afrikasta

ngoma

hei,
etsin suomalaisia afrikasta kertovia niin
lasten kuin aikuistenlauluja.

olisin kiitollinen avusta jos tulee jotain
mieleen!

8

2659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

      Muistelen kuulleeni radiosta 1950-60-lukujen vaihteessa laulun "Olenpa nee..ri" (nykyään ei tuota sanaa uskalla kirjoittaa kokonaan). Laulajana oli Lappi-Seppälä niminen poika, säveltäjäksi muistan nimen Borghild Arner.

      Lienee Ylen kantanauhoilla, koska Suomen Äänitearkiston nettisivuilta ei löydy.

      Laulussa on ainakin kohta:

      Afrikan vertaista paikkaa ei oo...
      Siellä saa kylpeä virrassa aina...
      huomisen huolet ei mieltä paina...

      Ja kauan sitten koulua käyneet muistanevat laulun Telefooni Afrikassa. Siinä "häntä pannaan toiseen korvaa, toinen kärsää käyttää..."

    • Ensimmäisenä tulee mieleen Taiskan laulu, Mombasa, ainakin siinä laulussa kerrotaan Afrikasta.

    • siirisiili

      Mieleen tuli heti lastenlaulu "Telefoni Afrikassa", vanha hengellinen laulu "Musta Saara" (viittaa ehkä Afrikkaan?), ja tietysti lastenlaulu "Hottentottilaulu".

    • tiinuliinu..

      Eppujen Afrikka, sarvikuonojen maa. Sitten on se lastenlaulu.. "zulu zulu ei oo pulu... siinä tosin ei kerrota afrikasta yhtään.

      • 3:n äiti

        Zulua kans muistelin ja kyllähän siinä lauletaan, että "...vaan hän on afrikkalainen." :)

        Sitten oli joku Virtahevot mönkivät, mönkivät...
        Ja siinä oli erilaisia eläimiä, jotka kai liittyisivät Afrikkaankin.


    • afrikasta

      Leijonaa mä metsästän..

    • Sopii afrikkalaiseksi, Yksi pieni elefantti marssi näin.....

      • toinen muksis

        Mä tulin tropiikista, viidakon uumenista..

        en muista sanoja mutta netistä löytyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      297
      3276
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1619
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1331
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1240
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1220
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1034
    Aihe