Eihän tulipaloakaan sammuteta savunpoistolla.
Ylipaino on vain seuraus ja oire väärästä energiansaannin ja -kulutuksen suhteesta.
Kun tämän suhteen laittaa kohdalleen, on tavoite heti saavutettu!
Tämän jälkeen painontarkkailua voi käyttää indikaattorina tavoitteessa pysymisestä.
Painon putoamisessa ei ole mitään kiirettä, 40 kiloakin sulaa parissa vuodessa 50 g päivävauhdilla. Ja pari vuotta ei ole pitkä aika koko loppuelämän pituisessa projektissa.
Mutta tämä kuulostaa varmaan liian yksinkertaiselta ja tylsältä ja kun ei mihinkään pääse maksamaankaan;-)
Itseltäni homman oivaltaminen vei puolisen vuotta "laihduttamisen" aloittamisesta, nyt en enää "laihduta", annan vain painon pudota.
20 kiloa on jo mennyt...
"Laihduttaminen" on tarpeetonta.
3
525
Vastaukset
- MinäTiedän
Vaikka muuttaisi huonot ruokailutottumukset/lisäisi liikuntaa, sillä pääsee vain siihen tilanteeseen että paino ei nouse/jäät saman painoiseksi.
Jos tahtoo laihtua, niin silloin tietoisesti syödään vähemmän kuin kulutetaan, mutta terveellisesti ja turhia nälässä kitumalla. Tavoitteseen päästyään täytyy vain nostaa kalorimäärä omaan kulutukseen ja näin painon pitäisi pysyä normaaleissa lukemissa.Yritin juuri sanoa samaa asiaa. Mutta rautalankaa:
Ylipainoisella energiansaannin ja -kulutuksen suhteen korjaaminen tarkoittaa juuri sitä että saanti laitetaan piirunverran kulutuksen alapuolelle.
- thinner 24/7
tietoista toimintaa painon laskemiseksi, ainakin sanakirjan mukaan.
Jos vielä kiinnostaa lisätieto niin katso:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Laihduttaminen
Muutenkin linkissä oli ihan tarpeellista tietoa, joten toivottavasti siitä on hyötyä muillekin, varsinkin aloittelijoille.
Ajattelutapasi on varsin terve ja hyvä, antaa painon vain tippua eikä mieti sitä sen enempää. Monilla, kuten minulla on vaan laihtuminen ja ruoka mielessä 24/7, ja se on se pahin juttu.
Tavoite olisi elää elämää ja laihtua siinä sivussa eikä elää laihduttaakseen. Mutta mulle ainakin se on vaikeaa. Hampaat irvessä tässä mennään että nyt prkl tässä laihdutan koko ajan!!!
Sama asia koskee muitakin asioita elämässäni. Olen siis varsin mustavalkoinen on-off-tyyppi.
*Syön joko todella terveellisesti tai sitten todella epäterveellisesti (ahmintaa, roskaruokaa)
*Liikun paljon tai sitten en ollenkaan
*Siivoan kotona koko ajan niin että kaikki on huippupuhdasta, tai sitten sotku on niin kamala että tunnen eläväni läävässä
Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka. Mutta yritän koulia luonnettani ja löytää kultaisen keskitien. Kaikkea ei tarvitse aina hallita täysillä koko ajan.
Nyt meni aihe vähän uusille urille, mutta eipä kai se mitään.
Hyvää viikonloppua kaikille! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018053- 1075657
- 2795003
- 494943
- 763727
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222508Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292442- 422358