mä harkitsen lähtöä itävältaan ens vuodeksi.tarkotus olisi saada au pairin paikka ja nyt haluaisin kysyä, et millasta ihmisillä on ollu siellä, onko paha kun saksan kielen taito ei oo vielä kauheen vahva ja ennenkaikkea ONKO KUKAAN MUU LÄHDÖSSÄ ENSI VUODEKSI ITÄVALTAAN/MINNE PÄIN?
au pairiksi itävältaan?
2
318
Vastaukset
- Elina
Olin 8 kk au pairina Itävallassa Dornbirn nimisessä paikassa (Dornbirn sijaitsee Alppien läheisyydessä Saksan ja Sveitsin rajojen tuntumassa).
Nyt sama perhe etsii au pairia n. puoleksi vuodeksi 7- ja 10-vuotiaille lapsilleen.
Auttava Saksan kielen taito riittää,itselläni kielitaito oli lähtiessä melko heikko,mutta pärjäsin hyvin.
Perhe ja lapset ovat TODELLA mukavia ja kokemus oli kaikin puolin mahtava.
Ota ihmeessä yhteyttä mahdollisimman pian
Elina 050-328 1615 - sysse
kyselit et millasia ihmisiä itävallassa on. ite oon ollu ny kuukauden päivät täällä ja pois en vaihtais yhtäkään. olen lukenut saksaa 8 vuotta ja sitä ei uskois. perheessä ainakin mulla puhutaan todella selkeetä saksaa ( TAI ALUKS PUHUTTIIN) nyt siihen ruvetty jo lisäileen itävallan erikoisuuksia... kielen oppii mutta se vie aikaa. sitä kuulee joka paikassa eli sen kuulemiselta ei voi välttyä. neuvo nro 1 : ole rohkea ja puhu. muuten ei opi. ja ainahan on mahdollisuus mennä kielikurssille ja oppia lisää. kyllä vuodessa oppii kielen vaikka aluks se sattaa tuntua mahdottomalta ja raskaalta.
ihmiset on hyvin ystävällisiä ja ehkä välillä liiankin kohteliaita verrattuna juntti-suomalaisiin. ja englantia puhutaan joka paikassa ellei saksalla tuu toimeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984466Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293313No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341143
- 371086
- 131054
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872