihen sit varmaan 4 paukkua kirkasta kyytipojaks niin oon jo varmasti oman keskikulutuksen yläpuolella, mut ei riitä siltikään.

• -PB-

Veikkaan että viime vuonna join alle 10litraa siideriä/valkoviiniä sekä ehkä desin verran vodkaa.

• "Sitten jos perheessä on vanhuksia, lapsia tai muuten vaan sairaita, kuten esim. naisia, niin muistithan juoda heidänkin osuutensa?"

Meikäläisen pitäis kiskoa vuodessa 2828 pulloa keppanaa, ehkä se koreina kuulostais inhimillisemmältä...118 korillista, ei. Entäs päiväannos...7.8 pulloa joka ikinen päivä.

• Marie-Cecile

"Muistitko juoda viime vuonna osuutesi kansallisista viinoista?"

No en selkeästi. Voi luoja, vuodessa 59 mäyräkoiraa. Eli reilu mäyris viikossa suomalaisten keskim.kulutus?! Eli varmaan alkoholia juovien osuus on keskim 2 mäyristä viikossa? Missä välissä ihmiset ehtivät juomaan näin paljon?! :O

"Sitten jos perheessä on vanhuksia, lapsia tai muuten vaan sairaita, kuten esim. naisia, niin muistithan juoda heidänkin osuutensa?"

Oma osuuskin on nyt jäänyt vähän laihaksi...

"Miten on näiden omantunnonkysymysten laita. Ethän vaan pinnannut?"

Nyt on tullut hieman pinnattua, täytynee alkaa tsemppaamaan aika toden teolla. :P

• Aurinko79-

Mun panostus tais jäädä aika runsaasti alle tuon keskikulutuksen...

• kyllä

ajattelinkin, että enemmän niinku miesten harteille tämä homma kuuluu, jotta saadaan veroeurot kasaan.

• Aurinko79-
        kyllä kirjoitti:

ajattelinkin, että enemmän niinku miesten harteille tämä homma kuuluu, jotta saadaan veroeurot kasaan.

Oishan sitä toki terveellisempiäkin tapoja kartuttaa verovaroja, mutta kukin tyylillään.

707 pulloa olutta... Hemmetti, en kyllä jaksais katella äijää joka litkii tuollasen määrän olutta vuosittain...

• jos
        Aurinko79- kirjoitti:

Oishan sitä toki terveellisempiäkin tapoja kartuttaa verovaroja, mutta kukin tyylillään.

707 pulloa olutta... Hemmetti, en kyllä jaksais katella äijää joka litkii tuollasen määrän olutta vuosittain...

sinä juot noin vähän, niin sittenhän minun täytyy vetää se sinunkin satsi. Jotain 1200-1300 pulloa/vuosi.

• Papeete1

Kyllä nyt jäi reilusti alle. Ostin koko viime vuonna kaksi pulloa kaljaa, kun piti alkaa treenaan ryyppäämistä. Sain n. puoli pulloa kakottua sitä sontaa kurkusta alas, ja loput viskasin viemäriin. Toisen pullon löysin monen kuukauden päästä kaapin perältä ja siinä oli jo eräpäivä lähellä joten kaadoin senkin viemäriin. Eli voidaan varmaan mun saldoksi kuitenkin laskea kokonaan toi kaksi pulloa kaljaa viime vuodelle, joten kauaksi jäin tuosta määrästä. Voivoi ja tänä vuonna en ole vielä saanut mitään alkoholipitoista sisääni.

Onhan tässä vielä vuotta vaikka kuinka paljon jäljellä, joten voin kyetä vielä vaikka minkälaiseen suoritukseen kansalaisvelvollisuuteni täyttämisessä.

• jaa-a....

Kahden kuukauden satsi: 15 pulloa punaviiniä tai valkkaria, pullo tequilaa, pullo vodkaa, pullo skumppaa, erinnäinen määrä olutta (meniskö joku 15 pulloa), 10 cl baileysiä, muutama pullo breezeriä, erinnäisiä annoksia viiniä (20 x 12 cl on jo lähellä).

Ja kävin kuutena päivänä viikossa töissä/koulussa.
        Pistäkää paremmaksi.
        Olen nainen.

Eikä tämä onneksi tapahtunut Suomessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      353
      6475
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3836
    3. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      7
      1350
    4. Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset

Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard
      Maailman menoa
      3
      1112
    5. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      97
      1035
    6. Yllätä mut ja laita viestiä

Whatsapissa. Uskallatko vielä?
      Ikävä
      52
      910
    7. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      142
      867
    8. Huomasin kyllä

Mitä tästä pitäisi ajatella?
      Ikävä
      56
      866
    9. Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista

Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v
      Ruoanlaitto
      9
      837
    10. Miellyttääkö eniten

Kaivattusi persoona vai ulkonäkö?
      Ikävä
      41
      830
    Aihe