1) Kuinka usein valehtelet?
2) Valehteletko pienistä vai suurista asioista?
3) Tietävätkö muut milloin valehtelet?
4) Tiedätkö itse milloin sinulle valehdellaan?
5) Onko sinusta joissakin tilanteissa parempi valehdella kuin kertoa totuus?
6) Onko sinut joskus saatu kiinni valehtelemisesta?
Valehtelu-gallup
30
912
Vastaukset
- aloittaja
muistathan sitten olla valehtelematta tässä gallupissa :)
- Kettulaatikossa
* Joskus lipsahtaa, vaikka yritänkin pysyä totuudessa. Valheeni ovat enemmän "sinnepäin" kuin täysiä valheita.
* Enemmän pienistä.
* Yleensä eivät.
* Yleensä tiedän. Paras tapa narauttaa valehtelija on olla uskovinaan. Kun toinen ajattelee että upposi, niin se relaa ja itse puhuu itsensä pussiin.
* Joskus, jos totuus loukkaisi tarpeettomasti.
* Äiti on saanut useimmiten, sillä on hyvä valhesilmä ja tuntee pentunsa. - oo, sori naiset
aina kun juttelen naisille. väitän olevani varakkaampi kuin olen.
sekä että jos ne tukevat varakkuustarinaa.
joskus olen jäänyt kiinni kun en ole tajunnut metsäverosta mitään. vai oliko se puunmyyntivero, en tiedä. väitän omistavani paljon metsää ja puuta muuta en valehtele naisille. kaverilla on metsää niin kerron samoja juttuja kuin kaveri on mulle kertonut metsäasioistaan. ei ne tiedä yleensä. jos tietäisi niin jättäisivä mut epäluotettavuuteen vedoten vaikka oikeasti vähävaraisuuteni ärsyttää naista.
en tiedä aina. eikä väliäkään kunhan en saa seksitautia. rahaa en naisille lainaa. nykyään ei ole enää kunnia-asia maksaa velkojaan takaisin. joten siitä vaan valehdelkoon, jokin syy siinä on aina. jos siitä ei aiheudu vakava haittaa kenellekään niin antaa mennä, meikkaahan naisetkin ruman naamansa siedettäväksi.
joo, joissakin tilanteissa kannattaa valehdella tai jättää vastaamatta naisille.
Mut on saatu valehtelemisesta usein kiinni. se ei haittaa mua ollenkaan. valehtelen koska ilman valehtelua en saa naista, joten mulla ei ole hävettävää. naiset sitten sanoo, että olis ne hyväksyneet mut ilman tuhannen hehtaarin tukkipuitakin. sitten ne jättää vedoten että olen epäluotettava. jos ilmenisi että sanoisin olevani köyhä ja ilmenisin köyhäksi niin jättäisikö ne mut epäluotettava senkin jälkeen? tuskinpa.
Vaikka en mä köyhä ole. omistan asuntoni ja omistan autoni ja pörssiosakkeita on. Mutta kyllä musta on makeaa selitellä tukkipuista ja metsävaltakunnasta, jossa kaikki on mun puuta ja arvo on vaikkap 7 miljoonaa euroa jos myisi kaiken pois. olen naisia kävelyttänyt tukkimetsissä ja tuumiskellut että tämäkin syksyllä menee sitten kaatoon ja alkaa uusien taimien istutus jossain vaiheessa. Haluaisiko nainen tulla istuttamaan taimia kanssa muutaman vuoden kuluttua, sellaisia tiedustelen.- Kettulaatikossa
ootkohan sama tyyppi joka kosi mua Helsingin rautatieaseman edustalla joku saamarin metsänomistustodistus kädessä? :)
En suostunut.
- Aurinko79-
Harvoin. En osaa valehdella kovinkaan sujuvasti.
Pienistä enemmän. Tai jätän ennemminkin kertomatta jollen koe että asialla on merkitystä.
Yleensä joo.
Yleensä en. Mä oon liian hyväuskoinen.
Kyllä. Joissain erittäin harvoissa tapauksissa valhe saattaa olla parempi kuin totuus.
Jep. 1) Kuinka usein valehtelet? En kovin usein, ellei vaikenemista lasketa joissain tapauksissa valehteluksi.
2) Valehteletko pienistä vai suurista asioista? Pienistä
3) Tietävätkö muut milloin valehtelet? Ehkä, joskus.
4) Tiedätkö itse milloin sinulle valehdellaan? Joskus tiedän, joskus epäilen.
5) Onko sinusta joissakin tilanteissa parempi valehdella kuin kertoa totuus? Elämä olisi todella vaikeaa ilman valkoisia valheita, enkä minä pidä vaikeasta elämästä.
6) Onko sinut joskus saatu kiinni valehtelemisesta? Arvaa vaan.- ujo tyttö
Oot tänään ihan erityisen suloinen. *pusu*
ujo tyttö kirjoitti:
Oot tänään ihan erityisen suloinen. *pusu*
Onpas minulla hempeä stalkkeri tänään.
- ujo tyttö
Ratikkakuski kirjoitti:
Onpas minulla hempeä stalkkeri tänään.
Syytä itseäsi! Mitäs oot niin ihana. *mutristaa huuliaan*
ujo tyttö kirjoitti:
Syytä itseäsi! Mitäs oot niin ihana. *mutristaa huuliaan*
Rouva Ratikka tulee kohta ja syö evääsi.
- ujo tyttö
Ratikkakuski kirjoitti:
Rouva Ratikka tulee kohta ja syö evääsi.
*laittaa paljon voita leivän päälle, että jaksaa tapella*
- nainen 20
En koskaan valehtele "kunnolla", voin pikkuisen huijata ihmisiä, mutta kerron sen kyllä vähän myöhemmin aina :) En osaa valehdella; olen ennemminkin liian suorasukainen :/
Jos valehtelisin niin asian pitäisi olla niin suuri, että en uskaltaisi puhua totta.
Huijaan ainakin niin hyvin, että menevät lankaan :)
Kuvittelisin tietäväni, mutta pidän turpa kiinni ja olen salaa helvetin vihainen.
Ei, koska ongelmat ei ratkea kuin selvittämällä ja jos ne hautaa maan alle niin joskus ne sieltä sitten kuitenkin haluavat tulla..
Ei, paitsi ehkä lapsena joistain pienistä asioista. muistaakseni tääl johonkin valehtelugalluppiin jo vastannut ja parempi jättää vastaamatta, etteivät vastaukset menisi ristiin toistensa kanssa.
- M48...
1) Kuinka usein valehtelet? -En koskaan
- Noup.
- Todennäköisesti tietäisivät, jos yrittäisin.
- Kyllä.
-Ei ole vielä tullut sellaista tilannetta.
-Ei.- Päivän
valehtelijapalkinto! Jokainen ihminen valehtelee joskus, jos väität tosissasi ettet valehtele lainkaan, valehtelet itsellesikin!
Kiinni jäit. - kaikki meistä
Päivän kirjoitti:
valehtelijapalkinto! Jokainen ihminen valehtelee joskus, jos väität tosissasi ettet valehtele lainkaan, valehtelet itsellesikin!
Kiinni jäit.oikeesti valehtelee joskus.
- ngngn
kaikki meistä kirjoitti:
oikeesti valehtelee joskus.
tietämättäänkin voi valehdella. Tieto muuttua, vanha tieto onkin uskomusta jne
- M48...
ngngn kirjoitti:
tietämättäänkin voi valehdella. Tieto muuttua, vanha tieto onkin uskomusta jne
Et todennäköisesti tunne minua.
Jokainen puhukoon vain omasta puolestaan.
Erehtyminen ei ole valehtelua, jos itse uskoo puhuvansa totuuden.
Ainoastaan jos vaikeneminen tulkitaan valehteluksi, teen sitä jatkuvasti ja koko ajan... - M48....
Päivän kirjoitti:
Kiinni jäit.Typerin tapa puolustella omia virheitään on väittää kaikkien tekevän samoin...
- cookos
Päivän kirjoitti:
Kiinni jäit.olen tosiaan rehellinen, ja valehtelulla tarkoitetaan sitä, että tietää asian olevan toisin kuin mitä puhuu, väärentää asian. Miksi pitäis valehdella? Ajan omia etujani rehellisin keinoin ja hyvin ajankin. Ja odotan sitä myös läheisiltäni.
- Lähes päivittäin.
- Riippuu siitä keneltä kysyy. Omasta mielestäni pääasiassa pienistä.
- En tiedä. Toivottavasti ei.
- En.
- Kyllä.
- Kyllä.- varmaan valehtelijaksi
jos totuus tulisi ilmi
Lähinnä väistelyä silloin tällöin, kun huomaan sen olevan helpointa
Suurista asioista en koskaan. Harva osaa niitä katsoa
Harvemmin, kun ovat oman totuutensa pauloissa ja tulkinta sen mukaista.
Aika hyvin. Harvoin jaksan reagoida
5) Onko sinusta joissakin tilanteissa parempi
valehdella kuin kertoa totuus?
Riippuu tilanteesta ja siitä kuinka valmis toinen on
Yksi on pyydystänyt tai enemmänkin malttanut kuunnella. Mikä sen helpompaa kuin olla epätotuuden mestari. - la.ra
1) Kuinka usein valehtelet? Äärimmäisen harvoin.
2) Valehteletko pienistä vai suurista asioista? Riippuu siitä, miltä kantilta katsoo. "Ei, en ole vihainen. Viestini ovat lyhyitä ja teräviä, koska olen kiireinen. Ei, en minä edes muistanut, että suunnittelet matkaavasi kaverin kanssa Ibizalle."
3) Tietävätkö muut milloin valehtelet? Ym. tapauksissa kyllä ja sehän se on tarkoituskin.
4) Tiedätkö itse milloin sinulle valehdellaan? Luulisin, mutta en voi tietää.
5) Onko sinusta joissakin tilanteissa parempi valehdella kuin kertoa totuus? Varmasti joissakin, joskaan ei tule nyt yhtään esimerkkiä mieleen. Eikun joo, isovanhempia voi ja pitää suojella pienillä valheilla joskus.
6) Onko sinut joskus saatu kiinni valehtelemisesta? On. - scale
Toi on niin julmaa, että käyttäisin mieluummin termiä kaunisteltua totuutta.
Pienistä, suurissa jutuissa on paree pysyttäytyä totuudessa.
Toivottavasti ei.
Joskus kyllä
Joskus on armollismpaa lasketella valkoisia valheita, jotta ei loukkaisi jotakuta, jos totuuden puhuminen ei palvele ketään.
6) Onko sinut joskus saatu kiinni
valehtelemisesta? Joo, joskus kouluaikoina olin yöllä tyttöjen asuntolassa "kylässä" ja käryhän siitä tuli, vaikka vakuuttelin syyttömyyttäni rehtorille. - rapiskarpalo
-aina joskus muuntelen totuutta
-semmoisista joista ei koidu kenellekään mitään haittaa vaa päinvastoin
-ei todellakaan, koska silloin kun puhun totta väitetään huijaamiseksi ja kun en puhu totta uskotaan
-joskus, en aina koska en ensimmäisenä epäile muita
-ehdottomasti joskus, mutta mielummin vaikeneminen tai ilmoittaa et ei tiedä yms.
-ei, koska olen itse kertonut niistä myöhemmin - V.....
Joka päivä.
Pienistä ja suurista. En valehtele ihan kaikesta kuitenkaan.
Ei yleensä.
Joskus.
Todellakin.
Joskus.
Mulla on ollut niin uskomaton elämä että en vaan pysty kertomaan elämästäni rehellisesti. En välttämättä valehtele vaan jätän asioita kertomatta. - cookos
1) en koskaan
2) kuten sanoin , en valehtele koskaan
3) eivät tiedä, koska en valehtele
4) aavistan, ja siinä olen hyvä
5) totuus menee kaiken edelle, mutta jos sellainen tilanne joskus tulisi, miettisin vakavasti..
6) ei ole- cookos
hämmästyin, miten paljon kuitenkin valehdellaan..oonko ihan naivi kaikkine rehellisyyksineni? Onko ympärilläni olevat ihmiset tosiaan noin epärehellsisiä? Apua...mua taidetaan kusettaa tosissaan..
- vänkyrä-nainen
harvemmin on tarvetta
tarpeen vaatiessa sekä että
Uskon, et ihan läheisimmät ihmiset ainakin huomaa sen heti.
Vaistoan aika herkästi ainakin jos jotain jätetään kertomatta tai jos kerrottua asiaa muokataan minun korvilleni sopivaksi. Läheisistä ainakin huomaan helposti sen. Vieraista en varmaan huomaisikaan niin helposti.
Jos puolustan itseäni tai jotain läheistäni, niin silloin olen valmis valehtelemaan jos totuudesta koituisi jotain pahoja seurauksia meille. Eli jos totuus aiheuttaa liian paljon pahaa, niin silloin voi totuutta hiukan muokata tai kiertää.
lapsena useinkin..ei nykyään oikein..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6252389Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,291187- 1091138
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki101026- 93925
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101875Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?93795Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50759- 64741
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e229653