Naiset masentuneempia kuin

miehet..?

Luin tuossa kirjastossa lehteä jossa kerrottiin että nuoret naiset
(alle 35 vee) ovat tutkimusten mukaan paljon masentuneempia
kuin ikäisensä miehet. Oletko samaa mieltä??

Nuo lehdessä kerrotut naiset olivat sellaisia ylitunnollisia
suorittajakeskeisiä tyttöjä jotka suorittavat läpi koko
elämänsä. Koulussa, työelämässä he suorittavat ihan vimmatusti
ja illatkin ovat buukattu täyteen toinen toistaan
mielenkiintoisempia harrastuksia.

Kysymykseni: miksi nykynaiset rääkkäävät itseään niin armottomasti?

22

761

Vastaukset 22

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minnuzka

naiset todella olla täydellisiä suoriutujia, vai asettaako yhteiskunta paineita juuri naisille...?

• ihminen itse asettaa itselleen paineita, kukaan muu siihen ei pysty. Jos ei uskalla sano 'ei':tä, ni sittehän se on eri juttu.

• minnuzka
        relaxed_eyes kirjoitti:

ihminen itse asettaa itselleen paineita, kukaan muu siihen ei pysty. Jos ei uskalla sano 'ei':tä, ni sittehän se on eri juttu.

sellaista ihmistä jolla ehkä vähä huono kuva ittestä ja sitten kattelee kaiken maailman mainoksia ja ohjelmia jossa naiset on kauniita ja täydellisiä. Se saattaa kyllä asettaa pikku paineita. No, mistä se johtuu että on huono omakuva? Sehän voi johtua vaikka kasvatukseta.
        Ei kaikkinaiset ota suorituspaineita, jotkut vaan on hyviä!

• Sininen1977

Kaikki ei ole samasta puusta. Jos on suorituskeskeinen tekee mieli vetää ranteet auki jos pitää alisuoriutua. On kivaa olla kilpailuhenkinen ja elää joka hetki täysillä. Jos muistatte sellaisia me kaikki oltiin pienenä, ennenkuin joku kumma pakotti olemaan kypsä ja luopumaan halusta toteuttaa itseään. Itsestäni on mahtavaa saada toteuttaa itseään, kun nuo nuo muut "perus"tarpeet on tyydytetty. Kateellisten mielestä se on tietysti "lapsellista" tai "tunnollista". Ihan ymmärrettävää, kun pitäähän sitä keksiä hyvä selitys sille miksi on mukava katsoa keksittyjä elämiä tv:stä tai tehdä epäsuorituskeskeisiä kotitöitä himassa, että mies edes huomaisi että on nainen talossa.

• hyväkysymys

en ole kokenut masennusta, mutta suorittamispaineita kyllä joka puolelta. Kun hoidat jonkin kohdan hyvin, toinen meneekin jo huonommin...Vaatimuksia joka suuntaan! Yritä siinä sitten olla onnellinen!

• ettei

sitä ahdistustaan ehtisi tuntea. Siksi nykyajan ihminen laukkaa koko ajan johonkin perkeleellisellä kiireellä.

Harvempi on niin tasapainossa, että uskaltaa pysähtyä ja hiljentyä omaan itseensä vaikkapa viikoksi tai pariksi.

• Sininen1977

Itselläni ei ole suorituspaineita. On kiva aiheuttaa niitä toisille.

• oona.

Minä syön nyt naksuja, juon punkkua ja ihmettelen Marttyyrimallarin "luutonta naista"...

Enpä minä nyt ainakaan juuri nyt stressistä kärsi...;)

• Sun ruokavalios

on ihan päin helvettiä. Ja lopeta se punkun litkiminen. Siitä seuraa ongelmia.

• kuminaiset :
        Sun ruokavalios kirjoitti:

on ihan päin helvettiä. Ja lopeta se punkun litkiminen. Siitä seuraa ongelmia.

on iljettävä puheenaihe!

• la.ra

se, että naisilla kynnys hakea apua on huomattavasti alhaisempi.

Miehet yleensä pyrkivät ratkaisemaan tällaiset ongelmat itse eli dokaamalla.

Toisaalta naisilla on monesti paljon enemmän paineita ja todistustaakkaa kuin miehillä. Tämä on siis oma kokemukseni työelämästä, ja mitä nuorempi nainen, niin sitä vaikeampi homma.

• todistustaakkaa?

Kerropas tarkemmin.

• la.ra
        todistustaakkaa? kirjoitti:

Kerropas tarkemmin.

useammin todistaa se, että on hyvä, osaa hommansa ja ansaitsee asemansa ennen kuin otetaan tosissaan. Ainakin siis nuoren naisen.
        Miehillä homma tuntuu toimivan toisinpäin eli hyvä ja asiatyyppi kunnes toisin todistetaan.

En halua yleistää, tämä on vain minun kokemukseni.

• tuo
        la.ra kirjoitti:

useammin todistaa se, että on hyvä, osaa hommansa ja ansaitsee asemansa ennen kuin otetaan tosissaan. Ainakin siis nuoren naisen.
        Miehillä homma tuntuu toimivan toisinpäin eli hyvä ja asiatyyppi kunnes toisin todistetaan.

En halua yleistää, tämä on vain minun kokemukseni.

naisten hokema johtuu.

Ainakaan oman työpaikan perusteella tuota ei voi yleistää.

Naisia olis pomoinakin (ja siellä korkeimmalla tasolla) vaikka kuinka paljon nykyään, mutta omasta tahdostaan eivät halua edes yrittää niin ylös.

Meillä oli entinen johtaja nainen, jäi eläkkeelle. Nykyinen johtaja on nainen. Ja johtoryhmässä lisäksi kaksi muuta naista. Ennen oli kolme, mutta yksi halusi vapaaehtoisesti alennuksen ja pois jory:stä.

• SupremeSatan

Tilastoja vääristää se, että naisilla kynnys hakea apua on huomattavasti alhaisempi.

Miehet yleensä pyrkivät ratkaisemaan tällaiset ongelmat itse eli dokaamalla.

Tähän näkemykseen minäkin yhdyn.

• la.ra
        tuo kirjoitti:

naisten hokema johtuu.

Ainakaan oman työpaikan perusteella tuota ei voi yleistää.

Naisia olis pomoinakin (ja siellä korkeimmalla tasolla) vaikka kuinka paljon nykyään, mutta omasta tahdostaan eivät halua edes yrittää niin ylös.

Meillä oli entinen johtaja nainen, jäi eläkkeelle. Nykyinen johtaja on nainen. Ja johtoryhmässä lisäksi kaksi muuta naista. Ennen oli kolme, mutta yksi halusi vapaaehtoisesti alennuksen ja pois jory:stä.

vaan puhuin omasta kokemuksesta.

Meidän firmassa ei naisia juuri keskijohtoa korkeammalla näy. Ja omassa tiimissäni juuri äskettäin esimiesasemaan valittiin kouluttamaton mies pätevämpien naisten ohi. Mutta sellaista se on, tiedän.

• paska..
        la.ra kirjoitti:

vaan puhuin omasta kokemuksesta.

Meidän firmassa ei naisia juuri keskijohtoa korkeammalla näy. Ja omassa tiimissäni juuri äskettäin esimiesasemaan valittiin kouluttamaton mies pätevämpien naisten ohi. Mutta sellaista se on, tiedän.

työpaikka

• la.ra
        paska.. kirjoitti:

työpaikka

mun oma hommani on itse asiassa tosi jees.

Firma on perseestä, joo, mutta mä olen asiakkaalla 100 prosenttia työajasta, joten en voi valittaa.

• on..

yhteiskunta ja sukupuolijakauma joka sen saa aikaan osaltaan. Edelleenkin löytyy niitä, jotka olettavat automaattisesti että eism lasten hoito ja muu kotiin liittyvä kuuluu naiselle ja mies on vain töissäkäyvä kaksijalkainen, joka kuuluu perheeseen, mutta jota lapset edes kunnolla tuntevat.

Nainen jos vastaa kesken kokouksen puhelimeen sairastuneelle lapselleen, on hän "tehottomampi työntekijä". Mies jos tekee saman, on hän paitsi hyvä tekijä,mutta ah, niin ihanainen ja erikoinen isä. Onhan se nyt saletti että naisen pitää tehdä tuplasti enemmän hommia saadakseen samoja asioita mitä mies.

• jep jep

Mitä tekemistä sukupuolijakaumalla ja yhteiskunnalla on yksittäisten ihmisten ajatusmaailman kanssa?

Toisen kappaleen ekat lauseet ovat mun kokemuksien perusteella ihan täyttä skeidaa. Ikinä ei oo tullut tilannetta vastaan jossa naista katsottaisiin jotenkin vinoon vaikka olisi lähtenyt kesken kokouksen kotiin hoitamaan sairasta lasta.

Minkä mystisen päämäärän saavuttamiseksi naiset joutuvat muuten tekemään kaksin verroin töitä?

• mystisen
        jep jep kirjoitti:

Mitä tekemistä sukupuolijakaumalla ja yhteiskunnalla on yksittäisten ihmisten ajatusmaailman kanssa?

Toisen kappaleen ekat lauseet ovat mun kokemuksien perusteella ihan täyttä skeidaa. Ikinä ei oo tullut tilannetta vastaan jossa naista katsottaisiin jotenkin vinoon vaikka olisi lähtenyt kesken kokouksen kotiin hoitamaan sairasta lasta.

Minkä mystisen päämäärän saavuttamiseksi naiset joutuvat muuten tekemään kaksin verroin töitä?

että he haluavat sekä edetä urallaan että olla perinteisen, edellisten sukupolvien mukainen, hyvä äiti.

• Bubba-Ville

Koska naiset kuitenkin ovat masentuneita vaikka he ovat nyky-Suomessa tasa-arvoisia miesten kanssa, ehdotan että naiset palautetaan alisteiseen asemaan miehiin nähden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      39
      665
    2. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      90
      649
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      32
      599
    4. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      16
      578
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      38
      537
    6. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      49
      511
    7. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      63
      506
    8. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      34
      502
    9. Mitä haluaisit

Sanoa itsellesi juuri nyt?
      Ikävä
      63