Olemisen sietämätön

keveys

Onko täysin mahdollista, että kun mies ihastuu ja ajattelee löytäneensä elämänsä naisen, jotenkin menee ylireagoinnin puolelle? Mies näyttää niin auliisti tunteensa, että on jo veteen piirretty viiva, meneekö yli. En olisi ulkopäin uskonut jykevän miehen näyttävän näin tunteitaan.

Onko siis täysin normaalia sinulle mies, että näytät tunteesi ja annat palaa, kun ihastut?

Mitenköhän tähän pitäisi reagoida...

22

871

Vastaukset 22

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitäpä siinä voi hävitä, jos nyt ei sentään liiallisella yli-innokkuudella ja kiireellä ryssi koko hommaa. Täytyyhän sitä sen verran elämässä heittäytyä ja jos menee persiilleen, niin ojasta on aina noustu ja aloitettu alusta.

"Coolilla" vetkuttelulla menee vain suotta lyhyt elämä hukkaan, eikä paremmasta lopputuloksesta ole kuitenkaan takeita. Että terveisiä kaikille pelailijoille!

• Kun maalataan tossa asiassa niin sävy ei oo harmaa eikä pastelli. Todellakaan.

Ja kyllä, se läikkyy myös laitojen yli. Ainoo huolenaihe tulis olla se että onko järki yhä tallella ja käyttökelponen jos sitä oikeasti tarvitaan... :)

• ap.

ollut hyvin pitkässä liitossa, joka on tässä jokunen aika sitten purkautunut. Olenhan ajoittain kuullut höpinöitä kauneudesta ja muusta sellaisesta, mutta tämä on jotain ihan erikoista kuultavaa. En eläessäni ole törmännyt tälläiseen ja saatan vielä tössiä kaiken liialla varovaisuudella. En ole itse varma tunteistani. Suurin ongelmani on varmasti ennakkoasenne ja luottamuspula toista ihmistä kohtaan. Vaikea lähteä satasella mukaan.

• sille miehelle
        ap. kirjoitti:

ollut hyvin pitkässä liitossa, joka on tässä jokunen aika sitten purkautunut. Olenhan ajoittain kuullut höpinöitä kauneudesta ja muusta sellaisesta, mutta tämä on jotain ihan erikoista kuultavaa. En eläessäni ole törmännyt tälläiseen ja saatan vielä tössiä kaiken liialla varovaisuudella. En ole itse varma tunteistani. Suurin ongelmani on varmasti ennakkoasenne ja luottamuspula toista ihmistä kohtaan. Vaikea lähteä satasella mukaan.

ja voit kokea toisen yllätyksen: hän ehkä ymmärtää.

• ap..
        sille miehelle kirjoitti:

ja voit kokea toisen yllätyksen: hän ehkä ymmärtää.

tietää tuon kaiken, puhuttu on.

• alkuvaiheesta
        ap.. kirjoitti:

tietää tuon kaiken, puhuttu on.

on kyse? Jos se kohkaaminen menee sillä kohta ohi... :)

• ap.
        alkuvaiheesta kirjoitti:

on kyse? Jos se kohkaaminen menee sillä kohta ohi... :)

on viikoista.. Jospa se siitä rauhoittuisi ;)

• mene jo nainen

itseesi. Eikö sinun pitäisi olla onnellinen jos joku mies pitää sinua niin ainutkertaisena. Kannattaa varmaan kertoa miehelle jos ei tunteet ole molemminpuoleisia niinkuin kirjoituksestasi voisi ajatella.

• Silloin kannattaa sille miehelle ilmoitella että tulee vähän liikaa kerralla, saisko hanaa pienemmälle. Kyllä fiksu mies sen tajuaa ja jotkut jopa osaa hiukan säädelläkin :)

• ap...
        Kukkomies kirjoitti:

Silloin kannattaa sille miehelle ilmoitella että tulee vähän liikaa kerralla, saisko hanaa pienemmälle. Kyllä fiksu mies sen tajuaa ja jotkut jopa osaa hiukan säädelläkin :)

miettinyt jo tuon hanan pienemmälle laittamista pyytää. En haluaisi kuitenkaan loukata häntä.

Miten odotatte naisen näyttävän tunteensa? Tuleeko hirvee hätä valloittaa tuo olento, jos hän ei olekaan yhtä kovasti mukana, vai rauhoitutteko hiukan? En haluaisi olla mikään pakeneva saaliskaan, mutta...mutta..

• ap... kirjoitti:

miettinyt jo tuon hanan pienemmälle laittamista pyytää. En haluaisi kuitenkaan loukata häntä.

Miten odotatte naisen näyttävän tunteensa? Tuleeko hirvee hätä valloittaa tuo olento, jos hän ei olekaan yhtä kovasti mukana, vai rauhoitutteko hiukan? En haluaisi olla mikään pakeneva saaliskaan, mutta...mutta..

"miettinyt jo tuon hanan pienemmälle laittamista pyytää. En haluaisi kuitenkaan loukata häntä."

Se ei ole loukkaus vaan se on oikea tilaisuus, tai ainakin näin minä sen ymmärtäisin. Tosin, tunteiden kanssa eläminen voi olla aika riuduttavaa jos toinen ei ole samalla tasolla, ne kun ovat usein sellaisia että ne haluaisi heti purkaa toiselle.

"Miten odotatte naisen näyttävän tunteensa?"

Tämä jää naisen murheeksi. En itse odota mitään "kaavaa" vaan lähinnä että jos jotain tunteita on niin sen saa jotenkin osoitettua. Suora osoittaminen on tietenkin tehokkainta ja turvallisinta jos haluaa viestin menevän perille. Toisia naisia sitten pystyy lukemaan ja jotkut jää arvoitukseksi.

"En haluaisi olla mikään pakeneva saaliskaan,"

Sitten et ole.

http://www.viestintavarma.com/assertiivinen.php

• Mitä se on teheny? Kerro?

Ei voi ottaa kantaan ylireagointiin ennenkuin tietää mitä se on tehnyt. Soittaa 10 kertaa päivässä? Lähettää kukkia kenties kerran päivässä?

• ap..

on varmasti näissä suhdeasioissa enemmän näkemys kuin jokin mitattavissa oleva arvo. En välttämättä koe sitä vielä ylireagoinniksi, koska huomioimista on ollut vasta kaksi viikkoa. Hän on hyvin fiksu ja suorastaan osaa ennustaa toiveitani. Mielestäni menemme liian nopeasti eteenpäin, hän ilmoittelee vuolaasti kuinka on menettänyt sydämensä, umpi-ihastunut, pusi-pusi-viestejä... Itse koen syvempiä tunteita vasta, kun oikeasti toisen tuntee hyvin.

• jos ottaisit
        ap.. kirjoitti:

on varmasti näissä suhdeasioissa enemmän näkemys kuin jokin mitattavissa oleva arvo. En välttämättä koe sitä vielä ylireagoinniksi, koska huomioimista on ollut vasta kaksi viikkoa. Hän on hyvin fiksu ja suorastaan osaa ennustaa toiveitani. Mielestäni menemme liian nopeasti eteenpäin, hän ilmoittelee vuolaasti kuinka on menettänyt sydämensä, umpi-ihastunut, pusi-pusi-viestejä... Itse koen syvempiä tunteita vasta, kun oikeasti toisen tuntee hyvin.

nuo viestit huumorilla? "Aha, joojoo" -asennetta peliin.

• ap.
        jos ottaisit kirjoitti:

nuo viestit huumorilla? "Aha, joojoo" -asennetta peliin.

olen tehnytkin... ;)

• ap.. kirjoitti:

Olette siis vain eri tasolla ihastumisasteessa. Hauskintahan tilanteesta tekee sen, että jos menet miehelle sanomaan, että sua ahdistaa tollaset viestit, ni se ei tajuu sitä, vaan omia oletuksiaan asiasta ja joko lopettaa koko jutun kokonaan, tai yrittää entistä enemmän, jolloin sua alkaa ahdistaa vielä lisää.

Eli, se mies tuntee sua kohtaan jotain ja se olettaa tyhmyyksissään, että sä jo nyt tunnet samoin sitä kohtaan.

• ap.
        relaxed_eyes kirjoitti:

Olette siis vain eri tasolla ihastumisasteessa. Hauskintahan tilanteesta tekee sen, että jos menet miehelle sanomaan, että sua ahdistaa tollaset viestit, ni se ei tajuu sitä, vaan omia oletuksiaan asiasta ja joko lopettaa koko jutun kokonaan, tai yrittää entistä enemmän, jolloin sua alkaa ahdistaa vielä lisää.

Eli, se mies tuntee sua kohtaan jotain ja se olettaa tyhmyyksissään, että sä jo nyt tunnet samoin sitä kohtaan.

voisin sen itsekin olevan. Hän on kyllä kysynyt "mikä on" ja olen hänelle kyllä suoraan sanonut mitä tunnen. Hän voi olla jopa se Mr Oikea, mutta näin nopeasti edeten saatan kääntyä pian toiseen suuntaan.

• ap. kirjoitti:

voisin sen itsekin olevan. Hän on kyllä kysynyt "mikä on" ja olen hänelle kyllä suoraan sanonut mitä tunnen. Hän voi olla jopa se Mr Oikea, mutta näin nopeasti edeten saatan kääntyä pian toiseen suuntaan.

Se mies ei kuuntele puhetta, ni sun on melkein turha sanoo mitään. Rajojen vetokin on hankalaa...En osaa sanoa/neuvoa mitään... koita kestää.

• ap.
        relaxed_eyes kirjoitti:

Se mies ei kuuntele puhetta, ni sun on melkein turha sanoo mitään. Rajojen vetokin on hankalaa...En osaa sanoa/neuvoa mitään... koita kestää.

tätä pelkäsinkin.. ;D Käännyttääkö mies takaisin ennen kuin on tullutkaan, vai päästää mies tupahan asti.... ;D Kinkkistä.

• ap. kirjoitti:

tätä pelkäsinkin.. ;D Käännyttääkö mies takaisin ennen kuin on tullutkaan, vai päästää mies tupahan asti.... ;D Kinkkistä.

jos se ei lopu, ni sitte jatkuu. Turha sitä määräänsä enempää on pohtia.

• hilipitappitippitappi

nii, kuin vanha mies? Jos joku vanha käpy (yli 25), niin anna sen meuhkata.

• tavallaan, minulla sama kuin sinulla, eli varautuneisuus ja pidättäytyminen tunteiden näytössä toiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      39
      665
    2. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      90
      649
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      32
      599
    4. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      16
      578
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      38
      537
    6. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      49
      511
    7. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      63
      506
    8. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      34
      502
    9. Mitä haluaisit

Sanoa itsellesi juuri nyt?
      Ikävä
      63