Hei tää tuntuu varmaan ihan pöllöltä kysymykseltä mut kysyn kuitenkin...siis asiaan voiko vettä juoda liikaa kun mul on jatkuvasti vesilasi kädessä ja juon päiväs noin 3-4 litraa. Sitten illalla on vatsa kuin jalkapallo.
Liikuntaa harrastan lähes joka päivä koti jumppaa 30 min päivä ja joka toinen päivä kävelyä 8km reippaalla vauhdilla ja joka toinen päivä stepperillä 30 min ja masu senkuin pömpöttää
Veden juonti
9
1222
Vastaukset
- Lontoon_trendit
Mick Jaggerin ex Jerry Hall juo kuulema 6 litraa vettä päivässä. Ei voi olla ympäristölle kovinkaan ystävällistä vetää vessaa ja kuluttaa rullakaupalla paperia ;)
- Sanottiin
Että veden juonnista ei ole hyötyä. Vaan ne jotka eivät huoneet sai tarvittavan veden syömästään ruuasta.
- tässä.....
Voiko vettä juoda liikaa?
- Voi juoda. Ei ole hyvä jos ei juo nesteitä ollenkaan/ ei ole hyvä jos juo todella LIIKAA, mutta..
3-4 litraa päivässä kuulostaa sopivalta.. ei ole liikaa varsinkin kun vielä liikutkin ilmeisesti. Runsas veden juonti, hikoilu ja siten wessassa käynti samalla "huuhtelee" elimistöstä tärkeitä hiven- ja kivennäisaineita yms suoloja sekä vesiliukoisia vitamiineja, joten muista myös nauttia vastapainoksi hedelmiä ja vihanneksia, yms monipuolista terveellistä ruokavaliota.
Kuuntele itseäsi / kehoasi. Janon tunteella elimistö viestii sinulle nestetankkauksen tarpeesta. Mutta älä juo vain juomisen takia.
"Common sense is not common anymore"- Eve84
Sellaista olen kuullut, että janontunne on jo merkki nestevajauksesta, joten juominen janon yllättäessä on jo liian myöhäistä. Kannattais pitää jatkuvasti nestetasapaino hyvänä juomalla tiheästi.
Liikaa oli jonkun lehtijutun mukaan 7l tai enemmän päivässä ja varsinkin jos hirveesti kerralla. Luulisin että se liittyy osmoottiseen tasapainoon, eli elimistön nesteet laimenis liikaa...Siksihän urheilijat kai käyttää urheilujuomia, koska ne sisältää suoloja, jotta nesteissä pysyis se tietty väkevyys...?
Itse olen vasta opetellut juomaan vettä. Ennen en juonut paljon yhtään, ja kyllähän tuota hyvin hengissä pysyi. On se kuitenkin terveellisempää näin. Pyrin juomaan 2l päivässä. Jossain on jopa suositeltu kolmeakin litraa, joten tuskin siitä haittaa on, mutta en jaksaisi enää enempää vessassa juosta :)
- terapeutti...
sanoi, että yli 2litraa/vrk ei normaalin kuntoilijan tarvitse hörppiä, eri asia on tietenkin raskaan ja pitkän aerobisen lenkin jälkeen, jolloin elimistöstä voi haihtua litrakin nestettä tunnissa! Elimistö saa nestettä myös ruuasta, vaikkei aina uskoisi. Tietenkin myös maidosta ja kaikenlaisista muista nesteistä mitä päivän aikana nautit. Hyvä merkki tarkkailla virtsan väriä ja tiheyttä
-> jos se on kirkkaan keltaista, on nestevajausta, jos taas väritöntä ja ramppaat vessassa tunnin välein tod,näk. juot liikaa, mistä ei ole ainakaan hyötyä elimistölle (elektrolyyttitasapaino voi järkkyä). Myöskään kaikenmoiset höpötykset veden laihduttavasta ominaisuudesta ovat puppua.- Vesimies 2
Joopas --- jos juot veden kylmänä, kuten useimmat
tekevät, niin juodun veden lämpeneminen kuluttaa
energiaa, siis kaloreja, ja laihdut. - varmaan
Vesimies 2 kirjoitti:
Joopas --- jos juot veden kylmänä, kuten useimmat
tekevät, niin juodun veden lämpeneminen kuluttaa
energiaa, siis kaloreja, ja laihdut.ihan hurjasti kuluttaa:) Enää ei siis tarvitse harrastaa hikijumppaa eikä rajoittaa syömisiä vaan sen kun vetäsee naamariin kymmenen litraa jääkylmää vettä illalla teeveetä töllötellessä niin kalorit palaa! Täytyy heti kokeilla...
- Vesimies 2
varmaan kirjoitti:
ihan hurjasti kuluttaa:) Enää ei siis tarvitse harrastaa hikijumppaa eikä rajoittaa syömisiä vaan sen kun vetäsee naamariin kymmenen litraa jääkylmää vettä illalla teeveetä töllötellessä niin kalorit palaa! Täytyy heti kokeilla...
Laskeppa, paljonko kilokaloreja kuluu kun lämmität
10 litr. 0-asteista vettä 37-asteiseksi.Sehän on
yksinkertaista termodynamiikkaa, ja hämmästy.
Taidankin ruveta pullottammaan kylmää vettä myyntiin.
- googleen sana
vesimyrkytys, niin pääset jyvälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908647
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482479Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382243