Tervehdys kaikki! Varsinkin Tradenomit. =)
Pitkään pähkäillyt opiskeluja ja nyt olisi harkinnassa lähteä lukemaan liiketaloutta tai tietojenkäsittelyä (Tämä kuullostaa mielekkäämältä)siksi kysyinsinkin täällä, ketkä tekee tradenomi hommia (siis alan hommia, ei ne jotka on jostain syystä kaupankassalla), että mitä tienaatte ja millaisessa työssä oletteko?
Vähän koitan hakea pohjaa lähtisikö sitä opiskelemaan =)
Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille =)
/Jii
Tradenomi! Millä alalla? Mitä tienaat?
15
4818
Vastaukset
- tietojenkäsittelyn tradenomi
Kannattaa vielä harkita alaa. Tietojenkäsittelyn tradenomeja on ihan liikaa. Itse muutama vuosi sitten valmistuin, ja harvinaista kyllä töitäkin on ollut (suurimmalla osalla luokkatovereistani ei).
No, nyt sitten pari viikkoa oon työttömänä ollut, enkä oikeastaan tiedä, millaista työtä voisin hakea ja miksi aikoisin isona.
Ei näillä taidoilla oikein mihinkään pääse, ja itselleni on tullut mieleen, että tämä on "ylioppilastutkinnon jatke". Tietää vähän monesta asiasta, mutta mistään ei kunnolla.
Jos voisin kääntää kelloa taaksepäin, hankkisin oikean ammatin. - rulaa
Luin logistiikan tradeksi ja nyt tienaan noin 3000 eur/kk. Ostajista ja yleisesti kuljetusputken osaajista on pula eli suosittelen tätä koulutusta.
- todellakin rulaa!
Lue logistiikkaa tekussa tai kauppakorkeessa niin pääset oikeisiin tienesteihin!
- todistettu
todellakin rulaa! kirjoitti:
Lue logistiikkaa tekussa tai kauppakorkeessa niin pääset oikeisiin tienesteihin!
että jokainen kauppakorkeen yms käynyt (noin 90% suomalaisista ainakin keskustelupalstoilla) tienaa sen vähintään 6000 eur/kk. Eli kun keskipalkka Suomessa työntekijöillä on sen 2700 eur/ kk me tradenomit tienataan ihan tuskaisen vähän. Siihen ja opintojen helppouteen ja lyhyyteen nähden ihan kelpo liksa tuo 3 tonnia =)
- Tradet
todistettu kirjoitti:
että jokainen kauppakorkeen yms käynyt (noin 90% suomalaisista ainakin keskustelupalstoilla) tienaa sen vähintään 6000 eur/kk. Eli kun keskipalkka Suomessa työntekijöillä on sen 2700 eur/ kk me tradenomit tienataan ihan tuskaisen vähän. Siihen ja opintojen helppouteen ja lyhyyteen nähden ihan kelpo liksa tuo 3 tonnia =)
Olette jo koulussa tottunut lusmuilemaan ja pääsemään helpolla. Se heijastuu työelämään. Logistiikan vastuu tehtävät on parempi antaa tehtäväksi insseille ja maistereille, jotka oikeasti tajuavat asioista.
- koulutus ja järki!
Tradet kirjoitti:
Olette jo koulussa tottunut lusmuilemaan ja pääsemään helpolla. Se heijastuu työelämään. Logistiikan vastuu tehtävät on parempi antaa tehtäväksi insseille ja maistereille, jotka oikeasti tajuavat asioista.
Tutkinto tekee ihmisen! Olen aivan samaa mieltä kanssasi. Homot, aseistakieltäytyjät ja vihreät pitäisi lähettää rajan taakse! Voi miten ihanaa Suomessa olisi kun kaikilla olisi säälllinen ktm:n tai diplomi-insinöörin tutkinto. Olen myös kanssasi sitä mieltä ettei alemmilla kansanluokilla kerta kaikkiaan saisi olla oikeutta äänestää tai muutenkaan vaikuttaa kansakunnan asioihin, kyllä koulutuksen saanut ihminen tietää kuitenkin niin paljon paremmin nämäkin asiat. Ihanaa löytää sielunveli sinusta!
- sinä
Tradet kirjoitti:
P...A!!!! T. Tradenomi 3400€/kk
- jape76*
It-suunnittelija, 2800€ /kk.
Pirkanmaa. Yrityksen lähiverkkoympäristön moninaiset it-työt. - Joponen
Työskentelen henkilöstöhallinnossa, palkka 2800€/kk. Korkeakoulututkinnolla saisin taatusti parempaa palkkaa joten kehotan sinua(kin) harkitsemaan tradenomi-koulutusta uudelleen. Itsellä on mielessä lähteä jatkamaan opintoja mutta vielä en tiedä, miten.
- Kerro kerro
Mua kiinnostaisi tietää, että minkälaisia HR-hommia teet? Missä päin Suomea? Minkälaisia koulutusvaihtoehtoja olet harkinnut?
Mä oon myös koulutukseltani tradenomi, hr-alalla, palkka pk-seudulla alle 2300 e/kk...
- t**t**
En välttämättä suosittele. Itse tradenomi, koulutusta vastaavia hommia on melkoisen vaikea tällä koulutuksella saada. Lähinnä asiakaspalvelua ja perustoimistohommaa tarjolla, vaativampiin tehtäviin otetaan yleensä KTM, kun niitäkin on Suomessa liikaa niin on varaa valita... Itsekin mietin vielä lisäkoulutusta, mutta perheellisenä on vähän haasteellisempaa löytää aikaa ja rahaa sellaiseen.
Itse töissä asiakaspalvelussa, palkka noin 2400 - 3400 €/kk (myynnistä saatavine bonuksineen), keskimäärin varmaankin noin 2700 €. Aivan järjetön palkka työnkuvaan nähden, mutta mikäs siinä. Sijainti Etelä-Suomi, mutta ei pk-seutu. Muita töitä tosin hakemassa, vaikka palkka tippuukin hurjasti. Tärkeämpää on kuitenkin työn mielekkyys ja kehitys- sekä etenemismahdollisuudet. - virhettä kuin
minä. Hae ihmeessä mihin tahansa muualle kuin tradenomi-koulutukseen. Paikkoja ei ole paljon tarjolla ja nekin paikat täytetää maistereilla. Suurin osa tradeista istuu kaupan kasssalla ja voi vain haavaille niistä hienoista englanninkielisistä titteleistä. Miksi käydä koulua 3,5vuotta kun samaan tehtävään (kaupan kassalle) kelpaa suoraan peruskoulustakin?
- Trade01
IT-alalla ja tällä hetkellä saan liksaa sellaset 3100-3200 ke/kk. Pientä vaihtelua tulospalkan osuudesta riippuen. Lisäksi firman puolesta känny läppäri laajakaista. Eli normaalia IT peruskamaa.
Palkka ok siihen nähden, että lähinnä kotoa käsin etänä töitä teen ja en ole lähelläkään pk-seutua. Nousun varaa silti on, alallani en suinkaan ole niitä parhaiten palkattuja, joskaan en myöskään huonoiten. - atk-suunnittelija
It-puolella tradenomeille löytyy hommia ainakin pk-seudulla, mutta edellyttää että on työkokemusta, joten esim. opintoihin kuuluvaan työharjoitteluun ja harjoittelupaikan metsästykseen kannattaa panostaa tosissaan. Itse olen tietojenkäsittelyn tradenomi, alan työkokemusta 7 vuotta ja työnkuvana sovelluskehitys (määrittelystä koodaukseen asti). Kk-liksa on tällä hetkellä hiukan vajaa 3800 e/kk.
- tiim liideri
alunperin olen lukenut itseni yo-merkonomiksi, myöhemmin töiden ohessa tradenomiksi ( valmistuin 2002 ). Työkokemusta alalta kymmenisen vuotta. tällä hetkellä ostajana/tiiminvetäjänä ( alaisena varastomiehiä 4 kpl ) teollisuudessa Pirkanmaalla. Palkka bonukset mukaan laskien n. 3000 eur/kk.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185151Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802- 452724
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302458Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭221730- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101600Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231324Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101228- 961187