Niin tarkoitan laitteita joilla imetään öljyt moottorista.
Kestääkö laitteet käytössä ?
Kauanko kestää imeminen siis 3-4 litraa.
öljyn imu-vaihto kestääkö imijä
5
878
Vastaukset
- joo
Kuule kaikki imuhomat kuluu sexsiin; ei autoihin!
- Minäkinkö
Nämä huoltamoille tarkoitetut kalliimmat imee alle minuutin, halvat taravikeimurit imee 2-5 minuuttia, jos imevät aina ollenkaan, eli riippuu siitä mistä roikkuu eli imurista. Suosittelen ropun kautta vaihtoa, lähtee vanhat tarkemmin kuin imureilla ja vie saman verran aikaa tai ehkä vähän enemmän.
- tyhjäksi
Kuvitteleppa, kun tunget pikkuletkun öljytikun reiästä jonnekkin öljypohjaa kohti, lähteeko sieltä kaikki öljy.
Yleensä, jos sinne jotain karkiampaa sakkaa tulee, niin nyt se jää sinne edelleen.
Itse tyhjennän autoistani öljyt pohjaropun kautta.
Öljypumpun tarvetta olisi lähinnä täytettäissä vaihde ja ohjausvaihteen koteloita, nissä kun pyrkii proput olemaan sivussa ja piilossa.
Tuohon ei imupumppu sovellu. - minä
Valmistin sellaisen 20 l teräsastiasta.
Tein pari reikää korkkiin. Toiseen laitoin sopivan pään johon voin työntää imuletkun.
Toiseen kokosin putkiliittimistä tilan johon sopii "väärinpäin" asennettu polkupyörän kuulaventtiili ja jatkoksi liitin pumpun letkulle.
Pumppuna käytän vanhaa auton rengaspumppua. Männän nahka on käännetty väärinpäin ja pumpussa oleva venttiili poistettu.
Hyvin on toiminut. Ja aina tulee yli 3,3 litraa kun koko tilavuus on 3,5. Letkua voi lopussa hieman liikutella.
Enkä mitenkään usko "ammattimiehenä" että mitään sakkaa jää, ei sellaista ole nykymoottoreissa.
Mutta säästyy muilta vahingoilta ja on erittäin kätevää. Helpommin ja nopeammin vaihdan öljyt kuin menen öljynvaihtoon, sehän on tunnin homma. Itse vaihdan alle puolentunnin.
Olen myös kuullut varmalta taholta että kiristämättä jäänyt proppu on pudonnut yli 6 kk kuluttua.
Toiseksi, nykymootorien alumiinisista öljypohjista lähtee helpolla kierteet.
Tietysti en suosittele siitä vaan itsehuoltoa, nuorille, vaikka minä olen aina itsehuoltanut kaiken. Nytkin on 2000 mallia oleva auto joka ei ole kertaakaan huollettu, ei yhtää leimaa.
Nyt 53 000 km kohdalla hieman ennakkoon vaihdoin tulpat ja ilmansuodattimen ja bensansuodattimen. Sitä ennen vain öljyt 10 000 km välein ja öljynsuodatin.
Mitään häiriöitä ei ole ollut, eikä huollon tietokonetta tarvittu.
Ja on se ihmeellistä alkuperäisvaraosista saa 15-25 % alennnuksen pyytämättä, jos huollattaa niistäkin joutuisi maksamaan täyden hinnan.
Lähinnä en huollata sen vuoksi kun niissä on niin välinpitämätöntä porukkaa.
Esim. Sielläkään ei lasketa öljyjä kunnolla pois ja laitetaan liikaa.
Esim. Sytytystulppia laittaessa kolhitaan ja kärkiväli menee pienemmäksi. (kaverinkin auto huollettiin ja talven tultua 5 tkm huollon jälkeen tuli käyntihäiriöitä. Syy kahdessa tulpassa 0,4 mm väli. Niin pieni väli kastuu helpolla startissa, jne.).
(kärkiväli ei käytössä pienene)
Niin on se ihmeellis - Ekku
minulla tuollainen "Kings"-merkkinen halpisimuri. Öljyt on vaihdettu sillä n. 20 kertaa ja öljytilavuus on 8 litraa.
Auto on vanha mersu, jossa on semmoinen hiton painava teräksinen pohjapanssari, joten alakautta vaihtaminen on turhan työlästä. Koska mesessä on myös öljynsuodatin ylhäältä päin helposti vaihdettavissa, en näe mitään syytä tehdä vaihtoa alakautta.
Koneeseen ei jää paljoa öljyä, koska aina sieltä sen vähintään 7,5 litraa saa ulos.
Laiteen rakenne on kyllä sen verran heppoinen, että kannattaa pitää toinen samanlainen hyllyssä varalla, ettei jää homma kesken :) Hyvin on kuitenkin kestänyt toistaiseksi ja hinta oli halpa n. satasen vanhaa rahaa.
Kylmää öljyä tämä ei sitten jaksa imeä, joten koneen pitää olla käyntilämpöinen kun rupeaa vaihtamaan. Nopeus ei myöskään ole päätähuimaava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse824627Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1763637Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.642070Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1301142
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1451072- 49989
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä26891