ikuinen kynnysmattoko?

deenax

Olen ollut nyt mieheni kanssa yhdessä 6 vuotta ja jo ensitapaamisella anoppi löysi minusta huomauttamista, sen jälkeen se on jatkunut systemaattisesti ja julmalla tavalla, arvostelee sukuani,lastenkasvatustani, ja kotiani ja sen siisteyttä.

Haukkunut myös laiskaksi,tyhmäksi,luuseriksi ja lihavaksi. Olen luuseri kun en ole rikas,kaunis ( olen vain pikkusöpö) enkä ole töissä, enkä tule hienostosuvusta. Halusi minun tekevän abortin kun odotin esikoistani. Väittää minua valehtelijaksi jA Kyttään muka mieheni isoäidin perintörahoja( en todellakaan) enkä ole koskaan valehdellut anopille.

Tiedän olevani herkkä.tunteellinen ja liian kiltti. anoppini tietää nämä ominaisuudet ja käyttää niitä hyväksi. Hän tietää heikot kohtani eli tietää mistä naruista vedellä. Anoppini on taas epäkunnoittava,röyhkeä,häikäilemätön,hallitseva,aina sanavalmis,dominoiva ja osaa manipuloida, eli henkisesti eritääin vahva ihminen.

Hän on 6 vuotta arvostellut,haukkunut ja pilkannut minua. Hän ei voi sietää että minulla on ylipainoa ( ennen oli 20 kg nyt kymmenisen) eikä sitä että en pukeudu kuin teiniprinsessa niin kuin hän itse( hän on itse hoikka nelivitonen joka kuvittelee näyttävänsä 30 kymppiseltä mutta kyllä näyttää ihan ikäiseltään. ) eikä myöskään että en tee hiuksille mitään muuta päivittäin kun harjaan ne enkä meikkaa kuin noin 2 kertaa kuussa ( Minulla on älyttömän herkkä iho, joten jos meikkaisin päivittäin ihoni olisi kuin pizza koko ajan.)


Olen kyllästynyt hänen kohteluunsa,ylimielisyyteensä, ja kiusaukseen. Tunnen olevani henkisen kiusauksen uhri, olen itkenyt monet itkut sen naisen takia. Mistä saisin voimaa ja rohkeutta uhmata häntä ja taistella häntä vastaan en osaa yhtään puolustaa itseäni ja pelkään että lapseni kasvaessaan tämän takia lakkaavat kunnioittamasta minua, olen anopin sylkykuppi ja pahan olon purkauskohde. En kestä enkä jaksa enää. Mieheni itsekkin pelkää äitiänsä ja sanoo että pääsee helpoimmalla kun on vain hiljaa ja nielee kaiken. Ehkä se sitten on niin. Mutta kyllä voin sanoa joutuneeni aikamoiseen käärmeenpesään, henkisesti he ovat kuin se kieroutunut suku siinä Teksasin moottorisahamurhissa ja tunnen henkisesti olevani se tuoliin sidottu alistettu uhri.


Lopuksi vielä anoppini raaimmat letkautukset:

" Te saisitte töitä varmaan linnunpelättiminä" (Anoppi sanoi miehelleni monta vuotta sitten kun menimme työvoimatoimistoon)

" Te varmaan syötte lastenne ruuatkin kun olette noin lihavia" ( Anoppi sanoi puhelimessa miehelleni)


" Olet itsekkin hölmö ja sitten otit vielä kaupungin tyhmimmän naisen itselle" ( Tämän sanoi appi miehelleni puhelimessa"

" Pystyn koska vain hommaamaan sinut mielisairaalaan jos minusta tuntuu ja haluttaa niin" ( Anoppini sanoi puhelimessa)

" Jos terveystarkastajat kävisi asunnosanne niin kyllä se julkistettaisiin asumiskelvottomaksi ( Tämä siksi kun keittiön kaapeissa oli kahvitahroja jota en ollut kerennyt pyyhkiä ennen anopin tuloa, anoppi itse on sairaalloisensiisti)

99

9156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nolabee

      Hän on 6 vuotta arvostellut,haukkunut ja pilkannut minua. Hän ei voi sietää että minulla on ylipainoa ( ennen oli 20 kg nyt kymmenisen) eikä sitä että en pukeudu kuin teiniprinsessa niin kuin hän itse( hän on itse hoikka nelivitonen joka kuvittelee näyttävänsä 30 kymppiseltä mutta kyllä näyttää ihan ikäiseltään. ) eikä myöskään että en tee hiuksille mitään muuta päivittäin kun harjaan ne enkä meikkaa kuin noin 2 kertaa kuussa ( Minulla on älyttömän herkkä iho, joten jos meikkaisin päivittäin ihoni olisi kuin pizza koko ajan.)



      Miksi ihminen ei saa pukeutua niin kuin haluaa? Miksi ihmisen pitää pukeutua jonkun muotin mukaan, jos itsestä viimeisin muoti ei tunnu kivalta tai tietää ettei sovi itselle niin miksi luoda itse itselle ahdistusta. ja ei kenekään ole pakko meikata eikä tupeerata tukkaansa onhan sitä nyt maailmassa muutakin, ja minusta jokainen saa olla juuri sen painoinen kun itse tykkää ja haluaa eikä kenelläkään ole siinä puuttumista tai huomauttamista vaikka olisit 100 kg, ei lihava ole sen parempi, tyhmempi tai rumempi kuin hoikkakaan. Anoppisi olisi hyvä muistaa nämä seikat, eikö se olisi tylsää jos kaikki pukeutuisi samalla lailla?


      Tiedän olevani herkkä.tunteellinen ja liian kiltti. anoppini tietää nämä ominaisuudet ja käyttää niitä hyväksi. Hän tietää heikot kohtani eli tietää mistä naruista vedellä. Anoppini on taas epäkunnoittava,röyhkeä,häikäilemätön,hallitseva,aina sanavalmis,dominoiva ja osaa manipuloida, eli henkisesti eritääin vahva ihminen.

      Tiedän olevani herkkä.tunteellinen ja liian kiltti. anoppini tietää nämä ominaisuudet ja käyttää niitä hyväksi. Hän tietää heikot kohtani eli tietää mistä naruista vedellä. Anoppini on taas epäkunnoittava,röyhkeä,häikäilemätön,hallitseva,aina sanavalmis,dominoiva ja osaa manipuloida, eli henkisesti eritääin vahva ihminen.


      Voisíko anoppisi olla narsistinen? Vaikuuttaa vähän siltä.



      Olen kyllästynyt hänen kohteluunsa,ylimielisyyteensä, ja kiusaukseen. Tunnen olevani henkisen kiusauksen uhri, olen itkenyt monet itkut sen naisen takia. Mistä saisin voimaa ja rohkeutta uhmata häntä ja taistella häntä vastaan en osaa yhtään puolustaa itseäni ja pelkään että lapseni kasvaessaan tämän takia lakkaavat kunnioittamasta minua, olen anopin sylkykuppi ja pahan olon purkauskohde. En kestä enkä jaksa enää. Mieheni itsekkin pelkää äitiänsä ja sanoo että pääsee helpoimmalla kun on vain hiljaa ja nielee kaiken. Ehkä se sitten on niin. Mutta kyllä voin sanoa joutuneeni aikamoiseen käärmeenpesään, henkisesti he ovat kuin se kieroutunut suku siinä Teksasin moottorisahamurhissa ja tunnen henkisesti olevani se tuoliin sidottu alistettu uhri.



      Kyllä sinun tyttöparka täytyy alkaa opettelemaan puolustautumista, eihän tuosta muuten tule mitään. Ei kenenkään tarvitse olla kenenkään sylkykuppi oli sitten kuinka kiltti ja epävarma tahansa. Se takia hän on tehnyt sitä näin kauan, jos olisit kerralla tehnyt homman selväksi niin se olisi loppunut jo aika päiviä sitten. Ymmärrän että olet vielä nuori ja epävarma mutta jos tilanne on noin paha että olet oikeasti henkisesti väsynyt niin pakkohan tuohon on tultava stoppi. Miten miehesi mummo eli anoppisi anoppi on aikoinaan kohdellut anopiasi? Oletko itse ollut aina alistuva persoona?




      " Te saisitte töitä varmaan linnunpelättiminä"
      Kun kerta anoppisi meikkaa itse kovasti niin olisit voinut sanoa että sinäkin saisit tuolla meikillä töitä varmaan seuralaispalvelusta.

      " Te varmaan syötte lastenne ruuatkin kun olette noin lihavia" Kyllä lapsista huomaa jos on aliravittuja


      " Olet itsekkin hölmö ja sitten otit vielä kaupungin tyhmimmän naisen itselle" ( Tämän sanoi appi miehelleni puhelimessa"

      Olisit voinut sanoa apille seuraavan kerran face to face että tunnetko ihan totta kaikki kaupunkin naiset? Vau!


      " Pystyn koska vain hommaamaan sinut mielisairaalaan jos minusta tuntuu ja haluttaa niin" ( Anoppini sanoi puhelimessa)

      Onko hän psykiatri tai lääkäri koska jokainen tajuaa että tuommoisen päätöksen pystyy tekemään loppupeleissä joko lääkäri tai psykiatri tai molemmat.

      " Jos terveystarkastajat kävisi asunnosanne niin kyllä se julkistettaisiin asumiskelvottomaksi ( Tämä siksi kun keittiön kaapeissa oli kahvitahroja jota en ollut kerennyt pyyhkiä ennen anopin tuloa, anoppi itse on sairaalloisensiisti)
      En tiennytkään että kotimme on ravintola ja kun lukee hygieniaoppaan läpi niin harva kotitalous läpäisi terveystarkastusta millin tarkkuudella.

    • deenax

      " Ei kai tuommoisesta alkoholistivanhempien lapsesta voi muuta olettaakaan" ( Tietää vanhempieni alkoholiongelmasta ja siitä huomauttaa ja ilkeilee usein)



      " Jos yrität viedä pojaltani eron tultua lapset niin pidän huolen että jos ne ei jää pojalleni että sinä et tule niitä saamaan eikä juoppo äitisi, juoppo isäsi, eikä tyhmä siskosi"

      • nolabee

        Ei kai tuommoisesta alkoholistivanhempien lapsesta voi muuta olettaakaan" ( Tietää vanhempieni alkoholiongelmasta ja siitä huomauttaa ja ilkeilee usein)


        Tuo menee nyt kyllä liian pitkälle, tuohan on henkilökohtaista, siis tuo nainenhan on kuin suoraan Manalasta.

        " Jos yrität viedä pojaltani eron tultua lapset niin pidän huolen että jos ne ei jää pojalleni että sinä et tule niitä saamaan eikä juoppo äitisi, juoppo isäsi, eikä tyhmä siskosi"

        Puhuiko itsestään mitään?


      • deenax
        nolabee kirjoitti:

        Ei kai tuommoisesta alkoholistivanhempien lapsesta voi muuta olettaakaan" ( Tietää vanhempieni alkoholiongelmasta ja siitä huomauttaa ja ilkeilee usein)


        Tuo menee nyt kyllä liian pitkälle, tuohan on henkilökohtaista, siis tuo nainenhan on kuin suoraan Manalasta.

        " Jos yrität viedä pojaltani eron tultua lapset niin pidän huolen että jos ne ei jää pojalleni että sinä et tule niitä saamaan eikä juoppo äitisi, juoppo isäsi, eikä tyhmä siskosi"

        Puhuiko itsestään mitään?

        Sanoi että minä en ota lapsia vaan ne joutuu kasvatuslaitokseen.


      • nolabee
        deenax kirjoitti:

        Sanoi että minä en ota lapsia vaan ne joutuu kasvatuslaitokseen.

        No huh huh on eukolla suuret luulot itsestään Mistä olettaa että hänelle edes tarjotaan mahdollisuutta? Kyllä minusta tuntuu että anoppisi on oikeasti narsistinen. Ja jos on niin siinä tapauksessa anoppisi jatkaa niin kauan kunnes sinä luhistut ja luovutat mutta menkää vaikka parisuhdeterapeutille tai muulle vastaavalle ja kertokaa tilanne ja siellä ne osaa neuova miten saada tilanne hallintaan. Koska anoppisi voi hyvinkin myrkyttää myös lastesi mielet sinua vastaan.


      • Jonn@81

        Tiedätkö deenax, tuo kuulosti niin tutulta...valitettavasti!

        Minulla on lähes sama tilanne. ollaan oltu mieheni kanssa nyt 7 vuotta yhdessä ja anoppi alusta saakka haukkunut mua, mutta vain miehelleni ja omalle äidilleen mun selän takana, luullut aiemmin etten muka saisi koskaan tietää mitä mieltä hän minusta on. no mieheni ja hänen mummonsa ovat kyllä kertoneen "vahingossa" ja mies tarkoituksella. Anoppini luuli ennen etten huomaa kun heillä kävimme että en huomaisi mitään mutta vaikea olla huomaamatta kun olen heille ollut aina vain pelkkää ilmaa. nyt otimme ja kävimme heillä tässä vähän aikaa sitten ja tarkoitus oli että puhuisimme kaikki asiat selviksi. olen todella ujo ja hiljainen ja ihmettelenkin miten sain kaikki asiata sanottua heille. tosin nyt he ovat muka kovin luokkaantuneita kun MINÄ (vaikka mieheni oli yhtälailla mukana ja puhumassa) menin heille ja haukuin ne mutta tarkoitukseni oli vain koittaa saada asioita selvitettyä. Nyt meillä ei ole enään anopin kanssa mitään välejä ja lapsetkaan eivät ole heitä aikoihin nähneet ja siitäkös taas anoppi syyttää minua että kun he eivät saa nähdä lapsia, no kukaan ei heitä ole kieltänyt tulemasta tänne mutta anoppi itse ei halua nähdä minua eikä halua korjata välejä joten ei meille halua tulla. asia olisi niin kiva koittaa korjata asiallisesti ihan vaan vaikka lasten takia mutta he eivät sitä halua.
        Tiedän todella miltä susta tuntuu
        koitahan jaksaa vaan. ja muista että sussa ei ole mitään vikaan vaan vika on anopissa. olet varmasti saanut jo kärsiä ihan tarpeeksi.
        laita sähköpostia jos haluat jutella lisää


      • Anonyymi
        nolabee kirjoitti:

        No huh huh on eukolla suuret luulot itsestään Mistä olettaa että hänelle edes tarjotaan mahdollisuutta? Kyllä minusta tuntuu että anoppisi on oikeasti narsistinen. Ja jos on niin siinä tapauksessa anoppisi jatkaa niin kauan kunnes sinä luhistut ja luovutat mutta menkää vaikka parisuhdeterapeutille tai muulle vastaavalle ja kertokaa tilanne ja siellä ne osaa neuova miten saada tilanne hallintaan. Koska anoppisi voi hyvinkin myrkyttää myös lastesi mielet sinua vastaan.

        Ei siinä mitään terapeutteja tarvita . Ihan pitäis muistaa että on menty naimisiin miehen kanssa ei anopin . Tuo käytöshän on sairautta.ei normaalia
        Ei kannata olla tekemisissä
        Puhe ei tuohon auta
        Kannattaa tehdä itselleen ensin selväksi asiat sitten miehelle sekä lapsille
        Antaa heidän olla tekemisissä
        Elä perheesi kanssa omaa elämää .unohda tuollainen ihminen .et voi ajatella niin että pikkuhiljaa .. kerta jos annat pirulle pikkurillin


    • kynnysmattoko

      Katso netistä sivu
      www.narsistienuhrientuki.info

    • valehtelija?

      En juurikaan usko tarinaasi, että anoppi IHAN ILMAN SYYTÄ parjaisi, ja panettelisi.

      Eiköhän katseesta peiliin löydy syy useimpiin lausahduksiin.

      Ja olisihan se kiva tietää, mitä sinä lienet hänelle sanonut, tuskin pelkkiä - kiitos ja kukkanen?

      Nää tarinat täällä netissä, saavat vain aina niin yksipuolisen ulosannin. Riidassa on kaksi puolta, ei yksi kivi vielä jauhoja tee.

      • stondra

        anoppi IHAN ILMAN SYYTÄ parjaisi, ja panettelisi.

        Kyllä ne jotkut anopit vain tekee niin, siis jos anoppia ei esimerkiksi miellytä miniän naama niin se voi olla syy kettuilla hänelle, tai miniän tausta,tai joku muu asia.


      • deenax

        Ja olisihan se kiva tietää, mitä sinä lienet hänelle sanonut, tuskin pelkkiä - kiitos ja kukkanen?

        ´Jos sinulle anoppi puhuisi noin niin tuskin veisit hänelle kukkasia ja kehuisit häntä. Olen sanonut takaisin mutta vasta monien vuosien jälkeen eli liian myöhään ja kyllä se anoppi oli sitä ennen haukkunut minut koko suvullensa ja miehelleni useampaan ootteeseen.


      • kiva anoppi

        Ja olisihan se kiva tietää, mitä sinä lienet hänelle sanonut, tuskin pelkkiä - kiitos ja kukkanen?


        Tuon tytön olisi pitänyt ajat sitten sanoa takaisin ja laittaa arvon rouva kuriin. Luu kurkkuun vaan tuommoiselle narsistisille haahuilijalle, milestäni hän on ollut liian kiva anopillensa


      • nolabee

        Oikeuttaako epäturhamaisuus, ylipaino ja luonnollisuus siihen että tulee kohdelluksi toisen luokan kansalaisena. Kun katsot peilistä Deenax niin näe vaan hieno ja upea nainen.


      • imbesilli-
        kiva anoppi kirjoitti:

        Ja olisihan se kiva tietää, mitä sinä lienet hänelle sanonut, tuskin pelkkiä - kiitos ja kukkanen?


        Tuon tytön olisi pitänyt ajat sitten sanoa takaisin ja laittaa arvon rouva kuriin. Luu kurkkuun vaan tuommoiselle narsistisille haahuilijalle, milestäni hän on ollut liian kiva anopillensa

        taidat olla erilaisia mielipiteitä kestämätön yksilö.


      • kyllä vainen

        Kyllä anopit haukkuvat miniänsä ihan ilman syytäkin. Näinhän se on että äiti ja poika, isä ja tytär ovat yleensä ne läheisimmät. Isin tyttö ja mammanpoika ovat yleisiä nimityksiä. Äidit haluavat pitää pojastaan kiinni, kynsin hampain. Äidit korvaa tuleva miniä, jonka täytyy vähintään olla heidän arvoinen mutta ei vähääkään parempi. Tässäkin ristiriitaisuus paistaa, tiedän, mutta näin se on.
        Miniä voi myös olla äärimmäinen mukava, sosiaalinen, hyväluonteinen, ehkä nättikin, mutta sitten jos miniä rikkoo tiettyjä maneereja mitä äiti/mummu on asettanut (itselläni tämä oli imetys, en pystynyt imettämään ja automaattisesti olin huono äiti enkä kyennyt pitämään lapsestani huolta vaikka aiemmin minulla oli hyvinkin lämpimät välit exäni mummuun) niin ihminen (miniä) muuttuu hyvin äkkiä maailman huonoimmaksi ihmiseksi.
        Miniässä ei saisi olla vikoja, eihän miniä silloin kykene pitämään huolta pojasta.

        (Huom. tämä oli sarkastisesti kirjoitettu)


      • Anonyymi
        kiva anoppi kirjoitti:

        Ja olisihan se kiva tietää, mitä sinä lienet hänelle sanonut, tuskin pelkkiä - kiitos ja kukkanen?


        Tuon tytön olisi pitänyt ajat sitten sanoa takaisin ja laittaa arvon rouva kuriin. Luu kurkkuun vaan tuommoiselle narsistisille haahuilijalle, milestäni hän on ollut liian kiva anopillensa

        Jos vastasda on narsisti . Ei hyödytä mitään sanomiset
        Parempi poistua takavasemmalle


    • Vaimodaa32

      Kuulostaa niin tutulta parjaukset,toisaalta milloinkaan ei nainen parjannut noilla termeillä vaan lähinnä kuinka jakelen persettä ympäri kyliä sun muuta. Jopa mun vanhemmille so-called anoppi totesi (kun he ihmettelivät naiset käytöstä), ettei kukaan nainen ole riittävän hyvä nainen hänen pojalleen :)
      No meidän ratkaisu oli välien katkaisu lopullisesti ja tästä on nyt 13 vuotta. Eipä oo nainen nähnyt koskaan lapsiamme, vaikka kovasti aina lähettelee kortteja ja paketteja (jotka laitamme paluupostissa takaisin).
      Viimeisin parjaus tapahtui 6v sitten kun kuopuksemme syntyi emmekä antaneet hänen tulla vierailulle (emmenhän olleet missään tekemisissä 7vuoteen),laittoi nainen viestin miehelleni ja sukulaisilleen kuin minä olen kehdannut tehdä vielä toisen vahinkolapsen jotta saan pidettyä hänen poikansa koukussa :D
      Siihen päivään asti jopa miehen sisko oli mua vastaan,kunnes itsekin tajusi että nainenhan on ihan sairas.

      Edelleen tulee kortteja ja paketteja...eikö se nyt ymmärrä ettei se kuulu meidän elämään ?!? :DD

      Tsemppiä sinne !

    • Maariamia

      No onks sun koti oikeesti epäsiisti ja tavarat hujan hajan?
      Kuinka paljon painat/kuinka pitkä olet?

      Oletko ollut kauan kotiäitinä? Olitko työtön kun tapasit miehesi?
      Olitko työtön, kun tapasit anoppisi?
      Kuinka kauan olitte seurustelleet, kun aloit odottaa lasta?
      Kuinka monta lasta teillä on?

      Käytkö kampaajalla, leikkautatko hiuksiasi kuinka usein?

      Millaisia ongelmia vanhemmillasi on ollut, ja jos on jotain, niin mistä anoppi on saanut ne tietää?

      • eihän

        henkilökohtaisia asioita oli ne faktoja tai sitten ei, kukaan täysillä päästään oleva käytä aseina. Täytyy anopilla olla heikko itsetunto vaikka on olevinaan yläpuolella, kun käyttäytyy aloittajan mainitsemalla tavalla. Ja onko kenties sinullakin....


      • Maariamia
        eihän kirjoitti:

        henkilökohtaisia asioita oli ne faktoja tai sitten ei, kukaan täysillä päästään oleva käytä aseina. Täytyy anopilla olla heikko itsetunto vaikka on olevinaan yläpuolella, kun käyttäytyy aloittajan mainitsemalla tavalla. Ja onko kenties sinullakin....

        Jaa-a, noi oli tavallisia kysymyksiä vaan. Kuka tässä aseista on puhunut?


      • nolabee

        Älä alennu vastaamaan Maariamian kysymyksiin, mielestäni saat kulkea ikuisesti meikittä ja tukka litteänä, saat olla sen painoinen kun tykkäät, sama pätee työttömyyteen ja kotiäitiyteen, se ei kuulu anopillesi,minulle eikä Maariamialle.


      • eleonoora

        Millaisia ongelmia vanhemmillasi on ollut?

        Vaikka ap:n vanhemmilla olisi ongelmia niin mitähän ne kuuluu hänen anopilleen ja kyllä tuo hänen anoppinsa käytös on julmaa ja laskelmoitua, tuota voisi verrata koulukiusaamiseen


      • Maariamia
        eleonoora kirjoitti:

        Millaisia ongelmia vanhemmillasi on ollut?

        Vaikka ap:n vanhemmilla olisi ongelmia niin mitähän ne kuuluu hänen anopilleen ja kyllä tuo hänen anoppinsa käytös on julmaa ja laskelmoitua, tuota voisi verrata koulukiusaamiseen

        Noo, jaa, vaikka mitä ongelmia on vanhemmillani ollut, uskottomuudesta lähtien.

        Kyselin vain siksi, että tää alkup. voi miettii, voiko mitään noista korjata.
        Esim. jos pienet lapset, ei kannata töihin lähtee tässä vaiheessa, vaan opiskella tulevaa työelämää varten.

        Laihuttaminen ei koskaan pahasta, sillä ylipaino väsyttää, jos on pienii lapsia ja pitäisi jaksaan niiden kanssa.

        Jos oli työtön, kun eka kerran tapasi anopin, niin tietty siitä tulee anopille pelko, että onks se kroonista tai pelkääks kyseinen henkilö työtä.
        Kai se jotenkin merkkaa pojan äidille, eli anopille, siinä mielessä ymmärrettävää.
        Ilkeily EI sensijaan ole ymmärrettävää eikä kivaa, huoli pojankin kohtalosta, että joutuuko elättään muijaa loppuikänsä.
        Vanhat voi pelätä tommosia.

        Kiusaaminen on tuomittavaa, teki sitä kuka hyvänsä.
        Anopin kiusaksi kyllä itse laihduttaisin ja meikkaisin, nauttisin kun sitä ottaisi pattiin että tuli tuomituksi väärin.


      • deenax
        Maariamia kirjoitti:

        Noo, jaa, vaikka mitä ongelmia on vanhemmillani ollut, uskottomuudesta lähtien.

        Kyselin vain siksi, että tää alkup. voi miettii, voiko mitään noista korjata.
        Esim. jos pienet lapset, ei kannata töihin lähtee tässä vaiheessa, vaan opiskella tulevaa työelämää varten.

        Laihuttaminen ei koskaan pahasta, sillä ylipaino väsyttää, jos on pienii lapsia ja pitäisi jaksaan niiden kanssa.

        Jos oli työtön, kun eka kerran tapasi anopin, niin tietty siitä tulee anopille pelko, että onks se kroonista tai pelkääks kyseinen henkilö työtä.
        Kai se jotenkin merkkaa pojan äidille, eli anopille, siinä mielessä ymmärrettävää.
        Ilkeily EI sensijaan ole ymmärrettävää eikä kivaa, huoli pojankin kohtalosta, että joutuuko elättään muijaa loppuikänsä.
        Vanhat voi pelätä tommosia.

        Kiusaaminen on tuomittavaa, teki sitä kuka hyvänsä.
        Anopin kiusaksi kyllä itse laihduttaisin ja meikkaisin, nauttisin kun sitä ottaisi pattiin että tuli tuomituksi väärin.

        huoli pojankin kohtalosta, että joutuuko elättään muijaa loppuikänsä.


        Mieheni ei elätä minua! En ole saanut omiin henkilökohtaisiin hankintoihin häneltä penniäkään enkä ottaisikaan vastaan ja asumiskulutkin menee aikalailla tasan.


      • olimpia
        Maariamia kirjoitti:

        Noo, jaa, vaikka mitä ongelmia on vanhemmillani ollut, uskottomuudesta lähtien.

        Kyselin vain siksi, että tää alkup. voi miettii, voiko mitään noista korjata.
        Esim. jos pienet lapset, ei kannata töihin lähtee tässä vaiheessa, vaan opiskella tulevaa työelämää varten.

        Laihuttaminen ei koskaan pahasta, sillä ylipaino väsyttää, jos on pienii lapsia ja pitäisi jaksaan niiden kanssa.

        Jos oli työtön, kun eka kerran tapasi anopin, niin tietty siitä tulee anopille pelko, että onks se kroonista tai pelkääks kyseinen henkilö työtä.
        Kai se jotenkin merkkaa pojan äidille, eli anopille, siinä mielessä ymmärrettävää.
        Ilkeily EI sensijaan ole ymmärrettävää eikä kivaa, huoli pojankin kohtalosta, että joutuuko elättään muijaa loppuikänsä.
        Vanhat voi pelätä tommosia.

        Kiusaaminen on tuomittavaa, teki sitä kuka hyvänsä.
        Anopin kiusaksi kyllä itse laihduttaisin ja meikkaisin, nauttisin kun sitä ottaisi pattiin että tuli tuomituksi väärin.

        Laihuttaminen ei koskaan pahasta, sillä ylipaino väsyttää,

        Deenax kirjoitti alammassa viestissä olevansa nykyisin normaalipainoinen ja käsitin että anoppi on ilmeisesti silloin kun Deenax on ollut vielä ylipainoinen haukkunut häntä lihavaksi.


        Anopin kiusaksi kyllä itse laihduttaisin ja meikkaisin, nauttisin kun sitä ottaisi pattiin että tuli tuomituksi väärin.



        Miksi Deenaxin pitäisi toditella mitään anopilleen? Ihminen voi olla nätti ilman meikkiäkin, monet tuttuni ovat koska kaikille meikki ei välttämättä sovi.


      • deenax
        Maariamia kirjoitti:

        Noo, jaa, vaikka mitä ongelmia on vanhemmillani ollut, uskottomuudesta lähtien.

        Kyselin vain siksi, että tää alkup. voi miettii, voiko mitään noista korjata.
        Esim. jos pienet lapset, ei kannata töihin lähtee tässä vaiheessa, vaan opiskella tulevaa työelämää varten.

        Laihuttaminen ei koskaan pahasta, sillä ylipaino väsyttää, jos on pienii lapsia ja pitäisi jaksaan niiden kanssa.

        Jos oli työtön, kun eka kerran tapasi anopin, niin tietty siitä tulee anopille pelko, että onks se kroonista tai pelkääks kyseinen henkilö työtä.
        Kai se jotenkin merkkaa pojan äidille, eli anopille, siinä mielessä ymmärrettävää.
        Ilkeily EI sensijaan ole ymmärrettävää eikä kivaa, huoli pojankin kohtalosta, että joutuuko elättään muijaa loppuikänsä.
        Vanhat voi pelätä tommosia.

        Kiusaaminen on tuomittavaa, teki sitä kuka hyvänsä.
        Anopin kiusaksi kyllä itse laihduttaisin ja meikkaisin, nauttisin kun sitä ottaisi pattiin että tuli tuomituksi väärin.

        Jos oli työtön, kun eka kerran tapasi anopin, niin tietty siitä tulee anopille pelko, että onks se kroonista tai pelkääks kyseinen henkilö työtä.


        Kun tapasin anoppini eka kerran hän oli työtön, anoppini mielestä minä en olisi hyvä työntekijä kun olen epänormaali.( siis hänen mielestään)


      • Maariamia
        deenax kirjoitti:

        huoli pojankin kohtalosta, että joutuuko elättään muijaa loppuikänsä.


        Mieheni ei elätä minua! En ole saanut omiin henkilökohtaisiin hankintoihin häneltä penniäkään enkä ottaisikaan vastaan ja asumiskulutkin menee aikalailla tasan.

        No älähän hepuloi! En tietenkään tarkoittanut että olisit elätettävänä (ja mitä pahaa siinäkään loppupelissä)
        vaan että ANOPPI on pelännyt siis uumoillut sellaista.
        Anopin ajatuksiahan minä maalailen, en omiani.

        Se anoppisi on siitä työttömyydestäsi kaiketi ottanut ennakkoasenteen ja sitä muottia käyttäen arvostelee koko kompaktin.

        Anoppisi on ennakkohaistelija ja luulevainen, siis epäluuloinen ihminen!


      • Maariamia
        olimpia kirjoitti:

        Laihuttaminen ei koskaan pahasta, sillä ylipaino väsyttää,

        Deenax kirjoitti alammassa viestissä olevansa nykyisin normaalipainoinen ja käsitin että anoppi on ilmeisesti silloin kun Deenax on ollut vielä ylipainoinen haukkunut häntä lihavaksi.


        Anopin kiusaksi kyllä itse laihduttaisin ja meikkaisin, nauttisin kun sitä ottaisi pattiin että tuli tuomituksi väärin.



        Miksi Deenaxin pitäisi toditella mitään anopilleen? Ihminen voi olla nätti ilman meikkiäkin, monet tuttuni ovat koska kaikille meikki ei välttämättä sovi.

        Ihminen onkin nätti sellaisenaan.
        En kirjoita omasta mielipiteestäni.
        Anopin mielestä meikattu on nätti.

        Anoppia voisi ärsyttää, kun näkisi miniän meikattuna.
        Tuskin se nyt rumentaakaan ketään, jos meikki on hyvin tehty.


      • Maariamia
        deenax kirjoitti:

        Jos oli työtön, kun eka kerran tapasi anopin, niin tietty siitä tulee anopille pelko, että onks se kroonista tai pelkääks kyseinen henkilö työtä.


        Kun tapasin anoppini eka kerran hän oli työtön, anoppini mielestä minä en olisi hyvä työntekijä kun olen epänormaali.( siis hänen mielestään)

        Miten hän tarkalleen, sanasta sanaan sanoi:
        "olet epänormaali" Noinko?

        Mitä tapahtui ennen sitä, sen aikana ja sen jälkeen. Millä hän perusteli. Kai jollain nyt perustellaan.

        Toisaalta epänormaali ihminen ei ole siis normien mukainen. Nerokas ihminenkin on epänormaali. Samoin erityislahjakas. Tämän voisit anopille sanoo.
        Onhan se kiva, että poikkeaa tasapäisestä laumasta.


      • deenax
        Maariamia kirjoitti:

        Miten hän tarkalleen, sanasta sanaan sanoi:
        "olet epänormaali" Noinko?

        Mitä tapahtui ennen sitä, sen aikana ja sen jälkeen. Millä hän perusteli. Kai jollain nyt perustellaan.

        Toisaalta epänormaali ihminen ei ole siis normien mukainen. Nerokas ihminenkin on epänormaali. Samoin erityislahjakas. Tämän voisit anopille sanoo.
        Onhan se kiva, että poikkeaa tasapäisestä laumasta.

        Oli puhe kerran siitä että kun toinen poikamme täyttää 2 niin lähden hakemaan töitä ja anoppini sanoi vaan että siinä pitää olla normaali jos haluaa töihin ja sitä sinä et ole. Uskon että hän pitää epänormaalina koska en ole kiinnostunut mistään sisustusasioista enkä mistään rehujen laitosta eli olen vähän epänaisellinen


      • Maariamia
        deenax kirjoitti:

        Oli puhe kerran siitä että kun toinen poikamme täyttää 2 niin lähden hakemaan töitä ja anoppini sanoi vaan että siinä pitää olla normaali jos haluaa töihin ja sitä sinä et ole. Uskon että hän pitää epänormaalina koska en ole kiinnostunut mistään sisustusasioista enkä mistään rehujen laitosta eli olen vähän epänaisellinen

        Juu, ei voi muuta sanoa, että anoppisi täys kana ja kananluonteinen.

        Niinkuin aiemmin haastelin, että hän on kilpailuhenkinen juuri naisia kohtaan, niin tää "sisustustaitoisuus" ynnä muu naiselliseksi katsottu HÖMPPÄ on parhain todistus anoppisi kanaluonteesta.

        Kana nokkii aina muita kanalaumassa. Tää anoppis on mestarinokkijakana. Muilta puhkoo vaikka silmät päästä. Ilmeisesti sinutkin on kynitty sata kertaa ja kuljet nyt niska ja selkä vailla sulkia.
        Hän pelkää itseään nuorempia, koska alkaa olla vanhakana. Ei edes muni!

        Pahiten vanhakana nokkii munivia kanoja. Sentähden hän on hyökkäävin, jos huomaa että olet munimaan päin eli raskaana. Hän haluaa omistaa kaikki kukot maailmassa, vaikka ei pysty enää saamaan minkäänlaista munaa aikaiseksi.
        Mikä ääretön kateus on vanhalla kotkolla nuoria kanoja kohtaan!

        Tämmönen kanaluonne alistuu kukoille, ja poljettaa itseään heillä... et varmaan uskoisi... mutta poljettaisi yötä päivää vaikka millaisella kukonpuolikkaalla itseään.
        Hän alistuu vain kukoille, koska luulee olevansa kanahierarkian huipulla ja paras kana.

        Voit uskoa, että kanaluonteinen nainen on äärimmäisen TYHMÄ. Ja se on hänen heikkoutensa.

        Sinun kantsii satsata siihen, että et ole tyhmä vaan fiksu. Se ottaa pikku kupoliin nokkijakanaa äärettömästi.
        Ja so, minä olisi ylpeä siitä, että olisin tyhmän kana-anopin mielestä epänormaali. Normaalius kanalle merkitsee tyhmyyttä ja turhamaisuutta ja valmiutta hyökätä heikommaksi katsomansa niskaan kiinni, heti kun kukon valvova silmä vain välttää.


      • sinulta puuttuu`?
        Maariamia kirjoitti:

        Juu, ei voi muuta sanoa, että anoppisi täys kana ja kananluonteinen.

        Niinkuin aiemmin haastelin, että hän on kilpailuhenkinen juuri naisia kohtaan, niin tää "sisustustaitoisuus" ynnä muu naiselliseksi katsottu HÖMPPÄ on parhain todistus anoppisi kanaluonteesta.

        Kana nokkii aina muita kanalaumassa. Tää anoppis on mestarinokkijakana. Muilta puhkoo vaikka silmät päästä. Ilmeisesti sinutkin on kynitty sata kertaa ja kuljet nyt niska ja selkä vailla sulkia.
        Hän pelkää itseään nuorempia, koska alkaa olla vanhakana. Ei edes muni!

        Pahiten vanhakana nokkii munivia kanoja. Sentähden hän on hyökkäävin, jos huomaa että olet munimaan päin eli raskaana. Hän haluaa omistaa kaikki kukot maailmassa, vaikka ei pysty enää saamaan minkäänlaista munaa aikaiseksi.
        Mikä ääretön kateus on vanhalla kotkolla nuoria kanoja kohtaan!

        Tämmönen kanaluonne alistuu kukoille, ja poljettaa itseään heillä... et varmaan uskoisi... mutta poljettaisi yötä päivää vaikka millaisella kukonpuolikkaalla itseään.
        Hän alistuu vain kukoille, koska luulee olevansa kanahierarkian huipulla ja paras kana.

        Voit uskoa, että kanaluonteinen nainen on äärimmäisen TYHMÄ. Ja se on hänen heikkoutensa.

        Sinun kantsii satsata siihen, että et ole tyhmä vaan fiksu. Se ottaa pikku kupoliin nokkijakanaa äärettömästi.
        Ja so, minä olisi ylpeä siitä, että olisin tyhmän kana-anopin mielestä epänormaali. Normaalius kanalle merkitsee tyhmyyttä ja turhamaisuutta ja valmiutta hyökätä heikommaksi katsomansa niskaan kiinni, heti kun kukon valvova silmä vain välttää.

        Oleks koskaan laskenut?


      • Maariamia
        sinulta puuttuu`? kirjoitti:

        Oleks koskaan laskenut?

        Kuinka niin?
        Et taida ymmärtää vertauksia ja symboliikkaa?
        Ja huumoria...

        et kai luullut että tosissani.
        Lue runoja, novelleja ja kaunokirjallisuutta, niin tajuat metaforat.


      • Maariamia
        sinulta puuttuu`? kirjoitti:

        Oleks koskaan laskenut?

        Vaikka joo, päässä olevat ruuvitkin ovat symboliikkaa. Vertaus kanaan ei sen huonompi.
        Sen perusteella, montako ruuvia sinulta puuttuu?

        Oikeestihan päässä on hiukset ja aivot. Ja luukoppa niiden välissä.

        Joku jutussani kalahti sinuun. Mikä?


      • tiedä kanojen
        Maariamia kirjoitti:

        Vaikka joo, päässä olevat ruuvitkin ovat symboliikkaa. Vertaus kanaan ei sen huonompi.
        Sen perusteella, montako ruuvia sinulta puuttuu?

        Oikeestihan päässä on hiukset ja aivot. Ja luukoppa niiden välissä.

        Joku jutussani kalahti sinuun. Mikä?

        käytöksestä mitään.

        Olen ollut työssä lattiakanalassa ja varmasti tiedän kymmenen vuoden seurannasta; Et tiedä niin mitään kanojen käytöksestä.

        Käytät ilmeisemmin nimiketä kana, siksi, että se on yleisin tyhmän nimike, ollut kautta aikojen.


      • Maariamia
        tiedä kanojen kirjoitti:

        käytöksestä mitään.

        Olen ollut työssä lattiakanalassa ja varmasti tiedän kymmenen vuoden seurannasta; Et tiedä niin mitään kanojen käytöksestä.

        Käytät ilmeisemmin nimiketä kana, siksi, että se on yleisin tyhmän nimike, ollut kautta aikojen.

        En ehkä tiedäkään.
        Yleisesti vain puhutaan nokkimisjärjestyksestä, kun tarkoitetaan hierarkiassa alaspäin etenevää alistamista.

        Mutta sinähän voit valistaa ja oikoa tätä yleisesti käytettyä termiä.

        Kanan älykkyysosamäärää en ole mitannut. Vaan kun (taas kerran) kuvaillaan tyhmää ja turhamaista naista kanaksi, niin ....

        En nyt huomannut tarkastaa ed. kirjoitusta eläintieteilijällä. Sorry!
        Pyydän anteeksi sinulta että kanoilta, kun olen pahoittanut mielenne.


    • Kauas pois

      Onko kovin vaikea ajatus muuttaa niin pitkälle, ettei anoppi joka kääntessä ilmaantuisi paikalle.

      Aikuisina ihmisinä teillä on oikeus elää elämäänne ilman eukkoa. Hän voi vaatia teitä tulemaan luokseen, mutta teillä on oikeus pysyä poissa.
      Onneksi jokaisella nykyään on kännykät, joten aina voi sulkea puhelimen, kun näkee soittajan numeron.
      Lapsenlapsia ei kannaata päästä tuollaisen anopin läheisyyteen, sillä hän pilaa myös lastenlastensa elämän jos vain voi.

      Synnynnäisesti ilkeitää ihmisiä on. Erään tuttavani aviomies oli tuota sorttia. Hän uhkasi vuosikymmenet ystävääni kaikin tavoin, mm. sanomalla, että hänellä on niin hyviä lääkäriystäviä, että he voivat kirjoittaa ystävälleni passituksen mielisairaalaan koska tahansa.
      Hän uhkasi erota ja viedä lapset, niin että vaimo ei ikinä enää näkisi heitä.

      Kun lopulta ero tuli, mies ei voinut käsittää, mikä vaimoon on mennyt. Hänen mielestään kaikki oli aina ollut mitä parhaimmalla tavalla.

    • Jos puhuminen on vaikeaa

      kirjoita kirje. Vaikka et lähettäisi. Se helpottaa itseäsi ja auttaa Sinua paremmin näkemään, että aikuisen ihmisen ei tarvitse todellakaan sietää epäasiallista kohtelua.
      Vertaa kirjeessäsi esimerkein, mitä anoppi itse olisi tykännyt vastaavista simputuksista miehensä suvulta. Tai vastaavista sanomisista Sinulta. Ja miten Sinun suvussasi käyttäydytään.
      Ja aloita päivittäinen henkinen valmennus (kuten urheilijoilla): rentouta itsesi ja sano mielessäsi: Olen voittaja, olen fiksu, olen taitava....jne. Itse tiedät missä tarvitset rohkaisua.
      Ja kuvittele itsesi sielusi silmillä jättiläiseksi ja anoppi kymmenensenttiseksi.
      Näin jokaikinen kerta esim. nukkumaan mennessä ja ylösnoustessa.
      Alkaa aika nopeasti tehota, usko pois!

      Itse lähetin kirjeen ja lopetin tapaamiset pitkäksi aikaa. Nyt on tavattu n. kerran vuodessa ja anoppi ON SIISTINYT KÄYTÖKSENSÄ!

    • katharina

      Onko hän itse ollut töissä aina? Onko itse selväjärkinen? tyylikäs? hoikka? aina viimeisen päälle pyntätty? viisas?

      • deenax

        Maariamia sinulle sen verran että olen tällä hetkellä normaalipainoinen ennen olin lihava, työtön olen ollut noin 3 vuotta ja kotini on siisti joskus epäjärjestyksessä niin kuin yleensä lapsiperheessä mutta ei suinkaan likainen niin kuin anoppini väittää, epäjärjestys ja lika on kaksi eri asiaa mutta anoppini ei tajua sitä.


      • deenax

        Onko hän itse ollut töissä aina? Onko itse selväjärkinen? tyylikäs? hoikka? aina viimeisen päälle pyntätty? viisas?



        Selväjärkinen: En ole psykiatri mutta joskus vaikuttaa että ei mutta ehkä on ehkä ei.


        Tyylikäs: Mielestäni teinivaatteet keskiikäisen ja ison takamuksen omavaan henkilön päällä ei ole ehkä tyylikkäin näky, eli olen nähnyt paljon tyylikkäämpiä naisia esim: sisareni ex-anoppi. En pidä häntä tyylikkäänä vaan ehkä jopa vähän mauttomasti ja harkintakyvyttömästi pukeutuvana,



        Hoikka: Nykyään olemme molemmat varmaan yhtä samankokoisia mutta se tarkoittaa sitten että anoppini on muutaman kilon ylipainoinenkin itsekkin, hän on kyllä vähän pullea ihan vähän niin kuin minäkin nykyään, laihdutinkin anopin kiusaksi.

        Viimeisen päälle laitettu: Hän on kyllä todella laitettu ja ehostettu, tosin minusta hän näyttäisi sievemmältä jos ei olisi niin paljon meikkiä, ei nätti nainen tarvitse meikkiä, anoppini on kyllä nätti nainen.


        Viisas: Tätä en jälleen osaa arvioida ihmisestä mutta kyllä hän vaikuttaa viisaalta.

        Laiska hän ei ole, hän on siivoushullu, aikaansaava, harrastaa, huolehtii alaikäisestä tyttärestään hyvin ja täydellinen emäntä juhlassa kuin juhlassa, jaksaa tarjoilla, laittaa monta sortia esille,valmistella juhlia ja vielä seurustella vieraiden kanssa.


        Minä löydän anopista paljon hyviä puolia ja sanottavaa mutta hänen ainoat kohteliaisuutensa on että sinä et sentään juo ja olet jotenkin viisaskin ( Mitä tarkoittaa jotenkin viisas?)


      • Maariamia
        deenax kirjoitti:

        Onko hän itse ollut töissä aina? Onko itse selväjärkinen? tyylikäs? hoikka? aina viimeisen päälle pyntätty? viisas?



        Selväjärkinen: En ole psykiatri mutta joskus vaikuttaa että ei mutta ehkä on ehkä ei.


        Tyylikäs: Mielestäni teinivaatteet keskiikäisen ja ison takamuksen omavaan henkilön päällä ei ole ehkä tyylikkäin näky, eli olen nähnyt paljon tyylikkäämpiä naisia esim: sisareni ex-anoppi. En pidä häntä tyylikkäänä vaan ehkä jopa vähän mauttomasti ja harkintakyvyttömästi pukeutuvana,



        Hoikka: Nykyään olemme molemmat varmaan yhtä samankokoisia mutta se tarkoittaa sitten että anoppini on muutaman kilon ylipainoinenkin itsekkin, hän on kyllä vähän pullea ihan vähän niin kuin minäkin nykyään, laihdutinkin anopin kiusaksi.

        Viimeisen päälle laitettu: Hän on kyllä todella laitettu ja ehostettu, tosin minusta hän näyttäisi sievemmältä jos ei olisi niin paljon meikkiä, ei nätti nainen tarvitse meikkiä, anoppini on kyllä nätti nainen.


        Viisas: Tätä en jälleen osaa arvioida ihmisestä mutta kyllä hän vaikuttaa viisaalta.

        Laiska hän ei ole, hän on siivoushullu, aikaansaava, harrastaa, huolehtii alaikäisestä tyttärestään hyvin ja täydellinen emäntä juhlassa kuin juhlassa, jaksaa tarjoilla, laittaa monta sortia esille,valmistella juhlia ja vielä seurustella vieraiden kanssa.


        Minä löydän anopista paljon hyviä puolia ja sanottavaa mutta hänen ainoat kohteliaisuutensa on että sinä et sentään juo ja olet jotenkin viisaskin ( Mitä tarkoittaa jotenkin viisas?)

        No nyt selkisi anoppisi ydin. Hän on näitä kilpailuhenkisiä naisia, jotka puukottavat selkään vaikka parasta ystävätärtään. Ja vain sentähden, että haluavat olla aina parhaita kaikessa.

        Veikkaanpa että anopillasi on todellisia ystäviä varsin vähän. Hän on aina niskanpäällä mitä tulee toisiin naisiin nähden.
        Tyttärensä hän hoitaa hyvin, koska pätee tällä.Eihän hänestä täydellisestä naisesta VOI syntyä epätäydellistä. Täydellisenä hän paapoo tyttärensä.

        Juhlien järjestäminenkin on hänelle vain yksi valtti, jolla hän haluaa päihittää kaikki kanssasisarensa sinä mukaanluettuna.

        Olet päihitetty siinä missä muutkin naiset hänen ympärillään. Miehiin hänellä on muka-äidillinen ote, hän on miestenkin yläpuolella neuvomassa heitä ja huoltamassa.

        Entinen ystävättäreni oli juuri tällainen. Huomaa sana entinen. En osannut sitoa edes huivia kaulaan oikeaoppisesti. Hän nolasi julkisesti näyttämällä minulle miten se tehdään. Olin saanut takin ylleni, kun tämä erinomaisuus tuli ja laittoi liinan kaulaani kuin lapselle.


      • deenax
        Maariamia kirjoitti:

        No nyt selkisi anoppisi ydin. Hän on näitä kilpailuhenkisiä naisia, jotka puukottavat selkään vaikka parasta ystävätärtään. Ja vain sentähden, että haluavat olla aina parhaita kaikessa.

        Veikkaanpa että anopillasi on todellisia ystäviä varsin vähän. Hän on aina niskanpäällä mitä tulee toisiin naisiin nähden.
        Tyttärensä hän hoitaa hyvin, koska pätee tällä.Eihän hänestä täydellisestä naisesta VOI syntyä epätäydellistä. Täydellisenä hän paapoo tyttärensä.

        Juhlien järjestäminenkin on hänelle vain yksi valtti, jolla hän haluaa päihittää kaikki kanssasisarensa sinä mukaanluettuna.

        Olet päihitetty siinä missä muutkin naiset hänen ympärillään. Miehiin hänellä on muka-äidillinen ote, hän on miestenkin yläpuolella neuvomassa heitä ja huoltamassa.

        Entinen ystävättäreni oli juuri tällainen. Huomaa sana entinen. En osannut sitoa edes huivia kaulaan oikeaoppisesti. Hän nolasi julkisesti näyttämällä minulle miten se tehdään. Olin saanut takin ylleni, kun tämä erinomaisuus tuli ja laittoi liinan kaulaani kuin lapselle.

        Ihan niin kuin kertoisit hänestä, on muuten aina holhomassa poikiaan juuri niin kuin kuvailit tätä ihmistyyppiä ja minulle näytti miten päiväpeite sijataan vaikka se oli laitettu ihan hyvin. Hän kehuu tyttärensä hyvällä koulumenestyksellä, voimilla( isokokoinen tyttö joka jaksaa kantaa painavia tavaroita) tyttärensä siisteydellä yms...ja sillä myös kehuu kuinka hä lainaa tyttärensä vaatteita ja ostaa vaatteet samasta liikeestä ja en kyllä ole ainoa jota anoppi on ilkeästi haukkunut,mieheni veljen vaimo on huorahtavan äidin tytär, hänen veljiensä vaimot on valehtelijoita, naapuri on Pelle Hermannin näköinen, aerobictuttu on hirveän pömppömahainen, miehensä äiti on piru, minun vanhemmat on juoppoja( mitä ne kyllä on mutta en välttämättä kaipaa siitä jatkuvaa muistuttelua), siskoni oli tyhmä, mutta hullua kyllä niin hän ylistää ja kehuu kahta työkaveriaan maasta taivaisiin, no toinen on kyllä jotain kaukaisesti sukua hänelle mutta toinen ei. Ja kun hän on äitini kanssa samassa työympäristössä mikä on kyllä laaja niin hänen työkaveri oli kuuleman yhden silmäyksen perusteella arvioinut hänet sekopääksi äitini ei ole mikään rapajuoppo siis sanotaanko ennenmin että ottaa useasti mutta silti hoitaa työnsä ja rahaasiansa mallikkaasti,anoppini on absolutisti, eli taas uusi juttu missä hän voi päteä, mutta minäpä olen myös melkein absolutisti ja siitä olen saanutkin häneltä tunnustusta. Olen kuullut myös hurjia juttuja hänen työkaveristaan mutta en ole lähtenyt sitä revittelemään. Ja se meinasi unohtua että kun toinen lapsemme syntyi niin laitoimme ilmoituksen lehteen nimineen päivineen niin hän sai hirveän hepulin koska nyt kaikki tiesi että kenen kanssa hänen poikansa oli saanut lapsen.


    • ..tekee hulluksi!

      ANOPPI MIEHEN SISKO on vielä kauheampi yhdistelmä kuin pelkkä anoppi. Kaksi yhtä vastaan,niin johan on kestäminen suvun naisissa. Tosi ärsyttäviä, kateellisia, seläntakana kieroilevia LEHMIÄ! Muutoin et heille kelpaa kuin silloin kun tarvitsevat apuasi. Kyllä silloin osataaan hetkellisesti olla niin ystävää,että. Montakohan kertaa tähän ansaan pitää mennä,että osaa pistää poikki LOPULLISESTI! Koska eihän tuommoisten paskiaisten kanssa eläminen anna mitään ja on täysin mahdoton pysyä onnellisena oman perheensä kanssa,jos on minkäänlaisissa tekemisissä näiden selkäänpuukottajien kanssa. Se on ihan itsestämme kiinni, annammeko anopin ym. kusipäiden tuhota elämämme. Mikä on sinun valintasi? Minä päätän ainakin tästälähtien omasta elämästäni ja annan demonien syödä itse itsensä.

      • sfasdd

        Veljeni vaimo on täysi kaheli. On ollut mielisairaalassa hoitojaksolla. Mitään empatiakykyä kyseiseltä henkilöltä ei löydy vaan hän hylkäsi koiransakin metsään siihen kyllästyttyään. Äidiltäni hän rupesi kiristämään lainatakausta 30000€:n lainalle ja kun äitini kielttäytyi takaamasta päätti hän ruveta kiristämään (taas kerran) lastenlasten tapaamisilla. Veljelläni ei ole luottotietoja, joten hän olisi ollut taattavan asunnon ainoa haltija. Hän on aiemmin pettänyt veljeäni ja ottanut hetken mielijohteesta avioeron, joten heidän suhteensa kariutuminen ei ole mitenkään epätodennäköistä ja näinollen avioerotapauksessa äitini joutuisi takaamaan rouvan lainaa, jolla ei ole mitään tekemistä veljeni kanssa. Tämän lainatakausshown hän pisti pystyyn viikkoa isoäitini kuoleman jälkeen. Äitini ja minä olimme saattaneet rakkaan mummimme loppuun saakka ja nähneet hänen kuolemansa. Surunvalitteluiden sijaan saimme kuunnella hänen takauksen kinumistaan.


      • Saman kokenut

        Tällaisen parin edessä miniä on kaksinkertaisessa pulassa. Nämä vallanhaluiset nokkijanaiset kun alistavat perheensä miehetkin sellaisiksi sätkyiksi uhreiksi, etteivät he uskalla pitää yhtään omiakaan puoliaan, saati sitten miniän puolia!

        Nuorena, kilttinä miniänä kuuntelin touhua (liiankin kauan!), mutten enää. Välit ovat ja pysyvät poikki.
        Nyt nautin jokaisesta päivästä; ei tarvitse enää kuunnella ilkeitten, röyhkeitten, omahyväisten naisten pomotusta ja pullistelua.
        Suostun tapaamaan nykyisin vain omaa sukuani ja kaikkia ihania, asiallisesti käyttäytyviä ystäviäni/-mme.


    • itsekkin anoppi

      Hei kohtalotoveri!
      Olen ollut naimisissa yli 30 vuotta,ja minulla on ilkeä anoppi.
      Hän sanoo mitä
      milloinkin mieleen juolahtaa,ja tosi ilkeästi.Hän on luonteeltaan juuri sellainen kuin sinä kuvailit.
      Sen voin kokemuksesta sanoa että tilanne ei muutu koskaan. Minun mieheni ei suostu puhumaan edes asiasta.Ilkeä anoppi on ilkeä kuolemaan asti.
      Olen omalle vävylleni sanonut
      että toivottavasti minä en ole yhtä inhottava anoppi.Itkien tämän kirjoitin ,tulin juuri anopin käsittelystä.
      Toivon sinulle pitkää ikää onnellista elämää ja anopille paljon sairauksia .

    • Make60

      Nosta kissa pöydälle ja tee miehesi kanssa sunnitelma ja sanotte suoraan anopille ettei meidän tarvitse tälläisiä kuunnella.
      Onko miehesi vielä täysi-ikäisenä nössö joka ei pysty tai uskalla sanoa äidilleen ettei tuollainen käytös ole sopivaa. Miehesi pitää katkaista se napanuora lapsuden kotiinsa niin että tekee selväksi ettei hänen aidillään ole enää häneen määräysvaltaa koska hän on täysi-ikäinen ja hänen ja sinun elämään ei anoppi voi eikä saa puuttua. Voi mennä välit poikki mutta se on sen arvoista koska kenenkään ei tarvitse kuunnella henkistä alistamista täysi-ikäisenä.
      Näytäppä tämä viesti miehellesi niin hän voi herätä todellisuuteen tai jos hän ei pysty sanomaan adilleen mitään niin uhkaa erolla niin se voi toimia.

    • lisbeth

      Haukkunut myös laiskaksi,tyhmäksi,luuseriksi ja lihavaksi. Olen luuseri kun en ole rikas,kaunis ( olen vain pikkusöpö) enkä ole töissä, enkä tule hienostosuvusta. Halusi minun tekevän abortin kun odotin esikoistani. Väittää minua valehtelijaksi jA Kyttään muka mieheni isoäidin perintörahoja( en todellakaan) enkä ole koskaan valehdellut anopille.


      Miksi himinen on automaattisesti luuseri jos ei ole kaunis,hoikka,työssäkäyvä eikä rikas? Minusta nuo asiat ei ole mittreita vaan hyvät teot meittikää esim: Äiti Teresaa, ei raha,valta,vaattet tai menestys tee hienoa vaan sydänmen aito kauneus ja vilpittömyys. Onko miehesi isöaidin perintö isokin? Onko anoppisi suku hieno? Ja abortti on aina henkilökohtainen ja arka aihealue,kenelläkään ei ole oikeutta sanoa sinulle niin ei edes miehesi äidillä, sitä on muutenkin raskaana herkässä mielentilassa ja olit varmaan pakahtua onneen kun odotit esikoistasi niin toinen tulee höpöttämään jotain abortista, miltä hänestä olisi tunutunut jos hänelle olisi sanottu niin? Hävetköön eukko kyätöstään. Hieno ihminen ei käyttäydy noin tahdittomasti.


      Hän on 6 vuotta arvostellut,haukkunut ja pilkannut minua. Hän ei voi sietää että minulla on ylipainoa ( ennen oli 20 kg nyt kymmenisen) eikä sitä että en pukeudu kuin teiniprinsessa niin kuin hän itse( hän on itse hoikka nelivitonen joka kuvittelee näyttävänsä 30 kymppiseltä mutta kyllä näyttää ihan ikäiseltään. ) eikä myöskään että en tee hiuksille mitään muuta päivittäin kun harjaan ne enkä meikkaa kuin noin 2 kertaa kuussa ( Minulla on älyttömän herkkä iho, joten jos meikkaisin päivittäin ihoni olisi kuin pizza koko ajan.)



      No ensinäkin ei nuo teinivaatteet tee oikeutta kenellekkään yli parikymppiselle ja sitten miksi sinun pitäisi meikata päivitääin koska tiedät sen tuhoavan ihosi? Säästät myös luontoa ja rahaa, minusta ihminen on kaunein luonnollisimmaan, eihän me synnyttykään tänne meikit päällä. Sitä paitsi kun olet anoppisi ikäinen niin ihosi ja hiuksesi on paljon paremmassa kunnossa ja saatat jopa näyttää nuoremmalta. Henkisesti vahva ihminen ei arvostelisi sinua noin paljon mutta epävarma ihminen kylläkin.



      Te saisitte töitä varmaan linnunpelättiminä


      Vahvasti ja liikaa meikannut nainen voi näyttää linnunpelättimeltä.



      Olet itsekkin hölmö ja sitten otit vielä kaupungin tyhmimmän naisen itselle

      Jospa appivanhempiasi pidetään kaupunkin hölmöimpinä.



      Pystyn koska vain hommaamaan sinut mielisairaalaan jos minusta tuntuu ja haluttaa niin" ( Anoppini sanoi puhelimessa)


      Kumpikohan siinä joutuisi mielisairaalaan loppupeleissä?


      Jos terveystarkastajat kävisi asunnosanne niin kyllä se julkistettaisiin asumiskelvottomaksi ( Tämä siksi kun keittiön kaapeissa oli kahvitahroja jota en ollut kerennyt pyyhkiä ennen anopin tuloa, anoppi itse on sairaalloisensiisti)

      Tiesitkö että sairaalloisen siisti ihminen pitää asuntoa jossa on esimerkiksi vain pari tahraa jonkún kaapin ovessa asuntokelvottomana? Olen käynyt luennoilla aiheesta : Pakkoneuroosit ja siellä sanottiin niin. ESim: Absolutisti pitää kerran kuussa juovaa ihmistä alkoholistina. Anoppisi olisi hyvä muistaa myös ettei kukaan ihminen voi olla jatkuvasti suorittava yleiskonerobotti Nainen on luotu muuhunkin ja osaa tehdä muutakin kuin siivota. Älä ole missään tekemisissä eukon kanssa nin säästyt eukon myrkyiltä. Ja tuommoinen ihminen jos on ottanut kannan ettei tykkää jostakin niin siinä ei auta laihduttaminen,raha,hieno ammatti,hieno suku eikä kauneus. Tuommoiset keksii aina uusia aiheita valittaa. Anoppisi ei näe omassa lähipiirissään mitään vikaa eikä negatiivista,. Hän on onneton,katkera, elämäänsä kyllästynyt,turhautunut ja epävarma ihminen. Ja vielä siitä rahapröystäilystä: " Kel onni on se onnen kätkeköön"

    • Lucy08

      ja ainoastaan sinä itse voit vaikuttaa siihen miten sinua kohdellaan. Sinä määrittelet ne rajat.

    • deenax

      Aikoinaan joku lääkäri oli luullut anoppiani mieheni tyttöystäväksi ( Anoppini on nuorena saanut hänet) niin sen jälkeen häntä ei ollut saanut julkisesti kutsua äitiksi. Häntä ei edes oma veljentytär saa kutsua tätäiksi mutta tämä aina piruilessaan kutsuu, ja hän on esikoispoikamme opettanut kutsumaan häntä etunimellä koska häntä ei saa kutsua mummoksi, koska hän ei näytä mielstään mummolta eikä sovellu siihen rooliin. Kerran kun olimme hänen sukulaisissaan niin hän mainitsi tästä poikansa entiselle lastenhoitajalle noin 50 kymppiselle ja tämä rouva tokaisikin anopilleni " Enpä olisi sinusta uskonut että olet noin lapsellinen" ja tälle kyseiselle rouvalle en saanut mainita äitini nimeä koska hän ei halunnut kaikkien saavan tietää että olen lähtöisin duunariperheestä. Minulla olisi esimerkkejä vaikka kuinka paljon mutta niistä tulisi kokonainen kirja jos laittaisin kaikki tänne. No sen vielä voisin laittaa että kun oli hänen suvussa hautajaiset niin hän ei kutsunut minua väitti että autossa ei ole tilaa ja 5 minuuttia myöhemmin kysyi mieheni veljeltä että tuleeko hänen naisensa hautajaisiin? Hän on kuitenkin haukkumisestaan huolimatta läheinen mieheni veljen vaimon kanssa, shoppailee,lounastaa, soittelee, katselee elokuvia, ja pelailee pihapelejä kesäisin. Kerran menimme pienessä hiprakassa mieheni veljen vaimon kanssa eräissä anopin järjestämissä juhlissa samaan vessaan niin anoppini piti puhutelun tälle toiselle miniälleen ja sanoi että sinä et mene vessaan juoruilemaan ja supisemaan tämän perheen asoita tuolle naiselle ( puhuimme kylläkin miehistämme emme anopin perheen asioista, ja miehistämmekin puhuimme hyvässä hengessä. Sitten anoppini väittää että kuvittelen olevani muita parempi ja ylenkatson häntä mutta minun ylenkatsomiseni on ollut ujoutta, anoppini on äänekäs ja hiukan pelottava nainen ja olin sen takia heillä akuaikoina kyläillessäni kuin kusi sukassa ja se oli tulkittu ylimielisyydeksi. Olen kuuleman myös itsevarma( oikeasti olen aina ollut epävarma kynnysmatto joka on itkenyt joka anopin vierailun jälkeen, ollut ahdistunut ja hermostunutja laknut itsestään uskomaan näitä väitteitä.), juonittelija( miten voin olla semmoinen kun hänen mielestään kerran olin tyhmä), ja huono ihminen. Siinä anoppi on oikeassa että olen huolimaton, juoppojen lapsi ja epänaisellinen mutta muissa ei.

      • nolabee

        Aikoinaan joku lääkäri oli luullut anoppiani mieheni tyttöystäväksi ( Anoppini on nuorena saanut hänet) niin sen jälkeen häntä ei ollut saanut julkisesti kutsua äitiksi. Häntä ei edes oma veljentytär saa kutsua tätäiksi mutta tämä aina piruilessaan kutsuu, ja hän on esikoispoikamme opettanut kutsumaan häntä etunimellä koska häntä ei saa kutsua mummoksi, koska hän ei näytä mielstään mummolta eikä sovellu siihen rooliin.



        Miksi ei muka sovellu? Siksikö kun pukeutuu kuin teini, kyllä hän on varmaan lähempänä mummoa,tätiä ja äitiä kun tyttöstä, sinua varmaan voi vielä sanoa ja luulla tyttöseksi. Mainitsit aikaisemmin että anoppisi kumminkin näyttää ikäiseltään niin miksi hän sitten ei pidä mummoksi kutsumisesta? Pelkääkö hän että se tekee hänestä jotenkin hauraan ja heikon? Joidenkin naisten on vaikea hyväksyä vanhenemista ja oman ulkonäön rapistumista. Onko ollut nuorempana nätti? Tuo on varmaan joku ikäkriisi ja menee ohi ajan kanssa. Mutta kyllä naisen pitäisi osata hyväksyä vanheneminen ja käsitellä se, eikä ruveta nolaamaan itseään, kaikkihan me vanhenemme se on luonnon tarkoitus ja osa ihmisen elinkaarta. Mitä pelottavaa ja pahaa vanhenemisessa on ? Ja kaikkien huvittavinta on että anoppisi ei edes näytä ikäistään nuoremmalta.


      • keskiikäinen pissis

        Onko hän kenties ollu pissis nuorempana? Nyt ainakin on jos pukeutuu kuin pissis, ei saa kutsua mummoksi, veemäinen käytös, laittaa itseään tuntitolkulla ja viettää aikaa nuoren miniänsä kanssa.


      • deenax

        Ei ole tietääkseni ollut pissis, nätti ollut nuorempana ja on vieläkin mutta rumnetaa itseään liian vahvalla meikillä, nyt käytös on kyllä kuin pissiksellä käyttää nuorten slangisanojakin välillä.


    • deenax

      Anoppini väittää että hänen lapsillaan ei ole ollut uhmaa eikä murrosikää mikä johtuu siitä että hän on ollut niin hyvä ja jämy kasvattaja mutta minusta tuntuu että aika on kullannut muistot. Sitten anoppini selittää pitkin kaupunkia kuinka kaikki pelkää häntä henkisesti ja kuinka hän pystyy tuhoamaan kenen tahansa elämän jos haluaa, kukaan ei muka uskalla sanoa hänelle vastaan saatikka tulla antamaan hänelle kritiikkiä ja hän pystyy nujertamaan kuuleman isommankin miehen henkisesti. Hänestä ei pidetä omasta mielestään kun sanoo asiat suoraan.

      • Maariamia

        Kun tuolla aamusella kirjoitin "anoppisi on kana", niin todistaa tämä vielä vahvemmin anoppisi KANALUONTEEN.

        Hän kertoo, että kaikki pelkäävät häntä (hänen nokkaansa) ja kuinka hän pystyy tuhoamaan (nokkimaan hengiltä)
        ja että kukaan ei uskalla sanoa (nokkia) vastaan saati tulla antamaan kritiikkiä (pöllyttämään hänen sulkansa)
        ja että muka isommankin miehen (kukon nokkii).

        Hänestä ei pidetä (on nokkinut itsensä hierarkian päällimmäiseksi) kun sanoo suoraan (nokkii niskat paljaiksi).

        Kanaluonteinen anoppisi pelkää:

        nuoria kanoja, jotka nokkisivat hänet
        kukot eivät polkisi häntä
        nuoria kanoja, jotka munivat (synnyttävät)
        jäämistä hierarkian alimmaiseksi sulkasatoiseksi.

        Tiedät kyllä, että nuoruutesi voittaa hänet, raskaaksi tulemisen mahdollisuus voittaa hänet, kipeät "nokkaisut" satuttavat häntä...

        anoppisi ei kestä vanhenemista. Kun puhut hänelle vaihdevuosista, luukadosta, luopumisesta, nivelrikoista, sulkien menetyksestä... sitä hän ei kestä.

        Kilpailuhenkinen kana-anoppi voitetaan hänen omilla lääkkeillään eli kilpailulla. Kun hänet voittaa, voi antaa sitten armon käydä oikeudesta. Vanha kana ei pelota enää ketään.


      • alana85

        Onko anoppisi selväjärkinen? Koska hänen käytöksensä ei vaikuta siltä. Pystyy tuhoamaan elämiä ja kaikki pelkää, no huh huh, eikös ne mielisairaalat ole juuri täynnä tuollaisia, Tuommoisella asenteella kerää paljon vihollisia ja joutuu jonakin päivänä hankaluuksiin aina tulee joku paljon pahempi vastaan, kukaan ei ole voittamaton ja läpeensä vahva. Suoraan saa sanoa ja se on hyväkin että sanoo mutta anoppisi olisi syytä opetella antamaan kritiikki rakentavasti, onhan se hyvä myös ettei hienostele mutta kylläpähän joissakin tilanteissa hienostelee ja vaikuttaa tekopyhältä. Ei sitä silti siis saa sanoa mitä sylki suuhun tuo, pitää vähän harkita sanojaan, anoppisi käytös ja kielenkäyttö paljastaa muuten että hän on sivistymätön moukka vaikka leikkii niin hienoa, ei pysty rahalla eikä vaatteilla sitä peittämään, meikkikään sitä ei peitä. Sehän on se sanontakin että " Sinä voit lähteä paskasta mutta paska ei lähde sinusta tai jotain tuollaista. Olet varmaan huomannut että anoppisi aina nöyryttää sinua kaikkien kuullen, Minkäläinen avioliitto anopillasi ja apellasi on ? Kohteleeko hän vaimoaan hyvin ja kunnioittavasti. Entä miten anoppisi oma anoppi on kohdellut häntä? Vaatiiko appesi hirveästi anopiltasi? Minkäläinen appesi on ? Miten hän puuttuu anoppisi käytökseen? Miten appesi kohtelee sinua? Jos hän on lievempi voisitko puhua hänelle anopistasi? Jos hän vaikka saisi vaimoaan rauhoiteltua


      • deenax
        alana85 kirjoitti:

        Onko anoppisi selväjärkinen? Koska hänen käytöksensä ei vaikuta siltä. Pystyy tuhoamaan elämiä ja kaikki pelkää, no huh huh, eikös ne mielisairaalat ole juuri täynnä tuollaisia, Tuommoisella asenteella kerää paljon vihollisia ja joutuu jonakin päivänä hankaluuksiin aina tulee joku paljon pahempi vastaan, kukaan ei ole voittamaton ja läpeensä vahva. Suoraan saa sanoa ja se on hyväkin että sanoo mutta anoppisi olisi syytä opetella antamaan kritiikki rakentavasti, onhan se hyvä myös ettei hienostele mutta kylläpähän joissakin tilanteissa hienostelee ja vaikuttaa tekopyhältä. Ei sitä silti siis saa sanoa mitä sylki suuhun tuo, pitää vähän harkita sanojaan, anoppisi käytös ja kielenkäyttö paljastaa muuten että hän on sivistymätön moukka vaikka leikkii niin hienoa, ei pysty rahalla eikä vaatteilla sitä peittämään, meikkikään sitä ei peitä. Sehän on se sanontakin että " Sinä voit lähteä paskasta mutta paska ei lähde sinusta tai jotain tuollaista. Olet varmaan huomannut että anoppisi aina nöyryttää sinua kaikkien kuullen, Minkäläinen avioliitto anopillasi ja apellasi on ? Kohteleeko hän vaimoaan hyvin ja kunnioittavasti. Entä miten anoppisi oma anoppi on kohdellut häntä? Vaatiiko appesi hirveästi anopiltasi? Minkäläinen appesi on ? Miten hän puuttuu anoppisi käytökseen? Miten appesi kohtelee sinua? Jos hän on lievempi voisitko puhua hänelle anopistasi? Jos hän vaikka saisi vaimoaan rauhoiteltua

        Anoppi aina muuten nöyryyttää kun on niin sanotusti joku kuulemassa. Anoppini avioliitto on aika harmaa, mieheni mukaan heillä ei ole seksielämää vaikka on vielä suhteellisen nuoria.Appi kerran huomautti kun anopilla oli semmoinen verkkatakki kesällä "Että ethän sinä voi tuon näköisenä lähteä mihinkään" ja sitten hän oli aikoinaan vaatinut että anopilla pitää olla pitkät kynnet. Appi on yhtä paha ellei vielä pahempi koska hänen homma on semmoista piilokettuilua, hän puolustaa vaimoaan ja minua sanonut pahaksi ihmiseksi,itsekkääksi,ylimieliseksi ja sanonut myös miehelleni kun hänestä ei ollut kuulunut vähään aikaan mitään että tuskin vaimosi olisi ilmoittanut kuolemastasi meille kun hänellä on oma tapa hoitaa asioita.Hän on myös supersiisti. Anopin oma anoppi on haukkunut häntä ja ilkeillyt hänelle mutta ei sitä kierettä pitäisi jatkaa. Appiani kaikki pitää kilttinä,hiljaisena ja hillittynä mutta hän on oikeasti itse piru


      • alana85
        deenax kirjoitti:

        Anoppi aina muuten nöyryyttää kun on niin sanotusti joku kuulemassa. Anoppini avioliitto on aika harmaa, mieheni mukaan heillä ei ole seksielämää vaikka on vielä suhteellisen nuoria.Appi kerran huomautti kun anopilla oli semmoinen verkkatakki kesällä "Että ethän sinä voi tuon näköisenä lähteä mihinkään" ja sitten hän oli aikoinaan vaatinut että anopilla pitää olla pitkät kynnet. Appi on yhtä paha ellei vielä pahempi koska hänen homma on semmoista piilokettuilua, hän puolustaa vaimoaan ja minua sanonut pahaksi ihmiseksi,itsekkääksi,ylimieliseksi ja sanonut myös miehelleni kun hänestä ei ollut kuulunut vähään aikaan mitään että tuskin vaimosi olisi ilmoittanut kuolemastasi meille kun hänellä on oma tapa hoitaa asioita.Hän on myös supersiisti. Anopin oma anoppi on haukkunut häntä ja ilkeillyt hänelle mutta ei sitä kierettä pitäisi jatkaa. Appiani kaikki pitää kilttinä,hiljaisena ja hillittynä mutta hän on oikeasti itse piru

        Mitä jos anopillasi on ulkonäköpaineita, siivouspaineita,hoikkana pysymispaineita ja kaikki muita ulkoisia paineita appesi takia. Oletko koskaan tullut ajatelleeksi tätä? Miten anoppisi on reagoinut näihin miehensä vaatimuksiin ja letkautuksiin. Ja jos appesi on supersiisti eikö hän tiedä että kynsien alle menee älyttömästi likaa? ja sitten jos ne vielä on pitkät niin ei ole kovin hygieeniset. Pelkääkö hän menettävänsä miehensä? Pukeutuu kuin teini että miehensä näkee hänet vielä samana nuorena tyttönä johon rakastui ja haluaa näyttää ukolleen että katso olen näin hyvin säilynyt vartaloltani vaikka lapset on tehty ja kaikki ja ollaan nuoren tytön kanssa samankokoisia. Onko pelkoa että appesi kyllästyisi anoppiisi ja vaihtaisi nuorempaan?


      • deenax
        deenax kirjoitti:

        Anoppi aina muuten nöyryyttää kun on niin sanotusti joku kuulemassa. Anoppini avioliitto on aika harmaa, mieheni mukaan heillä ei ole seksielämää vaikka on vielä suhteellisen nuoria.Appi kerran huomautti kun anopilla oli semmoinen verkkatakki kesällä "Että ethän sinä voi tuon näköisenä lähteä mihinkään" ja sitten hän oli aikoinaan vaatinut että anopilla pitää olla pitkät kynnet. Appi on yhtä paha ellei vielä pahempi koska hänen homma on semmoista piilokettuilua, hän puolustaa vaimoaan ja minua sanonut pahaksi ihmiseksi,itsekkääksi,ylimieliseksi ja sanonut myös miehelleni kun hänestä ei ollut kuulunut vähään aikaan mitään että tuskin vaimosi olisi ilmoittanut kuolemastasi meille kun hänellä on oma tapa hoitaa asioita.Hän on myös supersiisti. Anopin oma anoppi on haukkunut häntä ja ilkeillyt hänelle mutta ei sitä kierettä pitäisi jatkaa. Appiani kaikki pitää kilttinä,hiljaisena ja hillittynä mutta hän on oikeasti itse piru

        No anoppi lähti se verkkatakki päälle käyttäämään minua kaupassa mutta ei tullut mukaan kauppaan kun oli kuuleman niin arkisen näköinen ja oli nukkunut huonosti ja kaikkinäkisi hänen nuupahtaneen olemuksen( anopille ihmisten mielipiteet on hirveän tärkeitä ja se kyllä kielii suuresta epävarmuudesta) ja hänen mukaan likapyykki pestään aina kotona. Ne kynnet kasvatti pitkiksi ja omaa vieläkin semmoiset kuvottavat kotkankynnet. Ei minusta ole pelkoa jätetyksi tulemisesta mutta varmaan ei halua että ukko lakkaa ihastelemasta ja palvomasta häntä. Pelkää vissiin että mies rupeaa halveksimaan. Kyllä osa anopin toiminnasta voi johtua apesta ja en usko että anoppini olisi sitä mitä on ilman appea. Voihan se olla että apen käytös aikoinaan ja vaatimukset on ajanut anoppini tuommoiseksi. Silloin kyllä säälin häntä ja toivon että anoppini tajuaisi että ei omalle miehelle pidä suorittaa vaan äijän pitäisi rakastaa häntä semmoisena kun on. Ehkä kadehtii minua ja siksi ja vaatii anoppi minulta täydellisyyttä kun on itse joutunut siihen jamaan ja haluaa vetää jonkun muun samaan suohon. Hän ei voi käsittää ajatusta etten palvo maata mieheni alla eikä appikaan käsitä. Anoppi jauhaa vaan että naisen pitää vastata ja välittää kodin viihtyvyydestä ja uhrautua miehen puolesta ja kuinka heidän avioliitto on kestänyt verrattuna esim minuun vanhempiin.


      • nolabee
        deenax kirjoitti:

        No anoppi lähti se verkkatakki päälle käyttäämään minua kaupassa mutta ei tullut mukaan kauppaan kun oli kuuleman niin arkisen näköinen ja oli nukkunut huonosti ja kaikkinäkisi hänen nuupahtaneen olemuksen( anopille ihmisten mielipiteet on hirveän tärkeitä ja se kyllä kielii suuresta epävarmuudesta) ja hänen mukaan likapyykki pestään aina kotona. Ne kynnet kasvatti pitkiksi ja omaa vieläkin semmoiset kuvottavat kotkankynnet. Ei minusta ole pelkoa jätetyksi tulemisesta mutta varmaan ei halua että ukko lakkaa ihastelemasta ja palvomasta häntä. Pelkää vissiin että mies rupeaa halveksimaan. Kyllä osa anopin toiminnasta voi johtua apesta ja en usko että anoppini olisi sitä mitä on ilman appea. Voihan se olla että apen käytös aikoinaan ja vaatimukset on ajanut anoppini tuommoiseksi. Silloin kyllä säälin häntä ja toivon että anoppini tajuaisi että ei omalle miehelle pidä suorittaa vaan äijän pitäisi rakastaa häntä semmoisena kun on. Ehkä kadehtii minua ja siksi ja vaatii anoppi minulta täydellisyyttä kun on itse joutunut siihen jamaan ja haluaa vetää jonkun muun samaan suohon. Hän ei voi käsittää ajatusta etten palvo maata mieheni alla eikä appikaan käsitä. Anoppi jauhaa vaan että naisen pitää vastata ja välittää kodin viihtyvyydestä ja uhrautua miehen puolesta ja kuinka heidän avioliitto on kestänyt verrattuna esim minuun vanhempiin.

        Kyllähän se avioliitto toimii jos vaimo tekee kaikki ja uhraa kaikki, sehän on miehelle oikea unelmavaimo. Tottakai kunnoitus miehen pitää ansaita vaimolta ja toisinpäin mutta siinäkin on tietyt rajat mitä pitää tehdä sen kunnioituksen eteen.


      • Maariamia
        deenax kirjoitti:

        No anoppi lähti se verkkatakki päälle käyttäämään minua kaupassa mutta ei tullut mukaan kauppaan kun oli kuuleman niin arkisen näköinen ja oli nukkunut huonosti ja kaikkinäkisi hänen nuupahtaneen olemuksen( anopille ihmisten mielipiteet on hirveän tärkeitä ja se kyllä kielii suuresta epävarmuudesta) ja hänen mukaan likapyykki pestään aina kotona. Ne kynnet kasvatti pitkiksi ja omaa vieläkin semmoiset kuvottavat kotkankynnet. Ei minusta ole pelkoa jätetyksi tulemisesta mutta varmaan ei halua että ukko lakkaa ihastelemasta ja palvomasta häntä. Pelkää vissiin että mies rupeaa halveksimaan. Kyllä osa anopin toiminnasta voi johtua apesta ja en usko että anoppini olisi sitä mitä on ilman appea. Voihan se olla että apen käytös aikoinaan ja vaatimukset on ajanut anoppini tuommoiseksi. Silloin kyllä säälin häntä ja toivon että anoppini tajuaisi että ei omalle miehelle pidä suorittaa vaan äijän pitäisi rakastaa häntä semmoisena kun on. Ehkä kadehtii minua ja siksi ja vaatii anoppi minulta täydellisyyttä kun on itse joutunut siihen jamaan ja haluaa vetää jonkun muun samaan suohon. Hän ei voi käsittää ajatusta etten palvo maata mieheni alla eikä appikaan käsitä. Anoppi jauhaa vaan että naisen pitää vastata ja välittää kodin viihtyvyydestä ja uhrautua miehen puolesta ja kuinka heidän avioliitto on kestänyt verrattuna esim minuun vanhempiin.

        Haloo, haloo, hei MIKSI anoppi lähti sinua "käyttämään" kaupassa?

        Hei, ei kuule kannata tollaisten kanssa lähtee mihinkää kauppoihin... nekö sitä ehdotti sinulle.
        Ihan kaameaan luolaan olet joutunut.

        Et palvo maata miehen jalkojen alla... haloo, mitä se niille kuuluu...
        ei todellakaan pidä palvoa miestään. Ja miksi ne kehtaa sanoa sinua itsekkääksi.

        En tajua,miten viitsit enää puhuakaan niille mitään. Ei naiselle kuulu kodin viihtyvyys, ei aineskaan pelkästään, se kuuluu miehelle sanosin 65 prosenttisesti.

        Jos ukko on luuseri, köyhä kurjimus niin paljonko sitä viihtyvyyteen saa satsattua rahaa, jollain viidenkympin setelillä ei saa mitään.


      • rhondamae
        Maariamia kirjoitti:

        Haloo, haloo, hei MIKSI anoppi lähti sinua "käyttämään" kaupassa?

        Hei, ei kuule kannata tollaisten kanssa lähtee mihinkää kauppoihin... nekö sitä ehdotti sinulle.
        Ihan kaameaan luolaan olet joutunut.

        Et palvo maata miehen jalkojen alla... haloo, mitä se niille kuuluu...
        ei todellakaan pidä palvoa miestään. Ja miksi ne kehtaa sanoa sinua itsekkääksi.

        En tajua,miten viitsit enää puhuakaan niille mitään. Ei naiselle kuulu kodin viihtyvyys, ei aineskaan pelkästään, se kuuluu miehelle sanosin 65 prosenttisesti.

        Jos ukko on luuseri, köyhä kurjimus niin paljonko sitä viihtyvyyteen saa satsattua rahaa, jollain viidenkympin setelillä ei saa mitään.

        Hei, ei kuule kannata tollaisten kanssa lähtee mihinkää kauppoihin... nekö sitä ehdotti sinulle.
        Ihan kaameaan luolaan olet joutunut.

        Jos häntä anoppi on joskus käyttänyt kaupassa niin sehän korvaa tietysti vuosikausien haukkumisen,arvostelun ja piinan. Psykopaatitkin osaa olla välillä kilttejä.


        Jos ukko on luuseri, köyhä kurjimus niin paljonko sitä viihtyvyyteen saa satsattua rahaa, jollain viidenkympin setelillä ei saa mitään.

        Jos osaa käyttää rahaa hyvin ja järkevästi niin tuolla rahalla kuussa saa kyllä ihan hyvinkin viihtyisän kodin. Ei viihtyisä koti vaadi miljoonatuloja vaan kekseliäisyyttä ja mielikuvitusta.


      • deenax
        Maariamia kirjoitti:

        Haloo, haloo, hei MIKSI anoppi lähti sinua "käyttämään" kaupassa?

        Hei, ei kuule kannata tollaisten kanssa lähtee mihinkää kauppoihin... nekö sitä ehdotti sinulle.
        Ihan kaameaan luolaan olet joutunut.

        Et palvo maata miehen jalkojen alla... haloo, mitä se niille kuuluu...
        ei todellakaan pidä palvoa miestään. Ja miksi ne kehtaa sanoa sinua itsekkääksi.

        En tajua,miten viitsit enää puhuakaan niille mitään. Ei naiselle kuulu kodin viihtyvyys, ei aineskaan pelkästään, se kuuluu miehelle sanosin 65 prosenttisesti.

        Jos ukko on luuseri, köyhä kurjimus niin paljonko sitä viihtyvyyteen saa satsattua rahaa, jollain viidenkympin setelillä ei saa mitään.

        Anoppi lähti käyttämään kaupassa kun itse en uskaltanut ajaa kun edellisiltana oli ollut juhlat ja olin juonut muutaman siiderin,ne oli juuri ne juhlat missä anoppni saarnasi toiselle miniälle heidän asoiiden juoruilusta.


      • Maariamia
        deenax kirjoitti:

        Anoppi lähti käyttämään kaupassa kun itse en uskaltanut ajaa kun edellisiltana oli ollut juhlat ja olin juonut muutaman siiderin,ne oli juuri ne juhlat missä anoppni saarnasi toiselle miniälle heidän asoiiden juoruilusta.

        Hei haloo, jos edellisenä iltana on juonut muutaman siiderin, niin ei se kyllä enää seuraavana aamuna näy missään.
        Siis siideri!
        Missä teidän lapset oli hoidossa silloin kun oli juhlat?
        Onko sinulla auto käytössäsi päivisin?
        Vai anopin autolla.


      • Maariamia
        rhondamae kirjoitti:

        Hei, ei kuule kannata tollaisten kanssa lähtee mihinkää kauppoihin... nekö sitä ehdotti sinulle.
        Ihan kaameaan luolaan olet joutunut.

        Jos häntä anoppi on joskus käyttänyt kaupassa niin sehän korvaa tietysti vuosikausien haukkumisen,arvostelun ja piinan. Psykopaatitkin osaa olla välillä kilttejä.


        Jos ukko on luuseri, köyhä kurjimus niin paljonko sitä viihtyvyyteen saa satsattua rahaa, jollain viidenkympin setelillä ei saa mitään.

        Jos osaa käyttää rahaa hyvin ja järkevästi niin tuolla rahalla kuussa saa kyllä ihan hyvinkin viihtyisän kodin. Ei viihtyisä koti vaadi miljoonatuloja vaan kekseliäisyyttä ja mielikuvitusta.

        Ei kyllä korvaakaan mitään, sitä en tarkoittanut, että korvaisi.

        No ei kyllä viidelläkymmenellä eurolla saa paljon mitään, ja varsinkaan jos ei satu olemaan sitä mielikuvitusta. Revi siitä sitten viihtyisä ja lämmin koti esiin.

        Värit on tärkeitä viihtyisässä kodissa. Paljon keltaista ja punaista, niillä saa lämpimän ja sydämellisen tunnelman, että mieskin viihtyy.


      • deenax
        Maariamia kirjoitti:

        Hei haloo, jos edellisenä iltana on juonut muutaman siiderin, niin ei se kyllä enää seuraavana aamuna näy missään.
        Siis siideri!
        Missä teidän lapset oli hoidossa silloin kun oli juhlat?
        Onko sinulla auto käytössäsi päivisin?
        Vai anopin autolla.

        Hei haloo, jos edellisenä iltana on juonut muutaman siiderin, niin ei se kyllä enää seuraavana aamuna näy missään.


        Juhlat loppui vasta aamun pikkutunneilla ja taisin silloin juoda viimeisimmän siiderin.


        Missä teidän lapset oli hoidossa silloin kun oli juhlat?


        Ne olivat sisarellani


        Onko sinulla auto käytössäsi päivisin?
        ei, koska mies käy sillä töissä, mutta en tarvitsekkaan koska kävelyn ansiosta laihdutin 10 kg ja saan hyvän mielen liikunnasta.


      • nolabee
        deenax kirjoitti:

        Hei haloo, jos edellisenä iltana on juonut muutaman siiderin, niin ei se kyllä enää seuraavana aamuna näy missään.


        Juhlat loppui vasta aamun pikkutunneilla ja taisin silloin juoda viimeisimmän siiderin.


        Missä teidän lapset oli hoidossa silloin kun oli juhlat?


        Ne olivat sisarellani


        Onko sinulla auto käytössäsi päivisin?
        ei, koska mies käy sillä töissä, mutta en tarvitsekkaan koska kävelyn ansiosta laihdutin 10 kg ja saan hyvän mielen liikunnasta.

        Mielestäni toimit oikein ja esimerkillisesti tässä tilanteessa.


      • Maariamia
        deenax kirjoitti:

        Hei haloo, jos edellisenä iltana on juonut muutaman siiderin, niin ei se kyllä enää seuraavana aamuna näy missään.


        Juhlat loppui vasta aamun pikkutunneilla ja taisin silloin juoda viimeisimmän siiderin.


        Missä teidän lapset oli hoidossa silloin kun oli juhlat?


        Ne olivat sisarellani


        Onko sinulla auto käytössäsi päivisin?
        ei, koska mies käy sillä töissä, mutta en tarvitsekkaan koska kävelyn ansiosta laihdutin 10 kg ja saan hyvän mielen liikunnasta.

        Joku mättää tässä jutussa, vaan en tiedä mikä.
        Onko tarina provo?


      • huomasit?
        Maariamia kirjoitti:

        Joku mättää tässä jutussa, vaan en tiedä mikä.
        Onko tarina provo?

        Hatunnoston arvoinen suoritus.


      • nolabee
        Maariamia kirjoitti:

        Joku mättää tässä jutussa, vaan en tiedä mikä.
        Onko tarina provo?

        Taidat olla itse joku kännissähurjastelija kun pidät alkuperäisen juttua provona sen takia ettei lähtenyt lisämään Suomen rattijuoppotilastoja


      • Maariamia
        nolabee kirjoitti:

        Taidat olla itse joku kännissähurjastelija kun pidät alkuperäisen juttua provona sen takia ettei lähtenyt lisämään Suomen rattijuoppotilastoja

        Okkei, mie meen poies, jääkää te juttuamaan.
        En toki tahdo kylläistyttää.


      • Dzinni

        Varmaan kaikki tuntevat jonkun,joka rehentelee sillä,miten on ryhdikäs ja sanoo aina kaikki asiat SUORAAN.
        Sehän on vaan julmuutta ja röyhkeyttä.
        Ei ole mitään pyhää eikä yksityistä,mihin ei voisi nakata jotain ilkeää ja kirvelevää kommenttia.
        Kun joku asiasta huomauttaa,niin saa kuulla,ettei vaan kestä TOTUUTTA.
        Nämä ihmiset ovat pukeneet luonnevikansa hyveen viittaan.
        Olettehan huomanneet,etteivät nämä "totuudet" koskaan rakenna mitään?
        Niiden tarkoitus on haavoittaa,repiä,raadella.
        Miksi siedämme näitä "suoraselkäisiä totuudentorvia"?


      • vihdoin rupes
        Maariamia kirjoitti:

        Okkei, mie meen poies, jääkää te juttuamaan.
        En toki tahdo kylläistyttää.

        tulemaan järkeä!


      • Maariamia
        vihdoin rupes kirjoitti:

        tulemaan järkeä!

        En nyt liikoja halua ärsyttää.
        Siksi menin pois.


    • nyt ei enää

      Juttusi oli niin samanlaista mitä itse olin saanut kokea vuosien saatossa.
      Nyt ei enää tule mitään sontaa päälleni koska en ole väleissä heihin siis appivanhempiini koska minulla tuli tosiaan raja vastaan kaikessa mittakaavassa.
      Minua ei enää niin kohdeltaisi.
      Sairastuin sen sopan takia keskivaikeaan masennukseen ja nyt alkaa olla hiljakseen tuo sairaus olla ohi.
      Olin liian kiltti ja ymmärtäväinen ihminen nuorempana ja sen takia hyväntahtoisuuttani käytettiin aseena ja siten solvattiin minua.
      Olin kaikkeen syyllinen ja painostani usein huomauteltiin.
      Mikään ei ollu hyvin ja kerran olin saada myös nyrkistä suvun puolelta vähän ennen häitäni.
      Ja häiden jälkeen kaikki paheni vain käytöksen suhteen. He suorastaan vihasivat minua.

      Mutta sitten sanoin muutaman sanan heille ja sen jälkeen heidän mielestään taas olin väärässä.
      Minun oolisi kai pitänyt pyytää anteeksi heiltä heidän omaa käytöstään minua kohtaan. Kun en ottanut enää mitään yhteyttä lopuksi sain olla rauhassa. En ole ollut yli puoleen vuoteen tekemisissä heidän kanssaan.
      Näin on paljon parempi mulle. En halua enää nähdäkään heitä elävänä tai kuolleenakaan.

      • Jonn@81

        tämkin kuulosti niiiiiin tutulta, kestin appivanhempieni, lähinnä anopin, selkään puukotusta, seläntakana paskan puhumista ja ainaista asioihin puuttumista kuus-seittemän vuotta mutta nyt tuli raja vastaan ja sanoin heille suoraan mitä mieltä asioista olen ja nyt he vaativat anteeksi pyyntöä ja anoppi ei tahdo nähdäkkään minua, joka kyllä sopii mutta asiaa mutkistavat lapset, heitä hän haluaa nähdä ihan vaan näyttääkseen taas ulkopuolisille muka välittävänsä heistä vaikkei välitä kuin omasta pojastaan. on tullut monesti ilmi. en vain ymmärrä mitä mun pitäs heiltä pyytää anteeksi, sitäkö että sanoin heille suoraan sen mitä mieltä olen heidän käytöksestään meitä kohtaan, voin pyytää anteeksi jos he tulevat siitä onnellisiksi mutta en kuitenkaan tarkoita sitä koska seison edelleen sanojeni takana. eivät hekään ole koskaan multa pyytäneet anteeksi mitään sanomisiaan tai tekemisiään. nyt minä ja lapset ei ollä heitä nähty kolmeen kuukauteen, mieheni on heillä käynyt pari kertaa yksin ja joka kerta anoppi haukkuu minut miehelleni.


    • halua...

      Hommahan on sinusta kiinni, eikä kenestäkään muusta.

      Jos et halua kalossinkuvia naamallesi, älä makaa kynnysmattona.

      Orja lakkaa olemasta orja, kun hän lakkaa olemasta orja.

      • miten neuvosi

        toimii?

        Voin vakuuttaa, että tuollaisiin röyhkeisiin ja kieroihin ihmisiin ei saa mitään otetta, niin niljakkaita ovat vuosikymmenien veetuilunsa jälkeen. Ja kekseliäitä ovat kuin piru.

        Ainoa toimiva keino on katkaista välit täysin.


      • tarvitsekaan
        miten neuvosi kirjoitti:

        toimii?

        Voin vakuuttaa, että tuollaisiin röyhkeisiin ja kieroihin ihmisiin ei saa mitään otetta, niin niljakkaita ovat vuosikymmenien veetuilunsa jälkeen. Ja kekseliäitä ovat kuin piru.

        Ainoa toimiva keino on katkaista välit täysin.

        Eihän niille tarvitse mitään tehdä. Pääasia on että itse lakkaa olemasta kynnysmatto. Sanokoot tai tehkööt mitä tahansa. Itse pitää alkaa arvostamaan itseään ja tekemään asioita niin kuin haluaa. Sillä siitä kynnysmattonaolosta selviää.


      • kö?
        tarvitsekaan kirjoitti:

        Eihän niille tarvitse mitään tehdä. Pääasia on että itse lakkaa olemasta kynnysmatto. Sanokoot tai tehkööt mitä tahansa. Itse pitää alkaa arvostamaan itseään ja tekemään asioita niin kuin haluaa. Sillä siitä kynnysmattonaolosta selviää.

        Et takuulla ole itse joutunut moiseen asemaan, väittämäsi on niin höpöä.

        Kaikki meistä eivät halua heti ruveta huutamaan suureen ääneen että pidäpäs turpas kiinni anoppiseni. Ja sehän tiedetään, mitä siitä seuraisi...

        Jokainen on ihan oikeutettu odottamaan säällistä kohtelua muilta ihmisiltä riippumatta sukulaisuussuhteesta. Siinä menee ihan mykäksi kun oikein röyhkeän henkilön kohtaa. Ei oikein tahdo uskoa korviaan / silmiään. Mistä nuo röyhkimykset ottavat oikeudekseen jatkuvasti loukata toisia? Hmm.

        Kyllä ainoa toimivaksi todettu keino on panna suhde jäähylle.


    • määää

      Aloittaja, oletko aikaisemmin kirjoittanut tarinaasi nimimerkillä Anabeatrix?

      • deenax

        Olen kyllä lukenut hänen kirjoituksiaan ja samankaltaisia kokemuksia on mutta uskon että noin 20 % tämän palstan ihmisistä omaa samankaltaisia anoppeja kuin minun.


      • määää
        deenax kirjoitti:

        Olen kyllä lukenut hänen kirjoituksiaan ja samankaltaisia kokemuksia on mutta uskon että noin 20 % tämän palstan ihmisistä omaa samankaltaisia anoppeja kuin minun.

        Jotenkin vain Anabeatrixin tapaus nousi mieleeni, kun luin sinun tilanteestasi.

        Anoppisi toimii väärin ja tyhmästi. Sinä olet oikeassa. Tunteesi ja tuntemuksesi ovat tosia ja oikeutettuja. Usko niitä, kun ne sanovat, että nyt anoppi taas ylitti "rajan" ja lokaa tulee niskaan.

        Minulla ei ole antaa mitään pikaneuvoa, mutta kehoittaisin pitämään puolesi. Ole vahva ja pidä kotisi, perheesi ja itsesi rajat siinä, missä ne sinun melestäsi pitää olla. Vaikka saisit ikävän ihmisen leiman, niin se on parempi kuin jatkuva myötäily ja alistuminen toisen mielivaltaan.

        Pidä huolta itsestäsi ja jaksamisestasi, niin jatkossakin pystyt antamaan perheellesi mitä perhe tarvitsee. Se on sivuseikka, mitä vinksahtanut anoppi ajattelee.

        Olen 50 v. En vielä anoppi, mutta edelleen miniä. Takana pitkä kokemus hallitsevan anopin liian kilttinä miniänä.


    • se kiltteys, niin kauan kuin olet kiltti anopillesi, niin pitkään saat kestää anoppisi halveksintaa.

      Koska miehesi myös pelkää äitiään, katkaiskaa kaikki suhteet häneen.

      Kun puhelimesta alkaa kuulua haukkumista, katkaiskaa puhelu.
      Tai jättäkää vastaamatta.

      Mikäli asutte kerrostalossa ja teillä on ovisilmä, älkää avatko ovea.
      Tarvittaessa voi vaimentaa ovikellon.

      Aluksi ottaa koville, myöhemmin helpottaa.

    • ole vahva!

      Muutama melko suora sananen, minkä voisit ystävällisesti hymyillen sanoa anopillesi kun hän seuraavan kerran sinua arvostelee:

      - Minulle ei kyllä ole MITÄÄN merkitystä noilla mielipiteilläsi, mikään ei niistä muutu, ja olen itse ihan tyytyväinen asioihin näin. Voit toki silti kertoa jos sinua niin kovasti jokin painaa, ajattelin vain välttää turhautumistasi ja kertoa jo heti etukäteen, että sanoillasi ei ole mitään vaikutusta mihinkään.

      Kun hän arvostelee kotiasi:
      - Niin, onneksi voit itse valita kuinka usein tulet tänne paikkaan, missä olosi käy noin sietämättömän vaikeaksi. Liika siisteys muuten on huonoksi lapsen vastustuskyvyn muodostumiselle, tiesitkö sitä?

      Kun hän arvostelee suhdettanne:
      - Voi anoppi kulta, taidat puhua omasta suhteestasi, koska eihän tuossa mikään mene samalla tavoin kuin meillä. (iloinen nauru päälle).

      Kun hän arvostelee kasvatustapaanne tai lastanne:
      - Lapsemme on meille aina rakkainta maailmassa, jopa sillin aikuisena, vaikka naisikin mielestämme kaupungin typerimmän ja rumimman puolison, kunnioittaisimme hänen päätöstään, koska tiedämme mitä lapsen rakkaudelle ja kunnioitukselle vanhempiaan kohtaan tekee ainainen arvostelu ja niihin asioihin puuttuminen, jotka eivät enää aikuisen lapsen vanhemmille kuulu. :)
      Kasvatamme kuten nykyaikana on hyväksi koettu ja neuvolassakin neuvottu, suurella sydämellä ja sopivilla rajoilla, toivottavasti onnistumme niin, että emme lapsen aikuiseksi tullessamme joudu olemaan koko ajan pahoilla mielin hänen tekemistään valinnoista. ;)


      Ja sinulle vielä - koveta itsesi. Henkisesti vahvalta vaikuttava ihminen, joka on luonteeltaan kiusaaja ja manipuloija, joka tarvitsee oma paremmuuttaan pönkittämään toisten jatkuvaa haukkumista - ei todellakaan ole vahva, vaan hyvin heikko. Muuten hänen ei tarvitsisi piilottaa omaa heikkouden tunnettaan keinotekoisen vahvuuden alle. Anoppisi ei oikeasti tiedä eikä tunne, kuka sinä sisimmältäsi olet. Sinua ei määrittele anoppi, eikä lapsuus alkoholistivanhempien kanssa. Sinä jos kuka olet kasvamassa vahvaksi persoonaksi, kunhan muistat, että oikeasti sanat ovat vain sanoja, eivät kirveitä jotka sinun perustaasi pienentävät. Laitahan joku kerta korvatulpat ja hymyile ja nyökkäile vain anopillesi hänen höpistessään, koska miellyttäähän sinä et koskaan voi tuollaista ihmistä, on siis aivan turha tuhlata siihen energiaa tai edes ajatella, että sillä loppu viimeksi olisi yhtään mitään merkitystä sinulle ja perheellesi.

    • paljon kärsinyt

      Etkö arvosta itseäsi ollenkaan kun olet alistunut moiseen vuosikausia? Itse jaksoin alistua vuoden päivät, elämänhalu ja se, että yleensäkin pidin itseäni ihmisarvoisen kohtelun arvoisena saivat minut pakkaamaan kimpsuni ja kampsuni.

      Mammanpojan piti tehdä valinta joko minä tai äiti, hän valitsi äidin ja näin jälkeenpäin ajateltuna hyvä niin, sillä ratkaisu tuli, enää ei tarvitse miettiä tai kuunnella mitä tahansa soopaa.

      Mitä ihmettä miehesi äidiltän niin paljon tarvitsee, että ei uskalla lähteä maailmalle?

    • Pulleapulu

      Sydäntä on hyvä purkaa.
      Olet varmaan ajatellut asioita ja tuskaillut noiden ilkeyksien kanssa.
      Nyt,kun olet ne kijoittanut ylös ja katselet itse kirjoituksiasi,mitä tunnet?
      Oletko vihainen? Surullinen?

      Puhut anopistasi,kun hän olisi joku luonnonilmiö.
      Siis sellainen,jolle ei voi yhtikäs mitään.

      Keskity asioihin,joista voit päättää ja joihin voit vaikuttaa.
      Anoppisi kuuluu niihin.
      Olisiko syytä sanoa hänelle,että hän loukkaa Sinua ja pahoittaa mielesi?
      Samaten miehesi on varmasti järkyttynyt ja neuvoton,miten suhtautuisi äitiinsä.
      Sinun ei tarvitse olla.
      Voisitko sanoa anopillesi,että olet "allerginen" hänelle.
      Altistut ja saat aina pahan mielen.

      Et ole vain avuton uhri.
      Olet toimija ja kokija.
      Koska anoppisi on tyytymätön ja pettynyt sinuun sellaisissa asioissa jotka eivät ole syytäsi tai mitenkään kuulu hänelle,voi hän kiristellä hampaita kotonaan tai itsekseen.
      Sinun ja miehesi ei tarvitse kuunnella moista.

      Kokemillasi asioilla on taipumus nakertaa vähän vähältä omanarvontuntoa.
      Sinä tiedät,kuka olet ja mikä olet.
      Puolusta kaikin voimin reviiriäsi tungettelijoilta.
      Puolusta arvojasi ja suvereenia oikeuttasi olla oma itsesi.
      Kukaan ei rakasta riitaa mutta diplomatian viimeinen keino on sota.
      Julista se tarvittaessa.

      Luonnonilmiöt,kuten sää ovat asioita joihin et voi vaikuttaa ja joista et päätä.
      Mitä niitä voivottelemaan.
      Asiat joihin voit vaikuttaa mutta joista et päätä,ovat seuraavaksi tärkeimpiä.
      Siis vaikuta.
      Kaikkein tärkeimpiä ovat asiat,jista päätät ja joihin voit vaikuttaa.
      Keskitä voimasi niihin.

      Älä taivu ja ole nöyrä,ellei se auta.
      Se saa anoppisi tunkeutumaan valloittajan oikeudella reviirillesi.
      Poista tunkeutuja keikin keinoin.

      Sotasi jälkeen tarkasta tappiosi.
      Paranna itsesi haavoista ja kaunasta.

      • ehkä joskus miniä

        miksi anoppi yleensäkin haluaa muuttaa nyt vaik sen miniän? eihän se voi muuttaa muitakaan immeisiä?
        Lyö vaan päätään seinään..


    • tähtitäti

      En voi käsittää noita anoppi ongelmia- siis voi h******i pitääkö siinä perheen pyörityksen lisänä tapella vielä appivanhemmista..en kyl kestäs päivääkään.sanoisin ukolle suorat sanat ja pakkaisin kamat jos ei usko!
      Jos mun anoppi on ilkee, en mene siellä käymään piiitkään aikaan ja jos on oikeen ilkee, en käy edes jouluna.Miettiköön tekosiaanvaan ihan rauhassa.Jos mulle sanoo päin naamaa jotain ärsyttävää, niin lähden saman tien ovet paukkuen, mulle ei anopit hypi silmille. Ukko tehköön sitten mitä lystää jos ei tajua mua puolustaa.

    • valehdella

      ihmisille suut ja silmät täyteen. Häpeä puhut pahaa muista. Olet ällöttävä, paha ihminen. Kuole pois.

    • anoppieukko

      Miniäni oli valittanut pojalleni, että hän on pelkkä kynnysmatto sinulle.
      Poikani oli vastannut, että heittäydy sitten tuohon lattialle, niin hän pyyhkii jalat.

      Sellainen vitsailija on tuo poikani!
      Miniä järkyttyi kovin.
      Minä en sanonut mitään siihen, kun en osannut. Miniän mielestä minun olisi pitänyt.
      Noh, siitäkin miniä suuttui vuorostaan minulle.

      Sellaista se elämä on!

      • eleonoora

        Vitsailemalla poikasi kieltää totuuden, jos minun miniäni sanoisi noin pojalleni niin kyllä minä laittaisin poikani koville


      • anoppieukko
        eleonoora kirjoitti:

        Vitsailemalla poikasi kieltää totuuden, jos minun miniäni sanoisi noin pojalleni niin kyllä minä laittaisin poikani koville

        Se on jo kovilla, joten en viitsinyt. Toisten avioliittoon en halua sotkeutua, vaikka miniä haluaisi.
        Noh, ainahan VOI sanoa olevansa kynnysmatto, eri asia, mistä se kiista tulee.
        Voi heittäytyä marttyyriksi, ja mikään ei ole kamalampaa.
        Teot ratkaisevat.
        Jos mies ei polta, ei juo, ei lyö, ei kiroile, ei pottuile, ei laiskottele, ei sano vastaan kuin se yhden ainoan kerran, niin sitten heittäydytään muka kynnysmatoksi. Silloin on vitsin paikka.
        Vaan minähän en puutu, kunhan jupisen täällä takanapäin. :)


    • Nitistetty

      Onpa nmiehesi alistuvainen kun tuollaista kuuntelee. Aikuisten ihmisten ei ole pakko olla tuommoisen kanssa tekemisissä, on sitten om äiti tai kuka tahansa.

      Mielisairaalaan ei kukaan toista saa; sen ymmärrät tietysti itsekin. Ja toisen olemuksen arvostelu aikuiselta ihmiselta osoittaa, että hän on jäänyt teini-ikäisen asteelle.

      Teillä ei ole mitään syytä yläpitää tätä tuttavuutta.
      Miksi se yhä jatkuu?

    • Anonyymi

      Pitääkö tuollaisen Perkeleen kanssa pitää yhteyttä? Anoppi on vain tuntematon ihminen, johon ei tosiaankaan tarvitse yhteyttä pitää. Rikosilmoitus kunnianloukkauksesta ja syrjään koko kääkkä!

    • Anonyymi

      Surullista jos joutuu nälvittäväksi , minä sanoisin hänelle että katso peiliin näkyykö siellä pyhimys! Olen itse ollut samoin mieheni äidin ilkeilyn kohde, nyt oltuani 43 vuotta aviossa sanoin viimein että , miksi et ole kertonut mitä teillä on ollut kodissa. Sieltä paljastui linna reissu appiukolla, oli ajanut maitoauton metsään humalassa. Ei siis mikään huippu perhe.

    • Anonyymi

      Asutte ilmeisesti lähekkäin? Miksi.
      Suosittelen, että lakkaat puhumasta anopillesi omista asioistasi, kieltäydyt vastaamasta kysymyksiin, jotka katsot liian tungetteleviksi.
      Opettele kuuroksi, sivuuta hänen puheensa. Puhu muusta kuin anopin valitsemista aiheista.
      Itse olin tuollaisessa tilanteessa vuosia, kunnes yhtä äkkiä tajusin, ettei minun ole pakko välittää. Ei minun elämäni parane siitä, että nöyristelen.
      Päätin, että sanon mielipiteeni ja vaikenen sitten ja osoitan toimillani, että minulle on samantekevää, miten tuo toinen asiaan suhtautuu.
      Sano lapsillesi, että mummu on eri mieltä kuin äiti, mutta äiti tietää, mummu ei.
      Lapsesi ovat ilmeisesti vielä pieniä, mutta nyt on aika kasvattaa heidät pois mummun vaikutuspiiristä, heti alussa. Ei koskaan yökylää.

      • Anonyymi

        Huomaan, että aloitus on kohta 10 v takaa. Tilanne varmaan on muuttunut.
        Aloittaja voisi nyt kertoa, miten ratkaisi asian aikanaan.
        Se olisi mielenkiintoinen ja lohduttava tieto niille, joilla on sama tilanne tänä päivänä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe