psorinum

kenelläkään kokemuksia?

Olen vasta aloittanut psorinumin käytön paniikin hoidossa. Haluaisin lisää kokemusia/tietoa em. aineesta. Jääkö siihen koukkuun kuten xanoriin ja tuleekohan lopettamisesta vieroitusoireita?
En haluaisi jatkaa enää sertraliinin ja xanorin käyttöä paniikin hoidossa ja siksi käännyin homeopatian puoleen.
Homeopaatti kertoi näistä olleen hyviä kokemuksia. Nyt vain on niin että hän on 3 viikkoa Espanjassa enkä haluaisi häiritä häntä kysymyksilläni.
Joten jos jollakulla on tietoa tai on itse käyttänyt olisin tosi kiitollinen vastauksesta.

-Kunpa lääketieteen ihmelääkkeistä pääsisi pian eroon ennenkuin olen vihannes- (viitteitä siihen on jo olemassa)

26

4216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakaan ei pitäisi

      Psoriumin lähtöaineena on Sarcoptes scabiei- punkin aiheuttaman syyhyn rakkuloista kerätty erite. Sen ei tiedetä aiheuttavan riipuvuutta. Homeopaattisissa valmisteissa pitoisuudet ovat niin pieniä, että riippuvuus muutenkin on melko epätodennäköistä.

    • pipeta

      Hei!Itsekkin olen juuri varannut ajan homeopaatille paniikki oireiden vuoksi.Itse olen todella huonossa kunnossa eikä lääkäreistä ole mitään apua.En itse tiedä juuri mitään homeopatiasta mut mitä oon kuullu niin se on tosi toimivaa hoitoa.Millasia oireita sulla on?Mun tuttu on vähän aikaa sitte alkanu käyttämään samaa lääkettä kuin sinä ja elämä on kuulemma nyt jo huomattavasti helpompaa.Ja eräs sukulaiseni on homeopaatti ja hän sanoi että niihin lääkkeisiin ei jää koukkuun eikä ne aiheuta ikäviä sivuvaikutuksia niinku suurin osa lääkäreiden määräämistä aiheuttaa.

      • psorinum

        Mulla on paniikki ollut nyt vajaa kaksi vuotta. Siihen meni myös kaksi vuotta ennenkuin tapasin lääkärin joka diagnosoi mikä minua todella vaivasi.
        Oireita paniikissa oli palan tuntu kurkussa, jatkuva norsun istuminen rinnanpäällä eli puristus rinnanpäällä jonka luulin olevan sydänperäistä. Lisäksi ärtyneisyys, haluttomuutta, pelkotiloja ja mikä ihmeellistä yleensä mulla oli hyvä olo kun lähdin täältä kotoa pois (teen töitä kotona, 3 lasta ja ukko)
        Eli vaivojen puhkeemiseen oli todnäk syy stressi ja oman ajan puute.
        Lääkäri määräsi minulle sertralin hexalia ja xanoria. Huh huh, jos olisin tiennyt mitä kaikkea sivuvaikutuksia niistä on ja että niihin jää koukkuu jo vuoden käytön jälkeen, en olisi ikinä suostunut niitä ottamaan. Noh, tietysti olo oli aivan kauhea ja kahden vuoden odottelu ja pelot siitä mikä hirmuinen sairaus mulla on, sillä hetkellä oli aivan sama mitä lääkettä otin kunhan vaan olo helppaisi.

        Nyt sitten olen päättänyt kokeilla homeopatiaa ja olen aivan hoidon alussa. sertraliinin olen lopettanut 1½ viikkoa sitten ja vieroitusoireet ovat kovana päällä, mutta olen aikonut selviytyä.

        Hyvä että sinäkin käännyit homeopatian puoleen etkä aloittanut syömään flegmaattiseksi tekeviä mielialalääkkeitä. Voin kertoa että olo kyllä niillä helpottuu ja oireet katoavat melkein täydellisesti (siis lääkärin määräämillä) mutta koukussa olet ja tällaisia vieroitusoireita en soisi kenellekään, ovat muuten paljon pahempia kuin itse paniikkioireet.

        Hyvää jatkoa sinulle ja usko ja luota homeopatiaan, olen kuullut siitä pelkkää hyvää niinkuin joku tässäkin ketjussa ystävällisesti minulle vastasi, kiitos myös muille vastaajille.

        ps. muista kysyä homeopaatiltasi tarkkaan minkälaisia sivuvaikutuksia hänen määräämillään lääkkeillä on, nimittäin kyllä niilläkin niitä on.


    • homeopatia rules

      Homeopaattisista valmisteista ei tule myöskään vieroitusoireita. Joidenkin oireiden pahenemista kyllä saattaa hoidon aikana tulla, esim. ihottuma voi pahentua tai joku muu vanha oire voi tulla pintaan, mutta se kuuluu asiaan, ja menee ohi yleensä melko pian.

      Parempaa vointia !

      • ihan vaan varuila

        Aikuisten oikeasti sokerirakeet eivät voi aiheuttaa ainakaan fyysistä riippuvuutta. Jos jäät koukkuun, on kyseessä puhtaasti psyykkinen ilmiö. Tätä ei kannata vähätellä, jos alkuperäinen ongelma on paniikkihäiriö.


      • valmisteet
        ihan vaan varuila kirjoitti:

        Aikuisten oikeasti sokerirakeet eivät voi aiheuttaa ainakaan fyysistä riippuvuutta. Jos jäät koukkuun, on kyseessä puhtaasti psyykkinen ilmiö. Tätä ei kannata vähätellä, jos alkuperäinen ongelma on paniikkihäiriö.

        on imeytetty sokerirakeisiin, eli sokerirakeet ovat kantaja-aineena. Homeopaattiset valmisteet voivat olla myös liuoksena, jossa on säilyvyyden vuoksi yleensä alkoholia mukana.


      • ei näin
        valmisteet kirjoitti:

        on imeytetty sokerirakeisiin, eli sokerirakeet ovat kantaja-aineena. Homeopaattiset valmisteet voivat olla myös liuoksena, jossa on säilyvyyden vuoksi yleensä alkoholia mukana.

        Rankimmissa laimennuksissa ei ole enää jäljellä mitään imeytettävää, pelkkää vettä. Riippuvuuden, sivuvaikutusten ja vaikutusten kannalta määrät ovat joka tapauksessa ihan olemattomia.


    • alkuperäinen*

      Nyt olen siinä tilanteessa että tasan viikko sitten otin ensimmäisen kerran psorinumia. Viikko sitä ennen aloin vähentää sertralin hexalin ottamista, viikon aikana annostusta vähitellen pienentäen. Viime maanantaina en sitten enää ottanut ollenkaan kyseistä lääkettä, vain psorimumia 4 helmeä.
      Viikko on ollut aivan kaamea.
      Pahoinvointia, väsymystä, pää tuntuu tosi raskaalta, silmät ei löydä heti kohdettaan kun päätä käännän. Muutenkin pää on niin outo, pökkelö.
      Nää silmät huolestuttaa kaiken eniten. Kun katselen tätä taulua olo on ihan ok, järki juoksee ja näen hyvin, mutta kun katson sivulle, tulee kuin huimauksen tunne ja aivan kuin silmät pyörisi miten sattuu.
      Voipi olla että on jonkinlaisia vieroitusoireita sertralinista, mutta kun lääkelaitoksen sivuilla kerrotaan että vieroitusoireet menevät ohi parissa, kolmessa päivässä lääkkeen lopettamisen jälkeen. Nämä on nyt kestäneet viikon eikä tämäkään päivä tehnyt poikkeusta.

      Aion tänään soittaa lääkärilleni, joka tosin melko varmasti antaa pyyhkeet mulle siitä että jätin tämän lääkkeen ja siirryin homeopatiahoitoon.

      Voi kun jollakin teistä olisi samankaltaisia kokemuksia, kuulisin niitä mielelläni.
      Johtuuko psorinumista, sertralinin lopettamisesta vai mahtaako nämä oireet kenties olla paniikkista johtuvia?
      En odota että tietäisitte syyn vaivoihini, vain sen mitä luulette tai kenties tiedätte omakohtaisesta kokemuksestanne.
      Kiitos kaikille jo vastanneille.

      • Homeopatian käyttäjä

        Minun mielestäni sinun kannattaa soittaa homeopaatillesi ja kysyä hänen mielipidettään noista oireista.


      • kohtaisia

        kokemuksia.

        Nuo ovat ihan selviä vierotusoireita siitä kun jätit sen sertralinin pois.

        Yleensä se mitä niissä lääkepurkkien teksteissä luvataan, että vierotusoireet helpottavat kolmen päivän jälkeen, tarkoittaa sitä että kun olet hiljalleen lopettanut sen lääkkeen käytön, niin vielä sen jälkeen kun olet ottanut sen viimeisen murusen, vieroitusoireita voi tuntea pari kolme päivää.

        Jos nyt olet heittänyt sertralinin kerralla pois ilman mitään vähennyksiä, niin voi olla että vierotusoireita voi kestää maksimissaan jopa pari viikkoa.

        Nyt kun itse tiedät että sertralin aiheuttaa noita vierotusoireita, niin pidä mielessä se että se paska olo johtuu pelkästään siitä kun se lääke poistuu kierrosta ja että se ei ole paniikkia tms. muuta tunnetta. Joten älä ala tekemään mitään tyhmyyksiä sen vuoksi vaan koitat vaan kestää. Se kyllä helpottaa.

        Minulla oli ihan samanlaisia tunteita kun jätin pois erään toisen lääkkeen. Näkökentän sivuilla tuntui myös olevan koko ajan liikettä ja tummia hahmoja, jotka kuitenkin poistuivat sen jälkeen kun vierotusoireet helpottivat. Eli ota nyt ihan rauhallisesti vähintään kaksi viikkoa ilman että teet yhtään mitään henkisesti rasittavaa.


      • liian kiire

        Listasi on ihan suoraan se, mitä Lääkelaitoksen sivulla sanotaan seuraavan, kun Hexalin lopettaa äkillisesti. Heti sen perään tulee virke:

        "Hoito tulee lopettaa vähitellen ja tarkassa lääketieteellisessä seurannassa."

        Mitä jos lääkärisi kanssa suunnittelisitte lopettamisen kunnolla. Lopettaminen on ihan ok, mutta se pitäisi tapahtua hallitusti.


      • komppaan edellistä
        kohtaisia kirjoitti:

        kokemuksia.

        Nuo ovat ihan selviä vierotusoireita siitä kun jätit sen sertralinin pois.

        Yleensä se mitä niissä lääkepurkkien teksteissä luvataan, että vierotusoireet helpottavat kolmen päivän jälkeen, tarkoittaa sitä että kun olet hiljalleen lopettanut sen lääkkeen käytön, niin vielä sen jälkeen kun olet ottanut sen viimeisen murusen, vieroitusoireita voi tuntea pari kolme päivää.

        Jos nyt olet heittänyt sertralinin kerralla pois ilman mitään vähennyksiä, niin voi olla että vierotusoireita voi kestää maksimissaan jopa pari viikkoa.

        Nyt kun itse tiedät että sertralin aiheuttaa noita vierotusoireita, niin pidä mielessä se että se paska olo johtuu pelkästään siitä kun se lääke poistuu kierrosta ja että se ei ole paniikkia tms. muuta tunnetta. Joten älä ala tekemään mitään tyhmyyksiä sen vuoksi vaan koitat vaan kestää. Se kyllä helpottaa.

        Minulla oli ihan samanlaisia tunteita kun jätin pois erään toisen lääkkeen. Näkökentän sivuilla tuntui myös olevan koko ajan liikettä ja tummia hahmoja, jotka kuitenkin poistuivat sen jälkeen kun vierotusoireet helpottivat. Eli ota nyt ihan rauhallisesti vähintään kaksi viikkoa ilman että teet yhtään mitään henkisesti rasittavaa.

        "Joten älä ala tekemään mitään tyhmyyksiä"

        Ihan hyvä neuvo. Ohjeita noudattamalla lopetusoireita ei tule. Mutta liian nopealla lopettamisella ne saa aikaiseksi ja voi kestää pitempäänkin.

        SSRI:t eivät aiheuta varsinaista riippuvuutta. Ainakaan itsellä ei ollut mitään oiretta, mutta jos temppuilee lopettamisen kanssa, niin voi saada itselleen paniikin aikaiseksi.


      • olla ihan OK
        liian kiire kirjoitti:

        Listasi on ihan suoraan se, mitä Lääkelaitoksen sivulla sanotaan seuraavan, kun Hexalin lopettaa äkillisesti. Heti sen perään tulee virke:

        "Hoito tulee lopettaa vähitellen ja tarkassa lääketieteellisessä seurannassa."

        Mitä jos lääkärisi kanssa suunnittelisitte lopettamisen kunnolla. Lopettaminen on ihan ok, mutta se pitäisi tapahtua hallitusti.

        "Lopettaminen on ihan ok, mutta se pitäisi tapahtua hallitusti."

        Lopettaminen tuskin on ihan OK, koska sairaus ei nähtävästi ole hävinnyt.


      • lopettaa

        Kuka määräsi sertralin hexalin käytön lopetuksen - sinä itse vai homeopaatti? (hmm... oikeastaan kumpikin on väärä henkilö sitä tekemään, vaan olisi pitänyt kysyä sen määränneeltä lekurilta)


      • liian kiire
        olla ihan OK kirjoitti:

        "Lopettaminen on ihan ok, mutta se pitäisi tapahtua hallitusti."

        Lopettaminen tuskin on ihan OK, koska sairaus ei nähtävästi ole hävinnyt.

        Tarkoitus oli sanoa suurin piirtein niin, että lääkärit eivät yleensä vastusta lääkkeen käytön lopettamista silloin, kun lääke ei enää ole tarpeellinen. Jos paniikki ei ole helpottanut, niin silloin lopettaminen homeopaattia kuulemalla on tosi erikoista. Jos ollaan lopettamassa, niin sen pitäisi tapahtua lääkärin kanssa tehdyn suunnitelman mukaan.

        Nyt on menty sorkkimaan lääkitystä homeopaatin neuvojen perusteella. Kuinka ollakaan syyhypunkin rakkulavisva ei auttanut tällä kertaa.


      • alkuperäinen*

        Myönnän että tein tyhmästi kun lopetin sertralinin liian pikaisesi. Siihen oli oikeastaan kaksikin syytä.
        Ensinnäkin halusin kovasti aloittaa nämä homeopaattisten lääkkeiden käytön mutta pahaksi onneksi homeopaattini sattui lähtemään lomalle kolmeksi viikoksi (opintomatka yhdysvaltoihin) joten ajattelin käyttää ns maalaisjärkeä ja yrittää lopettaa ensin sertralinin ennenkuin otan psorinumia.
        Toiseksi, olisin tietenkin ottanut yhteyttä lääkäriini ja kysellyt miten kyseinen lääke oikeaoppisesti lopetetaan, mutta jälleen kerran, tämäkin lääkärini oli lomalla.
        Tyhmästi tietysti tein kunnen odottanut että voin keskustella lääkärini kanssa. Tosin tästä on jo vuosi takaisin keskusteltu ja silloin oli juuri puhetta siitä että lääke pitää lopettaa pikkuhiljaa. En vain tajunnut että siihen pitää varata viikkoja. Osasyy siihen, tosin ei mikään puolustus, oli se ettei minulla ollut enää sertralinin kuin tuoksi viikon ajaksi, enkä halunnut niitä enää lisää ostaa.

        Noh, tehty mikä tehty ja sen kanssa pitää nyt vain jaksaa. Soitin eilen lääkärilleni ja samoin sanoi hänkin, kuten muutkin täällä minulle vastanneet. Lopetin liian aikaisin ja nämä oireet saattavat vielä jatkua viikonkin.
        Kaikki on yksilöllistä, toiset eivät saa vieroitusoireita ollenkaan ja toiset taas kärsivät niistä tosi pitkää vaikka lopetus olisikin tehty asianmukaisesti.

        Homeopaattini tulee lomalta vasta pääsiäisen jälkeen, mutta kuten monet täälläkin ovat toistelleet ne tuskin ovat näiden oireiden syynä

        Paniikkioireita nämä tuskin ovat ja niin epäili myös lääkärini. Näin maalaisjärjellä ajatellen jos minulla on 'homelääkkeet' kokoajan päällä, eikö ne sitten poistaisi paniikkioireita?
        En tiedä kuinka kauan vie ennenkuin ne alkavat vaikutttaa, en oikeasti tiedä niistä yhtään mitään, siksi täällä kaikenlaista kyselenkin.

        Ei tuonut tämäkään päivä vielä muutosta. Edelleen silmät eivät löydä kohdettaan. Mutta jaksan vielä uskoa että nämä jonain aamuna ovat tyystin poissa.

        Kiitos teille kaikille vastauksistanne ja ennenkaikkea tuestanne!!!!
        Kysymyksiä on paljon vielä näistä homelääkkeistä, varsinkin onko niillä sivuoireita ja milloinkahan niiden odotetaan alkavan vaikuttaa. Lääkkeissähän hoidon aloittamisesta minulla kesti kuukauden ennenkuin selvisin alkuoireista ja paniikki katosi täysin.

        Kunpa näistä homelääkkeistä olisi apua!!!!


      • liian kiire
        alkuperäinen* kirjoitti:

        Myönnän että tein tyhmästi kun lopetin sertralinin liian pikaisesi. Siihen oli oikeastaan kaksikin syytä.
        Ensinnäkin halusin kovasti aloittaa nämä homeopaattisten lääkkeiden käytön mutta pahaksi onneksi homeopaattini sattui lähtemään lomalle kolmeksi viikoksi (opintomatka yhdysvaltoihin) joten ajattelin käyttää ns maalaisjärkeä ja yrittää lopettaa ensin sertralinin ennenkuin otan psorinumia.
        Toiseksi, olisin tietenkin ottanut yhteyttä lääkäriini ja kysellyt miten kyseinen lääke oikeaoppisesti lopetetaan, mutta jälleen kerran, tämäkin lääkärini oli lomalla.
        Tyhmästi tietysti tein kunnen odottanut että voin keskustella lääkärini kanssa. Tosin tästä on jo vuosi takaisin keskusteltu ja silloin oli juuri puhetta siitä että lääke pitää lopettaa pikkuhiljaa. En vain tajunnut että siihen pitää varata viikkoja. Osasyy siihen, tosin ei mikään puolustus, oli se ettei minulla ollut enää sertralinin kuin tuoksi viikon ajaksi, enkä halunnut niitä enää lisää ostaa.

        Noh, tehty mikä tehty ja sen kanssa pitää nyt vain jaksaa. Soitin eilen lääkärilleni ja samoin sanoi hänkin, kuten muutkin täällä minulle vastanneet. Lopetin liian aikaisin ja nämä oireet saattavat vielä jatkua viikonkin.
        Kaikki on yksilöllistä, toiset eivät saa vieroitusoireita ollenkaan ja toiset taas kärsivät niistä tosi pitkää vaikka lopetus olisikin tehty asianmukaisesti.

        Homeopaattini tulee lomalta vasta pääsiäisen jälkeen, mutta kuten monet täälläkin ovat toistelleet ne tuskin ovat näiden oireiden syynä

        Paniikkioireita nämä tuskin ovat ja niin epäili myös lääkärini. Näin maalaisjärjellä ajatellen jos minulla on 'homelääkkeet' kokoajan päällä, eikö ne sitten poistaisi paniikkioireita?
        En tiedä kuinka kauan vie ennenkuin ne alkavat vaikutttaa, en oikeasti tiedä niistä yhtään mitään, siksi täällä kaikenlaista kyselenkin.

        Ei tuonut tämäkään päivä vielä muutosta. Edelleen silmät eivät löydä kohdettaan. Mutta jaksan vielä uskoa että nämä jonain aamuna ovat tyystin poissa.

        Kiitos teille kaikille vastauksistanne ja ennenkaikkea tuestanne!!!!
        Kysymyksiä on paljon vielä näistä homelääkkeistä, varsinkin onko niillä sivuoireita ja milloinkahan niiden odotetaan alkavan vaikuttaa. Lääkkeissähän hoidon aloittamisesta minulla kesti kuukauden ennenkuin selvisin alkuoireista ja paniikki katosi täysin.

        Kunpa näistä homelääkkeistä olisi apua!!!!

        "Näin maalaisjärjellä ajatellen jos minulla on 'homelääkkeet' kokoajan päällä, eikö ne sitten poistaisi paniikkioireita?"

        Maalaisjärjellä ajatelleen homeopaattiset valmisteet eivät vaikuta paniikkioireisiin eivätkä aiheuta sivuvaikutuksia eivätkä helpota oikeiden lääkkeiden liian nopeasta lopettamisesta aiheutuvia oireita.

        Lääkärisi olisi sanonut samaa, jos olisit kehdannut kertoa hänelle käytöstä.


      • alkuperäinen*
        liian kiire kirjoitti:

        "Näin maalaisjärjellä ajatellen jos minulla on 'homelääkkeet' kokoajan päällä, eikö ne sitten poistaisi paniikkioireita?"

        Maalaisjärjellä ajatelleen homeopaattiset valmisteet eivät vaikuta paniikkioireisiin eivätkä aiheuta sivuvaikutuksia eivätkä helpota oikeiden lääkkeiden liian nopeasta lopettamisesta aiheutuvia oireita.

        Lääkärisi olisi sanonut samaa, jos olisit kehdannut kertoa hänelle käytöstä.

        Anteeksi nyt mutta ehkä sinun olisi pitänyt lukea kunnolla kaikki viestini ennenkuin kirjoitat noin töykeästi.

        'Maalaisjärjellä ajatelleen homeopaattiset valmisteet eivät vaikuta paniikkioireisiin'

        Tässähän on juuri siitä kysymys että olen vaihtamassa lääkärin paniikkihäiriöön antamia lääkkeitä homeopatiseen hoitoon, siis SAMAAN vaivaan.
        Jos sinä et usko homeopatiaan, olisi hyvä jos pitäisit mielipiteesi omanasi, varsinkin jos et ole koskaan edes kokeillut homeopatiaa.

        'Lääkärisi olisi sanonut samaa, jos olisit kehdannut kertoa hänelle käytöstä.'

        Olen eilen kertonut lääkärilleni tämän asia (hänhän oli lomalla kun aloitin) ei kysymyksessä ole mitenkään KEHTAAMINEN.
        Onneksi lääkärini on fiksu ja laajakatseinen ihminen eikä ruvennut mollaamaan homeopatiaa vaan toivoi että homelääkkeistä on minulle apua tähän paniikkiin.

        ' eivätkä helpota oikeiden lääkkeiden liian nopeasta lopettamisesta aiheutuvia oireita.'

        Tuokin asia varmaan olisi sinulta jäänyt kirjoittamatta jos olisit viitsinyt lukaista mistä oikein on kyse.
        En minäkään mikään tyhmä ole vaikka tein tyhmyyden kun lopetin lääkkeet liian nopeassa tahdissa, enkä siis oleta että paniikinhoitoon saamani homeopaattiset lääkkeet helpottaisivat vieroitusoireita, mutta sen voin sinulle kertoa
        etten koskaan olisi näitä lääkkeitä edes alkanut popsia jos olisin tiennyt mitä sivuvaikutuksia ja millaiseksi ne ihmisen lopulta tekevät.

        Paniikinkin melkein kärsii ilman lääkitystä ennenkuin sen että kahdessa vuodessa ihmisestä tulee vihannes, huoneesta toiseen kulkeva tuskin mitään aikaansaava zombi.

        Anteeksi jos loukkasin jollain lailla niitä ihmisiä jotka näitä lääkkeitä on pakotettu ottamaan. Ymmärrän sen hyvin sillä tiedän että paniikkia on niin erilaista ja monimuotoista, lääkkeet saattavat olla ainoa keino selvitä elämässä eteenpäin. Minulla onneksi sieltä lievemmästä päästä.

        Zemppiä kaikille paniikista kärsiville! Jos mahdollista koittakaa edes vapautua niistä lääkkeistä ja kokeilla vaikka nyt homeopatiaa.
        Mistä sen tietää vaikka ne auttaisisivatkin, minä nyt ainakin kokeilen ja voi olla että vuoden päästä olen taas sertralinin ja xanorin päivittäinen käyttäjä. MUTTA, ei tarvitse sitten keinutuolissa katua ettei kokeillut jotain muuta.


      • alkuperäinen*
        kohtaisia kirjoitti:

        kokemuksia.

        Nuo ovat ihan selviä vierotusoireita siitä kun jätit sen sertralinin pois.

        Yleensä se mitä niissä lääkepurkkien teksteissä luvataan, että vierotusoireet helpottavat kolmen päivän jälkeen, tarkoittaa sitä että kun olet hiljalleen lopettanut sen lääkkeen käytön, niin vielä sen jälkeen kun olet ottanut sen viimeisen murusen, vieroitusoireita voi tuntea pari kolme päivää.

        Jos nyt olet heittänyt sertralinin kerralla pois ilman mitään vähennyksiä, niin voi olla että vierotusoireita voi kestää maksimissaan jopa pari viikkoa.

        Nyt kun itse tiedät että sertralin aiheuttaa noita vierotusoireita, niin pidä mielessä se että se paska olo johtuu pelkästään siitä kun se lääke poistuu kierrosta ja että se ei ole paniikkia tms. muuta tunnetta. Joten älä ala tekemään mitään tyhmyyksiä sen vuoksi vaan koitat vaan kestää. Se kyllä helpottaa.

        Minulla oli ihan samanlaisia tunteita kun jätin pois erään toisen lääkkeen. Näkökentän sivuilla tuntui myös olevan koko ajan liikettä ja tummia hahmoja, jotka kuitenkin poistuivat sen jälkeen kun vierotusoireet helpottivat. Eli ota nyt ihan rauhallisesti vähintään kaksi viikkoa ilman että teet yhtään mitään henkisesti rasittavaa.

        Kiitti sinulle kannustuksesta!!!!!
        Vanhakansahan sanoo että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis :)
        Kuten sanoit, kyllä se tästä ohi menee, niin minäkin uskon.

        Mukavaa Pääsiäisen aikaa sinulle!


      • ----------------
        alkuperäinen* kirjoitti:

        Anteeksi nyt mutta ehkä sinun olisi pitänyt lukea kunnolla kaikki viestini ennenkuin kirjoitat noin töykeästi.

        'Maalaisjärjellä ajatelleen homeopaattiset valmisteet eivät vaikuta paniikkioireisiin'

        Tässähän on juuri siitä kysymys että olen vaihtamassa lääkärin paniikkihäiriöön antamia lääkkeitä homeopatiseen hoitoon, siis SAMAAN vaivaan.
        Jos sinä et usko homeopatiaan, olisi hyvä jos pitäisit mielipiteesi omanasi, varsinkin jos et ole koskaan edes kokeillut homeopatiaa.

        'Lääkärisi olisi sanonut samaa, jos olisit kehdannut kertoa hänelle käytöstä.'

        Olen eilen kertonut lääkärilleni tämän asia (hänhän oli lomalla kun aloitin) ei kysymyksessä ole mitenkään KEHTAAMINEN.
        Onneksi lääkärini on fiksu ja laajakatseinen ihminen eikä ruvennut mollaamaan homeopatiaa vaan toivoi että homelääkkeistä on minulle apua tähän paniikkiin.

        ' eivätkä helpota oikeiden lääkkeiden liian nopeasta lopettamisesta aiheutuvia oireita.'

        Tuokin asia varmaan olisi sinulta jäänyt kirjoittamatta jos olisit viitsinyt lukaista mistä oikein on kyse.
        En minäkään mikään tyhmä ole vaikka tein tyhmyyden kun lopetin lääkkeet liian nopeassa tahdissa, enkä siis oleta että paniikinhoitoon saamani homeopaattiset lääkkeet helpottaisivat vieroitusoireita, mutta sen voin sinulle kertoa
        etten koskaan olisi näitä lääkkeitä edes alkanut popsia jos olisin tiennyt mitä sivuvaikutuksia ja millaiseksi ne ihmisen lopulta tekevät.

        Paniikinkin melkein kärsii ilman lääkitystä ennenkuin sen että kahdessa vuodessa ihmisestä tulee vihannes, huoneesta toiseen kulkeva tuskin mitään aikaansaava zombi.

        Anteeksi jos loukkasin jollain lailla niitä ihmisiä jotka näitä lääkkeitä on pakotettu ottamaan. Ymmärrän sen hyvin sillä tiedän että paniikkia on niin erilaista ja monimuotoista, lääkkeet saattavat olla ainoa keino selvitä elämässä eteenpäin. Minulla onneksi sieltä lievemmästä päästä.

        Zemppiä kaikille paniikista kärsiville! Jos mahdollista koittakaa edes vapautua niistä lääkkeistä ja kokeilla vaikka nyt homeopatiaa.
        Mistä sen tietää vaikka ne auttaisisivatkin, minä nyt ainakin kokeilen ja voi olla että vuoden päästä olen taas sertralinin ja xanorin päivittäinen käyttäjä. MUTTA, ei tarvitse sitten keinutuolissa katua ettei kokeillut jotain muuta.

        Lääkkeen idea on siinä, että joillakin käyttäjillä saadaan aikaan se tilanne, että ahdistava tekijä ei enää laukaise paniikkia ja sitä ei tarvitse etukäteen pelätä. Silloin voidaan terapiassa rakentaa coping-mekanismeja. Lääkkeitä ei ole tarkoituskaan käyttää vuodesta toiseen. Joitakin lääkkeet väsyttävät mutta voi olla vaikea erottaa, milloin 'zombiemaisuuden' syy on aine sinänsä ja milloin on kyse ihan vaan masennuksesta.

        Oikea lääkäri tietenkin tiesi, että homeopatia ei sinänsä vaikuta vointiisi mutta suggestio voi auttaa. Jos uskot vakaasti, että ahdistusta ei tule homeopatian alaisena niin joskus se riittää.

        "Mistä sen tietää vaikka ne auttaisisivatkin.."

        Homeopatian ei ole todettu vaikuttavan yhtään lumelääkettä paremmin. Siitä sen tietää.


      • ...-
        ---------------- kirjoitti:

        Lääkkeen idea on siinä, että joillakin käyttäjillä saadaan aikaan se tilanne, että ahdistava tekijä ei enää laukaise paniikkia ja sitä ei tarvitse etukäteen pelätä. Silloin voidaan terapiassa rakentaa coping-mekanismeja. Lääkkeitä ei ole tarkoituskaan käyttää vuodesta toiseen. Joitakin lääkkeet väsyttävät mutta voi olla vaikea erottaa, milloin 'zombiemaisuuden' syy on aine sinänsä ja milloin on kyse ihan vaan masennuksesta.

        Oikea lääkäri tietenkin tiesi, että homeopatia ei sinänsä vaikuta vointiisi mutta suggestio voi auttaa. Jos uskot vakaasti, että ahdistusta ei tule homeopatian alaisena niin joskus se riittää.

        "Mistä sen tietää vaikka ne auttaisisivatkin.."

        Homeopatian ei ole todettu vaikuttavan yhtään lumelääkettä paremmin. Siitä sen tietää.

        Miten paljon sä tiedät ylipäätään paniikista ja sen hoidosta???
        Onks kenties itelläs paniikki?
        Tossa ketjussa oli puhetta sertralin hexalin vaikutuksista.
        Tiesitkö että se on serotoniinin takaisinoton estäjä??? Ei se lääke oo mikään pelkotiloja laukaiseva lääke.
        Aivojen etumaisesta aivolohkosta erittyvä serotoniini on paniikkihäiriöstä kärsivälle just se ongelma. Sitä kun ei erity tarpeeksi että vois käsitellä ongelmia ja jännitystä ja kaikkea sitä muuta.
        Minulla on täti joka 65 vuotiaana sairastui paniikkihäiriöön. Tänäpäivänä ei tiedetä mikä sen laukaisi, kävi terapiat sun muut kallonkutistajat, aivan turhaan.
        Lääkkeitä söi pari-kolme vuotta kunnes sitten joku ehdotti homeopatiaa.
        Eipä täti enää käytä senparemmin lääketeollisuuden tuotteita kuin homeopaattisia valmisteita.
        Eli ei ne mitään lumelääkkeitä oo, pitäis sunkin tutkia vähän paremmin noita juttuja ennenku tuut tänne möläytyksines.

        Kaikkee hyvää vaan alkuperäiselle kirjoittajalle. Toivottavasti löytyy apu homeopatiasta, ainakin auttoi mun tätiä.


      • .................
        ...- kirjoitti:

        Miten paljon sä tiedät ylipäätään paniikista ja sen hoidosta???
        Onks kenties itelläs paniikki?
        Tossa ketjussa oli puhetta sertralin hexalin vaikutuksista.
        Tiesitkö että se on serotoniinin takaisinoton estäjä??? Ei se lääke oo mikään pelkotiloja laukaiseva lääke.
        Aivojen etumaisesta aivolohkosta erittyvä serotoniini on paniikkihäiriöstä kärsivälle just se ongelma. Sitä kun ei erity tarpeeksi että vois käsitellä ongelmia ja jännitystä ja kaikkea sitä muuta.
        Minulla on täti joka 65 vuotiaana sairastui paniikkihäiriöön. Tänäpäivänä ei tiedetä mikä sen laukaisi, kävi terapiat sun muut kallonkutistajat, aivan turhaan.
        Lääkkeitä söi pari-kolme vuotta kunnes sitten joku ehdotti homeopatiaa.
        Eipä täti enää käytä senparemmin lääketeollisuuden tuotteita kuin homeopaattisia valmisteita.
        Eli ei ne mitään lumelääkkeitä oo, pitäis sunkin tutkia vähän paremmin noita juttuja ennenku tuut tänne möläytyksines.

        Kaikkee hyvää vaan alkuperäiselle kirjoittajalle. Toivottavasti löytyy apu homeopatiasta, ainakin auttoi mun tätiä.

        >Tiesitkö että se on serotoniinin takaisinoton estäjä???

        Tiesin. Kuka ei?

        >Ei se lääke oo mikään pelkotiloja laukaiseva lääke.

        Ei niin. Lääkkeen tarkoitus on aivan päinvastainen.

        >Aivojen etumaisesta aivolohkosta erittyvä serotoniini..

        Yllättävä tieto. Luulin, että raphe-tumakkeista se lähtee.

        >Eli ei ne mitään lumelääkkeitä oo

        Eli näyttönä on toisen käden kertomus tädistäsi. On paljon mahdollista, että hänen ongelmiensa alkuperä selvisi terapiassa mutta ei sitä yleensä lähisukulaisille huikita. Paniikkihäiriön hoidosta on olemassa paljon tutkimuksia. Kukaan ei ole koskaan tutkimnut hoitomenetelmänä homeopatiaa tässä yhteydessä.

        Homeopatian toimivuudesta yleensä on olemassa selkeät meta-analyysit, mutta siitä ei saa seriffi salli keskustelua muuten kuin sille erikseen varatussa ketjussa. Joten pulinat pois.


      • en voinut olla sanomatta
        ................. kirjoitti:

        >Tiesitkö että se on serotoniinin takaisinoton estäjä???

        Tiesin. Kuka ei?

        >Ei se lääke oo mikään pelkotiloja laukaiseva lääke.

        Ei niin. Lääkkeen tarkoitus on aivan päinvastainen.

        >Aivojen etumaisesta aivolohkosta erittyvä serotoniini..

        Yllättävä tieto. Luulin, että raphe-tumakkeista se lähtee.

        >Eli ei ne mitään lumelääkkeitä oo

        Eli näyttönä on toisen käden kertomus tädistäsi. On paljon mahdollista, että hänen ongelmiensa alkuperä selvisi terapiassa mutta ei sitä yleensä lähisukulaisille huikita. Paniikkihäiriön hoidosta on olemassa paljon tutkimuksia. Kukaan ei ole koskaan tutkimnut hoitomenetelmänä homeopatiaa tässä yhteydessä.

        Homeopatian toimivuudesta yleensä on olemassa selkeät meta-analyysit, mutta siitä ei saa seriffi salli keskustelua muuten kuin sille erikseen varatussa ketjussa. Joten pulinat pois.

        >Paniikkihäiriön hoidosta on olemassa paljon tutkimuksia. Kukaan ei ole koskaan tutkimnut hoitomenetelmänä homeopatiaa tässä yhteydessä

        Nyt puhuit kyllä puppua.


      • ..............
        en voinut olla sanomatta kirjoitti:

        >Paniikkihäiriön hoidosta on olemassa paljon tutkimuksia. Kukaan ei ole koskaan tutkimnut hoitomenetelmänä homeopatiaa tässä yhteydessä

        Nyt puhuit kyllä puppua.

        Löytyy vain yksi raportti vaihotehtolehdestä. Siinä 12 lähinnä ahdistuspotilaan joukossa oli muutama paniikkihäiriötapaus. Tuloksia ei kuitenkaan verrattu lumeryhmään, joten julkaisulla ei ole tieteellistä arvoa.

        Ahdistuneisuuden hoidossa klassista homeopatiaa on tutkittu lumejärjestelyn avulla ja silloin hoitotulokset eivät ole eronneet lumeryhmästä eli tulos on ollut sama kuin potilaille olisi syötetty sokeria.


      • homeopatiasta
        .............. kirjoitti:

        Löytyy vain yksi raportti vaihotehtolehdestä. Siinä 12 lähinnä ahdistuspotilaan joukossa oli muutama paniikkihäiriötapaus. Tuloksia ei kuitenkaan verrattu lumeryhmään, joten julkaisulla ei ole tieteellistä arvoa.

        Ahdistuneisuuden hoidossa klassista homeopatiaa on tutkittu lumejärjestelyn avulla ja silloin hoitotulokset eivät ole eronneet lumeryhmästä eli tulos on ollut sama kuin potilaille olisi syötetty sokeria.

        En tiedä, miksi tutkimukset eivät ole vahvistaneet homeopatian toimivuutta,
        mutta ihan omasta kokemuksestani voin kertoa, että avun ahdistuskohtauksiin ja paniikkikohtauksiin sain.


      • -------
        homeopatiasta kirjoitti:

        En tiedä, miksi tutkimukset eivät ole vahvistaneet homeopatian toimivuutta,
        mutta ihan omasta kokemuksestani voin kertoa, että avun ahdistuskohtauksiin ja paniikkikohtauksiin sain.

        "En tiedä, miksi tutkimukset eivät ole vahvistaneet homeopatian toimivuutta"

        Ehkä siksi että homeopatia ei oikeasti toimi lumelääkettä paremmin sellaisissa tilanteissa, joissa potilas ei tiedä kumpaa saa. Ahdistuksen hoidossa kuvitelma siitä, että valmiste auttaa, joskus helpottaa oloa. Psyykkiset oireet ovat sellaisia. Niin ja joskus ne vaan menevät ohi ajan kanssa tai kun elämäntilanne muuten helpottaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 197
      2742
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      241
      2668
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      65
      2366
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      201
      1857
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1328
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1307
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      22
      1266
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1234
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      158
      1132
    Aihe