Onko mitään estettä aloittaa uusi työsuhde irtisanomisaikana?
Verokorttikin on ex-työnantajalla ja sehän maksaa eläkemaksut ja vakuutukset. Eli ollaan periaatteessa töissä.
Arvelin pitää vuosilomat irtisanomisaikana ja aloittaa uudet hommat sinä aikana toisaalla.
Onnistuukohan?
Pliis auttakee!! Kiitos!
Toinen työ irtisanomisaikana
13
16243
Vastaukset
- vitalis!
Totta helvetissä lomallaan saa tehdä mitä rikoslain puitteissa haluaa.
Viimeisen työpäivän (läsnäolo) jälkeen ei edellisellä työnantajalla ole mitään osuutta palkollisen ruumiiseen eikä sieluun!
Itse olen likiman aina toiminut ahneuksissani noin.
Lomaillut sitten minulle paremmin sopivina ajankohtina.
Paras oli puolenvuoden palkka josta olin joutilaana 13-päivää.
5,5 kuukautta tuplalla.- J.J.
Varmaankin sivutyöhön tarkoitetulla verokortilla voi sitten aloittaa toiset hommat?
Taidat kikkailla noilla työpaikoilla ihan hyvin? ;)
No eihän siinä mitä, oma taiteenlajihan se tuokin, ja saat vielä liksaa siitä! :D - tuplauunottaja
J.J. kirjoitti:
Varmaankin sivutyöhön tarkoitetulla verokortilla voi sitten aloittaa toiset hommat?
Taidat kikkailla noilla työpaikoilla ihan hyvin? ;)
No eihän siinä mitä, oma taiteenlajihan se tuokin, ja saat vielä liksaa siitä! :DKahdesti olen ottanu loparit ja jääny saman tien sairaslomalle ja menny heti uuteen työpaikkaan, sairasloman aikana (€€€€). Verovirastosta saa uuden verokortin joten sillä vanhalla saa entinen työnantaja pyyhkiä perseensä.
- Uusi 1
Maksettiinko ansiosidonnainen molemmista tienisteistä
- työsisuhteesi
vuosiloman aikana et saa lomarahaa. Pitää olla työssä ainakin päivän loman jälkeen.
- etuja
lomalta paluuraha eikös sitäkin makseta
- sama.
etuja kirjoitti:
lomalta paluuraha eikös sitäkin makseta
kuin entinen paluuraha.
Ennen oli lomapalkka ja paluuraha.
Nyt on lomapalkka ja lomaraha.
- selvennys?
Tarkoitatko esimerkiksi sitä kuukautta jolloin sinulla vielä on työvelvollisuus irtisanoutumisen jälkeen?
Jos näin on niin uudet hommasi sinun tulisi suorittaa entisen työpaikkasi työvelvoitteen ulkopuolella.
Jos tilanne on "normaali".
Irtisanoutunut saa lopputilin, ml. lomarahat, viimeisen työpäivän jälkeisenä päivänä, niin mitään estettä uuden työn aloitukselle ei ole.
Kymmenien työsuhteen muutosten yhteydessä en ole moiseen ongelmaan törmännyt.
Mikä oikein on kysymyksesi sisältö? sanoa itsesi irti?
Mikäli et halua lomarahaa (entistä lomaltapaluurahaa), niin voit samantien sanoa itsesi irti, käsittääkseni vosiloman palkka on maksettava lopputilin yhteydessä, vaikka vuosilomaa ei pitäisi.- j.j.
Eli tarkoitus olisi aloittaa työt toisen työnantajan palveluksessa mahdollisimman pian.
Nykyisestä työnantajasta ei ole tarkoitus päästä eroon nopeasti, vaan toisella olisi tarjolla mielenkiintoisempaa hommaa ja se olisi kiireellisesti päästävä aloittamaan.
Nopeus vaikuttaa mahdollisuuteen päästä valituksi ko. työhön.
Kuukauden mittainen on irtisanomisaika ja lomat pitämättä.
Ja tietysti itselle mahdollisimman taloudellinen ratkaisu, eli mielellään lomarahat ottaisin.
Btw, onkos se 14 päivää se minimiaika, jolloin voi itse lähteä kalppimaan?
Työsuhde on kestänyt n. kaksi vuotta. j.j. kirjoitti:
Eli tarkoitus olisi aloittaa työt toisen työnantajan palveluksessa mahdollisimman pian.
Nykyisestä työnantajasta ei ole tarkoitus päästä eroon nopeasti, vaan toisella olisi tarjolla mielenkiintoisempaa hommaa ja se olisi kiireellisesti päästävä aloittamaan.
Nopeus vaikuttaa mahdollisuuteen päästä valituksi ko. työhön.
Kuukauden mittainen on irtisanomisaika ja lomat pitämättä.
Ja tietysti itselle mahdollisimman taloudellinen ratkaisu, eli mielellään lomarahat ottaisin.
Btw, onkos se 14 päivää se minimiaika, jolloin voi itse lähteä kalppimaan?
Työsuhde on kestänyt n. kaksi vuotta.kesäloma jo sovittu?
Mikäli on, niin pyydä vaihtamaan alkuajankohta mahdollisimman pian.
Mikäli ei, ota se mahdollisimman nopeasti.
Kun olet sopinut loman sano itsesi irti, jolloin pomosi voi hankkia uuden työntekijän tilallesi.
Aloitat työt uudessa yrityksessä sopimuksen mukaan.
Huono puoli on tuo lomaraha, pomosi saattaa hyvinkin sanoa irtisanomisajaksi 14 päivää, jolloin et saisi lomarahaa (lomaltapaluurahaa jonka historia on; monet työntekijät etsivät loman aikana uuden työn, eivätkä palanneet. Lomaltapaluuraha sai työntekijät palaamaan)
Tosin, jos tuo toinen työpaikka on mieluisa, kannattaa uhrata lomaraha.
Loma-ajan palkkaa (kesälomaraha) sinulta ei voida evätä, sillä se on läkisääteinen.
Ei edes silloin, vaikka sanoisit pomolle "Sori, vaihdan huomenna työpaikkaa, laske lopputili"
Todennäköisesti sinulla on kuukauden irtisanomisaika, kun töitä on takana jo kaksi vuotta.
Irtisanomisajoista:
http://www.yrittajat.fi/sy/home.nsf/pages/C2256DB30028DDCFC2256C7D004A7E45
Mikään ei estä aloittamasta palvelua toisessa yrityksessä kesäloman aikana.
Alla olevalta sivulta, voit etsiä alasi työehtosopimuksen ja mitä siitä sanotaan.
Irtisanomisaikaa voi kysyä myös alueesi työsuojelupiiriltä.
Työsopimuksista (?)
http://www.yrittajat.fi/sy/home.nsf/pages/C2256DB30028DDCFC2256AEE002A4EA4- j.j.
runontaja kirjoitti:
kesäloma jo sovittu?
Mikäli on, niin pyydä vaihtamaan alkuajankohta mahdollisimman pian.
Mikäli ei, ota se mahdollisimman nopeasti.
Kun olet sopinut loman sano itsesi irti, jolloin pomosi voi hankkia uuden työntekijän tilallesi.
Aloitat työt uudessa yrityksessä sopimuksen mukaan.
Huono puoli on tuo lomaraha, pomosi saattaa hyvinkin sanoa irtisanomisajaksi 14 päivää, jolloin et saisi lomarahaa (lomaltapaluurahaa jonka historia on; monet työntekijät etsivät loman aikana uuden työn, eivätkä palanneet. Lomaltapaluuraha sai työntekijät palaamaan)
Tosin, jos tuo toinen työpaikka on mieluisa, kannattaa uhrata lomaraha.
Loma-ajan palkkaa (kesälomaraha) sinulta ei voida evätä, sillä se on läkisääteinen.
Ei edes silloin, vaikka sanoisit pomolle "Sori, vaihdan huomenna työpaikkaa, laske lopputili"
Todennäköisesti sinulla on kuukauden irtisanomisaika, kun töitä on takana jo kaksi vuotta.
Irtisanomisajoista:
http://www.yrittajat.fi/sy/home.nsf/pages/C2256DB30028DDCFC2256C7D004A7E45
Mikään ei estä aloittamasta palvelua toisessa yrityksessä kesäloman aikana.
Alla olevalta sivulta, voit etsiä alasi työehtosopimuksen ja mitä siitä sanotaan.
Irtisanomisaikaa voi kysyä myös alueesi työsuojelupiiriltä.
Työsopimuksista (?)
http://www.yrittajat.fi/sy/home.nsf/pages/C2256DB30028DDCFC2256AEE002A4EA4sovittu kesälomaa vielä. Melkein 14 päivää olisi parempi, koska tulevalla hommalla alkaa olla kiire.
Tosin joutuu uhraamaan ne paluurahat, mutta tuo työ olisi niin rahallisesti, kuin työn mielekkyydenkin puolesta parempi.
Eli taidan tehdä niin, että pyrin saamaan 14 päivän irtisanomisajan ja otan siitä ne rahat mitä saan. Jos ei päästä, niin pidän sen loman.
Tässä vaiheessa kiitoksia runontajalle ja muillekin vastauksista! Tulen kyselemään taas, kun probsia pukkaa!
Saattaa olla ihan idioottikysymyksiä, mutta kun olen aina tehnyt pätkähommia, niin ei ole oikein tullut tutustuttua noihin pykäliin. Se oli niin simppeliä tehdä se määräaikainen ja taas toviksi kortistoon. :D j.j. kirjoitti:
sovittu kesälomaa vielä. Melkein 14 päivää olisi parempi, koska tulevalla hommalla alkaa olla kiire.
Tosin joutuu uhraamaan ne paluurahat, mutta tuo työ olisi niin rahallisesti, kuin työn mielekkyydenkin puolesta parempi.
Eli taidan tehdä niin, että pyrin saamaan 14 päivän irtisanomisajan ja otan siitä ne rahat mitä saan. Jos ei päästä, niin pidän sen loman.
Tässä vaiheessa kiitoksia runontajalle ja muillekin vastauksista! Tulen kyselemään taas, kun probsia pukkaa!
Saattaa olla ihan idioottikysymyksiä, mutta kun olen aina tehnyt pätkähommia, niin ei ole oikein tullut tutustuttua noihin pykäliin. Se oli niin simppeliä tehdä se määräaikainen ja taas toviksi kortistoon. :Dhyvä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241080
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881044- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99845- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789