Selasin aikani kuluksi erään deittisivuston kuvallisia miesten profiileja. Suuren osan miehistä pystyin sekunnin murto-osassa jaottelemaan joko alemman tason miehiin (ATM) tai ylemmän tason miehiin (YTM).
Huomattavan tyypillisiä ATM:n ominaisuuksia:
1) Lihavuus, eli läskiä poskissa ja leuan alla
2) Vanhanaikainen tai muuten huono kampaus
3) Tylsä, iloton ilme
4) Tyylittömät vaatteet (esim. kaljalippis ja verkkarit)
Tyypillisiä YTM:n ominaisuuksia:
1) Miehekkäät (ei plösöt) kasvot, hyvä leuka
2) Hyvä kampaus, ei kuitenkaan mauton ja kasvoihin sopimaton, mahdollisesti vaaleaksi, punaiseksi (!) tai mustaksi värjätty "trenditukka".
3) Tiivis katse, pilkettä silmäkulmassa ja hymyä huulilla
4) Tyylikkäät, itselle sopivat vaatteet (ei puvussa pönötystä)
Kumpaan ryhmään itse kuulut? Jos ensimmäiseen, olisiko aika tehdä itselleen jotain? Flaksi paranisi huomattavasti.
Oletko ATM vai YTM?
41
2642
Vastaukset 41
OTM. Vähäjärkisten lammaslaumojen paskaluokituksiin en taivu.
- Nainen_25v
Taidat tietää silti itsekin, että kyseisessä "paskaluokituksessa" piilee totuuden siemen.
- atm luulee
Nainen_25v kirjoitti:
Taidat tietää silti itsekin, että kyseisessä "paskaluokituksessa" piilee totuuden siemen.
Yleinen luulo tuo ylemmän itsenäisyyden tunne atm:en joukossa. Olihan se Auvisen-poikakin omien sanojensa mukaan "ylempi" kuin muut vaikka olikin täysi sekopää ja luuseri.
- ...
oma pikkuvikainen itseni. En järin komea, mutta älykäs, keskustelukykyinen ja monen mielestä hauska ja sosiaalinen. En myöskään kiinnostu naisesta ulkokuoren perusteella vaan näen kiinnostavissa naisissa muutakin kuin pelkän lihanpalan. Sinun luokituksessa olisin varmaan "ATM", mutta toisaalta aika moni "YTN" arvioi minut "YTM":ksi. Sellaisista olen itsekin kiinnostunut :-)
- ...
"Kumpaan ryhmään itse kuulut? Jos ensimmäiseen, olisiko aika tehdä itselleen jotain? Flaksi paranisi huomattavasti." Flaksi on ihan riittävä jo nyt ja miksi koskaan muuttaisin itseäni miellyttääkseni naista, jossa en näe mitään kiinnostavaa?
- keksineesi
jotain aivan uutta?
Tietysti hoikat ja urheilulliset on lihavia komeampia, ja siksi saavat myös enemmän rakkautta. Luuletko tosiaan, että miehet ovat niin idiootteja etteivät ymmärrä edes perusasioita?
Totuus taitaa olla että olet katkera ja yksinäinen nainen, ja tulet tänne kenties jopa päivittäin alentamaan yksinäisiä miehiä.
Sillä minkäänlaista uutisarvoa ei kirjoituksellasi ole.
Ps. Myös minä pystyn jaottelemaan naiset panopuihin ja vaimoehdokkaisiin, eikä siihen mene kuin se sekunnin murto-osa. Panopuilla on usein läskiä poskissa, leuassa ja perseessä.
Sopii kyllä panemiseen, mutta ei lisääntymiseen.
Näin se vain on, ulkonäkö on se mihin rakastutaan.
Ärsyttää tuollainen turhan jauhaminen.- Nainen_25v
"Luuletko tosiaan, että miehet ovat niin idiootteja etteivät ymmärrä edes perusasioita?"
Tältä tosiaankin alkaa tuntua, kun katsoo joidenkin miesten deittiprofiileja. Kuvat suorastaan huutavat, että joku puhuisi heille järkeä.
- Onnellinen.
Ja menestystä on tullu
- ...
Monellekko alueelle tämä provolta haiskahtava matsku on pitänyt laittaa... Siis tämän ja nettideittialueen lisäksi?
- Nainen_24v
Miten nainen isketään? -palstalle myös, eli yhteensä kolmelle, joilla kohderyhmä todennäköisesti pyörii.
- kaljataiteilija
1. Ennyt niin kamalan lihava ole, vaikken laihakaan ole
2. rokkikampaus on kun meen baanalle, parturissa kyllä käyn
3. ilme on ihan oma, ei jaksa mitään tekohymyä
4. en omista kaljalippistä. pukeutumistyyli retron/ajattoman ja siltäväliltä, jotain "rock".....- Nainen_24v
Kuvasi ja kuvauksesi perusteella olet KTM(/YTM), joten homma hanskassa.
- nii juuuuu
Vaikka olenkin uber YTM niin silti naiset kuitenkin loppupeleissä vaativat että minun täytyisi kilpailla heidän huomiostaan ja tehdä helvetisti aloitteita. No way siskot, MINÄ olen se kaveri josta kilpaillaan, ei toisinpäin...
- huono luokittelu
mies
OTM
- Nouseeko itsetunto?
No vaikka pidän itsestäni huolta, pukeudun asiallisesti tilanteen
mukaan ja olen perusolemukseltani iloinen, olen silti varmasti
monen trendipissiksen mielestä ATM, koska olen lyhyt.
ATM-miehiä vastenmielisempiä ovat silti mielestäni tyypit,
jotka lokeroivat ihmisiä ja esittävät olevansa jotenkin muiden yläpuolella.
Sieltä norsunluutornistaan sitten neuvovat "alamaisiaan",
vaikka eivät ole yhtään sen fiksumpia tai parempia ihmisiä (muuten
kuin omassa mielessään).- Nainen_24v
"monen trendipissiksen mielestä ATM, koska olen lyhyt"
Lyhyydelle et voi mitään, mutta käytökselläsi voit hurmata naisia. Tiedän monta lyhyttä miestä, jotka osaavat käsitellä naisia. Flirtti ja pilke silmäkulmassa on kaiken a ja o!
"Sieltä norsunluutornistaan sitten neuvovat "alamaisiaan", vaikka eivät ole yhtään sen fiksumpia tai parempia ihmisiä (muuten kuin omassa mielessään)"
On vain hyvä, että joku kertoo kuvailemani kaltaisille ATM-miehille, mikä heissä mättää. Hehän ovat hakemassa seuraa, ja luulen, että myös toivovat sitä saavansa! Jatkakoon turhaa etsimistään, jos eivät hyvät neuvot kelpaa... - Motiivisi tiedetään
Nainen_24v kirjoitti:
"monen trendipissiksen mielestä ATM, koska olen lyhyt"
Lyhyydelle et voi mitään, mutta käytökselläsi voit hurmata naisia. Tiedän monta lyhyttä miestä, jotka osaavat käsitellä naisia. Flirtti ja pilke silmäkulmassa on kaiken a ja o!
"Sieltä norsunluutornistaan sitten neuvovat "alamaisiaan", vaikka eivät ole yhtään sen fiksumpia tai parempia ihmisiä (muuten kuin omassa mielessään)"
On vain hyvä, että joku kertoo kuvailemani kaltaisille ATM-miehille, mikä heissä mättää. Hehän ovat hakemassa seuraa, ja luulen, että myös toivovat sitä saavansa! Jatkakoon turhaa etsimistään, jos eivät hyvät neuvot kelpaa...No joopajoo. Kyllä sinun motiivisi näiden "neuvojen" jakamiselle
on selvästi se, että samalla tunnet itsesi parremmaksi ihmiseksi.
Samalla kuin luokittelet osan ihmisistä ATM- tai ATN-porukkaan,
nostat itseäsi heidän yläpuolelleen ja nostatat siten omaa itsetuntoasi.
Älä nyt ihan vakavissasi yritä väittää, että haluat vain auttaa
heitä. Pyh! Sinä selvästi halveksut heitä ja motiivisi ovat
täysin itsekkäät, vaikka yritätä verhota sen jonkinlaiseksi
auttamiseksi. Uutinen sinulle: tuskin olet niin mahtava ihminen kuin
luulet olevasi. Sinäkin olet varmasti monen mielestä enemmän ATN kuin YTN.
- hintin näkösiä homppeli äijiä
sinun mielestä pitäisi näyttää ridge forresterilta tai saippua sarjan näyttelijäktä.ällöttää tommoset muijat jotka on tota mieltä
- Nainen_24v
Te ATM-miehet pidätte ilmeisesti kaikkia hyvännäköisiä miehiä "hintin näköisinä homppeli äijinä". En ole yllättynyt, katkeruudestahan se kertoo. Oma mieheni on kyllä hyvännäköinen, mutta ei "hintin näköinen homppeli äijä".
- parisuhteessa
Nainen_24v kirjoitti:
Te ATM-miehet pidätte ilmeisesti kaikkia hyvännäköisiä miehiä "hintin näköisinä homppeli äijinä". En ole yllättynyt, katkeruudestahan se kertoo. Oma mieheni on kyllä hyvännäköinen, mutta ei "hintin näköinen homppeli äijä".
elävä nainen oo. :D :D :D
- jota en
sinä olet juuri semmosta ryhmää mitkä arvostelee tavallisia miehia ja kuvittelet itse olevasi parempi kuin muut.voi saatana
- megapötsi
Luokitellaana sitten itsensä.
1. Läskiä hiukan ja tulee keväällä vielä lisääntymään.
2. Hyppyritukkaa ei tähän kuontaloon kyllä enää siististi soviteta. Lyhyeksi vaan, että pysyy jossain kuosissa se mitä kasvaa.
3. Tylsä se ei ole, mutta sitäkin kiukkuisempi. Hymyilen tosin tätä kirjoittaessa.
4. Minulle kyllä käy aika harvat kamppeet. Housut ei mahdu ja paidat tahtoo roikkua, jos ei ole juuri oikein leikatut. Pitää tyytyä välillä hiukan huonommin istuviin, ei voi mitään. Persjalka mikä persjalka.
Eli annetaan arvosana ATM tai ATM-, riippuen suupielten päivän suunnasta. - Meikä.
Ihan omaa tasoa.
- ATM-kategoriassa
Mä olen varmaan tämän luokituksen mukaan se ATM ollut aina, mutta ei se mua haittaa kun naisia on riittänyt aina. Kohtuullinen työpaikka löytyy, oma asunto, kavereita, harrastuksia jne... Mutta kai sä joskus kerrot minkä suhteen tämmöinen kaveri on alemman tasoinen? Tylsä ulkonäkö? Jää miesten missikisoissa jumboksi? Iso kyynel. Ei se ainakaan minun elämää haittaa eikä koskaan ole haitannut.
- Nainen_24v
Olet sitten muilta ominaisuuksiltasi KTM/YTM.
- ylemmän tason miehet
ja varmaan ylemmän tason naisetkin ovat niitä, joita minä kutsun sanalla tylsä.
Ei silti, jos ulkonäkö nostetaan jalustalle, niin onhan noissa ATM-kriteereissä jotain totuuspohjaakin.
Minusta mielenkiintoisempia ihmisiä ovat ne joilla on oma tyyli, mistä huomaa että se todellakin on oma tyyli, eikä toisten syöttämä.
Itse en esim. voi sietää lainkaan naisia, jotka näyttävät kireissä farkuissaan ja polvitaipeisiin asti ulottuvissa korkokengissään, pitkine blondattuine hiuksineen ja trendivetimineen aivan toistensa klooneilta.
En ikimaailmassa voisi ihastua sellaiseen naiseen, en sitten millään. Ulkonäöstä ei ehkä voi nähdä suoraan ihmisen sisimpään, mutta kyllä trendi-ihmisiä yleensä tuntuu riivaavan tietty itsekeskeisyys, sivistymättömyys ja yleinen pinnallisuus. Kaikki määreitä, joita halveksin.
Ennemmin katselen ihmistä jolla saattaa olla ei-niin-sliipatut vaatteet ja ulkoasu, mutta josta huomaa että hän on aito, mitä ikinä se tarkoittaakin.
Sinänsä on kyllä totta että kuvaan kiinnittää profiilissa paljon huomiota ja itseäni ihmetyttääkin miksi sinne repäistään kaikenmaailman kiljunjuontikuvia ja muuta yhtä edustavaa.
Valokuva profiilissa on kuitenkin se suurin huomiotekijä profiilissa, niin luulisi että jokaisella löytyy sen verran visuaalista silmää ja tyylitajua että laittaa sinne jonkin muun kuvan kuin kuvan laivalta missä on 2:n promillen kännissä, pönäkkänä ja punoittavana ja jossa salamavalo on vielä korostanut ihmisen ja ympäristön huonoimmat puolet potensseihin. Erittäin kärjistetty esimerkki, mutta tietänette mitä tarkoitan.- Naurattaa usein
Minusta on koomista seurata näiden pintaliitäjäbeibejen reaktioita,
kun lähdemme parin kaverin kanssa viihteelle ja eksymme näihin trendibeibejen
kansoittamiin kuppiloihin.
Itse olen melko neutraalisti pukeutuva, ihan kohtuullisen näköinen
mies. Kaverini taas on sellainen boheemi höpsö nainen, oikea
taiteilijasielu. Siis ei mikään baskeri päässä viiniä siemaileva ja tärkeilevä tyyppi,
vaan sellainen nainen, joka oikeasti pukeutuu mitä ihmeellisimpiin
yhdistelmiin vain sen takia, että "ne on kivat".
On hauskaa katsottavaa, kun siinä baaritiskillä nojailee pari tällaista
korkokengissä ja trenditopissa muita nenänvartta pitkin katsovaa
ja arvostelevaa naista, jotka ovat lähes toistensa klooneja.
Selvästi mittavat muita päästä varpaisiin ja nenä nousee aina pari
astetta ylemmäs kun löytyy joku "rumempi".
Kun nämä megabeibet huomaavat kaverini, ensin he selvästi lähes riemastuvat
kun löytyi taas joku "friikki". Sitten reaktio muuttuukin epäuskoisesta
epätoivoon, kun megatrendibeibe huomaakin, ettei nainen reagoikaan nöyrtyvästi
heidän mittailevaan katseeseensa, vaan kantaa erikoisen persoonansa ylpeydellä.
Näyttää siltä kuin beiben itsetunto tipahtaisi samantien pari metriä,
kun hän huomaa että miehetkin viihtyvät sen "friikin" kanssa
mainiosti, vaikka hän ei olekaan Burberryyn verhoutuva aerobic-hottis.
Niinhän se on, että persoonattomuuteen ja ikävään luonteeseen
ei auta meikki, ei vaate, eikä bodypump. Nöyryydellä voi saada
jotain parannusta aikaan. - fiksusti
Naurattaa usein kirjoitti:
taiteilijasielu. Siis ei mikään baskeri päässä viiniä siemaileva ja tärkeilevä tyyppi,
jotain parannusta aikaan.ja olen itse huomannut samaa. Ystäväpiirissäni on monenlaisia ihmisiä (miehiä ja naisia) ja osa on "trenditietoisia" ja osa ei jaksa olla trendeistä kiinnostunut. Yhteinen piirre näille trenditietoisille on se, että he ovat sinkkuja. He onnistuvat aikaansaamaan lyhyitä suhteita niihin heitä kiinnostaviin "trendikkäisiin" miehiin, mutta usein valittavat jälkikäteen sitä kuinka mies kohteli heitä taas väärin ja ihmettelevät, että kuinka heillä voi olla näin huono tuuri samalla kun melkein kaikki muut ystävät (ne vähemmän trendikkäät) ovat parisuhteissa ja moni vielä oikein hyvissä sellaisissa.
Me miehet olemme usein aika tyhmiä, mutta harva meistä kuitenkaan valitsee itselleen elämänkumppania sen trendikkään baarilookin tai oikean musiikkimaun tai muodikkaiden vaatteiden tms. perusteella. Niiden kanssa halutaan suhteeseen joiden kanssa on helppo ja hyvä olla, kun taas niitä, jotka oikeasti arvottavat ihmisiä "trendikkyyden" yms. perusteella kartetaan. Ne miehet, jotka tällaisia naisia lähestyvät arvottavat naista samalla tavalla ja katoavat siinä vaiheessa kun seuraava trimmattu body ilmestyy näköpiiriin.
Ulkonäkö on harvoin täysin yhdentekevää, mutta ihmisten jakaminen ylempään ja alempaan tasoon puhtaasti sen perusteella, on yksi varma konsti vaikuttaa todella epämiellyttävältä ja epäsosiaaliselta. Maailma on pullollaan hienoja ja omalla tavallaan mukavia ihmisiä, mutta ei heidän kaikkien kanssa tarvitse suhteeseen ryhtyä. On älytöntä luokitella ihmisiä hyviin ja huonoihin sen perusteella, että panettaako nyt vai ei. Ikään kuin ihmissuhteissa olisi kyse lähinnä seksistä. Ne kiinnostavatkin ihmiset lähestyvät helpommin, kun kohtelet kaikkia ihmisiä kivasti ja reilusti. - mutta..
Naurattaa usein kirjoitti:
jotain parannusta aikaan.pukeutuipa ihminen kuinka trendikkäästi tai poikkeavasti tahansa, naama ratkaisee.
Mitenhän mahtaa suuri ja vapaa taiteilijasielu reagoida kun mies verryttelyhousuissa ja kaljalippiksessä lähestyy häntä?
Voiko oikeasti kukaan olla todella vapaa ennakkoluuloista?
Jokaisen nokka nousee jollekin. ; )
Sitä ei vain itse huomaa. - ton...
mutta.. kirjoitti:
pukeutuipa ihminen kuinka trendikkäästi tai poikkeavasti tahansa, naama ratkaisee.
Mitenhän mahtaa suuri ja vapaa taiteilijasielu reagoida kun mies verryttelyhousuissa ja kaljalippiksessä lähestyy häntä?
Voiko oikeasti kukaan olla todella vapaa ennakkoluuloista?
Jokaisen nokka nousee jollekin. ; )
Sitä ei vain itse huomaa.Ton perusteella kuulun parempaan sakkiin mutta eipä tunnu flaksi käyvän. Voi olla itsessänikin hieman vikaan kun en ketä tahansa kelpuuta mutta mielestäni vaatimukseni ovat kohtuullisia naista kohtaan. Eli ulkonäköä täytyy olla jonnin verran ja älyä myös. En vaadi missiä etc.
- Sinnuli
Meillä taitaa olla pikkasen erilaiset kriteerit... Tosin, en kyllä noista verkkareista välitä muualla kuin lenkkipolulla ja en tykkää lippiksistä :)
- tiedä.sinä.se
Raha - ei ulkonäkö- ratkaisee viime kädessä statuksen
Kuulun kakkoseen eli ytm-ryhmään, Vähän siinä jäi epäeselväksi että kun ei saa olla kasvoihin sopimattomaksi värjätty "trenditukka" niin pitääkö kuitenkin olla sitten sopivaksi värjätty? itse kun en ollenkaan värjäile niin ei sitten ehkä vaadittavan trendikäs.
- lotto_onnea
ytm on kaikki feikkejä tai rahattomia jotka myytävänä
naisilla ei ole eikä tule olemaan rahaa koskaan siihen tasoeroon - rahallasaavain
no nii nyt tyttö kätee venottelun tilalle..
oho vuodet vierii.. et ole sitte atm tai ytm.. sinä olet KÄTEEN VETÄJÄ - Karvamuna-
Tuo ylempi vaihtoehto kuvailee minua enemmän mutta on minulla silti naisia. Kuljen lähinnä verkkareissa, on iso maha enkä hymyile juuri koskaan.
- Kiltti-ja-kunnollinen
Mikä tää aloittaja nainen on luulee olevansa, varmaan jännämiehen patja ja nyrkkeilysäkki. Vanhahtava lutka ja rumakin varmaan.
- Naisasialooser11
Sinä et ole enää 24 vaan nyt olet jo yli 30v haaska, vuoden vierivät nopeasti ja muistat kuin eilisen päivän kun kirjoitit tuon viestin 9 vuotta sitten. Nykyään 24 vuotiaita ovat ne naiset, jotka olivat lapsia sinun lyhyttäkin lyhyemmän huippukauden aikana ja kohta hekin jo siirtyvät kurppaosastolle ja uusi sukupolvi astuu taas valtaan ja elämän kiertokulku jatkuu taas.
Pikkukakkonen 9 vuotta sitten ;D
Mites sen iän kanssa olikaan?- atm40
Olen atm ja ylpeä siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei211341Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää1331241- 641240
- 1081225
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.671059- 109999
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.94957Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev182923- 84857
- 43824
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66791Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50686- 43666
- 58653
- 70636
- 98628
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15087618Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r123592- 52564
Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?
Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi307555