arvot ON

.....

Olen päälle parikymppinen nainen ja kokemukseni mukaan aika erikoinen verrattaen nykypäivän "ihanne" naiseen.

En ole ruma enkä tyhmä, mutta valintani on, etten käy työssä. Luonteeni ja valintani mukaan haluan omistautua miehelleni, hoitaa kodin ja nauttia elämästä. Olen kotikissa, rakastan olla ja touhuta kotona. Olen myös täysin uskollinen ja omistautunut miehelleni. Sivistän itseäni, sekä pidän itsestäni huolta.

Minulla on paljon tärkeämpääkin tekemistä kuin rahan takia käyttää aikani työssä ollen. Ja mielestäni miehen tehtävä on elättää minut ja hankkia elämiseen tarvittavat rahat. Minä taas hellin kaikin tavoin miestäni aina kun hän vain haluaa, ja teen sen innolla ja rakkaudella.

Mitä mieltä olette naisesta, joka ajattelee ja elää kuvailemallani tavalla, eli ei käy työssä?

14

536

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinä mitään jos asutaan jossain perämettässä ja miehellä on hyväpalkkainen duuni, pk-seudulla ei vaan yhden ihmisen normaaliliksalla oikein juhlita. Sun pitää kyllä sit ihan tosissaan satsata tohon miehen metsästämiseen jos meinaat löytää sen näköisen tapauksen jonka kans voi nussia silmät auki ja jolla on tarvittavat tulot elättää kahta tai tulevaisuudessa ehkä useampaakin ihmistä, noin hyvät miehet on todella harvassa.

• Forceful

tuohon. Olen elättänyt itse itseni jo sen verran kauan, ettei muu tulisi kysymykseenkään. Eri asia, jos lapsien vuoksi jäisi kotiin.

• vänkyrä-nainen

tosta nyt kun en itsekään nyt töissä ole - tosin eipä oo sitä miestä hellittävänäkään ettei senpuoleen..

Mutta varmaan tuo joillekin miehille on ihan hyväksyttävä vaihtoehto varsinkin jos lapsi on tekeillä tai pieniä lapsia jo on.

Mutta kyllä tuokin silti voi pidemmän päälle käydä tylsäksi, tai niin mä sen ainakin osittain olen kokenut.

• vili

taas tekosyy aikaansaamattomuudella....pummi tulee mieleen

• vili

arvostan naista tasan sen mukaan, kuinka puoliks laskut maksetaan

• aina puoliksi
        vili kirjoitti:

arvostan naista tasan sen mukaan, kuinka puoliks laskut maksetaan

vaikka nainen tienaa vähemmän ja syö vähemmän. Toisin sanoen: nainen joutuu käyttämään isomman osan palkastaan yhteisiin kuluihin.

• >Minä taas hellin kaikin tavoin miestäni aina kun hän vain haluaa, ja teen sen innolla ja rakkaudella.

Ahdistavaa.

>Mitä mieltä olette naisesta, joka ajattelee ja elää kuvailemallani tavalla, eli ei käy työssä?

Ajattelen, että nainen elää miehensä kautta. Työssäkäynti/-käymättömyys on sit melkein yks lysti, mut pitää olla muutakin elämää kuin se mies.

btw. Jotenkin mulle tuli tästä alotuksesta mieleen, et tämän olis vääntäny joku keski-iiän ylittänyt ukko.

• "Ja mielestäni miehen tehtävä on elättää minut ja hankkia elämiseen tarvittavat rahat."

- Oletko jo laskeskellut paljonko miehellä pitäisi olla rahaa sijoittaa sinuun kuukausittain?

• -k32v-

kuulostaa huimalle riskinotolle. mut kyl se varmaa joilleki sopis tollanenki järjestely.

toivottavasti löytyy senverta kultaine miäs et ei käy sillee et yks päivä kutsuis lumihanki.

siks toi, et ei omista mitää tai ei hanki mitää (ei siis oo omaa rahaa), kuulostais äkkii siltä ku oikee kutsuis vaikeuksii nimelt kyläileen.

mut toisaalt, tollast kai se o joskus 100v sitte ollu, et naise osa on miähe palvelu ja laste kasvatus. sit on kuitenki tultu se 100v.. eikä ennen kaikki asiat ollu paremmi.

• -suklaavanukas-

Ei se töihin lähteminen aina herkkua ole mutta kyllä oman rahan tienaaminen on iso juttu. En haluais pyytää mieheltäni rahaa esimerkiksi meikkeihin/vaatteisiin. Kun molemmat tienaavat, on kiva että molemmat myöskin saavat ostaa itselleen mitä tykkäävät. Eikä tarvitse kysyy "lupaa".
      Kyllä minäkin kotona viihdyn ja mukavaa on, kun voi vaikkapa sisustaa kotia. Ja töiden jälkeen on ihana tehdä ruokaa ja makoilla sohvalla vaikka. Osaa arvostaa sitä ihan eri tavalla.

Tottakai yhdessä ostetaan ruuat ja maksetaan laskuja yms.

Mutta oma raha on kyllä turva. Ei sitä tiedä, koska ero paukahtaa.

Niin no ehkä jos mies olisi miljonääri niin ei kai välttämättä sit tarvis muijan töissä käydä...

• jos tällainen vaihtoehto on vapaasti valittu. Eli et oo jättäny koulua kesken vaan sulla on joku ammatti olemassa jota voit alkaa tekemään jos siltä tuntuu, mut sit jos peruskoulun jälkeen oot alkannu vaan palloilla ja heittäny kaikki mahdollisuudet hukkaan niin se ei kyllä laisinkaan sytyttäs.

Mut sellanen tilanne että sinkkuna ollessa touhuaa ja tekee töitä, sit parisuhteessa lopettaa työt vasta kun lapset syntyvät. Siitä eteenpäin kyllä ymmärtäsin kotiäitiyden, vaikka seuraavaks 20 vuodeks, ja sit ku nuorimmainenki tulee täysikäseks niin taas pitäis keksiä jotain. Oishan sellanen ihna hyvä järjestely jos se ei ois olosuhteiden sanelemaa.

• väliaika

provolta, mutta sen sanon, että oma selusta kannattaa aina turvata.

• Asiasta.huvittunut

Miettisin tarkkaan ennen kuin sitoutuisin minkäänlaiseen elatussopimukseen. Vastaavasti pitäisin tyhmänä naista, joka ei sellaista vaatisi tilanteessa, jossa jää kotiin miehen elätettäväksi.

Jos on lapsia ja/tai muutetaan miehen työn perässä ulkomaille, voi olla täysin paikallaan että tehdään elinikäinen elatussopimus ja nainen jää hoitamaan kotia. Lähtisin kuitenkin siitä, että mikäli asutaan Suomessa, eikä lapsia ole, en myöskään naisen elämistä kokonaan kustanna. Jokaisen on kannettava oma kortensa kekoon. Imurin heiluttajan voi palkata halvemmallakin.

Omistautuminen miehelle kuulostaa todella ahdistavalta.

• maeles

häpee..

Duuniin siitä ja äkkiä

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      594
      2094
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      104
      1049
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      987
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      4
      857
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      845
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      78
      778
    7. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      749
    8. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      87
      727
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65