Mies potkaisi minua

...johanna

Ensin hän aivan yllättäin haukkui minua mm. huoraksi...oon sanonut, että sitä sanaa en koskaan tahdo kuulla. Kilahdin ja menin pikkunyrkeilläni lyömään häntä...hän potkaisi minua niin, että kaaduin ja löin pääni lattiaan. Ollaan oltu yhdessä vuoden. Tälläistä ei oo ennen sattunut. Mitä mun pitäis tehdä asialle? Oonko itse yhtä syypää tapahtumaan? Pitääkö mun pelätä miestäni jatkossa?

42

5665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keskiviikko aamu

      Koko tarinaa tietämättä on vaikea sanoa mitään suuntaan tai toiseen! Kertoisitko tarkemmin tilanteen kulun? Käsittääkseni olitte riidelleet aikaisemmin ja hän sen seurauksena haukkui sinua. Vai haukkuiko hän sinua tuosta noin vain?

      Onko miehesi aiemmin käyttäytyny agressiivisesti? Oliko hän täysin tuohtunut?

      Kyselen vain, koska olen itse elänyt väkivaltaisessa suhteessa. Siinä sain turpaani harva se päivä! Mies saattoi hakata minua, jos en ollut esim. imuroinut jne. Jokainen kuitenkin kokee asiat erilailla..

      Terveisin Malla

      • ...Alkuperäinen

        ...kun valitin, etten saa unta kun hän pyörii sängyssä. Aivan yhtäkkiä hän alkoi kiroilemaan ja huorittelemaan. Hän on aina ollut äkkipikainen ja suuttuu helposti ja humalassa joutuu välillä tappeluihin. Kerran on mua aiemminkin huoraksi sanonut jonkun riidan keskellä. En tahdo tottua huoritteluun. Tiedän, että tein itsekin nyt väärin lyötyäni häntä...en vaan siedä kuulla sitä sanaa ilman mitään kunnon syytä.


      • Torstai aamu
        ...Alkuperäinen kirjoitti:

        ...kun valitin, etten saa unta kun hän pyörii sängyssä. Aivan yhtäkkiä hän alkoi kiroilemaan ja huorittelemaan. Hän on aina ollut äkkipikainen ja suuttuu helposti ja humalassa joutuu välillä tappeluihin. Kerran on mua aiemminkin huoraksi sanonut jonkun riidan keskellä. En tahdo tottua huoritteluun. Tiedän, että tein itsekin nyt väärin lyötyäni häntä...en vaan siedä kuulla sitä sanaa ilman mitään kunnon syytä.

        Olitko itse jotenkin hyökkäävä häntä kohtaan, vai alkoiko hän vain yht´äkkiä huorittelemaan? Kuulostaa kummalliselta, jos joku alkaa ilman syytä haukkumaan. Miehet ovat kokemukseni mukaan äkkipikaisia, varsinkin unen suhteen. Ovat aika äkäisiä, jos ei anneta nukkua! Jos kävit hänen kimppuunsa, kun hän yritti nukkua, niin en ylläty yhtään, jos potkaisi sinut sivuun. Sanoisin tämän olevan puolustautumista itseään kohtaan!


      • ...Alkuperäinen
        Torstai aamu kirjoitti:

        Olitko itse jotenkin hyökkäävä häntä kohtaan, vai alkoiko hän vain yht´äkkiä huorittelemaan? Kuulostaa kummalliselta, jos joku alkaa ilman syytä haukkumaan. Miehet ovat kokemukseni mukaan äkkipikaisia, varsinkin unen suhteen. Ovat aika äkäisiä, jos ei anneta nukkua! Jos kävit hänen kimppuunsa, kun hän yritti nukkua, niin en ylläty yhtään, jos potkaisi sinut sivuun. Sanoisin tämän olevan puolustautumista itseään kohtaan!

        ...hän ei saanut unta ja häiritsi mun unta koko yön huokailemalla ja jupisemalla. Valitin siitä ja hän väitti takas. Sanoin, että sun takia mun yö menee pilalle tai jotain. Siihen hän heitti tuon huora kommentin. Joskus aiemmissa riidoissa hän on heitellyt tavaroita mua päin. Luin vaan noita muita kirjoituksia, joissa väkivaltakierre on alkanut viattomista "tönäisyistä". Alkoi vaan mietityttää...


      • Perjantai aamu
        ...Alkuperäinen kirjoitti:

        ...hän ei saanut unta ja häiritsi mun unta koko yön huokailemalla ja jupisemalla. Valitin siitä ja hän väitti takas. Sanoin, että sun takia mun yö menee pilalle tai jotain. Siihen hän heitti tuon huora kommentin. Joskus aiemmissa riidoissa hän on heitellyt tavaroita mua päin. Luin vaan noita muita kirjoituksia, joissa väkivaltakierre on alkanut viattomista "tönäisyistä". Alkoi vaan mietityttää...

        Miksi te ylipäänsä olette yhdessä, jos tuollaisia mietit?


      • Lauantai aamu
        ...Alkuperäinen kirjoitti:

        ...hän ei saanut unta ja häiritsi mun unta koko yön huokailemalla ja jupisemalla. Valitin siitä ja hän väitti takas. Sanoin, että sun takia mun yö menee pilalle tai jotain. Siihen hän heitti tuon huora kommentin. Joskus aiemmissa riidoissa hän on heitellyt tavaroita mua päin. Luin vaan noita muita kirjoituksia, joissa väkivaltakierre on alkanut viattomista "tönäisyistä". Alkoi vaan mietityttää...

        Toisaalta on eri asia, jos mies käy yllättäen päälle. Tässä tapauksessa sinä kävit päälle ja hän käsittääkseni unenpöpperössä "potkaisi" sinut sivuun. Parisuhdeväkivaltaa on sellainen, jossa mies hakkaa naistaan esim. usein löymällä häntä ja alistamalla. Huorittelu ei kyllä ole oikein ja se hänen tulisi ymmärtää!


      • ...Alkuperäinen
        Lauantai aamu kirjoitti:

        Toisaalta on eri asia, jos mies käy yllättäen päälle. Tässä tapauksessa sinä kävit päälle ja hän käsittääkseni unenpöpperössä "potkaisi" sinut sivuun. Parisuhdeväkivaltaa on sellainen, jossa mies hakkaa naistaan esim. usein löymällä häntä ja alistamalla. Huorittelu ei kyllä ole oikein ja se hänen tulisi ymmärtää!

        ...vaan halus mun huomioo pyörimällä ja huokailemalla. Itse olin puoli unessa...Ja hän vei jutun ihan toiselle tasolle lähtiessään mua haukkumaan. Ja miks ollaan yhessä. Rakastan häntä...meillä on välillä tosi ihanaa...riitoja vaan syntyy tosi herkästi hänen temperamenttisuutensa vuoksi. En ole tottunut riitelyyn ja haukkumisiin aiemmissa suhteissani.


      • Petterimiekkonen
        ...Alkuperäinen kirjoitti:

        ...vaan halus mun huomioo pyörimällä ja huokailemalla. Itse olin puoli unessa...Ja hän vei jutun ihan toiselle tasolle lähtiessään mua haukkumaan. Ja miks ollaan yhessä. Rakastan häntä...meillä on välillä tosi ihanaa...riitoja vaan syntyy tosi herkästi hänen temperamenttisuutensa vuoksi. En ole tottunut riitelyyn ja haukkumisiin aiemmissa suhteissani.

        Näin miehenä sanoisin, että syytät häntä teidän ongelmistanne! Onkohan sinussa itsessä mitään vikaa?


      • ...Alkuperäinen
        Petterimiekkonen kirjoitti:

        Näin miehenä sanoisin, että syytät häntä teidän ongelmistanne! Onkohan sinussa itsessä mitään vikaa?

        ...Loukkaannun helposti enkä siivoa niin paljon kun ehkä naisen pitäisi (tästä hän mulle usein kilahtaa). Mutta hän itsekkin myöntää olevansa herkkähermoinen, en minä sitä kuvittele. Nyt on kyse vaan siitä, että tuleeko minun pelätä hänen mahdollista väkivaltaisuuttaan. Meidän suhteessa on niin paljon hyvää, etten haluaisi erota. Mutta aiemmin elämssäni oon päättänyt, et jos muhun joskus käydään käsiksi tai huoritellaan lähden litomaan. Mut ei se nyt niin yksinkertaista olekkaan. Ilmeisesti nyt vaan höyryän täällä ihan turhasta...


      • Anneli50
        ...Alkuperäinen kirjoitti:

        ...Loukkaannun helposti enkä siivoa niin paljon kun ehkä naisen pitäisi (tästä hän mulle usein kilahtaa). Mutta hän itsekkin myöntää olevansa herkkähermoinen, en minä sitä kuvittele. Nyt on kyse vaan siitä, että tuleeko minun pelätä hänen mahdollista väkivaltaisuuttaan. Meidän suhteessa on niin paljon hyvää, etten haluaisi erota. Mutta aiemmin elämssäni oon päättänyt, et jos muhun joskus käydään käsiksi tai huoritellaan lähden litomaan. Mut ei se nyt niin yksinkertaista olekkaan. Ilmeisesti nyt vaan höyryän täällä ihan turhasta...

        Eihän miehesi syyttä suotta hyökänny kimppuusi! Päinvastoin potkaisi sinut pois kimpustaan. Jos tuosta ota hermot, niin oma on häpeäsi..Käsiksi käyminen tarkoittaa ihan toista asiaa


      • ...Alkuperäinen
        Anneli50 kirjoitti:

        Eihän miehesi syyttä suotta hyökänny kimppuusi! Päinvastoin potkaisi sinut pois kimpustaan. Jos tuosta ota hermot, niin oma on häpeäsi..Käsiksi käyminen tarkoittaa ihan toista asiaa

        ...kai mä vaan hermoon turhia. Ois hän kyllä voinut mut siistimmin työntää pois tai ottaa käsistäni kiini tai jotain eikä potkasta niin kovaa, että lensin sängystä metrin päähän lattialle päälleni. Hän on iso ja voimakas mies joka on harrastanut potkunyrkkeilyä...se ei ollut mikään pikku tönäisy. Mut kai se sit vaan niin menee, että toi on normaalia miehen käytöstä. Säikähdin vaan tilannetta ja kuhmua päässäni. Se huora- sana on kyl mun mielestä edelleen sellanen, mitä en ikinä rakkaani tai kenenkään muun suusta tahdo sitä kuulla.


      • Dildis
        ...Alkuperäinen kirjoitti:

        ...kai mä vaan hermoon turhia. Ois hän kyllä voinut mut siistimmin työntää pois tai ottaa käsistäni kiini tai jotain eikä potkasta niin kovaa, että lensin sängystä metrin päähän lattialle päälleni. Hän on iso ja voimakas mies joka on harrastanut potkunyrkkeilyä...se ei ollut mikään pikku tönäisy. Mut kai se sit vaan niin menee, että toi on normaalia miehen käytöstä. Säikähdin vaan tilannetta ja kuhmua päässäni. Se huora- sana on kyl mun mielestä edelleen sellanen, mitä en ikinä rakkaani tai kenenkään muun suusta tahdo sitä kuulla.

        HAHA, sitähän me kaikki miehet "normaalisti" tehdään, potkitaan ja huoritellaan tyttöystäviämme! Ilmankos olenkin vielä sinkku, kun en ole oppinut näitä jaloja taitoja, tai ei kyllä tulisi mieleenikään käyttää niitä ketään kohtaan?! Mutta jaahas, tämä sälli taitaa alkaakin käydä potkunyrkkeilykursseilla, niin on hyvät valmiudet ja edellytykset kestävään parisuhteeseen..


      • hallie
        ...Alkuperäinen kirjoitti:

        ...kai mä vaan hermoon turhia. Ois hän kyllä voinut mut siistimmin työntää pois tai ottaa käsistäni kiini tai jotain eikä potkasta niin kovaa, että lensin sängystä metrin päähän lattialle päälleni. Hän on iso ja voimakas mies joka on harrastanut potkunyrkkeilyä...se ei ollut mikään pikku tönäisy. Mut kai se sit vaan niin menee, että toi on normaalia miehen käytöstä. Säikähdin vaan tilannetta ja kuhmua päässäni. Se huora- sana on kyl mun mielestä edelleen sellanen, mitä en ikinä rakkaani tai kenenkään muun suusta tahdo sitä kuulla.

        Ei ole miehen normaalia käytöstä potkia ketään pää edellä maahan! Ei kai nämä nykyiset mitään luolamiehiä ole?! Aikuisella ihmisellä täytyy olla pidäkkeitä, jotka estävät sellaisen käytöksen. Älä jää suhteeseen, jossa koet olosi turvattomaksi.


    • 1100812

      Tuon on pakko olla provo. Ei kukaan voi olla noin yksinkertaisen itsekeskeinen??!

      Mutta kuitenkin.......
      Turha se on narista, jos olet itse käynyt päälle ja saatkin sakihivutusta.

      • ...alkuperäinen

        ...jo henkistä väkivaltaa. Tiedän, että en olis saanut lyödä, mutta miehellä on kuitenkin pikkasen enemmän voimaa kun mulla pienellä naisella...ois voinu sattua pahastikkin (mun lyönti käsivarteen ei varmana tuntunu missään)...Ehkä vaan oon turhan herkkis. Tein itsekkin väärin.


      • vali vali
        ...alkuperäinen kirjoitti:

        ...jo henkistä väkivaltaa. Tiedän, että en olis saanut lyödä, mutta miehellä on kuitenkin pikkasen enemmän voimaa kun mulla pienellä naisella...ois voinu sattua pahastikkin (mun lyönti käsivarteen ei varmana tuntunu missään)...Ehkä vaan oon turhan herkkis. Tein itsekkin väärin.

        Mitä ihmettä valitat?

        Aloitit tappelun ja saitkin itse turpaasi. Turha tuosta on inistä kun syyllinen löytyy peilistä.
        Minun mielestäni mies teki väärin alkaessa huorittelemaan, mutta kyllä minäkin tempasen takaisin jos lyödään.

        Perheväkivaltaan ei pidä alistua vaikka tekijänä olisi nainen!

        Ehkäpä ensi kerralla tajuat pitää kätesi kurissa.


      • -nainen vaan-
        vali vali kirjoitti:

        Mitä ihmettä valitat?

        Aloitit tappelun ja saitkin itse turpaasi. Turha tuosta on inistä kun syyllinen löytyy peilistä.
        Minun mielestäni mies teki väärin alkaessa huorittelemaan, mutta kyllä minäkin tempasen takaisin jos lyödään.

        Perheväkivaltaan ei pidä alistua vaikka tekijänä olisi nainen!

        Ehkäpä ensi kerralla tajuat pitää kätesi kurissa.

        On totta, että nainen käytöksellään provosoi häiriintynyttä miestä. NIin minäkin tein, monta vuotta.
        Kunnes tajusin että aivan sama mitä sanon tai teen, mies suuttuu. Koska hän nautti saadessaan kiusata minua.

        Ole valppaana ja seuraa tilannetta. Mielestäni on aikamoista henkistä väkivaltaa haukkua omaan naistaan huoraksi, ehkei sinun olisi pitänyt löydä, mutta ei se oikeuta miestä silti potkimaan sinua kuten täällä niin moni kirjoittaa.

        Ei väkivaltaan saa vastata väkivallalla, koskaan.

        Miehesi ei ole aikuinen vaan kiukutteleva pikkulapsi, jolle sinun pitää leperrellä ja olla mieliksi.
        Ei kuulosta kovin tasa-arvoiselta tuo teidän suhteenne.

        Nyt kun elän suhteessa normaalin miehen kanssa tunnistan kiukuttelijat (henkiseen ja fyysiseen väkivaltaan taipuvaiset miehet).
        Raivokohtauksia voi tulla vaikka ruokakaupassa jos siellä ei ole kiukuttelijan vaatimaa ruokaa.

        Kiukuttelija keksii aina syyn kiukutella.

        Onneksi minun ei tarvitse enää elää väkivaltaisen miehen kanssa.


    • ...Alkuperäinen

      ...mies laitto nyt viestin, että tää on ohi tää suhde. Teki sen ennenku minä ehdin. Häntä ei oo koskaan jätetty, eikä jätetä. Paska fiilis.

      • voihannyt

        Sellasta tää elämä on. Enää sun ei ainakaan tarvitse kärsiä "väkivallasta". Teot johtaa toiseen.


      • Yleensä

        tuollaisista miehistä on erittäin vaikea päästä eroon.


      • ...Alkuperäinen
        Yleensä kirjoitti:

        tuollaisista miehistä on erittäin vaikea päästä eroon.

        ...olla ikinä onnellinen. Epäonnistuminen ja suru on lähinnä päälimmäiset fiilikset:(


      • tyvärr
        ...Alkuperäinen kirjoitti:

        ...olla ikinä onnellinen. Epäonnistuminen ja suru on lähinnä päälimmäiset fiilikset:(

        on hankalin ero... vaikkei itselläni ollutkaan väkivaltaista miestä, parin kuukauden ajan erosta huusi, raivosi, alisti, haukkui, syyllisti... Mutta kun siitä pääsee yli, on vahvempi ja huomaa, että on tarpeeksi arvokas sellasen jätkän muijaksi...


    • Equalizer

      No ensinnäkin:Lyöminen ei koskaan kannata,ainakaan parisuhteessa...Sanominen ei satu,lyöminen kylläkin.Mutta olkoonkin,että löit miesystävääsi/miestäsi/kundikaveriasi,mies ei koskaan saa vastata väkivallalla naista kohtaan.Vaikea sanoa,mitä sinun tulisi tehdä,jos pystytte tapahtuneen keskenänne selvittämään,niin hyvä niin.Muussa tapauksessa,jos suhteessanne alkaa väkivaltaa ilmenemään,lähde pois,yksinäisyys on parempi kuin huono suhde.

    • vakavaa!

      ehän tommoseen nyt kandee suhtautua vakavasti koska kyseessähän ei ooo "eläimen töytäisyä"
      kummempi asia (siiis joutua eläimen töytäisemäksi - itekkin jouduin kon harjotin luomu viljelyy ja mull ol eläimii)

    • nainen28v

      Älä enää haikaile tuon miehen perään. Juuri noin se alkaa, väkivalta suhteessa, ja sen tietää myös miehesi ja häpeää. Siksi erosi, koska tietää että sinä fiksuna kohta eroaisit hänestä.
      Ei IKINÄ rakkaalle tehdä noin, että potkaistaan tuolla tavoin sängystä! Ei ikinä, vaikka tyttö siinä vähän löisikin nyrkeillään, ei sitä voi verrata!!!

      Kokemusta on.

      Ole onnellinen, että lopetti suhteenne.

      Toivottavasti päätös kans pitää.

      • aito Turo

        Nainen 28v:
        "... ei sitä voi verrata!!! Kokemusta on. "

        Halooooo


      • ni...niiii

        Ei todellakaan ole oikein sen miehen teko. Jo ansaitseekin nyrkin ohtaan kun naistansa huorittelee. Sika mieheksi eikä todellakaan rakasta alkuperäisen viestin kirjoittajaa. Olisi vaan jättänyt koko ukon, mutta eipä onneksi tarvitse katella enää ku ukko lähti itse. Voimia alkup. vain. Ei tuommosta ukkoa tartte kattella. Kyllä tosimies ei huorittele, sanon minä!!


      • mitä haloo?
        aito Turo kirjoitti:

        Nainen 28v:
        "... ei sitä voi verrata!!! Kokemusta on. "

        Halooooo

        Tuomitset sen että alkuperäinen kirjoittaja turvautui lyömiseen.
        Väärinhän se olikin. Siinä ei liene kenellekään mitään epäselvää.

        Mutta entäs se huorittelu? Entä se sängystä lattialle päälleen potkaisu?

        Olet aina mielelläsi syyllistämässä väkivaltaisia ja "väkivaltaisia" NAISIA. Eikö väkivalta olekaan väärin miehen tekemänä? Ainoastaan naisen? Tuollaiseen ajatteluun törmää täällä erittäin usein. Miksi??


    • Ymmärsit hakea apua!

      Hyvä, kun kirjoitit tänne. Sulla alkoi hälytyskellot soimaan ja itsesuojeluvaistoheräämään. Erittäin hyvä! Monella ei näin käy ja ajautuvat sitten pahaan väkivallan kierteeseen pikkuhiljaa. (alkaa yleensä tällaisilla pienillä "sattumuksilla", joita huom. normaalit ja terveet, henkisesti tasapainoiset miehet EI tee!)

      Olet oikeassa. On henkistä väkivaltaa huoritella. Eikä missään olosuhteissa saa toista lyödä tai potkia. Se, että sinä löit ensin ei tee miehen potkua vähemmän törkeäksi. Kyllä ihmisen täytyy osata hillitä itsensä. Väkivalta on aina väärin. Vaikka itsekin teit väärin, se ei poista miehen tekoa mihinkään. Hän itse PÄÄTTI potkaista sinua. Ei hän mikään tahdoton sätkynukke ole.

      Kannattaa huomioida näitä vastauksia lukiessa, että täällä kirjoittelevat myös perheväkivallan puolustajat. Heille on erittäin katkera pala, kun uhrit tajuavat lähteä, eivätkä jää alistettaviksi. Kannattaa ottaa tämä huomioon, kun lukee näitä vastauksia, joissa väkivallan syyt sysätään kaikki uhrin päälle. Silloin voi miettiä, millainen tausta kirjoittelijalla itsellään on.

      www.turvakoti.net -> löytyy asiallisempaa keskustelua. Ja muista, että turvakodista saat aina puhelinneuvojakin, jos tarvitset.

      Onnittelen sinua, jos pääsit tuosta tyypistä noin helpolla! Ansaitset miehen, joka kohtelee sua hyvin, ei halua alistaa eikä mollata. Jota ei tarvitse pelätä! Eiköhän sellainen täältä maailman 6 miljardin ihmisen joukosta löydy! :)

      Tsemppiä ja häntä pystyyn, olet upea ja mahtava nainen! :)

    • ...että..

      Nykyään väkivalta on normaalia? Ei voi kuin ihmetellä näitä kommentteja! Älä välitä näistä p*skan jauhajista jotka eivät mitään mistään tiedä. Ihmettelen vaan eikö suomesta enää löydy turvallista miestä jota ei tarvitsisi pelätä, itse antaisin paljon jos sellaisen löytäisin..

      Jos tunnet olosi pelokkaaksi miehesi seurassa, turha silloin on suhdetta jatkaa. Kokemuksesta tiedän että se pelko syö sut pikkuhiljaa. Parisuhteessa on mielestäni tärkeintä, että molemmilla on hyvä olo. Ei omassa kotona pidä joutua pelkäämään!!!!!

      • koti rauhan tyyssija?

        Juuri näin! Siitä huomaa, että suhteessa on jotain pielessä, jos alkaa omassa kodissaan pelkäämään! Oman kodin pitää olla turvasatama, jonne paetaan kurjaa maailmaa. Eikä päinvastoin...

        Hienoa, että pääsit miehestä eroon ja tsemppiä!


    • ...johanna

      Kiitos vastauksista. Hyvä, että joku näki myös minun puoleni tässä asiassa. Ero on nyt todella totta. Yritän saada oman kämpän mahd. nopeasti. Mies ei suostu leimaamaan itseään väkivaltaiseksi. Ollaan puhuttu tuosta episodista. En halua häntä siitä syytellä. Ei hän ole paha ihminen ja välitän hänestä kaikesta huolimatta. Hän perustelee potkun johtuneen itsepuollustuksesta ja refleksistä lyömiseeni. Vaikka näin olisikin en tahdo jatkossa olla hänen lähellään vastaavien refleksien ilmetessä.

      Kyllä tää tästä. ero on aina vaikeaa, varsinkin kun tunteita vielä on. Ollaan puhuttu myös tauon mahdollisuudesta. Voinko luottaa siihen, että mies muuttuisi tästä? Terapiaan meno olisi myös yksi mahdollisuus...Sanoin, että voin harkita joskus myöhemmin hänen tapailemistaan, mutta eka huorittelu tai "refleksi" niin se on siinä. Hän on pyytänyt anteeksi huorittelua, mutta ei potkua. Ymmärtää kuulemma kyllä mun säikähdyksen. On vaan vaikeaa lopettaa lopullisesti kun rakastaa toista. Hänkään ei ole enää varma lopullisesta erosta.

      • Saat apua

        Toivottavasti olet kertonut mahdollisimman monelle teidän suhteen kuvioista. Tarvitset nyt tukiverkoston ympärillesi. Älä salaile! Väkivallantekijä haluaa nimenomaan, että salailet ja olet asian kanssa yksin. Silloin hänen on helpompi pompottaa sinua ja syöttää syyllisyyttä sinun päähäsi. SINUN EI TARVITSE HÄVETÄ! SINÄ OLET UHRI! TEKIJÄN ON HÄVETTÄVÄ TEKOJAAN!

        Sinä et ole ainoa, kenelle on käynyt näin. Tämä on yllättävän yleistä. Oletko jutellut miehen eksien kanssa? Heiltä saattaisi löytyä uutta näkökulmaa asiaan...

        Kerro ystäville, sukulaisille! Tarvittaessa hae apua työterveyslääkärin/terveyskeskuslääkärin kautta! Soita turvakotiin ja kysy neuvoja, he ovat ammattilaisia neuvomaan perheväkivalta-tilanteissa!

        Jos mies oma-aloitteisesti, ilman kenenkään painostusta, hakeutuu lyömättömän linjan tms. terapiaan, niin on olemassa PIENI mahdollisuus, että paranee. MUTTA: jos hakeutuu terapiaan vain halutakseen jatkaa sinun kanssasi (=ei muuttaakseen oikeasti itseään ja toimintatapojaan), niin ei tule toimimaan. Lisäksi vaikka joillain harvoilla terapian avulla on saatu loppumaan se ajattelumalli, että on oikein nitistää toinen väkivallan avulla, niin yleensä HENKINEN VÄKIVALTA pahenee, koska tällaisten ihmisten on kerta kaikkiaan pakko saada toinen alistettua. Heille tasavertainen suhde on mahdottomuus. Itselleni tasavertainen suhde on kuitenkin rakkauden edellytys. Mukavia ja normaalejakin miehiä on olemassa, heille ihmisten hyvin kohteleminen on itsestäänselvyys, he ovat tasapainoisia ja sinut itsensä kanssa. En halua enää olla tuollaisten tunnevammaisten alistajien kanssa tekemisissä eli mulle riitti.

        Ajattelin, että en halua henkistäkään väkivaltaa. Meillä oli sama: mies pyysi jotain anteeksi, mutta ei tekojaan. Hän ei kertonut minulle mitenkään, MITEN hyvittäisi kamalat tekonsa. Itki kyllä katkerana, miten kamala ihminen hän on, miten huonosti kohdellut minua nyyhnyyh. Pelkkää itsesääliä pohjimmiltaan! Jos olisin ollut sinisilmäisempi, niin tuo olisi mennyt täydestä, uskomatonta itkuteatteria!

        Sinä ET ole vastuussa miehestä ja hänen auttamisestaan! Mies on aikuinen ihminen, hänen on otettava aikuisena itse vastuu teoistaan! Tässä on sama asia kuin alkoholisteillakin: ei se auta, jos alkkis pakotetaan hoitoon. Hänellä on itsellään oltava halu parantua. Ja oikeastaan sama asia muutenkin: alkoholistithan selittävät juomisensa aina toisten syyksi, joku suorastaan kaataa heidän kurkustaan viinaa. Samalla tavalla väkivaltaiset syyttelevät uhrejaan, mitäs osuivat nyrkin/jalan tielle jne

        Voisit miettiä, miten mies pyytää sinulta anteeksi. Onko se oikeasti aitoa? Sanooko hän suoraan, MITEN on loukannut sinua? (=ymmärtääkö tekonsa) Kertooko hän, mitä aikoo jatkossa tehdä toisin? (=käsittää, että tehnyt väkivaltarikoksen) Kertooko hän, MIKSI hänen mielestään hänen pitäisi tehdä jatkossa toisin? Eli onko hän ollenkaan selvillä tekojensa laittomuudesta, hän teki rikoksen sinua kohtaan teidän kotona! Vai pyytääkö hän vain silmänlumeeksi anteeksi, koska niin "kuuluu tehdä"?

        Meillä oli juuri niin, että mies pyyteli anteeksi, koska tiesi, että niin kuuluu tehdä. Muista, että tällaiset ovat erittäin riippuvaisia uhreistaan. Siksi he pahoinpitelevät ja käyttävät henkistä väkivaltaa, jotta uhri olisi ikuisesti heidän vankinaan. Välillä seuraa "rakastavia" ja helliä ajanjaksoja. Väkivallantekojan välillä voi olla pitkiäkin aikoja. Tätä sanotaan väkivallan kierteeksi, jossa väkivaltaa on silloin tällöin, mutta se pahenee kerta kerralta. Välillä on näitä hyviä jaksoja, joiden voimalla uhri pysyy suhteessa. Hän alkaa epäilemään omia ajatuksiaan. Lopulta saattaa menettää mielenterveytensä, työpaikkansa.

        Tarkemmin näistä kaikista väkivaltaisen suhteen kuvioista on tuossa Päänavaus selviytymiseen-kirjassa. Lue se!

        http://www.naistenlinja.com/paanavausSUOMI.pdf

        Voisit myös tehdä www.turvakoti.net-sivuilta löytyvän testin ja kartoittaa, millaisella tolalla teidän suhde on ollut.

        Muista, sinä olet arvokas ihminen! Ansaitset rakkautta ja lämpöä, turvallisen parisuhteen!


      • MinäTäältä

        Ero on aina vaikea, ja vielä vaikemmaksi sen tekee kun joutuu samalla hyväksymään ja käsittelemään faktaa että toinen osapuoli on tehnyt fyysistä pahaa. Se tapa millä ihminen repäistään suhteesta, ja se yksinolo mikä siitä seuraa on aluksi kestämätöntä. Jos sua yhtään lohduttaa, niin täällä on yksi toinenkin joka joutuu käsittelemään hyvin samanlaista tilannetta. Väkivalta vain oli huomattavasti vakavampaa...

        Toivon sulla mielettömän paljon jaksamista, ja sä teet niiiiiin hyvän päätöksen kun eroat KOKONAAN. Se ei ole helppoa, mutta se on helpompi vaihtoehto kuin mitä sun elämä tuollaisen ihmisen rinnalla olisi ikinä.


    • ritacarter

      Juuri näin väkivalta suhteissa yleensä alkaa. Pikkuhiljaa. Harvoin ketään ensimmäisillä treffeillä turpaan vedetään. Ei heistä kukaan päällepäin uskoisi.

      Siksi niihin suhteisiin sitten jotkut jäävät. He uskovat väkivaltaisen selitykset siitä, miten uhri olikin syypää lyömiseen. He vähättelevät tekoa ja jopa selittelevät, että sehän on ihan normaalia tönäistä/lyödä/huoritella. On niitäkin, jotka tajuavat pelastaa itsensä jo tässä vaiheessa! He kuuntelevat omaa itsesuojeluvaistoaan!

      Ei terveen ja tasapainoisen ihmiset tarvitse käydä puolisonsa päälle tuolla tavalla. Eikä tuo puhetyylikään normaalia rakastavan ja naistan kunnioittavan puhetta ollut. Mitä rakkautta se sellainen on?

      Voit nyt itse päättää, millaisen elämän haluat itsellesi. Virhearviointeja tekee jokainen, mutta niistä voi ottaa opikseen. Totuutta on parasta katsoa silmiin ja unohtaa ne vaaleanpunaiset unelmat.

      Muista, että sinä ansaitset ihmisarvoista kohtelua ihan kuin me kaikki muutkin täällä maailmassa.

    • potkaisin

      minä potkaisin miestä itse pari päivää sitten. minulla oma äiti saattohoidossa kotona hoidettavanani, ja mies kimpaantui pikku riidasta ja alkoi huutaa ja kiroilla keittiössä joka kuului äidin huoneeseen erittäin hyvin. äiti on hengellinen näinä viimeisinä aikoinaan ja alkoi kyynelehtimään että millainen mies minulla oikein on? minua loukkasi suunnattomasti että mies ei ajatellut äitiäni ollenkaan. ja kun ei ollut ensimmäinen kerta...
      niin suutuin sitten,oikeastaan raivostuin, ja potkaisin miestä.osumaa ei tullut kuin varpaalla. mutta nyt hän on sitten ylenpalttisen "loukkaantunut" ja puhuuu ystävilleen ja sukulaisilleen kuinka potkaisin häntä ja häneen sattui!
      HALOO!
      saatan kuulostaa hirveeltä ämmältä, mutta jos mies loukkaa minun perhettäni, varsinkin tässä kuolemansairasta äitiäni, voisin vaikka hakata miehen verilleen. silti se ei koskisi niin paljon kunka paljon hänen loukkaamisensa äitiäni kohtaan loukkaa minua!!
      sydämmeni särkyy äitini puolesta, tiedän menettäväni hänet lähi-viikkoina, ja en jaksa tuota itsekästä ihmistä enää edes ajatella,miestäni,jonka pitäisi olla tukenani...

      ja p.s. potkaisisin uudestaan samassa tilanteessa.

    • jude4

      On se kumma, miten "naiset" saa aina hakata, potkia, valittaa ja kitistä äijät mielenterveyspotilaaksi asti, mutta kun ukko kerrankin läväyttää on sika ja pedofiili.
      Sinähän se ensin löit.
      Kaikenlisäksi taidat olla huora, kuten 99% "naisista".

      Jakele vaan sitä persettäs lisää.

      • ..johanna...

        ...oon pahoillani, ettei äitis rakastanu sua tarpeeks. Se ei oo kaikkien muiden naisten vika kuitenkaan.


      • hallie

        Onks joku satuttanut sua kovinkin, kun noin pahoilla mielin olet? (Se katkeratpaskiaiset-palsta löytyy varmaan jostain muualta.)


    • parempi yksin kuin huonossa...

      Tsemppiä sulle ja hyvä, että pääsit miehestäsi eroon noinkin helposti! Joskus se ei onnistu ilman turvakotia ja lähestymiskieltoa.

      Parempi yksin kuin huonossa suhteessa! Aluksi on vaikeaa, mutta niin se eron jälkeen aina on ja varsinkin tuollaisessa tilanteessa. Anna itsellesi lupa surra ja kerro tilanteestasi läheisille ja ystäville. Olen ollut itse ihan samassa tilanteessa. En koskaan palannut takaisin ja kun surusta pääsin yli, niin oli uskomaton tunne tajuta olevansa VAPAA ja TURVASSA! :)

      Näistä kummallisista väkivallanpuolustelijoista on pakko sanoa, että tässä näkee, millaisia ihmisiä on liikenteessä! Kannattaa tarkkaan katsoa, kehen sitoutuu. Jostain syystä nämä ihmisvihaajat riehuvat eniten tällä palstalla. Ei voi kuin ihmetellä, että miten tuollaiset kulkevatkin vapaalla jalalla? Niinhän se oli, että vankiloista ei nettiin pääse, vai?

    • HETI!!

      Jos suhteenne on tuota laatua, että molemmat "lyö", niin kannattaa erota.

    • Anonyymi

      Näin on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2284
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2147
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe