Persoonaton elämä

Se että tämän palstan sisältö on suurimmaksi osaksi viihteellistä roskaa on kai ihan ok, mutta
täydellinen yhteiskuntakriittisyyden puute ei ole.


"Jeesus kuoli syntiesi tähden"


MarttyyriMallari-TTt

14

817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ne yhteiskuntakriittiset keskustelut voi käydä jossain muualla kuin S24:n miehen logiikka palstalla?

      Joo, älykkäät oppineet tappoivat jeesuksen. Mut, oliko jeesus Jeesus, vai oliko se 'vain' henkinen hyvyys, jonka olemassaolon puutetta raamattu vaan selittää niin, että ihmisetkin sen tajuis?

      • MMies

        "Ehkä ne yhteiskuntakriittiset keskustelut voi käydä jossain muualla kuin S24:n miehen logiikka palstalla?"


        Parempi varmaan niin, kun Kokoomuksen kannattajat miehittävät palstaa 24/7, mitä? Yhtäkään järkevää vasta-argumenttia mihinkään ikinä lukenut. Saatanan nysvärit.



        " Mut, oliko jeesus Jeesus, vai oliko se 'vain' henkinen hyvyys, jonka olemassaolon puutetta raamattu vaan selittää niin, että ihmisetkin sen tajuis?"


        Profeettojahan oli Jeesusken aikoihin pilvin pimein liikkeellä Lähi-Idässä, mutta tämä yksi vain pääsi kunnolla alttarille. Sinänsä koko kristinusko kiteytyy (poislukien se juutalaisten heimokulttuurin tahkoaminen ja historia) ihmisen Älyyn, eli 10 käskyä/Vuorisaarna.

        http://ftp.funet.fi/index/bible/fi/1992/Matt.5.html#o15


      • MMies kirjoitti:

        "Ehkä ne yhteiskuntakriittiset keskustelut voi käydä jossain muualla kuin S24:n miehen logiikka palstalla?"


        Parempi varmaan niin, kun Kokoomuksen kannattajat miehittävät palstaa 24/7, mitä? Yhtäkään järkevää vasta-argumenttia mihinkään ikinä lukenut. Saatanan nysvärit.



        " Mut, oliko jeesus Jeesus, vai oliko se 'vain' henkinen hyvyys, jonka olemassaolon puutetta raamattu vaan selittää niin, että ihmisetkin sen tajuis?"


        Profeettojahan oli Jeesusken aikoihin pilvin pimein liikkeellä Lähi-Idässä, mutta tämä yksi vain pääsi kunnolla alttarille. Sinänsä koko kristinusko kiteytyy (poislukien se juutalaisten heimokulttuurin tahkoaminen ja historia) ihmisen Älyyn, eli 10 käskyä/Vuorisaarna.

        http://ftp.funet.fi/index/bible/fi/1992/Matt.5.html#o15

        Sillon harvon ku sä tääl nykyisin enää kirjottelet, ni ei sullakaan mitään asiaa ole.

        Äskönen oli eniten sisältöä täynnä oleva kommentti mitä oon sulta ikinä lukenut. Jopa linkin sivun viitsin lukea alusta loppuun.


      • MMies
        relaxed_eyes kirjoitti:

        Sillon harvon ku sä tääl nykyisin enää kirjottelet, ni ei sullakaan mitään asiaa ole.

        Äskönen oli eniten sisältöä täynnä oleva kommentti mitä oon sulta ikinä lukenut. Jopa linkin sivun viitsin lukea alusta loppuun.

        Sä et vaan osaa lukea. Joskus jos pysähtyy jonkun kommentin ääreen ja oikein miettii (tiedätkö edes käsitteen?), niin tajuaa yllättävän paljon siitä, mitä toinen tarkoittaa, vaikka ei sitä sanokaan. Liikaa pilveä, ehkä, mutta yleensä homma toimii näin.


        Linkki sinällään pelkkää paskaa, mutta siihenkin sinun ympäristösi pitäisi perustua. Jos näin ei ole, niin missä vika- sinussa vai päättäjissä, eli sinussa, vai?


      • MMies kirjoitti:

        Sä et vaan osaa lukea. Joskus jos pysähtyy jonkun kommentin ääreen ja oikein miettii (tiedätkö edes käsitteen?), niin tajuaa yllättävän paljon siitä, mitä toinen tarkoittaa, vaikka ei sitä sanokaan. Liikaa pilveä, ehkä, mutta yleensä homma toimii näin.


        Linkki sinällään pelkkää paskaa, mutta siihenkin sinun ympäristösi pitäisi perustua. Jos näin ei ole, niin missä vika- sinussa vai päättäjissä, eli sinussa, vai?

        Miks pitäis kommenttien edessä pysähtyä miettimään? Mitä se miettiminen on? Paskan miettimistä. Sitä joko tajuaa tai ei tajua ja jatkaa eteenpäin.

        Ja mun ympäristössä ei ole mitään moitittavaa. Mitä enemmän olen pohjanmaalla viime vuosina ollut, sitä vähemmän mua sitä kurjuutta täältä huvittaa lähtee muualle kattelemaan. Tääl on ristuksen hyvä olla, kyllä mä toistaseksi olen sitä kurjuutta mikä maailmalla velloo, ni tarpeeksi nähny.

        Neloselta tulee oscargaala.


      • MMies
        relaxed_eyes kirjoitti:

        Miks pitäis kommenttien edessä pysähtyä miettimään? Mitä se miettiminen on? Paskan miettimistä. Sitä joko tajuaa tai ei tajua ja jatkaa eteenpäin.

        Ja mun ympäristössä ei ole mitään moitittavaa. Mitä enemmän olen pohjanmaalla viime vuosina ollut, sitä vähemmän mua sitä kurjuutta täältä huvittaa lähtee muualle kattelemaan. Tääl on ristuksen hyvä olla, kyllä mä toistaseksi olen sitä kurjuutta mikä maailmalla velloo, ni tarpeeksi nähny.

        Neloselta tulee oscargaala.

        "Miks pitäis kommenttien edessä pysähtyä miettimään?"


        Jos on jotain sanottavaa vai miksi tänne kirjoittelet?



        Joo, ikävä lakeuksille oikeastaan. Pitää funtsia ja miettiä työjutut sun muut, että ei ihan työttömänä viitti sinne teidän riesaksi tulla taas. Toinen vaihtoehto vois olla Oulu- ikinä käynyt ja lappalaisia kuitenkin sen verran, että tulisi jengin kansa toimeen. Mietintään.


      • MMies kirjoitti:

        "Miks pitäis kommenttien edessä pysähtyä miettimään?"


        Jos on jotain sanottavaa vai miksi tänne kirjoittelet?



        Joo, ikävä lakeuksille oikeastaan. Pitää funtsia ja miettiä työjutut sun muut, että ei ihan työttömänä viitti sinne teidän riesaksi tulla taas. Toinen vaihtoehto vois olla Oulu- ikinä käynyt ja lappalaisia kuitenkin sen verran, että tulisi jengin kansa toimeen. Mietintään.

        >Jos on jotain sanottavaa vai miksi tänne kirjoittelet?

        Eipä tuota sanottavaa näille tääl oikein enää ole. Saman toistoa, muttaku en jaksa lukeekaan. Ja töllöstä tulee oscargaala. Aika paskaa. Mut, vois täs jonku palstatauon ottaa ja pitää. Kantaa sillä oma korsi kekoon palstan tason nostamiseksi.

        >Joo, ikävä lakeuksille oikeastaan.

        Et ole ainoa, aika monella kuulostelujen mukaan on.

        >Toinen vaihtoehto vois olla Oulu- ikinä käynyt ja lappalaisia kuitenkin sen verran, että tulisi jengin kansa toimeen.

        Ei oo paskempi vaihtoehto. Niillä korkeuksilla on vielä jonkinlainen talvikin. Ja mul ainakin on vaan hyviä kokemuksia Oulunseutulaisista. Ja lappalaisista. Sopivaa porukkaa.


      • MMies
        relaxed_eyes kirjoitti:

        >Jos on jotain sanottavaa vai miksi tänne kirjoittelet?

        Eipä tuota sanottavaa näille tääl oikein enää ole. Saman toistoa, muttaku en jaksa lukeekaan. Ja töllöstä tulee oscargaala. Aika paskaa. Mut, vois täs jonku palstatauon ottaa ja pitää. Kantaa sillä oma korsi kekoon palstan tason nostamiseksi.

        >Joo, ikävä lakeuksille oikeastaan.

        Et ole ainoa, aika monella kuulostelujen mukaan on.

        >Toinen vaihtoehto vois olla Oulu- ikinä käynyt ja lappalaisia kuitenkin sen verran, että tulisi jengin kansa toimeen.

        Ei oo paskempi vaihtoehto. Niillä korkeuksilla on vielä jonkinlainen talvikin. Ja mul ainakin on vaan hyviä kokemuksia Oulunseutulaisista. Ja lappalaisista. Sopivaa porukkaa.

        "Et ole ainoa, aika monella kuulostelujen mukaan on."


        Perseestä sinänsä, että itse paikkahan on perseestä. Mut jotain masokismia tms sitten kai.



        Oulu vois tosiaan olla seuraava projekti- tää paskaloukko on nähty ja koettu ja siellä asiat ei voi olla huonommin. Tukholma tosin olisi seuraava looginen askel, mutta mietintään sekin.


      • MMies kirjoitti:

        "Et ole ainoa, aika monella kuulostelujen mukaan on."


        Perseestä sinänsä, että itse paikkahan on perseestä. Mut jotain masokismia tms sitten kai.



        Oulu vois tosiaan olla seuraava projekti- tää paskaloukko on nähty ja koettu ja siellä asiat ei voi olla huonommin. Tukholma tosin olisi seuraava looginen askel, mutta mietintään sekin.

        >Oulu vois tosiaan olla seuraava projekti- tää paskaloukko on nähty ja koettu ja siellä asiat ei voi olla huonommin. Tukholma tosin olisi seuraava looginen askel, mutta mietintään sekin.

        Palstalle pääsee molemmista. :)

        Öitä.


    • RE:n

      kanssa samaa mieltä.

      Yhteiskuntakriittisille keskusteluille löytyy varmaan omat palstansa.

      • media.kriittinen

        mediakriittiset kirjoitukset sensuroidaan stalinistisin menetelmin


    • Enrique_Lister

      Sitten kun sinä aloitat sen vallankumouksen, niin minä voin ryhtyä vallankumousarmeijan kenraaliksi.
      Kasvatan Che Guevara parran, hommaan mustan baretin johon tulee punainen kolmisakarainen kansainvälisten prikaatien tähti, jalkaan vedän vanhat Ruotsin armeijan ylijäämä housut ja kengiksi nokian kontiot joita on paikattu polkupyöränrengas paikoin...

    • tämä on osio, missä kyse on miehen logiikasta

      Esimerkki vitsin muodossa:

      Mies meni loogisen ajattelun kurssille, ilmoittautumisen jälkeen mies kysyi kurssin vetäjältä, mitä looginen ajattelu on.
      -Onko sinulla moottorisahaa, kysýi kurssittaja.
      -On, mies vastasi.
      -Todennäköisesti asut omakotitalossa, kurssittaja kysyi.
      -Kyllä, mies vastasi.
      -Koska asut omakotitalossa, sinulla on ruohonleikkuri, kurssittaja jatkoi.
      -Kyllä, mies vastasi hämmästyneenä.
      -Kaikesta päätellen olet myös naimisissa, kurssittaja jatkoi.
      -Olen, mies vastasi.
      -Tämä oli loogista ajattelua, kurssittaja kertoi.
      -Aha, mies totesi.

      Myöhemmin mies sattui kertomaan kurssista työkaverille, jota ei pahemmin tuntenut.
      -Mitä se looginen ajattelu menee, kysyi tökaveri.
      -Onko sinulla moottorisahaa, mies kysyi.
      -Ei ole, työkaveri vastasi.
      -Sinä olet homo, totesi kurssille menijä.

    • palstalla on tabu....

      Täällä ei olla turhan kriittisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      114
      1148
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      689
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      74
      664
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      655
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      82
      629
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      94
      465
    Aihe