Skeittauksen aloittaminen

Ottto_

HEI!

Ostin tuossa joskus pari vuotta sitten aika hyvän laudan, tarrkoituksena oli aloittaa skeittaaminen, mutta sit innostus vähän lopahti.

Joten, jos nyt kun rupesi taas innostamaan, niin aloittaisin skeittauksen, niin mitä perusasioita kannatataa eka harjoitella, ja kuinka hyvin ne kannattaa harjoitella?

Ja, jos mahdollista, niin mikä olisi hyvä tapa aloittaa harjoitella grindaamista? ;P

49

8877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osmu

      No kannattaa alottaa perus trikeillä, esim: olliella. Ollie:ta tarvii kaikes melkein ja se on kaikkien temppujen äiti, ilman sitä ei kauheen montaa temmppuu tehä.

      • dddddddddd

        ensin kannattaa tietenkin harjotella ihan liikkumista vaan että pääsee menemään ja pysyy pystyssä.


      • aloittelia
        dddddddddd kirjoitti:

        ensin kannattaa tietenkin harjotella ihan liikkumista vaan että pääsee menemään ja pysyy pystyssä.

        no mä oon jo 4v asti joten kten skeittailu, ja ollie lähtee jo ihan hyvin. (ainakin luulen niin) niin mikä temppu sitten kannattaa opetella? yritin kickflippii, muuta en saa sitä millään pyörähtää, ja katsoin youtubesta miten se jalan pitää mennä. no, olisko hyvä opetella grindaaminen seuraavaksi?


      • aloittelia
        aloittelia kirjoitti:

        no mä oon jo 4v asti joten kten skeittailu, ja ollie lähtee jo ihan hyvin. (ainakin luulen niin) niin mikä temppu sitten kannattaa opetella? yritin kickflippii, muuta en saa sitä millään pyörähtää, ja katsoin youtubesta miten se jalan pitää mennä. no, olisko hyvä opetella grindaaminen seuraavaksi?

        toi "kten" on yhysyssana ton joten kanssa jotenkin. olen nyt 12v ja sain lahjaksi uuden skeittilaudan, kuulemma kallis ja myyjän suosittelema =) mutta olen huomannut että sen merkkiset on aika romu kamaa siis merkkihän on: world industries, jotain sinne päin, kai...


      • analaction
        aloittelia kirjoitti:

        toi "kten" on yhysyssana ton joten kanssa jotenkin. olen nyt 12v ja sain lahjaksi uuden skeittilaudan, kuulemma kallis ja myyjän suosittelema =) mutta olen huomannut että sen merkkiset on aika romu kamaa siis merkkihän on: world industries, jotain sinne päin, kai...

        Hyviä completeja saa jopa 90 eurolla. Ekaksi tietysti täytyy osata liikkuminen, vauhdinotto, oikea rullaus asento, kääntyminen, ja oikeanlainen kaatuminen. Ensimmäinen temppu on tietysti Ollie. Siinä siis hypätään ilmaan. Jopa pelkällä olliella pääsee jopa grindaamaan. Grindaus on sitten helvetin siistiä, kun sen oppii :D


      • kiinnostas
        analaction kirjoitti:

        Hyviä completeja saa jopa 90 eurolla. Ekaksi tietysti täytyy osata liikkuminen, vauhdinotto, oikea rullaus asento, kääntyminen, ja oikeanlainen kaatuminen. Ensimmäinen temppu on tietysti Ollie. Siinä siis hypätään ilmaan. Jopa pelkällä olliella pääsee jopa grindaamaan. Grindaus on sitten helvetin siistiä, kun sen oppii :D

        Mietin täs vaan, et onko järkee alottaa skeittausta ku oon kohta jo 18v. Kun kiinnostas, mut sit miettii onks normaalii, et on tän ikänen eikä osaa mitää. Et tuleeks porukka nauraa tai jotai


      • Repairssii
        kiinnostas kirjoitti:

        Mietin täs vaan, et onko järkee alottaa skeittausta ku oon kohta jo 18v. Kun kiinnostas, mut sit miettii onks normaalii, et on tän ikänen eikä osaa mitää. Et tuleeks porukka nauraa tai jotai

        Oot sen verran nuori viel, et kyl suna alottaisin. Yleensähän skeittarit ovat n 15 - 20 vuotiaita, mutta toki nelikymppisiäkin löytyy. Ja jos joku rupee vittuilee, tai ihmettelee miks ton ikäsenä tollasia, ni sano et skeittaus on harrastus niinkuin mikä tahansa muukin.


      • isaacc
        kiinnostas kirjoitti:

        Mietin täs vaan, et onko järkee alottaa skeittausta ku oon kohta jo 18v. Kun kiinnostas, mut sit miettii onks normaalii, et on tän ikänen eikä osaa mitää. Et tuleeks porukka nauraa tai jotai

        Nii tiesitkö että pro skeittari Mike Vallelykin aloitti skeittauksen vasta 15v ikäisenä. Että sinuna minä ainakin aloittaisin.


      • Safetyissmart
        isaacc kirjoitti:

        Nii tiesitkö että pro skeittari Mike Vallelykin aloitti skeittauksen vasta 15v ikäisenä. Että sinuna minä ainakin aloittaisin.

        Vaikka sen olisi kuinka epäcoolin näköistä, käytä suojia, ainakin kypärää! Myös polkkarit on melko hyvät olla ja jotku ohuet nahkaiset hanskat, esim. Famosoft 2000. joita saa vaikka rautakaupasta yms.
        Aloittelijana slämmäät taatusti enemmän mitä pysyt laudan päällä joten ei ole kivaa kun lautailu keskeytyy heti pienen päävamman tai muun vamman takia. Sitten kun osaat kaatua hallitusti niin voit alkaa poistelemaan suojia, kypärää en dissais koskaan, ja käytän sitä edelleen ja polkkareita myös. Ei ole enää tarvinnut keskeyttää suomen lyhyttä lautailu sesonkia pahan kaatumisen takia.
        Niin ja alkuun tukevat rannesuojat on myös erinomainen idea! Kunnon suojilla voit treenata vähän "rajummin" ja ei tarttee pelätä että kallo halkee tai polvet sanoo naps!


      • Skedeejä!
        Safetyissmart kirjoitti:

        Vaikka sen olisi kuinka epäcoolin näköistä, käytä suojia, ainakin kypärää! Myös polkkarit on melko hyvät olla ja jotku ohuet nahkaiset hanskat, esim. Famosoft 2000. joita saa vaikka rautakaupasta yms.
        Aloittelijana slämmäät taatusti enemmän mitä pysyt laudan päällä joten ei ole kivaa kun lautailu keskeytyy heti pienen päävamman tai muun vamman takia. Sitten kun osaat kaatua hallitusti niin voit alkaa poistelemaan suojia, kypärää en dissais koskaan, ja käytän sitä edelleen ja polkkareita myös. Ei ole enää tarvinnut keskeyttää suomen lyhyttä lautailu sesonkia pahan kaatumisen takia.
        Niin ja alkuun tukevat rannesuojat on myös erinomainen idea! Kunnon suojilla voit treenata vähän "rajummin" ja ei tarttee pelätä että kallo halkee tai polvet sanoo naps!

        Onhan noi suojat nyt silleen tärkeet vaikken ite käytä, kyl skeittaust aloitellessa on hyvä olla suojat! Mää opettelin ollieta niin että hyppäsin parin rappusen korkuselta tasanteelta maahan siin oppii ländäämään ja ollien (ainakin mulla) rupes nousee!


      • safetyissmart
        Skedeejä! kirjoitti:

        Onhan noi suojat nyt silleen tärkeet vaikken ite käytä, kyl skeittaust aloitellessa on hyvä olla suojat! Mää opettelin ollieta niin että hyppäsin parin rappusen korkuselta tasanteelta maahan siin oppii ländäämään ja ollien (ainakin mulla) rupes nousee!

        Sillä ei ole mitään väliä kuinka "hyvä" on lautailemaan. Ei kannata lähteä "jos mä kaadun" asenteella vaan "kun mä kaadun" koska jokainen kaatuu, taidoista riippumatta!
        Pää kannattaa suojata ettei käy kuten hyvälle ystävälleni. Kaveri oli muutaman vuoden kun kaatui reililtä selälleen ja pää edellä maahan. Reili joli matala, jotain 30cm korkea. Ei suojia, lopputulos koomassa ensin ja sen jälkeen piti opetella puhumaan uudelleen. Kävelemään ei ole pystynyt sen jälkeen vaan pyörätuolilla liikkuu.
        Itse käytän suojia paitsi että ne voi pelastaa hengen, myös siksi että vaikka pienet ruhjeet kuuluu lajin luonteeseen niin ei tässä ole tarkoituksena itseään tahalleen kolhia vaan pitää hauskaa. Ja hauskempaa on kun voi pannutuksen jälkeen nousta, nauraa ja jatkaa sessiota sen sijaan että vetäytyy tuskissaan syrjään odottelemaan että kipu hellittää jotta pystyy edes kävelemään!
        Itselleni riitti yksi paha aivotärähdys ja kaverin onnettomuus, sen jälkeen aina kypärä päässä!
        Ja koska joudun tekemään töitä elääkseni niin en viitsi ottaa turhaa sairaslomaa josta tulee palkatonta kun selviää että olen ilman suojia lautaillut.
        ps: Oma väline on nykyään longboard ja sen kanssa todellakin käytetään suojia koska vauhti on vähän toisenlainen ku neppiksessä.
        pss: Spraylaastari on näppärä pitää mukana sessiossa vaikka kirveleekin ihan h*lvetisti!


      • D
        aloittelia kirjoitti:

        no mä oon jo 4v asti joten kten skeittailu, ja ollie lähtee jo ihan hyvin. (ainakin luulen niin) niin mikä temppu sitten kannattaa opetella? yritin kickflippii, muuta en saa sitä millään pyörähtää, ja katsoin youtubesta miten se jalan pitää mennä. no, olisko hyvä opetella grindaaminen seuraavaksi?

        mä en edes skeittaa (vielä) ja melkeen saan flipin
        pelkällä deckillä saan


      • lonkuttaja-
        kiinnostas kirjoitti:

        Mietin täs vaan, et onko järkee alottaa skeittausta ku oon kohta jo 18v. Kun kiinnostas, mut sit miettii onks normaalii, et on tän ikänen eikä osaa mitää. Et tuleeks porukka nauraa tai jotai

        alota vaan!täällä salossa/turussa ei ainakaan tulla nauraa


      • aloittelia kirjoitti:

        no mä oon jo 4v asti joten kten skeittailu, ja ollie lähtee jo ihan hyvin. (ainakin luulen niin) niin mikä temppu sitten kannattaa opetella? yritin kickflippii, muuta en saa sitä millään pyörähtää, ja katsoin youtubesta miten se jalan pitää mennä. no, olisko hyvä opetella grindaaminen seuraavaksi?

        en määkään


      • alavuden skeittaaja
        lonkuttaja- kirjoitti:

        alota vaan!täällä salossa/turussa ei ainakaan tulla nauraa

        alavudella taas naurettiin ja disstattiin iha h*lvetisti kunnes aloin saada popparin revertin ja muuta kivaa (nollie 180) nyt oon muiden silmissä "todella hyvä"


      • nicoboekaa99

        Vastaan nyt ihan helvetin myöhässä mutta jooh, joku varmasti vielä lukee tätä keskustelua jossain välissä kun haluaa aloittaa skeittaamisen.

        Aluksi ei todellakaan kannata ostaa halpislautaa vaikka ne saattas olla hienoja ja vaikkamitä. n. 80 eurosta ylöspäin alkaa löytymään hyviä completeja. toki voi myös koota oman laudan erillisistä osista.


        Lautaa hankkiessa kannataa varmistaa että se lauta on 7-kerroksista kanadanvaahteraa, mieluiten kylmäliimattua. silloin lauta on kestävä ja siinä on hyvä poppi (eli miten se lauta tavallaan ''poppaa'' esim. ollieta tehdessä).
        Toinen tärkeä asia on hyvät laakerit että lauta kulkee hyvin, eli ABEC7. Laakerilaadun näkee joko esim nettikaupassa laudan tiedoista ja kaupassa kun katsoo sinne renkaan ns. sisälle. laakerit voi myös vaihtaa completeen helposti.
        Renkaan kovuus on myös tärkeä seikka, eli ei pehmeitä jos lauta tulee lähinnä parkeilla temppuiluut etc. jos taas vain rullailuun, sitten voi harkita niitä pehmeitä renkaita.


        Sitten kun on lauta valmiina, voi alkaa harjoittelemaan perusjuttuja. Rullaamista ei ole kovin vaikea opetella mutta kannattaa ennen kuin lähtee temppuilemaan harjoitella pysymään hyvin pystyssä. Sitten voi opetella jo ollieta. rullaa menosuuntaan toinen jalka taililla eli laudan takaosassa, ja toinen vähän keskiosaa edempänä. Sen jälkeen paina takimmainen jalka kovaa maahan, hyppää ja vedä etummaista jalkaa kohti laudan etuosaa. temppuja kannattaa oeptella näiden videoiden avulla : https://www.youtube.com/playlist?list=PL34F060CE1BA3E968


      • Anonyymi
        kiinnostas kirjoitti:

        Mietin täs vaan, et onko järkee alottaa skeittausta ku oon kohta jo 18v. Kun kiinnostas, mut sit miettii onks normaalii, et on tän ikänen eikä osaa mitää. Et tuleeks porukka nauraa tai jotai

        On normaalia ja älä välitä muitten mielipiteistä:)


    • Hieno Mies

      täs tämmönen välinekysymys : Mitä mieltä olette fireflyn laudoista ? Nimittäin olen vasta aloittamassa skeittausta ja aattelin semmoista . Intersportista.

      • älä osta

        Ei kannata ostaa fireflytä, ne hajoaa heti. Osta joku 100e hyvälaatuinen complete jostain skeittikaupasta. Jos ei oo skeittikauppoja lähistöllä, niin osta vaikka laminan nettikaupasta.


      • alavuden skeittaaja

        kannattaa hankkia heti kunnon lauta nii oppii temppujaki


    • KIKIKIKIKIIK

      Niin kuin skedeejä jo sano mullakin alkaa nousee XD. Ja korjaisin vielä tota safetyissmartin lausetta:
      "Ei kannata lähteä "jos mä kaadun" asenteella vaan "kun mä kaadun" koska jokainen kaatuu, taidoista riippumatta!"
      Mä sanoisin että ei ees kannata aloittaa jos meet asenteella "kun mä kaadun". Itse luottamusta olla pitää. Missään tän tapaisessa urheilulajissa ei kannata ajatella että joka tapauksessa kaadun. EI KANNATA MIETTIÄ TOLLASTA! Kammo siitä vaan tulee kun aattelee että milloinkohan mää kaadun.

    • lol12

      kannataa opetella ollie ensimmäiseksi.

    • jonnettaja6000

      Kannattaa kattoo youtubesta slo motion videoit oppii kaikista parhaiten

    • lollolololololol

      aloitellessa kannattaa käyttää kypärää ellei pilata elämäänsä.

    • arttuuy

      moro.
      alotin tässä muutama viikko sitten skeittaamisen niin ostin kärkkäiseltä tuommosen Black Hole Gambler laudan niin että onko se hyvä lauta aloittelijalle?

    • arttuuy

      se on sittenkin rollerblade gambler niin onko se hyvä?

    • Tässä olisi
    • rei lai lee

      kaverini osti minilogon completn ja se on kuulemma hyvä lauta aloittelijalle. itse tykkään toy machinesta. osaan ollien,flipin,bodyflipin,bonelessin,shuvit,pop shuvit,no comply,no comply shuvit ja muita tällässii ihan perustemmppuja. ja suojista kypärä menee kyllä aina päähän kun lähden skeittaamaan. ja skeittaus kannattaa aloittaa kokeneempien lautailijoiden seurassa että voivat opettaa ja muuta tällästä.

    • JAMAHA DEETEE

      OSTAKAA POJJAAT DERBI!

      • JabbaDabbaDuuolo

        Osta ite PV


      • ghgdh
        JabbaDabbaDuuolo kirjoitti:

        Osta ite PV

        en


    • Kannattaa ostaa eka kompliiti ja sitten kun osat hajoavat niin sitten irtonaiset osat... Ostin eka blindin completen ja sitten toy machinen laudan ja renkaat ja rukuksen trukit. Ja kannataa ostaa laudat ponkesista koska sieltä saa gripin kaupan-päälle.

    • lol

      onko furyn trukit hyvät?

    • jepa

      Hei, täällä on yks 22-v aloitteleva skeittaaja! Ei oo olemassa mitään "ikärajoja", ikävää jos elämässä ottaa asenteen jonka mukaan juna on ehtinyt mennä jos ei tiettynä ikäkautena ole ehtinyt aloittaa tekemään jotain.

    • skedeeee

      ite oon alottanu skeittaamisen nyt oon skeitannu 3 päivää ja saan jo ollien ja vielä ilman ramppeja. kannattaa opetella sitä ollieta nurmikolla eka jaa sit vasta jollain liukkaalla pinnalla

      • alavuden skeittaaja

        kannattaa opetella kaikki temput vauhdista heti nii ei tarvitte nii paljoo harjotella yhtä ja samaa temppua


    • Noobie ^^

      Itekkin ajattelin aloittaa skeittaamisen.. Oon 14v . Kannattaako ostaa aluksi joku halpa lauta ja harjotella sen kanssa tuossa pihalla, ja sitten kun hallitsee perusasiat niin ostaa vähän paremman laudan?

      • alavuden skeittaaja

        sitte ku pysyt laudalla kunnolla pystyssä nii kannattaa hankkii se kunnon lauta


      • sk8motha'fuckatrolol

        Mä ainaki ostin heti vaan sen paremman laudan, mun mielest ei ollu mitää järkee ostaa jotai paskaa lautaa, ku kuiteski pitää ostaa se kunnon lauta sit ku alkaa opettelee temppuja. Ei niitten perusasioitten harjottelemisee ny kuitenkaa nii kaua mee.


    • -

      Grindaamista voi periaatteessa harjoitella melkeen millä vaan, esim. jollain kurbilla tai jalkakäytävän reunalla. Ei siihen edes välttämättä tarvitse hypätä jos este on tarpeeksi matala.

    • LOL'''

      Mistä noi perus asiat esim.mite laudal seistään oikein yms. löytyy?

    • zooyork1

      Se on tatsista kiinni, pusketko mongona vai normaalisti, ja ootko goofy vai regu ( Eli kumpi jalka on edessä.) Oon skeitannut 12v nuorempana,nyt 28wee ja tänään kävin ekaa kertaa monen vuoden jälkeen. Heelflip noseslidet, feikki haardit, nollie inward heelit on taakse jäänyttä elämää grindeistä puhumattakaan, mutta ite käyn fiiliksen takia. Jos joku miettii että on liian myöhäistä alottaa niin minä =). Laudan päälle vaan jos siltä tuntuu ja rullailemaan.

    • fdsfdsfdsfsdfs

      Kukaan varmaan ei elämänsä aikana ole ollu sellattin ettei ois kaatunu mitenkään millään yrittämisestä oppii

    • Joku1315

      kannattaa ostaa heti parempilaatunen lauta esim laminan netti kaupast ja opetella ollie

    • Skeitannu 5kk.
    • idunno

      hei! minkälaista lautaa jengi suosittelee tarkotukseen jossa ois hommata lauta millä vaan liikuttaisiin vähän vauhdikkaammin paikasta A paikkaan B? longboardit ei oikee nappaa :/

      • Marsalkka

        Cruiseri. On semityylikäs ja kevyempi ku lonkkari. Tai sit hommaat lautaan pehmeet ja isot pyörät ni ei oo meluhaitaakaan :DD


    • Malbe

      Kruiseri taililla ja pienellä nosella ja pehmeillä renkailla. Tampereella Offshoressa hyvä valikoima, samoin Cartellissa Koskikeskuksessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      249
      791
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe