Tietoa Raamatun "ihmeistä"

poikalapsi

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1496434

Alkaakos vähitellen tuntua vakuuttavalta se monien todeksi tietämä, että Raamattu on vain kaunokirjallinen teos kuten moni muukin. Vieläkös joku horajaa siitä, kuinka Raamatun on kirjoittanut Jumala? Jos horajaa, MILLÄ perusteella?

31

823

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Il-Mari

Tuosta voi hyvin päätellä kuinka tosi Raamattu todella on. Sillä kertoihan Jeesus jo silloin eläissään maanpäällä, että löytääkö Hän uskoa maanpäältä palatessaan. Joten kyllä Raamatun sanoma aina vaan toteen käy! Itse olen aina sen todeksi tiennyt. Älkää antako johdattaa itseänne harhaan!!!!!!!!

Uskokaa Raamatun sanoma todeksi, sillä totta se on joka sana!

• poikalapsi

Ja perustelusi kuuluvat seuraavasti:???

• on tässä
        poikalapsi kirjoitti:

Päivänselvä asia!

Raamattu on Jumalan sanaa ---> Jumala ei valehtele ---> Raamattu on totta!

M.O.T.

• Ihmisen viisaus
        on tässä kirjoitti:

Päivänselvä asia!

M.O.T.

Lentävä spagettihirviö on totta ---> spagettihirviö
        ei valehtele ---> Taivaassa on siis stripparitehdas
        ja oluttulivuori.

F.U.K

• poikalapsi kirjoitti:

perustella , onko Raamattu Jumalan sanaa, vaiko ei? On ihan oma häppeesi, kun et usko Jumalaan ja Hänen sanaansa, ja kuitenkin väität olevasi uskovainen?! Melkoinen käsitys Jumalasta, ja miten muka yleensä voitkaan olla uskovainen?
        * Kysynkin, millä PERUSTEELLA? KUn juuri Raamattu on ilmoitus Jumalan tahdosta ihmiseen nähden. Sun jumalas taitaakin olla vain kirkko ja sen vauvakaste, viis Raamatusta ja oikeasta totisesta Jumalasta!?
        * Luulet olevasi taivaskelpoinen ihmisen valeltuasi pääsi vesitilkalla, ilman Jeesuksen sovitusta, mieletön valheuskonto!

• poikalapsi
        Mohikaani_27 kirjoitti:

perustella , onko Raamattu Jumalan sanaa, vaiko ei? On ihan oma häppeesi, kun et usko Jumalaan ja Hänen sanaansa, ja kuitenkin väität olevasi uskovainen?! Melkoinen käsitys Jumalasta, ja miten muka yleensä voitkaan olla uskovainen?
        * Kysynkin, millä PERUSTEELLA? KUn juuri Raamattu on ilmoitus Jumalan tahdosta ihmiseen nähden. Sun jumalas taitaakin olla vain kirkko ja sen vauvakaste, viis Raamatusta ja oikeasta totisesta Jumalasta!?
        * Luulet olevasi taivaskelpoinen ihmisen valeltuasi pääsi vesitilkalla, ilman Jeesuksen sovitusta, mieletön valheuskonto!

Uskon Jumalaan, mutta en ole koskaan sanonut olevani uskovainen. Siinä on kuule iso ero: sinä olet uskovainen, ilmeisen höynäytettävä sellainen. Minä olen vain ihminen, joka on kiinnostunut myös väitteiden perusteluista silloin, kun jotain uutta tuodaan, sinua kiinnostaa luuleminen. En minä ole lehtijutun tutkimusta lukenut, en minä sitä kannata tai vastusta. Katsopas, mihin otan kanta avauksessani, Se, että asioita kriittisesti tutkitaan, on hyvä. Ehkäpä se soperrus "ihmeistä" saa selityksensä ja Yli-Vainiot ja muut pellet saavat tiedon myötä ansionsa mukaan. Ihmisiä on kuule vuosisadat juijattu ja huijataan. Siitä se Niilo oli mainio esimerkki - kaiken lisäksi tieteellisesti todistettua on, että hänen "parantamisensa" olivat lumetta vain.

Raamattu on arvokas tekstikokoelma, jonka ihmiset ovat kirjoittanet. Sisältö on kiistatta kaunokirjallinen pääosin, joten TIEDOSTA on turha hölistä.

Sinun MIELESTÄSI Raamattu on nilmoitus Jumalan tahdotsa, mutta todistamaan et ole ko. väitettäsi kyennyt. Uskoa saat, usko pois. Älä kuitenkaan valehtele totuudeksi semmoista, mikä on uskomusta.

Uskovainen EN IKINÄ ole eikä minusta semmoista tule. Luoja moisesta huurusta armahtakoon!

• J.Edgar
        on tässä kirjoitti:

Päivänselvä asia!

M.O.T.

Raamattu on totta, koska se on jumalansanaa. Jumala on olemassa, koska Raamattu sanoo niin.

:)

• Jumalan lapsi
        poikalapsi kirjoitti:

Uskon Jumalaan, mutta en ole koskaan sanonut olevani uskovainen. Siinä on kuule iso ero: sinä olet uskovainen, ilmeisen höynäytettävä sellainen. Minä olen vain ihminen, joka on kiinnostunut myös väitteiden perusteluista silloin, kun jotain uutta tuodaan, sinua kiinnostaa luuleminen. En minä ole lehtijutun tutkimusta lukenut, en minä sitä kannata tai vastusta. Katsopas, mihin otan kanta avauksessani, Se, että asioita kriittisesti tutkitaan, on hyvä. Ehkäpä se soperrus "ihmeistä" saa selityksensä ja Yli-Vainiot ja muut pellet saavat tiedon myötä ansionsa mukaan. Ihmisiä on kuule vuosisadat juijattu ja huijataan. Siitä se Niilo oli mainio esimerkki - kaiken lisäksi tieteellisesti todistettua on, että hänen "parantamisensa" olivat lumetta vain.

Raamattu on arvokas tekstikokoelma, jonka ihmiset ovat kirjoittanet. Sisältö on kiistatta kaunokirjallinen pääosin, joten TIEDOSTA on turha hölistä.

Sinun MIELESTÄSI Raamattu on nilmoitus Jumalan tahdotsa, mutta todistamaan et ole ko. väitettäsi kyennyt. Uskoa saat, usko pois. Älä kuitenkaan valehtele totuudeksi semmoista, mikä on uskomusta.

Uskovainen EN IKINÄ ole eikä minusta semmoista tule. Luoja moisesta huurusta armahtakoon!

>Uskovainen EN IKINÄ ole eikä minusta semmoista tule. Luoja moisesta huurusta armahtakoon!<

Never say never.

Mitä sana 'uskovainen' sinulle merkitsee?
        Millaista sinun uskosi Jumalaan on? Jumalan olemassa olon totena pitämistä? Läheistä yhteyttä Häneen?
        Jotain muuta?
        Eihän sinun tarvitse kuurua pelata. Kerro siis.

• älä turhaan odota
        Jumalan lapsi kirjoitti:

>Uskovainen EN IKINÄ ole eikä minusta semmoista tule. Luoja moisesta huurusta armahtakoon!<

Never say never.

Millaista sinun uskosi Jumalaan on? Jumalan olemassa olon totena pitämistä? Läheistä yhteyttä Häneen?
        Jotain muuta?

Poikalapsi "uskoo Jumalaan", mut ei ole uskovainen, saatikka perustelisi mikä on hänen jumalansa ja miten sen ihmiset löytävät.

Taitaa olla niitä peräpään henkiä, joihin poikalapsi uskonsa perustaa.

• poikalapsi
        Jumalan lapsi kirjoitti:

Never say never.

Jotain muuta?

Yksityiset asiat eivät kuulune tänne. Sitä mieltä olen: jokaisen jumalasuhde on hänen oma asiansa. Tämä on kuitenkin tasan viimeinen paikka, jossa alan omaani esitellä: sen verran ilkeästi hellarit minua ja monia muitakin ovat täällä riepotelleet. Jokainen asia, jonka itsestään kertoo, käytetään sataan kertaan ilkeyksinä.

Kuurua? Mitä hellaripelleilyä sekin taas lienee...

• poikalapsi
        älä turhaan odota kirjoitti:

Poikalapsi "uskoo Jumalaan", mut ei ole uskovainen, saatikka perustelisi mikä on hänen jumalansa ja miten sen ihmiset löytävät.

Taitaa olla niitä peräpään henkiä, joihin poikalapsi uskonsa perustaa.

Miksi minun kuuluisi kertoa, miten ihmiset löytävät Jumalan? Ei minua kiinnosta tippakaan muiden jumalsuhde.

Pidä peräpääsi henget ihan vain itselläsi, oi helluntailainen.

• zozo
        poikalapsi kirjoitti:

Yksityiset asiat eivät kuulune tänne. Sitä mieltä olen: jokaisen jumalasuhde on hänen oma asiansa. Tämä on kuitenkin tasan viimeinen paikka, jossa alan omaani esitellä: sen verran ilkeästi hellarit minua ja monia muitakin ovat täällä riepotelleet. Jokainen asia, jonka itsestään kertoo, käytetään sataan kertaan ilkeyksinä.

kenties kuurupiiloon?

• Jumalan lapsi
        poikalapsi kirjoitti:

Esitin asiallisen kysymyksen. Vastasit mielipiteesi mukaan. Tyydyn tottakai siihen. En pelleile enkä ole pahansuopa.
        Otsikostasi 'Huurua' keksin siihen rimmaavan sanan 'Kuurua'. Tarkoitin kuurupiiloa kuten alla kirjoittava oikein oivalsikin. Sana oli tarkoitettu harmittomaksi huumoriksi. Huomaan, että palstalla paljon kirjoittavat ja viihtyvät tulkitsevat helposti mitättömätkin asiat heihin kohdistuvaksi pilanteoksi. Niin taisi käydä sinullekin.
        Ymmärrän hyvin, ettei kaikkien tee mieli kertoa julkisesti omasta uskostaan, vakaumuksestaan tai muista intiimeistä asioistaan. Raamatun Nikodemus oli yksi heistä. Itse en pidä uskoani niin henkilökohtaisena asiana, etten voi siitä puhua.
        En kysy toista kertaa samaa ja pahoittelen kokemaasi kohtelua.

• SANANSAATTAJA 10
        poikalapsi kirjoitti:

Jumala osoittaa toisinaan mahtinsa ottamalla
        ihmisen kiinni sanoista: Eli mitä tuli sanottua?

Ihminen voi ajatella esimerkiksi ettei hänestä
        ikinä tule saarnaajaa, ja tälle voi olla tieteelliset perustelut: Hän menee vaikkapa
        täysin shokkiin ihmisten edessä.

Nyt kuitenkin Jumala on Luoja, ja hänelle on kaikki mahdollista: Niinpä hän kykenee muuttamaan
        ihmistä niin että hän on niinkuin edellisessä
        tapauksessa lopulta yleisön edessä täysi viili-
        pytty.

Minkä väität tieteellisesti todeksi, se voidaan
        lukuisassa tapauksessa osoittaa tieteellisesti
        vääräksi, vai mitä ajattelet siitä että raaja
        silmien edessä muotoutuu epämuodostuneesta täysin
        normaaliksi?

Entä miten syökasvaimet voivat hävitä niin ettei
        lääkärit löydä niistä jälkeäkään, ja potilas
        voidaan avata, mutta kirurgi joutuu toteamaan
        operaation tarpeettomaksi?

Jospa menisit itseesi kun kiellät valehtelematta
        todeksi uskomusta, niin eikö sinun tulisi tehdä
        samoin?

Oma kirjoituksesi nimittäin sisältää joukon
        uskomuksia, jotka tieteellisesti tutkittaessa
        vetävät vesiperän, joten oikeastaan kirjoitit
        itsesi pussiin: Kun kiellät uskomuksien esittämisen, niin vastoin omia sanoja vastaavia itse kirjoitit.

Kiinniottamisesta vielä: Jos todella haluat ettei
        sinusta uskovaa tule, niin älä sitä silloin
        katolta julista, sillä lapsellisen helppo nakki on Jumalalle tehdä täsmälleen päinvastoin kuin
        ihmisen suuret sanat, ja voi tuon hyvinkin tehdä osoittaakseen mahtinsa sekä koska olet hänelle rakas ja tärkeä, tuollaisenaankin.

• itsellesi

älä sukkeroi itseäsi siihen uskoon, että saat elää synneissäsi ja vääryydessä eikä siitä tule rangaistusta. Jokaisen polven tulee notkistuman herran edessä. Etsi nyt hyvä ihminen, kun sinulla on vielä aikaa. Tee parannus.

• viimeksi eilen luin lapsen historian kirjasta keisari Augustuksesta, ja ihan samalta tuntui kun mitä on luettavissa Jeesuksesta. Se on tämän palstan syy täällä uskotaan tieteeseen turhan päiten.
        Kukaan muu ei tunnu uskovan paitsi aksu:(

• Bileam.

Jotenkin näyttää siltä, että "totuus" on sinulle sitä mikä sopii sinulle parhaiten.

100% varmuutta Mooseksen huumeiden käytöstä on mahdotonta saada tuhansien vuosien jälkeen, vaikka kuinka tutkisi.

• poikalapsi

Minä EN ole puhunut mistään sataprosenttisesta varmuudesta - en ole esiteltyä tutkimusta lukenut, enkä siis sovi sitä kommentoimaan. Te lahkolaiset sen sijaan sanotte TIEDOKSI ja TOTUUDEKSI milloin mitäkin, mitä ette pysty millään todistamaan - ja jankutatte pikku "totuuttanne" aina vain. Pelottelette, uhkailette ja vänkyröitte, kun iso osa ihmisistä osaa erottaa kauno- ja tietokirjallisuuden toisistaan.

Totta ovat asiat, jotka voidaan todistaa aukotta ja niin, että todisteet voi myös tarkistaa. Sinulle tuo ei taida sopia...

• ja opetuslapset

huumeita. Koko kristinuskon nimihän tulee sanasta Kristus eli voideltu, millä viitataan perinteiseen juutalaisuuteen kuuluneeseen initiaatioseremoniaan, jossa initiaatti voideltiin kauttaaltaan huumaavasta yrteistä valmistetulla voiteella. Seurauksena oli ilmeisesti kokemus suorasta jumalyhteydestä. Samaa rohdosta käytettiin ilmeisesti useissa ns. ihmeparantamisissa sekä poltettiin suitsukkeissa. Aiheestahan kirjoitettiin suomalaisissakin sanomalehdissä muutama vuosi sitten, kun tutkimustulokset julkaistiin maailmalla.

http://www.friendsofcannabis.com/friends/jesus.htm

• yks heistä
        poikalapsi kirjoitti:

Minä EN ole puhunut mistään sataprosenttisesta varmuudesta - en ole esiteltyä tutkimusta lukenut, enkä siis sovi sitä kommentoimaan. Te lahkolaiset sen sijaan sanotte TIEDOKSI ja TOTUUDEKSI milloin mitäkin, mitä ette pysty millään todistamaan - ja jankutatte pikku "totuuttanne" aina vain. Pelottelette, uhkailette ja vänkyröitte, kun iso osa ihmisistä osaa erottaa kauno- ja tietokirjallisuuden toisistaan.

Totta ovat asiat, jotka voidaan todistaa aukotta ja niin, että todisteet voi myös tarkistaa. Sinulle tuo ei taida sopia...

"Totta ovat asiat, jotka voidaan todistaa aukotta" Eikö sinun todistuksesi ole siinä kun sinun aukkosi kirvelee. Onko se sinulta pois jos jotkut uskoo johonkin? Ei ne sinulta ja sinusta mitään pois vie. Mahdollisesti sinä olet menossa oikeuteen ja onko se sen väärti. Jos ihminen ei ryyppää hakkaa ihmisiä tee asuntomurtoja ei solvaa ei murhaa ei varasta niin sinä löydät näistä ihmisistä pahinta mahdollista ihmisainesta???? Olisko sinulla ajattelemisen aihetta!!!

• poikalapsi
        yks heistä kirjoitti:

"Totta ovat asiat, jotka voidaan todistaa aukotta" Eikö sinun todistuksesi ole siinä kun sinun aukkosi kirvelee. Onko se sinulta pois jos jotkut uskoo johonkin? Ei ne sinulta ja sinusta mitään pois vie. Mahdollisesti sinä olet menossa oikeuteen ja onko se sen väärti. Jos ihminen ei ryyppää hakkaa ihmisiä tee asuntomurtoja ei solvaa ei murhaa ei varasta niin sinä löydät näistä ihmisistä pahinta mahdollista ihmisainesta???? Olisko sinulla ajattelemisen aihetta!!!

Kyse ei ole siitä, onko minulta pois vai eikö ole, uskooko joku johonkin vai eikö. Kyse on siitä, mitä helluntailaiset sanovat totuudeksi ja mikä OIKEASTI taas on totta. Se sinun aukoistasi ja niiden kirvelystä.

En ole menossa oikeuteen. Minä kun EN ole rikkonut mitään lakia, vaikka te pissapäät minua kyllä uhkailette milloin milläkin, kun totuus teihin sattuu.

Loppuosa viestistäsi on tyypillistä helluntailaisen sorinaa: väität mielipiteikseni sellaiisa, joita en ole sanonut missään enkä koskaan. Helluntailaisiissakin on myös ryyppääviä, hakkavia, asumtoihin murtautuvia, murhaavia ja varastavia - kuten kaikissa ihmisryhmissä. Miten mainitsemasi asiat tähän keskusteluun liittyvät, en tiedä. Vai vihjaatko, että te lahkolaise3t olette meitä muita parempia ja lainkuuliaisempia?

• ketura
        poikalapsi kirjoitti:

Kyse ei ole siitä, onko minulta pois vai eikö ole, uskooko joku johonkin vai eikö. Kyse on siitä, mitä helluntailaiset sanovat totuudeksi ja mikä OIKEASTI taas on totta. Se sinun aukoistasi ja niiden kirvelystä.

En ole menossa oikeuteen. Minä kun EN ole rikkonut mitään lakia, vaikka te pissapäät minua kyllä uhkailette milloin milläkin, kun totuus teihin sattuu.

Loppuosa viestistäsi on tyypillistä helluntailaisen sorinaa: väität mielipiteikseni sellaiisa, joita en ole sanonut missään enkä koskaan. Helluntailaisiissakin on myös ryyppääviä, hakkavia, asumtoihin murtautuvia, murhaavia ja varastavia - kuten kaikissa ihmisryhmissä. Miten mainitsemasi asiat tähän keskusteluun liittyvät, en tiedä. Vai vihjaatko, että te lahkolaise3t olette meitä muita parempia ja lainkuuliaisempia?

Jeesuksen parantavaa, rakastavaa kosketusta. Hoitakoon hän sinua:)

• kaaleppi..

perämieshän jutun julkas. Eikö se iltis olekkaan enää roskalehdistöä? Näin se maailma muuttu ja poikalapsen mieli. Älä laita tätä hellareiden piikkiin kun niitä syytetään jo vaikka mistä. Mutta se espoolais äidin lasten tappaminen ja aidsia levittäneen rovaniemeläismiehen tekoset laittaa hellareiden piikkiin se vaatis jo sellaisen aasinsilla että taitais aasi hukkua sitä sinä kuitenkin yritit. Mutta alkaa vähitellen ottaa pattiin kun et selitä ketä ne sinun "palstalaiset" ovat!!!

• SANANSAATTAJA 10

Olen lukenut tekstin ja otin siitä jopa tulosteen
      arkistoihini.
      Mutta arvatkaa onko sillä sellaista todistusarvoa
      kuin sillä näennäisesti on?

Voiko joku huumeidenkokeilija todistaa pitävästi
      että joku toinen olisi käyttänyt niitä, kun itse
      on kokeillut sellaisia, eikä käytössä ole lainkaan pitäviä faktoja?

Pentateukista ei löydy pienintäkään viittausta
      psykedeelistä aineista, eikä varsinkaan niiden
      käytöstä jumalanpalvelusmenoissa.

Raamattu kertoo, että joka oli oikein vihkiytynyt
      Jumalle, eli antanut nasiirilupauksen, niin hän
      ei saanut juoda viiniä, eikä syödä edes viini-
      köynnöksen versoja.

Mitä tuo puhuu mielestänne Jumalan suhtautumisesta huumaaviin aineisiin?

Jos Jumala on noin tarkka suhtaumisessa viiniin,
      joka on huumaava aine, niin mitenkähän hän
      mahtaa suhtautua psykedeelisiin aineisiin, jotka
      ovat vielä pahempia myrkkyjä?

No! ei Jumala toki ominkäsin ole Raamattua
      kirjoittanut, mutta ollut sen synnyssä rumasti
      sanottuna vastaava "takapiru", joten kyllä
      Raamattu alusta loppuun on Jumalan Sana, opetukseksi meille ihmisille.

Jos psykedeelisillä aineilla olisi ollut jokin
      merkittävä sija juutalaisille, niin olisihan
      siitä silloin Raamatussa edes viittaus.

Pakanamenoissa tuollainen oli täysin mahdollista,
      käytetäänhän niitä sellaisiin tänäänkin-Ainoa
      asia jossa Shannon on oikeassa.

• zozo

miksi Jumala loi huumaavat aineet jos ne ovat kiellettyjä?

• SANANSAATTAJA 10
        zozo kirjoitti:

miksi Jumala loi huumaavat aineet jos ne ovat kiellettyjä?

Maailmankaikkeudessa on lukuisa joukko arvoituksia, joita ei voi tietää jos Jumala itse
        ei niitä paljasta.

Huumaavien aineiden kohdalla on todennäköisintä
        ettei niitä ollut luomakunnassa ennen syntiin-
        lankeemusta, koska eliöt eivät tuolloin tarvinneet niitä esim. puolustautumiseen.

Tuolloin luonnossa vallitsi täysi harmonia, esim.
        kaikille eläimille oli ruokana vihreät ruohot,
        eli eläimet eivät syöneet eivätkä vahingoittaneet
        toisiaan.

Syntiinlankeemuksen vuoksi Jumalan asettaman
        kirouksen myötä tilanne luomakunnassa totaalisesti muuttui: Luomakunnassa tapahtui suuria muutoksia, esim. eläimet alkoivat syödä toisiaan. Mahdollisesti Jumala salli syntyä tuholaiskasveja sekä tuhoeläimiä, jotka tänäänkin ovat vitsauksena, joten ei ole ihme jos tuolloin määrätyissä kasveissa ynnä eläimissä alkoi esiintyä myrkkyjä sekä huumeita.
        Tuota kaikkea ei Luoja alunperin halunnut, mutta
        synnin myötä joutui sen tekemään.

Sitäpaitsi luonnon monen myrkyn osaa sen tämän-
        hetkisessä kiertokulussa ei tiedetä, on todennnäköisintä että luonnon joka ikisellä myrkyllä on oma tärkeä paikkansa, sillä Jumala ei ikinä ole luonut mitään turhaa, eikä tule luomaan sellaista.

• maata hallitsette,

ajatelkaa Herraa vilpittömällä mielellä ja etsikää häntä sydämen yksinkertaisuudessa.

Sillä hänet löytävät ne, jotka eivät häntä kiusaa, ja hän ilmestyy niille, jotka eivät häntä epäile.

Sillä nurjat ajatukset erottavat Jumalasta, ja hänen valtansa epäileminen tulee kuritukseksi ymmärtämättömille.

Sillä viisaus ei astu sisälle pahanilkiseen sieluun eikä ota asuntoansa ruumiiseen, joka on synnin vallassa.

Sillä kurituksen pyhä henki pakenee vilppiä ja pysyy erillänsä tyhmistä ajatuksista; se väistyy pois, kun vääryys lähestyy.

Sillä viisaus on ihmisiä rakastava henki, eikä se jätä rankaisematta pilkkaajaa hänen huultensa sanoista, sillä Jumala on hänen sisimpänsä todistaja ja hänen sydämensä totinen vartija ja hänen kielensä puheitten kuulija.

Salomon viisaus 1:1-6

• Jalina

Yhä kummallisempia "löytöjä" yhä kummallisemmat tutkijat tekevät saadakseen nimensä otsikoihin ja kuuluisuutta tutkimuksilleen. Nämä on tulleet oikein muotiin, kohta joka päivä joku uusi ilmestyy. Ja aina joku Raamatun huomattavimmista henkilöistä tai totuuksista on maalitauluna, yleisimmin tietysti Jeesus Kristus itse.
      Tuskinpa kokonainen kansa olisi seurannut vuosikausia Moosesta johtajanaan pitkin poikin erämaata, miestä joka ei ensinnäkään halunnut tulla johtajaksi ja otti mielellään veljensä ja siskonsakin kumppaneikseen ja hekin häntä arvostelivat. Sitten hän toi heille Jumalalta ankaran lain noudatettavaksi ja sen lisäksi muita lakeja ja säädöksiä tarkentamaan lain käytäntöä. Jos viitsisit lukea Mooseksen kirjoja ihan rehellisesti huomaisit etteivät ne kerro hörhöstä vaan ihan selväjärkisestä miehestä, jolla oli raskas tehtävä hankalan ja juonittelevan kansan johtajana.
      Mutta kun se on tieteellistä tietoa ja tutkimusta niin sehän menee kansaan kuin huume päähän.

• älkää kukaan

provosoituko tämän ihmisen kirjoituksiin. Ihminen joka ei usko niin se ei usko. Pilkan suoltaminen on hänen hyveensä jota tänne koko ajan laittaa. En ole aikapäiviin hänen teksteihinsä kommentoinut.
      Älkää tekään.

• zozo

mikä vähänkin kyseenalaistaa kristinuskoa on pilkkaa,niinkö?

• meikalaane

Miten jokainen, oli miten avuton vastakaneetti hyvänsä, otetaan vastaan kunhan kyseessä vaan on joku mikä "todistaa" raamattua vastaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4362
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      52
      2900
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      113
      2501
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      113
      2311
    5. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      40
      1993
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1967
    7. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      222
      1713
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1617
    9. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1608
    10. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      51
      1460
    Aihe