Moi, ollaan tässä kovasti pohdittu mitä muut autoasentajat saa liksaa pääkaupunkiseudulla ja muuaallakin. Kertokaa kokemuksia. Kiitos vastauksista!
AUTOMEKAANIKON PALKAT?
8
5923
Vastaukset
- maksava asiakas
Merkkiliike meinaan veloittaa pk-seudulla 90-100 h asentajan palveluista. Jos palkka on 14 €/h ja palkan päälle tulevat henkilö- ja sivukustannukset toiset 14 €/h niin kate laskutetusta työtunnista on vaatimattomat 60-70 €/h.
Eli huolloilla varaosien ja käytettyjen autojen katteilla ne merkkiliikkeet taitavat elää ja uudet autot ovat vain sivuseikka.- kojaamolla
Onneksi korjaamon tilat ovat ilmaisia eikä niitä tarvitse siivota, korjata eikä huoltaa, toisin kuin niitä autoja. Eikä siellä korjaamollakaan ole töissä kuin huoltohenkilöitä, jotka huollon jälkeen luovottavat autot asiakkaille, samalla kun ottavat vastaan niitä uusia töitä, toki kunhan valohoidoltaan kerkiävät.
- huh huijaa
Kovat on veloitukset jos on tota rataa..!
Itse ollut yrittäjänä ja veloitus oli 150markkaa/h vuonna 1999.Eli pahin on ettei saa veloitettua tunteja mitä tekee.
Nyt olen kuullut 65€/h merkkiliikkeet !
Menoja palkkojen ja saikkujen ja lomarahojen lisäksi:
-Siivous
-Hallin kulut vuokra/pääoma kaikki sen kulut
-ns. ylimääräiset henkilöt töiden.vastaanottaja,sihteeri ja se ainainen johtaja tai pari jotka ovat 3-4krt kovemmalla palkalla kuin asentaja.
Ja se on varma ettei kaikkia tunteja saa veloitettua missään! Aina tulee jotain mitä ei voi mitenkään veloittaa... Yleensä vian selvitystä ei ennen veloitettu ,mut voihan se asia olla nyt toinen.Voi olla kiinteä tai sovittu hinta et työhön menee 4h mut aina tulee autoissa ongelmia ja voi mennä vaikka 10h siintä tulee talolle jo 6h pers nettoo.Aina ei riitä asiakkaita ym. ym.
Ja nämä jo suht. pienessä yrityksessä ,mut jos puhutaan vaikka S-ketjun kaupoista(mihin myös kuuluu autokorjaamoja) niin eikös se yritys aina edellytä n.12-13% tuottoa sijoitetulle pääomalle ja siellä myös riittää sitä isopalkkaista väkeä johtamassa.
- on palkat
Voin sanoo et isä ollut autonasentaja ja äiti lähihoitaja ,eikä edes tehnyt yövuoroa niin saa paremman vuosiansion kuin isä vaikka isä useasti ylitöissä lähinnä vkl.
Vapaat/lomatkin hoitajilla pidemmät.Itsekkin olen koulutuksen saanut ajoneuvoasentaja ja tein n.5-vuotta ,mut vaihdoin alaa.
Huono palkka ,ehkä se nyt on hieman noussut ,mut ei saa kymenlaaksossa paljoakaan.Ammattilaisen ehkä max.14€/h.
Paskat hommat kokoajan kiire ja aikas likaisena ja ainainen napina ja kitinä ,mut nää riippuu paikasta.Mitä pienempi sitä surkeemmat hommat ja isompi paska tulee niskaan...
Sh on hyvä homma palkka tulee ja varmasti isompi kuin autonasentajalla. - Verotiedot
Verotietojen mukaan naapurin autosähköasentaja tienasi viime vuonna 37 218 €! Näin siis pääkaupunkiseudulla erään merkkiliikkeen palveluksessa.
En tiedä paljonko eroaa automekaanikosta, mutta kyllä tuossa on pakko olla ylitöitä mukana.- ei tienaa
itse tienasin viime vuonna 28 000€. Ilman ylitöitä. Kaikki paskahommat joutuu tekemään kiireellä. Urakkatyötä tuntipalkalla. Kokoajan joku kyselee, että onko pian kunnossa. Ajanvaraus lupaa hommat valmiiksi liian nopeasti. Puolentoista tunnin työlle varataan tunti jos sitäkään. Keskity siinä sitten huolelliseen työskentelyyn. Kädet kokoajan mustana kyynerpäitä myöten. Haavoja käsissä, vanhat ei ehdi parantua ennen kuin tulee jo uusia. Normaalin mekaanikontyön lisäksi on tullut jos jonkinlaista lisäohjelmaa. Saat etsiä itse varaosia, soitella asiakkaalle ym. Mistä kaikkeen tuohon voi revetä. hermo menee ja paikkoja särkee. Siitä vaan nuoret tervetuloa alalle. Etsikää ihmiset ihmeessä joku muu ala, jos suinkin mahdollista.
- kAAp0
ei tienaa kirjoitti:
itse tienasin viime vuonna 28 000€. Ilman ylitöitä. Kaikki paskahommat joutuu tekemään kiireellä. Urakkatyötä tuntipalkalla. Kokoajan joku kyselee, että onko pian kunnossa. Ajanvaraus lupaa hommat valmiiksi liian nopeasti. Puolentoista tunnin työlle varataan tunti jos sitäkään. Keskity siinä sitten huolelliseen työskentelyyn. Kädet kokoajan mustana kyynerpäitä myöten. Haavoja käsissä, vanhat ei ehdi parantua ennen kuin tulee jo uusia. Normaalin mekaanikontyön lisäksi on tullut jos jonkinlaista lisäohjelmaa. Saat etsiä itse varaosia, soitella asiakkaalle ym. Mistä kaikkeen tuohon voi revetä. hermo menee ja paikkoja särkee. Siitä vaan nuoret tervetuloa alalle. Etsikää ihmiset ihmeessä joku muu ala, jos suinkin mahdollista.
Sanottu !! Entisenä autonasentajan yhdyn täysin . Vielä päälle et ammattitaidon pitää olla hyvä. Itseäsi pitää kouluttaa kokoajan ,kaikki muuttuu kehittyy niin autot kuin niitä ns.mittaavat laitteet.
Itse valitin helpon tien ..Lähihoitajana ei stressaa teet vaan ne työt mitä tarvii ,ei tarvitse paljon Aivoja rasittaa.
Palkkakin on paljon parempi kuin mitä autonasentajana sain.
- asentaja helsinki
Itse olen mekaanikko joka tekee kaikkea muuta kuin sähköhommia ja vuosituloni oli viimevuonna vaivaset 36000€. Syynä siihen on provisio palkka joka on lähes joka kuukausi yhtä paljon kun kuukausipalkka joskus jopa enemmän. Ja ylitöistä meille ei makseta joten niitä ei juurikaan tehdä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997780- 1075587
- 2754851
- 494773
- 753554
- 502818
- 602521
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222448Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412274