Aamupala-vinkkejä?!

!!!!!

Olen aloittanut aamupalan syömisen ensimmäistä kertaa elämässäni, tarkoituksena välttää hirveä nälkä iltapäivisin ja iltaisin ja sitä myötä ilta-ahmimisen pois jääminen ja laihtuminen toiveena.

Eli mitä laihduttajalle aamupalaksi?? Mistä saa hyvin energiaa ilman rasvaa, sokeria ja tuhmia hiilihydraatteja? :D

Puuro on ainut sellainen mikä ei mene alas.
Olisi kiva saada jotain hyväksi todettuja ideoita :)

17

5105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kanapee

Itse tykkään syödä purkillisen Ehrmannin maitorahkaa ja päälle desi valion sokeritonta mansikkakeittoa. Kaloreja tulee kokonaiset 154 cal ja saa paljon protskuja, täyttää tosi hyvin ja maistuu namille!!

• -tyttoo-

Vaihtelen joka aamu aamupalaa. Esim: Ma: 2 Leipää päälle kurkkua tomaattia leikkelettä salaattia ja levitettä. Juon yhden kupin teetä ja yhden mehu lasillisen. Ti: Muromyslisekoitusta ja joukkoon jugurttia. Juon yhden kupin teetä ja yhden mehu lasillisen. Ke: Sama kuin ma. To: Puuroa ja joukkoon mehukeittoa. Juon taas teetä ja yhden maito lasillisen. Pe: Munakas ja jugurtti myös joskus jos en täyty otan viellä hedelmän. Yhden kupin teetä ja yksi lasillinen mehua. La: Sama kuin ma. Su: Sama kuin to. Vaihtelen myös ruokien paikkoja parin viikon välein. Täytyn hyvin ja jaksan odottaa lounasta. :)

• Tässäpä minun

aamupala vinkkini sinulle:

2 palaa ruissydän leipää
      2 siivua juustoa 5 %
      2 siivua keittokinkkua
      4 palaa tuoretta kukkua
      1 kuppi teetä ilman maitoa makeutusaineella.

Leivillä en käytä rasvaa.

• mionascorner

ja täyttävää!

ja tietenkin kevyttä ja terveellistä:

Hedelmäinen aamunanna:

1/2 prk rasvaton maitorahka
      1 pieni appelsiini tai 2 mandariinia tai 1/2 iso appelsiini
      1/2 prk ananas tai saman verran tuoretta

Voi käyttää myös muita hedelmiä. Tärkeintä on, että maitorahkaa on vain juuri ja juuri sen verran, että "ei jää kuivaksi" mutta ei niin paljon, että viimeiset lusikalliset olisivat pelkkää rahkaa. Koko annoksessa kaloreita yhteensä n. 120 kcal

Makea aamunanna:

1/2-1 prk rasvatonta maitorahkaa
      1 dl sokeritonta mehukeittoa (alle 10 kcal/100g)
      Annoksessa kaloreita yhteensä 70-130 kcal

Kuituinen liikkujan aamunanna:

1/2-1 prk rasvatonta maitorahkaa
      1 kpl elovena (tms) runsaskuituinen välipalakeksi murennettuna

Murustettu keksi ei pehmene samalla tavalla iljettäväksi kuin esimerkiksi fitnessmurot. Koko annoksessa kaloreita 200-250

Siinä omia suosikkejani :) pitää hyvin nälkää poissa ja riittää syömistä ainakin 5 minuutiksi, ettei heti hotki. Muista kaunis astia!

• jjjkkdld

Usein syön aamuisin rasvatonta maustamatonta jugurttia, johon laitan sekaan Fiberex sokerijuurikas kuitja ja pellavansiemen rouhetta. Hyvää, terveellistä ja pitää nälkää.
      Ruisleipä, jonka välissä 5 % juustoa ja kasviksia sitte ton kaveriksi.
      Joskus leivänvälissä keitetty kananmuna.

• sopi minulle.

Minun aamupalani: 2siivua kalkkunaleikettä
      1 siivu kermajuustoa
      10 siivua kurkkua
      15 viinirypälettä
      1 keitetty kanamuna
      2 kuppia kahvia
      vettä mielinmäärin.
      Kyllä kilot lähtee!
      Päivällinen kanaa tai lihaa myös kalaa /vihanneksia.
      Välipala Kavia 2 kuppia /1marenki pala.
      Iltapala 1banaani tai 2 siivua leikkeleitä tai pieni kuppi muroja.
      Päivässä menee noin 1½ litraa vettä.
      3 kertaa viikossa 1-2 km kävelylenkkiä.

• mmmmllkk

Tomaatti, banaani, 3 munaa pellavarouhetta, piimää, musfikoita, kahvia

• kdahioshfölkj

itse laihdutan seuraamalla kaloreitani kalorilaskurin avulla. Helppoa ja toimii. Minun aamupala esim:

150-200g kaurapuuroa
      1-2dl light mansikka tai mustikkakeittoa (rainbow)
      pari kuppia kahvia maidolla n.400g ja 200g rasvatonta maitoa
      tai

2dl rasvatonta maustamatonta jogurttia
      30g ruisleseitä
      1-2dl mansikka tai mustikkakeittoa (rainbow)
      pari kuppia kahvia maidolla n.400g ja rasvatonta maitoa 200g

Valitsen kiireisinä aamuina jälkimmäisen, ruisleseiden ansiosta pitää nälkää todella kauan niin jaksaa hyvin lounaalle :)

Ei tietty mitään kauheita makunautintoja, mutta vähäkalorisia ja hyviä kuituja ja hiilihydraatteja sopivassa suhteessa.

• Kevyesti aamuun

Ihan ensin lasillinen vettä ja vähän raikasta ilmaa ja venyttelyä. Sen jälkeen kahvia ja pieni lasillinen tuoremehua tai hera-hedelmäjuomaa tai hedelmä mukaan autoon ja nokka kohti työpaikkaa. Joskus kun on aikaa, teen marja-rahka-pirtelöä.

Ihan joskus harvoin jaksan keitellä kananmunia tai tehdä munakkaan, lähinnä viikonloppuna, jos on nukkunut pitkään ja aamupala on puolilta päivin.

• ....................

Tässä oma aamupala, valitettavasti siinä on sitä puuroa mukana, mutta mausteilla :D

- Elovena pikapuuropussi (omena/mustikka/vadelma)
      - Fast 80 hera (sekoitettuna puuroon) 30 g
      - Ykkösmaitoa 150 g
      - Kahvia 200 g
      - Kahvikermaa 10% 15 g
      - Activia mansikkajogurtti 125 g
      - Lisäravinteita: kalaöljykapseleita, vitamiineja, sinkkiä, magnesiumia

Kaloreita tulee vajaat 500. Syön aamupalan 7 aikoihin ja klo 11 on jo kova nälkä. Lähes päivittäin harrastan liikuntaa, painoa putoaa jatkuvasti. Suosittelen syömään proteiineja aamupalalla.

• qwer1234

Unohtakaa nyt ihmiset ne kevyttuotteet! Niistä ei ole elimistölle kun haittaa...

• möööpeli

muistakaa syyä hyviä.rasvoja!!!

• Vanha Jojo

Hämmästyttävän harvoissa aamupaloissa näyttää olevan mitään tuoretta. Minusta aamupalaan pitäisi aina sisältyä tuoreita marjoja, hedelmää tai kasviksia ja jotain proteiinipitoista. Itse kaipaan vielä viljatuotteita, arkisin mysliä ja viikonloppuisin leipää. Omaan aamiaiseeni sisältyy aina murokulhollinen marjoja.

• nojoojoooooo oo

Itse syön yleensä sen 2 ruisleipäpalaa, päällä flora levitettä, salaattia, yksi juustoviipale, kurkkua niin monta siivua kun mahtuu ja tomaattia, välillän saatan myös laittaa lauantaimakkaran siivun, kuppi kahvia rasvattomalla maidolla. joskus saatana myös syödä samalla 1-1½dl täysjyvämuroja, tai 150kg rasvattoman jugurttupurkin. Juon myös aamuisin ainakin 1L vettä, ennenkun lähden yhtään mihinkään. Tolla jaksan 3-4 tuntia. Muista että aamupala on tärkein ruoka päivässä, jonka täytyy olla tukeva. Iltaa kohden mennään kevyemmillä ruoilla.

• Kasvissyöjä89

Kannattaa kokeilla tätä. 1 prk 125-150g soijajogurttia tai tavallista vähärasvaista /maustamatonta jogurttia. Femisoija Plussaa 15-30g, muutama kukkurallinen
      teelusikallinen -----> http://www.luontaistuotekauppaa.com/reformi/
      Tuota saa ihan ruokakaupoista.

1/2 banaani tai omena pieninä kuutioina Kaikki vaan sekaisin
      ja syömään. Itse laitan myös lorauksen tyrnimehua, soijajogurtti sen vuoksi,
      että maitotuotteet estävät raudan imeytymistä, jota on Femisoijassa ja tyrnin
      C-vitamiini auttaa rautaa imeytymään.. ;) Joskus olen myös laittanut Soijamax100-
      proteiinijauhetta sekaan. -----> http://www.sf-protein.com/?lang=fi&sivu=tuotteet/proteiinivalmisteet/soijamax_100

• lajid0aj

Oletko ap nainen vai mies? Naisen serotonin kannalta paras on hiilihydraattivoittoinen aamiainen ja silloin siihen ei kannata lisäillä paljoa rasvoja. Esim. pilkot hedelmäsalaatin neljästä hedelmästä (mielellään ei viinirypäleitä tai banaania: nostavat liian nopeasti verensokerin, joka sitten taas nopeasti laskee). Tai kokojyväruisleipää ja sokeritonta luumusosetta. Tai keitä tattaria tai hirssiä ja syö marjojen kanssa ja lisää tilkkanen vähärasvaista maitoa/soijamaitoa. Musta kaurapuuro isoista hiutaleista on ihanaa, jos se ei ole liian kuivakkaa ja jos lisää marjoja ja soijamaitoa. Sanotaan, että kofeiini ei ole kehon aamutoiminnoille terveellistä. Juon itse jotain yrttiteetä. Ja ihan alkuun vettä ja viherpirtelö (siihen mm. vehnänorasjauhetta, MSM-jauhetta).

• ajid0aj

Siis piti kirjoittaa: "naisen serotoniinin tuotannon kannalta"

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7160
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2547
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      104
      1992
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1538
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1079
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      990
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      959
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      863
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      729
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      718
    Aihe