Vittumainen pomo..

Remowax

Tämä on suhteellisen pitkä tarina, kiitos jos jaksat lukea ja toivottavasti jaat vi*****sen kanssani :)

Elikäs olen ollut nykyisessä työpaikassani 4 vuotta, joista nykyisellä pomollani kohta 3 vuotta. Olen HYVIN harvoin pois, mutta nyt tämän vuoden puolella olen ollut 10 viikkoa kestävän työharjoitteluni aikana 4 päivää sairaslomalla!! Ja tämä on ilmeisesti liikaa pomolleni.

Vuoden alussa sairastin pitkän poskiontelontulehduksen, jonka vuoksi olin pois töistä 3 pvää ja nyt maanantaina sairastuin vatsatautiin. Soitin maanantaiaamuna hyvissä ajoin töihin etten pääse tulemaan (soitin kahdeksalta kun vuoroni olisi alkanut neljältä) ja mitä saan vastineeksi? Pomoni huutaa kurkku suorana, että nyt tämä saa riittää, olet kerran viikossa pois ja MINÄ joudun maksamaan sinulle hirveät sairauslomakorvaukset! Nyt tämä saa loppua! Ja luuri korvaan.

Eikä ole ensimmäinen kerta kun pomo käyttäytyy näin, niin minua kuin muitankin työntekijöitä kohtaan. Mielestäni tämä ei ole edes oikeutettua käytöstä, koska olen ollut suhteellisen kauan hänellä töissä, tehnyt kiitettävää duunia ja olen ehkäpä kerran vuoteen pois, kiitos syysflunssan. Mutta silti tämä vitutus on ihan uskomaton! Lähtisin heti vetämään, ellei minulla olisi täysiä kesä -ja talvilomia.

No mutta jos teksti herätti joitakin ajatuksia tms, niin kiitoksia vastauksista! :)

6

3226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä välitä

      pomosi äksyili vaan sulle ja antoi tulla kaikki patoutuneet höyrynsä ulos. asiahan on niin, että kireä työilmapiiri-tunnelma on miltei joka työpaikassa. itse teen juuri nyt sairasloman sijaisuutta, ja tuntuu, että se työntekijä joka on pois on niin korvaamaton, ja me muut ei ymmärretä mitään, mutta kun hän palaa töihin, hän on samanlainen lattiariepu kuin me muut. ajattele vain, että tilipäivä on kohta ja niele katkeruus. ilman meitä työntekijöitä ei mistään tulis mitään.

    • Eteenpäin, sano mummo lumessa

      Minun oma näkemykseni on kyllä se, että ei siinä täydet vuosilomat paina yhtään mitään, jos työ alkaa käymään henkisesti raskaaksi jonku hermoheikon purkausten takia.

      Tässä maailmassa on aina ollu, ja aina tulee olemaan niin, että jos kuttuilua alkaa kuuntelemaa, niin sitä lajia riittää.

      Vallankäytöstähän tässä on kysymys aina.
      Huutamisella ja vittuilulla pyritään saamaan henkinen niskalenkki heikommasta. Eikä siihen mielestäni auta mikään muu, ku antaa takasin.

      Varmaan kaikkein tehokkain tapa on ottaa tämä henkilö ikäänkuin puhutteluun.
      Siis sinä otat sen elmerin puhutteluun. Muista sinä olet hänen yläpuolellaan, Sinun ei tarvitse huuttaa, eikä käyttäytyä typerästi.

      Toinen on tietenki tapa, että tippa linssiin, ja työpaikkakiusaamisesta hermolomaa hakemaan.
      Ei niin kovin miehekästä, mutta tehokasta....luulisin.

      Sitten voit todellaki kuitata tilisi, pitää lomasi, ja etsiä uuden työpaikan.
      Siinä tietenki putoo vähän tyhjän päälle.

      Tai sitten etsiä uuden työpaikan, ja vasta sitten ottaa tilit, ja yrittää pitää sen lomanki.

      Jokatapauksessa, oma henkinen hyvinvointi kannattaa asettaa etusialle, aina.

      • tuo kostautuu

        Kokeileppa ottaa oma pomosi joskus puhutteluun vittuilunsa jälkeen, takaan että paskaa tulee 10-kertasesti niskaan kun pomo alkaa käyttämään valtaansa sinuun ja YT-neuvotteluissa ollaan ensimmäisten irtisanottavien listalla.


    • Anonyymi

      Mä en jaksa enää olla töissä huonolla palkalla
      Pomo haukkuu ja arvostelee ja väittää että valehtelen
      Käyn joka aamu suihkussa ja laitan dödöä
      Ja pesen hampaat silti pomo väittää että haisen hielle
      Ja pomo kiukuttelee palkasta
      Ja sanoo että jos haisen pahalle ei maksa palkkaa
      Pomo maksaa joka kuukausi rahoja miten sattuu ja tulee eri summa kun oon ajatellu
      En tee töitä ilmaiseksi onko tämmönen ees laillista

    • Anonyymi

      aloitus on aika vanha. Yhtä aloittajan lausetta kyllä kummastelen. Kaikella kunnioituksella.
      ""Mutta silti tämä vitutus on ihan uskomaton! Lähtisin heti vetämään, ellei minulla olisi täysiä kesä -ja talvilomia.""
      Jos paikka etoo niin sitten lähtee siltä seisomalta.
      Perustelu "Lähtisin heti vetämään, ellei minulla olisi täysiä kesä -ja talvilomia.""
      on selkärangattomuutta. Sen olisi voinut jättää sanomatta.

      • Anonyymi

        Paskasta työpaikasta kannattaa aina lähteä heti vetämään koska olet tuolloin jo syntipukki ja tavallaan lähtölaskenta on jo käynnissä ja pomosi ei tule muuttumaan ja mulkun asennevamma vain pahenee aikaa myöten.

        Ihan kokemuksesta voin sanoa että työpaikan vaihtaminen auttaa AINA.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10255
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2944
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1576
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe