mies haukkuu mut riidellessä paskaks ämmäks lehmäks ja ties miks ku en tee asioita niin ku se haluaa esim pistä joskus jotain korkokenkiä ku mennään kaupoille kun se pyytää/vaatii siitä tulee kauhee sota:( tääkin olis vältetty jos olisin tehny ku se tahto..ehkä vika onki mussa:(en sais ottaa niit tosissaa ku hän ei niitä tarkota ei voi itselleen mitään kun pinna palaa, sairastaa masennusta jne. Sit pyydellään anteeks ku oon lähtemässä ja kaikki menee jos mä lähden kyynel silmissä rukoilee etten jättäis sitä. Tää on jo neljäs kerta marraskuun alusta ku oon lähteny.. olis paljon helpompaa jos se jättäis mut sais mielenrauhan vaik sitä paljon rakastankin. Mut se ei sitä usko ku lähden ja väittää et mul on joku toinen. sit taas palaan ja alle vkon päästä meno jatkuu..nalkutusta ym mitä mä ny taas teen?? miten jätttää ihminen ketä rakastaa kenen kanssa on ihanimpia aikoja ku kenenkään kanssa mutta myös ne kaikkein kamalimmat;( kun se käskee mun kuolla. tuntuu että oon jääny koukkuun tähän surkeeseen olotilaan..en jaksa sen mielialan heilahteluita eka oon rakas hani ja hetken päästä paska ämmä..se vetoo aina siihen sairauteen et mun pitäis ymmärtää.. ajattelen oonko mä sitten itsekäs paska jos tästä nyt lopullisesti lähden, sit tulee ajatuksii et ei ne pahat päivät ny niin pahoja ollukkaan valehtelen itselleni;(
miks jättäminen on niin vaikeeta
10
2524
Vastaukset
- ongelma....
Mulla siten, että olen koettanut pyytää vaimoa laittamaan välillä seksihepeniä petipuuhiamme varten, vaan ei. Aikoinaan hän niitä piti, nyt seksielämä on samaa peruskaavan mukaista touhua, himokkuus kaukana. Joku tietysti voisi sanoa että vaimo on kyllästynyt minuun samoin. No, tuohon sanoisin että kyllä niitä haluja ja intoa on minulla samalla tavalla vaan toisella ei.
Olin jo vähällä lähteä omille teille, ihan siis viittä vaille -asuntokin jo katsottuna valmiiksi. Vaan en tehnyt, en voinut. On 10 v takana, ja yhteiset hyvät hetket, muistot ja toki tämänkin päivän tietyt hyvät hetket ja asiat pitää minut kiinni. Pelkään, että jos lähde ja alan viettämään poikamieseloa, koituu siitä turmio (alkoholi, pubit, uudet satunnaiset ravintolanaiset joilta kenties saisi seksivaihtelua ja himokkuuttakin mutta jäljelle jäisi vain aktin ja tapaamisen jälkeen tyhjä olo ja ikävä menneeseen). Näin ollen elän edelleen tässä suhteessa, ja koetan mennä päivä kerrallaan siinä eteenpäin.
Se on nimittäin tuo pelko muutoksesta kova, niin varmaan sullakin. Pelko yksinäisistä illoista kotona kun tuttu puoliso ei olekaan siellä eikä ole tulossakaan, kenties yhteinen rakas lemmikkieläinkin toisella, ikuisesti pois itseltään. Pelko ahdistuksesta, pään räjähtämisestä, pelko yksin nukkumisesta, yöllisistä heräilyistä. Pelko masentumisesta jne.- katkolla taas
moikka. mä lähdin kolmevuotta sitten vannoen itselleni ,etten enää ala jaksaa hänen käyttäytymiselleen yms. pahalle. kuitenkin kämpässäni ,kun olen noin kolme kk muistot kultautuvat ja taas nousen linkkiin ja matkustan hänen luokse. matkalla ajattelen ,et nyt on varmaa kaikki hyvin tälläkertaa ja voimme taas alkaa alusta ,mutta jo kahdenviikon kuluttua ja kuluessa mies alkaa taas oireilla ja mä olen yksin ja syrjitty piika vaan. pakkaan kassini ja lähden taas pois sitä on kestänyt todellakin kolme vuotta ja aina vannon etten mee takas. nytkin tässä istun kahdenviikon jälkeen itku kurkussa säälien itseäni et miksi olen niin heikko ja tyhmä ,elämä menee hukkaan näin.tälläkertaa aijon pysyä poissa ja elää mun eläämäni.hehe nauran jo ,et kui kauan vannomiseni kestää,olen yksin en osaa luottaa mihinkään. onnellinen olen siitä ,et minulla on oma kämppä minne saan mennä,olla tehdä mitä haluan .
- kyynelposki
katkolla taas kirjoitti:
moikka. mä lähdin kolmevuotta sitten vannoen itselleni ,etten enää ala jaksaa hänen käyttäytymiselleen yms. pahalle. kuitenkin kämpässäni ,kun olen noin kolme kk muistot kultautuvat ja taas nousen linkkiin ja matkustan hänen luokse. matkalla ajattelen ,et nyt on varmaa kaikki hyvin tälläkertaa ja voimme taas alkaa alusta ,mutta jo kahdenviikon kuluttua ja kuluessa mies alkaa taas oireilla ja mä olen yksin ja syrjitty piika vaan. pakkaan kassini ja lähden taas pois sitä on kestänyt todellakin kolme vuotta ja aina vannon etten mee takas. nytkin tässä istun kahdenviikon jälkeen itku kurkussa säälien itseäni et miksi olen niin heikko ja tyhmä ,elämä menee hukkaan näin.tälläkertaa aijon pysyä poissa ja elää mun eläämäni.hehe nauran jo ,et kui kauan vannomiseni kestää,olen yksin en osaa luottaa mihinkään. onnellinen olen siitä ,et minulla on oma kämppä minne saan mennä,olla tehdä mitä haluan .
ollaan keskusteltu tästä monta kertaa ennenkin ja mies tiedostaa itsekkin tän ongelman..mut mun pitäis ymmärtää ja ymmärtää ettei se todellakaan tarkota mitä tulee sanottua..ja jos mä nyt lähden lopullisesti (mitä en varmaa taaskaan tee) ni oonko mä sillo se itsekäs paska ketä jättää sairaan ihmisen.. en halua olla se mut en myöskään jaksa tällasta:( se on niin kamalaa (oon nyt porukoilla) kun pitäis niitä tavaroita hakea sieltä ni se itkee etten jättäis ja katuu kaikkea..;(
- ..ootte
kyynelposki kirjoitti:
ollaan keskusteltu tästä monta kertaa ennenkin ja mies tiedostaa itsekkin tän ongelman..mut mun pitäis ymmärtää ja ymmärtää ettei se todellakaan tarkota mitä tulee sanottua..ja jos mä nyt lähden lopullisesti (mitä en varmaa taaskaan tee) ni oonko mä sillo se itsekäs paska ketä jättää sairaan ihmisen.. en halua olla se mut en myöskään jaksa tällasta:( se on niin kamalaa (oon nyt porukoilla) kun pitäis niitä tavaroita hakea sieltä ni se itkee etten jättäis ja katuu kaikkea..;(
Kauanko olette olleet yhdessä?
Onko tilanne muuttunut alkuajoista? Lähinnä haen sitä, että osaako tai onko hän osannut olla sinua kohtaan myös rakastava, pidempiä aikoja kuin päiviä, tunteja? - kyynelposki
..ootte kirjoitti:
Kauanko olette olleet yhdessä?
Onko tilanne muuttunut alkuajoista? Lähinnä haen sitä, että osaako tai onko hän osannut olla sinua kohtaan myös rakastava, pidempiä aikoja kuin päiviä, tunteja?ollaan oltu..osaa se olla rakastavakin mut kun en tee kuten tahtoo ni tulee maailmanloppu voi olla puolkin vuotta ettei nyt noin lyttyy hauku mut kun muutettiin yhteen 5kk sitte ni kaikki tehdään sen ehdoilla ja kk välein ny tullu tota haukkumista. Arki on sellast nalkuttamista mitään en osaa tehä oikein..(miehen siivousintoilu) ja jos teen jonku asian kuten se tekee ni sekin on väärin "älä tee niinku mä teen, tee niinku mä sanon!" tota kuulee päivittäin..:/
- katkolla taas
kyynelposki kirjoitti:
ollaan oltu..osaa se olla rakastavakin mut kun en tee kuten tahtoo ni tulee maailmanloppu voi olla puolkin vuotta ettei nyt noin lyttyy hauku mut kun muutettiin yhteen 5kk sitte ni kaikki tehdään sen ehdoilla ja kk välein ny tullu tota haukkumista. Arki on sellast nalkuttamista mitään en osaa tehä oikein..(miehen siivousintoilu) ja jos teen jonku asian kuten se tekee ni sekin on väärin "älä tee niinku mä teen, tee niinku mä sanon!" tota kuulee päivittäin..:/
voi elämän kevät ,mulla on samallainen juttu . mä en osaa tehdä mitään ,hän paikkailee kaiken mitä teen ja haukkuu mua helvetti joka paikasta ,millo oon ruma ,millo on jalat rumat ,hiukset ,silmät ja nenä . voi että niitä sanoja mitä hän käyttää alistaa niin saamarin alas. sitko mä olen kämpässäni niin kuluu kolmeviikkoo ni ukko tekstillä heittää mitä sinne kuuluu, vittu et on hankalaa .on sanotaan kiva kuulla et on samanlaisii tilanteita ,mut tässä tapauksessa ,täytyy sanoa et on helvetillistä kuulla et muillakin on niin sairasmies.ja huippu et siitä ei pääse eroon.tai ei sanoa itelle ,et nyt riittää vai sanoinko mä jo se nyt . mitäs oot mieltä tehdääkö yhdes siitä loppu...niin vihanen itelleni oon nyt.
- little_rose
katkolla taas kirjoitti:
voi elämän kevät ,mulla on samallainen juttu . mä en osaa tehdä mitään ,hän paikkailee kaiken mitä teen ja haukkuu mua helvetti joka paikasta ,millo oon ruma ,millo on jalat rumat ,hiukset ,silmät ja nenä . voi että niitä sanoja mitä hän käyttää alistaa niin saamarin alas. sitko mä olen kämpässäni niin kuluu kolmeviikkoo ni ukko tekstillä heittää mitä sinne kuuluu, vittu et on hankalaa .on sanotaan kiva kuulla et on samanlaisii tilanteita ,mut tässä tapauksessa ,täytyy sanoa et on helvetillistä kuulla et muillakin on niin sairasmies.ja huippu et siitä ei pääse eroon.tai ei sanoa itelle ,et nyt riittää vai sanoinko mä jo se nyt . mitäs oot mieltä tehdääkö yhdes siitä loppu...niin vihanen itelleni oon nyt.
ihmiset hyvät! Eihän kenenkään tarvi tollasta kestää
siltä "rakkaalta" puolisolta. Kyllä sillä räyhäävällä osapuolella ei taida kaikki olla ihan kohdallaan!!! Häipykää äkkiä tollasista suhteista, joissa ei osata keskustella saatikka kunnioittaa toista ja hänen mielipiteitään... ennenkuin tulette itse samanlaisiksi. - annaroosa
katkolla taas kirjoitti:
kirjoitus oli kuin omasta kynästäni!Itkenyt olen taas silmät pussille typerän miehen perään-mutta kaaipaus on suuri.Minä olen jättäjä ja jahkailija,eon osaa päättää!
- etkä paska ihminen
vaan sinulla on täysi oikeus pelastaa itsesi. Ikävää, että mies on sairas mutta mielestäni kenenkään ei pidä sietää tuollaista. Voisiko olla, että sinussa on hiukan taipumusta läheisriippuvuuteen, kun et osaa irroittauta kurjasta suhteesta...? Ihminen voi itsekin sairastua masennukseen, kun häntä jatkuvasti painetaan alas. Itse lähdin narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivän ihmisen luota. Tunsin toki myötätuntoa häntä kohtaan mutta en sallinut hänen pilata omaakin elämääni. En minäkään osannut heti lähteä, kun ajattelin rakastavani häntä mutta tajusin, että ei siinä rakkauskaan paljon auta, jos toinen on sairas ja tekee elämästäni helvettiä. Minä en voinut rakkaudellani häntä parantaa, koska hän ei itse tehnyt mitään asiantilan parantamiseksi. Myöhemmin ymmärsin myös, että kyllä se rakkauskin oli oikeastaan aika vähiin käynyt suhteen loppua kohden, koska hän oli kohdellut minua niin törkeästi. En vain olisi halunnut itsellenikään myöntää, että suhteeni ei onnistunutkaan.
Vaikka yksinolo ensin tuntuukin surulliselta, saat ainakin olla rauhassa, sinua ei kiusata ja mollata, itsetuntosi kohenee ja huomaat, että minä tyttö se vaan pärjäänkin mainiosti ihan omillanikin :) Älä pelkää yksinoloa, opi rakastamaan ja kunnioittamaan itseäsi ja sitä kautta vaatimaan normaalia, kunnioittavaa kohtelua toisilta ihmisiltä sinua kohtaan. Äläkä luovu toivosta. Itse olen jo 38-vuotias, monia avoliittoja ja muita suhteita kokenut ja vasta nyt tunnen löytäneeni sen ihmisen, jonka kanssa haluaisin loppuelämäni viettää, koska vihdoinkin olen tavannut miehen, joka arvostaa ja kunnioittaa minua, pitää minua tärkeänä ja välittää minusta. Äitini aina tapasi sanoa: "Parempi yksin kuin huonon kaverin kanssa" ja olen kyllä samaa mieltä. Kaikkea hyvää sinulle, pyyhi kyyneleet ja ota rohkeasti uusi parempi suunta elämässäsi!- kyynelposki
se voi olla et oon jo läheisriippuvainen:( mies menee niin surkeeksi ja haluaa vielä yrittää sanoo ett"ei oo mitään järkee erota jos kert molemmat rakastaa toisiaan. Asioilla on aina syy ja seuraus" ja et mä merkitsen sille tosi paljon ja on pahoillaan, koska tietää et on yrittäny tarpeeks?:( pelkään et sit seur suhtees tajuan et se oonki minä kenen olis pitäny muuttuu..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937768
- 403732
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241180
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321033Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28983Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31782Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10740