Kaikille ennakkoluuloisille haluan kertoa Bilteman katupyörästä Yosemite Staircase .Keväällä ostin,laitin lokasuojat,säädin vaihteet.Tämän jälkeen on pyörä toiminut moitteetta mitä jotkut epäilivät 275 euron 11kg pyörästä.Ei kannata maksaa turhasta,sanoisin.Kevyt ja hyvä :)Hyviä pyöräilyilmoja kaikille!Tämä harrastus on hyvää vastapainoa kajakkimelonnalle.
bilteman pyörä
45
6365
Vastaukset
- epäilijä
... jos kerran itse olet tyytyväinen, mitäpä sitä muille pyörää ostamaan. Kerääppä vielä pari vuotta niitä kokemuksia ja kerro sitten lisää. Ja edelleenkin väitän, että jos joskus pääset kokeilemaan jotakin kunnollista pyörää, niin Biltsun härveli lentää heti roskiin, ainakin jos ajat muutamaa sataa kilometriä enemmän vuodessa.
Itse ostin tänä kesänä pyörän joka maksoi n.1700e, enkä ole katunut sitä että maksoin niinkin paljon. Halpojakin kun on tullut kokeiltua monenlaisia. Tosin kilometrejäkin kertyy n.1200 kuukaudessa. - miehen kokonen
näin aikuisen miehen kokosena en ainakaa missää nimessä ostas biltemalta pyörää,katselinpa kerran siellä käydessä siinä ohi mennessä niitä pyöriä ja mitä huomasinkaan,ne pikalukitteella olevat etu ja taka akselit ovat LYIJYKYNÄN PAKSUSIA!!!!noh,kyllähä ne voi jollai hernekepillä jonku aikaa kestää mutta näin aikuisen kokosena(pituus 180cm,paino 95kg) en ainakaa ostas...
- kallu
Olen 106kg ilman vaatteita ja retkireppua?Eivät ne akselit mihkään katkeile(joku nekin on testannu).Eivätkä alumiinisaumat rungossakaan murtuile.Katsokaas pyöräliikkeissä hinnoissa on kaksi kolmasosaa liikkeelle tulevaa voittoa ,biltemassa ehkä viidennes.Siinä homman juju.Biltemassa 275e ,pyöräliikkeessä sama tuote about 700e.
- epäilijä
kallu kirjoitti:
Olen 106kg ilman vaatteita ja retkireppua?Eivät ne akselit mihkään katkeile(joku nekin on testannu).Eivätkä alumiinisaumat rungossakaan murtuile.Katsokaas pyöräliikkeissä hinnoissa on kaksi kolmasosaa liikkeelle tulevaa voittoa ,biltemassa ehkä viidennes.Siinä homman juju.Biltemassa 275e ,pyöräliikkeessä sama tuote about 700e.
Onpa tullut nähtyä useampikin halpahalliromu, joista on katkeillut akseleita, poljinkampia, jarrukahvoja, vääntyillyt vanteita ja jopa runkoja ja haarukoita. Puhumattakaan kaikista muuten hajonneista roskaosista. Paksuus ja paino ei ratkaise mitään, kun materiaalit on kelvottominta patarautaa tai räkäalumiinia, mitä kiinasta löytyy.
Biltemakin on liikeyritys, ei hyväntekeväisyyslaitos. Ei ne huvikseen niitä rotteloita sieltä puoli-ilmaiseksi jakele. Ne on tasan samaa sontaa kuin muissakin halpahalleissa. Sen tulet vielä näkemään, kuten moni muukin. - kallu
epäilijä kirjoitti:
Onpa tullut nähtyä useampikin halpahalliromu, joista on katkeillut akseleita, poljinkampia, jarrukahvoja, vääntyillyt vanteita ja jopa runkoja ja haarukoita. Puhumattakaan kaikista muuten hajonneista roskaosista. Paksuus ja paino ei ratkaise mitään, kun materiaalit on kelvottominta patarautaa tai räkäalumiinia, mitä kiinasta löytyy.
Biltemakin on liikeyritys, ei hyväntekeväisyyslaitos. Ei ne huvikseen niitä rotteloita sieltä puoli-ilmaiseksi jakele. Ne on tasan samaa sontaa kuin muissakin halpahalleissa. Sen tulet vielä näkemään, kuten moni muukin.Kyllä minäkin polkupyöräliikkeen pitäjänä älähtäisin.Ei mitään henkilökohtaista kuiteskaan.
- epäilijä
kallu kirjoitti:
Kyllä minäkin polkupyöräliikkeen pitäjänä älähtäisin.Ei mitään henkilökohtaista kuiteskaan.
Liikettä en omista, huollossa olen kyllä aiemmin työskennellyt muutamia vuosia. Siellä nuo paskat on tullut enemmän kuin tarpeeksi tutuiksi.
- Biltema fani
epäilijä kirjoitti:
Biltemakin on liikeyritys, ei hyväntekeväisyyslaitos. Ei ne huvikseen niitä rotteloita sieltä puoli-ilmaiseksi jakele. Ne on tasan samaa sontaa kuin muissakin halpahalleissa. Sen tulet vielä näkemään, kuten moni muukin.Lue öky aivo pyöräiliä 2013 kirjoitus loppupään keskusteluista!
- roope
Itsellä ollut bilteman sellanen peruspyörä, maksoikohan jopa alle 200 euroa. Olen tyytyväinen ollut ja tuntuu kestävän tosin en mikään jässikkä olekaan. Luotan enemmän bilteman pyöriin kuin johinkin citymarketin pyörään... tämmöset ennakkoluulot mulla. Suurimmalla osalla on ennakkoluuloja bilteman pyöriin...
Moni vaan ei ymmärrä, että kaikki ei halua käyttää jotain 500 euroa pyörään, jos kerran ihan asiallisen pyörän saa halvemmalla, jolla pärjää.
En ole mikään himocyklaaja.- Hemmo Humppanen
Siis niitä jotka eivät tajua, että kun paskasta vain maksaa, niin paskaa myös saa. Jollain n. 400 euron hinnalla saa jo hyviä peruspyöriä esim. DBS, Crescent ja Helkama merkkisinä, eikä Tunturinkaan perusmallit kovin paljoa maksa. Niissä sitten on vähemmän ajavalla pyörää loppu iäksi eikä vain muutamaksi vuodeksi. Eikä ole teetetty lapsiorjilla jossain Vietnamissa.
- marin
Hemmo Humppanen kirjoitti:
Siis niitä jotka eivät tajua, että kun paskasta vain maksaa, niin paskaa myös saa. Jollain n. 400 euron hinnalla saa jo hyviä peruspyöriä esim. DBS, Crescent ja Helkama merkkisinä, eikä Tunturinkaan perusmallit kovin paljoa maksa. Niissä sitten on vähemmän ajavalla pyörää loppu iäksi eikä vain muutamaksi vuodeksi. Eikä ole teetetty lapsiorjilla jossain Vietnamissa.
helkama on hyvä valinta, kun samalla rahalla saa ainakin 5-7 kiloa enemmän laadukasta rautaruukin terästä...
- PappaPolkija
Voi, voi aina sama virsi...
"Bilteman pyörät ihan paskoja, samoin Polkupyörätukun pyörät...."
Näinhän kaikki muka "asiantuntijat" sanoo, koska isot pojat on niin kertonut, ja näin on opittu että näin kuuluu alan ihmisten sanoa.
Ja liekö kellään kuitenkaan käytännön kokemuksia noista pyöristä? Tuskinpa, silti ollaan niin kaikki tietävää.
Okei, myönnän, että alle 300 euron hybridi tuskin on ainakaan parempi kuin 600 euron hybridi, ainakin siis keskimäärin.
Mutta kyllähän ostaja itse tämän oivaltaa, että ei tässä nyt mitään luksusta olla ostamassa.
Mutta kun kaikilla kun tosiaan ei ole varaa/halua maksaa pyörästä niin paljon että saisi ostettua sen alan piirien suositteleman 700 euron hybridin.
Okei, hyväksun myös sen, että tuollaiset bilteman/pyärätukun tyrmäävät mielipiteet saa ja pitääkin ilmaista, mutta sitten jos suosittelee jotain niin pitää ymmärtää ostajan lähtökohdat (esim. max hinta, onko tarkoitus pyöräillä vain satunnaisesti yms.) ja antaa niitä vastaavat vaihtoehdot. Joskus tosin "alan ihmiset" lähestyy noita lähtökohtia ja ehdottaa esim. käytetyn pyörän ostoa, sellaisen merkkipyörän, mutta sanonpa että kyllä siihen liittyy isommat riskit että tulee ostettua täys susi (varsinkin jos ostaja ei ymmärrä pyöristä mitään).- poju
yhdyn tähän.
- Jussi
Ensimmäinen maastopyöräni maksoi 300 euroa ja ajoin sillä ilman huoltoja (muuta kuin ketjun rasvaus ja rattaiden ketjun vaihto) 6 vuotta huoletta.
Nykyinen pyöräkaupasta ostettu 800 euron pyörä on paljon heikompi. Laakereissa vikaa, vanteet ei pysy suorana, vaihteissa häikkää jne. Uusi on kevyempi mutta ei paljon lohduta. - Timmy
Jussi kirjoitti:
Ensimmäinen maastopyöräni maksoi 300 euroa ja ajoin sillä ilman huoltoja (muuta kuin ketjun rasvaus ja rattaiden ketjun vaihto) 6 vuotta huoletta.
Nykyinen pyöräkaupasta ostettu 800 euron pyörä on paljon heikompi. Laakereissa vikaa, vanteet ei pysy suorana, vaihteissa häikkää jne. Uusi on kevyempi mutta ei paljon lohduta.Nämä jotka haukkuu halvempia pyöriä, ovat itse käyttäneet merkkipyöräänsä suuria summia, niiden ylpeys ei kestä että joku hankii yhtä hyvän/paremman pyörän halvalla!!
Säälittäviä!! - Harri
Totuuksia, totuuksia.
Varmasti kalliimmassa pyörässä on käytetty kalliimpia, mahdollisesti jopa laadukkaampia komponentteja, sitä en kyseenalaista mutta eri asia sitten se, kuka fillarit kasaa, missä ja miten. Hosumalla saa helposti aikaan hassuja pikku vahinkoja. - järki käyttöön
Itse en ostaisi polkupyörää, enkä mitään muutakaan pyöräilyyn liittyvää Biltemasta, sen nyt sanelee jo järkikin ettei se ole mikään polkupyöräkauppa. Siksi toiseksi kuka sinulle on "alan piireissä" suositellut automaattisesti hybridiä? Hybridi on joka paikassa huono, kun ei se oikein kelpaa minkäänlaiseen ajoon. Samalla rahalla saa kunnollisenkin polkupyörän, kuten CC:n kun on tarkkana mistä ostaa.
Jotenkin olisi toivottavaa, että ihmiset oppisivat käyttämään maalaisjärkeä sen pyörän oston kanssa. Eihän sitä ole pakko ostaa 700 euron pyörää tietenkään, mutta ei sitä pyörää myöskään mennä ostamaan prismasta tai Biltemasta. Kuka en pyörän on Prismassakin kasannut? Lihatiskin Liisa vai? Kukas sen pyörän Biltemassa kasasi? Varastopuolen trukkikuski vai? Tai ehkä kassatyttö?
Kyllä pyörä haetaan joko oikeasta pyöräliikkeestä tai sitten sentään urheiluliikkeestä, jolloin saa yleensä suht hyvän pyörän, kunhan teettää siihen luovutushuollon sitten oikeassa pyöräliikkeessä.
Melkein joka kylässäkin on joku oikeakin pyöräkauppa, oppikaa ihmiset käyttämään niitä pyöräliikkeitä. Tai opetelkaa netin kautta tilaamisen jalo taito.
- ??
Noniin, miten kauan se kesti?
- kekeks
Kiinnostaa myös!!:)
- kallu
Toimii edelleen moitteetta.Anna sähköpostiosoitteesi niin laitan kuvan.Jos et muuten usko.Nastarenkaat alla tällä hetkellä.Edessä kappadynamolla toimiva ajovalo,Bilteemasta.Lokasuojat kaunista kromia,nekin Biltemasta.
- -
Ostin biltemasta kokeeksi 99€ maksavan fillarin. Toisella pyöräilylenkillä katkes ketjut ja kun ne sai korjattua niin 2 viikon sisällä meni vanne alamäessä soikeeksi. Onneks sain pysäytettyä ennekuin lensin nurin. Fillari roskiin ja parempi tilalle.
Sijoitin 700€ tarjouksessa olevaan hybridiin ja sillä jo kelpaa rullailla ongelmitta. - :-)
Talvialesta tuolla hinnalla osaava ostaja olisi saanut crossarinkin!
Tarjouksesta 700 eurolla ostettu hybridi on laatupyörä. Joitakin tuo pyörän hybridi nimitys tietysti ärsyttää ja pyörän pitäisi olla crossari, mutta pyörän ostajalla saattaa olla jo crossari ja hakee toisen tyyppistä pyörää ajeluun. Muuten on aina hyvä joskus ajella toisentyyppisillä pyörillä, mitä yleensä ajelee.
Itsellekkin tekisi hyvä ajella joskus muilla pyörätyypeillä kuin maastopyörillä, mutta ei viitsi laittaa rahaa parin kolmen vuosittaisen käyttökerran takia maantiepyörään. Hyväähän se vaihtelu tekisi, mutta nuo vähäiset pyörän käyttökerrat on jättänyt pyörän oston sikseen tai ainakin odottelemaan tulevaisuutta.- :-)
a.s kirjoitti:
Tarjouksesta 700 eurolla ostettu hybridi on laatupyörä. Joitakin tuo pyörän hybridi nimitys tietysti ärsyttää ja pyörän pitäisi olla crossari, mutta pyörän ostajalla saattaa olla jo crossari ja hakee toisen tyyppistä pyörää ajeluun. Muuten on aina hyvä joskus ajella toisentyyppisillä pyörillä, mitä yleensä ajelee.
Itsellekkin tekisi hyvä ajella joskus muilla pyörätyypeillä kuin maastopyörillä, mutta ei viitsi laittaa rahaa parin kolmen vuosittaisen käyttökerran takia maantiepyörään. Hyväähän se vaihtelu tekisi, mutta nuo vähäiset pyörän käyttökerrat on jättänyt pyörän oston sikseen tai ainakin odottelemaan tulevaisuutta.Minä taas ostin halvan maasturinkin maantiepyörien seuraksi. Harmittaa vähän, säästin väärässä paikassa. Ei tonnilla saa toimivaa jäykkäperää,olisi pitänyt laittaa se tonni viisisataa tai kaksi tonnia.
Maantiepyörät ovat jonkin verran halvempia kuin maasturit, koska niissä ei ole joustohaarukkaa. Tonnilla saa kelvollisen maantiepyörän, kun oikein on tarkkana. Konan Honky Tonkia on saanut jopa alle sen. :-) kirjoitti:
Minä taas ostin halvan maasturinkin maantiepyörien seuraksi. Harmittaa vähän, säästin väärässä paikassa. Ei tonnilla saa toimivaa jäykkäperää,olisi pitänyt laittaa se tonni viisisataa tai kaksi tonnia.
Maantiepyörät ovat jonkin verran halvempia kuin maasturit, koska niissä ei ole joustohaarukkaa. Tonnilla saa kelvollisen maantiepyörän, kun oikein on tarkkana. Konan Honky Tonkia on saanut jopa alle sen.Honky Tonkin suositushinta on tälläkin hetkellä alle tonnin.
- perkossk
Yosemite, jouluksi kotiin, kesällä kärrää kaatopaikalle;)
- kokoa Yosemite
Yosemite kootaan siten, että ripustetaan se pyörä työpukkiin ja irrotetaan takavaihtaja. Kaikki loppu pyörästä heitetään roskiin ja takavaihtaja laitetaan oikeaan polkupyörään kiinni.
- kallu.
Eilen ajoin vaihteeksi sähköpyörällä.40km taittuisi hyvin jos pyörä toimisi.Vaan puolet matkasta moottorin avittama veto puuttui.Ajo oli kuin joku olisi istunut tarakalla.Kumma kun sähköpyörät eivät Suomen kuraisilla teillä kestä.Rikki meni poljintunnistin.Lähti kiertymääm polkimien mukana ja ei kun johto poikki.Ja tietty magneetti murskana.Jöljellä johdon tynkä.
Harmittaa kun juuri ostin uuden akun.Kaksi akkua jo mennyt viiden vuoden aikana.Eivät kestä.Hintaa tuollaisella yli 400e kpl.Keljuttaa niin vietävästi.
Yosemite toimii aina vaan.Peruspyörä ,johon voi luottaa.- .kallu
Sähköpyörä tuli kuntoon.Piti avata polkimet,etukappa ja rattaan ntyvestä muovikotelo.Kotelon sisältä löytyi piirilevy jossa oli ikään kuin kolme lediä tunnistamassa poljentaa.Piirilevyssä oli onneksi johdontyngät joiden perusteella näin mihin musta,keltainen ja paunainen johto tuli juottaa.
Korjaukseen meni rahaa kolvin ja juotostinan verran(arvatkaa vaan mistä ostin).
Sähköpyörä on taas kunnossa.Jee,palkaksi sain onnistumisen ilon ja oppitunteja s.pyörän korjaamisesta.
Yosemitesta sen verran vielä.Eikös runko ole usalaista tekoa?Maali on ainakin yhä kuin uutta.Ei ole virttynyt lainkaan. - LZ 127
.kallu kirjoitti:
Sähköpyörä tuli kuntoon.Piti avata polkimet,etukappa ja rattaan ntyvestä muovikotelo.Kotelon sisältä löytyi piirilevy jossa oli ikään kuin kolme lediä tunnistamassa poljentaa.Piirilevyssä oli onneksi johdontyngät joiden perusteella näin mihin musta,keltainen ja paunainen johto tuli juottaa.
Korjaukseen meni rahaa kolvin ja juotostinan verran(arvatkaa vaan mistä ostin).
Sähköpyörä on taas kunnossa.Jee,palkaksi sain onnistumisen ilon ja oppitunteja s.pyörän korjaamisesta.
Yosemitesta sen verran vielä.Eikös runko ole usalaista tekoa?Maali on ainakin yhä kuin uutta.Ei ole virttynyt lainkaan."Eikös runko ole usalaista tekoa?"
Ei, ei siellä tehdä enää kuin pienen volyymin luksuspyöriä. Lienevätköhän Malesiassa tehtyjä?
"Maali on ainakin yhä kuin uutta.Ei ole virttynyt lainkaan."
Maali kestää, kun kyseessä on jauhemaalaus. Jauhemaalauksessa jauhe saadaan tarttumaan runkoon staattisella sähköllä, jonka jälkeen runkoa lämmitetään niin, että maali sulaa tiukasti kiinni. Sillä tavalla saadaan edullisesti ja ympäristöystävällisesti (ei haihtuvia liuottimia) kestävä maalipinta, mutta se ei ole kauhean kiiltävä.
- BILTEMA ON PASKA!!!!
ostin biltemasta yosemite hawkin ja renkaat meni kokoajan paskaksi.
- niinpä niin jaapa ja
bilteman pyörästä saa toimivan pelin kun kahteen vuoteen uusii siihen kaikki.....renkaista ja vanteista lähtien mutta sittenhän se on tullut jo maksamaankin 300-400e eli ei kannata ostaa.....korkeintaan voi harkita vaihteetonta pyörää koska siihen ei sit ainakaan tarvii uusia vaihde osia :D....
- cycling ben
Eikö niissä ole Bilt.:ssa myynnissä olevia ulko- ja sisäkumeja?
Olen ajellut sieltä ostetuilla renkailla vuosikausia enkä ole havainnut niitä sen huonommiksi kuin muita. Huonona ei voi pitää sitäkään seikkaa, että ne ovat suhteellisen edullisia ostaa.
Tätä nykyä on käytössä myös yksi Bilt:sta ostettu vanne eikä siinä mitään puutteita ole.
Pitäiskikö polkupyörän renkaan kestää esim. 20 vuotta? - LZ 127
cycling ben kirjoitti:
Olen ajellut sieltä ostetuilla renkailla vuosikausia enkä ole havainnut niitä sen huonommiksi kuin muita. Huonona ei voi pitää sitäkään seikkaa, että ne ovat suhteellisen edullisia ostaa.
Tätä nykyä on käytössä myös yksi Bilt:sta ostettu vanne eikä siinä mitään puutteita ole.
Pitäiskikö polkupyörän renkaan kestää esim. 20 vuotta?Kalliimmat renkaat ovat usein pehmeämmällä seoksella, joten ne pitävät paremmin mutta kuluvat loppuun nopeammin. Lisäksi pistosuojaus saattaa olla parempi.
Tekninen yleissivistys hoi! - ei biltemalle
cycling ben kirjoitti:
Pitäiskikö polkupyörän renkaan kestää esim. 20 vuotta?Bilteman renkaat ovat oikeasti surkeita. Olen ollut ja olen yhä, joskin osapäiväisenä pyörähuollossa töissä ja nähnyt niitä tuhoutuneina. Bilteman ulkorenkailla on joku kummallinen taipumus puhjetessaan suikaloitua kuin ne olisi räjäytetty sisältä käsin jollain pommilla. Samoin ne sisäkumit ovat nimenomaan kiinalaista halpisroskaa. Pyörähuolto laittaa puhjenneen tilalle ihan oikean laadukkaan sisäkumin.
Itse olen käytännön työssä oppinut sen, että ei, renkaita ei mennä ostamaan Biltemasta. Pyörän rengas ostetaan oikeasta pyöräliikkeestä, samoin se sisäkumi, maksaa muuten shcwalben sisäkumit sen just 7 euroa kappale. Säädyllisen ulkorenkaan saa parilla kympillä ja kun laittaa vähän lisää saa jo pistosuojatunkin renkaan.
Toinen asia on nämä Bilteman pyörän rungot. Koitapas mennä vaihtamaan sellaiseen esimerkiksi keskiölaakeri tai edes takavaihtaja solmuun menneen tilalle! Rungot ovat usein sellaisessa kunnossa valmiiksi, että osan vaihtaminen runkoon on vaarallinen rungon kannalta. Runkoon tulee niin suurella todennäköisyydellä pysyvä vaurio, että osia ei kannata vaihtaa. Jos runkoon tulee vahinko, esim. keskiölaakeria laitettaessa kierre menee rungosta, niin vahinko on korjaajan kontolla vaikka runko on oikeasti täysi paska. Olen mä nähnyt sellaisenkin Yosemiten missä oli runkoputki haljennut, 20 sentin matkalla oikein kunnon halkeama aivan keskiöstä lähtien. Huoltaminen oli aika turhaa siinä kohtaa.
Asiakkaalle on järkevintä sanoa, että ei kannata alkaa tekemään pyörälle mitään, tulee uutta pyörää kalliimmaksi. Yleensä asiakas ymmärtää kohteliaan työstä kieltäytymisen kun kyseessä on joku Yosemite.
Enkä nyt tarkoita tällä puheella yksinomaan Biltemaa vaan sitten muitakin saman tason polkupyöriä, joista nyt mainittakoon heti Sarda ja esimerkiksi Solifer. Prisman Scott on kanssa oikein korjaajan painajainen, uskokaa pois.
Polkupyörä ja sen osat ostetaan ihan oikeasta, palvelevasta pyöräliikkeestä. Tekee myöd korjaajan elämän helpommaksi, muistakaa se. - Ja HÖPÖ-HÖPÖ!!
ei biltemalle kirjoitti:
Bilteman renkaat ovat oikeasti surkeita. Olen ollut ja olen yhä, joskin osapäiväisenä pyörähuollossa töissä ja nähnyt niitä tuhoutuneina. Bilteman ulkorenkailla on joku kummallinen taipumus puhjetessaan suikaloitua kuin ne olisi räjäytetty sisältä käsin jollain pommilla. Samoin ne sisäkumit ovat nimenomaan kiinalaista halpisroskaa. Pyörähuolto laittaa puhjenneen tilalle ihan oikean laadukkaan sisäkumin.
Itse olen käytännön työssä oppinut sen, että ei, renkaita ei mennä ostamaan Biltemasta. Pyörän rengas ostetaan oikeasta pyöräliikkeestä, samoin se sisäkumi, maksaa muuten shcwalben sisäkumit sen just 7 euroa kappale. Säädyllisen ulkorenkaan saa parilla kympillä ja kun laittaa vähän lisää saa jo pistosuojatunkin renkaan.
Toinen asia on nämä Bilteman pyörän rungot. Koitapas mennä vaihtamaan sellaiseen esimerkiksi keskiölaakeri tai edes takavaihtaja solmuun menneen tilalle! Rungot ovat usein sellaisessa kunnossa valmiiksi, että osan vaihtaminen runkoon on vaarallinen rungon kannalta. Runkoon tulee niin suurella todennäköisyydellä pysyvä vaurio, että osia ei kannata vaihtaa. Jos runkoon tulee vahinko, esim. keskiölaakeria laitettaessa kierre menee rungosta, niin vahinko on korjaajan kontolla vaikka runko on oikeasti täysi paska. Olen mä nähnyt sellaisenkin Yosemiten missä oli runkoputki haljennut, 20 sentin matkalla oikein kunnon halkeama aivan keskiöstä lähtien. Huoltaminen oli aika turhaa siinä kohtaa.
Asiakkaalle on järkevintä sanoa, että ei kannata alkaa tekemään pyörälle mitään, tulee uutta pyörää kalliimmaksi. Yleensä asiakas ymmärtää kohteliaan työstä kieltäytymisen kun kyseessä on joku Yosemite.
Enkä nyt tarkoita tällä puheella yksinomaan Biltemaa vaan sitten muitakin saman tason polkupyöriä, joista nyt mainittakoon heti Sarda ja esimerkiksi Solifer. Prisman Scott on kanssa oikein korjaajan painajainen, uskokaa pois.
Polkupyörä ja sen osat ostetaan ihan oikeasta, palvelevasta pyöräliikkeestä. Tekee myöd korjaajan elämän helpommaksi, muistakaa se.BILTEMAN renkaista minulla on paljon positiivisia kokemuksia!
Pyörässäni oli vakiona Nokian Rollspeed -kumit, jotka menivät aika nopeasti pilalle (etenkin takarengas), pitkälti varmaan omaa syytäni, kun en älynnyt että oikea 5,0 barin paine on yllättävän kova (normaalilla peruspumpulla ja käsituntumalla laittaa helposti vain puolet tuosta).
Tämän jälkeen olen ostanut vain BILTEMAN vahvistettuja (pistosuojattuja) ulkorenkaita, vaikka ne eivät kaikista halvinpia olekaan. Olen ostanut niitä sekä itselleni että perheenjäsenille, yhtään ei ole vielä tarvinnut uusia (ja esim. puolisoni ajaa 2000 km vuodessa). Samoin nastarenkaat puolisolle hankin BILTEMALTA, sekä eteen että taakse. Ovat nyt kolmatta talvea alla, ensimmäisenä talvena takarenkaan paine pääsi taas liian alas, joten kerkesi pykimään. Yhä käytössä silti.
Samoin sisuskumit, olen ostanut biltsulta sisuskumit, jonka sisällä on paikkausneste valmiina. Jos ulkorengas jostain syystä sattuisi päästämään jotain läpi, niin tämän nesteen pitäisi paikata vuoto heti.
Pyöräkorjaamojen kateellista suhtautumista kuvastaa hyvin se, että alalla varmaan 40 vuotta ollut pyöräkorjaamon omistaja väitti pari vuotta sitten, että ei muka ole olemassakaan sisuskumia, joka sisältää paikkausnestettä! Ei mukamas tiennyt tuollaista asiaa, niinpä niin, ei vaan halunnut myöntää, että halvalla voi saada parempaa kuin heidän tuotteensa. Kyseistä paikkausnestettä on käytetty työkoneissa (metsätraktorit ym.) jo varmaan kohta 10 vuoden ajan, tai en tiedä, onko pidempäänkin.
- Pyöräiliä2013
Hyvä huomio!
Itse ostin vuosia sitten Yoshmiten ja olen useita kertoja käynyt pitkillä välimeren ja jäämeren reisuilla .Pyörä 21vaihteinen 28 tuumainen perus fillari .matkoilla on laukut edessä ja takana .Noin 10 th kilometrin välein olen ostanut uuden takavanteen sekä renkaan"Swälben" Hammaspyörä takana on myös silloin vaihdettu ja aina alkuperäistä isompi kiekkoiseen,Nämä ovat tietenkin normaaleja kulutus osia kaikilla.Perus ohjaustangon lisäksi pyörässä on ns:triatlon sarvet ,joiden ansiosta voi pitkällä tiellä vaihtaa totaalisesti ajoasentoa!Eli itse olen 178cm joten Yoshmite 28"oli minulle nappi ratkaisu.Kilometrejä kohta takana 37,000 ja jälleen Hutikuussa ajan alagasta Portukaliin ja keskieuroopan kautta itämeren ympäri koti Suomeen!Pyörän hinta oli aikoinaan 169€ ja sama kampe näytti olevan vieläkin 199€.Tämä kirjoitus vain siksi että kaikki voivat hankintahinnan ja ladun suhteen alkaa harrastaan fillaroitia niin että ei käy talouden päälle ja kuitenkin voi ajaa kestävällä pyörällä .Tämän palstankin juttuja kun seuraa niin ei voi kuin ihmetellä sitä miten materialisteja ollaan ja lytätään kaikki asiat,Voin vain todeta että Pyrenit-Alpit -Jäämeren mäet olen ajanut täyspakkaukset matkassa niin varmaan en tätä kirjoittaisi jos olisin tyytymätön pyörääni.
Ps.Olisko joku kiinnostunut kevään pyörämatkalle Malaga-Suomi ?
T.esa - ei biltemalle
Enpä ostaisi Biltemasta polkupyörää. Parempaa saa käytettynä ja hyvin huollettuna oikeistakin pyöräliikkeistä. Satasellakin saa ihan hyviä huollettuja käytettyjä pyöriä ja usein oikealla merkilläkin eikä mitään Yosemitea. Kävin katsomassa itse talviajoon käytettyä, joskin hyvin huollettua Kuwaharan maasturia, maksaa sen satkun.
- biltema
Jep hyvä ratkasu .Mutta tutkippa mikä ero on esim:täsä pyörässä verrattuna bilteman 28 tuumaiseen 21v?Tulet hämmästyyn!
- hyviä kaikki
biltema kirjoitti:
Jep hyvä ratkasu .Mutta tutkippa mikä ero on esim:täsä pyörässä verrattuna bilteman 28 tuumaiseen 21v?Tulet hämmästyyn!
Kyllä kai pyörän kanssa pärjää eikä ajattele pyörää ollenkaan. Varasta vain joutuu...
Ampumaharrastajillahan se on huoli löytää pyssy jolla osuisi. - Pyöräiliä2013
hyviä kaikki kirjoitti:
Kyllä kai pyörän kanssa pärjää eikä ajattele pyörää ollenkaan. Varasta vain joutuu...
Ampumaharrastajillahan se on huoli löytää pyssy jolla osuisi.KIVA ETTÄ ON TOLLAISII ÄLYKKÖJÄKIN KESKUSTELUIS KUTEN YLLE KIRJOITTANUTKIN.
- Alkup. Maantiepyöräi
Pyöräiliä2013 kirjoitti:
KIVA ETTÄ ON TOLLAISII ÄLYKKÖJÄKIN KESKUSTELUIS KUTEN YLLE KIRJOITTANUTKIN.
Asia on silti vakava. Biltema ei myy ajokelpoisia polkupyöriä. Osa malleista on vain huonoja, osa jopa vaarallisia.
Pyörätarvikkeita kannattaa ostaa Biltemasta, jos tietää, mitä tarvitsee. Mm. maastolukkikset ovat hyvät ja halvat. Wellgon vähän vanhempi malli pakattuna vain Bilteman laatikkoon. Samoin ketjupaketista saattaa tulla ihan merkkikamaa, vaikka päällä on Biltema. - hyviä kaikki
Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Asia on silti vakava. Biltema ei myy ajokelpoisia polkupyöriä. Osa malleista on vain huonoja, osa jopa vaarallisia.
Pyörätarvikkeita kannattaa ostaa Biltemasta, jos tietää, mitä tarvitsee. Mm. maastolukkikset ovat hyvät ja halvat. Wellgon vähän vanhempi malli pakattuna vain Bilteman laatikkoon. Samoin ketjupaketista saattaa tulla ihan merkkikamaa, vaikka päällä on Biltema.Vakavasti ottaen sitä vartenhan täällä puhutaan että tiedetään. Biltemasta ostin ketjun katkaisemistyökalun ja se meni rikki. Ei sen kummemmin kuin että lohkesi iso pala. Enkä tuntenut itseäni älyköksi.
Biltema myy edullisia merkkejä. Nakamura (K-ketjun vehe) meni rikki huonouttaan, ketjuratas oli muljahti paikaltaan. Yosemitea harkitsin, yosemitea polkenut sivullinen sen kehuikin, mutta en tuolloin siihen päätynyt mm. koska lisäosia, kuten tavarateline, olisi pitänyt ostaa lisäksi.
- laatu
siis juttuhan on niin että pyörähän kestää se on vaan käytöstä kiinni että mitenkä pitkään esimerkiksi, jos ajat satunnaisesti pari kilsaa viikkon nii varmaan kestää bilteman pyöräkin mutta jos pyörä on aktiivisessa harraste käytössä (varsinkin rankassamaastossa) nii arvioisin bilteman pyörän kestävän 15min-3tuntia.
- JaniPoloinen
Bilteman sähköpyörä 799eur on sama kuin moni muu 1700euron pyörä.
Alumiinirunko on eri mutta hyvin samanlainen kuin muissa.
Etuveto tekniikkaa käytetään useissa konstruktioissa.
Keskimoottorisia luxus mallin pyöriä on ollut minulla kaksin kappalein mutteivät ole kestäneet. 2800-3200eur.
Etuveto on yksinkertaisempi mutta vaarallinen talvella.
Takaveto yhtä luotettava kuin etuveto mutta harvinaisempi.
Suosittelen tutustumista Bilteman litium akulliseen 24V pyörään.
Käy vaikka vertaamassa Crescentiin. Myös muut 24V etuvetoisen käy vertailtaviksi. 36V on voimaa jo enemmän. - Anonyymi
Mitä muita merkkejä saa biltemasta kuin yosemite
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401380Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981335Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891225- 1091095
- 191031
- 641015
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176868Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833