Ounasrinteen

asumalähiö????

uskaltaako sinne kahden lapsen kanssa muuttaa vuokralle pariksi vuodeksi? Onko parempi vuokrata VVO:lta vai kaupungilta? Onko jotkut talot rauhattomampia kuin muut? Tahtos ainakin yöt nukkua rauhassa....

33

4081

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

Saaruantie on ainakin rauhallinen tie asua.. Vvo on minun mielestä parempi kuin kaupungin. Ja vvolla ounasrinteen alueella aivan mahtava talonmies..

• Etunenä

Kaupungin kämpät on tosi rauhattomia. Ainakin Vaaranlaita on rauhatonta aluetta, joka ei todellakaan ole mitenkään lapsi ystävällinen alue. Siellä on paljon jouppoja/narkkeja, maahanmuuttajia ja romaneja, jotka aiheittavat kovasti ongelmia. Asunnoissa vaihtuvuus on suuri, joka kertonee aika paljon alueesta.

En suosittele lapsiperheelle sitä paikkaa. Yritä saada kämppä esim. Pöykkölästä, joka on jo mukavaa aluetta.

• mie vaan

Muutimme perheen kanssa juuri tähän saaruantielle vvo:lle.. ihan kiva tämä ainakin tuntuu olevan, tuola salmenperän puolella näyttäs asuvan kyl vähä vaik millasta sakkia..
      kaupungin vuokralaiseksi en menis...
      ja talkkari on aivan mainio kyllä :D

• Missä on?

Onko oikeasti jossain vielä talkkari?

• hanne

Saaruantiellä asunut eikä mulla ainakaan ole pahaa sanottavaa. Eri asia sitten siellä Salmenperän puolella...todella rauhaton osa Ounasrinteestä se ainakin. Kiekerötien seutu esimerkiksi on mukavaa aluetta kans....
      Ja tuntuis että VVO:lta ennemminkin ku kaupungilta asunto.

• asun

Vaaranlaidassa ja hiljaista on.

Olen asunut Rinteellä 80-luvun lopulta. Joskus 90-luvun alusta puoliväliin oli melkoinen meno, kun maahanmuuttajia tuli kerralla todella paljon. Nekin on muuttaneet pois.

Rauhassa täällä on saanut olla. Ja on kirjasto, kauppa, päiväkoti, koulu... Ja bussit kulkee, ei oo pakko pitää autoa.

Tuttavat, jotka asuvat Huppelin lähellä ovat joskus valittaneet, että kesällä ei voi nukkua ikkuna auki, kun karaoket kuuluu liian hyvin.

VVO:lla on halvemmat vuokrat kuin kunta-asunnoilla.

• Ei uskalla!

Älkää menkö minnekään pentujen kanssa häiritsemään ihmisten yöunia.

Nostelette tietysti hirmuisia asumistukia ja muita yhteiskunnan etuuksia, kun ei edes vuokra tunnu kiinnostavan.

Menkää jonnekin metsikköön.

• että en ole koskaan

elämässäni nostellut mitään tukiaisia. Tulot riittä ihan hyvin maksamaan vuokran itekki. Lapseni nukkuvat öisin, joten toivon että nukkua myös saavat. ap

• Ei uskalla!
        että en ole koskaan kirjoitti:

elämässäni nostellut mitään tukiaisia. Tulot riittä ihan hyvin maksamaan vuokran itekki. Lapseni nukkuvat öisin, joten toivon että nukkua myös saavat. ap

Etkö muka lapsilisiäkään? Äitiysavustuksia? jne..

• äitiysavustuksia ei tosiaan
        Ei uskalla! kirjoitti:

Etkö muka lapsilisiäkään? Äitiysavustuksia? jne..

tämänikäisille lapsille saa...mitä sä siellä uhoilet tyhyjää?

• hahahahhahahahahha
        äitiysavustuksia ei tosiaan kirjoitti:

tämänikäisille lapsille saa...mitä sä siellä uhoilet tyhyjää?

Tiedoksesi vaan
        että en ole koskaan
        elämässäni nostellut mitään tukiaisia.

Olet varmasti nostellut äitiysavustuksia, kun lapset oli pieniä.

Lapsilisät maksetaan vanhemmille lapsista, ei lapsille.

Juu, joku pummi oot.

• tottahan toki

muuttaa ounasrinteelle. Siellä ei ole mitään vikaa asua, ikäni itse olen asunut siellä tosin nyt viime vuoden lopulla muuttanut toiselle paikkakunnalle. Mutta lapsiperheet varmasti myös viihtyy siellä. Ounasrinne on ollut kymmeniä vuosia sitten rauhatonta aluetta, mutta ei enään. Ja joka kaupunginosassa asuu tummaihosia, alkkiksia, ja mustalaisia rinteellä ei juuriikaan asu. Kahdelle lapsellekin löytyy touhua sieltä, kavereita varmasti tulevat heti sieltä saamaan. Ja on ala-asteet ja kaikki siellä aivan vieressä, hyvät kulkuyhteydetkin.

• asunto.

ja asunto ennemmin vvolta kuin kaupungilta. Vuokratkin mahtaa olla halvemmat.

• aiheeseen...

Saako vvon tai kaupungin vuokraasuntojen seinät maalata mieleisekseen? Tai tehdä omakustanne hintaan muita pikku parannuksia asuntoon?aikomus olisi asustella kauemminkin jos talo ja paikka on hyvä. Saaruantie nyt ehkä eniten kiinnostaa...
      jos noin kiva talkkarikin kerran on....

• maalausta

Mielestäni vvon asunnoissa saa ainakin maalata seiniä, ja maalitkin saattaapi olla että saa vielä vvolta itseltään.

• Viisikymppinen rouva

Olen asunut Ounasrinteellä jo 28 v. Lapset kasvaneet aikuisiksi. VVO:n taloja on 3 kpl Salmenperällä ja 2 Saaruantiellä. Niissä aina ollut talkkari. Paljon lapsia, elikkä kavereita riittää. Ja taloissa on järjestettyä yhteistä asukastoimintaa. Asunnot väljiä ja suht hyväkuntoisia. Omia remontteja ei ainakaan aikaisemmin ole sallittu, tätä päivää en tiedä, koska olen muuuttanut pois niistä vvo:sta ja ostanut omistusasunnon ja tietysti senkin täältä Ounasrinteeltä. Jos sinulla on lapsia, ihanteelline asuinpaikka, lyhyt koulumatka ja urheiluopistolta löytyy paljon harrastusmahdollisuuksia ja sekin suht. lähellä. Ladut ja luistelukentät sekä mahtavat lenkkeilymaastot vieressä. Pysyn rinteeläisenä hamaan hautaan saakka. Taloissa ei asu häiriköitä. Suurin osa tavallista työssä käyvää väkeä, joten nukkuvat yönsä. Tervetuloa!

• ex-vuokralainen

Talo ulkoapäin siisti, mutta asunnot talvisin armottoman kylmiä. Äänieristykset aivan olemattomat, alakerran rouvan huutoa sai kuunnella läpi yöt eikä huomautuksista ollut mitään apua. Talonmies kyllä ystävällinen, mutta ei hänkään voinut ihmeitä tehdä. Vastapäisen naapurin humalaiset vieraat pörräsivät viikonloppuisin mekkaloimassa ja oksentelemassa ovipieliin. Sijainti kyllä kiva ja etelänpuolen parvekkeet tilavat. Saunavuorolla humalaiset teinit ilmestyivät naapuripesuhuoneen kautta löylyhuoneeseen.

• alkup.

tätä saaruantie 9 asuntoa olin just katellut. Empä taida uskaltaa muuttaa...vieläkö siellä meno jatkuu samanlaisena?

• asuin
        alkup. kirjoitti:

tätä saaruantie 9 asuntoa olin just katellut. Empä taida uskaltaa muuttaa...vieläkö siellä meno jatkuu samanlaisena?

Saaruantie 9ssä eikä siellä ollut kyllä mitään ongelmia silloin - siitä on vuosi vajaa nyt aikaa. Asuntoon ei juurikaan kuulunut mitään naapureiden ääniä saatika mitään ongelmia ollut. Varmaan riippuu asunnosta ja seinänaapureista, mutta niinhän se on joka paikassa. Minulla oli siinä talossa mukavat naapurit niin seinän takana ku yläkerrassakin. Ja talvella minun asunto oli kyllä lämmin ja kesällä viileä, mikä oli hieno asia.
        Minä ainakin suosittelen 9 taloa lämpimästi. Myös 7 talo on rauhallinen.

• ounasrinnekkö?

Ounasrinne on aivan mahtavaa aluetta itse olen asunut lapseni kanssa 2007 marraskuusta asti. osa aluetta on tosi rauhatonta esmes vaaranlaita. sitä en tiedä kummalta on parempi vuokrata itselläni on kunnan kämppä ja tykkään kovasti

• kiekerötie

Olen asunut pitkään jo kiekerötiellä. Todella ihana paikka leikkikenttälähellä ja päiväkoti. Ala aste kävelymatkan päässä. Bussit kulkee hyvin omaa autoa ei tarvi paljon käyttää.
      Ystäviäni asuu saaruantiellä ja salmenperällä. Saaruantie rauhallista seutua. Salmenperä aika tympeetä taas siellä asuu kaikki sekasin. Juopot kusee hissit ja makaavat rappukäytävissä. Toiset ei vie roskia vaan keräävät oven taakse. Äänet kuuluu helposti läpi. vvo:lla halvempi vuokra.

• Anonyymi

sinne on ilmaantunut vuokrahuijari, ei asu ite siellä mut on aribnb alustassa että sellaista taas täällä.

• Anonyymi

Työssäkäyvän ei ole syytä hakeutua
        Ounasrinteelle.
        Poikkeat porukasta aivan liikaa.

• Anonyymi

Minu pelotta, ei muuta

• Anonyymi

Voi hyvänen aika, 17 vuotta vanha aloitus ja joku nostaa iänvanhat höpinät näkösälle. Miksi ihmeessä????

Ei kait tämä ole sen huonompi alue asua kuin muutkaan. Olen asunut täällä jo 45 vuotta ja tykkään. Rauhallista kuin maaseudulla täällä pientaloalueella ja lenkkeilymaat lähellä. Kauppa ja koulu ja Linkkari kulkee tihein vuoroin.

Niistä kaikista kerrostaloista en tiedä, rauhallisilta vaikuttaa näin niillä seuduilla kävellessä ja kaupassa käydessä.

Täällä on muutamia taloja sekä asuntoja nytkin myynnissä, pienellä stailauksella tai remontilla saa hyvinkin edullisesti asunnon.

Seuraava osoite minulle on Tavivaara, näin mukavalta asuinalueelta ei ole aikomustakaan muuttaa pois.

• Anonyymi

Lukemisen ymmärtäminen, tarkoittivat kerrostaloaluetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mamuja.asuu,nai,,kaikk.lapseta,ikksee,kauppa.paska.måtöa..tuotteita,hullu,,åmmå..juopo,akan,hakkaaja,kauppuias,inestiå..yms..koulu,,låhellseuaalistei,,nia,,lapsiii.kellarissa.pitåå..ja..hullun.akan,kans..pane.niitå..kaikki,tietåå..mut,,se.salliittu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän vuonna 2008 kysellyt ihminen ole jo asuntonsa löytänyt. Kuka ihmeen valopää näitä vanhoja kiskoo esille?
        Sitä paitsi Ounasrinne on laaja, laajempi kuin ne muutamat kerrostalot ja jos haluaa asua turvallisella ja rauhallisella alueella niin kaikki vaihtoehdot kannattaa kartoittaa.
        Kuka ei käsittänyt, että kerrostaloalue on ainoa mahdollisuus?????

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän vuonna 2008 kysellyt ihminen ole jo asuntonsa löytänyt. Kuka ihmeen valopää näitä vanhoja kiskoo esille?
        Sitä paitsi Ounasrinne on laaja, laajempi kuin ne muutamat kerrostalot ja jos haluaa asua turvallisella ja rauhallisella alueella niin kaikki vaihtoehdot kannattaa kartoittaa.
        Kuka ei käsittänyt, että kerrostaloalue on ainoa mahdollisuus?????

Lapsetkin ovat jo armeija ikäisiä.

• Anonyymi

Minua pelotta

• Anonyymi

Mene sängyn alle piiloon.

• Anonyymi

Joku nerokas nosti vanhan keskustelun esiin!!

• Anonyymi

Älä veikkonen muuta,kun lapset noin pieniä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      65
      3442
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2990
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2366
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1452
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      12
      1424
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1346
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1098
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      932
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      822
    Aihe