KOMPLIKAATIOITA LIPOLYYSISTÄ eli RASVALIUOTUKSESTA?

Saa nähdä, kuin ämmän käy

Kertokaa, onko teille tullut jotain komplikaatioita lipolyysihoidon eli rasvaliuotuksen jälkeen?

Onko jollekin tullut injektioalueelle kova pyöreä pallukka ja onko se hävinnyt pikkuhiljaa vaiko jäänyt pysyvästi? Onko se saatu poistettua myöhemmin leikkauksella tai muuten?

Jos on käynyt näin, miten asia on korvattu ja missä toimenpiteet tehtiin?

Entä onko ollut muita komplikaatioita lipolyysistä? Itselläni ei ilmeisesti kaikki ole niin kuin pitäisi. Omasta lipolyysistäni on nyt 10 päivää ja kananmunan kokoinen kova pallo injektioalueella. Tilanne ei mielestäni ole muuttunut enää moneen päivään eli tämä ei liene enää mitään turvotusta.

http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000000196&posting=22000000033233825

Kertokaa kokemuksistanne!!!

15

6245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minnaliisu

Minulle tuli pallukoita hoidon jälkeen, pallukat hävisivät muutaman viikon aikana.
      Hoidon tulos alkaa näkyä (minulla) noin 2 viikkoa pistoksista.
      Juuri kahden ja neljän viikon aikana tapahtui melkein se kaikki pieneneminen, mitä saatiin aikaan.
      Tulos ei ollut minulla tasainen vaan röpelöinen. Riippuu tietysti miten paljon on rasvaa ja miten syvälle voidaan pistää. Mitä enemmän on siis parempi.

• Katsotaan, kuin ämmän käy

Sinulle tuli siis useita pienempiä pallukoita? Ja ne hävisivät kokonaan muutamassa viikossa? Olivatko ne kovia? Saanko kysyä, mihin paikkaan lipolyysi tehtiin? Oliko pallukoiden kohdalla tunnottomuutta?

Minulla on siis yksi kananmunan kokoinen pallukka lean alla ja se alue on edelleen tunnoton. Voi, kun toivon todella, että tilanne tästä vielä korjaantuisi. Kiitos, jos vastaat edellä oleviin lisäkysymyksiinikin.

• .....
        Katsotaan, kuin ämmän käy kirjoitti:

Sinulle tuli siis useita pienempiä pallukoita? Ja ne hävisivät kokonaan muutamassa viikossa? Olivatko ne kovia? Saanko kysyä, mihin paikkaan lipolyysi tehtiin? Oliko pallukoiden kohdalla tunnottomuutta?

Minulla on siis yksi kananmunan kokoinen pallukka lean alla ja se alue on edelleen tunnoton. Voi, kun toivon todella, että tilanne tästä vielä korjaantuisi. Kiitos, jos vastaat edellä oleviin lisäkysymyksiinikin.

mikä se pallukka on? voiko sen leikata pois, jos se ei itsestään lähde?

..... kirjoitti:

mikä se pallukka on? voiko sen leikata pois, jos se ei itsestään lähde?

Puhuin vain lääkärin kanssa puhelimessa tänään. Olin kaiketi senverran järkyttynyt, kun kuulin hänen olevan hämmästynyt pallukan koosta, että en osannut oikein kysyä mitään. Ja kun hän sanoi joskus lipolyysistä jääneen kirsikankokoisen pallukan, mieleen jäi soimaan vain tuo "jääneen". Kysyin kyllä, että eihän se vain ole jokin yhdisteen koteloituminen sinne. Miellyttävästi kyllä käyttäytynyt lääkäri ei antanut siihen mitään suoraa vastausta.

Lääkäri pyysi, että seuraan, laskeeko se lainkaan viikonlopulla ja pyysi tulemaan näyttämään maanantaina.

Miltei toivon, että kyseessä on nyt ihonalainen verenvuoto, mikä lähinnä itselleni tulee mieleen, koska patti on kova. Tuolloin elimistö kyllä pikkuhiljaa tulee ymmärtääkseni sulattamaan hyytymän. Mutta, jos pallukka ei häviä itsekseen, se on aika katastrofaalista. Uskoisin, että sen voi leikata, mutta eihän se mikään pieni toimenpide olisi. Vaatisi varmaan anestesian, tulisi iso haava näkyvään paikkaan, kipuja ja ajanmenetystä... vaikka kaikki järjestettäisiinkin lisämaksutta ja kun tarkoitus oli tehdä tämä kenenkään huomaamatta. Jos siihen joudutaan menemään, toivottavasti ei pahempia riskejä siinä sitten.

Odotan edelleen, että pallukka häipyy. Edellisen kirjoittajan viesti kyllä lohdutti, kun hänellä oli niitä ollut ja ne olivat hävinneet.

• minnaliisu
        Katsotaan, kuin ämmän käy kirjoitti:

Minulla ainetta laitettu hieman leuan alueelle ja siinä ei itseasiassa ollut juurikaan rasvaa ,siihen jäi röpelöä sen jälkeen ihon pinnalle.
        Vatsaan, paksurasvaiseen alavatsaan laitettu myös.
        Vatsassa huomasin selvästi niitä pistosalueella olevia kovia pallukoita, ne ovat nimenomaan sitä ainetta.
        Olen lukenut asiasta englanninkielisistä julkaisuista ja pallukoista kerrottiin sielläkin.
        Näitä pallukoita oli jopa kuvattu (ultralla?) ja seurattiin niiden häviämistä. Siinä kerrottiin, että aine pysyy ja vaikuttaa pitkään kuten kuvasta näkyy (tai jotain siihen suuntaan).
        Mulla kovat nystyt hävisivät muutaman viikon aikana ( ehkä 8-10 ?), eikä niistä ollut mitään haittaa. Minulla ei ollut tunnottomuutta. Tai siis kun ne oli niin erillisiä,pieniä, ei tunnottomuutta ainakaan huomannut.
        Jos leuassasi on yleistä turvotusta vielä, sitä voi hautoa esim. pakastehernepussilla.
        Uskoisin kyllä, että sinunkin pallukkasi häviää ajan kanssa (toivon niin ).
        Kerrothan meillekin, jotta tiedämme.

minnaliisu kirjoitti:

Minulla ainetta laitettu hieman leuan alueelle ja siinä ei itseasiassa ollut juurikaan rasvaa ,siihen jäi röpelöä sen jälkeen ihon pinnalle.
        Vatsassa huomasin selvästi niitä pistosalueella olevia kovia pallukoita, ne ovat nimenomaan sitä ainetta.
        Olen lukenut asiasta englanninkielisistä julkaisuista ja pallukoista kerrottiin sielläkin.
        Näitä pallukoita oli jopa kuvattu (ultralla?) ja seurattiin niiden häviämistä. Siinä kerrottiin, että aine pysyy ja vaikuttaa pitkään kuten kuvasta näkyy (tai jotain siihen suuntaan).
        Mulla kovat nystyt hävisivät muutaman viikon aikana ( ehkä 8-10 ?), eikä niistä ollut mitään haittaa. Minulla ei ollut tunnottomuutta. Tai siis kun ne oli niin erillisiä,pieniä, ei tunnottomuutta ainakaan huomannut.
        Jos leuassasi on yleistä turvotusta vielä, sitä voi hautoa esim. pakastehernepussilla.

Kiitos vastauksestasi jälleen. Toivottavasti tämä ajan myötä lähtee, että ei enää parin kuukauden jälkeen olisi tällaista rumennusta. Varsinaista turvotusta minulla ei enää ole, se katosi jo noin 3 päivässä.

Oletko kysynyt, tai onko kellään tietoa, voisiko sinun, minnaliisu, leuanalusen ihon röpelöisyyttä saada pois selluliittiinkin käytetyllä VelaSmooth -hierontalaitteella?

Pallukastani vielä: Pyysin laittamaan ainetta mieluummin liian vähän kuin liikaa, koska toivomukseni oli, että leuan alta katoaisi vain pieni rasvakumpu. Minulle sanottiin, että lipolyysi laskee kumpua vain jotain 3 mm, joten laitetaan koko annos. En tiedä mitään ampullien lukumääristä (mistä jotkut ovat täällä kirjoitelleet), mutta hinta oli lähempänä 600:aa kuin 500:aa euroa.

Ilmeisesti pallukka on sitä ainetta itseään. Katsotaan liukeneeko pois... toivon, ettei koteloituisi siihen.

Ilmoittelen, miten asia etenee, jotta tästä kokemuksesta hyötyä muillekin.

• lipolyysiin menossa
        minnaliisu kirjoitti:

Heippa Minnaliisu,

kerroit leukasi alle jääneen lipolyysipistosten jälkeen "röpelöä". Tarkoitatko rasvakertymän venyttämää ihon löysyyttä, joka ei, ainakaan vielä, ole mukautunut uuteen malliin? Joku puhui täällä siitä, että ihon pitäisi supistua kudosten pienennyttyä vastaavasti. Tietoa??? Mielipiteitä???

Nyt tuntuu siltä, kuin leuanaluspatti olisi vähän pienentynyt ja mieskin epäilee näin olevan. :)

Mahdollinen pienentyminen on kuitenkin todella hidasta ja näyttää tapahtuvan reunoilta keskelle päin, joten profiili ei ole lainkaan vielä kaunistunut ja myös edestä näkyy, että 2 leukaa on. Ennen toimenpidettä kaksoisleuka ei näkynyt edestä, kun olin perusasennossa. Mutta hyvä kuitenkin, jos katoaa. Toivottavasti ei sitten jää löysät nahat roikkumaan, kun alue on ollut noin kovassa venytyksessä pitkään.

• lipolyysiä poskiin ja

pieneen alaleukaan 22.02. Tuli myös pallukat poskiin niiden hamsteripussien alareunaan. Mutta aion kyllä odottaa ihan rauhassa vielä pari viikkoa. Tuntuu kyllä jo, että pallukat ovat selvästi pienentyneet.

• lipoiinihappo

tabletteina. Hankin Liposet-tabletteja, avuksi laihdutukseen, jottei iho roikkuisi.
        Lipoiinihappo !
        Mihin tarkoitettu: uupumus, lihaskunto, immuunijärjestelmä, kognitiiviset vaikeudet, kelaatio, neuropaattinen kipu, maksa, migreenin ehkäisy
        Miten vaikuttaa: Lipoiinihappo on voimakas antioksidantti. Sillä on tärkeä osa myös energia-aineenvaihdunnassa ja sitä käytetään usein lievittämään mm. MS-taudin aiheuttamaa uupumusta. Sen käytöstä maksasairauksien ja neuropatian hoidossa on paljon tutkimuksia. Se voi myös ehkäistä syöpää. Paul Cheney pitää lipoiinihappoa yhtenä tärkeimmistä ravintolisistä (ja niin minäkin). Lipoiinihapon aktiivinen isomeeri R-lipoiinihappo on selvästi alfalipoiinihappoa tehokkaampaa. Sitä ei kuitenkaan ilmeisesti saa Suomesta, mutta verkosta sitä voi tilata hyvin edullisesti. Vaikutuksen huomaa yleensä muutaman viikon käytön jälkeen.
        Annos: 100-600 mg päivässä (alfalipoiinihappo), 100-200 mg päivässä (R-lipoiinihappo).
        Mahdolliset haitat: Lipoiinihappo on erityisen hyödyllistä diabeetikoille, mutta käytössä suositellaan varovaisuutta, sillä se voi laskea verensokeriarvoja. Jotkut lähteet eivät suosittele käyttöä, jos suussa on amalgaamipaikkoja, vaikka haitoista ei ole näyttöä. Suurien määrien käyttö voi joskus aiheuttaa hiustenlähtöä, mutta tämän voi estää B-vitamiinien samanaikaisella käytöllä. Voi harvoin aiheuttaa myös vatsavaivoja ja allergisia reaktioita.
        Mistä saa: Luontaistuotekaupoista.
        Mitä maksaa: Noin 20 euroa / 60 kapselia (alfalipoiinihappo). Verkosta halvimmillaan 30 puntaa / 300 kapselia (R-lipoiinihappo).
        Linkki: http://lpi.oregonstate.edu/infocenter/othernuts/la/

On kuin olisi taas hitusen kaventunut se kova röllykkä leuan alla, sivusta siis pysyy samanlaisena...

Menenkin näyttämään vasta keskiviikkona, kun haluan nyt seurata ja mies saa kuvailla sen kehitystä, tapahtuuko sitä.

Kiitos noista tiedoista, mitä on taas tullut. Hyvä kuulla, että tosiaan noita pallukoita tulee. Olisivat todella saaneet kertoa etukäteen sekä suullisesti ja jo mielellään nettisivuilla.

Lipolyysihoidosta on nyt siis 2 vk ja kävin eilen näyttämässä. Katsottiin myös ultralla ja siinäkin näkyi selvästi, että jotain nestemäistä leuan alla oli isot annokset vielä.

Minulle luvattiin, että leuanaluspatti tulee pienenemään ja että joillakin tuo aineen liukeneminen on kestänyt tosiaan 2 kk. Kysymykseeni vastattiin myös, että jopa 2 kk ihon venytys ei tee ihoani leuan alta roikkuvaksi. Suositeltiin, että laitan illoin paksun kerroksen Hirudoid- tai Trombosolvoidetta ja tulen näyttämään uudelleen 2-3 vk:n kuluttua. Otamme valokuvat tilanteen kehittymisestä.

Odottelen ja toivon vain parasta. Hirveää olisi, jos lopputulos olisi lähtötasoa huonompi. Kerron täällä sitten, että vastaavaa aikovat tiedätte, kannattaako vaiko ei.

• lipolyysiä 22.02.

hamsteripusseihin nenän vieriltä suun vieriin ja alaleukaan. Ja 4 pv sen jälkeen paksuun niskaani. Lisäksi olen syönyt LipoSept-tabletteja mieheni kanssa 6 kpl päivässä verisuonien puhdistamiseksi ym. Tabletit ovat auttaneet enemmän kuin GINKO 120 mg, siis ajatukset juoksevat paremmin, päässä kun on todettu tukkeutuneita verisuonia yhden aikaisemman TIAn jälkeen.-Lipolyysin tuloksia odottelen vielä, posket kyllä kaventuneet jonkun verran, alaleuka on vielä ??

• otin lipolyysiä
        lipolyysiä 22.02. kirjoitti:

hamsteripusseihin nenän vieriltä suun vieriin ja alaleukaan. Ja 4 pv sen jälkeen paksuun niskaani. Lisäksi olen syönyt LipoSept-tabletteja mieheni kanssa 6 kpl päivässä verisuonien puhdistamiseksi ym. Tabletit ovat auttaneet enemmän kuin GINKO 120 mg, siis ajatukset juoksevat paremmin, päässä kun on todettu tukkeutuneita verisuonia yhden aikaisemman TIAn jälkeen.-Lipolyysin tuloksia odottelen vielä, posket kyllä kaventuneet jonkun verran, alaleuka on vielä ??

poskiin ja alaleukaan. Posket ovat minun mielestäni ihan hyvät nyt, alaleuassa on keskällä vielä vähän helttaa.Patit sulivat pois.
        Syön lisäksi niitä tabletteja, nimi on LIPOSTABIL 300 mg, ei Liposept-anteeksi-niitä saa ilman reseptiä. Ne taitaa auttaa eri asioihin, mutta katsokaa netistä, ketä kiinnostaa. Aion syödä niitä jatkossakin, koska laihdutan samalla.

Hirudoid-voidetta laitan leuanaluspattiini joka ilta paksulti ja se ilmeisesti on saanut jotain liikettä aikaiseksi, välillä siellä on tuntunut pientä vihlonnan tapaista.

Patti leuan alla on hieman pienentynyt. Edelleen se on kyllä kivikova ja suurempi, mitä oli alkuperäistilanne ja siltä kohdalta iho on tunnoton edelleen. Viikon parin päästä pitäisi mennä näyttämään, onko pienentynyt kunnolla. Jos ei ole, niin ottavat koepalan siitä, mitä se patti on (lipolyysiainetta vaiko verihyytymä...).

Vaikka tästä nyt selvittäisiinkin, niin en kyllä ollut ihan 2 kuukauden rumempana oloon varautunut, kun siitä ei missään mainittu...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3115
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2885
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2125
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1348
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1311
    8. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1284
    9. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe