Fitness polkupyörä -Merida-

Taija :)

Elikkäs nyt on tullut Tunturi Amelie citypyörän(myynnissä! ota yhteyttä jos kiinnostusta) jälkeen spinningtuntien innostamana hankkia pyörä, jolla pääsee lujaa. Tarkoituksena olisi että reilu 10km työmatka rullaisi joutuisaan.

Kävinpä sitten pyöräliikkeessä ja ehdotti Merida speeder T1
http://www2.merida-bikes.com/en_US/Bikes.Detail.133

Onko todella totta, että erikseen noissa ei ole miesten ja naisten runkomallia vaan nainenkin pystyy tuolla runkomallilla hyvin päästelemään? Olen kuitenkin vain 160cm lyhyt nainen. Myyjä suositteli runkokokoa S eli 49cm. Vielä en päässyt pyörää kokeilemaan, koska lumilautailu vamman takia ei ole asiaa pyörän selkään.

Ajattelin tässä välissä siis tulla kyselemään teidän mielipiteitänne. Kevyeltä ja laadukkaaltahan tuo pyörä silmään ainakin vaikutti :)

Minkälainen Merida on muuten merkkinä?
Entäs Fitness pyörät?
Heittäkää kaikenlaisia aiheeseen liittyviä kommentteja kehiin :)

17

9596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • crossari

      Jos oikeasti haluat päästä kovaa tuon matkan niin kannattaa miettiä myös maantiepyörää tai jos ajat ympäri vuoden niin cyclocross pyörä koska siihen mahtuu nastarenkaat. mutta jos matka on enimmäkseenn hiekkatietä nii silloin tuommoinen leveämpi renkainen "fitness" pyörä on varmasti mukavampi ajaa.

    • Myyjä on tavallaan oikeassa, mutta tuo ei ole koko totuus. Naisella on keskimäärin pidemmät jalat ja lyhyempi yläkroppa kuin miehillä, joten miesten mitoituksella tehty runko ei välttämättä sovi. Ainakin stemmin joutuu vaihtamaan lyhyempään. Muuten ajoasennosta tulee liian pitkä ja selkä kipeytyy.

      En väitä, että fitnes-pyörä olisi huono. Maantiepyörä vain on yleensä paljon parempi valinta tuollaiseen käyttöön. Jos ajat myös talvella niin tuo mainittu cc kaksilla kiekoilla on kompromissi.

      Osta Pyöräilijän käsikirja (Readme.fi). Se on käännös amerikkalaisesta alkuteoksesta ja siinä on paljon hyvää tietoa aloittelijalle. Mm oma lukunsa naisille pyörän valinnasta.

      Muista, että pyörän lisäksi tarvitset kaikenlaista pientä, joten nyrkkisääntönä voi sanoa, että jos laitat 1000€ koko hankintaan, niin siitä 200€ menee pakollisiin varusteisiin. Tosin jos sinulla on jo spinningistä kengät, niin pääset halvemmalla.

      • Taija :)

        Kiva, että täällä ollaan aktiivisia.

        Millähän tuon rungon koon toteaisi hyväksi? Tottakai kokeilu kertoo aika paljon, mutta se väsyykö esim. selkä pitkällä matkalla on lyhyen kokeilun jälkeen aina arvoitus. Spinningissähän sääntönä on satulan ja ohjaustangon välissä pitäisi olla käsivarren mitta(kyynärvarresta kämmeneen,käden ollessa nyrkissä) vaikea selittää :D, mutta ei taida tässä hommassa päteä.

        Tuon pyörän saisin lukkoineen ja tavaratelineineen (ne itse haluan) 475€, et en pidä tuon hintaa kyllä pahana. Talvipyöräilyyn en pyörää tarvitsisi. Lähinnä asfalttiajoa 20km päivässä.


      • Taija :) kirjoitti:

        Kiva, että täällä ollaan aktiivisia.

        Millähän tuon rungon koon toteaisi hyväksi? Tottakai kokeilu kertoo aika paljon, mutta se väsyykö esim. selkä pitkällä matkalla on lyhyen kokeilun jälkeen aina arvoitus. Spinningissähän sääntönä on satulan ja ohjaustangon välissä pitäisi olla käsivarren mitta(kyynärvarresta kämmeneen,käden ollessa nyrkissä) vaikea selittää :D, mutta ei taida tässä hommassa päteä.

        Tuon pyörän saisin lukkoineen ja tavaratelineineen (ne itse haluan) 475€, et en pidä tuon hintaa kyllä pahana. Talvipyöräilyyn en pyörää tarvitsisi. Lähinnä asfalttiajoa 20km päivässä.

        Rungon mitoitukseen on aloittelijalla kolme vaihtoehtoa:

        1) asiantunteva pyöräkauppias,
        2) mittapenkki tai
        3) netistä löytyvä laskuri.

        Kolmatta vaihtoehtoa kannattaa käyttää ensiksi, jotta voi arvioida toisen ja ennen kaikkea ensimmäisen vaihtoehdon oikeellisuutta. Fillarilehden keskustelupalstalla on kohdassa suositukset muutama hyvälaskuri.

        Jos et tarvitse pyörää rospuuttokelille, niin kehotan yhä harkitsemaan oikeaa maantiefillaria. Pari sataa lisää, niin saat tarpeisiisi paremmin sopivan kulkineen.


      • kylläkyllä
        KPy kirjoitti:

        Rungon mitoitukseen on aloittelijalla kolme vaihtoehtoa:

        1) asiantunteva pyöräkauppias,
        2) mittapenkki tai
        3) netistä löytyvä laskuri.

        Kolmatta vaihtoehtoa kannattaa käyttää ensiksi, jotta voi arvioida toisen ja ennen kaikkea ensimmäisen vaihtoehdon oikeellisuutta. Fillarilehden keskustelupalstalla on kohdassa suositukset muutama hyvälaskuri.

        Jos et tarvitse pyörää rospuuttokelille, niin kehotan yhä harkitsemaan oikeaa maantiefillaria. Pari sataa lisää, niin saat tarpeisiisi paremmin sopivan kulkineen.

        Tiedän kyllä, että kaikki maantiepyörän omistajat ovat rakastuneita ajopeleihinsä (ja varmaan ihan hyvästä syystäkin), mutta olen aika allerginen sille ehdottomuudelle, etteikö mikään muu pyörä voisi olla hyvä kuin kippuratankoinen maantiekiituri.

        Esim. oikea fitnesspyörä (ei siis hybridi) on muuten sama kuin maantiepyörä, mutta ohjaustanko on suora. Eli tällöin ainoaksi argumentiksi maantiepyörän paremmuudesta jää otemahdollisuuksien määrä. Ei siitä kannata maksaa useita satasia lisää, ainakaan pelkän työmatkapyöräily vuoksi! Sitä paitsi kaupunkiajossa suora tanko on vakaampi kuin kippura.

        Molemmat varmasti hyviä vaihtoehtoja, mutten voi sietää sitä, että kaikille tyrkytetään aina käyttötarkoituksesta riippumatta maantiepyörää.


      • kylläkyllä kirjoitti:

        Tiedän kyllä, että kaikki maantiepyörän omistajat ovat rakastuneita ajopeleihinsä (ja varmaan ihan hyvästä syystäkin), mutta olen aika allerginen sille ehdottomuudelle, etteikö mikään muu pyörä voisi olla hyvä kuin kippuratankoinen maantiekiituri.

        Esim. oikea fitnesspyörä (ei siis hybridi) on muuten sama kuin maantiepyörä, mutta ohjaustanko on suora. Eli tällöin ainoaksi argumentiksi maantiepyörän paremmuudesta jää otemahdollisuuksien määrä. Ei siitä kannata maksaa useita satasia lisää, ainakaan pelkän työmatkapyöräily vuoksi! Sitä paitsi kaupunkiajossa suora tanko on vakaampi kuin kippura.

        Molemmat varmasti hyviä vaihtoehtoja, mutten voi sietää sitä, että kaikille tyrkytetään aina käyttötarkoituksesta riippumatta maantiepyörää.

        Kokeile niin huomaat miksi. Minulla on yhä varastossa myös 22" hybridi, joka tosin tarpeettomana on myynnissä. Periaatteessa tuo hybridikin on ihan hyvä pyörä, mutta ei sille kilometrejä tule, kun on mahdollisuus ajaa maantiepyörälläkin.

        Siinä olet oikeasa, että pyörä tulee ostaa käyttötarkoituksen mukaan. Usein vain ihmiset taitavat ostaa sellaiseen käyttöön hybridejä, joissa maantiepyörä olisi paras vaihtoehto. Hybridi ja yksi sen alalajeista fitnespyörä on kuitenkin aina jonkinlainen kompromissi.

        Hybridit ovat tällä hetkellä myyjien suosikkeja. En oikein ole varma miksi? Varmaan varastointi kustannukset pienenvät, kun kaikille voi myydä samanlaisen keskivertopyörän, joka ei kuitenkaan ihan hyvin sovi mihinkään. Toisaalta luulisi tyytyväisen asiakkaan olevan parempi asiakas, joka ostettuaan yhden hyvän pyörän tulee joskus ostamaan toisenkin.

        Lisäksi kannattaa muistaa, että kaikki maantiepyörät eivät ole kilpapyöriä! Eli kirjoitan muistaen aina välillä täsmentääkin, että en tarkoita kilpapyöriä vaan ihan tavallisia maantiepyöriä. Niillä on erilaisia myyntinimiä, kuten C2C tai sport. Yhteistä niille on kilpuria pystympi ajoasento, vähän rennompi geometria ja avorenkaat.

        Saman tasoisilla osilla toteutettu fitnespyörä ja maantiepyörä ovat saman hintaisia. Maantiepyörä saattaa jopa olla halvempi, koska niitä myydään maailmalla enemmän. Suomessa ei myydä halvimpia, eli huonoimpilaatuisista rungoista ja osista kasattuja maantiepyöriä, mikä toisaalta on ihan hyvä juttu. Mitä taas tankoon tulee, niin väitän kippuratangon olevan kaupungissa vähintään yhtä vakaan, kun ajaa kahvoilta. Enemmän vaikuttaa tangon kokonaisleveys ja tietysti rungon geometria.

        Eli kauppiaat tyrkyttävät tällä hetkellä käyttötarkoituksesta riippumatta hybridejä. Kannattaa kuitenkin miettiä tarkaan, mikä se oma käyttötarkoitus oikein on? Asfaltilla ilman suuria pakkauksia ajettaessa on maantiepyörä yleensä paras vaihtoehto.


      • edellinen
        KPy kirjoitti:

        Kokeile niin huomaat miksi. Minulla on yhä varastossa myös 22" hybridi, joka tosin tarpeettomana on myynnissä. Periaatteessa tuo hybridikin on ihan hyvä pyörä, mutta ei sille kilometrejä tule, kun on mahdollisuus ajaa maantiepyörälläkin.

        Siinä olet oikeasa, että pyörä tulee ostaa käyttötarkoituksen mukaan. Usein vain ihmiset taitavat ostaa sellaiseen käyttöön hybridejä, joissa maantiepyörä olisi paras vaihtoehto. Hybridi ja yksi sen alalajeista fitnespyörä on kuitenkin aina jonkinlainen kompromissi.

        Hybridit ovat tällä hetkellä myyjien suosikkeja. En oikein ole varma miksi? Varmaan varastointi kustannukset pienenvät, kun kaikille voi myydä samanlaisen keskivertopyörän, joka ei kuitenkaan ihan hyvin sovi mihinkään. Toisaalta luulisi tyytyväisen asiakkaan olevan parempi asiakas, joka ostettuaan yhden hyvän pyörän tulee joskus ostamaan toisenkin.

        Lisäksi kannattaa muistaa, että kaikki maantiepyörät eivät ole kilpapyöriä! Eli kirjoitan muistaen aina välillä täsmentääkin, että en tarkoita kilpapyöriä vaan ihan tavallisia maantiepyöriä. Niillä on erilaisia myyntinimiä, kuten C2C tai sport. Yhteistä niille on kilpuria pystympi ajoasento, vähän rennompi geometria ja avorenkaat.

        Saman tasoisilla osilla toteutettu fitnespyörä ja maantiepyörä ovat saman hintaisia. Maantiepyörä saattaa jopa olla halvempi, koska niitä myydään maailmalla enemmän. Suomessa ei myydä halvimpia, eli huonoimpilaatuisista rungoista ja osista kasattuja maantiepyöriä, mikä toisaalta on ihan hyvä juttu. Mitä taas tankoon tulee, niin väitän kippuratangon olevan kaupungissa vähintään yhtä vakaan, kun ajaa kahvoilta. Enemmän vaikuttaa tangon kokonaisleveys ja tietysti rungon geometria.

        Eli kauppiaat tyrkyttävät tällä hetkellä käyttötarkoituksesta riippumatta hybridejä. Kannattaa kuitenkin miettiä tarkaan, mikä se oma käyttötarkoitus oikein on? Asfaltilla ilman suuria pakkauksia ajettaessa on maantiepyörä yleensä paras vaihtoehto.

        Olet varmasti osittain oikeassa, enkä itsekään missään tapauksessa ostaisi hybridiä. Ennemmin tekisin valinnan laadukkaan, kevyen citysinkulan ja maantiepyörän väliltä. Ja teinkin, mutten halunnut kippuraa tankoa. Eli ostin suoratankoisen maantiepyörän, eli fitnesspyörän. Mielestäni suora tanko on käytössä kivempi ja siihenkin voi hankkia erilaisia kahvoja, jos tekee mieli pidemmälle retkelle.

        Fitnesspyörien maineongelma johtuneekin siitä, että ihmiset pitävät fitness-pyörää hybridinä. Ja sitä se ei ole. Sen voin vielä jotenkin hyväksyä, että sitä kutsuttaisiin hybridin ja maantiepyörän hybridiksi. Tosin silloinkin se olisi huomattavasti lähempänä maantiepyörää kuin hybridiä (keveys, jäykkä keula, renkaat, välitykset jne)

        Itse ostin fitnesspyörän, jonka ovh oli n. 850 euroa. Samalla valmistajalla oli myös maantiepyörä, joka oli renkaita myöten koottu vastaavista osista, ovh n. 1000 euroa. Eli 150 euron hintaero kahden eri ohjaustangon välillä siitäkin huolimatta, että maantiepyörän menekki on varmasti suurempi kuin fitness-pyörän ja valmistaja käyttää maantiepyörän runkomallia useammissa eri fillarimalleissa. Eli kaiken järjen mukaan fitnesspyöräni olisi pitänyt maksaa enemmän kuin tuo maantiepyörä...

        Eli sain toisin sanoen maantiepyörän todella hyvään hintaan. Ja tykkään siitä suorasta tangosta :)


      • samaa
        edellinen kirjoitti:

        Olet varmasti osittain oikeassa, enkä itsekään missään tapauksessa ostaisi hybridiä. Ennemmin tekisin valinnan laadukkaan, kevyen citysinkulan ja maantiepyörän väliltä. Ja teinkin, mutten halunnut kippuraa tankoa. Eli ostin suoratankoisen maantiepyörän, eli fitnesspyörän. Mielestäni suora tanko on käytössä kivempi ja siihenkin voi hankkia erilaisia kahvoja, jos tekee mieli pidemmälle retkelle.

        Fitnesspyörien maineongelma johtuneekin siitä, että ihmiset pitävät fitness-pyörää hybridinä. Ja sitä se ei ole. Sen voin vielä jotenkin hyväksyä, että sitä kutsuttaisiin hybridin ja maantiepyörän hybridiksi. Tosin silloinkin se olisi huomattavasti lähempänä maantiepyörää kuin hybridiä (keveys, jäykkä keula, renkaat, välitykset jne)

        Itse ostin fitnesspyörän, jonka ovh oli n. 850 euroa. Samalla valmistajalla oli myös maantiepyörä, joka oli renkaita myöten koottu vastaavista osista, ovh n. 1000 euroa. Eli 150 euron hintaero kahden eri ohjaustangon välillä siitäkin huolimatta, että maantiepyörän menekki on varmasti suurempi kuin fitness-pyörän ja valmistaja käyttää maantiepyörän runkomallia useammissa eri fillarimalleissa. Eli kaiken järjen mukaan fitnesspyöräni olisi pitänyt maksaa enemmän kuin tuo maantiepyörä...

        Eli sain toisin sanoen maantiepyörän todella hyvään hintaan. Ja tykkään siitä suorasta tangosta :)

        mieltä edellisen kirjottajan kanssa... itse oon aikeissa kans ostaa meridan fitness fillarin ja tykästyin ennen kaikkea suoriin tankoihin ja "kahvoihin" ja tämmöteenä selkä vaivasena sopinee vallan mainiosti pidemmillekki pyörä lenkeille....


      • Taija :)
        edellinen kirjoitti:

        Olet varmasti osittain oikeassa, enkä itsekään missään tapauksessa ostaisi hybridiä. Ennemmin tekisin valinnan laadukkaan, kevyen citysinkulan ja maantiepyörän väliltä. Ja teinkin, mutten halunnut kippuraa tankoa. Eli ostin suoratankoisen maantiepyörän, eli fitnesspyörän. Mielestäni suora tanko on käytössä kivempi ja siihenkin voi hankkia erilaisia kahvoja, jos tekee mieli pidemmälle retkelle.

        Fitnesspyörien maineongelma johtuneekin siitä, että ihmiset pitävät fitness-pyörää hybridinä. Ja sitä se ei ole. Sen voin vielä jotenkin hyväksyä, että sitä kutsuttaisiin hybridin ja maantiepyörän hybridiksi. Tosin silloinkin se olisi huomattavasti lähempänä maantiepyörää kuin hybridiä (keveys, jäykkä keula, renkaat, välitykset jne)

        Itse ostin fitnesspyörän, jonka ovh oli n. 850 euroa. Samalla valmistajalla oli myös maantiepyörä, joka oli renkaita myöten koottu vastaavista osista, ovh n. 1000 euroa. Eli 150 euron hintaero kahden eri ohjaustangon välillä siitäkin huolimatta, että maantiepyörän menekki on varmasti suurempi kuin fitness-pyörän ja valmistaja käyttää maantiepyörän runkomallia useammissa eri fillarimalleissa. Eli kaiken järjen mukaan fitnesspyöräni olisi pitänyt maksaa enemmän kuin tuo maantiepyörä...

        Eli sain toisin sanoen maantiepyörän todella hyvään hintaan. Ja tykkään siitä suorasta tangosta :)

        Kippurasarvista pyörää en halua, en lähtenyt edes kokeilemaan. Tänään kävin tosiaan koeajelemassa liikkeessä pyöriä. Fitness pyörä osoittautui ajoasennoltaan yllättävän hyväksi ja jopa pääsin siihen hyvin selkään ja pois, vaikka onkin "miesten rungolla".

        Rinnalle myyjä laittoi kokeiltavaksi "naisten runkoisen" Hybridi-pyörän, joka sekin vaikutti oklta, mutta kuten selvää se oli raskaampi. Fitnesstä en vielä ostanut, mutta pistin varaukseen. Eli mitä luultavammin sen käyn sieltä itselleni poistamassa. Enköhän sillä fitneksellä nuo tulevat matkat pärjäile, ainakin paremmin kuin ameliella, jota ei voi samana päivänä edes verrata.


      • tanko vakaampi
        kylläkyllä kirjoitti:

        Tiedän kyllä, että kaikki maantiepyörän omistajat ovat rakastuneita ajopeleihinsä (ja varmaan ihan hyvästä syystäkin), mutta olen aika allerginen sille ehdottomuudelle, etteikö mikään muu pyörä voisi olla hyvä kuin kippuratankoinen maantiekiituri.

        Esim. oikea fitnesspyörä (ei siis hybridi) on muuten sama kuin maantiepyörä, mutta ohjaustanko on suora. Eli tällöin ainoaksi argumentiksi maantiepyörän paremmuudesta jää otemahdollisuuksien määrä. Ei siitä kannata maksaa useita satasia lisää, ainakaan pelkän työmatkapyöräily vuoksi! Sitä paitsi kaupunkiajossa suora tanko on vakaampi kuin kippura.

        Molemmat varmasti hyviä vaihtoehtoja, mutten voi sietää sitä, että kaikille tyrkytetään aina käyttötarkoituksesta riippumatta maantiepyörää.

        kuin kilpatanko !? Mihinkähän kokemukseen perustuu väitteesi. Noin 250 000 km kilpapyörällä ajaneena voin kertoa, että kilpa/cyclocrossari on varmasti ihan yhtä " vakaa " mitä sitten se tarkoittaneekin. Olen ajanut maastopyörällä, missä on " suora " muutamia kymmeniä tuhansia kilometrejä, joten kokemusta alkaa olemaan. Esitä sinä omat argumenttisi.


      • se..
        tanko vakaampi kirjoitti:

        kuin kilpatanko !? Mihinkähän kokemukseen perustuu väitteesi. Noin 250 000 km kilpapyörällä ajaneena voin kertoa, että kilpa/cyclocrossari on varmasti ihan yhtä " vakaa " mitä sitten se tarkoittaneekin. Olen ajanut maastopyörällä, missä on " suora " muutamia kymmeniä tuhansia kilometrejä, joten kokemusta alkaa olemaan. Esitä sinä omat argumenttisi.

        Juuri niin: olet ajanut satoja tuhansia kilometrejä kippuralla, joten voit kertoa, että myös aloittelijan mielestä molemmat tangot tuntuvat yhtä vakailta? Väitteeni perustui ei-niin-kokeneen kuskin kokemukseen asiasta (tai itse asiassa useammankin kuskin kokemuksiin).

        Esitä sinä nyt puolestasi argumenttisi sille, ettei vain voisi olla niin, että vuosien ajokokemuksella olet vain niin tottunut ajamaan kippuralla, että se tuntuu sinusta yhtä vakaalta.

        Minun kokemukseni mukaan keskustan ruuhkissa on "tukevampi" ajaa suoralla tangolla.


      • huomasit
        se.. kirjoitti:

        Juuri niin: olet ajanut satoja tuhansia kilometrejä kippuralla, joten voit kertoa, että myös aloittelijan mielestä molemmat tangot tuntuvat yhtä vakailta? Väitteeni perustui ei-niin-kokeneen kuskin kokemukseen asiasta (tai itse asiassa useammankin kuskin kokemuksiin).

        Esitä sinä nyt puolestasi argumenttisi sille, ettei vain voisi olla niin, että vuosien ajokokemuksella olet vain niin tottunut ajamaan kippuralla, että se tuntuu sinusta yhtä vakaalta.

        Minun kokemukseni mukaan keskustan ruuhkissa on "tukevampi" ajaa suoralla tangolla.

        että kerroin ajaneeni suoratankoisellakin muutaman kymmenen tuhatta kilometriä, siitä tuo kokemukseni tulee suhteessa kilpatankoon. Muutaman päivän ajon jälkeen " tottuu " kilpatankoon ja huomaa kuinka erinomainen ja monipuolinen kippurasarvi on suhteessa suoraan tankoon.


      • vain
        huomasit kirjoitti:

        että kerroin ajaneeni suoratankoisellakin muutaman kymmenen tuhatta kilometriä, siitä tuo kokemukseni tulee suhteessa kilpatankoon. Muutaman päivän ajon jälkeen " tottuu " kilpatankoon ja huomaa kuinka erinomainen ja monipuolinen kippurasarvi on suhteessa suoraan tankoon.

        Ehkä huomasinkin. Vaihto kippurasta suoraan tankoon on kuitenkin helpompi kuin toisin päin: suoraan tankoon ei tarvitse totutella.


      • vain kirjoitti:

        Ehkä huomasinkin. Vaihto kippurasta suoraan tankoon on kuitenkin helpompi kuin toisin päin: suoraan tankoon ei tarvitse totutella.

        Olen ajanut molemmilla ja kyllä kippuraan periaatteessa tottuu helpommin, koska kahvoilta ajaessa käsien asento on luonnollisempi. Suorassa tangossa joutuu aina vääntämään kädet hassuun asentoon.

        Mitä vakauteen tulee, niin rungon geometria ja tangon leveys vwsikuttavat merkittävästi, oli tanko sitten suora, kippura, perhonen tai joku muu.

        Ihan turhaa pelätä kippuratankoja. Paljon tärkeämpää, että löytää käteen sopivan tangon. Varastossa on tällä hetkellä kaksi kippuratankoista ja kaksi suoraa. Toinen kippura on hyvä ajaa, toisen tangon voisi vaihtaa vähän kapeammaksi. Toinen suora on siedettävä, mutta uusin (maasto-)pyörä saa kyllä uuden, kapeamman tangon.


      • varmasti hyvä
        KPy kirjoitti:

        Olen ajanut molemmilla ja kyllä kippuraan periaatteessa tottuu helpommin, koska kahvoilta ajaessa käsien asento on luonnollisempi. Suorassa tangossa joutuu aina vääntämään kädet hassuun asentoon.

        Mitä vakauteen tulee, niin rungon geometria ja tangon leveys vwsikuttavat merkittävästi, oli tanko sitten suora, kippura, perhonen tai joku muu.

        Ihan turhaa pelätä kippuratankoja. Paljon tärkeämpää, että löytää käteen sopivan tangon. Varastossa on tällä hetkellä kaksi kippuratankoista ja kaksi suoraa. Toinen kippura on hyvä ajaa, toisen tangon voisi vaihtaa vähän kapeammaksi. Toinen suora on siedettävä, mutta uusin (maasto-)pyörä saa kyllä uuden, kapeamman tangon.

        Mielestäni, pyöräily ei pitäisi aina keskittyä siihen että ovatko "sarvet" kippurat vai ei?

        Ja kuka kuuntelee kysyjää?
        Jos kysyjä kyselee pyörää retkelle, niin tasavarmaan ei asianmukaista vastausta saa. Vai saako?
        En ymmärrä sitä että täysin noviiseille pyöräilyn harrastelijoille luetellellaan litania cc- pyöristä ja minimalistisista tarvikkeista!

        Siis! Pyöräretkelle pääsee ja tulee lähteä, kalustosta riippumatta. :)


    • kävi näin:/

      Mutta hauskaa iltaa! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Rakastatko?

      Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3115
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

      1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2885
    3. Kosiako meinasit?

      Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

      Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

      Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

      Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

      Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

      Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1280
    9. Tajusin vaan...

      Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

      Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe