Olen aloittanut aamupalan syömisen ensimmäistä kertaa elämässäni, tarkoituksena välttää hirveä nälkä iltapäivisin ja iltaisin ja sitä myötä ilta-ahmimisen pois jääminen ja laihtuminen toiveena.
Eli mitä laihduttajalle aamupalaksi?? Mistä saa hyvin energiaa ilman rasvaa, sokeria ja tuhmia hiilihydraatteja? :D
Puuro on ainut sellainen mikä ei mene alas.
Olisi kiva saada jotain hyväksi todettuja ideoita :)
Aamupala-vinkkejä?!
17
5105
Vastaukset
- Kanapee
Itse tykkään syödä purkillisen Ehrmannin maitorahkaa ja päälle desi valion sokeritonta mansikkakeittoa. Kaloreja tulee kokonaiset 154 cal ja saa paljon protskuja, täyttää tosi hyvin ja maistuu namille!!
- -tyttoo-
Vaihtelen joka aamu aamupalaa. Esim: Ma: 2 Leipää päälle kurkkua tomaattia leikkelettä salaattia ja levitettä. Juon yhden kupin teetä ja yhden mehu lasillisen. Ti: Muromyslisekoitusta ja joukkoon jugurttia. Juon yhden kupin teetä ja yhden mehu lasillisen. Ke: Sama kuin ma. To: Puuroa ja joukkoon mehukeittoa. Juon taas teetä ja yhden maito lasillisen. Pe: Munakas ja jugurtti myös joskus jos en täyty otan viellä hedelmän. Yhden kupin teetä ja yksi lasillinen mehua. La: Sama kuin ma. Su: Sama kuin to. Vaihtelen myös ruokien paikkoja parin viikon välein. Täytyn hyvin ja jaksan odottaa lounasta. :)
- Tässäpä minun
aamupala vinkkini sinulle:
2 palaa ruissydän leipää
2 siivua juustoa 5 %
2 siivua keittokinkkua
4 palaa tuoretta kukkua
1 kuppi teetä ilman maitoa makeutusaineella.
Leivillä en käytä rasvaa. - mionascorner
ja täyttävää!
ja tietenkin kevyttä ja terveellistä:
Hedelmäinen aamunanna:
1/2 prk rasvaton maitorahka
1 pieni appelsiini tai 2 mandariinia tai 1/2 iso appelsiini
1/2 prk ananas tai saman verran tuoretta
Voi käyttää myös muita hedelmiä. Tärkeintä on, että maitorahkaa on vain juuri ja juuri sen verran, että "ei jää kuivaksi" mutta ei niin paljon, että viimeiset lusikalliset olisivat pelkkää rahkaa. Koko annoksessa kaloreita yhteensä n. 120 kcal
Makea aamunanna:
1/2-1 prk rasvatonta maitorahkaa
1 dl sokeritonta mehukeittoa (alle 10 kcal/100g)
Annoksessa kaloreita yhteensä 70-130 kcal
Kuituinen liikkujan aamunanna:
1/2-1 prk rasvatonta maitorahkaa
1 kpl elovena (tms) runsaskuituinen välipalakeksi murennettuna
Murustettu keksi ei pehmene samalla tavalla iljettäväksi kuin esimerkiksi fitnessmurot. Koko annoksessa kaloreita 200-250
Siinä omia suosikkejani :) pitää hyvin nälkää poissa ja riittää syömistä ainakin 5 minuutiksi, ettei heti hotki. Muista kaunis astia! - jjjkkdld
Usein syön aamuisin rasvatonta maustamatonta jugurttia, johon laitan sekaan Fiberex sokerijuurikas kuitja ja pellavansiemen rouhetta. Hyvää, terveellistä ja pitää nälkää.
Ruisleipä, jonka välissä 5 % juustoa ja kasviksia sitte ton kaveriksi.
Joskus leivänvälissä keitetty kananmuna. - sopi minulle.
Minun aamupalani: 2siivua kalkkunaleikettä
1 siivu kermajuustoa
10 siivua kurkkua
15 viinirypälettä
1 keitetty kanamuna
2 kuppia kahvia
vettä mielinmäärin.
Kyllä kilot lähtee!
Päivällinen kanaa tai lihaa myös kalaa /vihanneksia.
Välipala Kavia 2 kuppia /1marenki pala.
Iltapala 1banaani tai 2 siivua leikkeleitä tai pieni kuppi muroja.
Päivässä menee noin 1½ litraa vettä.
3 kertaa viikossa 1-2 km kävelylenkkiä. - mmmmllkk
Tomaatti, banaani, 3 munaa pellavarouhetta, piimää, musfikoita, kahvia
- kdahioshfölkj
itse laihdutan seuraamalla kaloreitani kalorilaskurin avulla. Helppoa ja toimii. Minun aamupala esim:
150-200g kaurapuuroa
1-2dl light mansikka tai mustikkakeittoa (rainbow)
pari kuppia kahvia maidolla n.400g ja 200g rasvatonta maitoa
tai
2dl rasvatonta maustamatonta jogurttia
30g ruisleseitä
1-2dl mansikka tai mustikkakeittoa (rainbow)
pari kuppia kahvia maidolla n.400g ja rasvatonta maitoa 200g
Valitsen kiireisinä aamuina jälkimmäisen, ruisleseiden ansiosta pitää nälkää todella kauan niin jaksaa hyvin lounaalle :)
Ei tietty mitään kauheita makunautintoja, mutta vähäkalorisia ja hyviä kuituja ja hiilihydraatteja sopivassa suhteessa. - Kevyesti aamuun
Ihan ensin lasillinen vettä ja vähän raikasta ilmaa ja venyttelyä. Sen jälkeen kahvia ja pieni lasillinen tuoremehua tai hera-hedelmäjuomaa tai hedelmä mukaan autoon ja nokka kohti työpaikkaa. Joskus kun on aikaa, teen marja-rahka-pirtelöä.
Ihan joskus harvoin jaksan keitellä kananmunia tai tehdä munakkaan, lähinnä viikonloppuna, jos on nukkunut pitkään ja aamupala on puolilta päivin. - ....................
Tässä oma aamupala, valitettavasti siinä on sitä puuroa mukana, mutta mausteilla :D
- Elovena pikapuuropussi (omena/mustikka/vadelma)
- Fast 80 hera (sekoitettuna puuroon) 30 g
- Ykkösmaitoa 150 g
- Kahvia 200 g
- Kahvikermaa 10% 15 g
- Activia mansikkajogurtti 125 g
- Lisäravinteita: kalaöljykapseleita, vitamiineja, sinkkiä, magnesiumia
Kaloreita tulee vajaat 500. Syön aamupalan 7 aikoihin ja klo 11 on jo kova nälkä. Lähes päivittäin harrastan liikuntaa, painoa putoaa jatkuvasti. Suosittelen syömään proteiineja aamupalalla. - qwer1234
Unohtakaa nyt ihmiset ne kevyttuotteet! Niistä ei ole elimistölle kun haittaa...
- möööpeli
muistakaa syyä hyviä.rasvoja!!!
- Vanha Jojo
Hämmästyttävän harvoissa aamupaloissa näyttää olevan mitään tuoretta. Minusta aamupalaan pitäisi aina sisältyä tuoreita marjoja, hedelmää tai kasviksia ja jotain proteiinipitoista. Itse kaipaan vielä viljatuotteita, arkisin mysliä ja viikonloppuisin leipää. Omaan aamiaiseeni sisältyy aina murokulhollinen marjoja.
- nojoojoooooo oo
Itse syön yleensä sen 2 ruisleipäpalaa, päällä flora levitettä, salaattia, yksi juustoviipale, kurkkua niin monta siivua kun mahtuu ja tomaattia, välillän saatan myös laittaa lauantaimakkaran siivun, kuppi kahvia rasvattomalla maidolla. joskus saatana myös syödä samalla 1-1½dl täysjyvämuroja, tai 150kg rasvattoman jugurttupurkin. Juon myös aamuisin ainakin 1L vettä, ennenkun lähden yhtään mihinkään. Tolla jaksan 3-4 tuntia. Muista että aamupala on tärkein ruoka päivässä, jonka täytyy olla tukeva. Iltaa kohden mennään kevyemmillä ruoilla.
- Kasvissyöjä89
Kannattaa kokeilla tätä. 1 prk 125-150g soijajogurttia tai tavallista vähärasvaista /maustamatonta jogurttia. Femisoija Plussaa 15-30g, muutama kukkurallinen
teelusikallinen -----> http://www.luontaistuotekauppaa.com/reformi/
Tuota saa ihan ruokakaupoista.
1/2 banaani tai omena pieninä kuutioina Kaikki vaan sekaisin
ja syömään. Itse laitan myös lorauksen tyrnimehua, soijajogurtti sen vuoksi,
että maitotuotteet estävät raudan imeytymistä, jota on Femisoijassa ja tyrnin
C-vitamiini auttaa rautaa imeytymään.. ;) Joskus olen myös laittanut Soijamax100-
proteiinijauhetta sekaan. -----> http://www.sf-protein.com/?lang=fi&sivu=tuotteet/proteiinivalmisteet/soijamax_100 - lajid0aj
Oletko ap nainen vai mies? Naisen serotonin kannalta paras on hiilihydraattivoittoinen aamiainen ja silloin siihen ei kannata lisäillä paljoa rasvoja. Esim. pilkot hedelmäsalaatin neljästä hedelmästä (mielellään ei viinirypäleitä tai banaania: nostavat liian nopeasti verensokerin, joka sitten taas nopeasti laskee). Tai kokojyväruisleipää ja sokeritonta luumusosetta. Tai keitä tattaria tai hirssiä ja syö marjojen kanssa ja lisää tilkkanen vähärasvaista maitoa/soijamaitoa. Musta kaurapuuro isoista hiutaleista on ihanaa, jos se ei ole liian kuivakkaa ja jos lisää marjoja ja soijamaitoa. Sanotaan, että kofeiini ei ole kehon aamutoiminnoille terveellistä. Juon itse jotain yrttiteetä. Ja ihan alkuun vettä ja viherpirtelö (siihen mm. vehnänorasjauhetta, MSM-jauhetta).
- ajid0aj
Siis piti kirjoittaa: "naisen serotoniinin tuotannon kannalta"
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167160- 1992547
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1041992En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761538Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911079- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77863
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7718