Naiset lyhyistä pitkiin sanovat mieluiten haluavansa selvästi yli 180-senttisen miehen, monesti vähimmäis- tai ihannepituudeksi mainitaan 185 senttiä (nuorten suomalaismiesten keskipituus on 180 senttiä http://www.turunsanomat.fi/extra/?ts=1,3:1010:0:0,4:10:0:1:2007-02-17,104:10:439394,1:0:0:0:0:0: ). En sitten tiedä miksi juuri tuo senttimäärä on valikoitunut maagiseksi alarajaksi, ehkä 185-senttinen mies on naisten mielestä juuri sopivasti tavallista pidempi muttei vielä mikään hujoppi?
Naisten ihannemies on myös tavallista harteikkaampi ja vantterampi. Ei lihaskimppu, mutta astetta kookkaampi kuin keskivertomies. "Kevyesti lihaksikas" on kommentti jota naiset käyttää todella usein.
Naisten "keskivertoihannemies" on siis noin 185-senttinen tai pidempi mies, joka on tavallista harteikkaampi ja lihaksikkaampi. Tässä on vain iso ristiriita koska miehen pituus ja vartalon koko kulkevat usein käsi kädessä ja naisten ihannoimat ominaisuudet löytyvät harvoin samasta miesryhmästä: yleensä pitkät miehet ovat hoikkia ja harteikkaat miehet lyhyitä tai keskipituisia.
Pitkät ja harteikkaat miehet ovat siis selkeä vähemmistö. Toki sellaisiakin miehiä näkee silloin tällöin mutta heihin myös kiinnittää enemmän huomiota suuren kokonsa vuoksi. Tästä syntyy helposti mielikuva että pitkiä ja harteikkaita miehiä olisi kohtalaisen paljon. Onko naisilla tämä harhaluulo?
Miehen pituus ja massa
11
2901
Vastaukset
- voivoi...
no hei...
olen 23v pitkä harteikas mies, kevyesti lihaksikas
ei mulla ole koskaan ollut naista, eikä edelleen ole
helvetin naurettavia nää kaikki valikoima-analyysit, niin naisten kuin miestenkin puolesta.
Tutkimuksia, esikuvia viihteen puolelta, haastatteluja, jostain joku huutaa omia arvostuksen kohteita...
Tutkimuksia tehdään niin kauan että voidaan tiivistää kaikkien ihmisten mielipiteet koko maailmassa yhteen lauseeseen
Eikä ole sillonkaan kukaan tyytyväinen, koska AINA ON JOTAIN VIKAA. Mennäänkö ulos välillä?
hengitetään oikeaa ilmaa.
Ihmiset rakentaa omia tavoitteitaan jo artikkeleiden ja tutkimuksien perusteella.
ihmiset ihmiset... ei ei ei - normi mies
No jaa en osaa sanoa. Vaikka naiset keskimäärin haluaisivat 185 melko lihaksikkaan miehen niin mitä sitten? Itse olen alle keskimittainen, eli 172 cm. En voi sanoa että olisin huomannut mitään syrjintää elämässäni naisten tai miesten puolelta. Nuorempana olin melko riutunut ja nykyisin taas tässä 28 vuotiaana olen taasen melko jäntevä ja lihaksikas. Maharadjaa ei oikeastaan ole, mutta ei kyllä lihaksetkaan aivan hulvattomasti läpi paista.
Uskoakseni naiset, niinkuin miehetkin katsovat jotenkin persoonallisen näköisiä ihmisiä sillä silmällä kadulla enemmän kuin vaikka pelkästään pitkiä. Tai no ainakin minä katson persoonallisia naisia.
Kanssakäymisessä ihmisiä tuntuu kiehtovan eniten itsevarmuus ja jonkunasteinen kommunikointikyky. Vientiä takuulla löytyy kääpiöillekkin ja maitovalaille jos vaan osaa avata suunsa. Tämä koskee sekä miehiä, että naisia.- 172cm mikään
paha. Mielestäni suomalaisten miesten keskipituus on 175-180 ja naisten 165-170. Jos pikkaisen on alle keskimittaisen, eipä se kenenkään chansseja huononna. Harva tulee edes ajatelleeksi koko asiaa.
Tällainen mielipide eräältä naiselta, joka pitää tätäkin ketjunaloitusta varsin typeränä.
Miehet, älkää uskoko mitä joku keski-ikäinen ruma iso ukkeli kirjoittaa tänne!!
- tuohon kokoon
kuuluva 185cm ym..Mutta yli kaiken Naiset katsovat ikään ja varallisuuteen, hiusten väriin ja määrään. Voit olla vaikka mikä rapakuntoinen kaljamaha kunhan olet nuori ja-tai varakas niin naisille kelpaa
- hassua :)
Eiköhän valtaosa naisista pidä keskimittaista miestä ideaalina? Itse ainakin ja samoiten kaikki kaverini. Kukaan ei ole ainakaan sanonut, että haluaisi tavallista pidemmän ja isomman.
- senttejä senttejä
"Eiköhän valtaosa naisista pidä keskimittaista miestä ideaalina? Itse ainakin ja samoiten kaikki kaverini. Kukaan ei ole ainakaan sanonut, että haluaisi tavallista pidemmän ja isomman."
Tässähän tarkoitinkin sitä että vaikka naisille kelpaiskin tavallinen mies niin he haluaa miehen jossa on aina vähän extraa tavallisuuden rajoissa, joka erottaa tämän miehen muista miehistä: ei tavallisen näköinen, vaan hieman komeahko, ei keskipituinen, vaan himpun verran keskipituista pidempi, ei normaalituloinen, vaan himpun verran hyvätuloisempi.
- nintz90
Enpä usko että asia on ihan noin. Omalla kohdallani on enemmänkin niin että haluan suunnilleen oman pituiseni jätkän, mutta koska minulla on pituutta keskivertoa enemmän (180cm), niin kyllä olisi kiva jos jätkä siihen 180-185cm haarukkaan osuu. Mutta loppujen lopuksi, ei se pituus mitään ratkaise. Tämänkin hetkinen kundikaverini on jonkin verran itseäni lyhyempi.
- jäpälä84
Itse olen 183 pitkä ja kroppa on painonnostajan eli melkoisen harteikas ja monet naiset, tutut ja vähemmän tutut sanovat että olen pelottavan näköinen ja siksi ei uskalleta lähestyä.
- kröhööööm
Totuus on että suomi-naisen ihannemies on tasan 183 cm pitkä. Jos miehen pituus ylittää tämän pituuden naisten kiinnostus vähenee exponentiaalisesti ja vielä paljon jyrkemmin kuin jos mies olisi lyhkäsempi kuin 183 cm.
Ette muuten pysty sanomaan yhtä ainutta julkkisnaista jonka poikaystävä olisi 2 metrinen. Sen sijaan julkkisnaisia joilla on itseään lyhkäsempi mies löytyy kasapäin. Joskus tuuntuu että näillä julkkisnaisilla jotka ovat muuten sellaisessa asemassa että pystyvät ottamaan kenet tahansa eivät kelpuutakkaan itselleen muuta kuin itseään lyhkäsempiä miehiä tai korkeintaan saman mittaisia.
Nuo 2 metriset miehet eivät ole mitään harvinaisuuksia Suomessa. Baareissa heidän ympärillään ei käy kuhina.
Suomi-naisen mieltymys on: lyhyt tumma mies ja mieluiten ulkkismies (britti, jenkki, saku, latiino, kreku, turkki).- neito166cm
tuosta ulkomaalaisuudesta eri mieltä, kyllä ihan ne puhdasveriset suomalaiset ovat suosiossa, mutta tämä pituus-asia pitää kyllä paikkaansa. Monella julkkisnaisella on joko hieman lyhyempi mies tai samanmittainen tai sitten pidempikin, muttei kuitenkaan kaksimetristä. Olen miettinyt, miksiköhän asia on niin. Olisikohan syynä se, että suunnilleen samanmittainen mies olisi tuttavallisempi, lutuisempi ja ihanampi? Vaikea sanoa tarkkaa syytä.
- nimeetön
En vaan tajuu miks jengi tuijottaa senttei. Mulle o ihan sama onks kundi iso vai pikkunen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san1872395- 581315
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621187Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661137Martina ja jalkapalloilija2
Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?1871068Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j3731059Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1221028- 961026
Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta153982Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka58975