Olen lukion jälkeen ajatellut opiskella tietotekniikan insinööriksi/diplomi-insinööriksi, nyt vain vielä mietityttää, mitä kyseiset työt pitävät käytännössä sisällään, eli minkälaisia työtehtäviä kumpaisellakin on?
Tietotekniikan Diplomi-insinööri
7
4508
Vastaukset
- ajatuksen poikanen
Niin, lisään vain, että jos joku kokeneempi osaisi antaa käytännön esimerkkejäkin, olisi mukavaa :)
- kyseessä ei ammatti
Ensinnäkin on hyvä tehdä itselleen selväksi, että esim DI ei ole mikään ammatti vaan tutkinto. Eli työ voi pitää sisällään ihan mitä tahansa.
Tyypillisesti moni tietotekniikan DI aloittaa uraansa esim. kehitystehtävistä, testauksesta tai ohjelmoinnista. - on yleensä nopeampaa
kyseessä ei ammatti kirjoitti:
Ensinnäkin on hyvä tehdä itselleen selväksi, että esim DI ei ole mikään ammatti vaan tutkinto. Eli työ voi pitää sisällään ihan mitä tahansa.
Tyypillisesti moni tietotekniikan DI aloittaa uraansa esim. kehitystehtävistä, testauksesta tai ohjelmoinnista.Uran edetessä yleensä DI etenee tehtävissä nopeammin erilaisiin asiantuntija/esimiestehtäviin - ainakin suuremmissa firmoissa. Mutta uran alussa insinöörit/DI:t aloittavat aikalailla samoista tehtävistä.
- ainanäin
on yleensä nopeampaa kirjoitti:
Uran edetessä yleensä DI etenee tehtävissä nopeammin erilaisiin asiantuntija/esimiestehtäviin - ainakin suuremmissa firmoissa. Mutta uran alussa insinöörit/DI:t aloittavat aikalailla samoista tehtävistä.
Kommentoisin tätä, että _on todennäköisempää_ , että DI etenee nopeammin kuin insinööri parempiin työtehtäviin. Jos oikeasti ymmärtää alaa, niin ei tutkinto välttämättä erota työtehtävää tai palkkausta. Henkilöstähän se on kiinni: Tiedän useita DI jotka ovat jääneet insinöörien palkoista ja työtehtävistä jälkeen (samalla työkokemuksella). DI papereilla on kyllä paljon helpompi saada töitä ja korkeampi koulutus kannattaa aina...jos pitää opiskelusta.
- sitä yritin sanoa
ainanäin kirjoitti:
Kommentoisin tätä, että _on todennäköisempää_ , että DI etenee nopeammin kuin insinööri parempiin työtehtäviin. Jos oikeasti ymmärtää alaa, niin ei tutkinto välttämättä erota työtehtävää tai palkkausta. Henkilöstähän se on kiinni: Tiedän useita DI jotka ovat jääneet insinöörien palkoista ja työtehtävistä jälkeen (samalla työkokemuksella). DI papereilla on kyllä paljon helpompi saada töitä ja korkeampi koulutus kannattaa aina...jos pitää opiskelusta.
Juuri tuota yritin sanoa, kun kirjoitin viestiini, että yleensä. Eli DI:n paperit ei tietenkään ole mikään tae siitä johtajan pestistä. Ja tiedän myös ihan "tavallisia" insinöörejä, joiden urakehitys on ollut erinomaista. Omat kyvyt ja näytöt sen urakehityksen ratkaisee loppujen lopuksi tutkinnon suorittamisen jälkeen. Mutta jos kiinnostaa edetä johtajaksi, niin ehdottomasti kannattaa hommata ne DI:n paperit.
- insssssi
Suosittelen alan uudelleenharkintaa vakavissaan. Ellei sitten iskäsi/äiskäsi/enosi tmv. satu istumaan jonkun alan firman hallituksessa/johtokunnassa.
- Anonyymi
Jehova ainut oikea sivu?
Rikki sivut vastuu kun kehitötte keksitty jotain Sähköliesi hkytystä automaatio liian kuuma Ruoka
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938686
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264848- 504298
- 623857
- 513236
- 503050
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.532716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422395