Helpoin hyppy?

Vaikein hyppy?

Kertokaahan mulle mikä on helpoin hyppy (tulppi?) ja mikä vaikein (axel?)? Ja mikä yleensä on hyppyjen opettelujärjestys?

Eli jos joku ystävällinen asiasta tietävä voisi listata ne 6 perushyppyä helpoimmasta vaikeimpaan, kiitos!

6

6476

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ninna

Tässä järjestyksessä ainakin mun lapset niitä harjottelee.(eli siis tässä järjestyksessä ne on opetettu meidän seurassa)
      Valssihyppy, tulppi, ritti/salchow, flippi, axel/lutz. Eli jos ne opetataan vaikeusjärjestyksessä niin se olisi tuo..

• ....

Kyllä salkkovi on selkeesti helponmpi hyppy kun ritti. Ainakin näin meillä.

• Ninna
        .... kirjoitti:

Kyllä salkkovi on selkeesti helponmpi hyppy kun ritti. Ainakin näin meillä.

Ritti on vaikeempi, mutta siksi laitoinkin ne kenoviivalla koska ne on alettu opettaan samaan aikaan. Mutta kun katsoo näiden lasten hyppyjä, niin ritin ne tekee enemmän "oikein" kuin salchowin. Rittiä on vaikeampi tehdä väärin, mutta salchowin kolmonen on usein vaan pikku piruetin tapainen...

• skatebear
        Ninna kirjoitti:

Ritti on vaikeempi, mutta siksi laitoinkin ne kenoviivalla koska ne on alettu opettaan samaan aikaan. Mutta kun katsoo näiden lasten hyppyjä, niin ritin ne tekee enemmän "oikein" kuin salchowin. Rittiä on vaikeampi tehdä väärin, mutta salchowin kolmonen on usein vaan pikku piruetin tapainen...

Täydellisesti on vaikea laittaa hyppyjä vaikeusjärjestykseen. Tässä kuitenkin yritystä helpoimmasta vaikeimpaan yksöishyppyinä:

tasajalkahyppy
        varsahyppy
        kärkihyppy
        valssihyppy
        tulppi (=kärkisilmukkahyppy)
        puoliflippi
        salchow
        flippi (=kärkisalchow)
        puoliakseli
        puolisilmukkahyppy (euler)
        silmukkahyppy (ritti)
        lutz
        akseli
        sisälutz (=kärkiwalley)
        inside akseli
        sisälutz ilman kärkeä (walley)
        lutz ilman kärkeä

• NabBa

Tulppi,salkkovi,ritti,flippi,lutz ja axel

• kahdenluistelijanäiti

Varmaan tuossa tulppi, salkkovi, (ritti), lutzi, Axel, flippi -järjestyksessä menee.
      2 axeli on monille ensimmäinen iso 'rima' siin' 11-12-13-14 vuotiaana, sitten 13 ikäisinä ne alkaa harjoittelemaan nuita kolomoishyppyjä kait ulpista ja salkkovista aloittaen.

HUOM! Oleellista on minun ymmärtääkseni, että valamentajien suunnalta 1- ja 2 hypyt on opetettu ehdottoman - siis ehdottoman - oikealla tekniikalla niin , että jos luistelijalla on fyysisiä edellytyksiä ja rohkeutta, niin kolmoishypyt voivat aikanaan onnistua. Jos ei, niin voi olla tosi vaikea 'opetella pois' väärää tekniikkaa kasvupyrähdyksen aikana/jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      82
      1008
    2. Mikä minussa sitten

Kiihottaa enemmän kuin muissa?
      Ikävä
      73
      852
    3. Jasmin Vähäkangas paljastelee

Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      576
    4. Taidan lähettää kaveripyynnön

Sulle nainen. Otan vaan rohkaisuryypyn ensin.
      Ikävä
      43
      575
    5. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      46
      547
    6. Ei mulle kelpaa kukaan muu...

Kuin "hän"
      Ikävä
      29
      523
    7. Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat

Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t
      Hyrynsalmi
      4
      516
    8. Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta

Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.
      Sinkut
      164
      513
    9. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      136
      508
    10. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      61
      505
    Aihe