Mitäs mieltä olette sellaisesta, että pidetään vielä yhteyttä entiseen tyttöystävään (avokkiin), jonka kanssa erottu reilu vuosi sitten? Olen tavannut muutama kk sitten miehen, jota nähnyt nyt melkein joka päivä siitä lähtien ja muutenkin yhteyttä pidetty. Mietinpä vain, onko kuinka "normaalia" soitella tai käydä kahvilla exän kanssa, kun on uudessa tuoreessa jutussa mukana.. Itse en nimittäin näe tarvetta käydä oman ex-poikakaverini kanssa kaupungilla kahvilla, vaikka muuten kyllä jotenkuten aina yhteyksissä ollaankin.. mutta tarvetta ei ole vartavasten sopia "treffejä". Eli kaveri olen juu minäkin exäni kanssa niinkuin nykyinen miehenikin, mutta haluaisin kuulla onko tämä kuinkakin yleistä käydä kahvilla exänsä kanssa? :) Eli harrastaako mahdollisesti joku itsekin tätä ilman minkäänlaista kaipuun tunnetta exän luokse? Voinkohan luottaa mieheen että hän on tosissaan kanssani, vai johtaako tällaiset tapaukset väistämättä aina johonkin ikävään..? :/ Kiitos vastauksistanne!
Exän kanssa kahvittelu
18
7120
Vastaukset
- ex-avokki
Minä (nainen) olen exäni kanssa hyviä kavereita, nähdään ja/tai soitellaan silloin tällöin (viikoittain) ja puhutaan p*skaa. Erosta on kohta 2 vuotta.
Sitä en tiedä, onko hänellä uusi nainen vai ei. Ainakin tapaillut on uusia naisia ja hyvä näin, toivon hänen löytävän onnen. Uuden naisen ei ainakaan minun suhteeni tarvitsisi olla mustasukkainen.
Voi toki olla vaikeaa hyväksyä tällaista kaveruutta kun pitkä historia takana yhdessä ja näin paljon yhteyksissä. Kyllä sitä väkisinkin pieni mustasukkaisuuden piston voi tuntea tällaisessa tapauksessa. Oli miten "platoninen" suhde tahansa exään...- kahvilla ja muutakin
Minä (nainen) tapaan exääni silloin tällöin. Meillä se vaan ei jää kahvitteluun vaan johtaa aina muuhunkin toimintaan. Ei olla kumpikaan vakavassa suhteessa joten ketään ei loukata. On sovittu, että lopetetaan sitten kun jompikumpi löytää kiinnostavan kaverin.
- Kavereita saa olla
Ollaan ex-miehen kanssa hyviä kavereita nykyään ja kahvitellaan silloin tällöin jomman kumman luona tai nähdään kaupungilla. Tekstareita lähetellään viikottain ja soitellaankin, jos asiaa on. Välit on todellakin pelkästään kaverilliset ja erosimmekin, koska sitä suurempaa tunnetta ei sitten meidän välillämme ollutkaan ja jotain tuntui koko ajan puuttuvan, vaikka liki 4 vuotta yhdessä oltiinkin.
Nykyinen miesystäväni on tavannut exäni ja hänelle kaveruutemme on ok. Kultani tietää, ettei syytä mustasukkaisuuteen ole, koska rakastan vain ja ainoastaan häntä.
Myös rakkaallani on naispuolisia kavereita, osa näistä ex-tyttöystäviä, eikä heidänkään välillä ole kuulumisten vaihtoa ja satunnaista jutustelua kummempaa.
Avainsana kaikkeen on luottamus. - :))
Normaalia on tavata tms, jos on ystävyyttä välillä. Ihan outoa mustasukkaisuutta, jos ei sitä salli. Ehkä en vain ole mustasukkainen luonne...Mitäs oikeutta sinulla edes olisi rajata tapaamisia exän kanssa...sun kanssa juttu voi jäädä lyhyeksi, mutta sellaisen exän kanssa, jonka on vuosia tuntenut, ystävyys säilyy. Itsepä juuri totesit, että olet "tuore juttu"...eli merkityksesi ei kuitenkaan ole vielä miehelle kovin kummoinen...rakastunut tietty voi olla, mutta todellinen merkitys...se, joka syntyy ajan ja jaettujen ilojen ja surujen kautta...
- Mistä roikkuu
Riippuu vähän minkä takia ovat eronneet. Jos se on ollut just siks että on tullut enemmän kaveriksi niin sit mun mielestä ok. Toki se mustasukkaisuus nostaa päätä, onhan monia esimerkkejä joissa exät on palannut yhteen... Minutkin on kerran sen takia jätetty kun ex tuli raskaaksi vaikka mies väitti että inhoaa sitä eikä ole juuri yhteyksissä :) Siitä on vuosia ja nyt tapaus vain huvittaa. Itse olin exäni kanssa 7vuotta, kysellään välillä kuulumisia. Ei sen kummempaa. Erosta on 3vuotta ja vielä vuosi sitten ajattelin että turha on kenenkään uuden miehen yrittää määrätä tapaanko exää koska se on ollut mun elämän tärkein ihminen. Nyt rakastan nykyistä ja jos häntä loukkais tapaaminen tai kuulumisten kysely niin eipä olis enää tarvetta sitä tehdä. Mulle suhteessa on tärkeintä toisen kunniotus eli jos toinen pyytää ettei käy kahvilla koska se loukkaa niin eiköhän sen pois jätä ilman miettimistä. Ex on aina ex vaikka vain kaveri olisikin.
- Nimetön
Mun mielestä kumppanin pitää pystyä esittelemään mulle kaikki ihmiset, joiden kanssa hän on tekemisissä. Silloin mä hyväksyn kahvittelutkin. Mutta vain harvakseltaan. Itse en ymmärrä miksi pitäisi exien kanssa olla tekemisissä tiivisti. Erottu mikä erottu. Show must go on. Eri asia tietysti, jos exillä on esim yhteiset lapset.
- saako kumppanisi
olla tekemisissä jonkun tietyn ihmisen kanssa vai ei. Sinä hyväksyt?????
Oletan että olet nainen.
Ja että miesparkasi on pahasti sinun tossusi alla.
Voi äimänkäki! - kolmkymppinen mies
saako kumppanisi kirjoitti:
olla tekemisissä jonkun tietyn ihmisen kanssa vai ei. Sinä hyväksyt?????
Oletan että olet nainen.
Ja että miesparkasi on pahasti sinun tossusi alla.
Voi äimänkäki!"Jaa sinäkö sitten päätät
saako kumppanisi olla tekemisissä jonkun tietyn ihmisen kanssa vai ei. Sinä hyväksyt????? "
Toki minulla ei mitään de jure kielto-oikeutta ole, mutta koska väärien ihmisten tapailu väärissä merkeissä johtaa eroamiseen, niin sellainen minulla de facto on.
Älkää olko hyvät ihmiset sinisilmäisiä! Mielummin olen sinkku kuin arvuuttelen, milloinka naisystäväni kahvihetki siirtyykin makuukamarin puolelle.
Omassa suhteessa tämä on selvä kummankin puolelta. Kumpikaan ei tapaile exiä tarkoituksella. Mikäli kaupungilla sattuu kävelemään vastaan, se on ok, mutta en kyllä hyväksy järjestettyjä tapaamisia (eikä avovaimokaan hyväksy minulta vastaavaa). - on asianne kun
kolmkymppinen mies kirjoitti:
"Jaa sinäkö sitten päätät
saako kumppanisi olla tekemisissä jonkun tietyn ihmisen kanssa vai ei. Sinä hyväksyt????? "
Toki minulla ei mitään de jure kielto-oikeutta ole, mutta koska väärien ihmisten tapailu väärissä merkeissä johtaa eroamiseen, niin sellainen minulla de facto on.
Älkää olko hyvät ihmiset sinisilmäisiä! Mielummin olen sinkku kuin arvuuttelen, milloinka naisystäväni kahvihetki siirtyykin makuukamarin puolelle.
Omassa suhteessa tämä on selvä kummankin puolelta. Kumpikaan ei tapaile exiä tarkoituksella. Mikäli kaupungilla sattuu kävelemään vastaan, se on ok, mutta en kyllä hyväksy järjestettyjä tapaamisia (eikä avovaimokaan hyväksy minulta vastaavaa).ette luota kumpikaan toisiinne!
- Virtojensoutaja
Jos seurustellaan, se on kahden ihmisen suhde. Kun erotaan, luovutaan suhteesta paitsi eksään, niin myös hänen ystäväpiiriinsä (nuorilla näin).
Jos eksän kanssa on lapsia, on eksä hyvä tuki heihin liittyvissä asioissa.
Pääsääntö on: eksät eivät kuulu ihmissuhdekuvioon. Säännön poikkeus syntyy, jos on yhteisiä lapsia.
Kokonaan toinen tilanne voi syntyä, jos suku sinänsä on laaja ja lämmin. Tällöin avioeksä mahtuu mukaan juhliin, jos on yhteisiä lapsia.
Kaikissa muissa tapauksissa eksän "mukanakuljetus" on paitsi tahditonta, myös ihmissuhteen logiikan vastaista. - pahalta tuntuu
Halusin vain kertoa oman mielipiteeni tästä asias
ta. Olen itse eronnut ex-vaimostani kolmisen vuot
ta sitten ja en todellakaan halua pitää häneen mi
tään yhteyttä tai käydä kahvilla,yms... SE on tot
ta,että jotkut eroaa hyvissä ja toiset huonoissa
väleissä, itse lukeudun jälkimmäiseen. Tiedän sen
kin,että paljon eronneita pariskuntia jotka kai
kesta huolimatta pysyvät ystävinä ja pitävät yhteyttä. Lapsien takiahan sitä yhteyttä pidetään
tosin,toiset tuntevat jonkinlaista kaipuuta van
haa kohtaan, onhan näitä vaikka mitä syitä. Itse
löysin uuden ihmisen elämääni reilu vuosi sitten.
Hän muutti minun luokseni toiselta paikkakunnalta
ja olemme hyvin onnellisia tällä hetkellä. Ostim
me juuri ensimmäisen yhteisen asunnon, kesällä on häät ja olemme perhettä perustamassa.Kaiken pi
täisi siis olla kunnossa, mutta mieltäni painaa
silti eräs asia: Hän haluaa pitää yhteyttä ex:nsä.En ole mustasukkainen luonne, luotan häneen täysin, mutta minusta se ei ole normaalia pitää yhteyttä ex:n.Tiedän myöskin paljon sellai
sia pariskuntia, jotka erostaan huolimatta pitä
vät yhteyttä ja käyvät kahvilla.
En tiedä onko vika minussa vai kasvatuksessani, mutta minulla on se mielipide,että ex on ex. Ystäviä ei ole koskaan liikaa, en tiedä miten se heidän välillä on, koska jos otan asian esille meille syntyy siitä riita. Sen vain tiedän,että heitä yhdistää kissa.Hän tietää minun kantani täs
tä asiasta,että en tykkää siitä. Hän käy salaa minulta soittamassa.Niinkuin sanoin, luotan hä
neen täysin, mutta miten voisin olla ajattelemat
ta tätä asiaa.Olisiko kenellekään mitään hyvää
vinkkiä?- Ei ole ihme
jos yhteydenpito exään aiheuttaa riitaa.
Miksei nyt yksinkertaisesti hyväksytä sitä tosiasiaa, että entisen kanssa voi ja saa olla yhteydessä? Ei toista ihmistä tarvitse hävittää elämästään vain siksi, ettei parisuhde hänen kanssaan voinut enää jatkua syystä tai toisesta.
Oikeasti voidaan olla ystäviä edelleen.
- pahalta tuntuu vieläkin
Jatkoa edellisestä jutusta..Unohdin äsken kirjoittaa vain yhden asian.Kun aloimme pitämään yhteyttä tämän nykyisen elämän
kumppanin kanssa,niin hän teki alussa minulle sel
väksi sen,että ei unohda ex:nsä minun takia ja jos sattui olemaan ex:nsä kanssa jossakin lomalla, niin hän ei pitänyt minuun silloin yhteyttä, jottei se toinen suuttuisi. Mutta kuten olen jo aikaisemminkin sanonut, luotan häneen. - salainen kaipuu
kaikki katuu erojaan ja ne pitää ex:n hyvät välit, jos ei ole muita seksikumppaneita tiedossa, ex:ltä lohkee aina.
hätiköiden tehdyt erot kaduttaa eroajiakin ja luonnostaan vanhassa on vara parempi. usein vaimo ei vaihtamalla parane ja jalkoväleissä ei ole eroja. samanlaisia nalkuttajia ja pihtareita lopulta kaikki. ex on tuttu ja turvallinen, tunteita ennestään ja tutut tavat. mennään kahville tänäänkin. - käyn
exäni kanssa silloin tällöin kahvilla, miksi ei saisi olla yhteyksissä ihmisen kanssa, joka kuului elämääni lähes 10-vuoden ajan? ei ero terkoita ,ettei voisi olla ystävä! hänellä tulee aina olemaan paikka sydämessäni.
- falle
Tietysti voi käydä kahvilla entisen kanssa, mutta tuttujen ja naapurien mielestä se tarkoittaa muutakin kuin kahvin juontia.Useimpien mielestä sellainen on pillua antava huora. Esimerkkejä on ja tulee olemaan. Itse olen ollut 20 vuotta naimissa saman naisen kanssa ja en taatusti kutsu "entisiä" kotiin tai baariin kahville.
- kävin!!
Mutta en todellakaan enää, tai en oikeastaan pelkästään kahvilla. 8 vuotta yhdessä oltiin, nyt tuli erosta vuosi. Viime kesänä harrastettiin seksiäkin enemmän kun suhteemme aikana, mutta mutta voiko harrastaa exän kanssa tunteetonta seksiä, mielestäni ei todellakaan. Olen vihdosta viimen päässyt eroon exästäni noin niin kun henkisellä tasolla, niin en enää missään tapauksessa halua itseäni satuttaa.
On vaan liikaa tunteita mukana, etten voi jatkaa niin, se on kylläkin harmi mutta olen tässä vuosien saatossa oppinut, et erotilanteessa on syytä ajatella vain itseään, sillä niinhän muutkin tekevät! - näinn
kävin!! kirjoitti:
Mutta en todellakaan enää, tai en oikeastaan pelkästään kahvilla. 8 vuotta yhdessä oltiin, nyt tuli erosta vuosi. Viime kesänä harrastettiin seksiäkin enemmän kun suhteemme aikana, mutta mutta voiko harrastaa exän kanssa tunteetonta seksiä, mielestäni ei todellakaan. Olen vihdosta viimen päässyt eroon exästäni noin niin kun henkisellä tasolla, niin en enää missään tapauksessa halua itseäni satuttaa.
On vaan liikaa tunteita mukana, etten voi jatkaa niin, se on kylläkin harmi mutta olen tässä vuosien saatossa oppinut, et erotilanteessa on syytä ajatella vain itseään, sillä niinhän muutkin tekevät!Olimme yhdessä lähes 6 vuotta ja riitaisan eron jälkeen meistä tuli hyvät kaverit. Soittelimme päivittäin ja välillä kävimme kahvilla tai näimme muutoin. Milloinkaan välillämme ei ollut seksiä. Itselläni oli uusi suhde ja exälläni tapailuja, mutta ei mitään vakavaa. Minulle ystävyys exään oli hyvin tärkeää, sillä hän oli kuitenkin se joka tiesi asioistani ja menneisyydestäni eniten. Juttelu kaikesta mahdollisesta oli helppoa kun jo tunsin toisen tavat, tutut ym. kuviot. Alun mustasukkaisuuden jälkeen se todella oli pelkkäää kaveruutta, vaikkakin syvällistä sellaista. Olin nuori kun aloimme seurustelemaan joten hän oli se mies jonka kanssa elin nuoruuteni tärkeät vuodet ja koin paljon uusia asioita. Valitettavasti menetin parhaan ystäväni äkillisesti onnettomuuden seurauksena ja se oli minulle kova paikka. Enää ei ole ketään kenelle soittaa kun vaan haluaa juttuseuraa jne. Ikionnellinen olen siitä ettemme olleet enää riidossa, mutta ikuisesti kannan syyllisyyttä meidän välillä tapahtuneista asioista, sillä minä olin se joka loukkasin exääni paljon ja aloitin kaiken sen paskan miksi erosimme. Joten aina tosiaan ei ole kyse seksistä, vaan joskus toinen ihminen on vaan niin tärkeä ystävänä ettei hänestä halua luopua eron jälkeen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938666
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264818- 504278
- 623847
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262706Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482519- 432501
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422295