Sottapytty vs saniteetti

-PB-

Kävin äsken lounastauolla, tai siis olen sillä vieläkin, ja huomasin taas jonkun jättäneen yhteisessä käytössä olevan keittiön räävittömään kuntoon.

Onko sinulla tapana jättää kahvikuppi, aamupuurolautanen, muovikassi pöydälle odottamaan että Joku Muu korjaa sen siitä pois, laittaa tiskikoneeseen tai pesee jos kone on täynnä, hoitaa jätöksesi roskikseen koska sinä et viitsi/jaksa/huomaa itse sitä tehdä?

Pahus että sapettaa välillä nää aikuiset miehet joiden mammat ja ämmät on ne pilalle hemmotelleet.

Tilaisuus on teidän, saada minut vakuuttuneeksi siitä, että tämä ei ole pelkästään miehinen tapa vaan naisetkin sitä tekevät (mehukkaita esimerkkejä jotta uskon ;)

51

1236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vsss

ota bise ni sulle tulee hyvö olo beipi O)

• -PB-

nollatoleranssi täällä :(

• itsekin bissettömällä
        -PB- kirjoitti:

nollatoleranssi täällä :(

Ei tarvitse rähjätä tyhjästä.

• -PB-
        itsekin bissettömällä kirjoitti:

Ei tarvitse rähjätä tyhjästä.

kunhan kirjoitan räväkästi :/

Täällä(töissä)ole kenellekään mitään koskaan noista sanonut. Kuka sen tietää keneltä ne jää jälkeen, täälläkin on jokunen sata ihmistä töissä eri vuoroissa eri päivinä, enimmäkseen kuitenkin miehiä.

Yleistä keskustelua hain siitä että onko se vain miehinen tapa jättää sotkut jälkeensä vai syyllistyykö siihen naisetkin työpaikoilla, kouluissa, missä nyt ihmiset jakavat tällaisia tiloja.

• pientä :

onko kukaan käynyt naisten pukuhuonessa, sen saastaisempaa paikkaa ei ole maailmassa, *verisiä* siteitäkin joka puolella hyi saatana

• tuttavia on.

Monen monessa erilaisessa naisten pukuhuoneessa olen käynyt, eikä koskaan ole näkynyt verisiä siteitä missään.

Onko tuo sinun esimerkkisi jostain vammaisten laitoksesta? Jollakin tavalla kyseistä pukuhuonetta käyttävien naisten täytyy olla kyvyttömiä huolehtimaan itsestään. Joko heillä ei ole käsiä, tai ovat psyykkisesti pikkulasten tasolla.

• paikassa
        tuttavia on. kirjoitti:

Monen monessa erilaisessa naisten pukuhuoneessa olen käynyt, eikä koskaan ole näkynyt verisiä siteitä missään.

Onko tuo sinun esimerkkisi jostain vammaisten laitoksesta? Jollakin tavalla kyseistä pukuhuonetta käyttävien naisten täytyy olla kyvyttömiä huolehtimaan itsestään. Joko heillä ei ole käsiä, tai ovat psyykkisesti pikkulasten tasolla.

oli jäähallin naisten pukuhuoneustossa. Kyllä jäähallin pukuhuoneustossa pitää käyttäytyä aivan yhtä arvokkaasti kuin muissakin julkisissa veronmaksajien kustantamissa interiööreissä

• "hyviä jätkiä"
        paikassa kirjoitti:

oli jäähallin naisten pukuhuoneustossa. Kyllä jäähallin pukuhuoneustossa pitää käyttäytyä aivan yhtä arvokkaasti kuin muissakin julkisissa veronmaksajien kustantamissa interiööreissä

kun näköjään käyttäytyvät kuin miehet.

• crocoodiile

Äiti se aina siivoo :-))))

• esittelet

uusavuttomuuttasi?

• toisinaan...

jätän asioita itseni korjattavaksi, kotona esim laitan tyhjän maitopurkin takaisin jääkaappin. Töissä ei kehtais. Olen siis nainen.

• -PB-

saatan kerätä tiskiä tiskipöydälle mutta en töissä varsinkin kun täällä on tiskikone(siinä oikean käden kohdalla) mihin ne likaiset voi latoa, ja roskakori ihan siinä vasemman käden hollilla, ei askeltakaan tarvitsisi ottaa, mutta on se niin vaikeaa.

• lkjhgfdsölk
        -PB- kirjoitti:

saatan kerätä tiskiä tiskipöydälle mutta en töissä varsinkin kun täällä on tiskikone(siinä oikean käden kohdalla) mihin ne likaiset voi latoa, ja roskakori ihan siinä vasemman käden hollilla, ei askeltakaan tarvitsisi ottaa, mutta on se niin vaikeaa.

valittaa asioista selän takana? Pelottaako sanoa asioista päin naamaa? ;)))

• -PB-
        lkjhgfdsölk kirjoitti:

hyödyttömäksi.
        Kaapin ovet on täynnä lappuja jotka myös muistuttavat näistä asioista. Silmä tottuu niihin eikä niitä enää kohta huomaa ja sama homma jatkuu.

• ja lujaa.
        lkjhgfdsölk kirjoitti:

• lkjhgfdölkj
        -PB- kirjoitti:

hyödyttömäksi.
        Kaapin ovet on täynnä lappuja jotka myös muistuttavat näistä asioista. Silmä tottuu niihin eikä niitä enää kohta huomaa ja sama homma jatkuu.

sulla heikko itseluottamus? Yritä olla avoimempi ahdistumisen sijaan.

• opetella
        lkjhgfdölkj kirjoitti:

siivoamaan jälkes.

• -PB-
        lkjhgfdölkj kirjoitti:

Kerropas mitenköhän itseluottamusasiat liittyy yhteisten tilojen siistinä pitämiseen?

En ymmärrä logiikkaasi joten avaudu kits.

• lkjhgfdölkj
        -PB- kirjoitti:

Kerropas mitenköhän itseluottamusasiat liittyy yhteisten tilojen siistinä pitämiseen?

En ymmärrä logiikkaasi joten avaudu kits.

lämminhenkistä keskustelua osapuolten kesken. Hengitysharjoituksia ja rauhallista musiikkia. Näin.

• -PB-
        lkjhgfdölkj kirjoitti:

lämminhenkistä keskustelua osapuolten kesken. Hengitysharjoituksia ja rauhallista musiikkia. Näin.

vielä yhteenkään aiheeseen liittyvään esittäämääni kysymykseen jätän sinut nyt itseksesi ihmettelemään tuota ehdotustasi ja sen soveltuvuutta tilanteeseen/aiheeseen.

• lkjhgfdölkj
        -PB- kirjoitti:

vielä yhteenkään aiheeseen liittyvään esittäämääni kysymykseen jätän sinut nyt itseksesi ihmettelemään tuota ehdotustasi ja sen soveltuvuutta tilanteeseen/aiheeseen.

auttaa sinua, olemalla itse rento ja suurpiirteinen luot ilmapiirin jossa asiat tapahtuvat luontevan raikkaasti. Kaikilla on tällöin mukavaa.

• tehoaa
        -PB- kirjoitti:

hyödyttömäksi.

Laita vääriin paikkoihin jätetyt esineet, ruoat ym. suoraan roskikseen. Menee ennen pitkää kyllä perille, ettei niin kannata tehdä.

• kämppikseni suhteen
        tehoaa kirjoitti:

Laita vääriin paikkoihin jätetyt esineet, ruoat ym. suoraan roskikseen. Menee ennen pitkää kyllä perille, ettei niin kannata tehdä.

Sillä on paha tapa täyttää astianpesuallas paskaisilla kipoillaan. Tämähän on ok, jos asut yksin/oma perhe, mutta ei tosiaankaan toimi solussa/kolhooissa.

Seuraavan kerran kun tekee noin, olenkin päättänyt tyhjätä altaa roskakoriin.

Ja jos siitäkään ei tajua, vien ulos roskikseen asti.

• >Pahus että sapettaa välillä nää aikuiset miehet joiden mammat ja ämmät on ne pilalle hemmotelleet.

Jos mä jostain asiasta olen exälle ja äidille katkera, ni tuo on se asia. Kyl on kivinen tie asian suhteen pitänyt läpi käydä. Eikä se auta, että vaikka tietää mitä pitää tehdä, mut jos naisessa on vähääkään sitä pilalle passaajan vikaa, ni liian helposti sitä tuudittautuu taas siihen passaamiseen ja sit kohta ollaan pattitilanteessa ja kyllä se sit risoo, ku taas joutuu uusiks 'kaiken' opetella.

Toisaalta. Joissakin naisissa vaan on sitä 'vikaa', ettei ne anna miehen tehdä mitään ja kai ne jotain kiksejä saa siitä miehen jälkien siivoamisesta.

• -PB-

tuota vikaa, mutta rajoitetusti; pikkusiskolle se taitaa vieläkin kuoria appelsiinit :D ja kun se vielä asui kotona äippä teki sille aina eri ruuat kun ei se tykännyt samasta kuin me, jässus mitä hemmottelua. Faijani ei luonnollisesti tarvitse tehdä kotona mitään.
        Olisi kiva tietää minkälainen pikkuveljeni on aviomiehenä...

• ruuvit ja mutterit

Eli isät ei opeta tyttärilleen perustaitoja, kuten polkupyörän kumin vaihto ja paikkaus.

Oli tuskainen tie opetella, ja piti soitella mm. puhelinneuvontaa monta kertaa. Nyt osaan.

Kenelläkään opiskelijalla ei ole varaa korjauttaa pyöränkumeja korjaamoilla. Pari kertaa on käynyt niinkin, että on 2 viikon aikana mennyt 3 rengasta puhki (mul on 3 pyörää joten älä viisastele, että se lasinsiru jäi sinne päällyrenkaaseen).

RE, opetat sitten tyttärillesi elämän perustaitoja, kuten pyöränhuolto, sulakkeiden vaihto, lampun asentaminen kattoon (omat uudet vuokrakämpät), auton perushuollot kun se aika tulee.

Jotta pärjäävät.

• -PB- kirjoitti:

tuota vikaa, mutta rajoitetusti; pikkusiskolle se taitaa vieläkin kuoria appelsiinit :D ja kun se vielä asui kotona äippä teki sille aina eri ruuat kun ei se tykännyt samasta kuin me, jässus mitä hemmottelua. Faijani ei luonnollisesti tarvitse tehdä kotona mitään.
        Olisi kiva tietää minkälainen pikkuveljeni on aviomiehenä...

>Olisi kiva tietää minkälainen pikkuveljeni on aviomiehenä...

Sun asenteesta kuvaa saaneena en olis niinkään varma, että se olis sulle kiva asia tiedettäväksi. ;)

• ruuvit ja mutterit kirjoitti:

Eli isät ei opeta tyttärilleen perustaitoja, kuten polkupyörän kumin vaihto ja paikkaus.

Oli tuskainen tie opetella, ja piti soitella mm. puhelinneuvontaa monta kertaa. Nyt osaan.

Kenelläkään opiskelijalla ei ole varaa korjauttaa pyöränkumeja korjaamoilla. Pari kertaa on käynyt niinkin, että on 2 viikon aikana mennyt 3 rengasta puhki (mul on 3 pyörää joten älä viisastele, että se lasinsiru jäi sinne päällyrenkaaseen).

RE, opetat sitten tyttärillesi elämän perustaitoja, kuten pyöränhuolto, sulakkeiden vaihto, lampun asentaminen kattoon (omat uudet vuokrakämpät), auton perushuollot kun se aika tulee.

Jotta pärjäävät.

>isät ei opeta tyttärilleen perustaitoja, kuten polkupyörän kumin vaihto ja paikkaus.

Niiden isien pitäis osata ensin ne asiat ite. Toisekseen, isät kuvittelevat, että tyttäret saa sellasia kunnon miehiä, jotka sitten tekevät näitä palveluksia, mut mulle tää palsta on opettanut myös sen verran, että siihen ei enää nykyään kantsi luottaa ja mun nuorempikin tyttö osaa jo ketjut pyöräänsä ite päälle laittaa.

• -PB-
        relaxed_eyes kirjoitti:

>Olisi kiva tietää minkälainen pikkuveljeni on aviomiehenä...

Sun asenteesta kuvaa saaneena en olis niinkään varma, että se olis sulle kiva asia tiedettäväksi. ;)

Kerropas millaisen pirttihirmun kuvaa mä taas olen itsestäni täällä leivttänyt ;)

• nyt joka paikkaan
        relaxed_eyes kirjoitti:

>isät ei opeta tyttärilleen perustaitoja, kuten polkupyörän kumin vaihto ja paikkaus.

Niiden isien pitäis osata ensin ne asiat ite. Toisekseen, isät kuvittelevat, että tyttäret saa sellasia kunnon miehiä, jotka sitten tekevät näitä palveluksia, mut mulle tää palsta on opettanut myös sen verran, että siihen ei enää nykyään kantsi luottaa ja mun nuorempikin tyttö osaa jo ketjut pyöräänsä ite päälle laittaa.

voi perässä raahata

kyllä nykynaisen on itse osattava aika monta taitoa

• -PB- kirjoitti:

Kerropas millaisen pirttihirmun kuvaa mä taas olen itsestäni täällä leivttänyt ;)

Mua risoo ku sun blogi on jossain piilossa. Olen sitä lukiessa nauranut sekä miehille, että naisille.

Tääl susta tulee joskus esiin sellanen käskyttäjä.

:)

• .........
        ruuvit ja mutterit kirjoitti:

Jotta pärjäävät.

Eron jälkeen ja ilman lähellä asuvia miespuolisia kavereita meni sormi suuhun kun fillarin kumi puhkes. Vein sen korjaamoon koska jarruissakin oli jotain vikaa ja tilasin samantien perushuollon. Epäilen kyllä että olisko exäni osannut jarruja korjata ja kumin paikkaamistakin olis saanut odotella ensi syksyyn :)

Mutta todellakin isien pitäisi nuo yksinkertaisimmat asiat opettaa, kuten lavuaarin hajulukon puhdistus, lampun asennus ja kumin paikkaus. Mun yksi kaveri sai aikaan riidan vuokranantajan kanssa kun ei osannut/suostunut itse hajulukkoa puhdistamaan.

• nyt joka paikkaan kirjoitti:

voi perässä raahata

kyllä nykynaisen on itse osattava aika monta taitoa

Eikä naisten tarttis joka paikkaan mukaan ängetä.

• ???
        relaxed_eyes kirjoitti:

Mua risoo ku sun blogi on jossain piilossa. Olen sitä lukiessa nauranut sekä miehille, että naisille.

Outo huumorintaju.

• -PB-
        relaxed_eyes kirjoitti:

että sellainen kuva musta välittyy.
        On se siellä profiilin linkeissä vielä, taas, jonkun aikaa, aina seuraavaan blogigateen...

Kiva kun voin viihdyttää sillä hömpälläni ihmisiä jotka ymmärtää sitä "huumoriani" :P

• :>z
        -PB- kirjoitti:

On se siellä profiilin linkeissä vielä, taas, jonkun aikaa, aina seuraavaan blogigateen...

Kiva kun voin viihdyttää sillä hömpälläni ihmisiä jotka ymmärtää sitä "huumoriani" :P

kohta mää kualen nauruhun :DD -PB-, relaxed_eyes, isukit ja äireet, siskot, mummot ja paapat samaas sopaas. ootte te nii lutusii :DDD nussikaa toisiaanne :DDD

• -PB- kirjoitti:

Älä ny sitä heti sit blogia blokkaa, ku en kerkee lukee ku vasta illal.

• ???
        relaxed_eyes kirjoitti:

Jos mul on vaikeuksia valita, että itkeekö vai nauraa, ni mä valitsen sen naurun.

http://www.youtube.com/watch?v=-n1vN-_XAcM

Tunne-elämä epätasapainossa, jos noin heittelyttää.

• ekkai taas
        relaxed_eyes kirjoitti:

Älä ny sitä heti sit blogia blokkaa, ku en kerkee lukee ku vasta illal.

kunnioottamaha jotai varattua akkaa? oot sää kyllä hyväluantoone miäs ku noi hualehrit muitten akoosta.

• related_eyes

En mä tiä mut, ristus ku oli hyvää pyttipannuu notta! Mehukkaita naisiaki olis ku vaan valitsis mut, en mä tiä.

• ...............

Pitäiskö kuitenkin yrittää nousta sieltä hierarkian alimmalta tasolta? Halåå!

• jenzsku

Toi on törkeetä käytöstä jättää yleisissä tiloissa tolleen kaikki levälleen (muiden korjattavaksi). aargh

• Esimiesi

V*tuttaa tollaset lusmut, jotka jättävät oikeat työt muiden hoidettaviksi.

• -PB-

ole muita kuin minä!

• -PB-

bäkstreetboisit pelaa korttia, flaittarin äijät kattoo telkkarii, avaruusagentti lukee uutisia netistä ääneen ja vuoropäällikkö soittaa svingiä.
        Mä kastelin äsken kukat ja ajattelin että seuraavaksi pyyhin pölyt tuon isolehtisen kasvin pinnalta. Nih.

• dayum

"Onko sinulla tapana jättää kahvikuppi, aamupuurolautanen, muovikassi pöydälle odottamaan että Joku Muu korjaa sen siitä pois, laittaa tiskikoneeseen tai pesee jos kone on täynnä, hoitaa jätöksesi roskikseen koska sinä et viitsi/jaksa/huomaa itse sitä tehdä?"

Eipä ole.

• -PB-

Missä sua on pidetty :)

• dayum
        -PB- kirjoitti:

Missä sua on pidetty :)

mamman helmoissa... Ei nyt sentään.

• väittää "tutkimus"
    • la.ra

Pikemminkin tapana on, että korjaan muiden jäljet ja jopa passaan. Myös työpaikalla. Vituttaa itseänikin, mutta kun ei halua olla nalkuttaja tai valittajakaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      519
      1598
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1176
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      872
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      62
      861
    5. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      847
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      766
    7. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      76
      751
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      30
      707
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      695
    10. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      691
    Aihe