Löytyykö täältä yhtään? Onks niitä enää olemassakaan? Pistäkää parastanne ja kertokaa itestänne jotain normaalia?
Normaali nainen, mistä löytyy?
99
3736
Vastaukset
- MMies
Että keskustelupalstoilta? Miten on laita IRL? Onko mitään `normaalia` naista edes olemassakaan? Minä ainakin tahtoisin epänormaalin naisen.
- analyysia käsitteistäsi
relaxed_eyes kirjoitti:
Osaakohan nykynaisista kukaan edes keittää perunoita?
Et ole sitten ajatellut, että "normaalius"käsitteessäsi on vikaa vikaa vikaa?
Ainakin se on peräsin viimevuosituhannelta, sen tiedän. - SupremeSatan
Me olemme suomalaisia konstailemattomia naisia.
analyysia käsitteistäsi kirjoitti:
Et ole sitten ajatellut, että "normaalius"käsitteessäsi on vikaa vikaa vikaa?
Ainakin se on peräsin viimevuosituhannelta, sen tiedän.sellanen miestä muistuttava olento kodinhoitajaksi itelles. Eiks sillo mene tasan? Vai, onks sun vaatimukset kenties vähä kohtuuttomat?
- etsii tai tarvitses
relaxed_eyes kirjoitti:
sellanen miestä muistuttava olento kodinhoitajaksi itelles. Eiks sillo mene tasan? Vai, onks sun vaatimukset kenties vähä kohtuuttomat?
palvelijaa.
Tai kodinohoitajaa.
Enkä hae sitä työtä.
- la.ra
Mä olin tänään NIIN normaali!
Kävin kaupungilla ostoksilla ja lounastin ystävättäreni kanssa. Söimme pastaa ja joimme kuivaa valkoviiniä.
Sitten halasimme ja minä jatkoin shoppailua. Metsästin pinkkiä vessanmattoa, löysin sen ja sitten ostin samanvärisiä käsipyyhkeitä.
Nyt juon light-siideriä(!) ja syön juustoja.
Tästä luulisi riittävän normaaliutta useamman viikon tarpeiksi.- la.ra
relaxed_eyes kirjoitti:
Ja parisuhteista?
vaan myös gynekologisista vaivoista!
- la.ra
relaxed_eyes kirjoitti:
Ja parisuhteista?
otettiin samat annokset, ettei kummallekaan tulisi annoskateutta.
la.ra kirjoitti:
vaan myös gynekologisista vaivoista!
Voi että miten normaalia. Kyllä sut voi leimata normaaliksi... paitsi yks tärkee kysymys kyl vielä, oliko sisustus ja kauneudenhoito mukana puheissa?
- la.ra
relaxed_eyes kirjoitti:
Voi että miten normaalia. Kyllä sut voi leimata normaaliksi... paitsi yks tärkee kysymys kyl vielä, oliko sisustus ja kauneudenhoito mukana puheissa?
ihmettelimme tätä vessanmattotarjontaa, joka ei vastaa kysyntää.
Kiven takana sekin pinkki matto oli, mutta löytyi :)
Ai niin, kyllä me kynsistäkin puhuttin. Ja vähän meikeistä.
Kiva olla joskus normaali, mutta pakko sanoa, että aika väsyttävää se on. Mä olen ihan puhki! la.ra kirjoitti:
ihmettelimme tätä vessanmattotarjontaa, joka ei vastaa kysyntää.
Kiven takana sekin pinkki matto oli, mutta löytyi :)
Ai niin, kyllä me kynsistäkin puhuttin. Ja vähän meikeistä.
Kiva olla joskus normaali, mutta pakko sanoa, että aika väsyttävää se on. Mä olen ihan puhki!>Kiva olla joskus normaali, mutta pakko sanoa, että aika väsyttävää se on. Mä olen ihan puhki!
Kaikkensa naisellisuudelle antanut nainen, ni mikäs sen normaalimpaa? Ei mikään.
- :-)
Tarkoitatko tavallista naista? Tavanomaista naista? Keskivertoa? Jos normaali on se, mitä eniten on, niin kai niitä löytyy! Ja eikö kaikille vähän eri asiat oo tavallista..? Minkälainen on sun tavallinen nainen?
No se ei ole ihan yksselitteisesti kerrottu, mut saatan hetken päästä sitä yrittää määritellä, jos siis jaksan.
>Tarkoitatko tavallista naista? Tavanomaista naista?
Mä tarkotan ihan tavallista naista, jollei ole tarvetta miesten kanssa kilpailla, eikä myöskään miehiä mielistellä.- väitän ma.
relaxed_eyes kirjoitti:
No se ei ole ihan yksselitteisesti kerrottu, mut saatan hetken päästä sitä yrittää määritellä, jos siis jaksan.
Mä tarkotan ihan tavallista naista, jollei ole tarvetta miesten kanssa kilpailla, eikä myöskään miehiä mielistellä. väitän ma. kirjoitti:
Uranaisissa mitään vikaa ole, kuhan ei ole ni vajakki, ettei eriäviä mielipiteitä suvaitse.
- :-)
relaxed_eyes kirjoitti:
Mä tarkotan ihan tavallista naista, jollei ole tarvetta miesten kanssa kilpailla, eikä myöskään miehiä mielistellä.Vikan kohdan piti olla "minkälainen on se sun normaali nainen", mutta ku kirjottelin nii paljon tavallisesta, ni se tuli siihenki vahingossa. Mutta melkeen sama kuitenkin.
Ja nyt kun kuitenki ees hiukan vastasit, ni eikö tollasia naisia oo aika paljonki? Tai siis kai jokanen ihminen joskus jotenki kilpailee kumppaninsa kanssa tai mielistelee, mutta en ainakaa ite tunne kovinkaan monta, jotka tekis niin usein.
Kirjotanpas kökköä, syytän väsymystä... - itse väitit eka niin
relaxed_eyes kirjoitti:
Uranaisissa mitään vikaa ole, kuhan ei ole ni vajakki, ettei eriäviä mielipiteitä suvaitse.
No pyh pyh mitä sitten yököttelet?
Vastaa ny.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=3500000000000010&posting=22000000033258409 itse väitit eka niin kirjoitti:
No pyh pyh mitä sitten yököttelet?
Vastaa ny.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=3500000000000010&posting=22000000033258409Ku ei alotuksen nainen kelpaa mulle. Enkä mäkään kyl sille kelpais, jotta sillee tilit menee tasan.
- jäin vain ..
relaxed_eyes kirjoitti:
Ku ei alotuksen nainen kelpaa mulle. Enkä mäkään kyl sille kelpais, jotta sillee tilit menee tasan.
ihmettelemään - sillä selvästikään tuo uranainen ei ollut sinun mielestäsi normaali nainen, koska innoitti sinulta jopa tämän aloituksen.
Mut ei ilmeisestikään tänään pohdintaa tai asiapuhetta: ok, jätetään lohkaisujen tasolle. jäin vain .. kirjoitti:
ihmettelemään - sillä selvästikään tuo uranainen ei ollut sinun mielestäsi normaali nainen, koska innoitti sinulta jopa tämän aloituksen.
Mut ei ilmeisestikään tänään pohdintaa tai asiapuhetta: ok, jätetään lohkaisujen tasolle.Siinä uranaisessa ei ole edelleenkään mitään vikaa, vaan ne muut oli niitä vikoja, joita en vois sietää. Ja niitä vikoja löytyy myös ei-uranaisista.
Ja jos jatketaan vähän ajatusta, ni mulle kelpais uranainen oikeinkin hyvin, jos siis sen muut ominaisuudet vaan ovat kelvollisia.:-) kirjoitti:
Vikan kohdan piti olla "minkälainen on se sun normaali nainen", mutta ku kirjottelin nii paljon tavallisesta, ni se tuli siihenki vahingossa. Mutta melkeen sama kuitenkin.
Ja nyt kun kuitenki ees hiukan vastasit, ni eikö tollasia naisia oo aika paljonki? Tai siis kai jokanen ihminen joskus jotenki kilpailee kumppaninsa kanssa tai mielistelee, mutta en ainakaa ite tunne kovinkaan monta, jotka tekis niin usein.
Kirjotanpas kökköä, syytän väsymystä...>kai jokanen ihminen joskus jotenki kilpailee kumppaninsa kanssa tai mielistelee, mutta en ainakaa ite tunne kovinkaan monta, jotka tekis niin usein.
Kyllä tietty joskus, mut mä tarkotinkin sellasta jatkuvaluonteista ja se ie oo normaalia.
- sirpamaikkarilta
laittautunu koko illan. Sheivaillu ja meikkaillu. Nyt kattelin äsken missä mun uus hame on. Mietin kummat ois paremmat saappaat vai legginsit nilkkureiden kanssa. Legginssejä ei laatikosta löytyny kun ruskeena ja ne ei käy kun pitää olla mustat. Soitin kaverille ja kysyin mut silläkään ei ollu mustia legginsejä. Joten pakko laittaa saappaat. Ei tosin niitä uusia mitkä tilasin netistä. Niitä ei tosiaan käytetä kun makuuhuonessa konttausasennossa.
Sen lisäks ollaan puhuttu parisuhteista, mun uudesta koirasta ja minkä mä värinen fleksi ois paras. Ja mä oon joutunu kuuntelemaan kaverin pms-oirejuttuja.
Mitä normaalia naisten juttuja haluut vielä kuulla? Ja oon kuunnelle Anttii kans koko illan. - Marie-Cecile
Tarvitsen vettä, ruokaa ja unta säännöllisesti.
Käyn muutaman kerran päivässä vessassa.
Peseydyn päivittäin.
Pidän siitä, että saan elää sisätiloissa.
Minulla on 10 sormea ja 10 varvasta.
Joo... En oikeasti oikein tiedä millainen olisi normaali nainen ja millaiset asiat ovat oikeasti normaaleja. Mutta kokeillaan:
Tunnen ja tiedän kosmetiikkamerkkejä ja osaan sujuvasti keskustella small talk-tyyppisesti ko. aiheesta. - epänormaali nainen
sinun juttujasi täällä lukeneena jäin miettimään, että miksi sinä ansaitsisit normaalin naisen tai naisen ylipäätään?
- mielenkiintoinen
näkökulma.
Koetko että nainen olisi jonkinlainen palkkio miehelle tai toisinpäin, kun puhut ansaitsemisesta?
- hmm..minä?
En ole uraohjus, en ole pummi. Pätkätöissä käyn vaihtelevasti, joskus yli vuosi putkeen töitä, joskus vain 3kk, vaihtelevaa. Aika normaalia ikäiseltäni naiselta (28).
En ole hoikka, en kovin lihavakaan. Muodokkaaksi on sanottu (saatan sittenkin olla nykymiehille liian lihava, mutta omasta mielestäni olen ok).
En ole kaunis, en niin rumakaan. Olen ihan ok. Ainakaan en kauhistu aamuisin peiliin katsoessani.
Käytän alkoa kohtuudella, en tupakoi, en käytä huumeita, en harrasta yhden yön juttuja. Aika normaalia, ainakin jos lähipiirini tyttöihin vertaan.
En ole kovin sosiaalinen enkä kovin epäsosiaalinen. Muutama hyvä ystävä on ja muutama työkaveri jonka kanssa voi silloin tällöin käydä viihteella tai kahvilla. Aika normaalia, tavismeininkiä.
Harrastuksia löytyy lukemisesta musakeikoilla ravaamiseen. Normitouhua.
Yritän pitää kunnostani huolta lenkkeilemällä päivittäin. Kerran viikossa käyn kuntosalilla. Normaalia.
Ei voi olla normaalimpaa/tavallisempaa naista kuin minä! Olenko tylsä? Joo, kyllä olen. :)- Moon niiiin tylsä :)
relaxed_eyes kirjoitti:
Kelpaisinko mä sulle?
Sä oot mahtava. Huh.Täällä minä vaan lauantai-iltana istun kotona, töllötin auki ja netissä näpytellen. Ehkä vähän laimeeta ;)
(moon myös Pohojanmaalta kotoosin ;)) Moon niiiin tylsä :) kirjoitti:
Täällä minä vaan lauantai-iltana istun kotona, töllötin auki ja netissä näpytellen. Ehkä vähän laimeeta ;)
(moon myös Pohojanmaalta kotoosin ;))Yhtä lailla sitä tääl vaan kotona istutaan lauantai-iltana. Ei täs edes muuta kaipaa.
>(moon myös Pohojanmaalta kotoosin ;))
Niinpä. Tämäkin vielä. *huokasoo*
- tavoiteltavaa
tai hienoa on normaalissa?
Ihan sama ku sanos haluavansa ajaa toyotalla. Vitun tylsää.- la.ra
Mun unelma-autoni on kolmeovinen Corolla.
Pienellä spoilerilla ja karvanopilla. - on vielä
relaxed_eyes kirjoitti:
on halpa ylläpitää.
halvempi.
Ei sun mitään naista kannata ajatella.
"Löytyykö täältä yhtään?"
Mun mielestä täällä on ehkä yks tai kaks "normaalia". En ala listaamaan.- ...
Ei täältä löydy normaalia naista! Tiedät sen varsin hyvin itsekin, olethan ns. nettiveteraani! Normaaleja naisia ei tästä maasta löydy, millä silmällä muuten katselet tyttäriäsi, jos saan kysyä? Uskotko että heistä ei tulisi epänormaaleja naisenalkuja? Minä en.
mä haluisin uskoa, että niitä normaaleja vielä olis.
>Uskotko että heistä ei tulisi epänormaaleja naisenalkuja?
Uskon heistä tulevan normaaleja.
- Aurinko79-
Kaikki riippuu siitä minkä sä luokittelet normaaliks. Mulle on normaalia olla tällainen kuin olen. Mä teen asioita, jotka tuntuu mulle luonnollisilta ja normaaleilta. Jonkun toisen mielestä ne voi ehkä olla epänormaaleja.
Mitä sä siis tarkotat normaalilla naisella? Minkälaisia asioita nainen ei ainakaan saa tehdä jotta on normaali sun silmissä?- tässä?
relaxed_eyes kirjoitti:
Eli, kyseenalaistaa mua. ;D
Pitkästä aikaa, missäs sua on pidetty?Niin.
Munkaas on heleppua: ei tartte teherä ku justihin niinku mää sanon. tässä? kirjoitti:
Niin.
Munkaas on heleppua: ei tartte teherä ku justihin niinku mää sanon.Tai, oikestaan normaaliuden raja menee siinä, että se teköö justihi niinku mä ajattelen, ettei tarttisi aina sanoa.
- Aurinko79-
relaxed_eyes kirjoitti:
Eli, kyseenalaistaa mua. ;D
Pitkästä aikaa, missäs sua on pidetty?Pakko oli kokea talvi edes siellä, missä sellainen on :) Mukavasti luisti suksi lapsuudenmaisemissa... En ehtinyt avata konetta koko viikkoon ja täytyy sanoa, että oli taivaallisen rentouttavaa.
Vai ei saa kyseenalaistaa sua. Höh. No mä julistan itseni sitten täten normaaliks naiseks kysymättä sulta normaalin määritelmää ;) Aurinko79- kirjoitti:
Pakko oli kokea talvi edes siellä, missä sellainen on :) Mukavasti luisti suksi lapsuudenmaisemissa... En ehtinyt avata konetta koko viikkoon ja täytyy sanoa, että oli taivaallisen rentouttavaa.
Vai ei saa kyseenalaistaa sua. Höh. No mä julistan itseni sitten täten normaaliks naiseks kysymättä sulta normaalin määritelmää ;)>No mä julistan itseni sitten täten normaaliks naiseks kysymättä sulta normaalin määritelmää
Kuuluu oleellisena osana normaaliuteen.- Aurinko79-
relaxed_eyes kirjoitti:
>No mä julistan itseni sitten täten normaaliks naiseks kysymättä sulta normaalin määritelmää
Kuuluu oleellisena osana normaaliuteen.Ois silti ollu hupaisa kuulla minkä mukaan sä miellät naisen normaaliks. Ihan vaan kun ei jaksa näin lauantai-iltana miettiä mitään syvällisempiä :)
Aurinko79- kirjoitti:
Ois silti ollu hupaisa kuulla minkä mukaan sä miellät naisen normaaliks. Ihan vaan kun ei jaksa näin lauantai-iltana miettiä mitään syvällisempiä :)
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=3500000000000010&posting=22000000033261231
Emmä sitä nyt tässä häntä itseään tarkemmin osaa määritellä. Enkä mä jaksakaan.
Syvällisyys sinne minne se kuuluu, eli syvälle.- Aurinko79-
relaxed_eyes kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=3500000000000010&posting=22000000033261231
Emmä sitä nyt tässä häntä itseään tarkemmin osaa määritellä. Enkä mä jaksakaan.
Syvällisyys sinne minne se kuuluu, eli syvälle.Ihan normaalin oloinen nainen, eikä siltikään takuulla tylsä vaikka itse niin sanookin. Ehkä nykyään on vain niin "tavoiteltua" olla erikoinen, että ihan tavisihmiset kokee olevansa ulkopuolisten silmissä tylsiä vaikkeivat edes olisi. Usein se on itseasiassa juuri päinvastoin. Jos pitää hakemalla hakea elämäänsä erikoisuuksia, on sisin usein tylsä.
Mä meen ruoanlaittoon ennenku menee liian syvälliseks.
- Anon4400
Minun käsitykseni mukaan täällä on paljon normaaleja ihmisiä, joilla on epätavallisia mielipiteitä, ominaisuuksia tai luonteenpiirteitä. Sellaiset kaikin puolin tavalliset keskivertonaiset loistavat poissa olollaan.
- cookos
Olisinko..käyn töissä 8-16, arkisin, ajan autolla, en ole ollut psykiatrisessa hoidossa, olen synnyttänyt, en värjää hiuksia (ne ovat upeat), omaisuutta on pieneksi pääomaksi asti,on velkaa, luottokortti, mitä en käytä, suhtaudun kriittisesti itseeni, olen helposti ylipuhuttavissa, rakastan miehiä, ihastun helposti, mutta olen silti yhden miehen nainen, tärkeintä on olla luonnollinen, oma itsensä, pukeudun tavallisesti, mutta tyylikkäästi, pidän rutiineista..ja silti olen jotain spesiaalia.
Mä tiesin, että kaikki norminaiset on piilossa.
Upeet hiukset? Minkä väriset? Paksu tukka?
*kuolaa*- cookos
relaxed_eyes kirjoitti:
Mä tiesin, että kaikki norminaiset on piilossa.
Upeet hiukset? Minkä väriset? Paksu tukka?
*kuolaa*no joo, olen normaali, olen heti otettu. Paljatetaan sitten, tummat, paksut ja pitkät...mun tavaramerkki.
cookos kirjoitti:
no joo, olen normaali, olen heti otettu. Paljatetaan sitten, tummat, paksut ja pitkät...mun tavaramerkki.
Sitteku ne on viel niin nöyrän otettujakin. Mä oon tästä ite otettu.
huh, mikä tukka.
*huoh*
*kuolaa*- cookos
relaxed_eyes kirjoitti:
Sitteku ne on viel niin nöyrän otettujakin. Mä oon tästä ite otettu.
huh, mikä tukka.
*huoh*
*kuolaa*kuuluu ollakin, kunnon naisena. Niin, se jäi vielä mainitsemaatta, maalaistyttö on AINA normaali nainen. Hän kasvaa raikkaassa maalaisilmastossa ihan omaan muottiinsa, saa kunnon kasvatuksen, jonka osaa sitten aikuisena toki muokata tätä hetkeä paremmin palvelevaksi. Sen taisin vasta nyt muuten itsekin oivaltaa, kiitos sinulle :)
cookos kirjoitti:
kuuluu ollakin, kunnon naisena. Niin, se jäi vielä mainitsemaatta, maalaistyttö on AINA normaali nainen. Hän kasvaa raikkaassa maalaisilmastossa ihan omaan muottiinsa, saa kunnon kasvatuksen, jonka osaa sitten aikuisena toki muokata tätä hetkeä paremmin palvelevaksi. Sen taisin vasta nyt muuten itsekin oivaltaa, kiitos sinulle :)
Mäkin haluisin ikioman maalaistytön. Kuka mies ei haluis? Siinähän se normi onkin. Normaali maalaistyttö.
Ja ole hyvä vain, vaikka itsehän sinä sen oivalluksen teit. Jotkut vaan tajuu, toiset sitten taas ei.- cookos
relaxed_eyes kirjoitti:
Mäkin haluisin ikioman maalaistytön. Kuka mies ei haluis? Siinähän se normi onkin. Normaali maalaistyttö.
Ja ole hyvä vain, vaikka itsehän sinä sen oivalluksen teit. Jotkut vaan tajuu, toiset sitten taas ei.mielessä, mistä on lähtöisin, niin pitkälle pärjää.
No miks et saisi? Kyllä niitä löytyy, täytyy tehdä varmaan pientä salapoliisityötä..minut voi tavata kirjastossa, kaupassa, ravintolassa,pitsalla, baarissa, kuntosalilla, uimahallissa (tosin ei kannata tulla juttua iskee porealtaassa, siellä ei tuu menestystä, rentoutuminen menee pilalle :S),kaikkialla..liikennevaloissa!
Joten silmät auki vaan.. cookos kirjoitti:
mielessä, mistä on lähtöisin, niin pitkälle pärjää.
No miks et saisi? Kyllä niitä löytyy, täytyy tehdä varmaan pientä salapoliisityötä..minut voi tavata kirjastossa, kaupassa, ravintolassa,pitsalla, baarissa, kuntosalilla, uimahallissa (tosin ei kannata tulla juttua iskee porealtaassa, siellä ei tuu menestystä, rentoutuminen menee pilalle :S),kaikkialla..liikennevaloissa!
Joten silmät auki vaan..Vaiks mä sut tapaisinkin, ni sul kuitenkin on mies olemassa, jottei se nyt oike paljoo mua hyödytä. *huoh*
Vai etkös sä toi sama kookos ole, kuin joka ton alotuksen noist nöpöttävistä jutuista on tehnyt?
No ok. Tajusin mä. Joka paikkahan maalaistyttöjä täynnä on, pitää vaan osata katsoa.
toinen *huoh*- cookos
relaxed_eyes kirjoitti:
Vaiks mä sut tapaisinkin, ni sul kuitenkin on mies olemassa, jottei se nyt oike paljoo mua hyödytä. *huoh*
Vai etkös sä toi sama kookos ole, kuin joka ton alotuksen noist nöpöttävistä jutuista on tehnyt?
No ok. Tajusin mä. Joka paikkahan maalaistyttöjä täynnä on, pitää vaan osata katsoa.
toinen *huoh*taisinpa unohtaa sen itsekin, kiitos muistutuksesta. Pitäsköhän keskittyä enemmän parisuhteeseen, ettei unohdu...hmmm, en taida sittenkään olla normaali nainen, öidä..
cookos kirjoitti:
taisinpa unohtaa sen itsekin, kiitos muistutuksesta. Pitäsköhän keskittyä enemmän parisuhteeseen, ettei unohdu...hmmm, en taida sittenkään olla normaali nainen, öidä..
Noniin, öitä.
http://www.youtube.com/watch?v=PUyqM5GNvag- cookos
relaxed_eyes kirjoitti:
Noniin, öitä.
http://www.youtube.com/watch?v=PUyqM5GNvagmiten niin ohhoh???
cookos kirjoitti:
miten niin ohhoh???
ollut eka kerta kun nainen unohtaa olvansa suhteessa toisen miehen kanssa mun kanssa jutellessa. Mut onneks tää on vaan virtuaalia tällä kertaa.
- cookos
cookos kirjoitti:
taisinpa unohtaa sen itsekin, kiitos muistutuksesta. Pitäsköhän keskittyä enemmän parisuhteeseen, ettei unohdu...hmmm, en taida sittenkään olla normaali nainen, öidä..
13 vuotta oltu avossa ja miestä ei paljoo kotona näy, joten on se sellainen saavutus, että naisen on oltava jotenki epänormaali, ei tuo olisi muuten mahdollista. Nii ett se siitä normaalista sitten..
cookos kirjoitti:
13 vuotta oltu avossa ja miestä ei paljoo kotona näy, joten on se sellainen saavutus, että naisen on oltava jotenki epänormaali, ei tuo olisi muuten mahdollista. Nii ett se siitä normaalista sitten..
Mä en tiedä miehestäs mitään, enkä tiedä mitä se tekee, mut sä oot hyvä ja normaali nainen, niinku naisen pitääkin olla, kyllä se mies aina kotiin tulee. Jotkut naiset ei sitä tajuu.
- cookos
relaxed_eyes kirjoitti:
ollut eka kerta kun nainen unohtaa olvansa suhteessa toisen miehen kanssa mun kanssa jutellessa. Mut onneks tää on vaan virtuaalia tällä kertaa.
vai niin? Taidan hyvin uskoa sen. Meillä elämä on poikkeuksellista, siis epänormaalia ja koitan silti pitää yllä normaaleja normitapoja,...välillä unohtaen, etten ole sinkku ja tämä tiettyyn rajaan asti.
Kuten mainitsin, yhden miehen nainen. cookos kirjoitti:
vai niin? Taidan hyvin uskoa sen. Meillä elämä on poikkeuksellista, siis epänormaalia ja koitan silti pitää yllä normaaleja normitapoja,...välillä unohtaen, etten ole sinkku ja tämä tiettyyn rajaan asti.
Kuten mainitsin, yhden miehen nainen.Menes nukkuun siitä jo. Sul odottaa rutiinit aamul. Mä jo sulle hyvän yön laulutkin jo laitoin.
- cookos
relaxed_eyes kirjoitti:
Mä en tiedä miehestäs mitään, enkä tiedä mitä se tekee, mut sä oot hyvä ja normaali nainen, niinku naisen pitääkin olla, kyllä se mies aina kotiin tulee. Jotkut naiset ei sitä tajuu.
tiedän sen ja tulen itsekin aina kotiin ja mieskin tietää sen.
Ja toivon sen niin jatkuvan. Miehet ei vaan aina ymmärrä, että vaikka nainen on vähän villi, niin ei se silti ole tuhma,..se olis hyvä miestenkin muistaa. Hyvän yön halit vaan sinnepäin, hyvältä naiselta. - cookos
relaxed_eyes kirjoitti:
ei tuossa sun aloituksessa ollut mitään rajausta varatuista tai sinkuista, et silleen! Oli kyse vaan normaaleista naisista,..hyvää sunnuntai iltapäivää*
cookos kirjoitti:
ei tuossa sun aloituksessa ollut mitään rajausta varatuista tai sinkuista, et silleen! Oli kyse vaan normaaleista naisista,..hyvää sunnuntai iltapäivää*
kus se maininta unohtu siitä, jossain kommentissani siitä sit jälkikäteen mainitsin, mut sit se oli jo myöhäistä. Hyvää iltapäivää vaan.
- cookos
relaxed_eyes kirjoitti:
kus se maininta unohtu siitä, jossain kommentissani siitä sit jälkikäteen mainitsin, mut sit se oli jo myöhäistä. Hyvää iltapäivää vaan.
anteeksi, olit ajatellut yhdistää kaksi kärpästä yhdellä kertaa, niin sitä pitää.
Eiks pohjanmaalla ole muuten normaaleja naisia, oon joskus tavannut ja tutustunut siellä käydessä (Tuurissa) erääseen, kun istuttiin siiderillä. Oli niin kiva, että mun ajatukset heti muuttui pohjanmaalaisista naisista. Jämäkkä ja suora, niin kuin minäkin ja juteltiin pitkät ajat saman pöydän äärellä.
Täällä muualla kun ei aina tiedä, ne voi puhua muuta ja ajatella toista...kyl sä sieltä kummanin löydät. Tai tuu sitten tänne, ollaan täälläkin mukavia, ei puukoteta selkään.. cookos kirjoitti:
anteeksi, olit ajatellut yhdistää kaksi kärpästä yhdellä kertaa, niin sitä pitää.
Eiks pohjanmaalla ole muuten normaaleja naisia, oon joskus tavannut ja tutustunut siellä käydessä (Tuurissa) erääseen, kun istuttiin siiderillä. Oli niin kiva, että mun ajatukset heti muuttui pohjanmaalaisista naisista. Jämäkkä ja suora, niin kuin minäkin ja juteltiin pitkät ajat saman pöydän äärellä.
Täällä muualla kun ei aina tiedä, ne voi puhua muuta ja ajatella toista...kyl sä sieltä kummanin löydät. Tai tuu sitten tänne, ollaan täälläkin mukavia, ei puukoteta selkään..Juu, on tääl normaaleja naisia, mut onpa mukava lukee täältä, että joku muukin sen on huomannut. Ja jos kaikki naiset on teilläpäin samallaisia kuin mitä sun kommenteista saa kuvaa susta, ni en yhtään epäile, etteikö siel olis kans mukavia naisia.
- cookos
relaxed_eyes kirjoitti:
Juu, on tääl normaaleja naisia, mut onpa mukava lukee täältä, että joku muukin sen on huomannut. Ja jos kaikki naiset on teilläpäin samallaisia kuin mitä sun kommenteista saa kuvaa susta, ni en yhtään epäile, etteikö siel olis kans mukavia naisia.
olen poikkeus..ihan oikeesti. Olen liian kiva, vaan oon oppinut kyynerpäätaktiikka, ihan pakosta.
Mulla on kaiken ikäisiä ystäviä, nuoria ja vanhoja, on idästä ja lännestä..mut silti, ihan sydänystävät puuttuu. Eikä se minua vaivaa, voinhan täällä "avautua", saa sen tarpeen tyydytettyä, ilman että tulee morkkis, mitä tuli tehtyä. Siihen nämä palstat toimii hyvin, voi olla oma itsensä helposti..vaikka olen aina oma itseni. Mut muhun on jo totuttu, ainakin työpaikalla.
Tuo oli kyllä liikaa sanottu, olen oikeasti v*******nen akka, joka aina kyselee liikaa mieheltä ja jos se ei vastaa, kyselee vielä lisää..ja lopulta hermostuu, jos ei tuu vastausta. Ja silloin on oksat pois. Siinä mun ongelma..miten saada mieheltä vastaus kysymykseen, kun kyselen kuuluman liikaa. Taidan olla normaali nainen, senkin suhteen.
Mikä tekee ihmisestä mukavan? Itse voisin sanoa, ei ole liian tunkeileva, hallitsee tilannekomiikkaa, ei tärkeile, ottaa toiset huomioon eikä aina tuo vaan omia mielipiteitään esille, ajattelee asioita monelta kantilta, myötäelää. Ja on normaali :) cookos kirjoitti:
olen poikkeus..ihan oikeesti. Olen liian kiva, vaan oon oppinut kyynerpäätaktiikka, ihan pakosta.
Mulla on kaiken ikäisiä ystäviä, nuoria ja vanhoja, on idästä ja lännestä..mut silti, ihan sydänystävät puuttuu. Eikä se minua vaivaa, voinhan täällä "avautua", saa sen tarpeen tyydytettyä, ilman että tulee morkkis, mitä tuli tehtyä. Siihen nämä palstat toimii hyvin, voi olla oma itsensä helposti..vaikka olen aina oma itseni. Mut muhun on jo totuttu, ainakin työpaikalla.
Tuo oli kyllä liikaa sanottu, olen oikeasti v*******nen akka, joka aina kyselee liikaa mieheltä ja jos se ei vastaa, kyselee vielä lisää..ja lopulta hermostuu, jos ei tuu vastausta. Ja silloin on oksat pois. Siinä mun ongelma..miten saada mieheltä vastaus kysymykseen, kun kyselen kuuluman liikaa. Taidan olla normaali nainen, senkin suhteen.
Mikä tekee ihmisestä mukavan? Itse voisin sanoa, ei ole liian tunkeileva, hallitsee tilannekomiikkaa, ei tärkeile, ottaa toiset huomioon eikä aina tuo vaan omia mielipiteitään esille, ajattelee asioita monelta kantilta, myötäelää. Ja on normaali :)>Mikä tekee ihmisestä mukavan? Itse voisin sanoa, ei ole liian tunkeileva, hallitsee tilannekomiikkaa, ei tärkeile, ottaa toiset huomioon eikä aina tuo vaan omia mielipiteitään esille, ajattelee asioita monelta kantilta, myötäelää. Ja on normaali :)
Kylläpä piti keskustella.
ps. Lopeta se kysely hetkeks, johan se alkaa kohta ihmetellä, että mikset kysele. Koita edes sitä.- cookos
relaxed_eyes kirjoitti:
>Mikä tekee ihmisestä mukavan? Itse voisin sanoa, ei ole liian tunkeileva, hallitsee tilannekomiikkaa, ei tärkeile, ottaa toiset huomioon eikä aina tuo vaan omia mielipiteitään esille, ajattelee asioita monelta kantilta, myötäelää. Ja on normaali :)
Kylläpä piti keskustella.
ps. Lopeta se kysely hetkeks, johan se alkaa kohta ihmetellä, että mikset kysele. Koita edes sitä.thank you..I try ?!
- rusalkaa
jotain löytyä?
Vai onko toi joku retorinen kysymys ja 'täältä' pitäis ymmärtää laveasti käsittämään sun arkipäiväsi ympäristö?
Noh, sinun pitää katsella avoimin silmin ympärillesi. Kun olet liikkuvaa sorttia, luulisi sinun kohtaavan paljonkin ihmisiä ja sattumalta jopa sen normaalin naisen, jonka haluaisitkin 'löytää'.>Kun olet liikkuvaa sorttia, luulisi sinun kohtaavan paljonkin ihmisiä ja sattumalta jopa sen normaalin naisen, jonka haluaisitkin 'löytää'.
Musta on tuntunut viimesen puol vuotta siltä, että en pohjanmaalta lähde mihinkään. Enkä ole paljoo liikkunutkaan. Kyllä mä oon saanu maailmaa ihan tarpeeksi nähdä, tai nyt siis tuntuu tolta, en tiiä muutaman vuoden päästä.
Mä ku oon naisis maailmalla kylläkseni käynyt, ni ny on naisten vuoro tulla miehiin tänne. Ja niin se vaan toimii.
Öh. En sitten tarkottanut tätä kutsuna kenellekään. :D- rusalkaa
relaxed_eyes kirjoitti:
>Kun olet liikkuvaa sorttia, luulisi sinun kohtaavan paljonkin ihmisiä ja sattumalta jopa sen normaalin naisen, jonka haluaisitkin 'löytää'.
Musta on tuntunut viimesen puol vuotta siltä, että en pohjanmaalta lähde mihinkään. Enkä ole paljoo liikkunutkaan. Kyllä mä oon saanu maailmaa ihan tarpeeksi nähdä, tai nyt siis tuntuu tolta, en tiiä muutaman vuoden päästä.
Mä ku oon naisis maailmalla kylläkseni käynyt, ni ny on naisten vuoro tulla miehiin tänne. Ja niin se vaan toimii.
Öh. En sitten tarkottanut tätä kutsuna kenellekään. :Dsinä asut liian pohjoisessa :D
- minnuzka
Normaali nainen on tasa-arvoinen mihen kanssa. Samat oikeudet niin työssä kuin kotonakin, vapaa-aikaa unohtamatta. Jos sulla on oikeus olla vittumainen niin on sitä myös naisella.
Puhutaan perunan keitosata. Samperi jos mies ei osaa keittää perunoitaan niin kuolkoon nälkään. Ja jos osaa asiansa niin ei tarvitse mielistellä ei naista eikä miestä. Löytyyköhän tästä maailmasta ihmistä joka on kaikkien mielestä normaali?
Jos sun mielestä perus suomityttö joka kokkaa, pyykkää sun pierurysäs ja täyttää sun toivees ja pomppii sun pillin mukaan on normaali.
Ni kyllä se mun mielestäni on epänormaalia. Jokaisellla meistä on vikamme. En usko että säkään täydellinen oot.
Kyllä on kiva kun mies kokkaa mulle ja musta on mahtavaa hemmotella miestä hyvällä ruualla ja muullakin. Mutta jos mennään hakeen "normaalia naista" ja "normaaleja naisten töitä", niin ollaa aivan väärillä jäljillä. Ei mahdu mun pääkoppaan!
Jos oltais jokainen väännetty samasta muotista eipä tätäkään keskustelua käytäs....Mä pesen kyl itte pyykkini ja perunatkin kuorin/keitän ite 3-4 kertaa viikossa. Noin esimerkkinä.
Naisen ei tarvii, eikä saa hypätä mun pillin mukaan, mut ei sen elämän tarvii olla jokapäiväistä taisteluakaan ja norminainen osaa itekin hoitaa asioitaan miestä päsmäröimättä ja tasa-arvonsa perään itkemättä.
Normaali nainen tietää olevansa miehen kanssa tasavertainen ja siitä asiasta ei tarvii sen kans keskustella.- minnuzka
relaxed_eyes kirjoitti:
Mä pesen kyl itte pyykkini ja perunatkin kuorin/keitän ite 3-4 kertaa viikossa. Noin esimerkkinä.
Naisen ei tarvii, eikä saa hypätä mun pillin mukaan, mut ei sen elämän tarvii olla jokapäiväistä taisteluakaan ja norminainen osaa itekin hoitaa asioitaan miestä päsmäröimättä ja tasa-arvonsa perään itkemättä.
Normaali nainen tietää olevansa miehen kanssa tasavertainen ja siitä asiasta ei tarvii sen kans keskustella.sitten tuntuu kun haetaan "normaalia naista" että suurimmalla osalla tämä tarkoittaa piikaa? Ei mun tarvi keskustella "normaalissa" elämässä tasa-arvosta. Jo käytökseni (ehkä) tuo julki että en lajittele ihmistä sukupuolen mukaan.
En voi käsittää ihmisiä (mies/nainen) joka alistuu toisen tallottavaksi jokapäiväisissä asioissa. minnuzka kirjoitti:
sitten tuntuu kun haetaan "normaalia naista" että suurimmalla osalla tämä tarkoittaa piikaa? Ei mun tarvi keskustella "normaalissa" elämässä tasa-arvosta. Jo käytökseni (ehkä) tuo julki että en lajittele ihmistä sukupuolen mukaan.
En voi käsittää ihmisiä (mies/nainen) joka alistuu toisen tallottavaksi jokapäiväisissä asioissa.Vähä rumasti sanottu, mut ei se ole toisen tallomista jos akka ny eres viittii pyykit pestä. Pyykinpesu ku loppuu ni, niin loppuu romantiikkaki.
Epänormaalien naisten asennevamma just toi, et 'voitele saatanan sovisti perkele itte leipäs'. Normaali nainen ei ajattele leipiä voidellessan olevansa piika miehelle, vaan se voitelee niitä siksku se pitää siitä miehestä ja sitte myös mies pitää naisesta ja vie sitä kynttiläillaliselle. Se on sellaane oravanpyörä se.
Mä vähä kärjistin, mut tohon tyyliin ja mun puolesta jokanen saa olla mitä tykkää, mut mä tykkään tavallisista naisista.- minnuzka
relaxed_eyes kirjoitti:
Vähä rumasti sanottu, mut ei se ole toisen tallomista jos akka ny eres viittii pyykit pestä. Pyykinpesu ku loppuu ni, niin loppuu romantiikkaki.
Epänormaalien naisten asennevamma just toi, et 'voitele saatanan sovisti perkele itte leipäs'. Normaali nainen ei ajattele leipiä voidellessan olevansa piika miehelle, vaan se voitelee niitä siksku se pitää siitä miehestä ja sitte myös mies pitää naisesta ja vie sitä kynttiläillaliselle. Se on sellaane oravanpyörä se.
Mä vähä kärjistin, mut tohon tyyliin ja mun puolesta jokanen saa olla mitä tykkää, mut mä tykkään tavallisista naisista.et siis ole???!!!
Ja kärjistit sen verran et en ihmittele yhtään että perunas ite joudut keittään ja sen leipäs voitelemaan...
Ei tarvi tehä kaikkia kotitöitä näyttääkeseen että miehestä pitää. NE TEHDÄÄN YHDESSÄ JA NAUTITAAN SIITÄ ETTÄ TEHDÄÄN YHDESSÄ. En väitä ettenkö rakkaudella pulaa miehelle vois leipoo. Mutta se ei ole aina itsestään selvyys, jos mies ei muuta kun saohvalla makoo ja muniaan raapii.. minnuzka kirjoitti:
et siis ole???!!!
Ja kärjistit sen verran et en ihmittele yhtään että perunas ite joudut keittään ja sen leipäs voitelemaan...
Ei tarvi tehä kaikkia kotitöitä näyttääkeseen että miehestä pitää. NE TEHDÄÄN YHDESSÄ JA NAUTITAAN SIITÄ ETTÄ TEHDÄÄN YHDESSÄ. En väitä ettenkö rakkaudella pulaa miehelle vois leipoo. Mutta se ei ole aina itsestään selvyys, jos mies ei muuta kun saohvalla makoo ja muniaan raapii..>Ei tarvi tehä kaikkia kotitöitä näyttääkeseen että miehestä pitää. NE TEHDÄÄN YHDESSÄ JA NAUTITAAN SIITÄ ETTÄ TEHDÄÄN YHDESSÄ.
Ahdistus maximus.- minnuzka
relaxed_eyes kirjoitti:
>Ei tarvi tehä kaikkia kotitöitä näyttääkeseen että miehestä pitää. NE TEHDÄÄN YHDESSÄ JA NAUTITAAN SIITÄ ETTÄ TEHDÄÄN YHDESSÄ.
Ahdistus maximus.mitä mieltä vain. Minulla on tälläinen mielipiden ja sitä en häpee. Onhan meitä voimakastahtoisia naisia suomenmaa väärällään. Mutta onneksi on myös miehiä joilla on munaa tehdä kotitöitä naisen vierellä!
Valitettavasti on myös naisia ja miehiä jotka alistuu tekeen kaikki kotityöt yksin. minnuzka kirjoitti:
mitä mieltä vain. Minulla on tälläinen mielipiden ja sitä en häpee. Onhan meitä voimakastahtoisia naisia suomenmaa väärällään. Mutta onneksi on myös miehiä joilla on munaa tehdä kotitöitä naisen vierellä!
Valitettavasti on myös naisia ja miehiä jotka alistuu tekeen kaikki kotityöt yksin.ja sun ajatteluun ei sovi, että niitä kotitöitä vois tehdä vuoronperään yksin, tai toinen tekee toisia asioita ja toinen sit toisia asioita yksin ja yhdessä tekemiset olisivat sitten pääosin jotain hauskaa?
- kotityö
relaxed_eyes kirjoitti:
ja sun ajatteluun ei sovi, että niitä kotitöitä vois tehdä vuoronperään yksin, tai toinen tekee toisia asioita ja toinen sit toisia asioita yksin ja yhdessä tekemiset olisivat sitten pääosin jotain hauskaa?
mutta sinä ehdotat ihan vakavissasi, että se on sinun osuutesi kun akka tekee ne voileivät ja pesee pyykkisi.
Lukisit joskut omia kirjoituksiasi. - minnuzka
relaxed_eyes kirjoitti:
ja sun ajatteluun ei sovi, että niitä kotitöitä vois tehdä vuoronperään yksin, tai toinen tekee toisia asioita ja toinen sit toisia asioita yksin ja yhdessä tekemiset olisivat sitten pääosin jotain hauskaa?
nyt ihan väärin. En minä ainakaan halua kylki kyljessä kulkea kotona miehen kanssa. Vaan juuri sitä; hakkaa sä tänään matot niin mä pesen lattian. Mä laitan tänään illallisen ja sä vaikka imuroit. Mä ainakin ahistuisin jos pitäis yhessä nyhvätä kokoajan. Vaan periaatteella kukin tekee vuorollaan.
minnuzka kirjoitti:
nyt ihan väärin. En minä ainakaan halua kylki kyljessä kulkea kotona miehen kanssa. Vaan juuri sitä; hakkaa sä tänään matot niin mä pesen lattian. Mä laitan tänään illallisen ja sä vaikka imuroit. Mä ainakin ahistuisin jos pitäis yhessä nyhvätä kokoajan. Vaan periaatteella kukin tekee vuorollaan.
Puhutaanhan me vihdoinkin samaa kieltä.
- minnuzka
relaxed_eyes kirjoitti:
Puhutaanhan me vihdoinkin samaa kieltä.
mikään äärifeministi oo! Vaikka siitä sais vilkkaan keskustelun..
- rapiskarpalo
Suomen lakien ja sos-ja terveyshuoltopiirien määrityksien mukaan eli normaali lainkuuliainen kansalainen täällä meillä suomessa. Normaali myöskin rakkaiden läheisten ihmisten luokituksien mukaan ja pomon vaikka välistä kreisiksi kutsuvatkin. Se riittää, mutta jos menen esim.muslimimaahan ei voida luokitella normaaliksi naiseksi heidän mittapuidensa mukaan, ellen käyttäydy maan tapojen mukaisesti. Voipi tosin olla et olisin raipan iskuja julkisesti siellä saanut lukuisia kertoja.
Joillakin ihmisillä tuppaa vain olemaan poikkeavia käsityksiä mikä on normaali ihminen. Sikäli normaalin käsitys on hyvin liukuva käsitys, mutta pääsääntöhän on pyrkiä noudattamaan kunkin maan tapoja.
Myöskin mieheni mielestä olen normaali vaikka olenkin korkeastikoulutettu vakityöpaikan omaava, häröjä täysi oleva ihminen. Sikäli meissä ihmisissä häröt ovat rikkaus, koska muuten olisimme robotteja/klooneja, eri asia osaako ihminen tiedostaa omat härönsä ja oppimaan niistä.
Että semmoista täl kertaa :))- rapiskarpalo
että ei piä heremostuu :DD
[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=1689151.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/t/00026/1689151.t.jpg[/IMG][/URL] - rapiskarpalo
rapiskarpalo kirjoitti:
[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=1689151.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/t/00026/1689151.t.jpg[/IMG][/URL]aika nättei mullikoita kuvas, eikö?
Menevät ihmisten ruoka pöytiin siinä 10-13kuukauden sisällä, kuhan kasvavat ensin. rapiskarpalo kirjoitti:
aika nättei mullikoita kuvas, eikö?
Menevät ihmisten ruoka pöytiin siinä 10-13kuukauden sisällä, kuhan kasvavat ensin.Komeita ovat ja niihän niiden pitääkin mennä ihmisten ruokapöytään, kuka ny mullikoita lämpimikseen kasvattais.
- onnistuitkin?
rapiskarpalo kirjoitti:
[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=1689151.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/t/00026/1689151.t.jpg[/IMG][/URL]Hm. Aika taidonnäyte. ;-)
Et sitten osaa käyttää ihan tavallista copypastea?
Vai miten ihmeessä saat noista osoiteista noin sekavia? Ei niitä kyllä löydä, eikä jaksa ruveta tosissaan etsimään.
Uskotaan, että itikoita näyttelit.
Mitä rotua?
- tässä yks
mutta jos kerran tälle palstalle erehtyy niin eipä helpolla tule uudestaan, nää jutut on niin ---. Te miehet, mistä te etsitte niitä normaaleja naisia? Ilmeisesti sieltä missä ne ei yleensä liiku, eli vääristä paikoista. Tai laittakaa lappu kaulaan ;), hei mä haluan normaalin naisen, niin tiedetään kun ohi juostaan ;DD.
Tsemppiä kundit. Olis kiva tavata, IRL, jossain muualla! - ex-Wastaaja
Onks se normaalia, että vietin melkein kokonaisen viikonlopun kahden Soneran palkkalistoilla olevan kanssa? (mun mielestä ei)
Parempaa en keksi. - .
.
- Jazuli
..mikäli tuo relan normaali ois semmoi et keittää perunat..kuorii ne ja tekee lihapullatkii itte..sekä voitelee voikkareita..=o)
..muutehaa mie taian olla aika epänormaali..kutakuinkii nii..
=o)
Ketjusta on poistettu 48 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3932020Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek121849Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2421367Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.77999Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel52961Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402928Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä33765- 56759
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70714- 63713